ORDIN nr. 1.165 din 10 iulie 2012

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 30/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 480 din 12 iulie 2012
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCONTINE PECRITERII 10/07/2012
ActulREFERIRE LAHG 76 11/02/2009 ART. 4
ActulREFERIRE LAHG 76 11/02/2009 ART. 5
ActulREFERIRE LALEGE 8 18/02/2004
ActulREFERIRE LAOG 89 28/08/2003 ART. 22
ART. 1APROBA PECRITERII 10/07/2012
ART. 2REFERIRE LALEGE 8 18/02/2004
ART. 2REFERIRE LAOG 89 28/08/2003 ART. 22
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 2122 06/12/2005
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind aprobarea criteriilor de prioritate pentru alocarea capacităţilor de infrastructură feroviară pe secţiile cu capacitate saturată, precum şi pentru asigurarea transparenţei



În temeiul prevederilor art. 22 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 89/2003 privind alocarea capacităţilor de infrastructură feroviară şi tarifarea utilizării infrastructurii feroviare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 8/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 4 alin. (1) pct. 1 şi 12 şi art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă criteriile de prioritate pentru alocarea capacităţilor de infrastructură feroviară pe secţiile cu capacitate saturată, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2(1) Criteriile de prioritate prevăzute la art. 1 se aplică de către Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." – S.A. în situaţia declarării de către aceasta a unei secţii ca infrastructură cu capacitate saturată, în condiţiile prevăzute de art. 22 din Ordonanţa Guvernului nr. 89/2003 privind alocarea capacităţilor de infrastructură feroviară şi tarifarea utilizării infrastructurii feroviare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 8/2004, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." – S.A. va aplica prevederile alin. (1) în mod nediscriminatoriu şi transparent tuturor operatorilor de transport feroviar care solicită alocarea capacităţilor de infrastructură feroviară pe secţia cu capacitate saturată.
 + 
Articolul 3Asigurarea transparenţei activităţilor de alocare a capacităţilor de infrastructură feroviară pe secţia cu capacitate saturată se realizează de către Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." – S.A. prin:a) publicarea tuturor informaţiilor necesare pe site-ul www.cfr.ro;b) organizarea periodică, de regulă săptămânal, pentru perioada/săptămâna următoare, a unei prezentări şi analize a capacităţii infrastructurii feroviare împreună cu părţile interesate stabilite potrivit legii.
 + 
Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.p. Ministrul transporturilor şi infrastructurii,Septimiu Buzaşu,secretar de statBucureşti, 10 iulie 2012.Nr. 1.165.
 + 
Anexa CRITERII DE PRIORITATEpentru alocarea capacităţilor deinfrastructură feroviară pe secţiile cu capacitate saturatăI. În alocarea capacităţilor de infrastructură feroviară vor avea prioritate capacităţile necesare satisfacerii obligaţiilor de serviciu public social.II. După satisfacerea criteriului I vor fi aplicate următoarele criterii:1. Transportul feroviar de călători1.1. Trenurile de călători vor avea prioritate în utilizarea de capacitate, în ordinea rangurilor, fiind destinate transportului de persoane.1.2. Este interzisă utilizarea traselor pentru circulaţia locomotivelor izolate, acestea fiind admise în circulaţie numai ca mijloc de ajutor la trenuri rămase defecte.1.3. Circulaţia locomotivelor implicate în procese tehnologice de reparaţii, alimentare şi altele de acest fel va fi admisă numai cu trenurile în circulaţie.1.4. Îndrumarea vagoanelor defecte care au necesitat scoaterea din trenuri într-o staţie de pe această secţie se face la cererea operatorului de transport feroviar, denumit în continuare OTF, cu aprobarea Direcţiei trafic din cadrul Companiei Naţionale de Căi Ferate "C.F.R." – S.A., denumită în continuare Direcţia trafic, numai după analizarea posibilităţilor de înscriere în grafic în cursă izolată.1.5. Pentru o utilizare cât mai eficientă a traselor programate şi a îndeplinirii contractelor de transport, trenurile vor circula la tonajul şi lungimea maxime solicitate de către OTF şi admise de secţia cu capacitate saturată.1.6. În funcţie de fazele de execuţie a lucrărilor, Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." – S.A. va pune la dispoziţia OTF variante de grafic, cu respectarea alocării numărului de trase şi cu abateri minime