Având în vedere prevederile Hotărârii Camerei Deputaților nr. 14/2017 privind numirea secretarului general al Camerei Deputaților,în conformitate cu prevederile art. 22 din Legea nr. 202/1998 privind organizarea Monitorului Oficial al României, republicată, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul art. 251 alin. (4) din Regulamentul Camerei Deputaților, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaților nr. 8/1994, cu modificările și completările ulterioare,secretarul general al Camerei Deputaților emite prezentul ordin. +
Capitolul IDispoziții generale +
Articolul 1(1)Prezentul ordin stabilește procedura publicării în părțile I-VII ale Monitorului Oficial al României, procedura republicării și a rectificării, precum și procedurile publicării în numere speciale, cu tiraj limitat, a unor acte care au un volum extins și/sau interesează, prin obiectul lor de reglementare, doar un număr restrâns de persoane ori care conțin informații clasificate.(2)Procedurile publicării, republicării și rectificării actelor normative se realizează cu respectarea prevederilor Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare. +
Articolul 2(1)În sensul prezentului ordin, prin emitent se înțeleg autoritățile publice și celelalte persoane juridice prevăzute la cap. II din Legea nr. 202/1998 privind organizarea Monitorului Oficial al României, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și autoritățile publice și persoanele prevăzute de lege care sunt împuternicite să transmită spre publicare acte potrivit prevederilor legale.(2)Emitenții au obligația de a comunica neîntârziat, în scris, secretarului general al Camerei Deputaților, Regiei Autonome „Monitorul Oficial“ (regia autonomă) sau Consiliului Legislativ, după caz, date, informații și precizări necesare îndeplinirii cerințelor legale privind procedurile prevăzute la art. 1 alin. (1).(3)În cazul în care solicitarea de date, informații și precizări se face pe cale electronică, răspunsul emitenților se va face tot pe cale electronică, prin semnătură electronică calificată. +
Capitolul IIProcedura publicării actelor +
Secţiunea 1Publicarea actelor în Partea I a Monitorului Oficial al României +
Articolul 3(1)Emitenții transmit secretarului general al Camerei Deputaților actele supuse publicării, pe suport hârtie, în copie certificată, precum și pe e-mail, în fișier electronic certificat.(1^1)Prin derogare de la prevederile alin. (1), în situații excepționale, constatate de către autoritățile abilitate, precum epidemiile, pandemiile, fenomenele naturale extreme, cutremurele, actele de terorism și alte situații care fac imposibilă derularea procedurii transmiterii actelor conform alin. (1), actele se transmit exclusiv în format electronic, în fișier certificat electronic, în condițiile prevederilor alin. (3).(la 20-03-2020,
Articolul 3 din Sectiunea 1 , Capitolul II a fost completat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 523 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 227 din 20 martie 2020
)
(1^2)Secretarul general al Camerei Deputaților stabilește prin ordin perioada în care sunt aplicabile prevederile alin. (1^1).(la 20-03-2020,
Articolul 3 din Sectiunea 1 , Capitolul II a fost completat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 523 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 227 din 20 martie 2020
)
(2)Certificarea se realizează prin aplicarea ștampilei emitentului pe fiecare filă, inclusiv pe anexe, fără a se suprapune pe text.(3)Certificarea formei electronice se realizează prin semnătură electronică calificată, de o persoană anume desemnată de către emitent.(4)Emitenții comunică secretarului general al Camerei Deputaților numele și funcția persoanelor împuternicite să certifice actele transmise spre publicare ori de câte ori apar modificări cu privire la desemnarea acestora.