ORDIN nr. 1.159 din 22 iulie 2021

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 763 din 5 august 2021
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 342
ActulREFERIRE LACOD FISCAL 08/09/2015 ART. 5
ActulREFERIRE LACOD FISCAL 08/09/2015 ART. 294
ActulREFERIRE LAHG 520 24/07/2013 ART. 11
ART. 5REFERIRE LACOD FISCAL 08/09/2015 ART. 294
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 47
ANEXA 0REFERIRE LACOD FISCAL 08/09/2015 ART. 293
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 53
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 94
ANEXA 0REFERIRE LACOD FISCAL 08/09/2015 ART. 294
ANEXA 3REFERIRE LAREGULAMENT 679 27/04/2016
ANEXA 3REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 94
ANEXA 3REFERIRE LACOD FISCAL 08/09/2015 ART. 294
ANEXA 4REFERIRE LAREGULAMENT 679 27/04/2016
ANEXA 4REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 269
ANEXA 4REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 270
ANEXA 4REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 94
ANEXA 4REFERIRE LACOD FISCAL 08/09/2015 ART. 294
ANEXA 5REFERIRE LAREGULAMENT 679 27/04/2016
ANEXA 5REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 270
ANEXA 5REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 50
ANEXA 5REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 269
ANEXA 5REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 94
ANEXA 6REFERIRE LAREGULAMENT 679 27/04/2016
ANEXA 6REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 53
ANEXA 6REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 269
ANEXA 6REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 270
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere dispozițiile art. 5 alin. (4) și art. 294^1 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, precum și avizul conform al Ministerului Finanțelor comunicat prin Adresa nr. 740.449 din 5.07.2021,în temeiul prevederilor art. 342 alin. (1) și (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare,președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă Procedura de stabilire a taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției, prevăzută în anexa nr. 1. + 
Articolul 2(1)Se aprobă modelul, conținutul și instrucțiunile de completare a formularului 380 „Cerere de stabilire a taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției“, prevăzute în anexa nr. 2.(2)Se aprobă modelul și conținutul următoarelor formulare:a)„Referat privind stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției“, prevăzut în anexa nr. 3;b)„Decizie privind stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției“, prevăzut în anexa nr. 4;c)„Decizie de anulare a deciziei privind stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției“, prevăzut în anexa nr. 5;d)„Decizie pentru îndreptarea erorilor materiale din cuprinsul Deciziei nr. …………/………. privind stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției“, prevăzut în anexa nr. 6.
 + 
Articolul 3Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare și de păstrare a formularelor de la art. 2 sunt prevăzute în anexa nr. 7. + 
Articolul 4Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul 5Dispozițiile prezentului ordin nu se aplică în cazul misiunilor diplomatice și oficiilor consulare, personalului acestora sau cetățenilor străini cu statut diplomatic sau consular care au importat sau achiziționat în regim de scutire de la plata TVA mijloace de transport și le înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției dacă:a)mijlocul de transport este exportat de către persoana care a achiziționat/importat mijlocul de transport în regim de scutire;b)mijlocul de transport este înstrăinat către o persoană care ar beneficia de scutirea de TVA, conform art. 294 alin. (1) lit. j)-l) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, cu obligația noului proprietar de a achita TVA în cazul în care înstrăinează mijlocul de transport până la finalul perioadei de 2 ani calculate de la data când primul proprietar a importat/achiziționat mijlocul de transport în regim de scutire;c)mijlocul de transport este distrus sau furat, în condițiile în care aceste situații sunt demonstrate sau confirmate în mod corespunzător. În cazul mijloacelor de transport furate, persoana demonstrează furtul pe baza actelor doveditoare emise de organele judiciare.
 + 
Articolul 6Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. + 
Articolul 7Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, direcțiile generale regionale ale finanțelor publice, precum și unitățile fiscale subordonate acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală,
Mirela Călugăreanu
București, 22 iulie 2021.Nr. 1.159. + 
Anexa nr. 1
PROCEDURĂ
