ORDIN nr. 1.214/3.729/2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 09/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MEDIULUI Nr. 1.214 din 15 noiembrie 2018MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE Nr. 3.729 din 10 decembrie 2018
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 107 din 12 februarie 2019
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 14ABROGA PEORDIN 1460 24/08/2007
ART. 14ABROGA PEORDIN 1338 21/09/2007
ART. 14ABROGA PEORDIN 1239 06/08/2007
ART. 14ABROGA PEORDIN 753 28/08/2007
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 19 12/01/2017 ART. 6
ActulREFERIRE LAHG 19 12/01/2017 ART. 13
ActulREFERIRE LAHG 770 19/10/2016
ActulREFERIRE LAHG 770 19/10/2016 ART. 2
ActulREFERIRE LAHG 34 22/01/2009 ART. 10
ART. 14ABROGA PEORDIN 1460 24/08/2007
ART. 14ABROGA PEORDIN 1338 21/09/2007
ART. 14ABROGA PEORDIN 1239 06/08/2007
ART. 14ABROGA PEORDIN 753 28/08/2007
ART. 14REFERIRE LAHG 305 28/03/2007
ANEXA 2REFERIRE LACODUL PENAL 17/07/2009 ART. 326
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere Referatul de aprobare nr. 98.501 din 6 martie 2017,în temeiul prevederilor art. 2 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 770/2016 privind unele măsuri pentru aplicarea Regulamentului (UE) nr. 649/2012 al Parlamentului European și al Consiliului din 4 iulie 2012 privind exportul și importul de produse chimice care prezintă risc, în baza prevederilor art. 6 pct. II subpct. 1 și art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 19/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului și pentru modificarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare,viceprim-ministrul, ministrul mediului, și ministrul finanțelor publice emit prezentul ordin. + 
Articolul 1(1)Produsele chimice care prezintă risc prevăzute în anexa nr. I la Regulamentul (UE) nr. 649/2012 al Parlamentului European și al Consiliului din 4 iulie 2012 privind exportul și importul de produse chimice care prezintă risc, cu modificările și completările ulterioare, denumit în continuare Regulament, sunt controlate la exportul/importul din/în România.(2)Produsele chimice care prezintă risc prevăzute la alin. (1) pot fi plasate sub unul dintre regimurile vamale definite potrivit reglementărilor vamale în vigoare. Pentru plasarea acestor produse sub regimul vamal de tranzit nu este necesară prezentarea la biroul vamal a documentelor prevăzute în prezentul ordin.
 + 
Articolul 2În înțelesul prezentului ordin, prin produse chimice care prezintă risc se înțelege substanțele și amestecurile chimice prevăzute în anexa I la Regulament, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 3(1)Ministerul Mediului, în calitate de autoritate națională competentă pentru aplicarea prevederilor Regulamentului, emite pentru fiecare importator sau exportator care efectuează una dintre operațiunile cu produse chimice care prezintă risc prevăzute la art. 1 alin. (2) o dovadă scrisă, denumită adeverință, pe baza căreia biroul vamal permite efectuarea formalităților de vămuire. (2)Modelul adeverinței este prevăzut în anexa nr. 1.(3)Adeverința este valabilă pentru un singur produs chimic care prezintă risc prevăzut în anexa nr. I la Regulamentul, cu modificările și completările ulterioare, pentru una sau mai multe țări de destinație și pentru unul sau mai multe transporturi în țara respectivă.(4)Adeverința va cuprinde cantitatea totală de produs chimic care prezintă risc și data până la care aceasta este valabilă. Termenul de valabilitate nu poate să depășească sfârșitul anului calendaristic în cursul căruia s-a făcut solicitarea.
 + 
Articolul 4În cazul în care adeverința este emisă pentru un singur transport, lucrătorul vamal din cadrul biroului vamal la care se realizează formalitățile de vămuire a mărfurilor plasate sub unul dintre regimurile vamale prevăzute la art. 1 alin. (2), la sfârșitul operațiunii de vămuire, vizează și anexează la declarația vamală respectiva adeverință în original. + 
Articolul 5(1)În cazul în care adeverința este emisă pentru mai multe transporturi, lucrătorul vamal din cadrul biroului vamal la care se efectuează formalitățile de vămuire înscrie pe versoul adeverinței numărul și data declarației vamale, cantitatea de produs periculos introdusă sau scoasă din țară pentru fiecare transport și cantitatea neutilizată din adeverință, urmărind să nu fie depășită cantitatea prevăzută în aceasta, sub semnătura și ștampila personale.(2)Pentru fiecare transport, lucrătorul vamal anexează la declarația vamală o copie față-verso a adeverinței, pe care s-au înscris mențiunile prevăzute la alin. (1), înscriind pe aceasta „conform cu originalul restituit operatorului economic“.(3)Adeverința emisă pentru mai multe transporturi este valabilă doar pentru cantitatea de produs periculos menționată în aceasta. În cazul în care după multiple transporturi cantitățile însumate de produs periculos ating valoarea prevăzută în adeverință, originalul adeverinței se anexează la declarația vamală de către lucrătorul vamal. + 
