ORDIN nr. 1.095 din 26 iulie 2019

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 10/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 21 august 2019
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PEORDIN 630 27/03/2007
ActulMODIFICA PEANEXA 27/03/2007
ActulMODIFICA PEREGLEMENTARI 27/03/2007
ActulMODIFICA PEREGLEMENTARI 27/03/2007
ActulMODIFICA PEREGLEMENTARI 27/03/2007
ActulMODIFICA PEREGLEMENTARI 27/03/2007
ART. 1ABROGA PEREGLEMENTARI 27/03/2007 CAP. 2
ART. 1ABROGA PEREGLEMENTARI 27/03/2007 CAP. 4
ART. 1COMPLETEAZA PEREGLEMENTARI 27/03/2007
ART. 1COMPLETEAZA PEREGLEMENTARI 27/03/2007 CAP. 2
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 27/03/2007 CAP. 1
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 27/03/2007 CAP. 2
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 27/03/2007 CAP. 4
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 21 14/01/2015 ART. 5
ActulMODIFICA PEORDIN 630 27/03/2007
ActulREFERIRE LAORDIN 630 27/03/2007 ANEXA 2
ActulMODIFICA PEANEXA 27/03/2007
ActulMODIFICA PEREGLEMENTARI 27/03/2007
ActulMODIFICA PEREGLEMENTARI 27/03/2007
ActulMODIFICA PEREGLEMENTARI 27/03/2007
ActulMODIFICA PEREGLEMENTARI 27/03/2007
ActulREFERIRE LACOD AERIAN (R) 29 22/08/1997 ART. 4
ART. 1REFERIRE LAORDIN 630 27/03/2007
ART. 1ABROGA PEREGLEMENTARI 27/03/2007 CAP. 2
ART. 1ABROGA PEREGLEMENTARI 27/03/2007 CAP. 4
ART. 1COMPLETEAZA PEREGLEMENTARI 27/03/2007
ART. 1COMPLETEAZA PEREGLEMENTARI 27/03/2007 CAP. 2
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 27/03/2007 CAP. 1
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 27/03/2007 CAP. 2
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 27/03/2007 CAP. 4
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul prevederilor art. 4 lit. m) din Ordonanța Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor, cu modificările și completările ulterioare,ministrul transporturilor emite următorul ordin: + 
Articolul IAnexa nr. 2 – Reglementări aeronautice civile române RACR-LPAN ULM „Licențierea personalului aeronautic civil navigant – aeronave ultraușoare motorizate ediția 1/2007“ la Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 630/2007 privind modul de reglementare a domeniului aeronauticii civile cu aeronave ultraușoare din România, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 265 și 265 bis din 19 aprilie 2007, se modifică și se completează, după cum urmează:1.La capitolul 1, paragraful RACR-LPAN ULM.1000 (b) – Abrevieri, după abrevierea VFR se introduce o nouă abreviere, cu următorul cuprins:OPD – organizație de pregătire declarată2.La capitolul 2, paragraful RACR-LPAN ULM.2020, după litera (i) se introduce o nouă literă, litera (j), cu următorul cuprins:(j)Autoritatea de certificare poate elibera un certificat de recunoaștere general, pentru toate licențele de pilot aeronave ultraușoare motorizate emise de o autoritate competentă din alt stat, dacă se constată că cerințele specifice în baza cărora acestea au fost emise se situează cel puțin la nivelul celor prevăzute în RACR-LPAN ULM.Posesorii de licențe de pilot aeronave ultraușoare emise de autorități competente din alte state care își desfășoară activitatea în baza unui certificat de recunoaștere general nu se supun prevederilor RACR-LPAN ULM.2020 lit. (h), RACR-LPAN ULM.2175 lit. (b) și (c) și RACR-LPAN ULM. 3015.Un certificat de recunoaștere general se emite printr-o decizie a conducătorului autorității de certificare.Lista certificatelor de recunoaștere emise se publică pe pagina de internet a autorității de certificare.3.La capitolul 2, paragraful RACR-LPAN ULM. 2030 – Privilegii, nota se modifică și va avea următorul cuprins:NOTĂ:Privilegiile de personal tehnic aeronautic, prevăzute în RACR-LPAN ULM.2030, se pot exercita de către persoanele