de stabilire a taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare,
personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport
care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată
și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției
1.Prezenta procedură se utilizează pentru stabilirea, de către organele fiscale competente, la cererea contribuabililor, a taxei pe valoarea adăugată datorate potrivit art. 294^1 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare (Codul fiscal). 2.(1)În sensul prezentei proceduri, prin organ fiscal competent se înțelege Administrația fiscală pentru contribuabili nerezidenți din cadrul Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice București, administrațiile județene ale finanțelor publice sau administrațiile sectoarelor 1-6 ale finanțelor publice, după caz, în a căror rază teritorială își are sediul/reședința contribuabilul sau, după caz, își desfășoară activitatea ori are loc acțiunea pentru care se solicită stabilirea taxei pe valoarea adăugată.(2)În sensul prezentei proceduri, prin contribuabil se înțelege:a)persoanele prevăzute la art. 293 alin. (1) lit. e) și art. 294 alin. (1) lit. j) din Codul fiscal, respectiv misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic sau consular, care au obligația să plătească TVA pentru mijloacele de transport pe care le-au importat sau achiziționat în regim de scutire de la plata TVA dacă înstrăinează mijloacele de transport într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției;b)persoana care ar beneficia de scutire de TVA conform art. 294 alin. (1) lit. j)-l) din Codul fiscal, în calitate de nou proprietar al mijlocului de transport înstrăinat în condițiile lit. a), care are obligația de a achita TVA, în cazul în care înstrăinează mijlocul de transport până la finalul perioadei de 2 ani calculate de la data când primul proprietar a importat/achiziționat mijlocul de transport în regim de scutire.(3)Procedura se aplică de către compartimentul cu atribuții în gestiunea declarațiilor fiscale din cadrul organului fiscal competent, denumit în continuare compartiment de specialitate.3.(1)Contribuabilii care au obligația de plată a TVA în condițiile pct. 2 alin. (2) lit. a) sau b), după caz, depun la organul fiscal competent formularul 380 „Cerere de stabilire a taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției“, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la ordin.(2)Cererea este însoțită de documente doveditoare, anexate în copie, cum ar fi: documentele de achiziție (factură, bon fiscal etc.) din care să rezulte elementele de identificare a mijlocului de transport, valoarea de achiziție a acestuia și data achiziției. (3)În cazul noului proprietar al mijlocului de transport, pentru care acesta are obligația să achite TVA potrivit art. 294^1 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal, se anexează, în copie, documentele de achiziție (factură, bon fiscal etc.). Pentru stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorate de către noul proprietar și a perioadei prevăzute la art. 294^1 din Codul fiscal se anexează și copia documentelor de achiziție potrivit cărora primul proprietar a importat/achiziționat mijlocul de transport în regim de scutire, din care să rezulte elementele de identificare a mijlocului de transport, valoarea de achiziție a acestuia și data la care a fost importat/achiziționat de către primul proprietar. (4)Cererea, precum și documentele depuse se repartizează compartimentului de specialitate, care organizează evidența cererilor primite.4.În cazul în care documentele depuse nu sunt suficiente pentru stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorate, compartimentul de specialitate notifică contribuabilul în vederea clarificării situației.5.(1)Organul fiscal competent verifică dacă proprietarul mijlocului de transport a beneficiat de scutirea de TVA pentru mijlocul de transport importat sau achiziționat în regim de scutire de la plata TVA, după caz.(2)Organul fiscal verifică și dacă mijlocul de transport pentru care se solicită stabilirea TVA se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data când primul proprietar a importat/achiziționat mijlocul de transport în regim de scutire.6.După primirea cererilor prevăzute la pct. 3 alin. (1), compartimentul de specialitate întocmește un referat care cuprinde elementele avute în vedere la stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către contribuabili, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la ordin.7.Sumele se stabilesc la nivelul taxei pe valoarea adăugată care ar fi fost datorată în momentul în care mijloacele de transport au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată.8.Compartimentul de specialitate stabilește taxa pe valoarea adăugată datorată pentru mijloacele de transport de către contribuabil, potrivit art. 294^1 din Codul fiscal, și emite formularul „Decizie privind stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției“, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4 la ordin.9.Cuantumul taxei pe valoarea adăugată se stabilește sub rezerva verificării ulterioare.10.