ORDIN nr. 1.357 din 7 decembrie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 23/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL DEZVOLTARII, LUCRARILOR PUBLICE SI LOCUINTELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 40 din 17 ianuarie 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 1424 28/11/2007 ART. 4
ActulREFERIRE LAHG 361 18/04/2007 ART. 10
ActulREFERIRE LALEGE 315 28/06/2004
ANEXA 1REFERIRE LAHG 1424 28/11/2007
ANEXA 1REFERIRE LAHG 1424 28/11/2007 ANEXA 1
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind aprobarea modelului Contractului-cadru de finanţare a Programului multianual "Asistenţă tehnică pentru sprijinirea autorităţilor administraţiei publice locale în pregătirea tehnică a proiectelor de investiţii publice, finanţate din Programul operaţional regional 2007-2013"



În temeiul Legii nr. 315/2004 privind dezvoltarea regională în România, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 4 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.424/2007 privind aprobarea Programului multianual „Asistenţă tehnică pentru sprijinirea autorităţilor administraţiei publice locale în pregătirea tehnică a proiectelor de investiţii publice, finanţate prin Programul operaţional regional 2007-2013” şi finanţarea acestuia din bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, şi al art. 10 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 361/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor,ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor emite prezentul ordin. + 
Articolul 1Cu data prezentului ordin, se aprobă modelul Contractului-cadru de finanţare a Programului multianual "Asistenţă tehnică pentru sprijinirea autorităţilor administraţiei publice locale în pregătirea tehnică a proiectelor de investiţii publice, finanţate din Programul operaţional regional 2007-2013", prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.p. Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor,Anna Horvath,secretar de statBucureşti, 7 decembrie 2007.Nr. 1.357.
 + 
Anexa CONTRACT – CADRUde finanţare a Programului multianual "Asistenţă tehnicăpentru sprijinirea autorităţilor administraţiei publice localeîn pregătirea tehnică a proiectelor de investiţiipublice, finanţate din Programul operaţional regional 2007-2013"Nr. …………../………………Încheiat în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.424/2007 privind aprobarea Programului multianual „Asistenţă tehnică pentru sprijinirea autorităţilor administraţiei publice locale în pregătirea tehnică a proiectelor de investiţii publice, finanţate prin Programul operaţional regional 2007-2013” şi finanţarea acestuia din bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi LocuinţelorÎntre:Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, cu sediul în Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sector 5, telefon/fax 0372.111.412/0372.111.630, cont în lei RO95TREZ70023510170XXXXX, deschis la Trezoreria Municipiului Bucureşti, reprezentat prin ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor, Laszlo Borbelyκly, în calitate de iniţiator al programului sus-menţionat şi Autoritate de management pentru Programul operaţional regional 2007-2013, denumit în continuare MDLPL – AMPOR,şiAutoritatea publică locală, cu sediul în , telefon/fax , cod fiscal …………., cont Trezorerie ……………….., reprezentată prin , funcţia ………………, în calitate de beneficiar al proiectului .., denumită în continuare Beneficiar,s-a convenit încheierea prezentului contract-cadru de finanţare a Programului multianual "Asistenţă tehnică pentru sprijinirea autorităţilor administraţiei publice locale în pregătirea tehnică a proiectelor de investiţii publice, finanţate din Programul operaţional regional 2007-2013", în următoarele condiţii: + 
Articolul 1Definiţii1. Contract-cadru de finanţare, denumit în continuare contract sau prezentul contract, reprezintă acest document, precum şi anexele sale, care fac parte integrantă din acesta.2. Părţi – desemnează instituţiile semnatare ale prezentului contract.3. Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor Autoritate de management pentru Programul operaţional regional (MDLPL – AMPOR) reprezintă autoritatea publică centrală care are responsabilitatea finanţării, managementului, gestionării şi implementării asistenţei financiare alocate autorităţilor publice locale prin contractul-cadru de finanţare.4. Program operaţional regional, denumit în continuare POR, reprezintă Programul operaţional regional 2007-2013, document aprobat de Comisia Europeană, elaborat de România, care conţine o strategie de dezvoltare şi un set de axe prioritare şi domenii de intervenţie, pentru a fi implementate cu ajutorul Fondului European pentru Dezvoltare Regională.5. Beneficiar – reprezintă autoritatea publică locală care beneficiază de finanţare provenind din asistenţa financiară acordată prin Programul multianual "Asistenţă tehnică pentru sprijinirea autorităţilor publice locale în pregătirea tehnică a proiectelor de investiţii publice, finanţate din Programul operaţional regional 2007-2013".6. Valoarea totală a contractului-cadru de finanţare reprezintă valoarea serviciilor de proiectare, conform anexei la Hotărârea Guvernului nr. 1.424/2007.7. Preţul plătibil Beneficiarului de către MDLPL – AMPOR reprezintă preţul real, stabilit în urma procedurii de licitaţie publică organizate de Beneficiar şi pe care MDLPL – AMPOR îl va plăti Beneficiarului, în baza decontului de cheltuieli certificate de acesta, pentru îndeplinirea integrală şi corespunzătoare a tuturor obligaţiilor asumate prin contract.8. Cerere