ORDIN nr. 1.110 din 19 iunie 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 08/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 548 din 2 iulie 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 21 14/01/2015 ART. 5
ActulREFERIRE LACOD AERIAN (R) 29 22/08/1997 ART. 4
ART. 10REFERIRE LAORDIN 437 21/06/2016
ART. 10REFERIRE LAREGULAMENT 21/06/2016 ART. 29
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere:– Referatul Direcției transport aerian nr. 20.633 din 18.05.2018,luând în considerare:– importanța strategică a infrastructurii aeroportuare aflată în administrarea Societății Naționale „Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu – Constanța“ – S.A. în contextul politicilor de securitate regională;– Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piața internă în aplicarea art. 107 și 108 din tratat, cu modificările și completările ulterioare, denumit în continuare Regulamentul (UE) nr. 651/2014;– Memorandumul nr. 13.780 din 13.04.2018 cu tema „Acordarea unui ajutor de investiții, exceptat de la obligația notificării, Societății Naționale «Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu – Constanța» – S.A., pentru anii 2018-2020“,în temeiul:– art. 4 lit. d) din Ordonanța Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare;– art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor, cu modificările și completările ulterioare,ministrul transporturilor emite următorul ordin: + 
Articolul 1(1)Se aprobă acordarea unui ajutor de investiții, exceptat de la obligația notificării, Societății Naționale „Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu – Constanța“ – S.A. (SN AIMKC), acordat sub forma de grant/alocare financiară nerambursabilă.(2)Măsura de ajutor se acordă de la data intrării în vigoare a prezentului ordin și până la data de 31.12.2020.(3)În cazul în care, pe perioada prevăzută la alin. (2), traficul anual de pasageri înregistrați de SN AIMKC depășește 200.000 de pasageri, valoarea ajutorului nu va depăși 75% din costurile eligibile, în conformitate cu prevederile art. 56a alin. 13 din Regulamentul (UE) nr. 651/2014. + 
Articolul 2Prezenta măsură de ajutor de stat nu intră sub incidența obligației de notificare către Comisia Europeană, fiind acordat în conformitate cu prevederile art. 56a din Regulamentul (UE) nr. 651/2014. + 
Articolul 3În cadrul măsurii de ajutor de stat prevăzută la art. 1 sunt eligibile costurile de investiții. + 
Articolul 4(1)În sensul prezentului ordin, următorii termeni se definesc astfel:a)costurile de investiții eligibile – costurile legate de investiții în infrastructura aeroportuară, inclusiv costuri de proiectare; acestea nu includ costurile de investiții pentru activități non-aeronautice și costurile pentru sarcinile care intră în sfera sectoarelor de competență publică;b)deficit de finanțare a costurilor de investiții – diferența dintre sursele proprii de finanțare a investițiilor și cheltuielile de investiții programate;c)data acordării ajutorului – data intrării în vigoare a prezentului ordin;d)furnizor de ajutor de stat – Ministerul Transporturilor;e)întreprindere în dificultate – o întreprindere care se află în cel puțin una din situațiile următoare:(i)mai mult de jumătate din capitalul propriu așa cum reiese din contabilitatea societății a dispărut din cauza pierderilor acumulate;(ii)face obiectul unei proceduri colective de insolvență sau îndeplinește criteriile prevăzute în dreptul intern pentru ca o procedură colectivă de insolvență să fie deschisă la cererea creditorilor săi;(iii)a primit ajutor pentru salvare și nu a rambursat încă împrumutul sau nu a încetat garanția sau a primit ajutoare pentru restructurare și face încă obiectul unui plan de restructurare;(iv)în ultimii doi ani raportul datorii/capitaluri proprii al întreprinderii este mai mare de 7,5 și capacitatea de acoperire a dobânzilor calculată pe baza EBITDA se situează sub valoarea 1,0.(2)Termenii infrastructură aeroportuară, activități non-aeronautice și traficul mediu anual de pasageri au înțelesul prevăzut în Regulamentul (UE) nr. 651/2014. + 