În cazul în care, din analiza documentației primite, compartimentul de specialitate constată că nu sunt îndeplinite condițiile prevăzute de art. 294^1 din Codul fiscal și contribuabilul solicitant nu are obligația să plătească taxa pe valoarea adăugată, întocmește un referat în care detaliază această situație și emite decizia prevăzută la pct. 8, bifând căsuța corespunzătoare pentru respingerea cererii de stabilire. 11.În cazul în care contribuabilul renunță la cererea de stabilire înainte de emiterea deciziei prevăzute la pct. 8, compartimentul de specialitate încetează procedura de stabilire a taxei pe valoarea adăugată datorate în România și întocmește un referat, în care se înscriu motivele care au condus la încetarea procedurii.12.În cazul în care, după emiterea deciziei prevăzute la pct. 8, contribuabilul renunță la cererea de stabilire, compartimentul de specialitate întocmește un referat, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la ordin, și emite, potrivit dispozițiilor art. 94 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare (Codul de procedură fiscală), formularul „Decizie de anulare a deciziei privind stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției“, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5 la ordin.13.În cazul în care se constată că, în cuprinsul deciziei de stabilire prevăzute la pct. 8, există erori altele decât erorile materiale, compartimentul de specialitate întocmește un referat, prin care detaliază situația constatată și propune îndreptarea erorii, emite decizia de anulare conform modelului prevăzut în anexa nr. 5 la ordin și, după caz, o nouă decizie privind stabilirea taxei pe valoarea adăugată, cuprinzând informațiile corectate conform modelului prevăzut în anexa nr. 4 la ordin.14.Îndreptarea erorilor materiale din cuprinsul deciziei de stabilire prevăzute la pct. 8 se poate face fie la cererea contribuabilului, fie din oficiu, de către compartimentul de specialitate, pe baza informațiilor deținute.15.În cazul în care se constată că în cuprinsul deciziei prevăzute la pct. 8 există erori materiale, compartimentul de specialitate întocmește un referat, prin care detaliază situația constatată și propune îndreptarea erorii materiale, și emite, în temeiul art. 53 din Codul de procedură fiscală, „Decizia pentru îndreptarea erorilor materiale din cuprinsul Deciziei nr. ………/………. privind stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției“, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6 la ordin.16.În situația în care din analiza cererii prevăzute la pct. 14 nu rezultă elemente privind existența unor erori materiale în cuprinsul deciziei de stabilire, compartimentul de specialitate întocmește decizia prevăzută la pct. 15, bifând căsuța corespunzătoare pentru respingerea cererii de îndreptare a erorii.17.Deciziile prevăzute la pct. 8, 10, 12, 13, 15 și 16 se întocmesc în două exemplare, din care un exemplar, semnat numai de conducătorul unității fiscale, se comunică contribuabilului, potrivit art. 47 din Codul de procedură fiscală, iar al doilea exemplar se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.18.După finalizarea procedurii, toate documentele primite de la contribuabil, precum și cele emise de compartimentul de specialitate se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.
 + 
Anexa nr. 2^1)^1) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
INSTRUCȚIUNI
de completare a formularului 380 „Cerere de stabilire a taxei pe valoarea adăugată datorate în România
de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular
pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și
care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției“
