ORDIN nr. 1.263 din 17 mai 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 08/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICEAGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 515 din 22 iunie 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 2901 10/10/2016
ART. 1MODIFICA PEINSTRUCTIUNI 10/10/2016 CAP. 1
ART. 1MODIFICA PEINSTRUCTIUNI 10/10/2016 CAP. 2
ART. 1MODIFICA PEINSTRUCTIUNI 10/10/2016 CAP. 5
ART. 1MODIFICA PEINSTRUCTIUNI 10/10/2016 CAP. 15
ART. 1MODIFICA PEINSTRUCTIUNI 10/10/2016 ANEXA 1
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 2901 10/10/2016
ActulREFERIRE LAHG 520 24/07/2013 ART. 11
ART. 1REFERIRE LAORDIN 2901 10/10/2016
ART. 1MODIFICA PEORDIN 2901 10/10/2016
ART. 1REFERIRE LAORDIN 221 15/02/2016
ART. 1REFERIRE LAHG 1 06/01/2016
ART. 1MODIFICA PEINSTRUCTIUNI 10/10/2016 CAP. 1
ART. 1MODIFICA PEINSTRUCTIUNI 10/10/2016 CAP. 2
ART. 1MODIFICA PEINSTRUCTIUNI 10/10/2016 CAP. 5
ART. 1MODIFICA PEINSTRUCTIUNI 10/10/2016 CAP. 15
ART. 1MODIFICA PEINSTRUCTIUNI 10/10/2016 ANEXA 1
ART. 1REFERIRE LANORMĂ 06/01/2016
ART. 1REFERIRE LACOD FISCAL 08/09/2015
ART. 1REFERIRE LACOD FISCAL 08/09/2015 ART. 395
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere dispozițiile art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare,în baza prevederilor Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/503 al Comisiei de modificare a Regulamentului (CE) nr. 684/2009 de implementare a Directivei 2008/118/CE a Consiliului în ceea ce privește procedurile informatizate pentru deplasarea produselor accizabile în regim suspensiv de accize, ->luând în considerare calendarul de implementare al EMCS și specificațiile funcționale ale sistemului destinat urmăririi deplasărilor de produse accizabile în regim suspensiv de accize prin implementarea sistemului informatizat,ținând cont de Avizul conform al Ministerului Finanțelor Publice comunicat prin Adresa nr. 748.879 din 27.04.2018,->președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:> + 
Articolul IInstrucțiunile de completare a documentului administrativ în format electronic (e-DA) utilizând aplicația EMCS-RO-Mișcări de control al mișcărilor cu produse accizabile în regim suspensiv/de scutire/exceptare de accize, aprobate prin Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 2.901/2016, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 861 din 28 octombrie 2016, se modifică, după cum urmează:1.Punctul 1 se modifică și va avea următorul cuprins: 1.În înțelesul prezentelor instrucțiuni se folosesc următoarele abrevieri:

Abreviere Semnificație
ANAF Agenția Națională de Administrare Fiscală
DGV Direcția Generală a Vămilor
ARC cod de referință administrativ unic al e-DA, identificator unic al unui e-DA alocat de aplicația EMCS-RO-Mișcări pentru identificarea operațiunii
e-DA document administrativ electronic
DA document administrativ
DAU document administrativ unic
DRV Direcția regională vamală
BV birou vamal
Cod fiscal Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare
Cod vamal al Uniunii Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 9 octombrie 2013 de stabilire a Codului Vamal al Uniunii
Directiva 2008/118/CE Directiva 2008/118/CE a Consiliului din 16 decembrie 2008 privind regimul general al accizelor și de abrogare a Directivei 92/12/CEE
Directiva 92/83/CEE Directiva 92/83/CEE a Consiliului din 19 octombrie 1992 privind armonizarea structurilor accizelor la alcool și băuturi alcoolice
ECS-RO aplicația națională de control al exportului
EMCS sistem de control al mișcării produselor accizabile în regim suspensiv de accize
EMCS-RO-Mișcări aplicație națională de control al mișcării produselor accizabile în regim suspensiv de accize
Expeditor persoana autorizată care expediază produse accizabile. Autoritatea vamală teritorială corespondentă este denumită Autoritate vamală de expediere.