Articolul 5(1)Bugetul total estimat al măsurii de ajutor de stat este de 58.549.000 lei.(2)Bugetul este defalcat pe ani astfel:

An Defalcare pe ani (lei)
2018 14.701.000
2019 21.862.000
2020 21.986.000

(3)Valoarea ajutorului pentru investiții nu va depăși deficitul de finanțare a costurilor de investiții.(4)Sumele necesare pentru acoperirea costurilor de investiții ale SN AIMKC se alocă anual de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, la capitolul 84.01 „Transporturi“, titlul 55 „Alte transferuri“, art. 55.01 „Transferuri interne“, alineatul 55.01.12 – „Investiții ale agenților economici cu capital de stat“ și se includ în bugetul de venituri și cheltuieli al SN AIMKC, care se aprobă prin hotărâre a Guvernului. + 
Articolul 6(1)SN AIMKC va fundamenta lunar necesarul de ajutor, va întocmi și va transmite la Ministerul Transporturilor documentația aferentă, conform prevederilor legale, cu încadrarea în lista de investiții aprobată de ordonatorul principal de credite.(2)În termen de 30 de zile de la încheierea fiecărui trimestru, SN AIMKC va prezenta la Ministerul Transporturilor, Direcția transport aerian, un raport care va conține:a)valoarea ajutorului de investiții primit;b)justificarea modului de utilizare a ajutorului de investiții.(3)În cazul în care se constată că sumele alocate de la bugetul de stat, cu titlul de ajutor de stat, depășesc necesarul de finanțare, se va realiza regularizarea sumelor acordate în luna imediat următoare raportării. + 
Articolul 7(1)Pentru a beneficia de măsura de ajutor de stat, SN AIMKC trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:a)traficul mediu anual de pasageri să fie mai mic de 200.000 de pasageri pe parcursul a două exerciții financiare anterioare anului în care ajutorul de stat este acordat sau, în cazul în care depășește 200.000 de pasageri, aeroportul trebuie să asigure din surse proprii cel puțin 25% din cheltuielile cu investițiile;b)traficul mediu anual de mărfuri să fie sub 200.000 de tone în cursul ultimelor două exerciții financiare dinaintea celui în care sunt acordate efectiv ajutoarele;c)acordarea ajutorului de stat nu conduce la creșterea traficului mediu anual de marfă peste 200.000 tone pe parcursul a două exerciții financiare ulterioare anului în care ajutorul de stat este acordat;d)și-a îndeplinit obligațiile de plată a impozitelor, taxelor și contribuțiilor de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului general consolidat și bugetul local, în conformitate cu prevederile legale în vigoare în România;e)nu face obiectul unui ordin de recuperare neexecutat în urma unei decizii anterioare prin care un ajutor de stat a fost declarat ilegal și incompatibil cu piața internă;f)asigură accesul liber și nediscriminatoriu la infrastructura aeroportuară al tuturor utilizatorilor, în condițiile achitării tarifelor aeroportuare și respectării reglementărilor aplicabile;g)nu este întreprindere în dificultate;h)reprezentantul legal nu a suferit condamnări definitive din cauza unei conduite profesionale îndreptată împotriva legii, decizie formulată de o autoritate de judecată ce are forță de res judicata;i)investiția în cauză nu depășește ceea ce este necesar pentru a se face față traficului preconizat pe termen mediu pe baza unor prognoze rezonabile ale traficului.(2)Direcția transport aerian din cadrul Ministerului Transporturilor va verifica îndeplinirea condițiilor prevăzute la alin. (1). + 
Articolul 8Pentru aceleași cheltuieli eligibile, ajutorul de investiții acordat prin prezentul ordin nu se va cumula cu niciun alt ajutor de stat acordat prin alte scheme/proceduri individuale, inclusiv de minimis. + 