Articolul 6(1)În cazul efectuării formalităților de vămuire cu substanțe sau amestecuri chimice care nu sunt prevăzute în anexa nr. I la Regulament, cu modificările și completările ulterioare, plasate sub unul dintre regimurile vamale prevăzute la art. 1 alin. (2), dar care sunt încadrate în Tariful vamal comun la unul dintre codurile tarifare prevăzute în anexa nr. I la Regulament, cu modificările și completările ulterioare, importatorul sau exportatorul substanțelor ori amestecurilor respective trebuie să anexeze la declarația vamală o declarație pe propria răspundere din care să rezulte că substanțele sau amestecurile respective nu fac obiectul Regulamentului, cu modificările și completările ulterioare.(2)Modelul declarației este prevăzut în anexa nr. 2.(3)În situația prevăzută la alin. (1) biroul vamal permite efectuarea formalităților vamale cu aceste substanțe sau amestecuri, fără a mai fi necesară o dovadă scrisă eliberată de Ministerul Mediului.(4)Operatorii economici care au importat sau exportat substanțe ori amestecuri chimice care prezintă risc pe baza declarației pe propria răspundere sunt obligați ca, în termen de 10 zile lucrătoare după fiecare import sau export, să informeze autoritatea teritorială a Gărzii Naționale de Mediu pe a cărei rază teritorială își are sediul persoana juridică sau, după caz, domiciliul persoana fizică împuternicită cu privire la operațiunile efectuate. Informarea se face prin transmiterea unei copii a declarației pe propria răspundere prin poștă, poștă electronică sau fax.
 + 
Articolul 7Ministerul Mediului furnizează, la solicitarea autorității vamale, informații suplimentare care să vină în sprijinul acțiunii de control, prin fax sau poștă electronică. + 
Articolul 8(1)Birourile vamale pot solicita, prin adresă transmisă prin fax sau poștă electronică, efectuarea unui control de specialitate de către reprezentanții Gărzii Naționale de Mediu, în cazul în care există suspiciuni privind concordanța datelor din documentele prezentate autorității vamale.(2)Garda Națională de Mediu confirmă prin fax sau poștă electronică, în cadrul termenului stabilit cu autoritatea vamală pentru confirmare, participarea la controlul de specialitate pentru mărfurile supuse vămuirii, nominalizează persoana care participă la control și întocmește nota de constatare.
 + 
Articolul 9(1)La solicitarea transmisa în scris de Ministerul Mediului și/sau de Garda Națională de Mediu, Direcția Generală a Vămilor transmite situația privind rezultatele controalelor efectuate de autoritățile vamale referitor la operațiunile vamale efectuate cu mărfurile care fac obiectul anexei nr. I la Regulament, cu modificările și completările ulterioare. (2)Direcția Generală a Vămilor transmite, până în ultima zi a lunii martie a fiecărui an în curs, către Ministerul Mediului datele și informațiile privind numărul de încălcări constatate de autoritățile vamale, precum și tipul încălcărilor constatate, pentru anul calendaristic anterior, precum și alte informații din sfera sa de atribuții care să contribuie la completarea anexei la Decizia de punere în aplicare a Comisiei de stabilire a unui format comun pentru transmiterea de informații privind funcționarea procedurilor prevăzute în Regulament, cu modificările și completările ulterioare. (3)La solicitarea Ministerului Mediului, Direcția Generală a Vămilor prezintă datele statistice disponibile referitoare la tranzitul produselor chimice care prezintă risc, care fac obiectul anexei nr. I, partea 3, la Regulament, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 10Garda Națională de Mediu face controale periodice pentru verificarea respectării prevederilor Regulamentului, cu modificările și completările ulterioare. Rezultatele acestor controale, precum și sancțiunile aplicate operatorilor economici exportatori/importatori se transmit anual Ministerului Mediului, până cel târziu la sfârșitul lunii martie a anului calendaristic următor. + 
Articolul 11(1)La solicitarea transmisă în scris de Garda Națională de Mediu, Direcția Generală a Vămilor transmite situația operațiunilor vamale care intră sub incidența prevederilor Regulamentului, cu modificările și completările ulterioare, la nivel de declarație vamală.(2)Ministerul Mediului solicită anual Gărzii Naționale de Mediu situația centralizată, aferentă anului anterior, a datelor și informațiilor referitoare la cantitățile totale de produse chimice care prezintă risc prevăzute în anexa nr. I la Regulament, cu modificările și completările ulterioare.(3)Garda Națională de Mediu transmite, până în ultima zi a lunii martie a fiecărui an în curs, către Ministerul Mediului datele și informațiile primite în temeiul alin. (1), completate și modificate conform evidențelor proprii, pentru anul calendaristic anterior. + 
Articolul 12(1)Datele și informațiile primite de Ministerul Mediului potrivit art. 11 se utilizează pentru întocmirea raportului anual al României, prin completarea anexei la Decizia de punere în aplicare (UE) 2016/770 a Comisiei de stabilire a unui format comun pentru transmiterea de informații privind funcționarea procedurilor prevăzute în Regulamentul (UE) nr. 649/2012 al Parlamentului European și al Consiliului din 4 iulie 2012 privind exportul și importul de produse chimice care prezintă risc, care se transmite Comisiei Europene, potrivit art. 22 din Regulament, cu modificările și completările ulterioare.(2)Chestionarul din anexa la Decizia de punere în aplicare (UE) 2016/770 este prevăzut în anexa nr. 3.
 + 
Articolul 13Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul 14La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului mediului și dezvoltării durabile, al ministrului economiei și finanțelor, al ministrului sănătății publice și al ministrului muncii, familiei și egalității de șanse nr. 1.239/1.338/1.460/753/2007 privind modalitățile de realizare a controlului exportului și importului produșilor chimici periculoși, precum și modalitățile de colaborare dintre autorități, conform Hotărârii Guvernului nr. 305/2007 privind unele măsuri pentru aplicarea Regulamentului Parlamentului European și al Consiliului (CE) nr. 304/2003 privind exportul și importul produșilor chimici periculoși, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 677 din 4 octombrie 2007.  + 
Articolul 15Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare în termen de 15 zile de la publicare.