DOP denumire de origine protejată potrivit Regulamentului (CE) nr. 479/2008 al Consiliului din 29 aprilie 2008 privind organizarea comună a pieței vitivinicole, de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1.493/1999, a Regulamentului (CE) nr. 1.782/2003, a Regulamentului (CE) nr. 1.290/2005 și a Regulamentului (CE) nr. 3/2003 și de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 2.392/86 și a Regulamentului nr. 1.493/1999.
IGP indicație geografică protejată potrivit Regulamentului (CE) nr. 479/2008 al Consiliului din 29 aprilie 2008
MFP Ministerul Finanțelor Publice
Norme Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2016, cu modificările și completările ulterioare
Număr EORI-> număr unic pe care autoritățile vamale sau alte autorități desemnate de către statele membre îl atribuie operatorilor economici și altor persoane interesate, în vederea utilizării acestuia începând cu 1 iulie 2009 la toate operațiunile vamale derulate pe teritoriul Uniunii Europene
OMFP ->nr. 221/2016> Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 221/2016 pentru aprobarea configurației codului de accize și a Nomenclatorului codurilor de produse accizabile armonizate, cu modificările și completările ulterioare
Primitor Persoana autorizată care primește un produs accizabil în regim suspensiv de accize. Autoritatea competentă teritorială corespondentă este denumită Autoritate competentă de destinație.
Regulamentul EMCS Regulamentul CE nr. 684/2009 al Comisiei din 24 iulie 2009 de implementare a Directivei 2008/118/CE a Consiliului în ceea ce privește procedurile informatizate pentru deplasarea produselor accizabile în regim suspensiv de accize, cu modificările și completările ulterioare
Regulamentul delegat (UE) 2015/ 2.446 Regulamentul delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446 din 28 iulie 2015 de completare a Regulamentului (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește normele detaliate ale anumitor dispoziții ale Codului Vamal al Uniunii
Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/ 2.447 Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447 al Comisiei din 24 noiembrie 2015 de stabilire a unor norme pentru punerea în aplicare a anumitor dispoziții din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European și al Consiliului de stabilire a Codului Vamal al Uniunii
Regulamentul (CE) 31/96 Regulamentul (CE) nr. 31/96 al Comisiei din 10 ianuarie 1996 privind certificatul de scutire de accize
Regulamentul (CE) nr. 1.308/ 2013 Regulamentul (UE) nr. 1.308/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 decembrie 2013 de instituire a unei organizări comune a piețelor produselor agricole și de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 922/72, (CEE) nr. 234/79, (CE) nr. 1.037/2001 și (CE) nr. 1.234/2007 ale Consiliului, cu modificările și completările ulterioare
Regulamentul (CE) nr. 607/ 2009 Regulamentul (CE) nr. 607/2009 al Comisiei din 14 iulie 2009 de stabilire a unor norme de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 479/2008 al Consiliului în ceea ce privește denumirile de origine protejate și indicațiile geografice protejate, mențiunile tradiționale, etichetarea și prezentarea anumitor produse vitivinicole, cu modificările și completările ulterioare
Regulamentul (CE) nr. 110/ 2008 Regulamentul (CE) nr. 110/2008 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 ianuarie 2008 privind definirea, desemnarea, prezentarea, etichetarea și protecția indicațiilor geografice ale băuturilor spirtoase, cu modificările și completările ulterioare
Regulamentul (CE) nr. 436/ 2009 Regulamentul (CE) nr. 436/2009 al Comisiei din 26 mai 2009 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 479/2008 al Consiliului în ceea ce privește registrul viticol, declarațiile obligatorii și colectarea de informații pentru monitorizarea pieței, documentele de însoțire a transporturilor de produse și registrele care trebuie păstrate în sectorul vitivinicol, cu modificările și completările ulterioare