(5)Actele supuse publicării se transmit secretarului general al Camerei Deputaților însoțite de o adresă de înaintare, care va cuprinde:a)categoria și datele de identificare ale actului supus publicării; … b)numărul de pagini ale documentului supus publicării; … c)numărul anexelor și numărul de pagini ale acestora; … d)semnătura conducătorului emitentului sau a locțiitorului său, iar în cazul actelor Parlamentului României, ale Președintelui României și ale Guvernului României, semnătura persoanei împuternicite să transmită actele spre publicare. … (5^1)În situațiile prevăzute la alin. (1^1), emitenții vor transmite prin e-mail la secretarul general al Camerei Deputaților actele supuse publicării, însoțite de o adresă de înaintare certificată electronic care să cuprindă informațiile prevăzute la alin. (5) lit. a)-c), precum și precizarea că documentul a fost semnat de conducătorul emitentului sau de către locțiitorul acestuia, atunci când este cazul, în condițiile legii.(la 20-03-2020,
Articolul 3 din Sectiunea 1 , Capitolul II a fost completat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 523 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 227 din 20 martie 2020
)
(6)Actele transmise în vederea publicării care nu îndeplinesc condițiile prevăzute la alin. (2)-(5) pot fi restituite emitentului.(7)Evidența actelor primite spre publicare se ține într-un registru special, pe categorii de acte, potrivit art. 5 din Legea nr. 202/1998, republicată, cu modificările și completările ulterioare, la secretarul general al Camerei Deputaților.(8)Evidența actelor primite spre publicare conform prevederilor alin. (1^1) se ține la secretarul general al Camerei Deputaților într-un registru electronic.(la 20-03-2020,
Articolul 3 din Sectiunea 1 , Capitolul II a fost completat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 523 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 227 din 20 martie 2020
)
+
Articolul 4(1)Secretarul general al Camerei Deputaților dispune publicarea și transmiterea actelor către regia autonomă, pe bază de semnătură în condica de predare-primire, în termen de cel mult 24 de ore de la data primirii acestora.(2)În cazul actelor primite conform art. 3 alin. (1^1), secretarul general al Camerei Deputaților dispune publicarea actelor primite de la emitenți în termen de cel mult 24 de ore de la data primirii acestora, prin transmiterea lor prin e-mail către regia autonomă, acordând viza prin semnarea electronică a adresei de înaintare prevăzute la art. 3 alin. (5^1) și menționând numărul de înregistrare al fiecărui act în registrul prevăzut la art. 3 alin. (8).(la 20-03-2020,
Articolul 4 din Sectiunea 1 , Capitolul II a fost completat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 523 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 227 din 20 martie 2020
)
+
Articolul 5(1)Publicarea legilor, a celorlalte acte ale Parlamentului și ale fiecăreia dintre cele două Camere, a deciziilor Curții Constituționale pronunțate cu ocazia controlului constituționalității legilor înainte de promulgare, a decretelor, a mesajelor și a altor acte ale Președintelui României adresate Parlamentului, a ordonanțelor de urgență și a ordonanțelor Guvernului se realizează prin grija regiei autonome, cu prioritate, înaintea oricăror altor acte.(2)Celelalte acte prevăzute la cap. II din Legea nr. 202/1998, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se publică în ordinea înregistrării lor potrivit art. 3, după publicarea actelor menționate la alin. (1).(3)În situații motivate, secretarul general al Camerei Deputaților poate stabili o altă ordine de prioritate în publicarea actelor. +
Articolul 6Conținutul actului introdus în procesul de publicare nu poate fi modificat, sub sancțiunea nulității. +
Articolul 7(1)Persoanele prevăzute la art. 3 alin. (5) lit. d) pot solicita, în scris, secretarului general al Camerei Deputaților retragerea actelor de la publicare.(2)Secretarul general al Camerei Deputaților dispune, de îndată, regiei autonome nepublicarea actului în cauză, în măsura în care, la momentul sesizării sale, publicarea nu fusese realizată.(3)Emitentul care a solicitat retragerea actului de la publicare suportă cheltuielile aferente operațiunilor materiale efectuate de regia autonomă în procesul de publicare până la data dispoziției emise în condițiile alin. (2).(4)Obligația de plată a cheltuielilor prevăzute la alin. (3) se notifică emitentului de către regia autonomă, în termen de cel mult 3 zile de la data dispoziției emise în condițiile alin. (2). Notificarea se face prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, prin fax sau prin poștă electronică, certificată cu semnătură electronică calificată. +