de plată pentru avans – reprezintă documentul emis de Beneficiar în baza căruia MDLPL – AMPOR acordă un avans reprezentând 30% din valoarea totală a contractului (conform modelului anexă la contract).9. Cerere de rambursare – reprezintă documentul emis de Beneficiar în baza căruia MDLPL – AMPOR rambursează către Beneficiar sumele cheltuite şi certificate de acesta (conform modelului anexă la contract).10. Cheltuială certificată – reprezintă cheltuiala verificată de către Beneficiar din punctul de vedere al realităţii, regularităţii şi legalităţii, reprezentând serviciile realizate de Prestator în cadrul contractului de servicii.11. Cost eligibil – reprezintă costurile care pot fi rambursate Beneficiarului în baza cererii de rambursare.12. Cost neeligibil – reprezintă costurile care nu pot fi rambursate Beneficiarului, stabilite în condiţiile prezentului contract şi ale legislaţiei în vigoare.13. Raport de progres – reprezintă documentul elaborat de Beneficiar privind activităţile şi serviciile efectuate pentru elaborarea/revizuirea documentaţiei tehnico-economice a proiectului de investiţie, în funcţie de fiecare document elaborat (SF, PT, DDE).14. Raport privind eligibilitatea activităţilor proiectului de investiţie – reprezintă documentul elaborat şi aprobat de Beneficiar şi avizat de MDLPL – AMPOR referitor la activităţile propuse a fi realizate în cadrul proiectului de investiţie. Activităţile proiectului trebuie să fie în concordanţă cu criteriile de eligibilitate stabilite pentru domeniile de intervenţie ale POR (conform modelului anexă la contract).15. Contract de servicii – reprezintă documentul încheiat între Beneficiar şi societatea comercială pentru elaborarea/revizuirea, după caz, a documentaţiei tehnico-economice a proiectului de investiţie.16. Prestator – reprezintă una dintre părţile contractului de servicii încheiat între autoritatea publică locală şi societatea comercială care va elabora/revizui, după caz, documentaţia tehnică (studiu de fezabilitate, proiect tehnic, detalii de execuţie) a proiectului de investiţie.17. Servicii certificate – reprezintă serviciile efectuate de Prestator în cadrul contractului de servicii, pe care Beneficiarul le certifică din punctul de vedere al realităţii, regularităţii şi legalităţii.18. Cerere de finanţare – reprezintă formularul completat de către Beneficiar, în vederea obţinerii finanţării proiectului prin intermediul Programului operaţional regional.19. Forţă majoră – un eveniment mai presus de controlul părţilor, care nu se datorează greşelii sau vinii acestora, care nu putea fi prevăzut la momentul încheierii contractului şi care face imposibilă executarea şi, respectiv, îndeplinirea contractului; sunt considerate asemenea evenimente: războaie, revoluţii, incendii, inundaţii sau orice alte catastrofe naturale, restricţii apărute ca urmare a unei carantine, embargo, enumerarea nefiind exhaustivă, ci enunţiativă. Nu este considerat forţă majoră un eveniment asemenea celor de mai sus care, fără a crea o imposibilitate de executare, face extrem de costisitoare executarea obligaţiilor uneia dintre părţi.20. Zi – zi calendaristică; an – 365 de zile.
 + 
Articolul 2Obiectul contractului(1) Obiectul contractului constă în acordarea de finanţare Beneficiarului în vederea elaborării/revizuirii, după caz, a documentaţiei tehnico-economice pentru proiectul de investiţie"…………………………………………………………………….".(2) Prezentul contract stabileşte termenii şi condiţiile în care se transferă Beneficiarului proiectului sumele necesare elaborării/revizuirii, după caz, a documentaţiei tehnico-economice aferente proiectelor de investiţii, prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 1.424/2007.(3) Documentaţia tehnico-economică a proiectului rezultată prin acordarea sprijinului financiar de către MDLPL – AMPOR este compusă din următoarele documente:* studiul de fezabilitate (SF), inclusiv analiza socioeconomică;* proiect tehnic (PT);* detalii de execuţie (DDE).(4) Documentele sus-menţionate vor fi realizate astfel încât proiectul să fie pregătit pentru obţinerea finanţării din fondurile corespunzătoare domeniilor majore de intervenţie ale POR.
 + 
Articolul 3Durata contractului-cadru(1) Contractul intră în vigoare la data semnării lui de către ambele părţi.(2) Perioada de valabilitate a contractului este de 36 de luni, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2010.(3) Durata de implementare a contractului este de 22 de luni, dar nu mai târziu de 30 octombrie 2009. Ultima cerere de rambursare nu poate fi depusă mai târziu de 30 noiembrie 2009.(4) Durata contractului este calculată astfel încât finalul contractului să coincidă cu finalizarea completării cererii de finanţare de către Beneficiar şi depunerea acesteia în vederea obţinerii finanţării execuţiei investiţiei.(5) După expirarea perioadei de valabilitate a contractului, Beneficiarul are obligaţia de a păstra minimum 5 ani toată documentaţia tehnică elaborată.
 + 
