În temeiul art. 3 alin. (2) lit. e) din Ordonanța Guvernului nr. 17/2011 privind controlul calității în domeniul securității aviației civile, aprobată cu modificări prin Legea nr. 149/2012, și al art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii,ministrul transporturilor și infrastructurii, interimar, emite următorul ordin: +
Articolul IAnexa la Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.613/2014 pentru aprobarea Programului național de control al calității în domeniul securității aviației civile – PNCC-SECA, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 915 din 16 decembrie 2014, se modifică și se completează după cum urmează:1.După articolul 2 se introduce un nou articol, articolul 2^1, cu următorul cuprins: +
Articolul 2^1(1)Resursele umane necesare pentru desfășurarea activităților descrise de PNCC-SECA sunt constituite din auditorii de securitate ai autorității competente și din personal specializat din afara structurilor autorității competente, utilizat în condițiile prevăzute de Ordonanța Guvernului nr. 17/2011.(2)Resursele financiare necesare pentru desfășurarea activităților descrise de PNCC-SECA sunt constituite din sumele colectate din tariful prevăzut de art. 11 din Ordonanța Guvernului nr. 17/2011. … 2.Articolul 17 se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 17(1)Dacă reglementările europene nu prevăd altfel, frecvența de efectuare a unui audit care să vizeze toate standardele de securitate aeronautică menționate în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 300/2008 și în actele de implementare aferente, pentru un aeroport, este de cel puțin la cinci ani. Suplimentar, autoritatea competentă efectuează alte misiuni de audit la aeroporturi astfel încât să asigure frecvența stabilită la art. 6 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 17/2011.(2)În cazul aeroporturilor cu un volum de trafic mai mare de 2.000.000 de pasageri, frecvența minimă de inspectare a tuturor seturilor de măsuri de securitate legate în mod direct, menționate în cap. 1-6 din anexa I la Regulamentul (CE) nr. 300/2008și în actele de implementare aferente, este de cel puțin la douăsprezece luni, cu excepția cazului în care aeroportul a făcut obiectul unui audit în perioada respectivă. Frecvența de inspectare a tuturor măsurilor de securitate menționate în cap. 7-12 din anexa I la Regulamentul (CE) nr. 300/2008 și în actele de implementare aferente, pentru aeroporturile cu un volum de trafic mai mare de 2.000.000 de pasageri, este de cel puțin la douăzeci și patru de luni. Autoritatea competentă poate stabili, pe baza unei evaluări a riscului, o frecvență mai mare pentru măsurile de securitate menționate în cap. 7-12 din anexa I la Regulamentul (CE) nr. 300/2008 și în actele de implementare aferente.(3)În cazul aeroporturilor cu un volum de trafic între 500.000 și 2.000.000 de pasageri, frecvența minimă de inspectare a tuturor seturilor de măsuri de securitate legate în mod direct, menționate în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 300/2008 și în actele de implementare aferente, este de cel puțin la treizeci și șase de luni. Pentru aceste aeroporturi se realizează cel puțin două inspecții la douăsprezece luni, cu excepția cazului în care aeroportul a făcut obiectul unui audit în perioada respectivă.(4)În cazul aeroporturilor cu un volum de trafic mai mic de 500.000 de pasageri, frecvența minimă de inspectare a tuturor seturilor de măsuri de securitate legate în mod direct, menționate în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 300/2008 și în actele de implementare aferente, este de cel puțin la patruzeci și opt de luni. Pentru aceste aeroporturi se realizează cel puțin o inspecție la douăsprezece luni, cu excepția cazului în care aeroportul a făcut obiectul unui audit în perioada respectivă.(5)Frecvența minimă de inspectare a tuturor seturilor de măsuri de securitate aplicabile pentru agenții abilitați, expeditorii cunoscuți și furnizorii abilitați este de cel puțin la douăsprezece luni. Dacă o inspecție acoperă toate seturile de măsuri de securitate aplicabile, aceasta poate fi asimilată unui audit în sensul art. 6 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 17/2011.(6)Frecvența minimă de inspectare a tuturor seturilor de măsuri de securitate aplicabile pentru transportatorii aerieni români este de cel puțin la douăzeci și patru de luni. În cazul transportatorilor aerieni români care înregistrează mai puțin de 1 milion de pasageri pe an, dacă o inspecție acoperă toate seturile de măsuri de securitate aplicabile, aceasta poate fi asimilată unui audit în sensul art. 6 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 17/2011.(7)Frecvența minimă de inspectare a tuturor seturilor de măsuri de securitate aplicabile pentru transportatorii aerieni străini care operează curse regulate de pe aeroporturile din România este de cel puțin la treizeci și șase de luni.(8)Frecvența minimă de inspectare a tuturor seturilor de măsuri de securitate aplicabile pentru celelalte entități care aplică măsuri și standarde de securitate a aviației civile, în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 300/2008 și actele de implementare aferente, precum și cu PNSA, este de cel puțin la treizeci și șase de luni. Dacă o inspecție acoperă toate seturile de măsuri de securitate aplicabile, aceasta poate fi asimilată unui audit în sensul art. 6 alin. (2) dinOrdonanța Guvernului nr. 17/2011.(9)Planificarea testelor se realizează în fiecare an de către autoritatea competentă, pe baza unei evaluări care ia în considerare nivelul și natura operațiunilor de aviație desfășurate la fiecare aeroport sau entitate, astfel încât să acopere toate măsurile aplicabile descrise la pct. 8.1 din anexa II la Regulamentul (CE) nr. 300/2008. … 3.La articolul 52 alineatul (3), litera d) se abrogă. … 4.După articolul 57 se introduce un nou articol, articolul 57^1, cu următorul cuprins: +
Articolul 57^1Autoritatea competentă dezvoltă și implementează un proces de înregistrare și analiză a rezultatelor PNCC-SECA, în vederea identificării tendințelor și direcționării dezvoltării politicii viitoare. … 5.Anexa la PNCC-SECA se modifică și se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. … +
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul transporturilor și infrastructurii, interimar,
Ionel Scrioșteanu,
secretar de statBucurești, 26 octombrie 2021.Nr. 1.353. +
ANEXĂ*)(Anexa la PNCC-SECA)*) Anexa este reprodusă în facsimil.
Structura operațională și diagrama de relații pentru aplicarea PNCC-SECA