ORDIN nr. 1.248 din 4 iunie 2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MEDIULUI, APELOR SI PADURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 531 din 7 iunie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 277 29/03/2023
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 29/03/2023
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 29/03/2023 ART. 5
ActulREFERIRE LAHOTARARE 43 16/01/2020 ART. 13
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019 ART. 57
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 148
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 149
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 342
ActulREFERIRE LALEGE 105 25/04/2006
ActulREFERIRE LAOUG 196 22/12/2005 ART. 11
ActulREFERIRE LAOUG 196 22/12/2005 ART. 12
ART. 1REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 CAP. 5
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 47
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 148
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 149
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 156
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 268
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 270
ANEXA 1REFERIRE LAREGULAMENT 679 27/04/2016
ANEXA 1REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 58
ANEXA 1REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 64
ANEXA 1REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 149
ANEXA 1REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 336
ANEXA 2REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 9
ANEXA 2REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 149
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Luând în considerare Referatul de aprobare al Administrației Fondului pentru Mediu nr. ……/…… 2024 a proiectului de ordin privind aprobarea modelului și conținutului formularelor și documentelor utilizate în activitatea de verificare documentară,ținând cont de prevederile art. 5 lit. i) din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 277/2023 pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Administrației Fondului pentru Mediu,având în vedere avizul Ministerului Finanțelor comunicat prin Adresa nr. 740.082 din 13.05.2024,în temeiul art. 11 alin. (4) și art. 12 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările și completările ulterioare, al art. 148149 și art. 342 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, al art. 57 alin. (1), (4) și (5) și din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, cu modificările și completările ulterioare,ministrul mediului, apelor și pădurilor emite prezentul ordin. + 
Articolul 1Se aprobă modelul și conținutul formularelor și documentelor utilizate în activitatea de verificare documentară, reglementată la titlul VI capitolul V „Verificarea documentară“ din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, după cum urmează:a)Solicitare de documente/informații, prevăzută în anexa nr. 1 la ordin;b)Invitație pentru audiere, prevăzută în anexa nr. 2 la ordin;c)Dispoziție de măsuri ca urmare a verificării documentare, prevăzută în anexa nr. 3 la ordin;d)Decizie de impunere privind obligațiile fiscale principale stabilite ca urmare a verificării documentare, prevăzută în anexa nr. 4 la ordin. + 
Articolul 2Administrația Fondului pentru Mediu, prin Direcția Generală de Administrare Fiscală, va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.  + 
Articolul 3Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul mediului, apelor și pădurilor,
Ionuț Sorin Banciu,
secretar de stat
București, 4 iunie 2024.Nr. 1.248. + 
Anexa nr. 1

SIGLA Administrația Fondului pentru Mediu Nr. ……………………. Data ………./………../…………


SOLICITARE DE DOCUMENTE/INFORMAȚII
Domnului/Doamnei …………….., în calitate de/având funcția de ……………Denumirea contribuabilului/plătitorului ………………Codul de identificare fiscală ……………………..Domiciliul fiscal ……………………………………Vă aducem la cunoștință că în urma verificării documentare aflate în curs de desfășurare au fost constatate următoarele: ……………..În temeiul prevederilor art. 58, 64 și 149 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, pentru stabilirea situației de fapt fiscale, vă rugăm să transmiteți următoarele documente/înscrisuri/informații: ……………………Documentele/Înscrisurile pot fi transmise, în copie, la sediul nostru din ……………… fie prin mijloace electronice de comunicare la distanță, fie prin e-mail la adresa ……, fie prin poștă sau prin depunere la registratura organului fiscal din ……………….., în termenul legal de maximum 30 de zile de la data primirii prezentei solicitări.Nerespectarea prevederilor art. 58 și 64 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, constituie contravenție conform art. 336 alin. (1) din același act normativ, dacă fapta/faptele nu a/nu au fost săvârșită/săvârșite în astfel de condiții încât să fie considerate, potrivit legii, infracțiuni. Pentru solicitarea/comunicarea oricăror informații în legătură cu această solicitare, persoana desemnată care poate fi contactată este doamna/domnul …………., număr de telefon ………….., adresa de e-mail ………., camera …………. .Conducătorul structurii care efectuează verificarea documentară, ……………………………..Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 + 
Anexa nr. 2