care dețin licența de pilot de aeronave ultraușoare motorizate, de posesorii de licențe naționale de personal tehnic aeronautic, de posesorii de licențe PART 66, precum și de persoanele autorizate de producătorii aeronavelor, echipamentelor sau subansamblelor.4.La capitolul 2, paragraful RACR-LPAN ULM.2060 – Pregătirea practică la sol și în zbor, litera (a) se modifică și va avea următorul cuprins:(a)Cursul (programul) de pregătire practică, la sol și în zbor, are o durată minimă, pe clase de aeronave ultraușoare motorizate, după cum urmează:(i)pentru avioane ultraușoare: minimum 40 de ore de zbor, incluzând minimum 10 ore de zbor în simplă comandă și 5 ore de zbor în raid cu aterizări pe două terenuri diferite, altele decât cel de decolare, efectuate sub supravegherea unui pilot de aeronave ultraușoare motorizate deținător al calificării de instructor, în termen de valabilitate, emisă/echivalată/recunoscută în conformitate cu cerințele din prezenta reglementare;(ii)pentru motodeltaplane: minimum 25 de ore de zbor, incluzând minimum 5 ore de zbor în simplă comandă și 5 ore de zbor în raid cu aterizări pe două terenuri diferite, altele decât cel de decolare, efectuate sub supravegherea unui pilot de aeronave ultraușoare motorizate deținător al calificării de instructor, în termen de valabilitate, emisă/echivalată/recunoscută în conformitate cu cerințele din prezenta reglementare;(iii)pentru motoparapante/motoparașute: minimum 15 ore de zbor, incluzând minimum 3 ore de zbor în simplă comandă și 3 ore de zbor în raid cu aterizări pe două terenuri diferite, altele decât cel de decolare, efectuate sub supravegherea unui pilot de aeronave ultraușoare motorizate deținător al calificării de instructor, în termen de valabilitate, emisă/echivalată/recunoscută în conformitate cu cerințele din prezenta reglementare;(iv)pentru elicoptere ultraușoare: minimum 40 de ore de zbor, incluzând minimum 10 ore de zbor în simplă comandă și 5 ore de zbor în raid cu aterizări pe două terenuri diferite, altele decât cel de decolare, efectuate sub supravegherea unui pilot de aeronave ultraușoare motorizate deținător al calificării de instructor, în termen de valabilitate, emisă/echivalată/recunoscută în conformitate cu cerințele din prezenta reglementare;(v)pentru autogire ultraușoare: minimum 40 de ore de zbor, incluzând minimum 10 ore de zbor în simplă comandă și 5 ore de zbor în raid cu aterizări pe două terenuri diferite, altele decât cel de decolare, efectuate sub supravegherea unui pilot de aeronave ultraușoare motorizate deținător al calificării de instructor, în termen de valabilitate, emisă/echivalată/recunoscută în conformitate cu cerințele din prezenta reglementare;(vi)pentru dirijabile ultraușoare: minimum 20 de ore de zbor, incluzând minimum 3 ore de zbor în simplă comandă și 3 ore de zbor în raid cu aterizări pe două terenuri diferite, altele decât cel de decolare, efectuate sub supravegherea unui pilot de aeronave ultraușoare motorizate deținător al calificării de instructor, în termen de valabilitate, emisă/echivalată/recunoscută în conformitate cu cerințele din prezenta reglementare;(vii)toate cursurile (programele) de pregătire practică în zbor vor conține minimum 3 ore de zbor în dublă comandă. Cazurile speciale simulate, efectuate în cadrul cursurilor (programelor) de pregătire practică în zbor se vor efectua în dublă comandă.5.La capitolul 2, paragraful RACR-LPAN ULM.2065 – Credite acordate, litera (b) se modifică și va avea următorul cuprins:(b)Pregătirea practică la sol și în zborUn solicitant care deține o licență de pilot pentru alte clase/categorii de aeronave cu motor similare din punct de vedere constructiv și al modului de pilotaj trebuie să efectueze un curs (program) de pregătire practică la sol și în