Viceprim-ministru, ministrul mediului,
Grațiela Leocadia Gavrilescu
Ministrul finanțelor publice,
Eugen Orlando Teodorovici  + 
Anexa nr. 1MINISTERUL MEDIULUIDirecția generală deșeuri, situri contaminate și substanțe periculoase
ADEVERINȚĂ
Nr. …….. Data ………..
Se adeverește prin prezenta că operatorul economicdenumire …………………………….,cu sediul în ……………………………,telefon/fax: ……………………………,număr de înregistrare la oficiul registrului comerțului ……………….,cod unic de înregistrare (CUI) ……………………………………..,are permisiunea de a importa/exporta cantitatea de ……………………. (se trece cantitatea în kg sau tone) din produsul chimic care prezintă risc prevăzut în anexa nr. I la Regulamentul (UE) nr. 649/2012 al Parlamentului European și al Consiliului din 4 iulie 2012 privind exportul și importul de produse chimice care prezintă risc, cu modificările și completările ulterioare [se trec denumirea și codurile de identificare, inclusiv codul tarifar, conform prevederilor din anexa nr. I la Regulamentul (UE) nr. 649/2012, cu modificările și completările ulterioare].Se eliberează prezenta adeverință pentru a dovedi autorității vamale că exportul/importul produsului chimic care prezintă risc prevăzut în anexa nr. I la Regulamentul (UE) nr. 649/2012, cu modificările și completările ulterioare, este realizat cu respectarea procedurii de consimțământ prealabil în cunoștință de cauză prevăzute de acesta.Adeverința este valabilă pentru un singur transport/pentru mai multe transporturi până la data de ……………, pentru biroul vamal ………………… .
Secretar de stat,
……………………..
Director,
…………..
 + 
Anexa nr. 2
DECLARAȚIE
Subscrisa/Subsemnatul …………………………,cu sediul în localitatea ………………………, str. ………………………….. nr. ……. (adresa exactă),telefon/fax ……………………………….,număr de înregistrare la oficiul registrului comerțului …………………….,cod unic de înregistrare (CUI) ……………………………………,în calitate de (exportator, importator) …………………………………….sau (reprezentant/împuternicit al importatorului/exportatorului) ………………………………., declar pe propria răspundere în numele meu și al exportatorului/importatorului că substanța/amestecul/ …………………………… (denumire, cod CAS pentru substanța chimică care prezintă risc, cod tarifar) exportată/importată/exportat/importat în cantitate de ………….. (kg/tone), pentru a fi utilizată/utilizat în scopul ………………………, nu face obiectul anexei nr. I la Regulamentul (UE) nr. 649/2012 al Parlamentului European și al Consiliului din 4 iulie 2012 privind exportul și importul de produse chimice care prezintă risc, cu modificările și completările ulterioare.Orice informație sau dată prezentată mai sus care nu este conformă cu realitatea se pedepsește conform prevederilor art. 326 din Codul penal cu privire la falsul în declarații.
Semnătura
…………………
Data
…………………
 + 
Anexa nr. 3
CHESTIONAR  + 
Secțiunea 1: Informații generale 1.Statul membru la care se referă raportul:2.Numele persoanei de contact principale:3.Vă rugăm să furnizați o adresă de e-mail pentru persoana de contact principală:4.Perioada de raportare: + 
Secțiunea 2: Informații privind autoritatea națională desemnată [articolul 4 din Regulamentul (UE) nr. 649/2012 al Parlamentului European și al Consiliului din 4 iulie 2012 privind exportul și importul de produse chimice care prezintă risc, cu modificările și completările ulterioare (Regulamentul PIC)] 5.Câte autorități naționale desemnate (AND) există în statul dumneavoastră membru?6.În cazul în care există mai multe, vă rugăm să precizați cum și-au împărțit responsabilitățile.7.Care este (sunt) numele autorității (autorităților) naționale desemnate?8.Vă rugăm să oferiți detalii privind resursele umane (în echivalent normă întreagă) din cadrul AND care se ocupă de punerea în aplicare a Regulamentului PIC.În cazul în care există mai multe autorități naționale desemnate, vă rugăm să specificați numărul pentru fiecare AND. 9.AND participă și la punerea în aplicare a altor acte legislative/convenții/programe privind produsele chimice la nivelul Uniunii Europene (UE) sau la nivel internațional?[ ] Da[ ] NuDacă da, vă rugăm să precizați actele legislative/ convenția/programul și modul în care este organizată coordonarea cu alte autorități competente din țara dumneavoastră.10.Câte notificări de export și cereri privind un număr de referință de identificare (NRI) special au fost acceptate de AND (și transmise către Agenția Europeană pentru Produse Chimice (ECHA) pentru procesare ulterioară) în fiecare an?

