ORDIN nr. 1.147 din 24 mai 1996

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 122 din 13 iunie 1996
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1283 22/06/1998
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 3INCETARE APLICABILITATEORDIN 791 25/04/1995
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAOG 11 23/01/1996 ART. 82
ActulREFERIRE LAOG 11 23/01/1996 ART. 109
ActulCONTINE PEPROCEDURA 24/05/1996
ActulREFERIRE LAHG (R) 449 29/07/1994 ART. 7
ART. 1APROBA PEPROCEDURA 24/05/1996
ART. 3INCETARE APLICABILITATEORDIN 791 25/04/1995
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DERAPORT 09/04/2002
ActulABROGAT DEORDIN 1283 22/06/1998

pentru aprobarea Procedurii şi a competenţelor de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri bugetare administrate de Ministerul Finanţelor



În temeiul prevederilor art. 82 coroborat cu art. 109 din Ordonanţa Guvernului nr. 11 din 23 ianuarie 1996 privind executarea creanţelor bugetare şi în baza dispoziţiilor art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 449/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, republicată,ministru de stat, ministrul finanţelor, emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă Procedura şi competenţele de acordare a înlesnirilor la plată impozitelor, a taxelor şi a altor venituri bugetare administrate de Ministerul Finanţelor, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Direcţia generală de evaluare şi executare şilită a veniturilor statului, Direcţia generală a vamilor, Direcţia generală impozite directe, Direcţia generală impozite indirecte, Direcţia generală de contabilitate publică şi trezorerie a statului, Direcţia generală creanţe şi angajamente interne şi externe ale statului, direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi organele din subordinea acestora vor lua măsuri pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
 + 
Articolul 3Prevederile prezentului ordin intră în vigoare începând cu data de 1 iunie 1996, data la care îşi încetează aplicabilitatea Ordinul ministrului de stat, ministrul finanţelor, nr. 412/1993, cu modificările ulterioare, Ordinul ministrului de stat, ministrul finanţelor, nr. 791/1995, precum şi dispoziţiile privind taxele pentru cererile de divorţ de la cap. XII din Instrucţiunile Ministerului Finanţelor şi ale Comitetului de Stat pentru Economia şi Administraţia Locală nr. 1.563 din 8 august 1969, astfel cum a fost completat prin Instrucţiunile Ministerului Finanţelor nr. 1.564 din 29 octombrie 1970, inclusiv condiţiile în care consiliile locale pot acorda scutiri sau reduceri la plata taxelor pentru cererile de divorţ, completate prin Instrucţiunile Ministerului Finanţelor nr. 1.502 din 21 ianuarie 1974.
 + 
Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministru de stat, ministrul finanţelor,Florin GeorgescuBucureşti, 24 mai 1996.Nr. 1.147.
 + 
Anexa PROCEDURA ŞI COMPETENŢELE DE ACORDARE A ÎNLESNIRILORLA PLATA IMPOZITELOR, TAXELOR ŞI A ALTOR VENITURI BUGETARE,ADMINISTRATE DE MINISTERUL FINANŢELOR + 
Capitolul IDispoziţii generale1. La cererea temeinic justificată a debitorilor, Ministerul Finanţelor şi organele sale teritoriale pot acorda, de la caz la caz, înlesniri la plată sumelor datorate bugetului de stat şi bugetului trezoreriei statului. Pentru sumele datorate bugetelor locale, competenţa de acordare a înlesnirilor la plată revine, după caz, Ministerului Finanţelor sau consiliilor locale, potrivit prevederilor legale care reglementează aceste venituri.2. Ministerul Finanţelor şi organele sale teritoriale pot acorda:– aminari la plată pentru orice fel de impozite, taxe sau alte venituri bugetare, inclusiv majorări de întârziere;– eşalonări la plată creanţelor bugetare, inclusiv a majorărilor de întârziere, care pot începe cu o perioadă de graţie de până la 6 luni. Aceasta perioada este cuprinsă în intervalul de timp stabilit în competenţa fiecărui organ;– scutiri şi reduceri la plată majorărilor de întârziere, iar pentru impozite şi taxe, numai dacă actele normative care reglementează venitul respectiv prevăd expres posibilitatea acordării unor asemenea înlesniri la plată;– scutiri, reduceri, aminari şi eşalonări pentru majorările de întârziere calculate la sumele datorate fondului de risc pentru garantarea creditelor contractate de agenţi economice, precum şi pentru majorările de întârziere aferente sumelor datorate bugetului trezoreriei statului.3. Înlesnirile la plată se pot acorda numai pentru sumele neachitate la termenele de plată sau, potrivit reglementărilor în materie, pentru taxele de timbru care se plătesc anticipat.
 + 
Capitolul IICompetentele de acordare a înlesnirilor la plată1. Competenţa de soluţionare a cererilor de acordare a înlesnirilor la plată se stabileşte pe trei niveluri:– nivelul I – administraţia financiară sau circumscripţia fiscală;– nivelul II – Direcţia de impozite şi taxe din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţeana şi a municipiului Bucureşti şi direcţiile regionale vamale;– nivelul III – Ministerul Finanţelor, prin Direcţia generală de evaluare şi executare silită a veniturilor statului, Direcţia generală a vamilor, Direcţia generală impozite directe, Direcţia generală impozite indirecte, Direcţia generală de contabilitate publică şi trezorerie a statului, Direcţia generală creanţe şi angajamente interne şi externe ale statului şi secretarul de stat coordonator, după cum urmează:

               
  Organul competent Reduceri sau scutiri Amânări şi eşalonări
  Plafon (suma în mii lei) Plafon (suma în mii lei) Perioada
  Persoane fizice Persoane juridice Persoane fizice Persoane juridice Amânări Eşalonări
  0 1 2 3 4 5 6
  Nivelul I            
  – Administraţia financiară până la 500 până la 5.000 până la 1.000 până la 25.000 până la sfârşitul anului calendaristic pe 12 luni1)
  – Circumscripţia fiscală
  Nivelul II            
  – Direcţia de impozite şi taxe din direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat de la 500 până la 2.000 de la 5.000 până la 20.000 de la 1.000 până la 5.000 de la 25.000 până la 100.000 idem idem
  – Direcţia regională vamală2) până la 2.000 până la 20.000 până la 5.000 până la 100.000 idem idem
  Nivelul III            
  Ministerul Finanţelor, prin:            
  – Direcţia generală de evaluare şi executare silită a veniturilor statului de la 2.000 până la 5.000 de la 20.000 până la 50.000 de la 5.000 până la 10.000 de la 100.000 până la 400.000 idem pe 18 luni
  – Direcţia de specialitate din cadrul Direcţiei generale a vămilor2) idem idem idem idem idem idem
  – Direcţia generală impozite directe3) idem
  – Direcţia generală impozite indirecte4) idem idem idem idem idem pe 24 de luni
  – Direcţia generală de contabilitate publică şi trezorerie a statului5) până la 50.000 până la 400.000 până la 1 an până la 1 an
  – Direcţia generală creanţe şi angajamente interne şi externe ale statului6) idem idem idem idem
  – secretarul de stat coordonator orice sumă orice sumă orice sumă orice sumă pe cel mult 2 ani pe cel mult 5 ani