Articolul 4Valoarea contractului-cadru(1) Valoarea totală a contractului este valoarea prevăzută în Hotărârea Guvernului nr. 1.424/2007 şi este de maximum ……. lei.(2) În temeiul legislaţiei privind procedura de achiziţii publice, valoarea contractului este stabilită pe întreaga valoare a serviciilor pentru elaborarea/revizuirea documentaţiei tehnico-economice a proiectului de investiţie şi este mai mică decât valoarea totală a contractului-cadru, iar finanţarea din partea MDLPL – AMPOR se va rezuma doar la preţul stabilit în contractul de servicii.(3) În cazul în care în urma procesului de achiziţie publică valoarea contractului de servicii pentru elaborarea/revizuirea documentaţiei tehnico-economice este mai mare decât valoarea totală a contractului-cadru prevăzută la alin. (1), finanţarea din partea MDLPL – AMPOR se rezumă doar la valoarea prevăzută la alin. (1). Beneficiarul va suporta din resurse proprii diferenţa de sumă rezultată şi care reprezintă costuri neeligibile, pe care MDLPL – AMPOR nu le va rambursa.(4) Orice majorare de preţ a contractului de servicii, survenită pe parcursul derulării acestuia, acordată în condiţiile legislaţiei achiziţiilor publice, care depăşeşte valoarea totală a contractului-cadru, este suportată de Beneficiar din resurse proprii, reprezentând costuri neeligibile.
 + 
Articolul 5Documentele contractului-cadruDocumentele contractului sunt următoarele:1. graficul de rambursare a cheltuielilor elaborat de Beneficiar, în condiţiile prezentului contract;2. acte adiţionale, dacă există;3. anexe/formulare.
 + 
Articolul 6Drepturi de proprietate intelectuală(1) Toată documentaţia aferentă proiectului, elaborată sub orice formă, este şi va rămâne atât în proprietatea Beneficiarului, cât şi în proprietatea MDLPL-AMPOR (o copie completă a documentaţiei).(2) În vederea evitării încălcării dreptului de proprietate intelectuală, Beneficiarul are obligaţia de a stipula în contractul de servicii prevederi referitoare la dreptul de proprietate intelectuală, în baza legislaţiei în materie; prevederile se referă la evitarea ulterioară a oricăror litigii legate de documentaţia elaborată de Prestator în cadrul contractului de servicii.
 + 
Articolul 7Obligaţiile BeneficiaruluiA. Beneficiarul are următoarele obligaţii pe parcursul duratei de implementare a contractului:1. să stabilească eligibilitatea activităţilor proiectului în conformitate cu criteriile de eligibilitate ale domeniilor de intervenţie ale POR; în acest sens va elabora şi va aproba raportul de eligibilitate;2. să organizeze procedurile de achiziţii publice pentru atribuirea contractelor de servicii dedicate elaborării/revizuirii documentaţiilor tehnico-economice;3. să informeze MDLPL-AMPOR despre rezultatele sesiunii/sesiunilor de licitaţii;4. să elaboreze contractele de servicii, ţinând cont de prevederile prezentului contract şi de prevederile procedurilor de implementare a Programului multianual "Asistenţă tehnică pentru sprijinirea autorităţilor administraţiei publice locale în pregătirea tehnică a proiectelor de investiţii publice, finanţate din Programul operaţional regional 2007-2013";5. să transmită către MDLPL-AMPOR, în termen de maximum 30 de zile de la semnarea contractului de servicii, o notificare privind graficul cererilor de rambursare;6. să certifice serviciile efectuate de Prestator privind realitatea, regularitatea şi legalitatea acestora;7. să efectueze plăţile către Prestator. Cheltuielile efectuate pentru plata Prestatorului vor fi certificate de controlul preventiv intern al Beneficiarului privind efectuarea acestora în condiţiile legislaţiei în vigoare. Beneficiarul îşi asumă întreaga responsabilitate privind legalitatea acestora;8. să solicite rambursarea sumelor cheltuite pe baza cererilor de rambursare în conformitate cu graficul stabilit;9. să sprijine pregătirea tehnică a proiectului. În acest sens se angajează să pună la dispoziţia Prestatorului documentaţia tehnică existentă, să asigure condiţiile necesare obţinerii avizelor/acordurilor şi să soluţioneze eventualele litigii cauzate de nerespectarea dreptului de proprietate intelectuală;10. să aprobe toată documentaţia tehnico-economică elaborată de Prestator, conform legislaţiei în materie;11. să obţină pe baza documentaţiei elaborate de Prestator, în cel mai scurt timp posibil, toate avizele/acordurile necesare investiţiei, inclusiv autorizaţia de construcţie;12. să transmită MDLPL – AMPOR o copie a documentaţiei tehnice complete, după finalizarea acesteia;13. să asigure personal pentru derularea prezentului contract. Acest personal va asigura legătura permanentă cu MDLPL-AMPOR;14. să acorde MDLPL – AMPOR tot sprijinul de care au nevoie în îndeplinirea obligaţiilor stabilite prin prezentul contract;15. să notifice MDLPL – AMPOR, în termen de 5 zile, cu privire la apariţia unor cauze de ordin tehnic şi/sau financiar care ar putea determina neîndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract;16. să furnizeze MDLPL – AMPOR orice document sau informaţie, în termenul solicitat de acesta, în vederea realizării evaluării stadiului documentaţiei tehnice şi, implicit, a Programului multianual de asistenţă tehnică;17. să-şi asume integral răspunderea pentru prejudiciile cauzate terţilor din culpa sa pe parcursul implementării contractului-cadru; MDLPL – AMPOR va fi degrevată de orice responsabilitate pentru prejudiciile cauzate de Beneficiar terţilor, din executarea contractului.18. Pe parcursul perioadei de implementare a prezentului contract Beneficiarul are obligaţia de a prezenta MDLPL AMPOR rapoarte de progres obligatorii, după cum urmează:a) Raportul privind eligibilitatea activităţilor proiectului de investiţie prezentat în termen de 15 zile de la semnarea prezentului contract (formularul nr. 1);b) Raportul de progres privind revizuirea/actualizarea/ elaborarea, după caz, a studiului de fezabilitate, depus la MDLPL – AMPOR, în termen de 60 de zile de la stabilirea eligibilităţii proiectului, dar nu mai târziu de 3 luni de la semnarea contractului de servicii (formularul nr. 5);c) Raportul de progres asupra finalizării proiectului tehnic şi depus la MDLPL – AMPOR, în termen de 8 luni de la semnarea contractului de servicii (formularul nr. 6);d) Raportul de progres asupra finalizării detaliilor de execuţie prezentat în termen de 10 luni de la semnarea contractului de servicii (formularul nr. 7).B. Obligaţiile Beneficiarului după expirarea duratei de implementare a contractului:1. să completeze şi să depună cererea de finanţare, conform regulilor stabilite pentru implementarea Programului operaţional regional;2. să prevadă în bugetul propriu sumele necesare realizării investiţiei şi să asigure condiţiile necesare implementării proiectului, în cazul obţinerii finanţării execuţiei din fondurile alocate POR.
