ORDIN nr. 1.061 din 12 februarie 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 08/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MUNCII SI JUSTITIEI SOCIALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 315 din 10 aprilie 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1372 29/09/2010
ART. 1COMPLETEAZA PEPROCEDURA 29/09/2010
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 29/09/2010 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 29/09/2010 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 29/09/2010 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 29/09/2010 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 29/09/2010 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 29/09/2010 ART. 8
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 29/09/2010 ART. 9
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 29/09/2010 ART. 10
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 29/09/2010 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 29/09/2010 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 29/09/2010 ANEXA 3
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 12 12/01/2017
ActulREFERIRE LAHG 12 12/01/2017 ART. 17
ActulREFERIRE LAHG 50 28/01/2015
ActulREFERIRE LAPROCEDURA 29/09/2010
ActulREFERIRE LALEGE (R) 448 06/12/2006
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1372 29/09/2010
ART. 1REFERIRE LAORDIN 1372 29/09/2010
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 29/09/2010 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 29/09/2010 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 29/09/2010 ART. 9
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 29/09/2010 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 29/09/2010 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 29/09/2010 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 29/09/2010 ANEXA 3
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 29/09/2010 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 29/09/2010 ART. 10
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 29/09/2010 ANEXA 2
ART. 1REFERIRE LAPROCEDURA 29/09/2010
ART. 1COMPLETEAZA PEPROCEDURA 29/09/2010
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 29/09/2010 ART. 8
ART. 2REFERIRE LAORDIN 1372 29/09/2010
ART. 2REFERIRE LAPROCEDURA 29/09/2010
ART. 3REFERIRE LALEGE (R) 448 06/12/2006 ART. 5
ART. 3REFERIRE LALEGE (R) 448 06/12/2006 ART. 81
ART. 5REFERIRE LACODUL PENAL 17/07/2009 ART. 326
ART. 8REFERIRE LALEGE 98 19/05/2016
ANEXA 1REFERIRE LAPROCEDURA 29/09/2010
ANEXA 2REFERIRE LAPROCEDURA 29/09/2010
ANEXA 3REFERIRE LAPROCEDURA 29/09/2010
ANEXA 3REFERIRE LACODUL PENAL 17/07/2009 ART. 326
ANEXA 4REFERIRE LAPROCEDURA 29/09/2010
ANEXA 4REFERIRE LALEGE (R) 448 06/12/2006
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere:– Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare;– Hotărârea Guvernului nr. 50/2015 privind organizarea, funcționarea și atribuțiile Autorității Naționale pentru Persoanele cu Dizabilități, cu modificările și completările ulterioare;– Hotărârea Guvernului nr. 12/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii și Justiției Sociale;– Referatul de aprobare al Autorității Naționale pentru Persoanele cu Dizabilități nr. 809 din 26 ianuarie 2018,în temeiul art. 17 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 12/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii și Justiției Sociale, ministrul muncii și justiției sociale emite următorul ordin:  + 
Articolul IAnexa la Ordinul ministrului muncii, familiei și protecției sociale nr. 1.372/2010 privind aprobarea Procedurii de autorizare a unităților protejate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 676 din 5 octombrie 2010, se modifică și se completează după cum urmează:1.La articolul 2, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2)Autorizația este eliberată de către Autoritatea Națională pentru Persoanele cu Dizabilități, denumită în continuare ANPD, prin decizie a președintelui acesteia, la propunerea structurii de specialitate.2.Articolul 3 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 3În vederea autorizării ca unitate protejată, entitatea trebuie să respecte prevederile art. 5 pct. 29 și art. 81 alin. (1) și (2) din Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și anume:a)operator economic cu personalitate juridică și gestiune proprie, în cadrul căruia cel puțin 30% din numărul total de angajați cu contract individual de muncă sunt persoane cu handicap/invalide gradul III;b)secții, ateliere sau alte structuri, fără personalitate juridică, din cadrul instituțiilor publice, în cadrul cărora cel puțin 30% din numărul total de angajați cu contract individual de muncă sunt persoane cu handicap/invalide gradul III;c)persoana fizică ce angajează cel puțin 30% persoane cu handicap/invalide gradul III și care desfășoară activități economice ca persoană fizică autorizată, ca întreprinzător al unei întreprinderi individuale sau ca persoană fizică autorizată în baza unor legi speciale să își desfășoare activitatea atât individual, cât și în una dintre formele de organizare ale profesiei.
3.Articolul 4 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 4Condițiile de autorizare ale entităților solicitante sunt următoarele:a)să aibă gestiune proprie;b)cel puțin 30% din numărul total de angajați să fie persoane cu handicap/invalide gradul III;c)documentele depuse să fie în termen de valabilitate.
