ORDIN nr. 1.245 din 22 ianuarie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU TINERET
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 111 din 14 februarie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 259 22/02/2006
ActulREFERIRE LAHG 384 28/04/2005
ActulREFERIRE LALEGE 246 18/07/2005
ActulREFERIRE LAOG 26 30/01/2000
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul Hotărârii Guvernului nr. 384/2005 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale pentru Tineret, cu modificările și completările ulterioare,în baza Referatului Direcției programe pentru tineret, informare, cooperare și parteneriat cu SAT nr. 272 din 22 ianuarie 2007,președintele Autorității Naționale pentru Tineret emite prezentul ordin. + 
Articolul 1Se aprobă Structura programelor Autorității Naționale pentru Tineret în domeniul tineretului – 2007, prevăzută în anexa A care face parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul 2Se aprobă Metodologia de finanțare a proiectelor de tineret în cadrul programelor Autorității Naționale pentru Tineret în domeniul tineretului – 2007, prevăzută în anexa B care face parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul 3Se aprobă Metodologia de finanțare a proiectelor de tineret la concursurile locale de proiecte de tineret, prevăzută în anexa C care face parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul 4Direcția programe pentru tineret, informare, cooperare și parteneriat cu SAT, Direcția economică și Direcția juridic și resurse umane din cadrul Autorității Naționale pentru Tineret vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + 
Articolul 5Direcția programe pentru tineret, informare, cooperare și parteneriat cu SAT va comunică prezentul ordin tuturor celor interesați, în vederea punerii în aplicare. + 
Articolul 6Pe data intrării în vigoare a prevederilor prezentului ordin, orice altă dispoziție contrară se abrogă. + 
Articolul 7Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Președintele Autorității Naționale pentru Tineret,
Karoly Borbely
București, 22 ianuarie 2007.Nr. 1.245. + 
ANEXA A
STRUCTURA
programelor Autorității Naționale pentru Tineret
în domeniul tineretului – 2007 + 
Capitolul IProgramele Autorității Naționale pentru Tineret în domeniul tineretului – 2007 + 
Articolul 1Programele Autorității Naționale pentru Tineret în domeniul tineretului pe anul 2007, aprobate prin Legea bugetului de stat pe anul 2007 nr. 486/2006, sunt:a)Program de centre de tineret, denumit în continuare P1;b)Program de susținere a acțiunilor de tineret, denumit în continuare P2;c)Program de cercetare socială în domeniul tineretului, denumit în continuare P3.
 + 
Capitolul IIP1 – Program de centre de tineret + 
Articolul 2Scop: dezvoltarea și diversificarea ofertei de servicii și programe pentru tineret, conform legislației în domeniu. + 
Articolul 3Obiectiv: crearea infrastructurii specifice serviciilor și programelor pentru tineret. + 
Articolul 4Buget 2007: 1.500 mii lei. + 
Articolul 5Indicatori 2007:– indicatori de eficiență:– cheltuieli medii/centru (mii lei): 48,41;– indicatori de rezultate:– tineri beneficiari ai serviciilor și programelor centrelor: 27.420;– număr de centre: 36. + 
Articolul 6Proiect eligibil: centru de tineret.
 + 
Capitolul IIIP2 – Program de susținere a acțiunilor de tineret + 
Articolul 7Scop: realizarea măsurilor strategiei în domeniul tineretului. + 
Articolul 8Obiectiv: dezvoltarea și diversificarea de acțiuni de tineret. + 
Articolul 9Buget 2007: 2.500 mii lei. + 
Articolul 10Indicatori 2007:– indicatori de eficiență:– cheltuieli medii/acțiune (mii lei): 20;– indicatori de rezultate:– tineri beneficiari: 17.000;– număr de proiecte: 250. + 
Articolul 11Proiecte eligibile:– stagii/cursuri; concursuri; tabere; festivaluri; cinemateci/videoteci; editări; tipărituri; multiplicări; inscripționări; campanii; caravane; expoziții; târguri; manifestări sportive și turistice; cluburi de tineret; seminarii; simpozioane; mese rotunde; conferințe; centre de resurse; bănci de date; biblioteci electronice; conferințe de presă; pagini WEB; evenimente, întâlniri de lucru la nivel național sau internațional, schimburi internaționale de tineret etc.
 + 
Capitolul IVP3 – Program de cercetare socială în domeniul tineretului + 
Articolul 12Scop: cunoașterea tendințelor în evoluția socială a tineretului, în vederea fundamentării politicilor în domeniu. + 
Articolul 13Obiectiv: evaluarea relației dintre nevoile tinerilor și politicile de tineret. + 
Articolul 14Buget 2007: 500 mii lei. + 
Articolul 15Indicatori 2007:– indicatori de eficiență:– costuri medii/lucrare de cercetare (mii lei): 100;– indicatori de rezultate:– fundamentări, concluzii, recomandări pentru politicile de tineret: 3. + 
Articolul 16Proiecte eligibile:– proiecte de fundamentare, elaborare, implementare, monitorizare și evaluare a strategiilor, programelor și acțiunilor de tineret; analiză documentară; analiză cantitativă (statistică); analiză calitativă; sondaj de opinie; focus-grup; interviu focalizat; studiu de caz etc.
 + 
ANEXA B
METODOLOGIE
de finanțare a proiectelor de tineret în cadrul
programelor Autorității Naționale pentru Tineret
în domeniul tineretului – 2007