 + 
Articolul 8Obligaţiile MDLPL – AMPORMDLPL – AMPOR are următoarele obligaţii:1. să efectueze plata avansului către Beneficiar pe baza cererii de plată prezentate de acesta, în termen de 15 zile de la primirea acesteia;2. să acorde sprijin Beneficiarului în elaborarea documentaţiei necesare procedurii de licitaţie publică, la solicitarea acestuia şi numai în ceea ce priveşte anumite probleme punctuale;3. să verifice realitatea, regularitatea şi legalitatea cererilor de rambursare a cheltuielilor efectuate de Beneficiar, în baza documentelor prezentate de acesta, şi să efectueze plăţile către Beneficiar numai după verificarea tuturor documentelor;4. să avizeze Raportul privind eligibilitatea activităţilor proiectului de investiţie, elaborat şi aprobat de Beneficiar. Avizul favorabil se va acorda numai în cazul în care proiectul de investiţie se încadrează în criteriile de eligibilitate stabilite în POR;5. să verifice şi să aprobe rapoartele de progres elaborate de Beneficiar în condiţiile stabilite în prezentul contract;6. să monitorizeze îndeplinirea termenelor de finalizare a documentaţiei tehnice stabilite în graficul de prestare a serviciilor;7. să solicite informaţii de la Beneficiar cu privire la modul de realizare a obiectului contractului de servicii;8. să efectueze vizite în teren, dacă consideră necesar, cu notificarea în prealabil a Beneficiarului;9. să evalueze Programul multianual "Asistenţă tehnică pentru sprijinirea autorităţilor administraţiei publice locale în pregătirea tehnică a proiectelor de investiţii publice, finanţate din Programul operaţional regional 2007-2013" pe baza indicatorilor stabiliţi în procedura de implementare a acestuia.
 + 
Articolul 9Documente şi modalităţi de platăAcordarea avansului(1) Avansul se acordă Beneficiarului de către MDLPL – AMPOR numai după transmiterea avizului favorabil, emis de MDLPL, referitor la Raportul privind eligibilitatea activităţilor proiectului de investiţie (formularul nr. 2).(2) După primirea avizului favorabil referitor la eligibilitatea proiectului Beneficiarul va înainta MDLPL – AMPOR cererea de plată a avansului (formularul nr. 3). Plata avansului se va face în termen de 10 zile de la înregistrarea la sediul MDLPL – AMPOR a cererii de plată a avansului.(3) Valoarea avansului reprezintă 30% din valoarea totală a contractului-cadru.(4) Plata avansului se face într-un cont deschis la Trezorerie de către Beneficiar şi comunicat MDLPL – AMPOR.(5) Contravaloarea avansului primit de Beneficiar este obligatoriu să fie folosită în scopul realizării proiectului.(6) Recuperarea avansului se face prin deducerea integrală a acestuia din contravaloarea primei tranşe intermediare.Plata tranşelor intermediare – studiu de fezabilitate şi proiect tehnic(1) Plata primei tranşe intermediare se solicită de Beneficiar în termen de 3 luni de la semnarea contractului de servicii încheiat între Beneficiar şi Prestator.(2) Contravaloarea primei tranşe intermediare se acordă Beneficiarului după ce acesta va efectua plata către Prestator pentru elaborarea/revizuirea studiului de fezabilitate. Din contravaloarea tranşei intermediare se recuperează contravaloarea avansului primit de Beneficiar.(3) Contravaloarea celei de-a doua tranşe intermediare se acordă Beneficiarului după ce acesta va efectua plata către Prestator pentru elaborarea şi finalizarea proiectului tehnic.(4) Documentele în baza cărora Beneficiarul poate solicita plata tranşelor intermediare sunt următoarele:* cererea intermediară de rambursare (formularul nr. 4);* dovada achitării de către Beneficiar a contravalorii studiului de fezabilitate/proiectului tehnic către Prestator;* raportul privind finalizarea studiului de fezabilitate, aprobat de Beneficiar;* raportul asupra finalizării proiectului tehnic, aprobat de Beneficiar;* hotărârea de aprobare a studiului de fezabilitate emisă de Beneficiar, în condiţiile legii;* aprobarea proiectului tehnic emisă de Beneficiar, în condiţiile legii.(5) Lipsa oricărui document menţionat la alin. (4) sau prezentarea incompletă a acestora atrage solicitarea MDLPL AMPOR pentru prezentarea/completarea acestor documente de către Beneficiar, plata efectuându-se doar în condiţiile prezentării tuturor documentelor complete.Plata tranşei finale – detalii de execuţie(1) În vederea efectuării plăţii tranşei finale Beneficiarul va transmite către MDLPL- AMPOR cererea finală de rambursare. Cererea finală de rambursare nu poate fi depusă mai târziu de 30 noiembrie 2009.(2) Plata tranşei finale poate fi solicitată în baza următoarelor documente, emise de Beneficiar:* cerere finală de rambursare (formularul nr. 4);* dovada achitării de către Beneficiar a contravalorii tranşei finale efectuate în contul Prestatorului;* raportul asupra finalizării detaliilor de execuţie, aprobat de Beneficiar.(3) Lipsa oricărui document menţionat la alin. (2) sau prezentarea incompletă a acestora atrage solicitarea MDLPL AMPOR pentru prezentarea/completarea acestor documente de către Beneficiar, plata efectuându-se doar în condiţiile prezentării tuturor documentelor complete.