Notificări de export Cereri privind un NRI special
Anul 1
Anul 2
Anul 3
Total

 + 
Secțiunea 3: Sprijin pentru exportatori și importatori 11.AND a(u) instituit activități de sensibilizare și de informare pentru a ajuta exportatorii și importatorii să respecte Regulamentul PIC?[ ] Da[ ] NuDacă da, vă rugăm să precizați care sunt aceste activități (sunt posibile mai multe răspunsuri):[ ] Orientări tehnice și științifice online (altele decât cele ale ECHA)[ ] Trimitere la paginile de internet ale ECHA privind PIC (procedura de consimțământ prealabil în cunoștință de cauză) și sistemul ePIC[ ] Pagină de internet care oferă informații privind Regulamentul PIC[ ] Campanie de sensibilizare[ ] Mijloace de comunicare socială[ ] Vizite la unitățile operatorilor[ ] Adresă de e-mail specifică pentru cerințele în materie de informare[ ] Serviciu de asistență național[ ] Ateliere și evenimente de formare similare[ ] AlteleDacă ați bifat „Altele“, oferiți detalii.Dacă nu, vă rugăm să precizați de ce nu este necesar acest sprijin.12.Considerați că aceste activități de sensibilizare și informare au îmbunătățit respectarea Regulamentului PIC de către exportatori și importatori?[ ] Da[ ] NuVă rugăm să oferiți detalii.13.Care sunt aspectele vizate de primele două cele mai frecvente solicitări de sprijin din partea exportatorilor și a importatorilor pe care le primește (primesc) AND? Vă rugăm să alegeți două aspecte.[ ] Notificarea de export[ ] Consimțământul explicit[ ] Derogare[ ] NRI special[ ] Raportarea în temeiul articolului 10[ ] AlteleDacă ați bifat „Altele“, oferiți detalii.14.Puteți estima timpul petrecut de AND pentru a oferi acest sprijin?[ ] Până la 10% din volumul de muncă[ ] 20% din volumul de muncă[ ] 30% din volumul de muncă[ ] 40% din volumul de muncă[ ] Peste 40% din volumul de muncă[ ] Imposibil de cuantificat
 + 
Secțiunea 4: Coordonarea între AND/ECHA și Comisia Europeană (Comisia) 15.Sunteți mulțumiți de coordonarea dintre AND și Comisie?[ ] Da[ ] NuVă rugăm să oferiți detalii.16.Vă rugăm să precizați domeniile de coordonare care ar putea fi îmbunătățite, dacă există (sunt posibile mai multe răspunsuri):[ ] Articolul 8 alineatul (5) – export în cazul unei situații de urgență[ ] Articolul 8 alineatul (7) – informațiile suplimentare care trebuie furnizate la cerere privind produsele chimice exportate[ ] Articolul 11 alineatul (6) – obligația statelor membre de a oferi asistență Comisiei pentru a culege informații[ ] Articolul 11 alineatul (7) – evaluarea necesității de a propune măsuri la nivelul Uniunii[ ] Articolul 11 alineatul (8) – procedura în cazul în care un stat membru adoptă acte normative naționale cu caracter definitiv[ ] Articolul 13 alineatul (6) – evaluarea necesității de a propune măsuri la nivelul Uniunii[ ] Articolul 14 alineatul (1) – obligația de a transmite informațiile primite de la secretariat[ ] Articolul 14 alineatul (5) – oferirea de consultanță și asistență părților importatoare, la cerere[ ] Articolul 14 alineatul (6) – decizia statului membru că nu este necesar un consimțământ explicit[ ] Articolul 14 alineatul (7) – decizia statului membru că exportul poate avea loc[ ] Articolul 14 alineatul (7) – luarea în considerare de către statul membru a posibilelor impacturi asupra sănătății sau mediului[ ] Articolul 14 alineatul (8) – revizuirea periodică a valabilității unui consimțământ explicit[ ] Articolul 18 alineatul (1) – obligația Comisiei, a statelor membre și a ECHA de a monitoriza respectarea regulamentului de către exportatori[ ] Articolul 20 – schimbul de informații[ ] Articolul 21 – asistența tehnică[ ] Articolul 23 – actualizarea anexelor[ ] AlteleDacă ați bifat „Altele“, oferiți detalii.17.Sunteți mulțumiți de coordonarea dintre AND și ECHA?[ ] Da[ ] NuVă rugăm să oferiți detalii.18.Vă rugăm să precizați domeniile de coordonare care ar putea fi îmbunătățite, dacă există (sunt posibile mai multe răspunsuri).[ ] Articolul 6 alineatul (1) litera (c) – asistență și consiliere tehnică și științifică, precum și instrumente pentru industrie[ ] Articolul 8 alineatul (7) – informațiile suplimentare care trebuie furnizate la cerere privind produsele chimice exportate[ ] Articolul 11 alineatul (6) – obligația statelor membre de a oferi asistență Comisiei pentru a culege informații[ ] Articolul 11 alineatul (7) – evaluarea necesității de a propune măsuri la nivelul Uniunii[ ] Articolul 13 alineatul (6) – evaluarea necesității de a propune măsuri la nivelul Uniunii[ ] Articolul 20 – schimbul de informații[ ] Articolul 21 – asistența tehnică[ ] Articolul 23 – actualizarea anexelor[ ] AlteleDacă ați bifat „Altele“, oferiți detalii. + 
Secțiunea 5: Notificările de export transmise părților și altor țări (Se aplică doar în cazul statelor membre care au procesat notificări de export în perioada de raportare.)19.Care sunt cerințele privind informațiile solicitate în formularul de notificare de export în cazul în care exportatorii au dificultăți în a furniza informațiile (sunt posibile mai multe răspunsuri)?[ ] Identitatea substanței care urmează să fie exportată[ ] Identitatea amestecului care urmează să fie exportat[ ] Identitatea articolului care urmează să fie exportat[ ] Informații referitoare la export (de exemplu, datele de contact ale importatorilor)[ ] Informații privind pericolele sau riscurile produsului chimic și măsuri de precauție[ ] Rezumatul proprietăților fizico-chimice, toxicologice și ecotoxicologice[ ] Informații cu privire la măsurile de reglementare finale adoptate de Uniunea Europeană[ ] Informații suplimentare furnizate de partea exportatoare[ ] Punerea la dispoziție a codurilor NC sau a codurilor CUS[ ] Utilizarea preconizată a produsului chimic în țara importatoare[ ] Rezumatul și motivele care au stat la baza actului normativ cu caracter definitiv și data intrării în vigoare[ ] Nu există.Vă rugăm să prezentați observații suplimentare, dacă este necesar.20.Care este numărul notificărilor de export care au fost returnate exportatorului pentru motivele menționate în tabelul de mai jos?

Motiv/Număr pe an Anul 1 Anul 2 Anul 3
Se solicită retransmiterea notificării.
Notificarea este respinsă.

Dacă este relevant, vă rugăm să menționați cele mai frecvente motive pentru solicitarea retransmiterii și pentru respingerea notificărilor de export:Motive pentru solicitarea retransmiterii notificărilor de export:Motive pentru respingerea notificărilor de export:

21.Ați întâmpinat dificultăți în ceea ce privește respectarea termenelor pentru a transmite notificările către ECHA?[ ] Da[ ] NuDacă da, vă rugăm să oferiți detalii și să prezentați observații suplimentare, dacă este necesar.Articolul 8 alineatul (5) – exportul unui produs chimic în cazul unei situații de urgență 22.V-ați confruntat cu o situație de urgență, în conformitate cu articolul 8 alineatul (5)?[ ] Da[ ] NuDacă da, vă rugăm să descrieți cele mai importante cazuri (de exemplu, produsul chimic utilizat, țara importatoare, utilizarea preconizată, natura urgenței).23.V-ați confruntat cu dificultăți în punerea în aplicare a procedurii privind situația de urgență?[ ] Da[ ] Nu[ ] Această situație nu a apărut niciodată.Dacă da, oferiți detalii.Articolul 8 alineatul (7) – oferirea de informații suplimentare disponibile privind produsele chimice exportate 24.Vi s-a solicitat să oferiți informații suplimentare privind produsele chimice exportate părților importatoare și altor țări?[ ] Da[ ] NuDacă da, vă rugăm să specificați în ce cazuri (de exemplu, denumirea produsului chimic, detaliile de contact ale importatorului, țara importatoare, tipul de informații suplimentare furnizate).25.Dacă ați primit o astfel de cerere, v-ați confruntat cu dificultăți în furnizarea acestor informații suplimentare?[ ] Da[ ] NuDacă da, oferiți detalii.Articolul 8 alineatul (8) – taxa administrativă pentru notificările de export26.AND din țara dumneavoastră solicită o taxă administrativă pentru notificările de export?[ ] Da[ ] Nu[ ] Depinde de ANDÎn cazul în care răspunsul depinde de AND, vă rugăm să oferiți detalii.În cazul în care se solicită plata unei taxe, vă rugăm să răspundeți la întrebările 27-30. Dacă nu, continuați cu întrebarea 31.27.Ce valoare are această taxă administrativă (vă rugăm să precizați moneda, dacă nu este EUR)?28.Când intră în vigoare taxa administrativă?29.Ați primit reclamații din partea exportatorilor cu privire la nivelul taxelor administrative?[ ] Da[ ] NuDacă da, vă rugăm să precizați tipul de reclamații și numărul lor pentru fiecare an.30.În opinia dumneavoastră, taxa administrativă a avut un impact asupra numărului de notificări (opțional)?[ ] Da[ ] Nu[ ] Nu știu.Dacă da, oferiți detalii.31.AND din țara dumneavoastră solicită o taxă administrativă pentru cererile de consimțământ explicit?[ ] Da[ ] Nu[ ] Depinde de ANDDacă răspunsul depinde de AND, vă rugăm să oferiți detalii.Dacă se solicită o taxă administrativă, vă rugăm să precizați valoarea acesteia (și moneda, dacă nu este EUR). + 
Secțiunea 6: Informații privind exportul și importul produselor chimice Exportatori (articolul 10) 32.V-ați confruntat cu întârzieri din partea exportatorilor în ceea ce privește prezentarea informațiilor cu privire la cantitatea de produs chimic (sub formă de substanță sau de component al unor amestecuri sau articole) livrată către fiecare parte sau către o altă țară în decursul perioadei de raportare?[ ] Da[ ] Nu[ ] Nu se aplică.Dacă da, vă rugăm să prezentați observații suplimentare.Importatori (articolul 10)33.V-ați confruntat cu întârzieri din partea importatorilor în ceea ce privește prezentarea informațiilor cu privire la cantitatea de produs chimic (sub formă de substanță sau de component al unor amestecuri sau articole) primită în decursul perioadei de raportare?[ ] Da[ ] Nu[ ] Nu se aplică.Dacă da, vă rugăm să prezentați observații suplimentare.34.AND, autoritățile vamale sau alte autorități de aplicare a legii din țara dumneavoastră folosesc datele sau informațiile privind importurile?[ ] Da[ ] Nu[ ] Nu știu.Dacă da, vă rugăm să precizați modul în care acestea sunt utilizate.Raportul statelor membre către ECHA 35.V-ați confruntat cu dificultăți în ceea ce privește raportarea de informații agregate prin intermediul ePIC, în temeiul articolului 10 coroborat cu anexa nr. III?[ ] Da[ ] NuDacă da, vă rugăm să oferiți detalii privind dificultățile întâmpinate.36.V-ați confruntat cu întârzieri în ceea ce privește prezentarea de informații agregate prin intermediul ePIC, în conformitate cu anexa nr. III?[ ] Da[ ] NuDacă da, vă rugăm să precizați motivele acestor întârzieri. + 
Secțiunea 7: Obligații referitoare la exportul de produse chimice, altele decât notificarea de export Comunicarea informațiilor și a deciziilor persoanelor interesate aflate în jurisdicția statului dumneavoastră [articolul 14 alineatul (3)] 37.Cum ați comunicat informațiile privind deciziile și/sau condițiile țărilor importatoare persoanelor interesate aflate în jurisdicția statului dumneavoastră (sunt posibile răspunsuri multiple)?[ ] Prin e-mail[ ] Prin intermediul site-ului de internet[ ] Prin buletine informative[ ] Prin alte mijloaceDacă ați bifat „Prin alte mijloace“, oferiți detalii.Respectarea de către exportatori a deciziilor din fiecare răspuns privind importul [articolul 14 alineatul (4)] 38.V-ați confruntat cu probleme în ceea ce privește respectarea de către exportatori a răspunsurilor privind importul date de părți?[ ] Da[ ] NuDacă da, oferiți detalii.Acordarea de sprijin părților importatoare [articolul 14 alineatul (5)] 39.Ați informat și/sau ați acordat sprijin părților importatoare, la cerere, pentru ca acestea să poată obține informații suplimentare necesare la elaborarea unui răspuns către Secretariatul Convenției de la Rotterdam privind procedura de consimțământ prealabil în cunoștință de cauză, aplicabilă anumitor produse chimice și pesticide ce prezintă risc care fac obiectul comerțului internațional, referitor la importul unui anumit produs chimic?[ ] Da[ ] NuDacă da, vă rugăm să furnizați detalii.Substanțe care nu pot fi exportate, cu excepția cazului în care sunt îndeplinite anumite condiții [articolul 14 alineatul (6)] 40.Ați pus în aplicare procedura privind consimțământul explicit, în conformitate cu articolul 14 alineatul (6) litera (a), în perioada de raportare?[ ] Da[ ] NuDacă da, vă rugăm să precizați numărul de cereri de consimțământ explicit și numărul de răspunsuri primite pentru fiecare an.

Numărul de cereri Numărul de răspunsuri
Anul 1
Anul 2
Anul 3
Total

41.Ați pus în aplicare procedura privind consimțământul explicit în conformitate cu articolul 14 alineatul (6) litera (b)?[ ] Da[ ] NuDacă da, vă rugăm să specificați numărul de cereri privind un NRI special pe an pentru care partea importatoare și-a dat consimțământul pentru import prin răspunsul privind importul publicat în circulara PIC.

Anul 1
Anul 2
Anul 3
Total

42.V-ați confruntat cu dificultăți în punerea în aplicare a procedurii privind consimțământul explicit?[ ] Da[ ] Nu[ ] Nu se aplică.Dacă da, oferiți detalii.43.A fost necesar să decideți că nu este nevoie de un consimțământ explicit în cazul produselor chimice menționate în partea 2 a anexei nr. I care urmează să fie exportate către țările din Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE)?[ ] Da[ ] Nu[ ] Nu se aplică, deoarece AND din statul dumneavoastră nu a primit o astfel de notificare de export.Dacă da, vă rugăm să precizați numărul de cazuri pentru fiecare an.

