ORDIN nr. 1.289 din 9 iulie 2008

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 23/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 553 din 22 iulie 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 1817 30/10/2008
ActulACTUALIZEAZA PEORDIN 1289 09/07/2008
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În conformitate cu prevederile Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale Hotărârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății Publice, cu modificările și completările ulterioare,văzând Referatul de aprobare nr. E.N. 7.112 din 3 iulie 2008 al comisiei constituite în baza Ordinului ministrului sănătății publice nr. 1.037/2008 privind constituirea comisiei în vederea stabilirii modului de organizare și desfășurare a evaluării și reevaluării managerilor spitalelor publice din rețeaua Ministerului Sănătății Publice pentru anul 2008,ministrul sănătății publice emite următorul ordin: + 
Articolul 1(1)Se aprobă criteriile de performanță pe baza cărora se efectuează reevaluarea la 6 luni a activității managerului spitalului public, prevăzute în anexele nr. 1 și 2, fișa de reevaluare a activității desfășurate de managerul spitalului public, prevăzută în anexa nr. 3, precum și metodologia privind organizarea și desfășurarea reevaluării acestei activități, prevăzută în anexa nr. 4.(2)Prevederile prezentului ordin se aplică managerilor spitalelor publice care au fost evaluați pentru activitatea desfășurată în anul 2007 și pentru care s-a dispus reevaluarea activității după 6 luni.
 + 
Articolul 2(1)Reevaluarea activității managerului spitalului public efectuată pe baza criteriilor de performanță prevăzute în anexa nr. 1 se face prin raportare la valoarea indicatorilor de performanță asumați, aferenți perioadei 1 ianuarie-30 iunie 2008, în actele adiționale încheiate în anul 2008 la contractele de management.(2)Reevaluarea activității managerului spitalului public efectuată pe baza criteriilor de performanță prevăzute în anexa nr. 2 se face prin acordarea de către evaluator a unui punctaj de la 0 la 5 puncte pentru fiecare criteriu de performanță menționat, ținând cont de dimensiunile specifice fiecărui criteriu, conform îndrumărilor metodologice elaborate de Școala Națională de Sănătate Publică și Management Sanitar.
 + 
Articolul 3Reevaluarea activității managerului spitalului public pentru perioada 1 ianuarie-30 iunie 2008 se va desfășura în perioada 1-15 martie 2009.(la 04-11-2008,
Articolul 3 a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 1.817 din 30 octombrie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 745 din 04 noiembrie 2008
)
 + 
Articolul 4(1)Rezultatele evaluării activității managerului spitalului public se apreciază după cum urmează:a)"Foarte bine", dacă sunt îndeplinite simultan următoarele condiții:1.în cazul indicatorilor C.1 – C.7 a obținut la fiecare 5 puncte;2.în cazul a cel puțin 80% dintre indicatorii și criteriile de performanță prevăzute în anexele nr. 1 și 2 a obținut la fiecare 5 puncte;3.în cazul restului indicatorilor cuprinși în anexele nr. 1 și 2, alții decât cei menționați la pct. 1 și 2, a obținut la fiecare cel puțin 4 puncte.b)"Bine", dacă sunt îndeplinite simultan următoarele condiții:1.în cazul indicatorilor C.1 – C.7 a obținut la fiecare cel puțin 4 puncte;2.în cazul a cel puțin 70% dintre indicatorii și criteriile de performanță prevăzute în anexele nr. 1 și 2 a obținut la fiecare cel puțin 4 puncte;3.în cazul restului indicatorilor cuprinși în anexele nr. 1 și 2, alții decât cei menționați la pct. 1 și 2, a obținut la fiecare cel puțin 3 puncte.c)"Satisfăcător", dacă sunt îndeplinite simultan următoarele condiții:1.în cazul indicatorilor C.1 – C.7 a obținut la fiecare cel puțin 3 puncte;2.în cazul a cel puțin 70% dintre indicatorii și criteriile de performanță prevăzute în anexele nr. 1 și 2 a obținut la fiecare cel puțin 4 puncte;3.în cazul restului indicatorilor cuprinși în anexele nr. 1 și 2, alții decât cei menționați la pct. 1 și 2, a obținut cel puțin două puncte.d)"Nesatisfăcător", dacă nu sunt îndeplinite condițiile minime necesare pentru a obține cel puțin calificativul "Satisfăcător".(2)Contractul de management se menține până la finalizarea evaluării anuale a activității managerului spitalului public efectuate pe anul 2008, în cazul în care managerul obține în urma reevaluării activității la 6 luni următoarele calificative: "Foarte bine" sau "Bine".(3)Contractul de management încetează înainte de termen pentru managerii spitalelor publice care au obținut în urma reevaluării activității la 6 luni următoarele calificative: "Satisfăcător" sau "Nesatisfăcător".
 + 
Articolul 5În situația în care pe parcursul derulării contractului de management/actului adițional apar modificări ale actelor normative care au stat la baza angajamentului asumat prin contractul de management/actul adițional, se pot renegocia indicatorii cărora le sunt aplicabile modificările legislative în cauză. + 
Articolul 6În vederea efectuării reevaluării după 6 luni a managerilor spitalelor publice, aceștia au obligația să transmită Centrului național pentru organizarea și asigurarea sistemului informațional și informatic în domeniul sănătății, până la data de 1 august 2008, situațiile statistice menționate la pct. 3 lit. b3) din anexa nr. 4. + 
Articolul 7Direcțiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătății Publice, autoritățile de sănătate publică județene și a municipiului București, Școala Națională de Sănătate Publică și Management Sanitar, Centrul Național pentru Organizarea și Asigurarea Sistemului Informațional și Informatic în Domeniul Sănătății și instituțiile cu rețea sanitară proprie, precum și spitalele publice și managerii acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + 
Articolul 8Anexele nr. 14 fac parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul 9Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sănătății publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
București, 9 iulie 2008.Nr. 1.289. + 
Anexa nr. 1A.Indicatori de management al resurselor umane1.Proporția medicilor din totalul personalului