zbor cu un pilot instructor de aeronave ultraușoare motorizate cu un conținut și o durată minimă stabilite de către acesta (instructorul), fără însă ca aceasta să fie mai mică de 5 ore ca pilot de aeronavă ultraușoară motorizată din clasa pentru care solicită obținerea calificării, dintre care:(i)minimum 1 oră de zbor în simplă comandă;(ii)minimum 5 decolări și 5 aterizări în simplă comandă;(iii)minimum 2 ore de zbor în dublă comandă, care includ proceduri de urgență/cazuri speciale simulate, specifice tipului de aeronavă.Pilotul instructor sub supravegherea căruia s-a finalizat această pregătire eliberează solicitantului un certificat/atestat corespunzător conform RACR-LPAN ULM.2060.6.La capitolul 2, paragraful RACR-LPAN ULM.2075 – Condiții specifice, litera (a) se modifică și va avea următorul cuprins:(a)a efectuat, în ultimele 12 luni înainte de data expirării valabilității licenței, minimum 6 ore de zbor în calitate de pilot comandant pe clasa de aeronave ultraușoare motorizate pentru care solicită revalidarea, incluzând 12 aterizări; și7.La capitolul 2, paragraful RACR-LPAN ULM.2075 – Condiții specifice, litera (b) se abrogă.8.La capitolul 2, paragraful RACR-LPAN ULM.2110 – Condiții specifice, litera (f) se modifică și va avea următorul cuprins:(f)să aibă o experiență minimă după cum urmează:(i)pentru avioane ultraușoare: 150 de ore de zbor în calitate de pilot comandant pe avioane ultraușoare;(ii)pentru motodeltaplane: 150 de ore de zbor în calitate de pilot comandant pe motodeltaplane;(iii)pentru motoparapante/motoparașute: 100 de ore de zbor în calitate de pilot comandant pe motoparapante/ motoparașute;(iv)pentru elicoptere ultraușoare: 150 de ore de zbor în calitate de pilot comandant pe elicoptere ultraușoare;(v)pentru autogire ultraușoare: 150 de ore de zbor în calitate de pilot comandant pe autogire ultraușoare;(vi)pentru dirijabile ultraușoare: 100 de ore de zbor în calitate de pilot comandant pe dirijabile ultraușoare.9.La capitolul 2, paragraful RACR-LPAN ULM.2140 – Credite acordate, după litera (b) se introduce o nouă literă, litera (c), cu următorul cuprins:(c)Pentru un solicitant care deține o calificare de instructor pentru alte clase/categorii de aeronave cu motor, autoritatea de certificare poate credita 75% din experiența minimă prevăzută în RACR-LPAN ULM.2110 lit. (f) dacă se constată că solicitantul deține o experiență cel puțin egală cu cea solicitată pentru RACR-LPAN ULM.2110 lit. (f) efectuată pe alte clase/categorii de aeronave cu motor similare din punct de vedere constructiv și al modului de pilotaj cu aeronava din clasa/categoria pentru care solicită calificarea de instructor.10.La capitolul 2, paragraful RACR-LPAN ULM.2150 – Condiții specifice, litera (b) se abrogă.11.La capitolul 2, paragraful RACR-LPAN ULM.2170 – Alte calificări/autorizații/certificate/atestate, litera (f) se modifică și va avea următorul cuprins:(f)Autorizația specială pentru zborul cu alte persoane decât un pilot calificat pe clasa respectivă de aeronave sau un elev pilot se poate acorda deținătorilor de licență de pilot de aeronave ultraușoare motorizate numai dacă aceștia posedă jumătate din experiența minimă de zbor prevăzută în RACR-LPAN ULM.2110 lit. (f) corespunzătoare instructorilor.Autoritatea de certificare poate credita cu maximum 50% experiența necesară pentru obținerea autorizației speciale pentru zborul cu alte persoane decât un pilot calificat pe clasa respectivă de aeronave sau un elev pilot dacă se constată că solicitantul deține o calificare de pilot pentru alte clase/categorii de aeronave similare din punct de vedere constructiv și din punctul de vedere al modului de pilotaj pentru care deține și dreptul de zbor cu pasageri la bord, iar experiența acumulată pe aceste aeronave este cel puțin