    *1) Putându-se depăşi anul calendaristic.    *2) Numai pentru sumele stabilite de organele vamale cu ocazia controlului       ulterior.    *3) Numai pentru coloana 1.    *4) Numai pentru taxele de timbru care se plătesc anticipat.    *5) Numai pentru majorările de întârziere aferente sumelor datorate        bugetului trezoreriei statului.    *6) Numai pentru majorările de întârziere aferente sumelor datorate la        fondul de risc pentru garantarea creditelor contractate de agenţi        economici.Cererile privind acordarea de înlesniri la plată impozitelor şi taxelor care se fac venit la bugetele locale se aproba de organele administraţiei publice locale, conform legii. În cazul în care competenţa de acordare a acestor înlesniri la plată revine, potrivit legii, Ministerului Finanţelor, pentru soluţionarea cererii se va solicita şi punctul de vedere al organelor administraţiei publice locale.2. Direcţia de impozite şi taxe din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţeana şi a municipiului Bucureşti soluţionează inclusiv cererile care se încadrează în nivelul I de competenţa pentru plătitorii aflaţi în evidentele acesteia.3. Pentru nivelul III de competenţa se precizează:a) Direcţia generală de evaluare şi executare silită a veniturilor statului acorda înlesniri la plată impozitelor, a taxelor şi a altor venituri datorate bugetului de stat sau bugetelor locale, neachitate la termenul scadent, inclusiv a majorărilor de întârziere aferente acestora, altele decât cele prevăzute la lit. b)-f);b) Direcţia de specialitate din cadrul Direcţiei generale a vamilor acorda înlesniri la plată impozitelor, a taxelor şi a altor venituri cuvenite bugetului de stat şi Fondului special pentru dezvoltarea şi modernizarea punctelor de control pentru trecerea frontierei ce sunt datorate în vama şi constatate cu ocazia controlului ulterior, inclusiv a majorărilor de întârziere aferente acestora;c) Direcţia generală de impozite indirecte acorda, în temeiul art. 4 din Decretul nr. 199/1955 şi conform prevederilor paragrafului 11 din Instrucţiunile Ministerului Finanţelor nr. 1.711/1960, republicate în anul 1968, reduceri, scutiri, eşalonări sau aminari la plată taxelor de timbru datorate de persoane fizice şi juridice, înlesniri solicitate anticipat prestării serviciului sau eliberării actului supus taxelor de timbru;d) Direcţia generală de impozite directe acorda, în condiţiile legii, scutiri sau reduceri la plată impozitelor datorate de persoanele fizice;e) Direcţia generală de contabilitate publică şi trezorerie a statului acorda înlesniri la plată majorărilor de întârziere aferente sumelor datorate bugetului trezoreriei statului;f) Direcţia generală creanţe şi angajamente interne şi externe ale statului acorda înlesniri la plată majorărilor de întârziere aferente sumelor datorate la fondul de risc pentru garantarea creditelor contractate de agenţi economici.4. Prin excepţie de la prevederile privind competentele de acordare a înlesnirilor la plată, în cazul impozitului pe salarii, Direcţia de impozite şi taxe din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţeana şi a municipiului Bucureşti poate aproba amânarea cu 20 de zile a plăţii acestuia pentru orice suma. + 
Capitolul IIIProcedura de soluţionare a cererilor de înlesniri la plată1. Înlesnirile la plată se acordă numai pe baza cererilor motivate, însoţite de documente justificative ale plătitorilor.Pentru taxe de timbru solicitate anticipat prestării serviciului sau eliberării actului supus taxarii, înlesnirile la plată se acordă pe baza cererilor motivate ale petentilor, însoţite de următoarele documente, în funcţie de obiectul cererii:– copia de pe acţiunea în justiţie purtind menţiunea cuantumului taxei de timbru, stabilită şi certificată de către instanţa de judecată, şi, după caz, a numărului sub care, în mod excepţional, instanţa a reţinut cererea obligind partea (petentul) să plătească taxa până la primul termen de judecată;– confirmarea organului care eliberează actul sau care prestează serviciul supus taxelor de timbru, asupra cuantumului taxei datorate, precum şi a obiectului actului sau serviciului taxabil;– acte doveditoare ale veniturilor petentilor – persoane fizice -, respectiv date privind situaţia economico-financiară la zi (inclusiv disponibilităţile din conturile bancare) a petentilor – persoane juridice;– alte acte în sprijinul cererii (certificate de naştere ale copiilor aflaţi în întreţinerea petentilor, adeverinţe medicale etc.).Cererile prin care se solicita înlesniri la plată pentru creanţele bugetare se depun la organul fiscal în evidenţa căruia se afla plătitorul, cu excepţia celor prevăzute la pct. 11 şi 12 din prezentul capitol.La primirea cererii, organul fiscal o înregistrează într-un registru special.2. Soluţionarea şi aprobarea cererilor de înlesnire la plată se fac de către organele competente