ORDIN nr. 1.040/6.296/2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MUNCII SI SOLIDARITATII SOCIALE Nr. 1.040 din 21 mai 2024 MINISTERUL FAMILIEI, TINERETULUI SI EGALITATII DE SANSE Nr. 6.296 din 28 mai 2024
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 504 din 30 mai 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 100 16/04/2024 ART. 8
ActulREFERIRE LAHOTARARE 23 05/01/2022 ART. 18
ActulREFERIRE LAHOTARARE 22 05/01/2022 ART. 10
ActulREFERIRE LALEGE 78 24/06/2014
ActulREFERIRE LALEGE 197 01/11/2012 ART. 10
ActulREFERIRE LALEGE (R) 272 21/06/2004
ART. 1REFERIRE LALEGE 197 01/11/2012 ART. 10
CAP. 1REFERIRE LALEGE 197 01/11/2012 ART. 10
CAP. 2REFERIRE LAHG 867 14/10/2015
CAP. 2REFERIRE LAHG 118 19/02/2014
CAP. 2REFERIRE LANORMA 19/02/2014
CAP. 2REFERIRE LALEGE 197 01/11/2012
CAP. 2REFERIRE LALEGE 197 01/11/2012 ART. 3
CAP. 2REFERIRE LALEGE 197 01/11/2012 ART. 9
CAP. 2REFERIRE LALEGE 197 01/11/2012 ART. 12
CAP. 2REFERIRE LALEGE 292 20/12/2011 ART. 27
CAP. 2REFERIRE LALEGE 292 20/12/2011 ART. 37
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 197 01/11/2012 ART. 3
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 197 01/11/2012 ART. 9
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere:– prevederile art. 10 alin. (12) din Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare;– prevederile art. VIII alin. (3) din Legea nr. 100/2024 pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul asistenței sociale, precum și pentru completarea Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activității de voluntariat în România și pentru modificarea Legii nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului,în temeiul:– prevederilor art. 18 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 23/2022 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii și Solidarității Sociale, cu modificările și completările ulterioare;– prevederilor art. 10 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 22/2022 privind organizarea și funcționarea Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, cu modificările și completările ulterioare;– prevederilor Referatului de aprobare nr. 1.409/DPSS din 26.04.2024,ministrul muncii și solidarității sociale și ministrul familiei, tineretului și egalității de șanse emit următorul ordin:  + 
Articolul 1Se aprobă modelul-cadru al planului de dezvoltare a serviciilor sociale, prevăzut la art. 10 alin. (12) din Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare, prevăzut în anexa care face parte din prezentul ordin. + 
Articolul 2Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul muncii și solidarității sociale,
Mădălin-Cristian Vasilcoiu,
secretar de stat
Ministrul familiei, tineretului și egalității de șanse,
Natalia-Elena Intotero
 + 
ANEXĂ
Plan de dezvoltare a serviciilor sociale (model-cadru)
Aprobat prin Hotărârea consiliului local/Hotărârea organului de conducere a persoanei juridice care solicită acreditarea ca furnizor de servicii sociale/Decizia furnizorului de servicii sociale pentru aprobarea planului de dezvoltare a serviciilor sociale nr. ………/……… + 
PreambulÎn conformitate cu prevederile art. 9 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare, elaborarea planului de dezvoltare a serviciilor sociale cu respectarea principiilor calității în domeniul serviciilor sociale, prevăzute la art. 3 alin. (2) din aceeași lege, și în concordanță cu politica națională și sectorială în domeniul asistenței sociale este una dintre condițiile care stau la baza acreditării ca furnizor de servicii sociale.Fiecare obiectiv/serviciu social prevăzut în planul de dezvoltare a serviciilor sociale are propriul plan de dezvoltare, în corelare cu scopul și funcțiile serviciului social, prevăzute în regulamentul de organizare și funcționare. + 
Capitolul IEtapele planului de dezvoltare a serviciilor sociale1.Documentarea:– analiza legislației în vigoare în funcție de categoria de beneficiari pentru care furnizorul de servicii sociale dorește să dezvolte servicii sociale, conform actelor constitutive; legea asistenței sociale, legislația privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale, legislația specială cu privire la drepturile fiecărei categorii de beneficiari, Nomenclatorul serviciilor sociale, regulamentele-cadru de organizare și funcționare a serviciilor sociale, standardele minime de calitate etc., precum și legislația aplicabilă în vederea obținerii tuturor autorizațiilor administrative prealabile funcționării; – analiza contextului înființării serviciilor sociale: politicile și strategiile naționale în domeniu, politicile și strategiile locale în domeniu, caracteristicile comunității, nevoi identificate deja în comunitate, nevoi noi identificate, datele statistice la nivelul unităților administrativ-teritoriale;– consultarea reprezentanților autorităților administrației publice locale, a potențialilor beneficiari sau, după caz, a studiilor de piață existente etc.;– solicitarea de consiliere din partea agenției județene pentru plăți și inspecție socială, respectiv a municipiului București, în conformitate cu prevederile art. 10 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 197/2012, cu modificările și completările ulterioare. 