privind modificarea şi completarea Normelor metodologice pentru realizarea şi raportarea activităţilor specifice din cadrul Programului naţional privind evaluarea stării de sănătate a populaţiei în asistenţa medicală primară, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 994/354/2007
Văzând Referatul de aprobare al Agenţiei Naţionale pentru Programe de Sănătate nr. E.N. 969 din 4 februarie 2008 şi al directorului general al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. D.G. 551 din 4 februarie 2008,având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 292/2007 pentru aprobarea programelor naţionale de sănătate în anul 2007, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale Ordinului ministrului sănătăţii publice nr. 570/2007 şi Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 116/2007 pentru aprobarea Normelor tehnice privind implementarea, evaluarea şi finanţarea programelor naţionale de sănătate, responsabilităţile în monitorizarea şi controlul acestora, detalierea pe subprograme şi activităţi, indicatorii specifici, precum şi unităţile sanitare prin care se derulează acestea în anul 2007, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul sănătăţii publice şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin: +
Articolul INormele metodologice pentru realizarea şi raportarea activităţilor specifice din cadrul Programului naţional privind evaluarea stării de sănătate a populaţiei în asistenţa medicală primară, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 994/2007 şi Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 354/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 409 din 19 iunie 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:1. La capitolul I "Organizarea programului" punctul 4 "Activităţi în cadrul implementării şi derulării programului", după litera e) se introduce o nouă literă, litera f), cu următorul cuprins:"f) informarea şi instruirea medicilor de familie aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate cu privire la respectarea legislaţiei privind protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date."2. La capitolul IV "Responsabilităţi în elaborarea, implementarea şi monitorizarea programului" punctul 4 "Medicii de familie au următoarele responsabilităţi" subpunctul 4.5.3, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:"a) de unitatea judeţeană de implementare a programului, în cazul în care nu există calculator în dotarea cabinetului medicului de familie, pe baza riscogramelor, inclusiv a rezultatelor examenului clinic de evaluare a stării de sănătate la copiii cu vârsta cuprinsă între 0-18 ani; validarea se realizează numai de către sau sub supravegherea unui cadru medical, cu respectarea dispoziţiilor legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, urmând ca după validare riscogramele individuale în format hârtie să fie restituite medicului de familie;".3. La capitolul IV "Responsabilităţi în elaborarea, implementarea şi monitorizarea programului" punctul 4 "Medicii de familie au următoarele responsabilităţi", punctul 4.8 se modifică şi va avea următorul cuprins:"4.8. întocmesc baza de date cuprinzând persoanele înscrise pe lista lor, precum şi persoanele care nu sunt înscrise pe listă şi care solicită efectuarea evaluării stării de sănătate de către medicul respectiv, în conformitate cu cerinţele programului, pe care o transmit autorităţii de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti, inclusiv datele medicale rezultate din evaluare, cu respectarea dispoziţiilor legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal;".4. La capitolul IV "Responsabilităţi în elaborarea, implementarea şi monitorizarea programului" punctul 4 "Medicii de familie au următoarele responsabilităţi", punctul 4.10 se modifică şi va avea următorul cuprins:"4.10. deţin o bază de date corectă la încheierea programului, cuprinzând toate datele obţinute pe parcursul derulării programului, potrivit dispoziţiilor prezentului ordin; datele personale colectate pe parcursul derulării programului vor fi utilizate exclusiv de cadrele medicale de la nivelul cabinetului medicului de familie;".5. La capitolul IV "Responsabilităţi în elaborarea, implementarea şi monitorizarea programului" punctul 7 "Centrul Naţional pentru Organizarea şi Asigurarea Sistemului Informaţional şi Informatic în Domeniul Sănătăţii", punctul 7.2 se modifică şi va avea următorul cuprins:"7.2. asigură, cu respectarea dispoziţiilor legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, centralizarea bazei de date referitoare la evaluarea stării de sănătate a populaţiei, validarea şi prelucrarea datelor colectate."6. La capitolul IV "Responsabilităţi în elaborarea, implementarea şi monitorizarea programului" punctul 9 "Unitatea judeţeană de implementare a programului", subpunctul 9.1 se modifică şi va avea următorul cuprins:"9.1. validează serviciile medicale efectuate de medicii de familie, în cazul în care nu există calculator în dotarea cabinetului medicului de familie, pe baza riscogramelor, inclusiv a rezultatelor examenului clinic de evaluare a stării de sănătate la copiii cu vârsta cuprinsă între 0-18 ani, în vederea decontării de către casele de asigurări de sănătate; validarea se realizează numai de către sau sub supravegherea unui cadru medical, cu respectarea dispoziţiilor legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, urmând ca după validare riscogramele individuale în format hârtie să fie restituite medicului de familie;".7. La capitolul IV "Responsabilităţi în elaborarea, implementarea şi monitorizarea programului" punctul 9 "Unitatea judeţeană de implementare a programului", subpunctul 9.3 se abrogă.8. La capitolul IX "Dispoziţii finale" se introduce un nou punct, punctul 6, cu următorul cuprins:"6. Taloanele restituite sau nedistribuite populaţiei vor fi arhivate în conformitate cu prevederile legale referitoare la organizarea şi desfăşurarea activităţi arhivistice, urmând ca la expirarea perioadei de arhivare stabilite în condiţiile legii să se procedeze la distrugerea acestora." +
Articolul IIAgenţia Naţională pentru Programe de Sănătate, direcţiile de specialitate din Ministerul Sănătăţii Publice, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, casele de asigurări de sănătate, precum şi furnizorii de servicii medicale şi celelalte instituţii implicate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. +
Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul sănătăţii publice,Gheorghe Eugen NicolăescuPreşedintele Casei Naţionalede Asigurări de Sănătate,Vasile Ciurchea___________