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1În sensul prezentei metodologii, următorii termeni se definesc după cum urmează:1.structuri asociative de și pentru tineret, denumite în continuare SAT, sunt asociații, persoane juridice de drept privat și fără scop patrimonial, care funcționează în condițiile Ordonanței Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 246/2005, și care îndeplinesc următoarele criterii:1.1.scopul prevăzut în statut vizează direct domeniul tineretului, iar pentru realizarea acestuia majoritatea obiectivelor asumate sunt adresate tinerilor și cel puțin două treimi din numărul total al membrilor sunt tineri cu vârsta cuprinsă între 14 și 35 de ani, în cazul structurilor asociative de tineret;1.2.scopul prevăzut în statut vizează direct domeniul tineretului, iar pentru realizarea acestuia majoritatea obiectivelor asumate sunt adresate tinerilor, în cazul structurilor asociative pentru tineret;1.3.conducerea este asigurată de adunarea generală atât pentru structurile asociative de tineret, cât și pentru structurile asociative pentru tineret;2.programe în domeniul tineretului – set de acțiuni/proiecte de tineret, denumite în continuare acțiuni/proiecte de tineret, în realizarea măsurilor/obiectivelor în domeniul tineretului;3.acțiuni/proiecte de tineret – activități de și pentru tineret în implementarea programelor în domeniul tineretului:a)activități de tineret: activități în beneficiul tinerilor, al comunității, al societății în general, în care sunt implicați în principal tineri;b)activități pentru tineret: activități în beneficiul tinerilor, al comunității, al societății în general, în care nu sunt implicați în principal tineri;4.parteneriat – relație de cooperare/colaborare între persoane fizice și/sau juridice, statuată prin convenție/protocol/contract în care se precizează responsabilitățile fiecărui partener în realizarea proiectului de tineret.
 + 
Articolul 2În domeniul tineretului, Autoritatea Națională pentru Tineret, denumită în continuare ANT, finanțează*1), în baza bugetului aprobat pe programe, proiecte de tineret ale Direcției programe pentru tineret, informare, cooperare și parteneriat cu SAT, denumită în continuare DPTICP-SAT, Direcției de relații internaționale, denumită în continuare DRI, Direcției de strategie și evaluare pentru tineret, denumită în continuare DSET, direct sau prin instituțiile din subordine, și ale direcțiilor județene pentru tineret, respectiv a municipiului București, denumite în continuare DJT/DTMB, și proiecte de tineret ale SAT, după cum urmează:a)proiecte de tineret proprii și/sau în parteneriat ale DPTICP-SAT, DRI, DSET, DJT/DTMB;b)proiecte de tineret ale SAT, selectate la concursurile locale de proiecte de tineret, concursuri care se desfășoară conform metodologiei prevăzute în anexa C;c)proiecte de tineret ale SAT, selectate la concursul național, concurs care face obiectul unei metodologii specifice;d)alte proiecte de tineret ale SAT, aprobate de președintele ANT. În cazul acestor proiecte, documentele prevăzute la art. 7 alin. (2) se transmit la ANT cu 30 de zile înainte de începerea proiectului de tineret.*1) Cu respectarea Hotărârii Guvernului nr. 259/2006 privind aprobarea Normelor de cheltuieli pentru realizarea programelor Autorității Naționale pentru Tineret în domeniul activității de tineret și a altor prevederi legale în vigoare.
 + 
Articolul 3Pentru P1 sunt finanțate proiecte de tineret proprii și/sau în parteneriat privind dotarea, susținerea și derularea activităților în cadrul centrelor de tineret, ale DPTICP-SAT, DJT/DTMB, conform calendarului de activități transmis de DJT/DTMB și aprobat de președintele ANT. + 
Articolul 4(1)Proiectele proprii și/sau în parteneriat ale ANT care se derulează pe teritoriul României sunt de competența DPTICP-SAT.(2)Proiectele proprii și/sau în parteneriat ale ANT care vizează studii și cercetări în domeniul tineretului sunt de competența DSET.(3)Proiectele proprii și/sau în parteneriat ale ANT care vizează proiecte internaționale sunt de competența DRI.(4)Proiectele proprii care vizează schimburi de tineret în baza unor acorduri, tratate, parteneriate, memorandumuri internaționale sunt de competența DRI, care va informa DPTICP-SAT asupra finanțărilor acordate în cazul programelor comune.
 + 
Capitolul IICondiții și criterii de eligibilitate pentru SAT și pentru proiecte de tineret în vederea finanțării + 
Articolul 5Sunt eligibile SAT care:a)respectă prevederile art. 1 pct. 1;b)au depus următoarele documente:b1)copie de pe hotărârea judecătorească de înființare, definitivă și irevocabilă;b2)copii de pe statut și actul constitutiv, precum și modificările aduse acestora;b3)copii de pe hotărârile judecătorești rămase definitive și irevocabile, prin care s-au admis modificări ale statutului și actului constitutiv;b4)copie de pe situația financiară*2) pe anul anterior, înregistrată la organul fiscal competent, cu excepția SAT înființate în anul în curs;*2) Pentru proiectele de tineret depuse înainte de data limită de depunere a situației financiare la organul fiscal competent se va transmite ultima situație financiară înregistrată la acesta.b5)copie de pe dovada de sediu;b6)copie de pe certificatul de înscriere în Registrul asociațiilor și fundațiilor.
 + 
Articolul 6Sunt eligibile proiectele de tineret ale SAT care:a)se înscriu în programele ANT;b)sunt depuse de structuri eligibile, conform art. 5;c)asigură contribuția (în bani și/sau valorizată) de cel puțin 30% din valoarea proiectului de tineret;d)sunt depuse de SAT care au respectat contractele anterioare cu ANT, după caz.
 + 
Capitolul IIIFinanțarea și derularea proiectelor de tineret + 
Articolul 7În vederea finanțării proiectelor de tineret sunt necesare:1.formularul de finanțare, conform anexei nr. 1, pentru proiectele de tineret ale SAT;2.formularul de finanțare este însoțit obligatoriu de:a)documentele prevăzute la art. 5 lit. b);b)curriculumul vitae al responsabilului de proiect de tineret;c)împuternicirea responsabilului de proiect de tineret pentru derularea acestuia, în situația în care acesta nu este președintele SAT;d)programul detaliat al proiectului de tineret;e)în situația în care acestea există, dovada altor contribuții (convenția/protocolul/contractul în care se precizează responsabilitățile, inclusiv cele financiare ale fiecărui partener în realizarea proiectului de tineret);f)dovada contribuției proprii (30%);g)o succintă descriere a proiectelor de tineret derulate de SAT în ultimele 12 luni, după caz;h)invitație din partea organizatorilor*3), redactată într-o limbă de circulație internațională sau traducere legalizată (cu mențiunea clară a condițiilor financiare în care urmează a se derula proiectul);*3) Pentru acțiunile cu componentă internațională desfășurate în alte țări.i)confirmarea de participare*4) din partea invitaților străini;*4) Pentru acțiunile cu componentă internațională desfășurate în România.3.notă de oportunitate, pentru proiectele de tineret ale DPTICP-SAT, DRI, DSET și DJT/DTMB*);4.referat*);5.propunere de angajare*);6.contract/notă de comandă*);7.decont de cheltuieli, conform anexei nr. 2, pentru SAT;8.ordonanțare de plată*).*) Documente întocmite de DPTICP-SAT, DRI, DSET și DJT/DTMB. + 