SIGLA Administrația Fondului pentru Mediu Nr. ……………………. Data ………./………../…………


INVITAȚIE PENTRU AUDIERE
Domnului/Doamnei ……………, în calitate de/având funcția de ………….Denumirea contribuabilului/plătitorului ………………………….Codul de identificare fiscală …………………….Domiciliul fiscal ………………………În vederea finalizării verificării documentare, vă transmitem alăturat proiectul Deciziei de impunere privind obligațiile fiscale principale stabilite ca urmare a verificării documentare/Dispoziției de măsuri ca urmare a verificării documentare și vă înștiințăm că, în baza prevederilor art. 9 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, aveți posibilitatea de a vă exprima punctul de vedere în legătură cu constatările înscrise în proiectul de act administrativ fiscal, în data de ………………., ora …… .Totodată, vă informăm că aveți posibilitatea să vă exprimați oral punctul de vedere cu privire la constatările organelor fiscale cu ocazia audierii, precum și în scris, în conformitate cu prevederile art. 149 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la data audierii. Termenul poate fi prelungit cu cel mult 5 zile lucrătoare, numai pentru motive justificate, cu acordul conducătorului organului de control fiscal.În situația în care nu vă veți prezenta la termenul stabilit pentru audiere în data de ……………, vă informăm că cel de-al doilea termen pentru a avea loc audierea este în data de ………….., ora ……. .În situația în care doriți să renunțați la audiere, vă rugăm să notificați acest fapt organului fiscal anterior datei/datelor programate pentru audiere.În cazul în care nu vă veți prezenta la audiere la niciunul dintre cele două termene și nu veți notifica despre renunțarea la acest drept, vă comunicăm că, potrivit prevederilor legale, audierea se consideră îndeplinită.Punctul dumneavoastră de vedere față de constatările din proiectul Deciziei de impunere privind obligațiile fiscale principale stabilite ca urmare a verificării documentare/Dispoziției de măsuri ca urmare a verificării documentare poate fi transmis prin mijloace electronice de transmitere la distanță, puse la dispoziție de Administrația Fondului pentru Mediu, prin e-mail la adresa ………………………, prin poștă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, sau prin depunere la registratura organului fiscal din ………………. .Audierea în legătură cu constatările din proiectul Deciziei de impunere privind obligațiile fiscale principale stabilite ca urmare a verificării documentare/Dispoziției de măsuri ca urmare a verificării documentare poate avea loc fie prin prezentarea la sediul nostru din ………………, fie prin intermediul sistemelor electronice de comunicare la distanță care asigură conexiunea audio-video, în funcție de modalitatea aleasă de dumneavoastră.În situația în care veți opta pentru audiere prin intermediul sistemelor electronice de comunicare la distanță, veți informa organul fiscal cu cel puțin 24 de ore înainte de ora stabilită pentru audiere, în vederea stabilirii detaliilor tehnice ale întâlnirii, de comun acord cu reprezentantul desemnat din cadrul organului fiscal. Pentru solicitarea/comunicarea oricăror informații în legătură cu această solicitare, persoana desemnată care poate fi contactată este doamna/domnul ………………, număr de telefon ………………., adresa de e-mail ……………………….., camera ………. .Conducătorul structurii care efectuează verificarea documentară,….[funcția, numele, prenumele, semnătura și ștampila*)]….*) În situația emiterii și semnării electronice, utilizând un certificat digital calificat, documentul este valabil fără ștampilă.Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 + 
Anexa nr. 3