în cadrul plafoanelor maxime stabilite pentru acestea.3. În cazul în care, printr-o singura cerere, plătitorul solicita acordarea unor înlesniri la plată mai multor sume reprezentind impozite, taxe, majorări de întârziere sau alte venituri datorate bugetului de stat sau bugetelor locale, după caz, fiecare dintre aceste sume va fi considerată un capăt de cerere separat.Soluţionarea cererii în ansamblul ei se va face de către organul competent pentru suma cea mai mare, potrivit plafoanelor prevăzute la cap. II.4. Pentru soluţionarea fiecărei cereri de înlesniri la plată, vor fi avute în vedere următoarele:a) prevederile din legile speciale potrivit cărora se pot acorda, de la caz la caz, reduceri şi scutiri de impozite şi taxe, prevederile cuprinse în art. 82 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996 referitoare la acordarea înlesnirilor la plată, prevederile Decretului nr. 199/1955 şi Instrucţiunile Ministerului Finanţelor nr. 1.711/1960, republicate în anul 1968, precum şi prevederile prezentului ordin;b) documentele justificative prezentate de plătitor;c) informaţiile cuprinse în documentele de control şi în evidentele existente la organele fiscale unde este luat în evidenţa plătitorul;d) referatul cu concluziile verificării şi propunerile de rezolvare ale organului competent;e) verificările şi notele de constatare întocmite cu ocazia analizei pe teren a cererii contribuabilului;f) orice alte documente necesare soluţionării cererii;g) punctul de vedere (consultativ) al consiliului local în a cărui raza teritorială se afla sediul organului prestator al serviciului sau eliberator al actului taxabil, referitor la modul de soluţionare a cererilor privind taxele de timbru.Alte elemente ce vor fi avute în vedere la analizarea şi la soluţionarea cererilor de înlesniri la plată vor fi transmise unităţilor teritoriale de către Direcţia generală de evaluare şi executare silită a veniturilor statului şi Direcţia generală a vamilor din cadrul Ministerului Finanţelor.5. Cererile privind acordarea de înlesniri la plată sumelor datorate bugetului de stat şi bugetelor locale, după caz, a căror rezolvare este în competenţa organelor prevăzute la nivelurile II şi III , se soluţionează de către acestea pe baza dosarelor întocmite de organele de nivel inferior de competenţa, ce cuprind documentele şi informaţiile prevăzute la pct. 4, care vor fi însoţite în mod obligatoriu de punctul lor de vedere privind modul de soluţionare a cererii de acordare de înlesniri la plată solicitate de plătitor.Analiza va fi efectuată în termenul stabilit pentru organul competent de soluţionare.Organele prevăzute la nivelul II şi III de competenţa vor comunică modul de soluţionare a cererii de înlesnire la plată, atât contribuabilului cât şi organului fiscal în evidenţa căruia se afla acesta.În vederea luării măsurilor corespunzătoare în toate cazurile în care s-au aprobat înlesnirii la plată, comunicările respective vor fi aduse la cunoştinţa compartimentelor care ţin evidenţa pe plătitori în vederea efectuării operaţiunilor în aceste evidente.6. Soluţionarea cererilor de înlesniri la plată se face de către organele competente astfel:a) organul fiscal la care s-a depus cererea de înlesnire la plată va analiza cerere şi va întocmi documentaţia necesară în 30 de zile lucrătoare de la data înregistrării acesteia, termen în care se va obţine şi avizul organelor locale, când este cazul.În următoarele 5 zile lucrătoare documentaţia împreună cu cererea vor fi, după caz:– supuse spre aprobare conducerii organului fiscal;– înaintate organului administraţiei publice locale, în cazul în care aprobarea înlesnirii la plată intră în competenţa acestuia;– înaintate organului de nivel superior de competenţa, împreună cu referatul cuprinzând concluziile şi propunerile de soluţionare;b) organele prevăzute la nivelurile II şi III de competenţa soluţionează cererile de înlesniri la plată în termen de 10 zile lucrătoare de la data primirii documentaţiei;c) în cazuri temeinic motivate, conducerea organelor competente poate aproba prelungirea termenelor de soluţionare prevăzute la lit. a) şi b) cu cel mult 10 zile calendaristice.