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajul acordat
Peste 100% 91 – 100% 81 – 90% 71 – 80% 61 – 70% 41 – 60% sub 40% 5 puncte 5 puncte 4 puncte 3 puncte 2 puncte 1 punct 0 puncte

2.Proporția personalului medical din totalul personalului angajat al spitalului

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajul acordat
Peste 100% 91 – 100% 81 – 90% 71 – 80% 61 – 70% 41 – 60% sub 40% 5 puncte 5 puncte 4 puncte 3 puncte 2 puncte 1 punct 0 puncte

3.Proporția personalului medical cu studii superioare din totalul personalului medical

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajul acordat
Peste 100% 91 – 100% 81 – 90% 71 – 80% 61 – 70% 41 – 60% sub 40% 5 puncte 5 puncte 4 puncte 3 puncte 2 puncte 1 punct 0 puncte

4.Numărul mediu de consultații/medic în ambulatoriu

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajul acordat
Peste 100% 91 – 100% 81 – 90% 71 – 80% 61 – 70% 41 – 60% sub 40% 5 puncte 5 puncte 4 puncte 3 puncte 2 puncte 1 punct 0 puncte

B.Indicatori de utilizare a serviciilor1.Durata medie de spitalizare pe spital și pe fiecare secție

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajul acordat
Peste 100% 81 – 100% 71 – 80% 65 – 70% 55 – 64% 50 – 54% sub 50% 0 puncte 5 puncte 4 puncte 3 puncte 2 puncte 1 punct 0 puncte

2.Rata de utilizare a paturilor pe spital și pe fiecare secție

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajul acordat
Peste 100% 91 – 100% 81 – 90% 71 – 80% 61 – 70% 51 – 60% sub 50% 0 puncte 5 puncte 4 puncte 3 puncte 2 puncte 1 punct 0 puncte

