ORDIN nr. 1.151 din 12 decembrie 2019

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 11/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 39 din 21 ianuarie 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 851 04/10/2022
ActulACTUALIZEAZA PEORDIN 1151 12/12/2019
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere Referatul de aprobare al Direcției generale relații contractuale nr. DRC 1.001 din 4.12.2019 și al Direcției generale economice nr. DGE 1.196 din 5.12.2019,în temeiul dispozițiilor art. 291 alin. (2) și art. 328 alin. (4) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările și completările ulterioare,președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate emite următorul ordin: + 
Articolul 1(1)Asiguratul care solicită înlocuirea cardului european de asigurări sociale de sănătate, denumit în continuare card european, va putea beneficia, contra cost, de un card european duplicat a cărui perioadă de valabilitate nu va putea depăși perioada de valabilitate a cardului inițial.(2)În sistemul de asigurări sociale de sănătate se eliberează cardul european duplicat ca urmare a solicitării persoanei asigurate, după cum urmează:a)în cazul pierderii, furtului sau deteriorării cardului european emis inițial;b)în cazul modificării datelor personale de identificare ulterior datei de emitere a cardului european emis inițial;c)alte situații justificate.(3)În situațiile prevăzute la alin. (2), persoana asigurată solicită eliberarea cardului european duplicat pe baza unei cereri adresate casei de asigurări de sănătate în a cărei evidență se află persoana respectivă. Modelul de cerere privind eliberarea cardului duplicat pentru situațiile reglementate la alin. (2) este prevăzut în anexă.(4)Cheltuielile aferente producerii și distribuției cardului duplicat se suportă de către asigurat. Suma care urmează să fie suportată de către asigurat pentru producerea și distribuția cardului duplicat este aceeași cu cea plătită de Casa Națională de Asigurări de Sănătate furnizorului conform contractului de furnizare a serviciilor de personalizare, producție și distribuție a cardului european de asigurări sociale de sănătate și este comunicată caselor de asigurări de sănătate, care sunt obligate să posteze această informație pe site-ul propriu împreună cu numărul contului în care se poate efectua plata.(5)Pentru situațiile prevăzute la alin. (2), Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) încheie o convenție cu furnizorul desemnat câștigător ca urmare a procedurii derulate de CNAS pentru furnizarea serviciilor de personalizare, producție și distribuție a cardului european de asigurări sociale de sănătate, cu respectarea dispozițiilor alin. (4).(la 13-10-2022,
Articolul 1 a fost completat de Articolul I din ORDINUL nr. 851 din 4 octombrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 993 din 13 octombrie 2022
)
 + 
Articolul 2Emiterea cardului duplicat se face în termen de 7 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii în sistemul informatic unic național care gestionează aplicarea regulamentelor Uniunii Europene privind drepturile asiguraților aflați în ședere temporară într-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spațiului Economic European sau în Confederația Elvețiană. + 
Articolul 3(1)Cererea de eliberare a cardului european duplicat, completată și semnată de către persoana asigurată, pentru situația prevăzută la art. 1 alin. (2) lit. a) și c), se depune la sediul casei de asigurări de sănătate unde este luat în evidență asiguratul și este însoțită de următoarele documente:a)copia actului de identitate;b)dovada plății contravalorii cardului european duplicat și a distribuției acestuia. Plata contravalorii cardului european duplicat se realizează în contul deschis pe seama casei de asigurări de sănătate unde este luat în evidență asiguratul sau la sediul casei de asigurări de sănătate.(2)Cererea de eliberare a cardului duplicat, completată și semnată de către persoana asigurată, pentru situația prevăzută la art. 1 alin. (2) lit. b), se depune la sediul casei de asigurări de sănătate unde este luat în evidență asiguratul și este însoțită de următoarele documente:a)copia actului de identitate sau alte acte doveditoare, după caz, privind modificarea datelor personale de identificare ulterior datei de emitere a cardului european;b)cardul european emis inițial;c)dovada plății contravalorii cardului european duplicat și a distribuției acestuia. Plata contravalorii cardului duplicat se realizează în contul deschis pe seama casei de asigurări de sănătate unde este luat în evidență asiguratul sau la sediul casei de asigurări de sănătate. + 
Articolul 4Cardurile europene deteriorate sau cu date personale de identificare care nu mai corespund depuse la casele de asigurări de sănătate vor fi distruse, în condițiile legii, în baza unui proces-verbal încheiat în acest sens. + 
Articolul 5Anexa face parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul 6Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate,
Adela Cojan
București, 12 decembrie 2019.Nr. 1.151. + 
ANEXĂCătre Casa de Asigurări de Sănătate …………………..Adresa …………………………………………….Data …………………
CERERE
de eliberare a cardului european duplicat
1.Numele:………………………………………………………..2.Prenumele:………………………………………………………..3.[] CNP/[] CID:

4.Telefon………………………………………………………..5.Interval orar*)*) Se va trece intervalul orar în care persoana estimează că va fi prezentă la adresa indicată pentru a primi cardul european de asigurări sociale de sănătate.………………………………………………………..6.**) Solicit eliberarea cardului european duplicat și declar pe propria răspundere, cunoscând dispozițiile art. 326 din Codul penal cu privire la falsul în declarații, următoarele:Motivul solicitării cardului european duplicat:a) [] Pierdere; b) [] Furt; c) [] Deteriorare;d) [] Modificări ale datelor personale (menționați numărul cardului mai jos):………………………………………………………..e) [] Alte situații justificate:

Data ……………. Semnătura …………………….

**) La pct. 6 bifați o singură opțiune.Pentru situațiile de la lit. a), b), c) și e), cererea este însoțită de o copie a actului de identitate, dovada plății contravalorii cardului european duplicat.Pentru situațiile de la lit. d), cererea este însoțită de o copie a actului de identitate, dovada plății contravalorii cardului european duplicat și cardul european emis inițial.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x