egală cu experiența creditată.12.La capitolul 4, paragraful RACR-LPAN ULM.4010 – Examinările, litera (a) se modifică și va avea următorul cuprins:(a)Examinările teoretice prevăzute în prezenta reglementare se efectuează pe bază de grile test pentru fiecare materie, fiecare conținând minimum 10 întrebări.Conținutul acestor grile este diferit în funcție de nivelul calificării/autorizațiilor pentru care se solicită licențierea.13.La capitolul 4, paragraful RACR-LPAN ULM.4015 – Procesul-verbal, litera (e) se abrogă.14.La capitolul 4, paragraful RACR-LPAN ULM.4045 – Controlul, inspecția și supravegherea activității de zbor a piloților de aeronave ultraușoare motorizate, litera (a) se modifică și va avea următorul cuprins:(a)Controlul, inspecția și supravegherea activității de zbor a piloților de aeronave ultraușoare motorizate se realizează de către autoritatea de certificare, prin persoane desemnate în acest sens de către aceasta, în baza unei proceduri interne.15.După capitolul 4 – Dispoziții finale se introduce capitolul 5 – Organizații de pregătire declarate, cu următorul cuprins: + 
Capitolul 5Organizații de pregătire declarateRACR-LPAN ULM.5005 – AplicabilitatePrivilegiile calificării de instructor, așa cum sunt prevăzute în RACR-LPAN ULM.2130 lit. (a), pot fi exercitate de către posesorii calificării de instructor doar în cadrul unei OPD.RACR-LPAN ULM.5010 – Solicitări în vederea aprobării unei organizații de pregătire(a)În vederea aprobării unei organizații de pregătire, un solicitant trebuie să depună la registratura autorității de certificare o declarație (anexa 12), însoțită de documente din care să reiasă că cerințele prezentului capitol sunt îndeplinite.(b)Solicitanții pot fi atât persoane fizice, cât și persoane juridice.RACR-LPAN ULM.5015 – Cerințe privind personalul(a)O organizație de pregătire desemnează:1.un reprezentant, care este responsabil să facă cel puțin următoarele:(i)asigură conformitatea OPD și a activității ei cu cerințele aplicabile și cu declarația depusă;(ii)elaborează și instituie o politică de siguranță care să garanteze că activitățile OPD sunt efectuate în condiții de siguranță, se asigură că OPD aderă la această politică de siguranță și ia măsurile necesare în vederea atingerii obiectivelor acestei politici de siguranță;(iii)promovează siguranța în cadrul OPD;(iv)se asigură că OPD dispune de resurse suficiente, astfel încât activitățile menționate la subpunctele (i), (ii) și (iii) să poată fi efectuate în mod eficient;2.un responsabil cu pregătirea, care trebuie să asigure cel puțin:(i)conformitatea pregătirii furnizate cu cerințele din programul de pregătire al OPD;(ii)integritatea satisfăcătoare a cursurilor de pregătire practică pe aeronavă și a cursurilor teoretice;(iii)supravegherea progresului cursanților.(b)O OPD poate desemna o singură persoană ca reprezentant și responsabilă cu pregătirea.(c)O OPD nu desemnează o persoană în calitate de reprezentant sau responsabilă cu pregătirea dacă există indicii obiective că nu i se poate încredința acestei persoane îndeplinirea atribuțiilor enumerate la lit. (a) într-un mod care să protejeze și să promoveze siguranța aviației. Faptul că în ultimii trei ani o persoană a făcut obiectul unei măsuri de suspendare a privilegiilor acordate de licența de zbor pentru aeronave ultraușoare este considerat un astfel de indiciu obiectiv.(d)O OPD se asigură că instructorii care asigură pregătirea teoretică dețin experiență practică în aviație în domeniile relevante pentru pregătirea furnizată.(e)Instructorii care asigură pregătirea practică la sol și în zbor dețin atât experiență practică suficientă în aviație, cât și calificările necesare efectuării cursurilor.