Articolul 8Pentru realizarea proiectului de tineret se pot face decontări până la 70% din valoarea contractului de finanțare, în timpul desfășurării activităților proiectului de tineret, dacă acesta are o durată mai mare de 15 zile, prin decontări parțiale, pe baza documentelor justificative legal întocmite. + 
Articolul 9(1)ANT își rezervă dreptul de a verifica modul de derulare al proiectelor.(2)La proiectele de tineret, salariații DJT/DTMB cu atribuții în domeniul programelor de și pentru tineret și reprezentanții ANT, desemnați să participe, beneficiază de prevederile Hotărârii Guvernului nr. 259/2006 privind aprobarea Normelor de cheltuieli pentru realizarea programelor Autorității Naționale pentru Tineret în domeniul activității de tineret.
 + 
Capitolul IVDecontarea cheltuielilor pentru proiecte de tineret + 
Articolul 10Pentru justificarea cheltuielilor, SAT/instituția trebuie să prezinte următoarele documente:1.pentru SAT, adresa de înaintare a decontului de cheltuieli, care se completează conform anexei nr. 2;2.factura SAT, în original, în care sunt detaliate (în funcție de caz, pe cantități/persoane/zile) categoriile de cheltuieli efectuate, conform contractului de finanțare încheiat cu ANT/DJT/DTMB;3.documentele justificative, în copie și în original (facturi, facturi fiscale și/sau bonuri fiscale), care au stat la baza emiterii facturii către ANT (DPTICP-SAT, DSET, DRI, DJT/DTMB).Documentele justificative în original se restituie SAT. Copiile care rămân la decont trebuie să fie ștampilate și certificate de SAT cu mențiunea "copie, conform cu originalul";4.documente privind achiziții publice;5.pentru SAT, declarație pe propria răspundere, conform anexei nr. 7;6.lista de participanți, obligatorie pentru proiectele care includ cheltuieli cu privire la masă și/sau cazare și/sau transport și/sau tratații, care se întocmește conform anexei nr. 3;7.împuternicirea responsabilului de proiect de tineret al SAT pentru decontarea cheltuielilor, în situația în care acesta nu este președintele SAT;8.raportul de evaluare, semnat de către responsabilul de proiect al SAT sau al instituției, care trebuie să cuprindă date referitoare la:8.1.proiectul de tineret: perioada, locul de desfășurare, participanți/beneficiari;8.2.concordanța dintre obiectivele propuse și rezultatele obținute;8.3.contribuția realizată a partenerilor;8.4.mediatizarea proiectului de tineret; se vor atașa în mod obligatoriu copii de pe articolele prin care s-a realizat mediatizarea, iar în situația în care aceasta s-a realizat în cadrul unor emisiuni radio sau televizate se vor preciza postul, data și emisiunea;8.5.minusuri și plusuri în desfășurarea proiectului de tineret, sugestii;8.6.concluzii, mențiuni, după caz.
 + 
Articolul 11Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor privind alocația de masă sunt:a)factura fiscală detaliată, conform contractului/notei de comandă, semnată și ștampilată de unitatea prestatoare;b)facturile și bonurile fiscale, în cazul în care s-a aprobat finanțarea de alimente;c)de regulă, alocația de masă pe durata unei zile se calculează astfel: mic dejun – 15%, prânz – 50%, cină – 35% din valoarea totală a acesteia.
 + 
Articolul 12Documentul justificativ pentru decontarea cheltuielilor privind cazarea participanților este factura fiscală detaliată, conform contractului/notei de comandă, semnată și ștampilată de unitatea prestatoare. + 
Articolul 13Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor privind transportul sunt:a)biletele de tren pentru transportul pe calea ferată, în condițiile prevăzute de dispozițiile legale, fără a putea depăși drepturile de această natură care se pot acorda salariaților instituțiilor publice, și tabelul cu participanții care au beneficiat de contravaloarea biletelor de transport, semnat și ștampilat, întocmit conform anexei nr. 4;b)biletele pentru transportul cu mijloace de transport auto în comun, la tarifele stabilite pentru aceste mijloace, și tabelul cu participanții care au beneficiat de contravaloarea biletelor de transport, semnat și ștampilat, întocmit conform anexei nr. 4;c)bonurile fiscale de combustibil, pentru transportul cu autoturisme proprietate personală, efectuat cu aprobarea prealabilă a ordonatorului de credite, în condițiile prevăzute de dispozițiile legale pentru salariații instituțiilor publice, și tabelul cu participanții care au beneficiat de contravaloarea transportului, semnat și ștampilat, întocmit conform anexei nr. 4;d)biletele pentru transportul cu avionul și pentru transportul pe căile de navigație fluvială, efectuat cu aprobarea prealabilă a ordonatorului de credite, potrivit dispozițiilor legale, și tabelul cu participanții care au beneficiat de contravaloarea biletelor de transport, semnat și ștampilat, întocmit conform anexei nr. 4;e)factura fiscală și foaia de parcurs, în copie (cu mențiunea "copie conform cu originalul"), pentru transportul cu mijloace de transport auto închiriate, potrivit dispozițiilor legale.
 + 
Articolul 14Documentul justificativ pentru decontarea cheltuielilor privind închirierea de bunuri și servicii este factura fiscală. + 