SM stat membru
SEED Registru central gestionat de Comisia Europeană, menționat la art. 19 alin. (4) din Regulamentul (UE) nr. 389/2012 al Consiliului din 2 mai 2012 privind cooperarea administrativă în domeniul accizelor și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 2.073/2004, parte a sistemului informatizat, care asigură în orice moment vizualizarea datelor furnizate de statele membre din registrele naționale
UF utilizator final
XML limbaj care permite definirea documentelor ce conțin informații într-un mod structurat

2.->La punctul 9, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins: (3)Mișcările cu produse accizabile în regim de scutire de la plata accizelor, destinate alimentării navelor/aeronavelor ori livrării către instituțiile de stat care implică apărarea, ordinea publică, sănătatea publică, siguranța și securitatea națională, sunt inițiate cu utilizarea opțiunii de livrare directă, care face posibilă înscrierea la rubrica 7 «Locul livrării» a adresei portului/aeroportului, a navei în care se încarcă produsele accizabile, respectiv a instituției de stat care implică apărarea, ordinea publică, sănătatea publică, siguranța și securitatea națională unde sunt livrate produsele, după caz.3.->Punctul 12 se modifică și va avea următorul cuprins: 12.E-DA este completat de către operatorul economic expeditor conectat la aplicația EMCS-RO-Mișcări, utilizând numele de utilizator și parola comunicate de BV în a cărui arie de competență își desfășoară activitatea, în baza autorizației pentru accesul la aplicația EMCS-RO-Mișcări.4.->La punctul 14, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: 14.(1) Codurile utilizate în aplicația EMCS-RO-Mișcări sunt prevăzute în anexa II la Regulamentul EMCS, și anume: coduri lingvistice, codul de referință administrativ unic, codurile standard ale SM, codurile de țară, codurile autorității fiscale/vamale din SM, codul tipului garantului, codul modului de transport, codul unității de transport, codurile ambalajelor, codul motivului anulării, codurile produselor accizabile, codurile unităților de măsură, durata maximă a călătoriei pentru fiecare cod al modului de transport.5.->La punctul 28, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: 28.(1) La expedierea produselor accizabile în regim suspensiv/de scutire/exceptare de accize, precum și în cazul schimbării destinației sau divizării transportului, termenul-limită în care produsele trebuie prezentate la destinație, luând în considerare mijlocul de transport utilizat, va fi exprimat conform tabelului:

Codul modului de transport-> Durata maximă a călătoriei (exprimată în zile)
0 - altul-> 45
1 - transport maritim-> 45
2 - transport feroviar-> 35
3 - transport rutier-> 35
4 - transport aerian-> 20
5 - trimitere poștală-> 30
7 - instalație de transport fixă-> 15
8 - transport pe căile navale interioare-> 35

6.Punctul 92 se modifică și va avea următorul cuprins:92.Dacă aplicația EMCS-RO-Mișcări este indisponibilă din cauze imputabile autorității competente, expeditorul din România poate iniția o mișcare cu produse accizabile în regim suspensiv de accize, în următoarele condiții:a)documentul administrativ va fi întocmit utilizând un formular offline în format pdf care poate fi descărcat de pe pagina web a autorității vamale;b)formularul va avea înscris ARC-ul atribuit în procedura alternativă;c)în vederea atribuirii ARC-ului, expeditorul va contacta structura Helpdesk EMCS din cadrul DGV în timpul programului de lucru sau dispeceratul din cadrul DGV, în afara orelor de program, care va verifica disponibilitatea aplicației EMCS-RO-Mișcări. Dacă se confirmă indisponibilitatea aplicației, operatorul economic expeditor va transmite un mesaj la adresa emcshelpdesk@customs.ro sau dispecer@customs.ro, după caz, în care va preciza numele și