I.Depunerea formularului1.Formularul se completează și se depune de către:– misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic sau consular în România ori într-un stat membru al Uniunii Europene, care au importat sau achiziționat în regim de scutire de la plata TVA mijloace de transport și le înstrăinează, în condițiile art. 294^1 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare (Codul fiscal), într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției;– altă persoană care ar beneficia de scutire de TVA conform art. 294 alin. (1) lit. j)-l) din Codul fiscal, în calitate de nou proprietar al mijlocului de transport, care are obligația de a achita TVA, potrivit art. 294^1 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal, în cazul în care înstrăinează mijlocul de transport până la finalul perioadei de 2 ani calculate de la data când primul proprietar a importat/achiziționat mijlocul de transport în regim de scutire.2.Termen de depunere În situația misiunilor diplomatice și oficiilor consulare, personalului acestora și a cetățenilor străini cu statut diplomatic sau consular sau a altei persoane care ar beneficia de scutire de TVA conform art. 294 alin. (1) lit. j)-l) din Codul fiscal, care înstrăinează mijloacele de transport importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata TVA, cererea se depune la organul fiscal competent, dacă mijlocul de transport se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției.Prin organ fiscal competent se înțelege Administrația fiscală pentru contribuabili nerezidenți din cadrul Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice București, administrațiile județene ale finanțelor publice sau administrațiile sectoarelor 1-6 ale finanțelor publice, după caz, în a căror rază teritorială își are sediul/reședința solicitantul sau, după caz, își desfășoară activitatea ori are loc acțiunea pentru care se solicită stabilirea taxei pe valoarea adăugată.Cererea nu se depune dacă mijlocul de transport se află în una dintre următoarele situații prevăzute la art. 294^1 alin. (2) din Codul fiscal:a)mijlocul de transport este exportat de către persoana care a achiziționat/importat mijlocul de transport în regim de scutire;b)mijlocul de transport este înstrăinat către o persoană care ar beneficia de scutirea de TVA conform art. 294 alin. (1) lit. j)-l) din Codul fiscal. Dacă noul proprietar înstrăinează mijlocul de transport până la finalul perioadei de 2 ani calculate de la data când primul proprietar a importat/achiziționat mijlocul de transport în regim de scutire, cererea se depune de către noul proprietar al mijlocului de transport;c)mijlocul de transport este distrus sau furat, în condițiile în care aceste situații sunt demonstrate sau confirmate în mod corespunzător. În cazul mijloacelor de transport furate, persoana demonstrează furtul pe baza actelor doveditoare emise de organele judiciare.3.Modul de completare și depunere Formularul se depune, împreună cu copia documentelor doveditoare, în format hârtie, direct la registratura organului fiscal, prin poștă, cu confirmare de primire sau prin mijloace electronice de transmitere la distanță, potrivit legii.II.Completarea formularului4.Secțiunea I „Date de identificare a entității/persoanei care înstrăinează mijlocul de transport“În rubrica „Denumire/Nume, prenume“ se înscriu denumirea entității/numele și prenumele persoanei care înstrăinează mijlocul de transport.În caseta „Cod de identificare fiscală“ se înscrie codul numeric personal, numărul de identificare fiscală sau codul de înregistrare fiscală, după caz, al persoanei/entității care face cererea, înscriindu-se cifrele cu aliniere la dreapta.Rubricile privind „Domiciliul fiscal“ se completează, după caz, cu datele privind adresa persoanei/entității care înstrăinează mijlocul de transport.5.Secțiunea II „Date privind mijloacele de transport care urmează să fie/au fost înstrăinate, pentru care solicit stabilirea taxei pe valoarea adăugată“În rubrica „Date de identificare a mijloacelor de transport care urmează să fie/au fost înstrăinate“ se completează datele referitoare la mijloacele de transport care urmează să fie/au fost înstrăinate, în funcție de natura acestora (de exemplu, autoturism, marcă, tip/variantă, număr de înmatriculare, număr de identificare, anul achiziției etc.).În rubrica „Documentele de achiziție“ se completează datele referitoare la documentele de achiziție privind mijloacele de transport care urmează să fie/au fost înstrăinate (de exemplu, factura nr./data). În cazul noului proprietar al mijlocului de transport, pentru care acesta are obligația să achite TVA potrivit art. 294^1 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal, se anexează și dovada că înstrăinează mijlocul de transport până la finalul perioadei de 2 ani calculate de la data când primul proprietar a importat/achiziționat mijlocul de transport în regim de scutire. 6.Secțiunea III „Date de identificare a împuternicitului“În rubrica „Denumire/Nume, prenume“ se înscriu, după caz, numele și prenumele sau denumirea împuternicitului.În caseta „Cod de identificare fiscală“ se înscrie codul de identificare fiscală al împuternicitului, înscriindu-se cifrele cu aliniere la dreapta.Rubricile privind adresa se completează, după caz, cu datele privind adresa domiciliului fiscal al împuternicitului.
 + 
Anexa nr. 3