Articolul 15Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor pentru achiziții de materiale consumabile sunt:a)factura fiscală sau bonul fiscal;b)avizul de însoțire a mărfii, după caz;c)nota de recepție și constatare de diferențe pentru bunurile intrate în gestiunea SAT/instituției;d)bonul de consum. + 
Articolul 16Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor pentru realizarea de tipărituri, multiplicări, inscripționări și altele asemenea sunt:a)factura fiscală sau bonul fiscal;b)avizul de însoțire a mărfii, după caz;c)nota de recepție și constatare de diferențe pentru bunurile intrate în gestiunea SAT/instituției;d)bonul de consum;e)un exemplar din materialul multiplicat/imprimat.
 + 
Articolul 17Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor pentru activități social-culturale sunt: factura fiscală, factură sau alte formulare ori documente cu regim special, aprobate potrivit legii. + 
Articolul 18Documentele justificative pentru decontarea premiilor acordate de ANT sunt:1.pentru premii în obiecte:a)factura fiscală sau bonul fiscal;b)avizul de însoțire a mărfii, după caz;c)nota de recepție și constatare de diferențe pentru bunurile intrate în gestiunea SAT/instituției;d)bonul de consum;e)procesul-verbal de acordare a premiilor, conform anexei nr. 8;2.pentru premii în bani: procesul-verbal de acordare a premiilor, conform anexei nr. 8.
 + 
Articolul 19Decontarea altor cheltuieli prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 259/2006 se va face prin documente justificative potrivit prevederilor legale în vigoare. + 
Articolul 20(1)Achizițiile publice se efectuează în condițiile legii.(2)Dosarul de achiziții publice se transmite finanțatorului ANT (DPTICP-SAT, DRI, DSET, DJT/DTMB) la depunerea decontului de cheltuieli.
 + 
Articolul 21(1)Contractul de finanțare se semnează cu minimum 5 zile înainte de începerea proiectului de tineret.(2)Orice modificare trebuie adusă la cunoștința finanțatorului în scris înainte de producerea acesteia și în cazul aprobării se consemnează într-un act adițional la contractul de finanțare.
 + 
Articolul 22Documentele pentru decontarea cheltuielilor se transmit finanțatorului în termen de 15 zile lucrătoare de la terminarea proiectului de tineret. + 
Articolul 23Se vor accepta spre decontare numai cheltuielile efectuate în perioada stabilită prin contractul de finanțare ca perioadă de derulare a proiectului de tineret. + 
Articolul 24ANT poate dispune neacordarea finanțării pentru proiectele de tineret ale SAT care nu respectă prevederile contractului de finanțare. + 
Articolul 25(1)Pentru proiectele proprii și/sau în parteneriat ale DJT/DTMB, pentru proiectele câștigătoare la concursul local, precum și pentru alte proiecte aprobate de către președintele ANT și finanțate și derulate prin DJT/DTMB, plata sumelor decontate se va face de către ANT, în baza facturii emise de către DJT/DTMB, în care se detaliază categoriile de cheltuieli efectuate și care este însoțită de copii de pe facturile/bonurile fiscale, detaliate, care au stat la baza emiterii acesteia, ștampilate și certificate de către conducătorul instituției cu mențiunea "copie conform cu originalul".(2)Pentru P2, DJT/DTMB are obligația de a transmite factura către ANT în termen de maximum 5 zile de la finalizarea proiectului propriu sau în parteneriat ori de la data primirii decontului de cheltuieli de la SAT, în cazul proiectelor câștigătoare la concursul local și al proiectelor aprobate de către președintele ANT și finanțate și derulate prin DJT/DTMB.(3)Pentru P1:a)pentru activitățile de tineret, DJT/DTMB are obligația de a transmite factura către ANT în termen de maximum 5 zile de la finalizarea activității;b)pentru susținerea centrului de tineret, DJT/DTMB are obligația de a transmite factura către ANT în termen de maximum 5 zile de la data emiterii facturii de către prestatorul de servicii.
 + 
ANEXA C
METODOLOGIA
de finanțare a proiectelor de tineret la
concursurile locale de proiecte de tineret + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1Obiectivele și măsurile pentru concursurile locale de proiecte de tineret, denumite în continuare concursuri, datele de organizare a acestora, perioada de derulare a proiectelor de tineret, precum și suma aferentă fiecărui județ se stabilesc de către președintele ANT.
 + 
Capitolul IICondiții și criterii de eligibilitate pentru SAT și pentru proiecte de tineret în vederea finanțării la concursurile locale + 
Articolul 2Sunt eligibile SAT care:a)respectă prevederile art. 1 pct. 1 din anexa B;b)au depus următoarele documente:b1)copie de pe hotărârea judecătorească de înființare, definitivă și irevocabilă;b2)copii de pe statut și actul constitutiv, precum și modificările aduse acestora;b3)copii de pe hotărârile judecătorești rămase definitive și irevocabile, prin care s-au admis modificări ale statutului și actului constitutiv;b4)copie de pe situația financiară*1) pe anul anterior înregistrată la organul fiscal competent, cu excepția SAT înființate în anul în curs;*1) Pentru concursurile care se desfășoară înainte de data limită de depunere a acestora la organul fiscal competent, se va transmite ultima situație financiară înregistrată la acesta.b5)copie de pe dovada de sediu;b6)copie de pe certificatul de înscriere în Registrul asociațiilor și fundațiilor.
 + 
Articolul 3Sunt eligibile proiectele de tineret ale SAT, care:a)se înscriu în obiectivele și măsurile stabilite de ANT pe perioada pentru care se organizează concursurile;b)sunt depuse de SAT eligibile conform art. 2;c)asigură contribuția (în bani și/sau valorizată) de cel puțin 30% din valoarea proiectului de tineret;d)realizează cel puțin punctajul minim de apreciere;e)respectă prevederile legale în vigoare cu privire la normele de cheltuieli în domeniul activității de tineret;f)sunt depuse de SAT care au respectat contractele anterioare cu ANT, după caz.
 + 
Capitolul IIIOrganizarea concursurilor locale de proiecte de tineret + 