 + 
Articolul 10Rezilierea contractului-cadru şi restituirea finanţării(1) Dacă Beneficiarul nu transmite MDLPL – AMPOR, în termenul stabilit la art. 7 lit. A pct. 18, raportul privind eligibilitatea proiectului, MDLPL dispune încetarea finanţării prezentului contract şi rezilierea acestuia; în acest caz MDLPL – AMPOR va transmite o notificare Beneficiarului.(2) Dacă în urma analizării de către MDLPL – AMPOR a raportului privind eligibilitatea proiectului se constată că acesta nu corespunde criteriilor de eligibilitate ale domeniilor de intervenţie din cadrul POR, MDLPL – AMPOR dispune încetarea finanţării prezentului contract şi rezilierea acestuia; în acest caz MDLPL – AMPOR va transmite o notificare Beneficiarului.(3) În cazul în care se constată de către MDLPL – AMPOR că Beneficiarul a folosit în alte scopuri decât cele stabilite avansul primit, dispune încetarea finanţării prezentului contract.(4) În condiţiile alin. (2) avansul primit se recuperează în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare. Beneficiarul va restitui avansul primit în termen de 30 de zile de la data primirii notificării de reziliere.
 + 
Articolul 11Corespondenţa(1) Întreaga corespondenţă legată de prezentul contract se va face în scris.(2) Orice document trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii.(3) Comunicările dintre părţi se pot face şi prin telefon, cu condiţia confirmării în scris a primirii comunicării.
 + 
Articolul 12Modificări şi completări la contractul-cadru(1) Orice modificare la contractul-cadru se va face cu acordul ambelor părţi.(2) Orice completare sau modificare a contractului trebuie făcută în scris printr-un act adiţional.(3) Valoarea totală a contractului nu poate fi modificată.
 + 
Articolul 13Forţa majoră(1) Forţa majoră este constatată de o autoritate competentă.(2) Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia şi fără a putea conduce la prelungirea contractului cu perioada suspendării.(3) Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte părţi, imediat şi în mod complet, producerea acesteia şi să ia orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.(4) Dacă forţa majoră acţionează sau se estimează că va acţiona o perioadă mai mare de 3 luni, fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte părţi încetarea de plin drept a prezentului contract, fără ca vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte daune-interese.
 + 
Articolul 14Litigii(1) În eventualitatea unui litigiu între părţi, se va încerca soluţionarea acestuia pe cale amiabilă.(2) În cazul în care nu se poate ajunge la o înţelegere pe cale amiabilă, litigiul va fi soluţionat de instanţele judecătoreşti competente din raza teritorială unde MDLPL – AMPOR îşi are sediul.
 + 
Articolul 15Sancţiuni pentru neîndeplinirea obligaţiilorÎn cazul în care Beneficiarul nu îşi îndeplineşte obligaţiile asumate, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor AMPOR are dreptul de a percepe majorări de întârziere, în valoare de 0,1% din valoarea contractului/zi de întârziere. Majorările de întârziere se calculează pentru fiecare obligaţie în parte şi nu vor fi achitate din bugetul proiectului.
 + 
Articolul 16Dispoziţii finale(1) Prezentul contract-cadru, împreună cu anexele sale care fac parte integrantă din cuprinsul său, reprezintă voinţa părţilor şi înlătură orice înţelegere verbală dintre acestea, anterior şi ulterior încheierii lui.(2) Prezentul contract-cadru a fost semnat în două exemplare originale, fiecare cu aceeaşi forţă probantă, câte unul pentru fiecare parte, fiecare având aceeaşi valoare.Părţile au înţeles să încheie astăzi, ………….. , la Bucureşti, la sediul MDLPL – AMPOR, prezentul contract în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.                                                            Formularul nr. 1                                                            la contractul-cadru  Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor  …………………………………  (semnătura autorizată)  LS  Autoritatea publică locală  ………………………  (semnătura autorizată)  LS                                    RAPORTUL         privind eligibilitatea activităţilor proiectului de investiţie  1. Titlul proiectului de investiţie: ………………………………….  2. Denumirea beneficiarului: …………………………………………  3. Valoarea proiectului de investiţie propus: RON, fără TVA (aproximativ),         cu TVA  4. Încadrarea proiectului de investiţie în Axa POR, domeniul de     intervenţie*1) : …………………………………………………  5. Descrierea activităţilor propuse a fi realizate în cadrul proiectului:     ………………………………………………………………..  6. Gradul de maturitate al studiului de fezabilitate (dacă este cazul):     ………………………………………………………………..  7. Gradul de maturitate al proiectului tehnic şi detaliilor de execuţie (dacă     este cazul):  8. Descrierea avizelor/aprobărilor/titlul de proprietate existente:     ………………………………………………………………..  9. Avize/aprobări/titlul de proprietate care lipsesc: ………………….. 10. Existenţa locaţiei unde se va realiza proiectul: ……………………. 11. Recomandări din partea beneficiarului     ………………………………………………………………..  Aprobat, semnat şi ştampilat,  Denumirea beneficiarului  Avizat, semnat şi ştampilat,  MDLPL___________  *1) A se vedea Programul operaţional regional 2007-2013, Documentul-cadru de      implementare a POR, Ghidul solicitantului pentru fiecare axă a POR:      www.mdlpl.ro; www.inforegio.ro                                                            Formularul nr. 2                                                            la contractul-cadru                                      AVIZ                             acordat de MDLPL-AMPOR                         referitor la "Raportul privind            eligibilitatea activităţilor proiectului de investiţie"    Referitor la: Proiectul de investiţie ……………………………….                                           (denumirea completă a proiectului)    Stimate domnule primar,    Stimate domnule preşedinte,    Ca urmare a verificării şi analizei Raportului privind eligibilitatea  activităţilor proiectului de investiţie, elaborat de dumneavoastră în condi-  ţiile Contratului-cadru de finanţare …………………………. transmis                                    (se va completa nr. şi data contractului)  către MDLPL – AMPOR cu adresa ……………………………………….,                  (se va completa nr. şi data adresei de însoţire a raportului)  suntem în măsură să vă comunicăm următoarele:    * Proiectul ………………………………………………………             (se va completa cu denumirea completă a proiectului de investiţie)  se încadrează în axa POR ……………………………………………,                             (se va completa denumirea completă a axei POR)  domeniul de intervenţie …………………………………………….;                (se va completa denumirea completă a domeniului de intervenţie)    * Încadrarea proiectului de investiţie realizată de dumneavoastră este  corespunzătoare cu criteriile de eligibilitate ale POR/nu se încadrează în  criteriile de eligibilitate ale POR ………………………………… .                                           (se va completa, după caz)    În aceste condiţii MDLPL-AMPOR avizează favorabil/nefavorabil Raportul  privind eligibilitatea activităţilor proiectului de investiţie  ………………………………………………………………… .                            (se va completa, după caz)    Cu stimă,    …………………..    (numele şi prenumele)    secretar de stat    Autoritatea publică locală    ……………………….      (numele şi prenumele)    ……………………….           (funcţia)                                                            Formularul nr. 3                                                            la contractul-cadru                                                     Avizat,                                              Ordonator de credite                                             …………………..                                              (prenumele şi numele)                          CERERE DE PLATĂ A AVANSULUI                          pentru Programul multianual              "Asistenţă tehnică pentru sprijinirea autorităţilor       administraţiei publice locale în pregătirea tehnică a proiectelor      de investiţii publice, finanţate prin Programul operaţional regional                                   2007-2013"    Contract-cadru de finanţare ………………………………………..                                                (nr./data)    Beneficiar ………………………, având sediul în ………………,          (denumirea autorităţii publice locale) (adresa)  solicit, în conformitate cu art. 9 din contractul-cadru de finanţare, plata  avansului în sumă de …….. lei, reprezentând 30% din valoarea totală de  ……………………….. lei a contractului-cadru de finanţare.    Plata trebuie făcută în contul nostru nr. …………………………..,  deschis la Trezoreria ………………………………. .            Data: Reprezentant                                            ………………………                                                      (titlul)                                               (numele şi prenumele)                                                           Formularul nr. 4                                                           la contractul-cadru                                                       Avizat,                                                 Ordonator de credite                                                ……………………                                                 (prenumele şi numele)                   CERERE INTERMEDIARĂ / FINALĂ DE RAMBURSARE               pentru cheltuieli efectuate în cadrul Programului         multianual "Asistenţă tehnică pentru sprijinirea autorităţilor                  administraţiei publice locale în pregătirea             tehnică a proiectelor de investiţii publice, finanţate                 prin Programul operaţional regional 2007-2013"    Contract-cadru de finanţare ………………………………………..                                                   (nr./data)    Beneficiar ……………………., având sediul în ………………..,          (denumirea autorităţii publice locale) (adresa)  solicit plata intermediară nr. …………………/finală*1), în sumă de                                       (nr.)  …………………. lei.    (Din valoarea primei tranşe intermediare se deduce valoarea avansului  primit de ………………….. lei, conform art. 9 pct. 6 din  contractul-cadru.)*2)    Cheltuielile efectuate până în prezent reprezintă ……….. din valoarea  totală de ………………….. lei a contractului-cadru de finanţare.                   (procent)    Plata trebuie făcută în contul nostru nr. …………………, deschis la  Trezoreria …………………………. .    Certificăm din punct de vedere tehnic şi financiar realitatea, regularita-  tea şi legalitatea cheltuielilor efectuate de autoritatea publică locală  ……………………, legate de activităţile privind pregătirea tehnică a  (denumirea autorităţii publice locale)  proiectului ……………………………… .                     (titlul proiectului)            Data: Reprezentant                                                   …………………..                                                           (titlul)                                                    (numele şi prenumele)___________    *1) Ştergeţi partea care nu se aplică.    *2) Text valabil numai pentru cererea de rambursare a primei tranşe        intermediare.

