Având în vedere Referatul de aprobare nr. 94.161 din 15.09.2017 al Direcției de antreprenoriat și programe pentru IMM,în temeiul prevederilor Legii bugetului de stat pe anul 2017 nr. 6/2017, cu modificările și completările ulterioare, ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 10/2017 pentru stimularea înființării de noi întreprinderi mici și mijlocii, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 112/2017, și ale art. 25 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale prevederilor art. 3 alin. (1) pct. 18 din Hotărârea Guvernului nr. 23/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, cu modificările și completările ulterioare,ministrul pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat emite următorul ordin: +
Articolul ISchema de ajutor de minimis prevăzută în cadrul Programului pentru stimularea înființării întreprinderilor mici și mijlocii „Start-up Nation – Romania“, aprobată prin Ordinul ministrului pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat nr. 692/2017, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 431 și 431 bis din 12 iunie 2017, se modifică după cum urmează:1.La punctul 4 subpunctul 4.3.1, litera n) va avea următorul cuprins:n)Cheltuieli financiare aferente creditelor/garanțiilor obținute pentru creditele contractate de beneficiari în vederea realizării planurilor de afaceri acceptate în cadrul programului, pentru solicitanții care utilizează credit pentru implementarea proiectului. Decontarea acestor cheltuieli se face numai pe bază de cerere de rambursare pentru valoarea cheltuielilor financiare pentru perioada de implementare. Această cheltuială poate fi efectuată înainte de semnarea acordului de finanțare. … … 2.La punctul 4, subpunctul 4.9 va avea următorul cuprins:4.9.Aplicarea prevederilor referitoare la achiziționarea în condiții de piață Solicitanții care au semnat acordul de finanțare au obligativitatea de a achiziționa bunurile și serviciile eligibile în condiții de piață, cu respectarea principiilor prevăzute în legislația în vigoare privind atribuirea contractelor de achiziție publică, respectiv să întocmească un dosar de achiziție care să cuprindă: minimum trei cereri de ofertă și dovada transmiterii acestora, ofertele primite, un proces-verbal semnat de reprezentantul legal al întreprinderii prin care să fie justificată alegerea ofertei câștigătoare, contractul/contractele cu furnizorul/furnizorii și, după caz, documentul din care să rezulte autorizarea activității furnizorului.Acest dosar va fi prezentat după încheierea contractului, la momentul depunerii primei cereri de rambursare/plată, împreună cu declarația pe propria răspundere din care să rezulte că solicitantul nu se află în cazurile prevăzute la subpct. 3.2 alin. (3) din Procedură. Dosarul de achiziție se întocmește pentru toate bunurile (inclusiv spațiile mobile de lucru/producție/prestări servicii/comerț) și serviciile eligibile, cu excepția cheltuielilor aferente achiziției spațiului, serviciilor de consultanță, salariilor, utilităților, chiriilor și cheltuielilor financiare aferente creditelor/garanțiilor obținute pentru creditele contractate de beneficiari în vederea realizării planurilor de afaceri acceptate în cadrul programului, pentru solicitanții care utilizează credit pentru implementarea proiectului. Nerespectarea cerințelor privind întocmirea dosarului de achiziție conduce la respingerea cheltuielii. … … 3.La punctul 6 subpunctul 6.8, alineatul (1) va avea următorul cuprins:68.(1) După primirea Scrisorii de acceptare de principiu pentru finanțare în limita bugetului, conform programării AIMMAIPE, beneficiarii vor semna la sediul AIMMAIPE acordul de finanțare (anexa nr. 9 la prezenta procedură). Termenul-limită de semnare a acordurilor de finanțare este 15 octombrie a anului în care a fost acceptat de principiu la finanțare.MMACA, prin AIMMAIPE, va transfera în contul de tranzit deschis la instituția parteneră selectată, cu rol de agenție de implementare, sumele reprezentând ajutor de minimis aferente acordurilor de finanțare. … … 4.La punctul 6, subpunctul 6.13 va avea următorul cuprins:6.13.Nu se admit compensări între valorile unitare ale activelor cuprinse în notificarea anexă la acordul de finanțare (anexa nr. 9 la prezenta procedură). … … 5.La punctul 6, subpunctul 6.15 va avea următorul cuprins:6.15.Cheltuielile efectuate, inclusiv dosarul achiziției și/sau facturile emise înaintea intrării în vigoare a acordului de finanțare, nu sunt eligibile, cu excepția celor de la subpct. 4.3.1 lit. l) și n). … … 6.La anexa nr. 9 „Acord de finanțare“, articolul 2 va avea următorul cuprins: +
Articolul 2Beneficiarul poate primi ajutorul de minimis nerambursabil în valoare de maximum 200.000 lei, în termenii și în condițiile stipulate în prezentul acord și în schema de minimis, care constituie anexă la prezentul acord și care face parte integrantă din acesta.Valoarea contractului de finanțare este de ……………………. lei, valoare aprobată prin Notificarea anexă la prezentul contract, astfel:– tranșa 1 aferentă anului ……. în valoare de …………. lei; … – tranșa 2 aferentă anului …….. în valoare de …………. lei; … – tranșa 3 aferentă anului ……. în valoare de …………. lei. … Tranșele se vor corela cu graficul de rambursare precizat la pct. 6.2 din cadrul Planului de afaceri.Beneficiarul va putea efectua cheltuielile aferente tranșelor precizate mai sus după intrarea în vigoarea a prezentului acord, și anume după semnarea actului adițional prin care se acordă suma de ……………. lei, sumă aprobată de principiu pentru anul ….. .Nicio cheltuială efectuată/factură fiscală emisă/contract semnat, cu excepția contractului de consultanță și a cheltuielilor financiare aferente creditelor/garanțiilor obținute pentru creditele contractate de beneficiari în vederea realizării planurilor de afaceri acceptate în cadrul programului, pentru solicitanții care utilizează credit pentru implementarea proiectului, înainte de intrarea în vigoare a acordului de finanțare nu este eligibilă. … +
Articolul IIÎn tot cuprinsul schemei de ajutor de minimis prevăzute în cadrul Programului pentru stimularea înființării întreprinderilor mici și mijlocii „Start-up Nation – Romania“ și al anexelor acesteia, sintagma „oficiile teritoriale pentru întreprinderi mici și mijlocii și cooperație (OTIMMC)“ se înlocuiește cu sintagma „agențiile pentru întreprinderi mici și mijlocii, atragere de investiții și promovare a exportului (AIMMAIPE)“. +
Articolul IIIDirecția de antreprenoriat și programe pentru IMM din cadrul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat și agențiile pentru întreprinderi mici și mijlocii, atragere de investiții și promovare a exportului vor duce la îndeplinire prezentul ordin. +
Articolul IVPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat,
Gheorghe-Gabriel Gheorghe,
secretar de statBucurești, 18 septembrie 2017.Nr. 1.199.–-