În cazul în care documentaţia pentru acordarea înlesnirii la plată nu poate fi întocmită în termen, din motive dependente sau independente de voinţa solicitantului, cum ar fi: netinerea la zi a evidentei contabile, refuzul de a pune la dispoziţia organelor de control a informaţiilor solicitate, întreruperea temporară a activităţii, neprezentarea tuturor documentelor solicitate de organul fiscal în vederea completării dosarului, cererea se clasează, despre aceasta informindu-se şi debitorul.7. Înlesnirea la plată se aproba de către conducerea organelor teritoriale competente a soluţiona cererea pentru nivelul I de competenţa, de către conducerea Direcţiei de impozite şi taxe din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţeana şi a municipiului Bucureşti pentru nivelul II de competenţa ori de către conducerea direcţiilor din Ministerul Finanţelor sau de secretarul de stat coordonator, după caz.8. De la data comunicării aprobării cererii de amânare sau de eşalonare la plată a impozitelor, taxelor şi a altor venituri datorate bugetului de stat şi bugetelor locale, după caz, se calculează majorări conform reglementărilor legale.Conform prevederilor art. 113 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996, până la 31 decembrie 1996 nu se datorează majorării pentru impozite, taxe şi alte venituri datorate bugetului de stat şi bugetelor locale, după caz, pentru care s-au acordat, în condiţiile legii, eşalonări sau aminari la plată.9. Nerespectarea înlesnirilor la plată, astfel cum au fost acordate de organul competent, respectiv data stabilită pentru plata ratelor, cuantumul acestora, precum şi condiţiile stipulate conduc la pierderea valabilităţii acestora, la calcularea majorărilor de întârziere conform legii, pentru întreaga perioadă, la începerea sau continuarea, după caz, a procedurii de executare silită.10. Dacă prin cerere petiţionarul solicita scutirea sau reducerea la plată a majorărilor de întârziere sau a taxelor de timbru, iar din analiza întregii documentaţii întocmite pentru acordarea înlesnirii la plată rezultă ca acordarea unei înlesniri dintre cele menţionate mai sus nu este oportuna, organul sesizat, în limita competentei sale, poate acorda o alta înlesnire la plată, respectiv amânare sau eşalonare.11. Cererile prin care se solicita înlesniri la plată impozitelor, a taxelor şi a altor sume cuvenite bugetului de stat şi Fondului special pentru dezvoltarea şi modernizarea punctelor de control pentru trecerea frontierei, datorate în vama şi constatate cu ocazia controlului ulterior de către organele vamale, inclusiv a majorărilor de întârziere aferente acestora, se depun la direcţia regionala vamală în a carei raza teritorială se afla sediul sau domiciliul contribuabilului. Direcţiile regionale vamale pot solicita organelor fiscale competente întocmirea documentaţiei necesare în vederea acordării înlesnirilor la plată.12. Cererile pentru acordarea de înlesniri la plată obligaţiilor către bugetul trezoreriei statului vor fi prezentate de către persoanele juridice astfel:– Direcţiei generale de contabilitate publică şi trezorerie a statului, pentru majorările de întârziere datorate bugetului trezoreriei statului;– Direcţiei generale creanţe şi angajamente interne şi externe ale statului, pentru majorările de întârziere aferente sumelor datorate la fondul de risc pentru garantarea creditelor contractate de agenţii economici.Cererile vor fi fundamentate cu elemente din care să rezulte situaţia financiară a debitorului, cauzele neachitarii obligaţiilor către bugetul trezoreriei statului, estimarea indicatorilor financiari pe perioada imediat următoare etc. La cerere pot fi anexate şi documente care să stea la baza sustinerii cererii respective.Direcţiile generale menţionate mai sus vor analiza cererile primite şi vor comunică rezultatul debitorului în maximum 30 de zile.
 + 
Capitolul IVDispoziţii finale1. Conducerile organelor abilitate să acorde înlesniri la plată, indiferent de nivelul de competenţa, vor urmări permanent ţinerea evidentei acestor lucrări, stadiul soluţionării, respectarea termenelor şi vor răspunde de rezolvarea acestora în cadrul reglementărilor legale şi în termenele stabilite de acestea.2. În cazul nerespectării prevederilor cuprinse în prezenta procedura, se vor aplica normele legale privind abaterile de la disciplina în munca şi de la îndeplinirea sarcinilor de serviciu.3. Organele care soluţionează cereri de înlesniri la plată, indiferent de nivelul lor de competenţa, sunt obligate să ţină evidenţa separată a acestora, conform modelului anexat. Pentru reducerile sau scutirile acordate la plată impozitelor sau a taxelor persoanelor fizice (pensionari, veterani de război, handicapati, răniţi în Revoluţie etc.), conform prevederilor legilor în vigoare, se va tine o evidenţă separată.4. Agenţii economici pentru care s-a instituit regimul special de supraveghere economico-financiară conform Ordonanţei Guvernului nr. 13/1995, aprobată şi modificată prin Legea nr. 119/1995 şi modificată prin art. 10 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1996, vor beneficia de înlesnirile la plată obligaţiilor bugetare în condiţiile prevăzute de aceste ordonanţe.5. De prevederile prezentei proceduri beneficiază cererile depuse după data de 1 iunie 1996, indiferent de vechimea sumelor pentru care se solicita înlesnirea la plată.Cererile privind acordarea unor înlesniri la plată ce se află în curs de soluţionare vor fi rezolvate conform procedurii prevăzute de Ordinul ministrului de stat, ministrul finanţelor, nr. 412/1993, cu modificările ulterioare.MODEL