                                                            Formularul nr. 5
                                                            la contractul-cadru
                              RAPORTUL DE PROGRES
      privind revizuirea/actualizarea/elaborarea studiului de fezabilitate
  1. Titlul proiectului: ………………………………………………
  2. Denumirea beneficiarului: …………………………………………
  3. Scurtă descriere a activităţilor realizate de prestator în perioada de
     raportare: ………………………………………………………
  4. Prezentarea studiului de fezabilitate revizuit/actualizat/elaborat, după
     caz, şi a documentelor-suport*1):
  5. Probleme identificate şi soluţii propuse:
  6. Grafic propus de elaborare a proiectului tehnic:
  Aprob,
  Denumirea beneficiarului
  …………………….
  (semnătura autorizată)
  L.S.
  Avizat,
  MDLPL
  ………………….
  (semnătura autorizată)
  L.S.
_____________
  *1) Se va completa conform listei de verificare anexate.
                                     LISTĂ
                   de verificare a studiului de fezabilitate
  Denumirea proiectului:
  Denumirea beneficiarului:
  Denumirea prestatorului:
  Valoarea totală a proiectului de investiţie: …………….. euro (cu TVA);
  Aprilie 2007
 
Nr. Conţinut Da/Nu Observaţii
Părţile scrise:
1. Date generale
1.1. Denumirea investiţiei
1.2. Elaborator
1.3. Ordonatorul principal de credite
1.4. Autoritatea contractantă
1.5.