SIGLA Administrația Fondului pentru Mediu Nr. ……………………. Data ………./………../…………


DISPOZIȚIE DE MĂSURI
ca urmare a verificării documentare
1.Date de identificare ale contribuabilului/plătitoruluiDenumirea contribuabilului/plătitorului ……………………Codul de identificare fiscală …………………………….Nr. de înregistrare la registrul comerțului ………………………….Domiciliul fiscal ……………………………………………….2.Constatări Ca urmare a acțiunii de verificare documentară efectuate de către organele fiscale din cadrul ……………………., au fost constatate următoarele:………………………………………………………………………………………………3.Măsuri dispuseÎn baza art. 149 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, dispunem următoarele măsuri:3.1.Măsura nr. 13.1.1.Prezentarea măsurii nr. 1: ……………………….3.1.2.Termen: ………………………………………………..3.1.3.Motivul de fapt: ……………………………………….3.1.4.Temeiul de drept: ……………………………………..3.2.Măsura nr. 23.2.1.Prezentarea măsurii nr. 2: …………………………..3.2.2.Termen: ………………………………………………..3.2.3.Motivul de fapt: …………………………..3.2.4.Temeiul de drept: ………………………………….Despre modalitatea de ducere la îndeplinire, în termenul stabilit, a măsurilor dispuse prin prezenta ne veți informa în termen de 3 zile de la data îndeplinirii acestora.4.Data comunicăriiData comunicării reprezintă data la care se efectuează comunicarea actului administrativ-fiscal emis în formă letrică în condițiile art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, după cum urmează:– data semnării de primire, dacă se asigură remiterea acestuia contribuabilului/împuternicitului, în condițiile art. 47 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare;– data înscrisă de poștă la remiterea „confirmării de primire“, dacă a fost transmis prin poștă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în condițiile art. 47 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.Data comunicării reprezintă data la care se efectuează comunicarea actului administrativ-fiscal emis în formă electronică în condițiile art. 47 alin. (15) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, respectiv data punerii la dispoziția contribuabilului/plătitorului prin mijloace electronice de transmitere la distanță.5.Mențiuni privind audierea contribuabilului/plătitorului și, respectiv, informarea acestuia despre aspectele constatate și măsurile dispuse………………………………………………………………6.În conformitate cu art. 268 și 270 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, împotriva prezentului act administrativ-fiscal se poate formula contestație, care se depune, în termen de 45 de zile de la comunicare, la organul fiscal emitent, sub sancțiunea decăderii.Dispoziția de măsuri ca urmare a verificării documentare conține un număr de …………… pagini. + 
Anexa nr. 4

SIGLA Administrația Fondului pentru Mediu Nr. de înregistrare …………………… Data ………./………../…………


DECIZIE DE IMPUNERE
privind obligațiile fiscale principale stabilite
ca urmare a verificării documentare
1.Date de identificare ale contribuabilului/plătitoruluiDenumirea/Numele și prenumele contribuabilului/plătitorului ……………………Codul de identificare fiscală ……………….Nr. de înregistrare la registrul comerțului …………………….Domiciliul fiscal: localitatea …………, str. ………….. nr. …., bl. …., sc. …., ap. …., județul/sectorul ………..2.Ca urmare a verificării documentare efectuate conform prevederilor art. 148 și 149 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, au fost stabilite următoarele obligații fiscale principale:

Nr. crt. Denumirea taxei/ contribuției Perioada impozabilă lună/ trimestru/ semestru/an Obligația fiscală declarată de contribuabil/stabilită de organul fiscal – lei - Diferența de obligație fiscală stabilită ca urmare a verificării documentare (+/–) – lei - Codul contului bugetar Termenul scadent
Nr./data declarației/ deciziei Suma (+/–)– lei
0 1 2 3 4 5 6 7
1
2
3

3.Motivul de fapt………………………………………………………………

4.Temeiul de drept ………………………5.Data comunicăriiData comunicării reprezintă data la care se efectuează comunicarea actului administrativ fiscal emis în formă letrică, în condițiile art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, după cum urmează:– data semnării de primire, dacă se asigură remiterea acestuia contribuabilului/împuternicitului, în condițiile art. 47 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare;– data înscrisă de poștă la remiterea „confirmării de primire“, dacă a fost transmis prin poștă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în condițiile art. 47 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.Data comunicării reprezintă data la care se efectuează comunicarea actului administrativ fiscal emis în formă electronică, în condițiile art. 47 alin. (15) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, respectiv a punerii la dispoziția contribuabilului/plătitorului prin mijloace electronice de transmitere la distanță.6.Termenul de platăDiferențele de impozit, taxă sau contribuție stabilite de organele fiscale ca urmare a verificării documentare se plătesc, potrivit art. 156 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, în funcție de data comunicării prezentei decizii, astfel:– până la data de 5 a lunii următoare inclusiv, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 1-15 din lună;– până la data de 20 a lunii următoare inclusiv, când data comunicării este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună.7.Mențiuni privind audierea contribuabilului și, respectiv, informarea acestuia despre aspectele constatate și consecințele fiscale.8.În conformitate cu art. 268 și 270 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, împotriva prezentului act administrativ fiscal se poate formula contestație, care se depune, în termen de 45 de zile de la comunicare, la organul fiscal emitent, sub sancțiunea decăderii.Prezenta decizie reprezintă titlu de creanță și este emisă, potrivit prevederilor art. 149 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, sub rezerva verificării ulterioare.Decizia de impunere conține un număr de …………… pagini.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x