3.Indicele de complexitate al cazurilor pe spital și pe fiecare secție

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajul acordat
Peste 110% 101 – 110% 100% 91 – 99% 80 – 90% sub 80% 5 puncte 4 puncte 3 puncte 2 puncte 1 punct 0 puncte

4.Procentul pacienților cu intervenții chirurgicale din totalul pacienților externați din secțiile chirurgicale

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajul acordat
Peste 100% 91 – 100% 81 – 90% 71 – 80% 61 – 70% 40 – 60% sub 40% 5 puncte 5 puncte 4 puncte 3 puncte 2 puncte 1 punct 0 puncte

C.Indicatori economico-financiari1.Execuția bugetară față de bugetul de cheltuieli aprobat

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajul acordat
Peste 100% fără acoperire în servicii 91 – 100% 81 – 90% 71 – 80% 61 – 70% 40 – 60% sub 40% 0 puncte 5 puncte 4 puncte 3 puncte 2 puncte 1 punct 0 puncte

2.Structura cheltuielilor pe tipuri de servicii și în funcție de sursele de venit

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajul acordat
Peste 100% 91 – 100% 81 – 90% 71 – 80% 61 – 70% 40 – 60% sub 40% 0 puncte 5 puncte 4 puncte 3 puncte 2 puncte 1 punct 0 puncte

NOTĂ:Valoarea acestui indicator exprimat în procente se determină ca raport între suma prevederilor cheltuielilor bugetare aferente structurilor: servicii de urgență, servicii paraclinice, servicii spitalizare continuă, servicii spitalizare de zi, servicii din ambulatoriul de specialitate al spitalului și suma surselor de venit din care sunt finanțate aceste cheltuieli. În fișa de evaluare se trece valoarea indicatorilor per total, iar în anexă se detaliază pe tipurile de servicii mai sus menționate.3.Procentul veniturilor proprii din totalul veniturilor spitalului (Sintagma venituri proprii înseamnă în cazul acestui indicator toate veniturile proprii ale spitalului public, mai puțin sumele încasate în baza contractelor încheiate cu casa de asigurări de sănătate.)

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajul acordat
Peste 100% 91 – 100% 81 – 90% 61 – 80% 50 – 60% sub 50% 5 puncte 4 puncte 3 puncte 2 puncte 1 punct 0 puncte

4.Procentul cheltuielilor de personal din totalul cheltuielilor spitalului

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajul acordat
Peste 100% 71 – 100% 61 – 70% 51 – 60% 41 – 50% 30 – 40% sub 30% 0 puncte 5 puncte 4 puncte 3 puncte 2 puncte 1 punct 0 puncte

5.Procentul cheltuielilor cu medicamentele din totalul cheltuielilor spitalului

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajul acordat
Peste 110% 81 – 110% 71 – 80% 61 – 70% 51 – 60% 40 – 50% sub 40% 0 puncte 5 puncte 4 puncte 3 puncte 2 puncte 1 punct 0 puncte

6.Procentul cheltuielilor de capital din totalul cheltuielilor

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajul acordat
Peste 100% 91 – 100% 81 – 90% 71 – 80% 61 – 70% 40 – 60% sub 40% 5 puncte 5 puncte 4 puncte 3 puncte 2 puncte 1 punct 0 puncte

7.Costul mediu/zi de spitalizare pe fiecare secție

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajul acordat
Peste 100% 81 – 100% 75 – 80% 70 – 74% 65 – 69% 60 – 64% sub 60% 0 puncte 5 puncte 4 puncte 3 puncte 2 puncte 1 punct 0 puncte

D.Indicatori de calitate1.Rata mortalității intraspitalicești pe total spital și pe fiecare secție (datorită complicațiilor survenite în timpul spitalizării)

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajul acordat
Peste 100% 91 – 100% 81 – 90% 71 – 80% 61 – 70% 40 – 60% sub 40% 0 puncte 1 punct 2 puncte 3 puncte 4 puncte 5 puncte 6 puncte