Amplasamentul (ţara, regiunea,
judeţul, localitatea)
1.6.

Tema, cu fundamentarea necesităţii
şi oportunităţii avute în vedere
la aprobarea studiului de
prefezabilitate
1.6.1. Tema de proiectare
1.6.2.

Fundamentare necesităţi şi
oportunităţi
1.6.3.

Cadrul general de dezvoltare a
infrastructurii regionale
1.7.

Descrierea investiţiei (descriere
generală, stare actuală,
preconizări)
2. Date tehnice ale investiţiei
2.1. Date generale
2.1.1. Zona şi amplasamentul
2.1.2.

Statutul juridic al terenului care
urmează să fie ocupat
2.1.3.

Caracteristicile geofizice ale
terenului
2.1.3.1. Studiu geotehnic
2.1.3.2. Studii topografice
2.1.3.3. Date climatice
2.1.3.4. Date seismice
2.2.

Situaţia existentă a utilităţilor
şi analiza acesteia
2.3.

Obiectivele studiului de
fezabilitate/priorităţi
2.3.1.

Probleme şi priorităţi care vor fi
abordate
2.3.2.

Obiectivele studiului de
fezabilitate
2.4.

Analiza şi selecţia alternativelor
optime
2.5.

Ipoteze de lucru şi evaluarea
alternativelor optime selectate pe
baza analizei multicriteriale
3.

Durata de realizare şi etape
principale
4. Costul estimativ al investiţiei
4.1. Componente majore ale proiectului
4.2. Asistenţă tehnică şi supervizare
4.3. Publicitate
5. Analiza economico-financiară
5.1. Investiţia de capital
5.2. Strategia de contractare
5.3.

Ipoteze în evaluarea alternativelor
(scenariilor)
5.3.1. Ipoteze la diferite niveluri
5.3.2.

Ipoteze privind analiza financiară
şi analiza economică
5.4. Evoluţia prezumată a tarifelor
5.5.

Evoluţia prezumată a costurilor de
operare
5.6. Evoluţia prezumată a veniturilor
5.7. Analiza cost-beneficiu
5.7.1.

Analiza financiară

Rata de actuali-
zare
Valoarea actuali-
zată netă
Rata internă a
rentabilităţii
financiare
Raportul cost/
beneficiu
5.7.1.1. Modelul financiar
5.7.1.2. Proiecţiile financiare
5.7.1.3. Sustenabilitatea proiectului
5.7.2.

Analiza economică-CBA

Proiect cu bene-
ficii socioecono-
mice:
Rata de actuali-
zare
Valoarea actuali-
zată netă econo-
mică
Rata rentabilită-
ţii economice
Raportul cost/
beneficiu
5.7.2.1. Metodologie
5.7.2.2.

Corecţiile fiscale şi preţurile
"umbră"
5.7.2.3. Costuri economice şi beneficii
5.7.2.4. Analiza cost-beneficiu
5.8.

Riscuri asumate (tehnice, financia-
re, instituţionale, legale)
5.9. Analiza de senzitivitate
5.10. Indicatori calitativi
5.10.1.1. Beneficii socioeconomice aşteptate
5.10.1.2. Efectul multiplicator
5.11. Indicatori cantitativi
5.11.1.

Indicatori fizici (de
infrastructură)
5.11.2. Indicatori economici
6. Finanţarea investiţiei
7.

Estimări privind forţa de muncă
ocupată prin realizarea investiţiei
7.1.

Număr de locuri de muncă create în
faza de execuţie
7.2.

Număr de locuri de muncă create în
faza de operare
8. Avize şi acorduri
9.

Devizul general al investiţiei şi
devizele pe obiecte (conform
Hotărârii Guvernului nr.1.179/2002)

                                                            Formularul nr. 6                                                            la contractul-cadru                              RAPORTUL DE PROGRES                     asupra finalizării proiectului tehnic  1. Titlul proiectului: ………………………………………………  2. Denumirea beneficiarului: …………………………………………  3. Scurtă descriere a activităţilor realizate de prestator în perioada de     raportare: ………………………………………………………  4. Prezentarea pe scurt a conţinutului proiectului tehnic:        – descrierea generală a lucrărilor;        – caietele de sarcini pe specialităţi;        – liste cu cantităţile de lucrări;        – graficul general de realizare a lucrării;        – părţi desenate (realizat/nerealizat);        – raportul verificatorului independent (semnat şi ştampilat).  5. Probleme identificate şi soluţii propuse: …………………………..  6. Grafic propus de elaborare a detaliilor de execuţie: …………………  Aprob,  Denumirea beneficiarului  ……………………..  (semnătura autorizată)  L.S.  Avizat,  MDLPL  …………………….  (semnătura autorizată)  L.S.                                                            Formularul nr. 7                                                            la contractul-cadru                              RAPORTUL DE PROGRES                   asupra finalizării detaliilor de execuţie  1. Titlul proiectului: ………………………………………………  2. Denumirea beneficiarului: …………………………………………  3. Scurtă descriere a activităţilor în perioada de raportare:     ………………………………………………………………..  4. Autorizaţia de construcţie (există/nu există): ………………………  Aprob,  Denumirea beneficiarului  …………………….  (semnătura autorizată)  L.S.  Avizat,  MDLPL  …………………..  (semnătura autorizată)  L.S.–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x