Sigla DGRFP

Agenția Națională de Administrare FiscalăDirecția Generală Regională a Finanțelor Publice ……………Unitatea fiscală ……………………………Nr. de înregistrare …..
REFERAT
privind stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare,
personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport
care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată
și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției
[] În temeiul art. 294^1 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, și pe baza Cererii de stabilire a impozitelor și taxelor datorate în România pentru bunurile care urmează să fie/au fost înstrăinate și care au fost achiziționate fără plata impozitelor și taxelor datorate, înregistrată la organul fiscal cu nr. ……………… /…………….,[] În temeiul art. 94 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, s-au constatat următoarele:A.DATE DE IDENTIFICARE A ENTITĂȚII/PERSOANEI CARE ÎNSTRĂINEAZĂ MIJLOACELE DE TRANSPORTDenumire/Nume și prenume ……………………………………………………………………………………………………………………………..Cod de identificare fiscală …………………………………….., localitate …………………………Str. …………. nr. ….., bl. ….., sc. ….., ap. ….., județ/sector ………….B.MODUL DE STABILIRE A SUMELOR DATORATE

Date de identificare a mijloacelor de transport Documentul de achiziție Denumire/Număr/Data Valoarea (lei) Suma datorată (lei)

C.ALTE CONSTATĂRI………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………….Prezentul referat constituie anexă la:[] „Decizie privind stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției“[] „Decizie de anulare a deciziei privind stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției“ care se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.AprobatConducătorul unității fiscale,Nume, prenume …………………………Data …………….AvizatȘef compartiment specialitate,Nume, prenume …………………………Data …………….ÎntocmitFuncție ……………………………………….Nume, prenume …………………………Data …………….Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 + 
Anexa nr. 4Ministerul Finanțelor Agenția Națională de Administrare Fiscală Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice ………………….Unitatea fiscală ……………………………

Sigla DGRFP

Nr. de înregistrare ……………..Data ……………………….
DECIZIE
privind stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare,
personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport
care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată
și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției
Către: Denumire/Nume și prenume ………………………..Cod numeric personal/Număr de identificare fiscală: ……………..Domiciliul: județul (sector) ………………….., localitatea …..cod poștal …………….., str. …………….. nr. ….., bl. ….., sc. ….., ap. ….. [] Pe baza Cererii de stabilire a taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției, înregistrată la organul fiscal cu nr. ………………./……………………, în temeiul prevederilor art. 294^1 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, și în baza constatărilor efectuate de organul fiscal, se stabilesc următoarele obligații fiscale:

Date de identificare a mijloacelor de transport Taxa pe valoarea adăugată datorată în România Decizie anterioară – lei - Decizie curentă – lei -
1. Suma datorată
2. Diferențe conform art. 94 alin. (2) din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare a) constatate în plus
b) constatate în minus
1. Suma datorată
2. Diferențe conform art. 94 alin. (2) din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare a) constatate în plus
b) constatate în minus

Suma datorată (rd. 1) ….. lei/Diferența constatată în plus (rd. 2a) în sumă de ….. lei se plătește în funcție de data comunicării prezentei astfel:– dacă data comunicării este cuprinsă în intervalul 1-15 din lună, termenul de plată este până la data de 5 a lunii următoare;– dacă data comunicării este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună, termenul de plată este până la data de 20 a lunii următoare.Diferența constatată în minus (rd. 2b) în sumă de ….. lei se compensează și/se restituie, după caz, potrivit prevederilor legale în vigoare.[] temeiul prevederilor art. 294^1 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, se respinge Cererea de stabilire a taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției, înregistrată la organul fiscal cu nr. ………………./……………….., având în vedere următoarele: ……………………………………………………………………..………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………….Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație la organul fiscal emitent, în conformitate cu dispozițiile art. 269 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, în termen de 45 de zile de la data comunicării, potrivit art. 270 alin. (1) din același act normativ.Prezenta decizie reprezintă titlu de creanță și constituie înștiințare de plată, conform legii. Decizia produce efecte de la data comunicării.