4.Articolul 5 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 5(1)Dosarul cu documentele necesare obținerii autorizației se depune, personal sau prin poștă, cu confirmare de primire, la sediul ANPD din municipiul București, Calea Victoriei nr. 194, sectorul 1.(2)Dosarul va cuprinde următoarele documente:a)cerere pentru eliberarea autorizației, conform anexei nr. 1, care face parte integrantă din prezenta procedură;b)copii certificate conform cu originalul de pe actele privind înființarea și organizarea entității care solicită autorizarea, după caz: act normativ, act constitutiv, statut sau orice alte documente considerate relevante, certificatul de înregistrare la Oficiul Național al Registrului Comerțului, respectiv certificatul de înscriere a persoanei juridice fără scop patrimonial, încheierea eliberată de judecătorie, certificatul constatator din care să rezulte activitățile desfășurate, certificatul de înregistrare fiscală;c)un tabel cu structura și numărul total al personalului angajat cu contract individual de muncă, din care să rezulte următoarele elemente: numele și prenumele persoanelor angajate, funcția și procentul de persoane cu handicap încadrate, conform anexei nr. 2, care face parte integrantă din prezenta procedură;d)copii de pe contractele individuale de muncă și actele adiționale ale acestora, pentru persoanele cu handicap/invalide gradul III angajate;e)raport per salariat REVISAL pentru fiecare persoană cu handicap/invalidă gradul III;f)copii de pe documentele de încadrare în grad de handicap/invaliditate grad III;g)declarație pe propria răspundere, sub sancțiunea art. 326 din Codul penal, că vor fi respectate condițiile de autorizare și că va fi comunicată ANPD orice modificare intervenită cu privire la sediu/punctul de lucru, numărul de persoane cu handicap angajate, documentul de încadrare în grad de handicap/invaliditate gradul III și suspendarea activității, conform anexei nr. 3, care face parte integrantă din prezenta procedură.(3)Documentele cuprinse la alin. (2) lit. a), c) și g) trebuie să fie datate, semnate de către reprezentantul legal, ștampilate și în termen de valabilitate.(4)Orice modificare intervenită cu privire la sediu sau punctul de lucru necesită eliberarea unei alte autorizații. În acest sens, solicitantul depune o cerere însoțită de copii de pe documentele menționate la alin. (2).
5.Articolul 6 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 6(1)Dosarul va fi analizat de către structura de specialitate din cadrul ANPD care, în termen de 20 de zile de la data înregistrării, va întocmi o notă prin care propune președintelui ANPD eliberarea autorizației de funcționare ca unitate protejată, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4 care face parte integrantă din prezenta procedură.(2)Eliberarea autorizației are loc în baza notei prevăzute la alin. (1), aprobată și semnată de președintele ANPD. (3)În cazul în care se constată că nu sunt respectate condițiile de autorizare ca unitate protejată prevăzute la art. 4, în termen de 10 zile lucrătoare de la înregistrarea dosarului ANPD va emite o notificare de respingere a cererii, pe care o va comunica solicitantului. (4)Autorizațiile eliberate au valabilitatea de 3 ani și sunt evidențiate nominal la nivelul ANPD, într-un registru numerotat și ștampilat pe fiecare pagină.
6.Articolul 8 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 8(1)Unitatea protejată autorizată are obligația ca până la data de 31 ianuarie a anului în curs, pentru anul anterior, să prezinte ANPD un raport de activitate, care trebuie să cuprindă cel puțin următoarele:a)numărul persoanelor cu handicap/invalide gradul III, raportat la numărul total de angajați, pentru fiecare lună calendaristică; b)domeniile în care lucrează persoanele cu handicap/invalide gradul III angajate;c)numărul de contracte rezervate încheiate în baza Legii nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare;d)documentele care atestă încadrarea în grad de handicap/invaliditate gradul III, în termen de valabilitate, raportul per salariat al persoanei cu handicap/invalide gradul III, pentru luna decembrie. (2)Analiza rapoartelor de activitate se face de către structura de specialitate din cadrul ANPD, raportul final fiind înaintat președintelui acesteia.
7.La articolul 9 alineatul (1), litera a) se modifică și va avea următorul cuprins:a)în caz de neprezentare a raportului de activitate;8.La articolul 9, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2)Suspendarea autorizației se face prin decizie a președintelui ANPD, în baza unei note întocmite de către structura de specialitate, sau la propunerea organelor competente potrivit alin. (1) lit. b).9.La articolul 10, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2)Retragerea autorizației se face prin decizie a președintelui ANPD, în baza unei note întocmite de structura de specialitate.10.Anexele nr. 1-3 la procedură se modifică și se înlocuiesc cu anexele nr. 1-3, care fac parte integrantă din prezentul ordin.11.După anexa nr. 3 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 4, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 4, care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul IIPână la data de 31 decembrie 2018, unitățile protejate autorizate în baza Procedurii de autorizare a unităților protejate, aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei și protecției sociale nr. 1.372/2010, au obligația să solicite autorizarea ca unitate protejată, în condițiile prezentului ordin. + 
Articolul IIIÎn situația în care unitatea protejată autorizată nu depune o nouă cerere pentru eliberarea autorizației de funcționare ca unitate protejată, Autoritatea Națională pentru Persoanele cu Dizabilități va retrage, la expirarea termenului prevăzut la art. II, autorizația emisă în temeiul prevederilor anterioare.  + 
Articolul IVPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul muncii și justiției sociale,
Lia-Olguța Vasilescu
București, 12 februarie 2018.Nr. 1.061. + 
Anexa nr. 1 (Anexa nr. 1 la procedură)
CERERE
pentru eliberarea autorizației
Subsemnatul/a, …………………….., legitimat cu BI/CI seria …….. nr. ……….., CNP ……………….., reprezentant legal al[] operatorului economic …………., cu sediul în localitatea …………, județul/sectorul ………….., strada………….. nr. ….., bl. ………., sc. ………., ap. …….., cod unic de înregistrare (CUI) ………….., număr de înregistrare la Oficiul Național al Registrului Comerțului J ………………..;[] instituției publice ……………….. (nume), cu sediul în localitatea ……….., județul/sectorul …………, str. …….. nr. ………, cod unic de înregistrare (CUI) ………………,solicit eliberarea autorizației de funcționare ca unitate protejată pentru[] operatorul economic …………..….., cu sediul/punct de lucru în localitatea …….………., județul/sectorul……….., strada ……………… nr. …….., bl. ………, sc. …….., ap. ……….. (sediul la care persoana cu handicap/invalidă gradul III își desfășoară activitatea);[] structura ………………, funcționând la sediul din localitatea ……………., județul/sectorul ………., str. …….….. nr. ……, bl. ………, sc. ………., ap. ………., cod poștal ………, din cadrul instituției publice ………..Pentru următoarele domenii de activitate:………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Data ……………

