ORDIN nr. 1.311 din 25 aprilie 2008

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 23/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 340 din 2 mai 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 164 25/01/2017
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 3ABROGA PEORDIN 2089 06/12/2006
ART. 3ABROGA PEPROCEDURA 06/12/2006
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCONTINE PEPROCEDURA 25/04/2008
ActulREFERIRE LAHG 386 25/04/2007 ART. 11
ActulREFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 114
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 114
ART. 1APROBA PEPROCEDURA 25/04/2008
ART. 3ABROGA PEORDIN 2089 06/12/2006
ART. 3ABROGA PEPROCEDURA 06/12/2006
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 246 04/03/2005
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 04/03/2005
ANEXA 1REFERIRE LAHG 1050 01/07/2004
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 01/07/2004
ANEXA 1REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 47
ANEXA 1REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 48
ANEXA 1REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 70
ANEXA 1REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 114
ANEXA 1REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 47
ANEXA 1REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 48
ANEXA 1REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 70
ANEXA 1REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 114
ANEXA 2REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 114
ANEXA 2REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 205
ANEXA 2REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 207
ANEXA 2REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 114
ANEXA 2REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 205
ANEXA 2REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 207
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 164 25/01/2017
ActulREFERIT DEORDIN 1714 14/10/2013
ActulREFERIT DEPROCEDURA 14/10/2013
ActulREFERIT DEORDIN 3246 21/10/2013
ActulREFERIT DEPROCEDURA 21/10/2013

pentru aprobarea Procedurii de îndreptare a erorilor materiale din documentele de plată întocmite de debitori privind obligaţiile fiscale