Date necesare efectuării plății
Beneficiar
Cod de identificare fiscală beneficiar
Contul de venituri bugetare corespunzător obligației de plată
Codul IBAN aferent contului de venituri bugetare
Explicații
Suma (lei)

Informații privind modalitățile de plată:Achitarea sumelor datorate bugetului de stat poate fi efectuată prin una dintre următoarele modalități:– în numerar, la unitatea Trezoreriei Statului …………………………..;– prin intermediul cardurilor bancare, prin POS-urile instalate la unitățile teritoriale ale Trezoreriei Statului sau în sistem online prin intermediul Sistemului național electronic de plăți, disponibil la adresa de internet www.ghiseul.ro;– prin mandat poștal, la subunitățile poștale ale C.N. Poșta Română – S.A.;– prin virament, utilizând ordinul de plată, din contul propriu deschis la o instituție de credit din România (bancă), inclusiv cel emis prin sisteme de plată electronică de tip „internet banking“;– prin virament, utilizând contul tranzitoriu deschis pe numele Ministerului Finanțelor. Nomenclatorul conturilor de venituri bugetare în care pot fi achitate sume prin intermediul contului tranzitoriu de către persoanele fizice se regăsește pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, www.anaf.ro.
Conducătorul unității fiscale,
……………………………….
Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679

 + 
Anexa nr. 5Ministerul Finanțelor Agenția Națională de Administrare Fiscală Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice …………………..Unitatea fiscală ……………………………

Sigla DGRFP

Nr. de înregistrare ……………..Data ……………………….
DECIZIE DE ANULARE
a deciziei privind stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare,
personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport
care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată
și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției
Către:Denumire/Nume și prenume …………….Cod numeric personal/Număr de identificare fiscală: ……………………….Domiciliul: județul (sectorul) ………………, localitatea ……………..cod poștal ………, str. ………. nr. ………., bl. ………., sc. ………, ap. ……….[] În baza Cererii dumneavoastră înregistrate la organul fiscal cu nr. ………………………….., prin care ați renunțat la Cererea de stabilire a taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției, înregistrată la organul fiscal cu nr. ………………….,[] Având în vedere dispozițiile art. 50 și/sau art. 94 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, precum și următoarele constatări: ……………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………….vă comunicăm că Decizia privind stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției nr. ……………………/………………… a fost anulată.Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație la organul fiscal emitent, în conformitate cu dispozițiile art. 269 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, în termen de 45 de zile de la data comunicării, potrivit art. 270 alin. (1) din același act normativ. Prezenta decizie produce efecte de la data comunicării.
Conducătorul unității fiscale,
……………………………….
Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 + 
Anexa nr. 6Ministerul Finanțelor Agenția Națională de Administrare Fiscală Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice …………………….Unitatea fiscală ……………………………