2.Rata infecțiilor nozocomiale pe total spital și pe fiecare secție

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajul acordat
Peste 130% 121 – 130% 111 – 120% 91 – 110% 70 – 90% sub 70% 0 puncte 1 punct 2 puncte 3 puncte 4 puncte 5 puncte

3.Indicele de concordanță între diagnosticul la internare și diagnosticul la externare

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajul acordat
Peste 100% 91 – 100% 81 – 90% 71 – 80% 61 – 70% 40 – 60% sub 40% 5 puncte 5 puncte 4 puncte 3 puncte 2 puncte 1 punct 0 puncte

4.Numărul de reclamații/plângeri ale pacienților

Gradul de realizare față de indicatorii asumați prin contract Punctajul acordat
Peste 130% 121 – 130% 111 – 120% 91 – 110% 60 – 90% sub 60% 0 puncte 1 punct 2 puncte 3 puncte 4 puncte 5 puncte

 + 
Anexa nr. 2CRITERII GENERALE DE MANAGEMENT

Nr. crt. Criteriul de performanță Dimensiunile specifice criteriului analizat Punctajulacordat
1. Planificare a) stabilirea unei viziuni și misiuni realisteb) elaborarea unor obiective generale și specifice, conform planului de management; c) respectarea etapelor stabilite în planul de management.
2. Organizare a) stabilirea și comunicarea priorităților organizaționale și monitorizarea implementăriisoluțiilor adecvate; b) capacitatea de a identifica, prioritiza și rezolva problemele spitalului; c) capacitatea de relaționare cu autoritățile locale și centrale, comunitatea locală și mass-media în scopul promovării interesului spitalului; d) capacitatea de a accepta erorile sau, după caz, deficiențele propriei activități, de a răspunde pentru acestea și de a le îndrepta; e) capacitatea de bună comunicare și relaționare cu personalul angajat al spitalului, colaboratorii, pacienții și aparținătorii etc.; f) elaborarea de norme și metodologii de organizare (ROF, regulament intern etc.), proceduri interne de evaluare și control, protocoale interne, delegare de atribuții etc.
3. Coordonare a) stabilirea încadrării eficiente în timp a activităților și respectarea termenelor asumate; b) capacitatea de mediere și negociere către o soluție comună acceptată în interesul spitalului; c) evaluarea efectelor deciziilor asupra întregului spital și operarea de modificări, dacă sunt necesare; d) luarea deciziilor în mod participativ prin implicarea tuturor membrilor echipei manageriale a spitalului și a șefilor de structuri (aprecieri din partea acestora).
4. Control a) monitorizarea și implicarea în buna derulare a activității spitalului; b) controlul activității la nivel strategic și a realizării obiectivelor; c) capacitatea de depistare a deficiențelor și a modalităților de îndreptare a acestora în timp util; d) urmărirea utilizării raționale a tuturor resurselor financiare ale spitalului, indiferent de sursa de finanțare.

Punctajul de evaluare a criteriilor de performanță:– 0 = deloc;– 1 = în foarte mică măsură;– 2 = în mică măsură;– 3 = satisfăcător;– 4 = în mare măsură;– 5 = în foarte mare măsură. + 
Anexa nr. 3MINISTERUL SĂNĂTĂȚII PUBLICEAUTORITATEA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ……………………………………….COMISIA DE EVALUARE
FIȘĂ DE REEVALUARE
a activității desfășurate de ……………………….
(numele și prenumele)
managerul ………………………………..,
(denumirea spitalului public)
pentru perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2008

