ORDIN nr. 1.145 din 18 iulie 2003

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 583 din 15 august 2003
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1365 20/07/2006
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 740 03/07/2003 ART. 5
ActulREFERIRE LAHG 577 13/06/2002 ANEXA 1
ActulREFERIRE LAOUG 208 18/12/2002
ActulREFERIRE LALEGE 137 28/03/2002
ActulREFERIRE LALEGE 137 28/03/2002 ART. 16
ActulREFERIRE LANORMA 13/06/2002
ActulREFERIRE LAOUG 88 23/12/1997
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1365 20/07/2006

privind instituirea procedurii de administrare specială



În temeiul prevederilor art. 16 din Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, modificată şi completată prin Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 208/2002, ale Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Legii nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 577/2002, precum şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 740/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului,în vederea stabilirii modului de administrare şi gestionare, precum şi a măsurilor ce trebuie luate pentru accelerarea procesului de privatizare,ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emite următorul ordin: + 
Articolul 1Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin se instituie procedura de administrare specială şi supraveghere financiară în perioada de privatizare la societăţile comerciale nominalizate în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2(1) Pe durata administrării speciale şi supravegherii financiare în perioada privatizării administratorii speciali au atribuţiile stabilite prin mandatul special acordat de ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului şi prevăzut în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.(2) Conţinutul mandatului special prevăzut la alin. (1) cuprinde în principal, dar fără a se limita la acestea, următoarele atribuţii:a) luarea unor măsuri de administrare şi gestionare a societăţilor comerciale, cu accent pe:– situaţia îndeplinirii principalilor indicatori economico-financiari şi de performanţă;– identificarea unor active neutilizate, care pot fi transferate/vândute;– inventarierea datoriilor societăţilor comerciale, precum şi a plăţilor restante, în structura lor;– inventarierea creanţelor pe care societăţile comerciale le au de recuperat;– cunoaşterea litigiilor care grevează asupra societăţilor comerciale;– inventarierea activelor posibil a fi revendicate;– identificarea structurii cheltuielilor şi a veniturilor societăţilor comerciale, în scopul eficientizarii costurilor;– situaţia contractelor comerciale încheiate de societăţile comerciale;b) notificarea tuturor creditorilor bugetari privind:– suspendarea, până la transferul dreptului de proprietate, a tuturor măsurilor de executare silită începute asupra societăţilor comerciale şi neinceperea unor astfel de noi măsuri;– suspendarea acţiunilor judiciare sau extrajudiciare pornite împotriva societăţilor comerciale, pe perioada instituirii supravegherii financiare;c) sprijinirea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, ca instituţie publică implicata în procesul de privatizare, în vederea solicitării către organele teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice, pentru bugetul de stat, şi către celelalte ministere şi instituţii, pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, precum şi către autorităţile administraţiei publice locale, pentru bugetele locale, de a acorda înlesnirile prevăzute de lege pentru societăţile comerciale aflate în procedura de administrare specială;d) solicitarea adresată furnizorilor de servicii/utilităţi pentru întocmirea graficelor de reesalonare a datoriilor restante, respectarea acestora şi efectuarea plăţilor facturilor curente de către societăţile comerciale;e) supravegherea financiară privind încasarea creanţelor societăţilor comerciale şi efectuarea tuturor plăţilor către creditorii bugetari, furnizorii de utilităţi şi creditorii comerciali, conform graficelor stabilite cu aceştia;f) respectarea disciplinei economico-financiare prin luarea unor măsuri pentru întărirea acesteia.
 + 
Articolul 3Procedura de administrare specială în perioada de privatizare încetează la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor în situaţia privatizării societăţilor comerciale sau la o altă dată ce va fi stabilită prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.
 + 
Articolul 4Atribuţiile şi competentele privind numirea şi, după caz, revocarea administratorilor speciali, precum şi cele referitoare la încheierea sau încetarea contractelor de mandat revin secretarului de stat care coordonează sectorul în care îşi desfăşoară activitatea societăţile comerciale la care au fost instituite administrarea specială şi supravegherea financiară.
 + 
Articolul 5Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.p. Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului,Ileana Tureanu,secretar de statBucureşti, 18 iulie 2003.Nr. 1.145.
 + 
Anexa 1                                     LISTA       cuprinzând societăţile comerciale aflate în proces de privatizare                pentru care se instituie administrarea specială

  Nr. crt. Denumirea societăţii comerciale Adresa sediului principal Număr de înregistrare la Oficiul registrului comerţului
  1. Stard Feteşti – S.A. Feteşti, Str. Depoului nr. 57, judeţul Ialomiţa J21/2017/2001
  2. Societatea de Întreţinere şi Reparaţii Drumuri Timişoara – S.A. Timişoara, str. Giurgiu nr. 18, judeţul Timiş J35/1368/2001
  3. Transporturi Întreţinere Drumuri Oltenia – S.A. Craiova-Işalniţa Craiova-Işalniţa, judeţul Dolj J16/850/2001
  4. Drum Transmixt Iaşi Satul Valea Lupului, judeţul Iaşi J22/1147/2001
  5. Viastar Bucureşti Bucureşti, Şos. Chitilei nr. 232, sectorul 1 J40/10135/2001
  6. Întreţinere şi Reparaţii Construcţii Hidrotehnice "IRCH" Tulcea Tulcea, Str. Portului nr. 20, judeţul Tulcea J36/36/2001
  7. Dragaj pe Dunăre "DRAF" Brăila Brăila, str. Anghel Saligny nr. 3, judeţul Brăila J09/459/1998