Articolul 4(1)Anunțarea publică a concursurilor se face obligatoriu prin:a)anunț într-un ziar local de mare tiraj;b)afișare la sediul DJT/DTMB.(2)Data apariției anunțului în ziar și afișarea la sediul DJT/DTMB trebuie să fie cu minimum 21 de zile calendaristice înainte de data organizării concursului.(3)Anunțul va cuprinde data și locul desfășurării concursului, termenul limită de depunere a proiectelor de tineret, precum și locul de unde se pot obține informații cu privire la metodologia de finanțare.(4)Metodologia de finanțare se poate obține de la sediul DJT/DTMB și pe site-ul www.e-tineret.ro.
 + 
Articolul 5Depunerea proiectelor de tineret(1)Proiectul de tineret se completează în două exemplare. Formularul de finanțare prezentat în anexa nr. 1 se depune și se înregistrează la secretariatul DJT/DTMB, în plic sigilat, până în preziua concursului.(2)Plicul, pe lângă cele două exemplare din formularul de finanțare, trebuie să mai conțină:a)documentele prevăzute la art. 2 lit. b);b)curriculumul vitae al responsabilului de proiect de tineret;c)împuternicirea responsabilului de proiect de tineret pentru derularea acestuia, în situația în care acesta nu este președintele SAT;d)programul detaliat al proiectului de tineret;e)dovada altor contribuții, în situația în care acestea există (convenția/protocolul/contractul în care se precizează responsabilitățile, inclusiv cele financiare ale fiecărui partener în realizarea proiectului de tineret);f)dovada contribuției proprii (30%);g)o succintă descriere a proiectelor de tineret derulate de SAT în ultimele 12 luni, după caz.
 + 
Articolul 6Selecția proiectelor de tineret(1)Selecția proiectelor de tineret se realizează pe baza punctajului de apreciere, obținut prin cuantificarea următoarelor calificative: nesatisfăcător – 1 punct, satisfăcător – 2 puncte, bine – 3 puncte, foarte bine – 4 puncte, conform anexei nr. 5.(2)Pentru a fi selectat în vederea finanțării, proiectul de tineret trebuie să obțină minimum 13 puncte, nerealizarea acestora descalificând proiectul.(3)Dacă la criteriile de la 1 până la 5 proiectul primește 1 punct, acesta este descalificat.(4)Selecția proiectelor de tineret se realizează de către comisia de selecție cu următoarea componență:a)președinte: directorul DJT/DTMB;b)membri:b1)salariatul/salariații DJT/DTMB cu atribuții în domeniul programelor. În situația în care, în cadrul unei direcții, acesta/aceștia se află în imposibilitatea participării (concedii medicale, concedii pentru îngrijirea copilului etc.) sau postul este vacant, directorul direcției va nominaliza un salariat din cadrul instituției, care se va ocupa de organizarea concursului și va face parte din comisia de selecție;b2)contabilul șef al DJT/DTMB.(5)Membrii comisiei de selecție acordă, pe baza formularului de apreciere prevăzut în anexa nr. 6, un punctaj care se calculează prin însumarea calificativelor cuantificate. Punctajul final al fiecărui proiect de tineret se calculează ca medie aritmetică a punctajelor acordate de membrii comisiei de selecție.(6)Proiectele de tineret primesc finanțare, în limita sumei aprobate, în ordinea descrescătoare a punctajului obținut. + 
Articolul 7(1)În urma concursului se va întocmi un raport cu rezultatele acestuia, care va fi semnat de către membrii comisiei.(2)Afișarea rezultatelor se face în maximum 3 zile lucrătoare de la data desfășurării concursului, la sediul DJT/DTMB.(3)Raportul cu rezultatele concursului, însoțit de un exemplar din proiectele depuse, va fi transmis la ANT, în termen de maximum două zile lucrătoare de la data concursului, prin serviciul de poștă/curierat rapid. + 
Articolul 8Contestații(1)Rezultatele concursului pot fi contestate în termen de două zile lucrătoare de la data afișării.(2)Contestațiile se depun la sediul ANT sau se transmit prin fax la numărul 021/317.13.29.(3)Răspunsul la contestații se transmite prin fax și ulterior prin poștă atât contestatarilor, cât și direcțiilor, în termen de 5 zile lucrătoare de la data depunerii.(4)Analiza contestațiilor se efectuează de către comisia de contestații constituită în acest scop la nivelul ANT, prin ordin al președintelui. + 
Articolul 9În termen de o zi lucrătoare de la comunicarea contestațiilor, DJT/DTMB va întocmi, va afișa și va comunică la ANT raportul final de concurs.
 + 
Capitolul IVFinanțarea și derularea proiectelor de tineret + 
Articolul 10Proiectele de tineret selectate în urma concursului vor face obiectul contractelor de finanțare care se vor încheia între DJT/DTMB și SAT, în baza unui referat întocmit de către responsabilul de proiect de tineret din partea DJT/DTMB. + 
Articolul 11(1)Suma aferentă fiecărui județ se repartizează astfel: maximum 40% pentru proiectele proprii și/sau în parteneriat ale DJT/DTMB și diferența pentru proiectele de tineret ale SAT.(2)În situația în care suma repartizată pentru proiectele SAT (minimum 60% din valoarea sumei alocate fiecărui județ) nu se alocă la concursul local de proiecte de tineret, aceasta se poate redistribui doar la propunerea directorului DPTICP-SAT, cu aprobarea președintelui ANT.(3)Pentru realizarea proiectului de tineret se poate deconta până la 70% din valoarea contractului de finanțare, în timpul desfășurării activităților proiectului de tineret, dacă acesta are o durată mai mare de 15 zile, prin decontări parțiale, pe baza documentelor justificative legal întocmite. + 
Articolul 12În vederea finanțării proiectelor de tineret dosarul cuprinde:1.formularul de finanțare, conform anexei nr. 1, pentru proiectele de tineret ale SAT;2.formularul de finanțare este însoțit obligatoriu de:a)documentele prevăzute la art. 5 lit. b);b)curriculumul vitae al responsabilului de proiect de tineret;c)împuternicirea responsabilului de proiect de tineret pentru derularea acestuia, în situația în care acesta nu este președintele SAT;d)programul detaliat al proiectului de tineret;e)dovada altor contribuții, în situația în care acestea există (convenția/protocolul/contractul în care se precizează responsabilitățile, inclusiv cele financiare ale fiecărui partener în realizarea proiectului de tineret);f)dovada contribuției proprii (30%);g)documente privind achizițiile publice, dacă este cazul;h)o succintă descriere a proiectelor de tineret derulate de SAT în ultimele 12 luni, după caz;3.notă de oportunitate, pentru proiectele de tineret ale DPTICP-SAT, DRI, DSET și DJT/DTMB*);4.documente privind achizițiile publice;5.referat*);6.propunere de angajare*).*) Documente întocmite de DPTICP-SAT, DRI, DSET și DJT/DTMB.
