Luând în considerare Referatul Administrației Fondului pentru Mediu nr. 382/ST/5.07.2021 pentru modificarea și completarea Ghidului de finanțare a Programului privind sprijinirea eficienței energetice și a gestionării inteligente a energiei în infrastructura de iluminat public, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, apelor și pădurilor nr. 1.162/2020, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 12 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2011 privind stabilirea cadrului instituțional și autorizarea Guvernului, prin Ministerul Finanțelor Publice, de a scoate la licitație certificatele de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României la nivelul Uniunii Europene, aprobată prin Legea nr. 163/2012, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 57 alin. (1),(4) și (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor,ministrul mediului, apelor și pădurilor emite prezentul ordin: +
Articolul IGhidul de finanțare a Programului privind sprijinirea eficienței energetice și a gestionării inteligente a energiei în infrastructura de iluminat public, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, apelor și pădurilor nr. 1.162/2020, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 471 din 3 iunie 2020, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1.La articolul 4 alineatul (1), litera d) se modifică și va avea următorul cuprins: d)cererea de decontare – solicitarea beneficiarului adresată în scris Autorității sau transmisă prin intermediul poștei electronice, în baza căreia se face decontarea cheltuielilor eligibile efectuate și prevăzute prin contractul de finanțare nerambursabilă, anexă la contractul pentru finanțare nerambursabilă; … … 2.La articolul 20, alineatele (2) și (8) se modifică și vor avea următorul cuprins: (2)Cererile de decontare se depun conform graficului de finanțare, în interiorul duratei de implementare a proiectului. Cererile de decontare se depun la sediul Autorității sau prin intermediul poștei electronice.…………………………………………………………………(8)Ulterior verificării conformității documentelor aferente ultimei cereri de decontare, personalul Autorității va efectua o vizită la amplasamentele pe care s-a modernizat și/sau s-a extins sistemul de iluminat și se va întocmi o notă de control. Efectuarea vizitelor se realizează prin eșantionare, într-un procent din totalul contractelor de finanțare, care urmează a fi stabilit în baza unor indicatori (criterii) prin reglementări/ proceduri interne ale Autorității. … 3.La articolul 21 alineatul (1), partea introductivă se modifică și va avea următorul cuprins: (1)Beneficiarul finanțării depune la sediul Autorității sau prin intermediul poștei electronice la adresa furnizată de Autoritate cereri de decontare însoțite de următoarele documente obligatorii: … 4.La articolul 21 alineatul (1), literele f) și o) se modifică și vor avea următorul cuprins: f)documente care atestă achitarea integrală a facturilor finanțate la cererea de decontare anterioară (extrase de cont cu viza instituției financiare însoțite de ordine de plată); la ultima cerere de decontare, beneficiarul va prezenta în termen de 30 de zile de la efectuarea ultimei plăți de către Autoritate dovada achitării sumei finanțate, precum și a contribuției proprii și a cheltuielilor neeligibile; documentele se vor prezenta în copii certificate «conform cu originalul»“; … ………………………………………………………………….o)proces-verbal de recepție la terminarea lucrărilor, semnat de o comisie numită în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 273/1994 pentru aprobarea Regulamentului privind recepția construcțiilor, cu modificările și completările ulterioare – pentru proiectele care necesită emiterea autorizației de construire, în copie certificată «conform cu originalul»“;. … … 5.La articolul 21, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins: (1^1)Documentele transmise prin intermediul poștei electronice vor fi certificate «conform cu originalul» de către beneficiar. … 6.La articolul 21, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins: (3)Instrucțiunea cuprinzând modul de transmitere prin intermediul poștei electronice a cererii de decontare și a documentelor anexate acesteia se elaborează și se aprobă la nivelul Administrației Fondului pentru Mediu și se aduce la cunoștința persoanelor interesate prin publicarea pe site-ul instituției. … 7.La anexa nr. 2, la articolul 3, punctul 3 se modifică și va avea următorul cuprins:3.Prima cerere de decontare se va depune în maximum 6 luni de la data semnării contractului. În cadrul prezentului contract, Beneficiarul poate depune la sediul Autorității sau prin intermediul poștei electronice maximum 3 cereri de decontare. … … 8.La anexa nr. 2, la articolul 5, punctul 1 se modifică și va avea următorul cuprins: 1.să depună la sediul Autorității sau prin intermediul poștei electronice cererile de decontare potrivit art. 3 pct. 3, fără a depăși durata de implementare a proiectului; în cazul depunerii cererii de decontare prin intermediul poștei electronice, aceasta va fi semnată cu semnătură electronică calificată de către reprezentantul legal sau împuternicitul acestuia; … … 9.La anexa nr. 2, în anexa nr. 3 la contract, după ultimul paragraf se introduce un nou paragraf, cu următorul cuprins: Totodată, declar pe propria răspundere că am realizat conformitatea documentelor prevăzute în anexa nr. 4 la contractul de finanțare și îmi asum răspunderea tuturor informațiilor conținute în prezenta cerere de decontare. … 10.La anexa nr. 2, în anexa nr. 4 la contract, partea introductivă a punctului 1 se modifică și va avea următorul cuprins: 1.Beneficiarul finanțării depune la sediul Autorității sau prin intermediul poștei electronice la adresa furnizată de Autoritate cereri de decontare însoțite de următoarele documente obligatorii: … … 11.La anexa nr. 2, în anexa nr. 4 la contract, literele f) și n) de la punctul 1 se modifică și vor avea următorul cuprins: f)documente care atestă achitarea integrală a facturilor finanțate la cererea de decontare anterioară (extrase de cont cu viza instituției financiare însoțite de ordine de plată); la ultima cerere de decontare, Beneficiarul va prezenta în termen de 30 de zile de la efectuarea ultimei plăți de către Autoritate dovada achitării sumei finanțate, precum și a contribuției proprii și a cheltuielilor neeligibile; documentele se vor prezenta în copii certificate «conform cu originalul»; … ……………………………………………………………….n)proces-verbal de recepție la terminarea lucrărilor, semnat de o comisie numită în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 273/1994 pentru aprobarea Regulamentului privind recepția construcțiilor, cu modificările și completările ulterioare – pentru proiectele care necesită emiterea autorizației de construire, în copie certificată «conform cu originalul»; … … 12.La anexa nr. 2, în anexa nr. 4 la contract, după punctul 1 se introduce un nou punct, punctul 1^1, cu următorul cuprins: 1^1.Documentele transmise prin intermediul poștei electronice vor fi certificate «conform cu originalul» de către beneficiar … … +
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul mediului, apelor și pădurilor,
Tánczos Barna București, 28 iulie 2021.Nr. 1.288.