ORDIN nr. 1.218 din 1 iulie 2022

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 711 din 15 iulie 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 2133 08/12/2005
ART. 1COMPLETEAZA PEREGLEMENTARI 08/12/2005 CAP. 6
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 08/12/2005 ANEXA 0
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 08/12/2005 ANEXA 5
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 370 29/03/2021 ART. 9
ActulREFERIRE LAORDIN 2133 08/12/2005
ActulREFERIRE LAREGLEMENTARI 08/12/2005
ActulREFERIRE LALEGE 167 22/04/2003 ART. 2
ActulREFERIRE LAOG 81 24/08/2000
ART. 1MODIFICA PEORDIN 2133 08/12/2005
ART. 1REFERIRE LAORDIN 2133 08/12/2005
ART. 1COMPLETEAZA PEREGLEMENTARI 08/12/2005 CAP. 6
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 08/12/2005 ANEXA 0
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 08/12/2005 ANEXA 5
ART. 1REFERIRE LAREGLEMENTARI 08/12/2005
ART. 2REFERIRE LAORDIN 2133 08/12/2005
ART. 2REFERIRE LAREGLEMENTARI 08/12/2005
ART. 3REFERIRE LAORDIN 2133 08/12/2005
ART. 3REFERIRE LAREGLEMENTARI 08/12/2005
ART. 4REFERIRE LAORDIN 2133 08/12/2005
ART. 4REFERIRE LAREGLEMENTARI 08/12/2005
ANEXA 1REFERIRE LAREGLEMENTARI 08/12/2005
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere Referatul Direcției transport rutier nr. 22.127 din 14.06.2022, prin care se supune spre aprobare Ordinul viceprim-ministrului, ministrul transporturilor și infrastructurii, pentru modificarea și completarea Reglementărilor privind inspecția tehnică periodică a vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România – RNTR 1, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 2.133/2005, luând în considerare prevederile art. II alin. (2) din Legea nr. 167/2003 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 81/2000 privind certificarea încadrării vehiculelor rutiere înmatriculate în normele tehnice privind siguranța circulației rutiere, protecția mediului și folosința conform destinației, prin inspecția tehnică periodică,în temeiul prevederilor art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu modificările și completările ulterioare,viceprim-ministrul, ministrul transporturilor și infrastructurii, emite următorul ordin: + 
Articolul IReglementările privind inspecția tehnică periodică a vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România – RNTR 1, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 2.133/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.160 din 21 decembrie 2005, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.După articolul 29 se introduce un nou articol, articolul 29^1, cu următorul cuprins: + 
Articolul 29^1(1)Începând cu data de 20 mai 2023, SITP deținute de operatorii economici sau instituțiile publice colectează și pun la dispoziția RAR datele în condiții reale definite în Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2021/392 al Comisiei din 4 martie 2021 privind monitorizarea și raportarea datelor referitoare la emisiile de CO_2 ale autoturismelor și ale vehiculelor utilitare ușoare în temeiul Regulamentului (UE) 2019/631 al Parlamentului European și al Consiliului și de abrogare a Regulamentelor de punere în aplicare (UE) nr. 1.014/2010, (UE) nr. 293/2012, (UE)2017/1.152 și (UE) 2017/1.153 ale Comisiei, care au fost obținute de la dispozitivele pentru monitorizarea la bord a consumului de combustibil și/sau de energie electrică, precum și codurile VIN ale autovehiculelor din categoriile M_1 și N_1 care au fost înmatriculate pentru prima dată începând cu 1 ianuarie 2021 și care sunt echipate cu dispozitive pentru monitorizarea la bord a consumului de combustibil și/sau de energie, cu excepția cazului în care persoana care prezintă autovehiculul refuză în mod expres să pună aceste date la dispoziție.(2)Datele în condiții reale se citesc utilizând un dispozitiv de conectare la interfața electronică a autovehiculului, cum ar fi un instrument de scanare și care trebuie să poată citi datele astfel cum sunt înregistrate pe dispozitivul pentru monitorizarea la bord a consumului de combustibil și/sau de energie electrică.(3)Categoriile M_1 și N_1 sunt cele definite prin Regulamentul (UE) 2018/858 al Parlamentului European și al Consiliului din 30 mai 2018 privind omologarea și supravegherea pieței autovehiculelor și remorcilor acestora, precum și ale sistemelor, componentelor și unităților tehnice separate destinate vehiculelor respective, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 715/2007 și (CE) nr. 595/2009 și de abrogare a Directivei 2007/46/CE.
2.La anexa nr. 2 litera A, punctele 7.1.3-7.1.6 se modifică și vor avea următorul cuprins:

„7.1.3. Limitatorul de sarcină al centurii de siguranță (dacă a fost prevăzut de producător) (+E) Inspecție vizuală și/sau prin utilizarea interfeței electronice a) Limitator de sarcină lipsă în mod evident sau care nu e adecvat pentru vehiculul în cauză X
b) Sistemul indică o defecțiune prin interfața electronică a vehiculului X
7.1.4. Dispozitiv de pretensionare al centurii de siguranță (dacă a fost prevăzut de producător) (+E) Inspecție vizuală și/sau prin utilizarea interfeței electronice a) Dispozitiv de pretensionare lipsă în mod evident sau care nu e adecvat pentru vehiculul în cauză X
b) Sistemul indică o defecțiune prin interfața electronică a vehiculului X
7.1.5. Airbaguri (+E) Inspecție vizuală și/sau prin utilizarea interfeței electronice a) Airbag lipsă în mod evident sau care nu e adecvat pentru vehiculul în cauză X
b) Sistemul indică o defecțiune prin interfața electronică a vehiculului X
c) Airbag evident nefuncțional X
7.1.6. Sistem de reținere suplimentar (SRS) (+E) Inspecția vizuală a martorului indicator de defecțiuni (MIL) și/sau prin utilizarea interfeței electronice a) Martorul indicator de defecțiuni (MIL) al SRS indică funcționarea defectuoasă a sistemului X
b) Sistemul indică o defecțiune prin interfața electronică a vehiculului X“

3.La anexa nr. 2 litera A, după punctul 7.12 se introduce un nou punct, punctul 7.13, cu următorul cuprins:

„7.13. Sistem eCall (dacă este montat, în conformitate cu legislația UE privind omologarea de tip)
7.13.1. Montare și configurație (+E) Inspecție vizuală completată, atunci când caracteristicile tehnice ale vehiculului permit și când datele necesare sunt disponibile, cu utilizarea interfeței electronice a) Lipsa sistemului sau a oricărei componente X
b) Versiune incorectă a software-ului X
c) Codificare incorectă a sistemului X
7.13.2. Stare (+E) Inspecție vizuală completată, atunci când caracteristicile tehnice ale vehiculului permit și când datele necesare sunt disponibile, cu utilizarea interfeței electronice a) Sistem sau componente deteriorate X
b) Martorul indicator de defecțiuni (MIL) al sistemului eCall indică o funcționare defectuoasă a sistemului X
c) Defecțiune a unității electronice de control al eCall X
d) Defecțiune a dispozitivului de comunicare cu rețeaua mobilă X
e) Lipsa semnalului GPS X
f) Componente audio neconectate X
g) Sursă de energie neconectată sau încărcată insuficient X
h) Sistemul indică o defecțiune prin interfața electronică a vehiculului X
7.13.3. Performanță (+E) Inspecție vizuală completată, atunci când caracteristicile tehnice ale vehiculului permit și când datele necesare sunt disponibile, cu utilizarea interfeței electronice a) Set minim de date (MSD) incorect X
b) Componente audio care nu funcționează corespunzător X“

4.Anexa nr. 5 se modifică și va avea cuprinsul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul IIPrevederile pct. 7.13 de la lit. A din anexa nr. 2, precum și anexa nr. 5 la Reglementările privind inspecția tehnică periodică a vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România – RNTR 1, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 2.133/2005, cu modificările și completările ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezentul ordin, se aplică de la 20 mai 2023.  + 
Articolul IIIÎncepând cu data de 20 mai 2023, inspecția tehnică periodică a autovehiculelor noi din categoriile M_1 și N_1 care au fost înmatriculate pentru prima dată începând cu 1 ianuarie 2021 și care sunt echipate cu dispozitive pentru monitorizarea la bord a consumului de combustibil și/sau de energie electrică poate fi efectuată numai de stațiile de inspecție tehnică periodică deținute de operatorii economici sau instituțiile publice care îndeplinesc prevederile art. 29^1 din Reglementările privind inspecția tehnică periodică a vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România – RNTR 1, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 2.133/2005, cu modificările și completările ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezentul ordin.  + 
Articolul IVRaportul de inspecție tehnică periodică prevăzut în anexa nr. 5 la Reglementările privind inspecția tehnică periodică a vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România – RNTR 1, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 2.133/2005, cu modificările și completările ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezentul ordin, se utilizează după epuizarea stocului de rapoarte de inspecție tehnică periodică existent la data intrării în vigoare a anexei nr. 5 sus-menționate. + 
Articolul VAnexa face parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul VIPrezentul ordin transpune Directiva delegată (UE) 2021/1.717 a Comisiei din 9 iulie 2021 de modificare a Directivei 2014/45/UE a Parlamentului European și a Consiliului în ceea ce privește actualizarea denumirilor anumitor categorii de vehicule și adăugarea sistemului eCall pe lista elementelor care trebuie testate, a metodelor, a motivelor care au determinat defectarea și a evaluării deficiențelor din anexa I și anexa III la directiva respectivă. + 
Articolul VIIRegia Autonomă „Registrul Auto Român“ va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + 
Articolul VIIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare după 20 de zile de la publicare.

Viceprim-ministru, ministrul transporturilor și infrastructurii,
Sorin Mihai Grindeanu
București, 1 iulie 2022.Nr. 1.218. + 
ANEXĂ*)*) Anexa este reprodusă în facsimil.(Anexa nr. 5 la reglementări – față)(Anexa nr. 5 la reglementări – verso)
–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x