pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului sănătăţii nr. 466/2006 privind înfiinţarea comisiilor consultative ale Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare
În temeiul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 72/2006 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii şi pentru abrogarea unor dispoziţii din alte acte normative în domeniul sanitar, ale Hotărârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice,văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale buget şi credite externe nr. E.N. 5.919/2006,ministrul sănătăţii publice emite următorul ordin: +
Articolul IRegulamentul de organizare şi funcţionare a comisiilor consultative ale Ministerului Sănătăţii Publice*), prevăzut în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 466/2006 privind înfiinţarea comisiilor consultative ale Ministerului Sănătăţii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 434 din 19 mai 2006, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:___________Notă …
*) Conform prevederilor art. 2 alin. (6) din Legea nr. 95/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 372 din 28 aprilie 2006, în cuprinsul actelor normative în vigoare denumirea „Ministerul Sănătăţii” se înlocuieşte cu denumirea „Ministerul Sănătăţii Publice”, iar sintagma „ministrul sănătăţii”, cu sintagma „ministrul sănătăţii publice”.1. La litera a) "Comisia de specialitate a Ministerului Sănătăţii Publice", articolul 2 alineatul (1) va avea următorul cuprins:"Art. 2. – (1) Comisia de specialitate este formată dintr-un număr variabil de personalităţi ale lumii medicale, numite prin ordin de către ministrul sănătăţii publice. Numărul persoanelor cu drept de vot din comisie va fi impar."2. La litera a) "Comisia de specialitate a Ministerului Sănătăţii Publice", articolul 3 alineatul (1) va avea următorul cuprins:"Art. 3. – (1) Comisia de specialitate îşi desfăşoară activitatea în şedinţe plenare, organizate lunar sau ori de câte ori este nevoie, la solicitarea preşedintelui acesteia, cu acordul ministrului sănătăţii publice sau al secretarului de stat coordonator."3. La litera a) "Comisia de specialitate a Ministerului Sănătăţii Publice", articolul 7 va avea următorul cuprins:"Art. 7. – (1) Preşedintele, membrii şi secretarul comisiei de specialitate beneficiază de o indemnizaţie lunară de 10% din indemnizaţia secretarului de stat, care se acordă proporţional cu numărul de participări efective la şedinţe.(2) În situaţia în care comisia de specialitate nu şi-a desfăşurat activitatea pe parcursul unei luni, membrii acesteia nu beneficiază de indemnizaţie în această perioadă. … (3) În situaţia în care comisia de specialitate îşi desfăşoară activitatea o singură dată pe lună, iar unul dintre membri nu participă la şedinţă, acesta nu beneficiază de indemnizaţie în această perioadă. … (4) În cazul în care un membru se retrage în timpul şedinţei, acesta nu beneficiază de indemnizaţie. … (5) În cazul în care comisia de specialitate îşi desfăşoară activitatea în mai multe şedinţe într-o lună, iar unul dintre membri a lipsit la una din şedinţe, acesta primeşte indemnizaţia proporţional cu numărul de participări efective la şedinţe. … (6) Cheltuielile reprezentând plata indemnizaţiei lunare de 10% din indemnizaţia secretarului de stat se suportă de la titlul I "Cheltuieli de personal" (articolul 01 alineatul 12) din bugetul Ministerului Sănătăţii Publice, pe baza situaţiei privind prezenţa nominală a membrilor comisiei la şedinţele desfăşurate în fiecare lună. … (7) Situaţia prezenţei membrilor comisiei, certificată prin semnătura preşedintelui comisiei şi cu avizul secretarului de stat, este depusă la serviciul financiar din cadrul Direcţiei generale buget şi credite externe din cadrul Ministerului Sănătăţii Publice, lunar, până la data de 5 a lunii curente pentru luna expirată." … 4. La litera a) "Comisia de specialitate a Ministerului Sănătăţii Publice", după articolul 7 se introduce un nou articol, articolul 7^1, cu următorul cuprins:"Art. 7^1. – (1) Cheltuielile de deplasare ocazionate de participarea în comisiile de specialitate sunt suportate de instituţiile publice respective în care persoanele sunt încadrate sau unde acestea desfăşoară activitate prin integrare clinică.(2) Cheltuielile de deplasare din alte localităţi, ocazionate de participarea în Comisia de specialitate de medicină de familie, sunt suportate din bugetul Ministerului Sănătăţii Publice de la titlul II "Bunuri şi servicii Deplasări, detaşări, transferări". În vederea decontării, documentele de transport se depun la serviciul financiar din cadrul Direcţiei generale buget şi credite externe din cadrul Ministerului Sănătăţii Publice până la aceeaşi dată precizată la art. 7 alin. (7). … (3) Specialiştii invitaţi la lucrările comisiei de specialitate nu beneficiază de indemnizaţie şi de decontarea cheltuielilor de deplasare." … +
Articolul IIPrezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul sănătăţii publice,Gheorghe Eugen NicolăescuBucureşti, 26 octombrie 2006.Nr. 1.297.–-