 + 
Anexa 2MANDAT SPECIALacordat administratorului specialÎn scopul administrării speciale şi al supravegherii financiare instituite la societatea comercială, administratorul special are următoarele atribuţii şi obligaţii:1. va convoca sau va dispune convocarea adunării generale a acţionarilor ori de câte ori este necesar şi în mod obligatoriu pentru modificarea actului constitutiv al societăţii comerciale/statutului şi contractului de societate, în sensul separarii funcţiei de preşedinte al consiliului de administraţie de cea de director general, dacă este cazul;2. va examina activitatea societăţii comerciale în raport cu situaţia de fapt şi va întocmi rapoarte de activitate amanuntite asupra situaţiei economico-financiare şi juridice a societăţii comerciale, în condiţiile şi la termenele stabilite prin contractul de mandat;3. va supraveghea operaţiunile de gestionare a patrimoniului societăţii comerciale;4. va lua măsuri de administrare şi gestionare a patrimoniului societăţii comerciale, împreună cu directorul general, după caz, astfel încât până la transferul dreptului de proprietate sa nu se producă modificări patrimoniale decât în sensul celor stabilite prin contractul de mandat;5. va lua unele măsuri de administrare şi gestionare a societăţii comerciale, cu accent pe:– situaţia îndeplinirii principalilor indicatori economico-financiari şi de performanţă;– identificarea unor active neutilizate, care pot fi transferate/vândute;– inventarierea datoriilor societăţii comerciale, precum şi a plăţilor restante, în structura lor;– inventarierea creanţelor pe care societatea comercială le are de recuperat;– cunoaşterea litigiilor care grevează asupra societăţii comerciale;– inventarierea activelor posibil a fi revendicate;– identificarea structurii cheltuielilor şi a veniturilor societăţii comerciale, în scopul eficientizarii costurilor;– situaţia contractelor comerciale încheiate de societatea comercială;6. va urmări respectarea disciplinei economico-financiare a societăţii comerciale prin luarea unor măsuri pentru întărirea acesteia;7. va examina volumul arieratelor şi al creanţelor şi va stabili ordinea de plati, ţinând seama de respectarea disciplinei economico-financiare;8. va solicita furnizorilor de servicii – electricitate, gaze naturale, apa sau alte servicii fără de care societatea comercială nu poate funcţiona – întocmirea graficelor de reesalonare a obligaţiilor restante după data instituirii procedurii de administrare specială şi a supravegherii financiare;9. va urmări permanent încadrarea în graficele întocmite pentru reesalonarea plăţilor către furnizorii de servicii, concomitent cu achitarea obligaţiilor curente ale societăţii comerciale;10. va întocmi împreună cu societatea comercială, în scopul reducerii gradului de îndatorare a acesteia, un grafic de supraveghere şi va urmări obligaţia de a efectua toate plăţile către creditorii bugetari, furnizorii de utilităţi, creditorii comerciali;11. va solicita creditorilor bugetari ridicarea tuturor sarcinilor ce grevează asupra activelor societăţii comerciale, care urmează să fie vândute, externalizate sau transferate în scopul creşterii atractivităţii societăţii comerciale la privatizare;12. va întocmi lista creditorilor societăţii comerciale care au instituit sarcini asupra activelor acesteia, astfel încât după vânzarea activelor să poată dispune distribuirea sumelor încasate, proporţional, creditorilor bugetari implicaţi, până la limita rămasă neacoperita prin scutirea principala în baza grilei de facilităţi;13. va asigura distribuirea sumelor încasate prin vânzarea de active în contul datoriei reesalonate, dacă prin aplicarea grilei de facilităţi creditorul bugetar a acordat scutire pentru tot debitul înregistrat până la data de 31 decembrie 2001;14. va solicita creditorilor bugetari, printr-o notificare:– suspendarea, până la transferul dreptului de proprietate, a tuturor măsurilor de executare silită începute asupra societăţii comerciale;– neinceperea unor noi măsuri de executare silită;15. va sesiza Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, denumit în continuare M.T.C.T., în legătură cu orice problema care ar cere soluţionarea de către acesta;16. va participa la şedinţele adunării generale a acţionarilor şi la şedinţele consiliului de administraţie, prilej cu care va supraveghea direct îndeplinirea sarcinilor transmise, putând anula, cu acordul M.T.C.T., înainte de publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, orice hotărâre luată de acestea care contravine mandatului special;17. va introduce acţiuni în anulare cu privire la transferuri cu caracter patrimonial, unele acţiuni comerciale încheiate de conducerea societăţii comerciale sau de constituire a unor garanţii, susceptibile a prejudicia drepturile acţionarilor şi ale societăţii comerciale, dacă este cazul;18. va introduce acţiuni pentru anularea actelor frauduloase încheiate de conducerea societăţii comerciale în dăuna acţionarilor sau a societăţii comerciale, dacă este cazul;19. va notifica suspendarea acţiunilor judiciare sau extrajudiciare pornite împotriva societăţii comerciale, pe perioada cuprinsă între data instituirii supravegherii financiare şi data încheierii contractului de vânzare-cumpărare a pachetului de acţiuni, dar nu mai mult de 6 luni de la data instituirii supravegherii financiare. Data încheierii contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni este data intrării în vigoare a acestuia;20. va sprijini M.T.C.T. în vederea solicitării către organele teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice, pentru bugetul de stat, şi către celelalte ministere şi instituţii, pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, precum şi către autorităţile administraţiei publice locale, pentru bugetele locale, de a acorda înlesnirile prevăzute de lege pentru societăţile comerciale aflate în procedura de administrare specială;21. va identifica eventualele creanţe ale Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Bancare asupra societăţii comerciale şi va propune M.T.C.T., după caz, conversia acestor creanţe în acţiuni;22. va îndeplini orice alte atribuţii şi obligaţii stabilite prin contractul de mandat.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x