Secţiunea a 2-aRepublicarea actelor normative în Partea I a Monitorului Oficial al României +
Articolul 8Actul normativ modificat și/sau completat în mod substanțial se republică având la bază dispoziția cuprinsă în ultimul act de modificare, respectiv de completare. +
Articolul 9(1)Elaborarea formelor republicabile ale actelor normative, precum și trimiterea acestora secretarului general al Camerei Deputaților se efectuează de către emitenți.(2)Republicarea legilor, a ordonanțelor și a hotărârilor Guvernului se face în cel mult 45 de zile de la data publicării actului care a dispus această măsură, cu respectarea dispozițiilor art. 70 din Legea nr. 24/2000, republicată, cu modificările și completările ulterioare.(3)Emitenții actelor de modificare și/sau de completare sunt obligați să elaboreze și să transmită secretarului general al Camerei Deputaților cererea de republicare și forma republicabilă a actului originar, pentru obținerea avizului Consiliului Legislativ, în termen de cel mult 30 de zile de la data publicării actului de modificare și/sau de completare. În cazul codurilor, acest termen se prelungește cu 15 zile. Prin act originar, în sensul prezentului ordin, se înțelege actul normativ asupra căruia s-au produs modificări și/sau completări și care urmează să fie republicat.(4)Republicarea legilor modificate sau completate prin ordonanțe ale Guvernului se face după aprobarea acestora din urmă prin lege, pentru a nu se crea eventuale discrepanțe cu legea de aprobare, în cazul în care aceasta aduce alte modificări ordonanței supuse aprobării.(5)Evidența cererilor de republicare se ține într-un registru special, la secretarul general al Camerei Deputaților. +
Articolul 10(1)Cererea, împreună cu forma republicabilă a actului normativ primită de secretarul general al Camerei Deputaților, se transmite, de îndată, Consiliului Legislativ spre avizare.(2)Consiliul Legislativ transmite avizul său către secretarul general al Camerei Deputaților în termen de cel mult 15 zile de la primirea cererii de republicare a actului normativ. În cazul codurilor, acest termen se prelungește cu 15 zile. După primirea avizului Consiliului Legislativ, secretarul general al Camerei Deputaților îl transmite de îndată emitentului.(3)După primirea avizului Consiliului Legislativ, emitentul întocmește forma finală a actului normativ supus republicării. +
Articolul 11(1)Secretarul general al Camerei Deputaților dispune republicarea și transmiterea, de îndată, către regia autonomă a formei finale a actului normativ supus republicării, împreună cu avizul Consiliului Legislativ, pe bază de semnătură în condica de predare-primire.(2)Regia autonomă procedează la republicarea actului normativ în forma transmisă de secretarul general al Camerei Deputaților, în termen de cel mult 10 zile de la primirea acesteia. +
Articolul 11^1Prevederile art. 3 alin. (1^1) se aplică în mod corespunzător procedurii republicării actelor normative în Partea I a Monitorului Oficial al României în ceea ce privește transmiterea cererii de republicare, a avizului Consiliului Legislativ, a formei republicabile și registrul special prevăzut la art. 9 alin. (5).(la 20-03-2020,
Sectiunea a 2-a din Capitolul II a fost completată de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 523 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 227 din 20 martie 2020
)
+
Secţiunea a 3-aRectificarea actelor publicate în Partea I a Monitorului Oficial al României +
Articolul 12(1)În cazul în care după publicare se descoperă erori materiale, se procedează la publicarea unei rectificări, pe baza cererii emitentului.(2)Cererea emitentului, semnată de conducătorul sau de locțiitorul acestuia, iar în cazul actelor Parlamentului, ale Președintelui României și ale Guvernului României, de persoanele anume desemnate din cadrul acestor autorități publice, se adresează secretarului general al Camerei Deputaților, cu respectarea prevederilor art. 71 din Legea nr. 24/2000, republicată, cu modificările și completările ulterioare.(3)Cererea trebuie să indice în mod clar actul supus rectificării, numărul și data Monitorului Oficial al României, Partea I, în care a fost publicat, eroarea materială, cu explicațiile necesare, precum și conținutul rectificării.(4)Evidența cererilor de rectificare se ține în registrul special prevăzut la art. 9 alin. (5). +