                               
  EVIDENŢA cererilor de înlesniri la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri bugetare, în baza art. 82 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996
   
  Nr. crt. Nr. de înre- gistrare Data de intrare Denumi- rea agen- tului economic Înles- nirea solici- tată Felul impozi- tului Suma solici- tată (mii lei) Modul de soluţio- nare Înles- nirea aprobată Suma aprobată (mii lei) Peri- oada Cui i s-a comu- nicat Data de ieşire Refe- rent Condiţii de aprobare
  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
                               
                               

Explicaţii:Pentru persoanele fizice se va ţine o evidenţă asemănătoare

     
  Coloanele 5 şi 9: – amânare impozite şi taxe Coloana 6: – impozit pe profit
  – eşalonare impozite şi taxe – impozit pe salarii
  – reducere impozite şi taxe – impozit pe dividende
  – scutire impozite şi taxe – T.V.A.
  – amânare majorări de întârziere – accize şi I.C.M.
  – eşalonare majorări de întârziere – impozit pe ţiţei şi gaze
  – reducere majorări de întârziere naturale
  – scutire majorări de întârziere – vărsăminte din profitul net al regiilor autonome
  – alte venituri ale bugetului de stat
  – taxa de timbru
  – impozite şi taxe locale
  Coloanele 7 şi 10: – suma pe fel de impozit Coloana 8: – admis
  – respins
  – clasat
  – trimis spre soluţionare la nivelul superior de competenţă
  Coloana 11: – perioada aprobată (de la… până la…) Coloana 15: – condiţii de aprobare a înlesnirilor la plată.

    ––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x