 + 
Articolul 13(1)ANT își rezervă dreptul de a verifica modul de derulare a proiectului.(2)La proiectele de tineret, salariații DJT/DTMB cu atribuții în domeniul programelor și reprezentanții ANT desemnați să participe beneficiază de prevederile Hotărârii Guvernului nr. 259/2006 privind aprobarea Normelor de cheltuieli pentru realizarea programelor Autorității Naționale pentru Tineret în domeniul activității de tineret.
 + 
Capitolul VDecontarea cheltuielilor pentru proiecte de tineret + 
Articolul 14Decontarea cheltuielilor efectuate în cadrul proiectelor de tineret aprobate la concursuri se face în conformitate cu prevederile cap. IV din anexa B – Metodologia de finanțare a proiectelor de tineret în cadrul programelor Autorității Naționale pentru Tineret în domeniul tineretului – 2007.
 + 
Anexa nr. 1la anexele B și C(SIGLA)┌───────────────────────────────────────────────────┐│ Numar de înregistrare: …. din …/…./…….. ││ (se completează de către finanțator) │└───────────────────────────────────────────────────┘┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ FORMULAR DE FINANȚARE │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘A. Date privind SAT┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Denumirea: │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Adresa sediului: │├───────────────────────────────────────────┬────────┬───────┬────────┬───────┤│Strada: │Nr. │Bl. │Sc. │Ap. │├───────────────────────────────────┬───────┴────────┴───────┼────────┴───────┤│Județul/Sectorul: │Localitatea: │Codul: │├───────────────────────────────────┴────────────────────────┴────────────────┤│Numărul total al membrilor/Numărul tinerilor cu vârsta cuprinsă ││între 14 și 35 de ani: │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Scop: ││ │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Banca/Sucursala: │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Cont (lei): │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Codul fiscal: │├────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤│Telefon: │Fax: │├────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤│E-mail: │Website: │├────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────┤│Altele: │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Echipa de conducere (nume/funcție/adresă) │├──────────────────────┬─────────────────┬────────────────────────────────────┤│ │ │ │├──────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────────────────┤│ │ │ │├──────────────────────┴─────────────────┴────────────────────────────────────┤│Responsabil proiect de tineret: │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘B. Date privind proiectul de tineret┌────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────┐│1. Titlul: │ │├────────────────┼─────────────────────┬──────────────────────────────────────┤│2. Perioada │De la: │Până la: │├────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────────────────┤│3. Locul de │Localitatea: │Județul: ││ desfășurare │ │ │├────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────────────────────┤│4. Buget: │Total: │Solicitat de la ANT/DJT/DTMB: │└────────────────┴─────────────────────┴──────────────────────────────────────┘5. Precizați programul ANT, tipul proiectului, obiectivul și măsura dinPNAT 2005-2008, în care se înscrie proiectul de tineret┌───────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────┐│Program ANT │Tip proiect: ││ │ ││ ├─────────────────────────────────┤│ │Obiectiv/măsură: ││ │ │└───────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────┘6. Rezumat (o descriere concisă și clară a proiectului de tineret)┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ ││ ││ ││ ││ ││ ││ ││ │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘7. Justificare/Problema identificată (de ce? unde? a cui? care esteproblema?)┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ ││ ││ ││ ││ ││ ││ ││ │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘8. Scop (un țel, o stare dorită, stadiul în care va ajunge problema)┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ ││ ││ ││ ││ │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘9. Obiective (pași definiți, rezultate scontate, ce doresc să obțin,progrese în atingerea scopului) SMART și/sau să permită măsurarea performanței┌──────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Obiectiv │ ││ │ ││ │ ││ │ │└──────────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────┘10. Indicatori (unități de măsură a performanței; arată ce măsoară;cuantifică faptele)┌────────────────────────────────────┬───────────────────┬─────────────────────┐│ Indicatorii stabiliți │ Denumirea │ Standardul ││ pe obiectiv │ indicatorului │ (măsura stabilită ││ │ │ a fi atinsă) │├────────────────────────────────────┼───────────────────┼─────────────────────┤│Indicatori cantitativi │ │ ││(cifre, fapte, timp, servicii, │ │ ││persoane…) │ │ │├────────────────────────────────────┼───────────────────┼─────────────────────┤│Indicatori calitativi │ │ ││(efecte, progresul, cât de bine, │ │ ││bun…, %, a/b) │ │ │├────────────────────────────────────┼───────────────────┼─────────────────────┤│Indicatori financiari │ │ ││(cheltuieli medii, cost/ │ │ ││beneficiu…, lei) │ │ │└────────────────────────────────────┴───────────────────┴─────────────────────┘11. Activități (mijloace, metode, ceea ce facem pentru a