codul numeric personal ale persoanei autorizate a accesa aplicația EMCS-RO-Mișcări și numărul de referință local atribuit mișcării. Lucrătorul vamal va transmite pe adresa de e-mail de la care expeditorul a solicitat atribuirea ARC-ului codul unic alocat în procedură alternativă;d)după completarea formatului pdf al documentului administrativ în procedura alternativă la momentul expedierii produselor, expeditorul are obligația transmiterii formei electronice a acestui document la structura Helpdesk EMCS sau la dispecerat, după caz, și prin orice mijloc de comunicare la BV în a cărui rază teritorială își desfășoară activitatea, cu mențiunea că mișcarea a fost inițiată în procedură alternativă;e)de îndată ce aplicația EMCS-RO-Mișcări devine operațională, autoritatea vamală centrală înștiințează operatorii economici, care au obligația de a încărca în sistem formatul pdf al documentului administrativ emis în procedura alternativă, în termen de 24 de ore de la repunerea aplicației în funcțiune;f)în cazul în care sistemul nu validează formatul pdf al documentului completat în procedură alternativă, expeditorul are obligația de a înștiința de îndată autoritatea vamală de expediere și structura Helpdesk EMCS și de a solicita aprobarea modificării formatului pdf. Autoritatea vamală centrală poate aproba această cerere dacă erorile constatate nu au implicații fiscale;g)structura Helpdesk EMCS sau dispeceratul gestionează documentele primite în procedură alternativă care sunt arhivate zilnic de către structura Helpdesk EMCS, iar situația ARC-urilor atribuite în procedură alternativă este păstrată în format electronic.7.Punctul 1. b) „Durata călătoriei“ din anexa la instrucțiuni se modifică și va avea următorul cuprins:b)Ținând cont de mijlocul de transport și de distanță, se înscrie perioada de timp normală necesară călătoriei, exprimată în ore sau zile. Indicația pentru ore trebuie să fie un număr mai mic sau egal cu 24. Indicația pentru zile trebuie să fie un număr mai mic sau egal cu valorile posibile ale Duratei maxime a călătoriei pentru fiecare cod al modului de transport, stipulate la punctul 28 alin. (1) din instrucțiuni.8.Punctul 2 „Expeditor“ din anexa la instrucțiuni se modifică și va avea următorul cuprins:2.Expeditora)Codul de acciză al expeditorului – se înscrie codul de acciză din SEED valabil al antrepozitarului autorizat sau al expeditorului înregistrat, după caz;b)Numele operatorului;c)Strada;d)Numărul;e)Codul poștal;f)Orașul;g)Limbă – se specifică limba utilizată în acest set de date.Rubrica «Expeditor» va fi completată automat cu datele aferente antrepozitarului autorizat, respectiv expeditorului înregistrat de care aparține utilizatorul care a accesat aplicația.9.Punctul 5 „Destinatar“ din anexa la instrucțiuni se modifică și va avea următorul cuprins:5.Destinatar – rubrică obligatorie, cu excepția cazurilor în care:– la rubrica «Tipul mesajului» a fost selectat «Prezentare pentru export cu vămuire la domiciliu»; sau – la rubrica «Cod tip destinație» a fost selectat «Destinație necunoscută». a)Identificarea operatorului – subrubrică obligatorie, când la rubrica «Cod tip destinație» a fost selectat «Antrepozit fiscal», «Destinatar înregistrat», «Destinatar înregistrat temporar», «Livrare directă» sau «Utilizator final», după caz. În cazul «Export», completarea subrubricii este opțională. În cazul destinatarului scutit în sensul art. 395 din Codul fiscal, setul de date nu se aplică. Când subrubrica este obligatorie, se completează prin înscrierea codului de acciză valabil, transmis în SEED, al operatorului economic autorizat să primească produse accizabile în regim suspensiv de accize. Când subrubrica este opțională, se înscrie numărul de identificare TVA al persoanei care reprezintă expeditorul la BV de export;b)Numele operatorului;c)Strada;d)Numărul;e)Codul poștal;f)Orașul;g)Limbă – se specifică limba utilizată în acest set de date;h)Număr