Anul 1
Anul 2
Anul 3
Total

44.V-ați confruntat cu dificultăți atunci când a fost necesar să decideți că nu este nevoie de un consimțământ explicit în cazul produselor chimice menționate în partea 2 a anexei nr. I care urmează să fie exportate către țările OCDE?[ ] Da[ ] Nu[ ] Nu se aplică, deoarece nu a apărut această situație.Dacă da, oferiți detalii.Decizia AND conform căreia exportul poate avea loc la 60 de zile după ce a fost prezentată o cerere de consimțământ explicit [articolul 14 alineatul (7)]45.Ați primit cereri de derogare în conformitate cu articolul 14 alineatul (7)?[ ] Da[ ] Nu[ ] Nu se aplică, deoarece nu a fost necesar ca AND din statul dumneavoastră să solicite consimțământul explicit.Dacă da, vă rugăm să precizați numărul de cazuri pentru fiecare an.

Anul 1
Anul 2
Anul 3
Total

46.V-ați confruntat cu dificultăți la punerea în aplicare a procedurii în temeiul articolului 14 alineatul (7)?[ ] Da[ ] Nu[ ] Nu se aplică, deoarece nu a apărut această situație.Dacă da, oferiți detalii.

Valabilitatea consimțământului explicit [articolul 14 alineatul (8)]47.V-ați confruntat cu situații în care exportul a fost autorizat să continue până la primirea unui răspuns la o nouă cerere de consimțământ explicit în temeiul articolului 14 alineatul (8) al doilea paragraf?[ ] Da[ ] Nu[ ] Nu se aplică, deoarece AND din statul dumneavoastră nu a primit nicio notificare de export prin care să se solicite consimțământul explicit.Dacă da, vă rugăm să precizați numărul acestora.

Anul 1
Anul 2
Anul 3
Total

 + 
Secțiunea 8: Obligații referitoare la importul produselor chimiceDecizii de import puse la dispoziția persoanelor interesate [articolul 13 alineatul (5)]48.Cum sunt puse la dispoziția persoanelor interesate din jurisdicția dumneavoastră deciziile de import ale Uniunii Europene (sunt posibile răspunsuri multiple)?[ ] Prin e-mail[ ] Prin site-urile AND[ ] Prin buletine informative[ ] Prin alte mijloaceDacă ați bifat „prin alte mijloace“, oferiți detalii.
 + 
Secțiunea 9: Informații privind circulația de tranzitPrimele informații privind circulația de tranzit și cerințele în materie de termene (articolul 16)49.A fost necesar să puneți în aplicare articolul 16 în cursul perioadei de raportare?[ ] Da[ ] NuDacă da, vă rugăm să precizați numărul de cazuri, părțile la Convenția de la Rotterdam implicate și informațiile solicitate.50.Cunoașteți vreo problemă cu care s-au confruntat exportatorii în ceea ce privește punerea în aplicare a articolului 16?[ ] Da[ ] Nu[ ] Nu se aplică, deoarece nu a apărut această situație.Dacă da, oferiți detalii. + 
Secțiunea 10: Cerințe legate de produsele chimice exportate și de informațiile care trebuie să le însoțească51.Autoritățile naționale de aplicare a legii din statul dumneavoastră s-au confruntat cu probleme în ceea ce privește respectarea cerinței privind informațiile care trebuie să însoțească produsele chimice exportate?[ ] Da[ ] Nu[ ] Nu știu.Dacă răspunsul este „Da“, vă rugăm să răspundeți la întrebările 52-54 și să precizați dacă aceste probleme privind respectarea au fost legate de următoarele aspecte:52.Aplicarea cerințelor de ambalare și de etichetare în conformitate cu:[ ] Regulamentul (CE) nr. 1.107/2009 al Parlamentului European și al Consiliului^(1) (Produse de protecție a plantelor – PPP)^(1) Regulamentul (CE) nr. 1.107/2009 al Parlamentului European și al Consiliului din 21 octombrie 2009 privind introducerea pe piață a produselor fitosanitare și de abrogare a directivelor 79/117/CEE și 91/414/CEE ale Consiliului (Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 309 din 24.11.2009, pagina 1).[ ] Regulamentul (UE) nr. 528/2012 al Parlamentului European și al Consiliului^(2) (Regulamentul privind produsele biocide – BPR)^(2) Regulamentul (UE) nr. 528/2012 al Parlamentului European și al Consiliului din 22 mai 2012 privind punerea la dispoziție pe piață și utilizarea produselor biocide (Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 167 din 27.06.2012, pagina 1). [ ] Regulamentul (CE) nr. 1.272/2008 al Parlamentului European și al Consiliului^(3) (Regulamentul CLP)^(3) Regulamentul (CE) nr. 1.272/2008 al Parlamentului European și al Consiliului din 16 decembrie 2008 privind clasificarea, etichetarea și ambalarea substanțelor și a amestecurilor, de modificare și de abrogare a directivelor 67/548/CEE și 1999/45/CE, precum și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1.907/2006 (Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 353 din 31.12.2008, pagina 1). [ ] AlteleDacă ați bifat „Altele“, oferiți detalii.53.Aplicarea cerințelor privind fișa cu date de securitate în conformitate cu:[ ] Regulamentul (CE) nr. 1.907/2006 (REACH)[ ] AlteleDacă ați bifat „Altele“, vă rugăm să oferiți detalii.54.Obligația de a furniza informații:[ ] Pe etichetă, în una sau mai multe limbi oficiale/limbi principale ale țării de destinație[ ] Pe fișele cu date de securitate, în una sau mai multe limbi oficiale/limbi principale ale țării de destinație55.V-ați confruntat cu probleme în ceea ce privește respectarea cerințelor privind informarea și etichetarea în legătură cu produsele exportate?[ ] Da[ ] Nu[ ] Nu se aplică.Dacă da, vă rugăm să precizați dacă aceste probleme privind respectarea cerințelor au fost legate de:[ ] Aplicarea normelor de puritate în temeiul legislației Uniunii (de exemplu, PPP și BPR)[ ] Optimizarea containerelor pentru a evita apariția unor stocuri perimate[ ] Data expirării[ ] Condițiile de depozitare menționate pe etichetă[ ] AlteleDacă ați bifat „Altele“, oferiți detalii. + 
Secțiunea 11: Asistență tehnică (opțional)Cooperare56.Ați cooperat cu țări în curs de dezvoltare, cu țări cu economie în tranziție sau cu organizații neguvernamentale pentru a îmbunătăți gestionarea produselor chimice și, în special, pentru a pune în aplicare Convenția de la Rotterdam?[ ] Da[ ] NuDacă da, despre ce tip de cooperare a fost vorba (sunt posibile răspunsuri multiple)?[ ] Informații tehnice[ ] Promovarea schimburilor de experți[ ] Sprijin pentru crearea sau menținerea AND[ ] Expertiză tehnică pentru identificarea preparatelor de pesticide periculoase[ ] Expertiză tehnică pentru pregătirea notificărilor către secretariat[ ] AlteleDacă ați bifat „Altele“, oferiți detalii.Vă rugăm să specificați țările care au beneficiat de această cooperare.Consolidarea capacităților57.Ați participat la proiecte/activități internaționale de consolidare a capacităților în materie de gestionare a produselor chimice sau ați acordat sprijin ONG-urilor implicate în astfel de activități?[ ] Da[ ] NuDacă da, vă rugăm să descrieți aceste activități. + 
Secțiunea 12: Punerea în aplicare a Regulamentului (UE) nr. 649/2012Informații generale58.Care sunt autoritățile de aplicare a legii implicate în punerea în aplicare a Regulamentului (UE) nr. 649/2012 în statul dumneavoastră membru?[ ] Autoritățile vamale[ ] Alte autorități de aplicare a legiiÎn cazul în care sunt implicate alte autorități de aplicare a legii, vă rugăm să precizați care sunt acestea.59.Dacă este cazul, vă rugăm să precizați cu ce alte acte legislative ale UE se ocupă autoritățile de aplicare a legii (altele decât autoritățile vamale):[ ] Regulamentul (CE) nr. 1.907/2006[ ] Regulamentul (CE) nr. 1.272/2008[ ] Regulamentul (UE) nr. 528/2012[ ] Regulamentul (CE) nr. 1.107/2009[ ] AlteleDacă ați bifat „Altele“, oferiți detalii.60.Autoritățile de aplicare a legii dispun de resursele corespunzătoare (opțional)?[ ] Da[ ] NuVă rugăm să oferiți detalii.61.Inspectorii sau alte persoane responsabile de aplicarea legii urmează în mod regulat cursuri de formare privind Regulamentul (UE) nr. 649/2012?[ ] Da[ ] NuDacă da, vă rugăm să oferiți detalii (de exemplu, tipul de formare, subiectele acoperite, frecvența formării).Dacă nu, vă rugăm să precizați de ce persoanele respective nu urmează în mod regulat cursuri de formare.Strategia de punere în aplicare62.Autoritatea din care faceți parte (sau orice altă autoritate relevantă) are o strategie de punere în aplicare a Regulamentului (UE) nr. 649/2012?[ ] Da[ ] NuVă rugăm să precizați după cum urmează:62.(a)Dacă da, această strategie de punere în aplicare a fost deja implementată?[ ] Da[ ] NuVă rugăm să oferiți detalii.62.(b)Dacă nu, există planuri privind dezvoltarea unei strategii de punere în aplicare?[ ] Da[ ] NuVă rugăm să oferiți detalii.Raportarea activităților de aplicare a legii63.Vă rugăm să menționați activitățile de aplicare a legii efectuate în statul dumneavoastră membru (sunt posibile răspunsuri multiple).[ ] Controale de conformitate[ ] Vizite la fața locului[ ] Eșantionare[ ] AlteleDacă ați bifat „Altele“, oferiți detalii.64.Vă rugăm să indicați numărul total de controale oficiale privind exporturile, cum ar fi inspecțiile sau investigațiile, sau alte măsuri de asigurare a aplicării legii luate de autoritățile de aplicare a legii care au inclus Regulamentul (UE) nr. 649/2012 sau prin care acesta a fost pus în aplicare în cursul perioadei de raportare.