Sigla DGRFP

Nr. de înregistrare ……………..Data ……………………….
DECIZIE PENTRU ÎNDREPTAREA ERORILOR MATERIALE
din cuprinsul Deciziei nr. ………………/……………. privind stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorate în România
de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular
pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată
și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției
Către:Denumire/Nume și prenume …………………………………………………Cod numeric personal/Număr de identificare fiscală: …………………………………Domiciliul: județul (sectorul) ………………, localitatea ………………………..cod poștal …….., str. ………… nr. ………., bl. ……….., sc. …………, ap. ……….[] Având în vedere dispozițiile art. 53 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, precum și constatările efectuate de organul fiscal privind ……………………………………………………………….,………………………………………………………………………………….[] Având în vedere dispozițiile art. 53 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, precum și Cererea dumneavoastră privind îndreptarea erorilor materiale, înregistrată la organul fiscal cu nr. ………………./………………….,vă comunicăm că:[] Se îndreaptă erorile materiale din cuprinsul Deciziei nr. ……………/……………… privind stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției, după cum urmează: ………………………………………………………………………………..……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Se respinge cererea privind îndreptarea erorilor materiale înregistrată la organul fiscal cu nr. ………../…………., având în vedere următoarele:………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………….Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație la organul fiscal emitent, în conformitate cu dispozițiile art. 269 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, în termen de 45 de zile de la data comunicării, potrivit art. 270 alin. (1) din același act normativ.
Conducătorul unității fiscale,
……………………………….
Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 + 
Anexa nr. 7
CARACTERISTICI
de tipărire, modul de difuzare, de utilizare și de păstrare a formularelor
1.Denumire: „Cerere de stabilire a taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției“ (formularul 380)1.1.Caracteristici de tipărire: – pe o singură față;– se poate utiliza și echipament informatic pentru editare și completare.1.2.Se utilizează pentru înștiințarea organului fiscal competent cu privire la intenția de înstrăinare sau cu privire la înstrăinarea prin vânzare, schimb sau donație a mijlocului de transport achiziționat/importat fără plata taxei pe valoarea adăugată datorate în România, de către misiunile diplomatice, oficiile consulare, personalul acestora sau cetățenii străini cu statut diplomatic sau consular sau de către noii proprietari ai mijloacelor de transport, în vederea stabilirii taxei datorate.1.3.Format: A4/t11.4.Se întocmește în două exemplare de entitatea/persoana care înstrăinează bunurile sau împuternicitul acesteia.1.5.Circulă: – 1 exemplar la organul fiscal competent;– 1 exemplar la contribuabil.1.6.Se arhivează la dosarul contribuabilului.2.Denumire: „Referat privind stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției“2.1.Caracteristici de tipărire: – pe o singură față;– se poate utiliza și echipament informatic pentru editare și completare.2.2.Se utilizează pentru emiterea „Deciziei privind stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției“ sau a „Deciziei de anulare a deciziei privind stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției“.2.3.Format: A4/t12.4.Se întocmește într-un singur exemplar de organul fiscal competent.2.5.Se arhivează la dosarul contribuabilului.3.Denumire: „Decizie privind stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției“3.1.Caracteristici de tipărire: – pe o singură față;– se poate utiliza și echipament informatic pentru editare și completare.3.2.Se utilizează la stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice, oficiile consulare, personalul acestora sau cetățenii străini cu statut diplomatic sau consular sau noii proprietari ai mijloacelor de transport pentru mijloacele de transport pe care le-au importat sau achiziționat în regim de scutire de la plata TVA, dacă înstrăinează mijloacele de transport într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției ori la respingerea cererii de stabilire.3.3.Format: A4/t13.4.Se difuzează gratuit.3.5.Se întocmește în două exemplare de organul fiscal competent.3.6.Circulă: – 1 exemplar la organul fiscal competent;– 1 exemplar la contribuabil.3.7.Se arhivează la dosarul contribuabilului.4.Denumirea: „Decizie de anulare a deciziei privind stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției“4.1.Caracteristicile de tipărire: – pe o singură față;– se poate utiliza și echipament informatic pentru editare și completare.4.2.Se utilizează la anularea „Deciziei privind stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției“.4.3.Format: A4/t14.4.Se difuzează gratuit.4.5.Se întocmește în două exemplare de organul fiscal competent.4.6.Circulă: – 1 exemplar la contribuabil;– 1 exemplar la organul fiscal competent.4.7.Se arhivează la dosarul contribuabilului.5.Denumire: „Decizie pentru îndreptarea erorilor materiale din cuprinsul Deciziei nr. ………./………. privind stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției“5.1.Caracteristicile de tipărire: – pe o singură față;– se poate utiliza și echipament informatic pentru editare și completare.5.2.Se utilizează la îndreptarea erorilor din cuprinsul Deciziei privind stabilirea taxei pe valoarea adăugată datorate în România de către misiunile diplomatice și oficiile consulare, personalul acestora și cetățenii străini cu statut diplomatic și consular pentru mijloacele de transport care au fost importate sau achiziționate în regim de scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și care se înstrăinează într-o perioadă mai scurtă de 2 ani de la data importului/achiziției sau la soluționarea cererii contribuabilului privind îndreptarea erorilor materiale.5.3.Format: A4/t15.4.Se difuzează gratuit.5.5.Se întocmește în două exemplare de organul fiscal competent.5.6.Circulă: – 1 exemplar la contribuabil;– 1 exemplar la organul fiscal competent.5.7.Se arhivează la dosarul contribuabilului.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x