EORI.Subrubricile b)-f) din rubrica «Destinatar» se vor completa automat cu datele aferente primitorului, după validarea codului de acciză introdus la subrubrica a).Subrubrica h) din rubrica «Destinatar» este opțională când la rubrica «Cod tip destinație» a fost selectat «Export» și nu se aplică când la rubrica «Cod tip destinație» a fost selectat «Antrepozit fiscal», «Destinatar înregistrat», «Destinatar înregistrat temporar», «Livrare directă», «Destinatar scutit», «Destinație necunoscută» sau «Utilizator final10.Punctul 8 „Birou vamal de export“ din anexa la instrucțiuni se modifică și va avea următorul cuprins:8.Birou vamal de export – rubrică obligatorie când la rubrica «Cod tip destinație» a fost selectat «Export».– Codul biroului vamal – se completează codul BV de export la care va fi depusă declarația vamală de export.11.Punctul 12 „Operator garant“ din anexa la instrucțiuni se modifică și va avea următorul cuprins:12.Operator garant – rubrică obligatorie dacă garantul este altul decât expeditorul și/sau primitorul ori nu este furnizată nicio garanție. Se înscriu datele de identificare ale transportatorului și/sau proprietarului produselor dacă acesta/aceștia furnizează garanția.a)Codul de acciză al operatorului; b)Numărul de TVA;c)Numele operatorului;d)Strada;e)Numărul;f)Codul poștal;g)Orașul;h)Limba – se specifică limba utilizată în acest set de date.Subrubricile a) și b) se completează cu codul de acciză valabil înscris în SEED sau un număr de identificare TVA al transportatorului sau al proprietarului produselor accizabile, după caz.Subrubricile c), d), f) și g) sunt opționale dacă este completată subrubrica a); în caz contrar devin obligatorii.12.Punctul 13 „Transport“ din anexa la instrucțiuni se modifică și va avea următorul cuprins:13.Transport – rubrică obligatoriea)Codul modului de transport – subrubrică obligatorie; se înscrie modul de transport la momentul începerii deplasării, selectând, după caz, din lista:– 0 – altul;– 1 – transport maritim;– 2 – transport feroviar;– 3 – transport rutier;– 4 – transport aerian;– 5 – trimitere poștală;– 7 – instalație de transport fixă;– 8 – transport pe căi navigabile interioare.Atunci când codul tipului de garant este «5 – Nu se furnizează garanții în conformitate cu articolul 18 alineatul (4) litera (b) din 2008/118/CE», codul modului de transport trebuie să fie «Transport pe mare» sau «Instalații de transport fixe».b)Informații complementare – subrubrică obligatorie dacă codul modului de transport este 0. Se va înscrie o descriere textuală a modului de transport.c)Limba – se specifică limba utilizată în acest set de date.13.Punctul 15 „Primul transportator“ din anexa la instrucțiuni se modifică și va avea următorul cuprins:15.Primul transportator – rubrică obligatorie, pentru identificarea persoanei responsabile cu primul transport a)Numărul de TVA;b)Numele operatorului;c)Strada;d)Numărul;e)Codul poștal;f)Orașul;g)Limba – se specifică limba utilizată în acest set de date.14.Punctul 17 „Corpul e-DA“ din anexa la instrucțiuni se modifică și va avea următorul cuprins:17.Corpul e-DA – rubrică obligatorie. Se completează câte un set de date separat pentru fiecare articol care face parte din lot.a)Număr unic de referință al articolului – subrubrică obligatorie. Se înscrie un număr secvențial unic care începe cu 1;b)Cod produs accizabil – subrubrică obligatorie. Se înscrie codul produsului accizabil, potrivit OMFP nr. 221/2016. Atunci când codul tipului de garant este «5 – Nu se furnizează garanții în conformitate cu articolul 18 alineatul (4) litera (b) din 2008/118/CE», codul produsului accizabil trebuie să fie cel al unui produs energetic.c)Codul NC – subrubrică obligatorie. Se selectează din lista aferentă codul NC aplicabil la data expedierii. Valoarea acestui element de date trebuie să fie mai mare ca zero;d)Cantitate – subrubrică obligatorie. Se înscrie cantitatea (exprimată în unitatea de