Autorități vamale Inspectori Altele
Anul 1
Anul 2
Anul 3
Total

Vă rugăm să oferiți detalii suplimentare, dacă este necesar.

65.Vă rugăm să indicați numărul total de controale oficiale privind importurile, cum ar fi inspecțiile sau investigațiile, sau alte măsuri de asigurare a aplicării legii luate de autoritățile de aplicare a legii care au inclus Regulamentul (UE) nr. 649/2012 sau prin care acesta a fost pus în aplicare în cursul perioadei de raportare.

Autorități vamale Inspectori Altele
Anul 1
Anul 2
Anul 3
Total

Vă rugăm să oferiți detalii suplimentare, dacă este necesar.Competențele autorităților de aplicare a legii66.Vă rugăm să descrieți măsurile care pot fi luate de către autoritățile de aplicare a legii pentru a asigura respectarea Regulamentului (UE) nr. 649/2012 (de exemplu, sechestrare, scrisoare de somație, suspendarea activității).Detalii cu privire la încălcări67.Numărul de încălcări ale Regulamentului (UE) nr. 649/2012 constatate de către:

Autorități vamale Inspectori Altele
Anul 1
Anul 2
Anul 3
Total

68.Tipul de încălcări constatate de autoritățile vamale, precum și cifrele respective pe an:

Încălcarea detectată Anul 1 Anul 2 Anul 3
Cerințe în materie de etichetare
Fișele cu date de securitate
Data expirării produsului chimic
Produsul chimic nu este în conformitate cu notificarea de export.
Altele – a se adăuga în rândurile goale

69.Tipul de încălcări constatate de inspectori, precum și cifrele respective pe an:

Încălcarea detectată Anul 1 Anul 2 Anul 3
Cerințe în materie de etichetare
Fișele cu date de securitate
Data expirării produsului chimic
Produsul chimic nu este în conformitate cu notificarea de export.
Altele – a se adăuga în rândurile goale

Sancțiuni70.Descrieți regimul de sancțiuni în cazul încălcării Regulamentului (UE) nr. 649/2012 (de exemplu, sancțiuni administrative/penale, dispoziție generală sau sancțiuni specifice pentru infracțiuni specifice).71.Câte încălcări ale Regulamentului (UE) nr. 649/2012 au condus la sancțiuni în cursul perioadei de raportare?