(f)Reprezentantul unei OPD și responsabilul cu pregătirea trebuie ca la momentul desemnării să aibă o experiență de minimum doi ani ca instructor pe aeronave ultraușoare motorizate.(g)Reprezentantul unei OPD și responsabilul cu pregătirea nu pot ocupa aceste funcții simultan la mai multe organizații de pregătire constituite conform acestei reglementări.(h)O persoană fizică poate constitui o OPD, fiind în același timp reprezentant, responsabilă cu pregătirea și instructor.RACR-LPAN ULM.5020 – Cerințe privind baza materială(a)O OPD trebuie să dețină sau să poată face dovada că are dreptul să utilizeze minimum un aerodrom sau un teren de zbor de pe care se poate efectua activitate de zbor conform legislației în vigoare.(b)O OPD trebuie să dețină sau să facă dovada că are dreptul să utilizeze minimum o aeronavă ultraușoară motorizată.(c)În situația utilizării aeronavelor neomologate pentru operațiuni de școlarizare, responsabilul OPD va completa în declarația prevăzută în anexa 12 și persoanele fizice care au dreptul să fie școlarizate pe aeronava/aeronavele respectivă/respective conform prezentei reglementări.(d)O OPD trebuie să poată face dovada că deține sau are dreptul să utilizeze următoarele:1.sală de pregătire cu acces la minim următoarele facilități:(i)hărți de navigație aeriană actualizate;(ii)acces la servicii de informare aeriană;(iii)acces la informații meteorologice;(iv)manuale pentru toate cursurile oferite.2.încăpere cu birou pentru instructorii de zbor.RACR-LPAN ULM.5025 – Cerințe privind programele de pregătire teoretice și practice(a)Pentru fiecare curs de pregătire furnizat, o OPD trebuie să propună spre aprobare autorității de certificare un program de pregătire.(b)Programul de pregătire trebuie să conțină cel puțin următoarele informații:1.scopul cursului;2.structura și conținutul cursului teoretic;3.structura și conținutul cursului practic.(c)Programele de pregătire vizate de autoritatea de certificare devin obligatorii de respectat pentru OPD.(d)Autoritatea de certificare poate impune modificarea programelor de pregătire dacă prin acest lucru se urmărește îmbunătățirea siguranței zborului.RACR-LPAN ULM.5030 – Politica de siguranță(a)Responsabilul OPD elaborează o politică de siguranță care să garanteze că activitățile OPD sunt efectuate în condiții de siguranță.(b)Politica de siguranță este vizată de către autoritatea de certificare și este transmisă tuturor persoanelor implicate în activitățile OPD.(c)Politica de siguranță tratează minimum următoarele aspecte:1.identificarea riscurilor;2.metode de a minimiza riscurile;3.modalități de raportare a situațiilor periculoase.RACR-LPAN ULM.5035 – Aerodromuri/Terenuri de zbor și baze de operare(a)Atunci când furnizează cursuri de pregătire practică pe o aeronavă, o OPD utilizează numai aerodromuri/terenuri de zbor care dispun de dotările și caracteristicile adecvate pentru a permite efectuarea în siguranță a zborurilor.(b)Caracteristicile fizice ale aerodromurilor/terenurilor de zbor trebuie să permită operarea în siguranță a aeronavelor utilizate pentru școlarizare.RACR-LPAN ULM.5040 – Declararea organizației de pregătire(a)O organizație de pregătire devine declarată în momentul vizării declarației de către autoritatea de certificare.(b)Organizația de pregătire își va putea începe activitatea numai după ce aceasta a fost vizată în conformitate cu lit. (a).(c)Aprobarea OPD are o valabilitate de 24 luni de la data vizării.(d)Prelungirea valabilității vizării unei OPD se face în urma unei verificări a activității acesteia, auditarea fiind efectuată de o persoană mandatată de către autoritatea de certificare.RACR-LPAN ULM.5045 – Evidența datelor(a)O OPD păstrează pentru fiecare cursant următoarele evidențe pe întreaga durată a cursului de pregătire și timp de trei ani de la absolvirea ultimei sesiuni de pregătire:1.fișa de pregătire (anexa 5), copii carnet de zbor – pagini relevante privind cursul urmat, copie livret aeronavă – pagini relevante privind cursul respectiv;2.licențele și calificările asociate relevante pregătirii furnizate, inclusiv datele de expirare ale certificatelor medicale și ale calificărilor.