Articolul 13(1)Secretarul general al Camerei Deputaților transmite cererea de rectificare Consiliului Legislativ, spre avizare.(2)Consiliul Legislativ transmite avizul său către secretarul general al Camerei Deputaților în termen de cel mult 3 zile de la primirea cererii de rectificare a actului normativ.(3)Secretarul general al Camerei Deputaților dispune publicarea rectificării și transmiterea, de îndată, către regia autonomă a cererii de rectificare, împreună cu avizul Consiliului Legislativ, pe bază de semnătură în condica de predare-primire.(4)În cazul în care Consiliul Legislativ avizează negativ cererea de rectificare, aceasta, împreună cu avizul Consiliului Legislativ, se restituie emitentului de către secretarul general al Camerei Deputaților. +
Articolul 14(1)Regia autonomă procedează la publicarea rectificării, pe baza avizului Consiliului Legislativ, în termen de cel mult 5 zile de la primire.(2)Dacă ulterior se constată că rectificarea solicitată nu privește o eroare materială, răspunderea revine organului emitent care a solicitat rectificarea actului respectiv. +
Articolul 15(1)În cazul în care, după publicarea unor acte administrative individuale, care nu sunt supuse avizării Consiliului Legislativ, se descoperă erori materiale, emitentul înaintează secretarului general al Camerei Deputaților o cerere de rectificare, întocmită în conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) și (3).(2)Cererile de rectificare a hotărârilor Guvernului care nu au caracter normativ și care nu au fost avizate în stadiul de proiect de către Consiliul Legislativ se adresează secretarului general al Camerei Deputaților de către Secretariatul General al Guvernului, la solicitarea autorității publice inițiatoare.(3)Atestarea neavizării de către Consiliul Legislativ se face la cererea secretarului general al Camerei Deputaților.(4)Rectificările actelor prevăzute la alin. (1) și (2) se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, din dispoziția secretarului general al Camerei Deputaților, în temeiul cererii înaintate de emitent. +
Articolul 15^1Prevederile art. 3 alin. (1^1) se aplică în mod corespunzător procedurii rectificării actelor normative în Partea I a Monitorului Oficial al României în ceea ce privește transmiterea cererii de rectificare, a avizului Consiliului Legislativ și registrul special prevăzut la art. 9 alin. (5).(la 20-03-2020,
Sectiunea a 3-a din Capitolul II a fost completată de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 523 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 227 din 20 martie 2020
)
+
Secţiunea a 4-aPublicarea unor acte normative care au volum extins și/sau interesează, prin obiectul lor de reglementare, doar un număr restrâns de persoane ori care conțin informații clasificate +
Articolul 16(1)În cazul în care actul supus publicării are un volum extins și/sau interesează, prin obiectul său de reglementare, doar un număr restrâns de persoane, emitentul, printr-o cerere, sau, după caz, regia autonomă, printr-o notă, solicită secretarului general al Camerei Deputaților aprobarea publicării anexei/anexelor actului într-un număr special (bis) al Monitorului Oficial al României, Partea I.(2)Numerele speciale (bis) ale monitoarelor oficiale în care se publică, potrivit alin. (1), anexele actelor sunt disponibile în format electronic gratuit, potrivit art. 18 din Legea nr. 202/1998, republicată, cu modificările și completările ulterioare, iar în format tipărit, contra cost, pe bază de comandă.(3)Prevederile alin. (1) se aplică în mod corespunzător și în cazul actelor supuse publicării care conțin informații clasificate.(4)Prevederile art. 3 alin. (1^1) se aplică în mod corespunzător procedurii publicării unor acte normative care au volum extins și/sau interesează, prin obiectul lor de reglementare, doar un număr restrâns de persoane ori care conțin informații clasificate în ceea ce privește transmiterea cererii de publicare și a notei transmise de regia autonomă.(la 20-03-2020,