obține rezultatelescontate, a atinge obiectivele)┌────────────┬────────────────┬────────────────┬───────────────┬───────────────┐│ Nr. │ Denumirea │ Perioada de │ Modul de │ Resursele ││ activități │ activității │ desfășurare │ realizare │ alocate │├────────────┼────────────────┼────────────────┼───────────────┼───────────────┤│ A1 │ │ │ │ │├────────────┼────────────────┼────────────────┼───────────────┼───────────────┤│ A2 │ │ │ │ │├────────────┼────────────────┼────────────────┼───────────────┼───────────────┤│ A3 │ │ │ │ │└────────────┴────────────────┴────────────────┴───────────────┴───────────────┘12. Rezultate (beneficii, ceea ce se obține prin eliminarea sau diminuareaproblemei)┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ ││ ││ ││ ││ │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘13. Participanți/Beneficiari (cei implicați direct și indirect, dar și ceipentru care se fac cheltuielile)┌─────────────────────────────────┬───────────────┬───────────────────────────┐│ │ Total │ Numărul tinerilor cu ││ │ │ vârsta cuprinsă între ││ │ │ 14 și 35 ani │├─────────────────────────────────┼───────────────┼───────────────────────────┤│Participanți │ │ │├─────────────────────────────────┼───────────────┼───────────────────────────┤│Beneficiari │ │ │└─────────────────────────────────┴───────────────┴───────────────────────────┘14. Monitorizare (colectarea informațiilor; urmărirea resurselor șiactivităților: ce? cine? cum?)┌────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────┐│ Ce se monitorizează │ Cine monitorizează │├────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤│ │ │├───────────┬────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤│Metode de │[] Observații │ [] Jurnal ││colectare ├────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤│a datelor │[] Interviuri │ [] Statistici ││(bifați ├────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤│rubrica) │[] Informații calitative │ [] Chestionare ││ ├────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤│ │[] Discuții în grup │ [] Alte metode: │└───────────┴────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘15. Evaluare (măsurarea și compararea performanțelor cu standardelestabilite, emiterea de judecăți privind progresul înregistrat în atingereaobiectivelor, ce și mai ales cum vom pune în evidență aceste aspecte)┌──────────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────┐│ Ce se evaluează │ Metode de evaluare │ Cine evaluează │├──────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│ │ │ │├──────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│ │ │ │├──────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤│ │ │ │└──────────────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────┘16. ParteneriEnumerați partenerii dumneavoastră în cadrul proiectului de tineret. Pentrufiecare partener completați un formular de tipul celui de mai jos:┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Partener 1 │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Denumirea partenerului: │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Adresa: │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Telefon: fax: │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│E-mail: website: │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Persoana de contact: │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Responsabilități (Atribuții; Contribuții): │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘17. Mediatizare (indicați modalitățile de promovare a acțiunii de tineretși a imaginii ANT – spoturi audio/video, contracte de publicitate – machetă/articol, pentru care se vor anexa respectivele contracte)┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ ││ ││ ││ ││ │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘18. Buget (totalitatea nevoilor și disponibilităților financiare, oplanificare financiară)┌────┬──────────┬───────┬───────┬────────┬───────┬─────────┬────────┬─────────┐│Nr. │Categorie │ Număr │ Cost │ Număr │ Cost │ Contri- │ Alte │ Contri- ││crt │ de │ de │unitar │ de │ total │ buție │contri- │ buție ││ │cheltuieli│unități│ │persoane│ -lei- │ SAT │ buții │ ANT*) ││ │ │ │ │ │ │ -lei- │ -lei- │ -lei- │├────┼──────────┼───────┼───────┼────────┼───────┼─────────┼────────┼─────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼──────────┼───────┼───────┼────────┼───────┼─────────┼────────┼─────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼──────────┼───────┼───────┼────────┼───────┼─────────┼────────┼─────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼──────────┼───────┼───────┼────────┼───────┼─────────┼────────┼─────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼──────────┼───────┼───────┼────────┼───────┼─────────┼────────┼─────────┤│ │ TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │└────┴──────────┴───────┴───────┴────────┴───────┴─────────┴────────┴─────────┘*) – Cu respectarea Hotărârii Guvernului nr. 259/2006 privind aprobareaNormelor de cheltuieli pentru realizarea programelor Autorității Naționalepentru Tineret în domeniul activității de tineret;– cheltuielile pentru tratații se acordă doar pentru acțiunile proprii șiîn parteneriat ale ANT, DJT/DTMB.C. DeclarațieDeclar pe propria răspundere că toate informațiile din această cerere definanțare și toate celelalte informații atașate la cerere sunt în conformitatecu realitatea.Responsabil proiect de tineret:Numele și prenumele: ……………………..Semnătura: ………………………………Ștampila: ……………………………….Data: …………………………………..
 + 
Anexa nr. 2la anexele B și C– antet SAT -
DECONT DE CHELTUIELI
ADRESA DE ÎNAINTARE
nr. …… din ……
Către: ANT (DJT/DTMB)Vă înaintăm alăturat decontul de cheltuieli al proiectului de tineret ………, care a avut loc în localitatea …………, în perioada ………, în valoare de ………… lei, finanțat în baza Contractului nr. …… din ……, conform documentelor justificative de cheltuieli anexate:

Nr. crt. Felul, nr. și data documentului Emitentul Denumirea cheltuielii Valoarea

Decontul mai cuprinde:– nota de intrare-recepție – dacă este cazul;– bonuri de consum – dacă este cazul;– bilete (transport, intrare muzee etc.) – dacă este cazul;– exemplar tipărituri promoționale realizate – dacă este cazul;– lista de participanți – obligatorie pentru proiectele care includ cheltuieli cu privire la masă și/sau cazare și/sau transport și/sau tratații;– raport de evaluare – obligatoriu;– dosarul de achiziții publice;– declarație pe propria răspundere.Semnătura conducătorului SATSemnătura contabilului/directorului economic al SATȘtampila SAT

 + 
Anexa nr. 3la anexele B și C– antet SAT/instituție -
LISTA PARTICIPANȚILOR
Proiectul de tineret ………………………..Localitatea ………………………………..Perioada …………………………………..

Nr. crt. Numele și prenumele SAT/instituția Data nașterii Semnătura


……………………………………………..
(semnătura responsabilului de proiect al
SAT/instituției și ștampila)
 + 
Anexa nr. 4la anexele B și C– antet SAT/instituție -
TABEL
cu participanții care au beneficiat de contravaloarea transportului:
Proiectul de tineret ………………………Localitatea ………………………………Perioada …………………………………

Nr. crt. Numele și prenumele Ruta Seria biletului Suma Semnătura


……………………………………………..
(semnătura responsabilului de proiect al
SAT/instituției și ștampila)
 + 
Anexa nr. 5la anexele B și C
PUNCTAJ DE APRECIERE

Nr. crt. Proiectul de tineret CRITERII DE APRECIERE Punctajul maxim 24 de puncte
1. Obiectivele sunt clar definite, specifice, măsurabile, abordabile, realiste și încadrabile în timp – SMART 4
2. Există concordanță între scop, obiective, indicatori și activități 4
3. Definirea clară a participanților și beneficiarilor 4
4. Bugetul este estimat realist în concordanță cu activitățile planificate 4
5. Consistența acțiunilor de mediatizare 4
6. Valoarea parteneriatelor încheiate 4

 + 
Anexa nr. 6la anexele B și C
FORMULAR DE APRECIERE
Denumirea proiectului de tineret: ……………………………….Numele și prenumele membrului comisiei: ………………………….

Nr. crt. Proiectul de tineret CRITERII DE APRECIERE Punctajul obținut
1. Obiectivele sunt clar definite, specifice, măsurabile, abordabile, realiste și încadrabile în timp – SMART
2. Există concordanță între scop, obiective, indicatori și activități
3. Definirea clară a participanților și beneficiarilor
4. Bugetul este estimat realist în concordanță cu activitățile planificate
5. Consistența acțiunilor de mediatizare
6. Valoarea parteneriatelor încheiate

Data: ……………………………..Semnătura: …………………………Punctaj total acordat: ……………… + 
Anexa nr. 7la anexele B și C
DECLARAȚIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
Subsemnatul, …………………….., domiciliat în localitatea ………………….., județul/sectorul ………….., str. ……………….. nr. …, bl. …, ap. …, identificat prin CI/BI …………………., CNP …………………., în calitate de reprezentant al ……………………………., în proiectul ……………………….., declar sub răspundere penală că datele și actele furnizate ANT/DJT/DTMB sunt autentice, astfel:1.procedurile pentru cumpărarea directă și/sau atribuirea contractului de achiziție publică s-au desfășurat în conformitate cu prevederile legale în vigoare;2.planul de activități, bugetul stabilit și contribuția partenerilor la realizarea proiectului au fost în conformitate cu documentele încheiate;3.participanții care se regăsesc în lista prezentată la decont au beneficiat de serviciile prevăzute în contractul de finanțare;4.nu există alte elemente referitoare la proiect, pe care finanțatorul ar fi trebuit să le cunoască și nu au fost comunicate de către organizatorul/solicitantul finanțării.NOTĂ:Declarația pe propria răspundere trebuie semnată în fața unui reprezentant al ANT*1)/(DJT/DTMB)*2)*1) Salariatul ANT – responsabil de proiect. *2) Persoana desemnată de conducerea DJT/DTMB.
 + 
Anexa nr. 8la anexele B și C
PROCES-VERBAL*1)
Încheiat astăzi, ……………….., cu ocazia premierii ……………………………. la concursul ……………………………., organizat în cadrul acțiunii ……………………………Juriul format din:

Numele și prenumele Instituția

A desemnat:următorii câștigători:

Premiul obținut (valoarea premiului sau obiectul) Numele și prenumele câștigătorului Vârsta Nr./Seria BI/CI Semnătura

*1) Procesul-verbal se va adapta în funcție de specificul acțiunii.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x