Nr.crt Indicatori/Criterii de performanță Valoare indicator Gradul de realizare*1) Punctajul acordat Concluzii
asumată prin contract 1 ianuarie – 30 iunie 2008 realizată1 ianuarie – 30 iunie 2008
A. Indicatori de management al resurselor umane 1 ianuarie – 30 iunie 2008
1. Proporția medicilor din totalul personalului            
2. Proporția personalului medical din totalul personalului angajat al spitalului            
3. Proporția personalului medical custudii superioare din totalul personalului medical            
4. Numărul mediu de consultații/ medic în ambulatoriu            
B. Indicatori de utilizare a serviciilor
1. Durata medie de spitalizare pe spital și pe fiecare secție *2)            
2. Rata de utilizare a paturilor pe spital și pe fiecare secție *2)            
3. Indicele de complexitate a cazurilor pe spital și pe fiecaresecție *2)            
4. Procentul pacienților cu intervenții chirurgicale din totalul pacienților externațidin secțiilechirurgicale            
C. Indicatorii economico-financiari
1. Execuția bugetară față de bugetulde cheltuieli aprobat            
2. Structura cheltuielilor pe tipuride servicii și în funcție de sursele de venit            
3. Procentul veniturilor proprii dintotalul veniturilor spitalului            
4. Procentul cheltuielilor de personal din totalul cheltuielilorspitalului            
5. Procentul cheltuielilor cu medicamentele din totalulcheltuielilor spitalului            
6. Procentul cheltuielilor de capitaldin totalul cheltuielilor            
7. Costul mediu/zi de spitalizare pefiecare secție *2)            
D. Indicatori de calitate
1. Rata mortalității intraspitalicești pe total spital și pe total secție *2)            
2. Rata infecțiilor nozocomiale pe total spital și pe fiecare secție *2)            
3. Indicele de concordanță dintre spitale și pe fiecare secție *2)            
4. Număr de reclamații/plângeri ale pacienților            
E. Criterii generale de management
  Punctajul acordat de: Evaluator 1 …… (numele și prenumele) Evaluator 2 …… (numele și prenumele) Evaluator 3 …… (numele și prenumele) Evaluator 4….. (numeleși prenumele) Punctajul final *3)  
1. Planificare            
2. Organizare            
3. Coordonare            
4. Control            

–––*1) În situația în care gradul de realizare are cifră cu zecimale, rotunjirea se facela întreg, astfel: 0,50 – 0,99 devin 1, iar 0,01 – 0,49 devin 0.*2) Se trece valoarea indicatorului la nivel de spital.*3) În situația în care punctajul final are cifră cu zecimale, rotunjirea se face laîntreg, astfel: 0,50-0,99 devin 1, iar 0,01-0,49 devin 0.Comisia de evaluare numită prin Ordinul ministrului sănătății publice nr. ……………………… din…………………….., în baza rezultatelor obținute, apreciază cădl/dna ……………………………, managerul ………………………………..(denumirea spitalului public)a obținut calificativul:[] Foarte bine [] Bine [] Satisfăcător [] NesatisfăcătorPrezenta fișă de reevaluare a fost întocmită în două exemplare, dintre care exemplarulnr. 1 s-a înaintat Comisiei centrale de evaluare constituite la nivelul MinisteruluiSănătății Publice, iar exemplarul nr. 2 a rămas la președintele comisiei de evaluare,în evidența autorității de coordonare a spitalului public respectiv.Comisia de evaluareCertificăm concordanța datelor înscrise în contractul/ Am luat la cunoștință.actul adițional la contractul de management cu documentele ………………menționate la pct. 3 din anexa nr. 4 la Ordinul (numele, prenumeleministrului sănătății publice nr. 1.289/2008, și semnătura manageruluiprecum și concordanța valorilor indicatorilor calculate spitalului public)de spital cu cele menționate în documentele prevăzute la …………………pct. 3 din aceeași anexă. (data și ora)Președinte ………………………..Vicepreședinte …………………….Membrii: ………………………….………………………………….………………………………….………………………………….(numele, prenumele și semnătura)NOTĂ:Managerul spitalului public poate contesta la Comisia centrală de evaluare, întermen de 24 de ore de la data luării la cunoștință a conținutului fișei de reevaluare,calificativul acordat de comisia de evaluare. Comisia centrală de evaluare rezolvăcontestația în termen de 5 zile lucrătoare de la data luării în evidență a acesteia. + 
Anexa nr. 4METODOLOGIEprivind organizarea și desfășurarea reevaluării activității managerului spitalului publicpentru perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2008

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x