Articolul 9Pentru a evita un eventual cumul al ajutorului, furnizorul de ajutor de stat face verificări anuale ori se asigură că astfel de verificări sunt făcute pentru a se constata dacă SN AIMKC a primit sau nu ceea ce este necesar pentru acoperirea deficitului de finanțare a costurilor de investiții pe durata perioadei de acordare a ajutorului de investiții. + 
Articolul 10(1)Textul prezentului ordin se publică integral pe pagina oficială de internet a Ministerului Transporturilor www.mt.ro(2)Direcția economică din cadrul Ministerului Transporturilor asigură raportarea către Consiliul Concurenței a sumelor alocate SN AIMKC aferente ajutorului de investiții acordat, în conformitate cu Regulamentul Consiliului Concurenței privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul președintelui Consiliului Concurenței nr. 175/2007.(3)Erorile constatate și corecțiile legale, anulări, recalculări, recuperări, rambursări, se raportează Consiliului Concurenței până la 31 martie a anului următor anului de raportare.(4)Ministerul Transporturilor, prin Direcția transport aerian, transmite Consiliului Concurenței orice informație solicitată cu privire la prezentul ordin.(5)Direcția economică din cadrul Ministerului Transporturilor are obligația ca, în conformitate cu prevederile art. 29 din Regulamentul privind Registrul ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul președintelui Consiliului Concurenței nr. 437/2016, să încarce în Registrul general al ajutoarelor de stat acordate în România (RegAS) măsura de ajutor de stat ce face obiectul prezentului ordin, în termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a acestuia. Actul de acordare, plățile, obligațiile de recuperare a ajutoarelor și rambursarea efectivă a respectivelor obligații, aferente acestei măsuri, se vor încărca în RegAS în termen de 7 zile lucrătoare de la data semnării actului sau a publicării acestuia în Monitorul Oficial al României, Partea I, respectiv de la data instituirii plăților, a obligațiilor de recuperare a ajutoarelor sau a rambursării efective a respectivelor obligații.(6)Documentația privind sumele alocate cu titlu de ajutor de stat în baza prezentului ordin se păstrează 10 ani de la data acordării ultimului ajutor.(7)Pe baza datelor introduse de Ministerul Transporturilor, prin Direcția economică, în Registrul general al ajutoarelor de stat acordate în România, se asigură publicarea informațiilor conform art. 9 alin. (1) lit. c) din Regulamentul (UE) nr. 651/2014, pe pagina web https://regas.consiliulconcurenței.ro/ transparență/index.html(8)Direcția economică din cadrul Ministerului Transporturilor va transmite Consiliului Concurenței un rezumat al informațiilor referitoare la prezentul ordin, în forma prevăzută la anexa II a Regulamentului (UE) nr. 651/2014, în vederea transmiterii la Comisia Europeană în maximum 20 de zile lucrătoare de la adoptarea ordinului.(9)SN AIMKC păstrează documentația aferentă ajutoarelor de stat de care beneficiază în baza prezentului ordin pentru o perioadă de cel puțin 10 ani de la data ultimei alocări. Această evidență trebuie să conțină informațiile necesare pentru a demonstra respectarea tuturor condițiilor impuse prin actul de acordare și reglementările comunitare incidente din domeniul ajutorului de stat, cum sunt: datele de identificare a beneficiarului, durata, cheltuielile eligibile, valoarea, momentul și modalitatea acordării ajutorului, originea acestuia, durata, metoda de calcul al ajutoarelor acordate. + 
Articolul 11La cererea Comisiei Europene sau a Consiliului Concurenței, Ministerul Transporturilor, prin Direcția transport aerian, va furniza toate informațiile pe care acestea le consideră necesare pentru a stabili dacă ajutorul de stat acordat în baza prezentului ordin este compatibil cu legislația în domeniul ajutorului de stat. + 
Articolul 12Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul transporturilor,
Lucian Șova
București, 19 iunie 2018.Nr. 1.110.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x