măsură asociată codului produsului). În cazul unei deplasări către un destinatar înregistrat temporar sau utilizator final, cantitatea nu trebuie să o depășească pe cea pe care primitorul este autorizat să o primească în regim suspensiv/de exceptare sau scutire directă de accize. În cazul unei deplasări către un destinatar scutit în sensul art. 395 din Codul fiscal, cantitatea nu trebuie să o depășească pe cea înregistrată în certificatul de scutire de accize. Valoarea acestui element de date trebuie să fie mai mare ca zero;e)Greutate brută – subrubrică obligatorie. Se înscrie greutatea brută a lotului (produsele accizabile cu ambalaj). Valoarea acestui element de date trebuie să fie mai mare ca zero. Greutatea brută trebuie să fie mai mare sau egală cu greutatea netă;f)Greutate netă – subrubrică obligatorie. Se înscrie greutatea produselor accizabile fără ambalaj (pentru alcool și băuturi alcoolice, produse energetice și pentru toate produsele din tutun, cu excepția țigaretelor). Valoarea acestui element de date trebuie să fie mai mare ca zero. Greutatea brută trebuie să fie mai mare sau egală cu greutatea netă;g)Concentrația alcoolică – subrubrică obligatorie dacă este aplicabil produselor accizabile respective. Se înscrie concentrația alcoolică (procent per volum la 20°C dacă produsele sunt încadrate în categoria B, W, I sau S, potrivit OMFP nr. 221/2016). Valoarea acestui element de date trebuie să fie mai mare ca zero. Valoarea acestui element de date trebuie să fie mai mare ca 0,5 și mai mică sau egală cu 100.h)Grade Plato – subrubrică obligatorie dacă nivelul accizei pentru bere este stabilit pe baza gradelor Plato. Valoarea acestui element de date trebuie să fie mai mare ca zero.În cazul livrărilor intracomunitare la produsele încadrate în categoria B, se specifică gradul Plato dacă statul membru de expediție și/sau statul membru de destinație impun(e) accize pe baza gradului Plato;i)Marcajul fiscal – subrubrică opțională. Se înscriu orice informații suplimentare referitoare la marcajele fiscale cerute de autoritatea competentă de destinație;j)Limbă marcaj fiscal – subrubrică obligatorie dacă se completează subrubrica i). Se specifică limba utilizată în acest set de date;k)Indicatorul marcajului fiscal utilizat – rubrică obligatorie dacă sunt utilizate marcaje fiscale. Se bifează corespunzător dacă produsele poartă sau nu marcaje fiscale;l)Denumirea de origine – rubrică opțională. Pot fi înscrise certificări:1.în cazul anumitor vinuri, cu privire la denumirea de origine protejată (DOP) sau la indicația geografică protejată (IGP) și la anul de recoltă sau soiul (soiurile) de struguri de vinificație. Certificarea se redactează în următorii termeni: «Prin prezenta se certifică faptul că produsul descris a fost fabricat în conformitate cu regulile prevăzute în Regulamentul (UE) nr. 1.308/2013 al Parlamentului European și al Consiliului și în actele delegate și actele de punere în aplicare ale acestuia». În cazul în care produsul este un produs DOP sau IGP, această frază este urmată de denumirea sau denumirile DOP sau IGP și de numărul sau numerele sale din registru, așa cum se prevede la articolul 18 din Regulamentul (CE) nr. 607/2009 al Comisiei;2.în cazul anumitor băuturi spirtoase, pentru care comercializarea este legată de categoria sau categoriile, indicația geografică (IG) sau vechimea băuturii spirtoase, în conformitate cu legislația Uniunii în materie de băuturi spirtoase [în speță, articolul 4, articolul 12 alineatul (3) și articolul 15 și anexa II la Regulamentul (CE) nr. 110/2008 al Parlamentului European și al Consiliului], certificarea se redactează în următorii termeni: «Prin prezenta se certifică faptul că produsul sau produsele descrise au fost comercializate și etichetate în conformitate cu cerințele prevăzute la articolul 4, la articolul 12 alineatul (3) și la articolul 15 și în anexa II la Regulamentul (CE) nr. 110/2008 al Parlamentului European și al Consiliului și în actele delegate și actele de punere în aplicare ale acestuia.»;3.