În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4)-(7) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,având în vedere prevederile art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul economiei şi finanţelor emite următorul ordin: + 
Articolul 1(1) Se aprobă Procedura de îndreptare a erorilor materiale din documentele de plată întocmite de debitori privind obligaţiile fiscale, prevăzută în anexa nr. 1.(2) Pentru efectuarea procedurii prevăzute la alin. (1) se aprobă formularele ale căror modele sunt cuprinse în anexele nr. 2 şi 3.(3) Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti şi organele fiscale subordonate acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 3La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.089/2006 pentru aprobarea Procedurii de îndreptare a erorilor din documentele de plată întocmite de debitori privind obligaţiile fiscale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.043 din 29 decembrie 2006, se abrogă.
 + 
Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.p. Ministrul economiei şi finanţelor,Cătălin Doicasecretar de statBucureşti, 25 aprilie 2008Nr. 1.311.
 + 
Anexa 1PROCEDURĂde îndreptare a erorilor materiale din documentele de platăîntocmite de debitori privind obligaţiile fiscale1.1. Îndreptarea erorilor materiale din documentele de plată întocmite de debitori se va face pe baza unei cereri depuse la organul fiscal competent, potrivit legii, conform prevederilor art. 114 alin. (6) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.1.2. Prezenta procedură de îndreptare a erorilor materiale din documentele de plată întocmite de contribuabil se aplică în următoarele situaţii:a) plata obligaţiilor fiscale s-a efectuat în alt cont bugetar decât cel corespunzător ori utilizând un cod fiscal eronat;b) în contul bugetar, înclusiv în contul unic, au fost achitate şi alte obligaţii fiscale decât cele prevăzute a se achită în contul respectiv;2. Prin prezenta procedură se vor îndrepta erorile materiale privind plăţile efectuate în conturi bugetare administrate de Ministerul Economiei şi Finanţelor – Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.3.1. Cererea trebuie să cuprindă următoarele elemente:a) datele de identificare ale debitorului;b) indicarea erorii ce urmează a fi îndreptată;c) modul în care va fi reconsiderată această plată;d) numărul şi data documentelor prin care s-au stabilit ori s-au individualizat sumele de plată (titlurile de creanţă) pentru care se solicită corectarea erorii materiale din documentul de plată;e) numărul şi data documentului prin care s-a efectuat plata iniţială;f) suma totală achitată prin documentul de plată iniţial;g) data plăţii.3.2. La cerere vor fi ataşate: o copie a ordinului de plată, o copie a extrasului de cont, copii de pe titlurile de creanţă şi orice alte documente ce atestă eroarea produsă.3.3. Organul fiscal va verifica în evidenţele fiscale existenţa erorilor semnalate de contribuabili, îndeplinirea condiţiilor prevăzute la pct.1.2 şi a celor de creditare a contului bugetar şi de debitare a contului plătitorului, urmând a se întocmi un referat cu propuneri de soluţionare a cererii debitorului, respectiv de îndreptare a erorilor din documentul de plată. Referatul va fi aprobat de către conducătorul organului fiscal competent în administrarea contribuabilului, potrivit legii.4.1. După aprobarea referatului prevăzut la pct. 3.3, organul fiscal competent va întocmi nota privind corecţia erorilor materiale din documentele de plată întocmite de debitori prin care s-au achitat obligaţii fiscale, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2, în 3 exemplare. Nota privind corecţia erorilor materiale din documentele de plată întocmite de debitori prin care s-au achitat obligaţii fiscale se aprobă de conducătorul unităţii fiscale.4.2. Nota privind corecţia erorilor materiale din documentele de plată întocmite de debitori prin care s-au achitat obligaţii fiscale se transmite unităţii de trezorerie şi contabilitate publică, în vederea operării corecţiei în conturile bugetare corespunzătoare.4.3. Unitatea de trezorerie şi contabilitate publică efectuează stornarea plăţii eronate şi înregistrarea sumei în conturile bugetare corespunzătoare cu data plăţii indicată în anexa nr. 2, înscrie pe cele 3 exemplare ale notei prevăzute la pct. 4.1 data la care s-a efectuat această operaţiune şi reţine un exemplar, restituind organului fiscal competent două exemplare.4.4. După soluţionarea cererii contribuabilului, organul fiscal competent va transmite acestuia un exemplar al notei privind corecţia erorilor materiale din documentele de plată întocmite de debitori prin care s-au achitat obligaţii fiscale.4.5. Prin excepţie de la prevederile pct. 1.2, în cazul erorilor materiale constând în virarea eronată a obligaţiilor de plată la altă unitate de trezorerie şi contabilitate publică decât cea la care trebuie achitată suma, cererea prevăzută la pct. 3.1 se depune la organul fiscal în a cărui rază s-a efectuat plata eronată. În această situaţie, prin derogare de la prevederile art. 5 lit. s) din Normele metodologice privind utilizarea şi completarea ordinului de plată pentru Trezoreria Statului (OPT), aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, unitatea de trezorerie şi contabilitate publică la care s-a efectuat plata eronată va completa, la rubrica „Data plăţii” din ordinul de plată pentru Trezoreria Statului prin care se efectuează transferul sumei la unitatea trezoreriei statului din cadrul organului fiscal competent, în scopul îndreptării erorii, data plăţii înscrisă în anexa nr. 2. Organul fiscal la care s-a efectuat plata eronată va transmite o copie a cererii depuse de debitor, inclusiv a anexelor la cerere, organului fiscal competent în administrarea debitorului, procedând la întocmirea referatului cu propuneri de soluţionare a cererii debitorului.4.6. După efectuarea operaţiunii de corecţie în evidenţa analitică pe plătitori, organul fiscal competent va comunică debitorului, în cel mai scurt termen, modul de soluţionare a cererii de îndreptare a erorilor materiale din documentele de plată.5. Cererea debitorului de îndreptare a erorilor materiale din documentele de plată se va soluţiona în termen de 45 de zile de la înregistrarea acesteia, conform prevederilor art. 70 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.6.1. Modificarea sau desfiinţarea actelor administrative fiscale ca urmare a îndreptărilor erorilor materiale din documentul de plată se va face potrivit dispoziţiilor art. 47 şi 48 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu dispoziţiile pct. 46.1 din Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.050/2004.6.2. În scopul anulării distribuirii sumelor achitate în contul unic, aferente unui ordin de plată, organele fiscale vor transmite unităţilor Trezoreriei Statului nota privind anularea operaţiunilor de distribuire şi de stingere a sumelor plătite în contul unic, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 3. Nota privind anularea operaţiunilor de distribuire şi de stingere a sumelor plătite în contul unic se întocmeşte în două exemplare, dintre care un exemplar se păstrează la unitatea Trezoreriei Statului, iar un exemplar rămâne la organul fiscal.6.3. Pe baza documentului prevăzut la pct. 6.2, unităţile Trezoreriei Statului vor reconstitui integral suma înscrisă în ordinul de plată iniţial, în contul din care s-a realizat distribuirea, prin stornarea operaţiunii de distribuire a acestuia.6.4. În cazul în care suma înscrisă în documentul de plată care face obiectul îndreptării erorilor materiale a fost transferată din contul 55.02 "Disponibil al bugetelor asigurărilor sociale şi fondurilor speciale, în curs de distribuire" în contul 22.47.03.02 "Venituri ale bugetului asigurărilor sociale de stat – contribuţii către bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor pentru şomaj şi bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate încasate în contul unic, în curs de distribuire", unităţile Trezoreriei Statului, în baza notei privind operaţiunile de distribuire şi de stingere a sumelor plătite în contul unic, vor proceda la reconstituirea integrală a sumei în contul 55.02 "Disponibil al bugetelor asigurărilor sociale şi fondurilor speciale, în curs de distribuire", prin stornarea operaţiunii de transfer.6.5. Operaţiunile de la pct. 6.3 şi 6.4 se efectuează în sistem informatic.6.6. Sumele reconstituite potrivit prevederilor pct. 6.3 şi 6.4, rămase în conturile unice după îndreptarea erorilor materiale, se distribuie în conturile corespunzătoare de venituri bugetare, în condiţiile legii.7. Organul fiscal competent va arhiva la dosarul fiscal următoarele documente:a) cererea debitorului de îndreptare a erorilor materiale din documentele de plată;b) documentaţia care a stat la baza efectuării acestei operaţiuni;c) copiile fişelor debitorului din evidenţa analitică pe plătitori, afectate de operaţiunea de corecţie;d) referatul aprobat de şeful organului fiscal;e) nota privind corecţia erorilor din documentele de plată, avizată de unitatea de trezorerie şi contabilitate publică;f) nota privind anularea operaţiunilor de distribuire şi de stingere a sumelor plătite în contul unic.
 + 
Anexa 2MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELORAGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂD.G.F.P. …………………./A.F.P. …………………..Str. ……………….. nr. …., localitatea …………..Aprobat/Data…………….Conducătorul unităţii fiscale,………………………Semnătura……………………L.S.NOTĂprivind corecţia erorilor materiale din documentele de platăîntocmite de debitori prin care s-au achitat obligaţii fiscaleÎn temeiul prevederilor art. 114 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se corectează erorile din documentele de plată efectuate de către:– numele şi prenumele/denumirea debitorului ………………………………….– domiciliul fiscal ……………………………………………………….– codul de identificare fiscală*) …………………………………………..Corecţia s-a efectuat:– în baza Cererii debitorului nr. ……………………… din data de ……………………I. Contul bugetar din care se corectează erorile constatate în ordinele de plată pentru Trezoreria Statului prin care s-au achitat obligaţii fiscale:

Denumirea
contului
bugetar
din care se
stornează

Simbolul
contului
bugetar

Documentul
din care
rezultă că
suma a fost
plătită

Data
efectuării
plăţii**)

Codul fiscal al
beneficiarului,
conform
documentului
de plată
iniţial
Suma
– lei –

II. Obligaţiile fiscale care se sting prin corecţie:

Denumirea
obligaţiei
stinse prin
corecţie

Simbolul
contului
bugetar
corespun-
zător

Documentul
prin care
s-a stabilit
sau s-a în-
dividualizat
suma de plată
Data
efectuării
plăţii**)

Codul fiscal al
beneficiarului
în urma
corecţiei

Suma
– lei –

––Notă *) Se va completa codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz.Notă **) Reprezintă data plăţii iniţiale.Împotriva prezentului înscris cel interesat poate formula contestaţie la organul de soluţionare competent, în conformitate cu prevederile art. 205 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în termenul prevăzut de art. 207 al aceluiaşi act normativ.Şeful compartimentului, Întocmit/Data …………Semnătura ………….. Inspector,……………….

Unitatea Trezoreriei Statului
……………………………………

Înregistrat operaţiunile aprobate la pct. I şi II
din Nota de corecţie nr. ………….. din data
de ………………………….

Conducătorul unităţii

Trezoreriei Statului,
………………..

Data …………….
Şeful compartimentului,
………………….

             M.F.P. – A.N.A.F. cod 14.13.41.99.21
                                                                  (verso)
    1. Denumire: Notă privind corecţia erorilor din documentele de plată
    2. Cod: 14.13.41.99.21
    3. Format: A4/t1
    4. Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe o singură faţă, în blocuri
de 100 de file.
    5. Se difuzează: gratuit.
    6. Se utilizează: în baza art. 114 alin. (4)-(7) din Ordonanţa Guvernului
nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare.
    7. Se întocmeşte: – în 3 exemplare;
                      – de organul fiscal competent.
    8. Circulă: – un exemplar la organul fiscal cu atribuţii de evidenţă pe
                  plătitori;
                – un exemplar la unitatea de trezorerie şi contabilitate publică
                  care a efectuat corecţia erorilor din documentele de plată;
                – un exemplar la contribuabil.
    9. Se arhivează: un exemplar la dosarul fiscal al contribuabilului.

 + 
Anexa 3MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELORAGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂD.G.F.P. ……………………./A.F.P. …………………..Str. …………….. nr. …., localitatea ………………..NOTĂprivind anularea operaţiunilor de distribuire şi de stingerea sumelor plătite în contul unicNr. …………/data ……………….În scopul operării Notei privind corecţia erorilor materiale din documentele de plată întocmite de debitori prin care s-au achitat obligaţii fiscale nr. …………… din data de ………………., anexată prezentei, se anulează operaţiunea de distribuire şi de stingere a sumei de ………………………lei, virată cu Ordinul de plată nr. …………………… din data de ………………… de către debitorul:– numele şi prenumele/denumirea debitorului …………………………..– domiciliul fiscal ………………………………………………..– codul de identificare fiscală ……………………………………..Fişierul conţinând operaţiunea de distribuire a sumei de ………………… a fost transmis unităţii Trezoreriei Statului la data de ……………………Şeful compartimentului, Întocmit/Data ……………….Semnătura ………….. Inspector,……………………(numele şi prenumele)Semnătura ………..––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x