Semnătura și ștampila Solicitant,

 + 
Anexa nr. 2(Anexa nr. 2 la procedură)ANTET
TABEL
cu structura și numărul total al personalului angajat cu contract individual de muncă
din cadrul• Operatorului economic …………………………………………………………………………………………………………………………….• Structura ………………………….…………………….. din cadrul instituției publice …………………….……………………………………………………………………………………………………………………………..

Nr. crt. Nume/Prenume Funcția (conform contractului individual de muncă/ actului adițional) Observații (în cazul persoanelor cu handicap se va preciza: PH, iar pentru persoanele invalide grad III: PI)
1

Procent persoane cu handicap: …..%

 + 
Anexa nr. 3(Anexa nr. 3 la procedură)
DECLARAȚIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
Subsemnatul/a, ………………, legitimat cu BI/CI seria ……. nr. ………., CNP …………….., reprezentant legal al [] operatorului economic …………… (nume), cu sediul în localitatea ………….., județul/sectorul …………., str. ……….. nr. …….., bl. …………, sc. ….., ap. ………., cod unic de înregistrare (CUI) ………., număr de înregistrare la Oficiul Național al Registrului Comerțului J ……………..;[] instituției publice …………. (nume), cu sediul în localitatea ……………., județul/sectorul………., str. …………… nr. ….., cod unic de înregistrare (CUI) …………….Declar pe propria răspundere, sub sancțiunea art. 326 din Codul penal, că sunt respectate condițiile de autorizare ca unitate protejată și voi comunica Autorității Naționale pentru Persoanele cu Dizabilități orice modificare intervenită cu privire la sediu, adresa la care funcționează structura din cadrul instituției publice, numărul de persoane cu handicap angajate, documentul de încadrare în grad de handicap/invaliditate gradul III.
Data …………………
Semnătura și ștampila
……………………..
 + 
Anexa nr. 4(Anexa nr. 4 la procedură)
AUTORIZAȚIE
de funcționare ca unitate protejată
nr. ………/…………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..,
(Se va completa denumirea entității care se autorizează.)
cu sediul în localitatea: ……………………, str. ………………………..….. nr. ….., bl. …….., ap. ……, sectorul/județul …………….., având numărul de înregistrare la Oficiul Național al Registrului Comerțului …………….., cod unic de înregistrare…………, din data de …………., având numărul și data înscrierii în registrul special ……….., codul de înregistrare fiscală …………. din data de …………., cu punct de lucru în ………………. localitatea ……………………………, str. …………………………..…. nr. …, bl. ….., ap. …., sectorul/județul ………………,^1care funcționează în …………….., str. ……….. nr. ….., ap. ……, sectorul/județul ……….. din cadrul …………………………. cu sediul în ……………………, str. ……….. nr. ….., ap. ……, sectorul/județul ……….., având codul de înregistrare fiscală ……………, din data de ………….^2, este autorizată să funcționeze ca unitate protejată în baza Legii nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pentru următoarele domenii de activitate:……………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………….Prezenta autorizație are valabilitate 3 ani de la data eliberării.Președintele Autorității Naționale pentru Persoanele cu Dizabilități,
(L.S.)
………………………..
NOTĂ: La completarea autorizației se vor elimina rubricile necorespunzătoare.Notă
^1 Se va completa pentru entitățile cu personalitate juridică.
^2 Se va completa pentru entitățile fără personalitate juridică.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x