(b)În conformitate cu legislația aplicabilă privind protecția datelor cu caracter personal, OPD păstrează evidențele menționate la lit. (a) într-un mod care să asigure protecția prin instrumente și protocoale adecvate și ia toate măsurile necesare pentru a restricționa accesul la evidențele respective.RACR-LPAN ULM.5050 – AccesÎn scopul de a stabili dacă o OPD funcționează în conformitate cu declarația sa, OPD acordă acces oricărei persoane autorizate de autoritatea de certificare în domeniul aeronavelor ultraușoare motorizate, în orice moment, la orice unitate de lucru, aeronavă, documente, registre, date, proceduri sau alte materiale relevante pentru activitățile sale de pregătire care fac obiectul declarației.RACR-LPAN ULM.5055 – CoercițieAutoritatea de certificare poate refuza să aprobe o organizație de pregătire sau poate, în orice moment, să limiteze tipurile de cursuri de pregătire aprobate sau să suspende activitatea acesteia dacă se constată că aceasta nu mai îndeplinește condițiile specificate în prezenta reglementare sau dacă se constată că aceasta nu respectă declarația sau încalcă prevederile legale specifice aplicabile.RACR-LPAN ULM.5060 – Demonstrarea efectuării pregătirii unui cursant în cadrul unei OPDDemonstrarea efectuării pregătirii unui cursant în cadrul unei OPD se face prin vizarea fișei de pregătire teoretică și practică la sol și în zbor (anexa 5) și de către reprezentantul OPD în care s-a desfășurat pregătirea.RACR-LPAN ULM.5065 – Măsuri tranzitorii(a)Prevederile prezentului capitol se aplică la 90 de zile de la data intrării sale în vigoare.(b)Programele de pregătire teoretică și practică începute înaintea aplicării prevederilor prezentului capitol pot fi creditate parțial sau total de către o OPD în baza unei evaluări.
16.După anexa 11 se introduce o nouă anexă, anexa 12, cu următorul cuprins: + 
ANEXA 12 la RACR-LPAN ULMNr. de înregistrare la autoritatea de certificare……………………………………………………………..
Aprob.
(conducătorul autorității de certificare)

DECLARAȚIE
organizație de pregătire declarată
1.Denumire…………………………………………………………………………….Cod: Se completează de către autoritatea de certificare ……………………………………..2.Locul (locurile) de desfășurare a activitățiiDatele de contact (adresă, telefon, e-mail) ale sediului principal al activității OPD:…………………………………………………………………………….…………………………………………………………………………….3.Sfera pregătiriiLista cu toate cursurile de pregătire furnizate:…………………………………………………………………………….…………………………………………………………………………….…………………………………………………………………………….4.Aeronave utilizateIdentificare, tip/model, cursuri de pregătire furnizate pe această aeronavă:…………………………………………………………………………….…………………………………………………………………………….5.Reprezentantul OPDDatele de contact (adresă, telefon, e-mail)…………………………………………………………………………….…………………………………………………………………………….6.Responsabilul cu pregătireaDatele de contact (adresă, telefon, e-mail)…………………………………………………………………………….…………………………………………………………………………….7.InstructoriNume/Prenume și cursurile de pregătire pe care le poate furniza…………………………………………………………………………….…………………………………………………………………………….…………………………………………………………………………….8.ValabilitateSe completează de către autoritatea de certificarede la: ……………………………. până la: …………………………….9.SemnăturiResponsabil OPD …………………………………………………Responsabilul cu pregătirea …………………………………………..
 + 
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul transporturilor,
Ionel Minea,
secretar de stat
București, 26 iulie 2019.Nr. 1.095.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x