Numărul de sancțiuni
Anul 1
Anul 2
Anul 3
Total

Colaborare72.Există un schimb periodic de informații între AND și autoritățile de aplicare a legii?[ ] Da[ ] NuVă rugăm să oferiți detalii.73.Aveți sugestii privind modul în care ar putea fi îmbunătățită colaborarea între AND și autoritățile de aplicare a legii?74.Există un schimb periodic de informații între AND și membrul (membrii) din țara dumneavoastră al (ai) Forumului pentru schimbul de informații privind aplicarea („forumul“)?[ ] Da[ ] NuVă rugăm să oferiți detalii.75.AND este mulțumită de colaborarea cu membrii forumului?[ ] Da[ ] NuDacă nu, vă rugăm să oferiți detalii.76.Aveți sugestii privind modul în care ar putea fi îmbunătățită colaborarea între AND și membrii forumului?Rolul forumului pentru schimbul de informații privind aplicarea [„forumul“, a se vedea articolul 18 alineatul (2)]77.AND este mulțumită de activitățile desfășurate de forum (opțional)?[ ] Da[ ] Nu[ ] Nicio experiență legată de activitățile forumuluiDacă nu, vă rugăm să oferiți detalii.78.Aveți sugestii privind modul în care ar putea fi îmbunătățite activitățile forumului în ceea ce privește punerea în aplicare a Regulamentului (UE) nr. 649/2012 (opțional)? + 
Secțiunea 13: Aspecte legate de tehnologia informațieiAND și sistemul ePIC79.Sistemul ePIC este ușor de utilizat de către AND, în special în ceea ce privește:(a)Notificările de export (articolul 8)?[ ] Da[ ] Nu[ ] Nicio experiențăDacă nu, vă rugăm să precizați problema (problemele) întâlnită (întâlnite).(b)Cererile de consimțământ explicit (articolul 14)?[ ] Da[ ] Nu[ ] Nicio experiențăDacă nu, vă rugăm să precizați problema (problemele) întâlnită (întâlnite).(c)Cererile privind un NRI special [articolul 19 alineatul (2)]?[ ] Da[ ] Nu[ ] Nicio experiențăDacă nu, vă rugăm să precizați problema (problemele) întâlnită (întâlnite).(d)Derogările [articolul 14 alineatele (6) și (7)]?[ ] Da[ ] Nu[ ] Nicio experiențăDacă nu, vă rugăm să precizați problema (problemele) întâlnită (întâlnite).(e)Raportarea în temeiul articolului 10?[ ] Da[ ] NuDacă nu, vă rugăm să precizați problema (problemele) întâlnită (întâlnite).(f)Alte proceduri PIC?[ ] Da[ ] Nu[ ] Nicio experiențăVă rugăm să precizați natura procedurii și problema (problemele) întâlnită (întâlnite), dacă este cazul.Exportatorii și sistemul ePIC80.Acolo unde este posibil, vă rugăm să furnizați observații din partea exportatorilor cu privire la ușurința utilizării sistemului ePIC pentru (opțional):(a)Notificările de export[ ] Ușor de folosit.[ ] Nu este ușor de folosit.În cazul în care nu este ușor de folosit, vă rugăm să precizați problema (problemele) întâlnită (întâlnite).(b)Cererile privind un NRI special[ ] Ușor de folosit[ ] Nu este ușor de folosit.În cazul în care nu este ușor de folosit, vă rugăm să precizați problema (problemele) întâlnită (întâlnite).(c)Derogările [articolul 14 alineatele (6) și (7)][ ] Ușor de folosit[ ] Nu este ușor de folosit.În cazul în care nu este ușor de folosit, vă rugăm să precizați problema (problemele) întâlnită (întâlnite).(d)Raportarea în temeiul articolului 10[ ] Ușor de folosit[ ] Nu este ușor de folosit.În cazul în care nu este ușor de folosit, vă rugăm să precizați problema (problemele) întâlnită (întâlnite).(e)Gestionarea amestecurilor/articolelor prin intermediul ePIC[ ] Ușor de folosit[ ] Nu este ușor de folosit.În cazul în care nu este ușor de folosit, vă rugăm să precizați problema (problemele) întâlnită (întâlnite).(f)Sistemul ePIC în general[ ] Ușor de folosit[ ] Nu este ușor de folosit.În cazul în care nu este ușor de folosit, vă rugăm să precizați problema (problemele) întâlnită (întâlnite).Autoritățile vamale, alte autorități de aplicare a legii și sistemul ePIC (opțional)81.Autoritățile vamale din țara dumneavoastră folosesc sistemul ePIC?[ ] Da[ ] NuDacă nu, vă rugăm să explicați modul în care exporturile de produse chimice supuse procedurii PIC sunt monitorizate de autoritățile vamale din țara dumneavoastră.82.Din informațiile pe care le dețineți, autoritățile vamale consideră că sistemul ePIC este ușor de folosit?[ ] Da[ ] Nu[ ] Nu există informații disponibile.83.Din informațiile pe care le dețineți, autoritățile vamale consideră că sistemul ePIC constituie un instrument adecvat pentru a le sprijini să controleze aplicarea Regulamentului (UE) nr. 649/2012?[ ] Da[ ] Nu[ ] Nu există informații disponibile.84.Din informațiile pe care le dețineți, alte autorități de aplicare a legii folosesc sistemul ePIC?[ ] Da[ ] Nu[ ] Nu există informații disponibile.85.Din informațiile pe care le dețineți, aceste alte autorități de aplicare a legii consideră că sistemul ePIC este ușor de folosit?[ ] Da[ ] Nu[ ] Nu există informații disponibile.86.Din informațiile pe care le dețineți, aceste alte autorități de aplicare a legii consideră că sistemul ePIC constituie un instrument adecvat pentru a controla aplicarea Regulamentului (UE) nr. 649/2012?[ ] Da[ ] Nu[ ] Nu există informații disponibile. + 
Secțiunea 14: Comentarii suplimentare87.Vă rugăm să furnizați orice alte informații sau comentarii legate de funcționarea procedurilor prevăzute în Regulamentul (UE) nr. 649/2012 pe care le considerați relevante în cadrul raportării menționate la articolul 22.
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x