de la orarele anterioare.1.7. În cazuri fortuite, justificate printr-un incident sau accident feroviar, care face ca una dintre liniile curente să fie închisă, pentru redresarea circulaţiei nu se va mai ţine seama de rangul trenurilor de călători pentru intervalul de staţie afectat.2. Transportul feroviar de marfă2.1. Capetele de secţie vor fi considerate puncte de influenţă pentru programarea circulaţiei trenurilor pe secţia cu capacitate saturată. În acest sens programarea trenurilor la frontierele regionale se va efectua în mod informativ – lunar şi decadal, cantitativ – zilnic, iar pe secţia cu capacitate saturată, între punctele de influenţă numai cantitativ – zilnic.2.2. Pentru o mai bună fluidizare a traficului feroviar, în staţiile de pe secţia cu capacitate saturată nu vor fi admise acumulări de vagoane, cu excepţia cazului în care acestea sunt destinate beneficiarilor de pe această secţie şi când staţia deserveşte şi alte secţii.2.3. Programarea circulaţiei trenurilor de marfă pe secţia cu capacitate saturată se va efectua de către Direcţia trafic, utilizându-se trasele aflate la dispoziţia administratorului de infrastructură publică. În funcţie de evoluţia lucrărilor de reabilitare şi a distanţelor de circulaţie care se închid pentru aceste lucrări, trasele se pot suplimenta până la limita noii capacităţi practice.2.4. Programarea utilizării traselor pe tronsonul respectiv se va efectua numai pentru 24 de ore, prin programul zilnic de circulaţie, indiferent de tarifele de rezervare existente.2.5. Trasa rămasă neutilizată poate fi alocată de către Direcţia trafic în mod operativ altui OTF, dacă există o solicitare pentru aceasta.2.6. Dacă un OTF constată că prin programul zilnic nu poate utiliza o trasă alocată, acesta va aviza în mod operativ Direcţia trafic în vederea atribuirii acesteia altui OTF.2.7. Modul de utilizare a traselor disponibile de către Direcţia trafic va ţine cont de importanţa mărfurilor transportate, care va avea următoarea ordine de prioritate:2.7.1. transporturi militare;2.7.2. mărfuri perisabile;2.7.3. trenuri internaţionale de marfă;2.7.4. transporturi în interesul lucrărilor de reabilitare;2.7.5. trenuri aflate în circulaţie, plecate de pe alte regionale în programul de circulaţie anterior;2.7.6. mărfuri transportate "via mare";2.7.7. combustibil solid sau lichid pentru populaţie şi pentru operatorii economici;2.7.8. alte tipuri de mărfuri, inclusiv alte mărfuri petroliere.Pentru a se putea ţine cont de acest criteriu, OTF vor preciza în solicitarea de programare felul mărfii, iar pentru exportul "via mare", numărul acceptului portuar.În cazul în care exportul "via mare" se va realiza cu depozitarea mărfurilor în port, transportul respectiv se va încadra la nivelul criteriului 2.7.6 de prioritate.2.8. Circulaţia locomotivelor implicate în procese tehnologice de reparaţii, alimentare şi altele va fi admisă numai cu trenurile în circulaţie.2.9. Nu vor fi admise în circulaţie locomotive izolate, decât ca mijloc de ajutor la trenurile rămase defecte.2.10. Îndrumarea vagoanelor defecte care au necesitat scoaterea din trenuri într-o staţie de pe această secţie se face la cererea OTF, cu aprobarea Direcţiei trafic, numai după analizarea posibilităţilor de înscriere în grafic în cursă izolată sau cu condiţia ca aceste vagoane să nu limiteze viteza de circulaţie a trenului, în cazul introducerii acestora în corpul trenului.2.11. Pentru o utilizare cât mai eficientă a traselor programate şi îndeplinirea contractelor de transport, trenurile vor circula la tonajul şi lungimea maxime admise de secţia cu capacitate saturată.2.12. În caz de urgenţă sau de necesitate absolută, justificatăprintr-o defectare, incident sau accident feroviar ori forţă majoră, care face ca infrastructura să fie momentan inutilizabilă, trenurile programate pot fi anulate fără preaviz, pe durata necesară restabilirii circulaţiei.2.13. În funcţie de fazele de execuţie a lucrărilor, Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." – S.A. va pune la dispoziţia OTF variante de grafic.Pe secţia de circulaţie cu capacitate saturată, Direcţia trafic poate acorda în mod operativ, la cererea operatorilor de transport feroviar de marfă şi în condiţii de exploatare bine justificate, derogări de la prevederile art. 22 alin. (1) din Instrucţiunile pentru programarea şi analiza tehnico-operativă a circulaţiei trenurilor nr. 099, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.122/2005.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x