Articolul 16 din Sectiunea a 4-a , Capitolul II a fost completat de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 523 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 227 din 20 martie 2020
)
+
Articolul 17(1)Cererile prevăzute la art. 16 trebuie să fie temeinic motivate, ele neputând fi formulate în scopul eludării sau al înfrângerii obligației constituționale de publicare.(2)Cererea privind publicarea în numere speciale (bis), cu tiraj limitat, a actelor normative care au volum extins și/sau interesează, prin obiectul lor de reglementare, doar un număr restrâns de persoane trebuie să cuprindă numărul de exemplare, precum și date de ordin financiar privind publicarea acestora.(3)Cererea privind publicarea în numere speciale (bis), cu tiraj limitat, a actelor care conțin informații clasificate trebuie să cuprindă tipul documentului, numărul total de file ale acestuia, numărul de anexe și numărul de file ale fiecărei anexe, numărul total de exemplare care vor fi publicate, lista destinatarilor acestora, numărul de exemplare care va fi distribuit fiecărui destinatar, forma prin care sunt transmise spre publicare – suport hârtie, suport electronic, cu menționarea numărului și mărimii fișierelor de pe acesta, cu obligativitatea restituirii suportului electronic.(4)Răspunderea pentru datele cererii prevăzute la alin. (1)-(3) revine emitentului.(5)În cazul solicitării prevăzute la art. 16, precum și în alte situații în care tipărirea și difuzarea anexelor la diverse acte sunt limitate ca tiraj, se va face mențiune în numărul respectiv al Monitorului Oficial al României, Partea I, despre regimul acestora. +
Articolul 18Secretarul general al Camerei Deputaților se pronunță printr-o rezoluție asupra cererii/notei prevăzute la art. 16, în termen de 48 de ore de la primirea acesteia. +
Articolul 19Respingerea motivată a cererii/notei prevăzute la art. 16 de către secretarul general al Camerei Deputaților se comunică, de îndată, emitentului. +
Articolul 20Regia autonomă distribuie exemplarele din Monitorul Oficial al României, Partea I, cu tiraj limitat, care conțin informații clasificate. +
Articolul 21Prevederile legale în vigoare privind protecția informațiilor clasificate se aplică în mod corespunzător în toate situațiile gestionării actelor normative și individuale cu conținut clasificat. +
Secţiunea a 5-aPublicarea actelor în Partea a II-a a Monitorului Oficial al României +
Articolul 22Actele care, potrivit art. 6 din Legea nr. 202/1998, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se publică în Partea a II-a a Monitorului Oficial al României se înaintează regiei autonome, conform procedurii prevăzute la art. 3 și 4. +
Articolul 23(1)Regia autonomă procedează la publicarea actelor în Partea a II-a în termenele prevăzute de regulamentele celor două Camere ale Parlamentului.(2)Dacă regulamentele nu stabilesc un termen, publicarea trebuie efectuată în cel mult 15 zile de la data primirii actelor de către regia autonomă. +
Secţiunea a 6-aPublicarea actelor în părțile III-VII ale Monitorului Oficial al României +
Articolul 24(1)Publicarea actelor în părțile III-VII ale Monitorului Oficial al României se realizează în condițiile stabilite de regia autonomă, cu respectarea dispozițiilor art. 7-11 din Legea nr. 202/1998, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și ale legilor care reglementează regimul juridic al actelor respective.(2)Emitenții transmit regiei autonome actele supuse publicării, pe suport hârtie, în copie certificată, precum și pe email, în fișier electronic certificat.(2^1)În situații excepționale, constatate de către autoritățile abilitate, precum epidemiile, pandemiile, fenomenele naturale extreme, cutremurele, actele de terorism și alte situații care fac imposibilă transmiterea actelor supuse publicării pe suport hârtie, directorul general al regiei autonome poate decide ca actele să fie transmise exclusiv prin e-mail în fișier electronic certificat.(la 20-03-2020,