în cazul berii produse de o mică fabrică de bere independentă, conform definiției din Directiva 92/83/CEE a Consiliului, pentru care există intenția de a se solicita un nivel de accizare mai scăzut în statul membru de destinație. Certificarea trebuie redactată în următorii termeni: «Prin prezenta se certifică faptul că produsul descris a fost fabricat de o mică fabrică de bere independentă.»;4.în cazul alcoolului etilic distilat de o mică distilerie, conform definiției din Directiva 92/83/CEE, pentru care există intenția de a se solicita un nivel de accizare mai scăzut în statul membru de destinație. Certificarea trebuie redactată în următorii termeni: «Prin prezenta se certifică faptul că produsul descris a fost fabricat de o mică distilerie.»m)Limbă denumire origine – subrubrică obligatorie dacă se completează subrubrica l). Se specifică limba utilizată în acest set de date;n)Dimensiune producător – subrubrică opțională. În cazul berii sau al băuturilor spirtoase, pentru care se acordă certificare la subrubrica l) (Denumirea de origine), se poate înscrie producția anuală a anului precedent în hectolitri de bere sau, respectiv, de alcool pur;o)Densitate – subrubrică obligatorie dacă se aplică produselor accizabile încadrate în categoria E, cu excepția celor încadrate la E470, E500 și E600, potrivit OMFP nr. 221/2016. Pentru aceste produse se înscrie densitatea la 15°C. Valoarea acestui element de date trebuie să fie mai mare ca zero;p)Descriere comercială – subrubrică opțională. Se înscrie descrierea comercială a produselor în scopul identificării produselor transportate. Pentru transportul în vrac al vinurilor menționate la punctele 1-9, 15 și 16 din partea II a anexei VII la Regulamentul (UE) nr. 1.308/2013, descrierea produsului include informațiile opționale prevăzute la articolul 120 din regulamentul respectiv, cu condiția ca acestea să fie indicate în etichetare sau să se aibă în vedere indicarea lor în etichetare;q)Limbă descriere comercială – subrubrică obligatorie dacă se completează subrubrica p). Se specifică limba utilizată în acest set de date;r)Marca comercială a produselor – subrubrică obligatorie dacă produsele accizabile au o marcă comercială. Autoritatea vamală de expediere poate decide că nu este necesară specificarea mărcii comerciale a produselor transportate dacă aceasta este precizată pe factură sau în celălalt document comercial menționat la subrubrica 9b);s)Limbă marca comercială – subrubrică obligatorie dacă se completează subrubrica r). Se specifică limba utilizată în acest set de date.15.Punctul 17.2 „Vinuri“ din anexa la instrucțiuni se modifică și va avea următorul cuprins:17.2.Vinuri – rubrică obligatorie pentru vinurile incluse în partea XII din anexa I la Regulamentul (CE) nr. 1.308/2013a)Categoria de vin – subrubrică obligatorie pentru vinurile incluse în partea XII din anexa I la Regulamentul (CE) nr. 1.308/2007. Se selectează una dintre următoarele categorii:– 1 – Vin fără DOP/IGP;– 2 – Vin din soiuri fără DOP/IGP;– 3 – Vin cu DOP sau IGP;– 4 – Vin importat;– 5 – Altul.b)Codul zonei vitivinicole – subrubrică obligatorie pentru vinurile în vrac (volum nominal de peste 60 de litri). Se înscrie zona vitivinicolă din care provine produsul transportat, în conformitate cu apendicele 1 la anexa VII la Regulamentul (UE) nr. 1.308/2013.c)Țara terță de origine – subrubrică obligatorie în cazul în care categoria de vin de la subrubrica a) este «Vin importat». Se selectează codul de țară;d)Alte informații – subrubrică opțională;e)Limbă alte informații – subrubrică obligatorie dacă se completează subrubrica d). Se specifică limba utilizată în acest set de date. + 
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală,
Ionuț Mișa
București, 17 mai 2018.Nr. 1.263.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x