Articolul 24 din Sectiunea a 6-a , Capitolul II a fost completat de Punctul 8, Articolul I din ORDINUL nr. 523 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 227 din 20 martie 2020
)
(3)Certificarea se realizează prin aplicarea ștampilei emitentului pe fiecare filă, inclusiv pe anexe, fără a se suprapune pe text. Certificarea formei electronice se realizează prin semnătură electronică calificată, de o persoană anume desemnată de către emitent.(4)Emitenții comunică regiei autonome numele și funcția persoanelor împuternicite să certifice actele transmise spre publicare ori de câte ori apar modificări cu privire la desemnarea acestora.(5)Actele supuse publicării se transmit regiei autonome însoțite de o adresă de înaintare, care va cuprinde:a)categoria și datele de identificare ale documentului supus publicării; … b)numărul de pagini, cuprinzând și numărul de caractere cu spații, ale documentului supus publicării; … c)numărul anexelor și numărul de pagini, cuprinzând și numărul de caractere cu spații, ale acestora; … d)semnătura conducătorului emitentului sau a locțiitorului său. … (6)Actele transmise în vederea publicării care nu îndeplinesc condițiile prevăzute la alin. (3)-(5) pot fi restituite emitentului. +
Secţiunea a 7-aRectificarea actelor publicate în părțile II-VII ale Monitorului Oficial al României +
Articolul 25(1)În cazul în care după publicare se descoperă erori materiale în documentul înaintat de către emitent, se procedează la publicarea unei rectificări, pe baza cererii emitentului.(2)Cererea emitentului, semnată de conducătorul sau de locțiitorul acestuia, se adresează secretarului general al Camerei Deputaților, pentru actele care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a II-a, sau regiei autonome, pentru actele care se publică în părțile III-VII, cu respectarea prevederilor art. 7-11 din Legea nr. 202/1998, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și ale legilor care reglementează regimul juridic al actelor inițial transmise spre publicare.(la 04-02-2020,
sintagma: care se publică în părțile III-VIII, a fost înlocuită de RECTIFICAREA nr. 1.173 din 29 iulie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 80 din 04 februarie 2020
)
(3)Cererea trebuie să indice, în mod clar, actul supus rectificării, numărul și data Monitorului Oficial al României, părțile II-VII, în care a fost publicat, eroarea materială, cu explicațiile necesare, precum și conținutul rectificării.(4)Evidența cererilor de rectificare se ține într-un registru special specific fiecărei părți a Monitorului Oficial al României. +
Articolul 26(1)Regia autonomă procedează la publicarea rectificării, în temeiul cererii înaintate de emitent.(2)Dacă se constată că rectificarea solicitată nu privește o eroare materială, răspunderea revine emitentului care a solicitat rectificarea actului respectiv. +
Capitolul IIIDispoziții finale +
Articolul 27(1)În cadrul procedurii de publicare a actelor în Partea I a Monitorului Oficial al României, regia autonomă prezintă secretarului general al Camerei Deputaților spre avizare, imediat după procesarea și paginarea actelor supuse publicării, sumarul numărului publicației.(2)Secretarul general al Camerei Deputaților avizează sumarul numărului publicației și îl transmite, de îndată, regiei autonome, în vederea tipăririi.(3)În cazul în care actele se transmit potrivit prevederilor art. 3 alin. (1^1), prevederile alin. (1) și (2) nu mai sunt aplicabile.(la 20-03-2020,
Articolul 27 din Capitolul III a fost completat de Punctul 9, Articolul I din ORDINUL nr. 523 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 227 din 20 martie 2020
)
+
Articolul 28Întârzierea efectuării unor publicări, republicări sau rectificări, din cauza nerespectării de către emitenți a obligațiilor ce le revin potrivit prezentului ordin, atrage exclusiv răspunderea acestora. +
Articolul 29Cheltuielile determinate de publicarea actelor în Monitorul Oficial al României se suportă potrivit prevederilor art. 20 și 21 din Legea nr. 202/1998, republicată, cu modificările ulterioare. +
Articolul 30Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Secretarul general al Camerei Deputaților,
Georgică TobăBucurești, 29 iulie 2018.Nr. 1.173.