2.Stabilirea principalelor elemente ale serviciului sau, după caz, ale serviciilor sociale pe care furnizorul de servicii sociale intenționează să le înființeze, respectiv:– categoria de beneficiari și caracteristici specifice; – codul și categoria de serviciu social identificat în Nomenclatorul serviciilor sociale;– un set-cheie de indicatori de performanță ai serviciului social.3.Elaborarea procedurilor de lucru, prevăzute în standardele minime de calitate aplicabile4.Includerea în procedurile de lucru a indicatorilor de performanță, în cazul în care aceștia depășesc cerințele prevăzute în standardele minime de calitate5.Estimarea costurilor necesare pentru implementarea proceselor și atingerea rezultatelor, cu respectarea standardelor minime de calitate6.Identificarea și alocarea resurselor necesare pentru a pregăti punerea în funcțiune a serviciului social7.Solicitarea și obținerea autorizațiilor administrative prealabile desfășurării activității, prevăzute de legislația în vigoare8.Acordarea serviciilor conform procedurilor aprobate prin decizia furnizorului de servicii sociale; setul procedurilor aprobate conține obligatoriu mecanisme de evaluare internă.9.Punerea în funcțiune a mecanismelor de evaluare internă pentru asigurarea permanentă a menținerii cel puțin a standardelor minime de calitate în vederea acordării licenței de funcționare și, după caz, a indicatorilor de performanță stabiliți de furnizorul de servicii sociale10.Îmbunătățirea permanentă a procedurilor de lucru în funcție de feedbackul obținut prin mecanismele de evaluare a satisfacției persoanelor beneficiare, de rezultatul vizitelor realizate de inspecția socială și, după caz, acolo unde există, pe baza rapoartelor de monitorizare independentă și a mecanismului de evaluare internă și externă implementate la inițiativa furnizorului de servicii sociale; în plus față de monitorizarea asigurată prin personalul de conducere al centrului și de organele de conducere ale furnizorului de servicii sociale, furnizorul de servicii sociale poate achiziționa servicii de audit pentru măsurarea calității serviciilor prestate.11.Actualizarea planului propriu de dezvoltare a serviciului social în funcție de feedbackul colectat prin mijloacele de evaluare centrate pe nevoile persoanei beneficiare + 
Capitolul IIConținutul planului de dezvoltare a serviciilor sociale1.Scopul planului de dezvoltare a serviciilor sociale, în conformitate cu misiunea furnizorului de servicii sociale …………. prevăzută în actele constitutive:………………………………………………………………………………….În conformitate cu prevederile art. 9 alin. (1) din Legea nr. 197/2012, cu modificările și completările ulterioare, persoanele juridice prevăzute la art. 37 din Legea asistenței sociale nr. 292/2011, cu modificările și completările ulterioare, se acreditează ca furnizor de servicii sociale dacă au atribuții stabilite de lege pentru înființarea, acordarea și finanțarea serviciilor sociale definite la art. 27 din Legea nr. 292/2011, cu modificările și completările ulterioare.Rezumatul planului de dezvoltare a serviciilor sociale (cuvinte-cheie pentru domeniul serviciilor sociale ales)…………………………………………………………………………………..2.Contextul elaborării planului de dezvoltare a serviciilor sociale…………………………………………………………………………………..Se va prezenta pe scurt contextul și oportunitățile sectorului serviciilor sociale la nivel național și local, în unitatea/unitățile administrativ-teritorială(e) unde furnizorul de servicii sociale dorește să dezvolte/să înființeze servicii sociale.Se va prezenta încadrarea în strategia națională ………………., aprobată prin ……………………., cu referire, după caz, la: viziunea, prioritățile, obiectivele, acțiunile/măsurile concrete din planul de implementare a strategiei, resursele și indicatorii de performanță asociați etc. (cuvinte-cheie pentru domeniul serviciilor sociale ales).3.Principiile aplicabile planului de dezvoltare a serviciilor sociale:…………………………………………………………………………………..Se vor prezenta principiile care guvernează activitatea planificată, cu referire la următoarele principii prevăzute la art. 3 alin. (2) din Legea nr. 197/2012, cu modificările și completările ulterioare:a)acordarea serviciilor sociale: asigurarea, fără niciun fel de discriminare, a unor servicii sociale eficace, accesibile, comprehensive, sustenabile, centrate pe nevoile individuale ale beneficiarului;b)relația dintre furnizori și beneficiarii acestora: utilizarea de mijloace de informare și comunicare corecte, transparente și accesibile, asigurarea confidențialității și securității datelor și informațiilor personale, utilizarea mecanismelor de prevenție și combatere a riscului de abuz fizic, psihologic sau financiar asupra beneficiarului;c)participarea beneficiarilor: implicarea activă a beneficiarilor și a familiilor acestora în planificarea, acordarea și evaluarea serviciilor sociale;d)relația dintre furnizori și autoritățile administrației publice, partenerii sociali și alți reprezentanți ai societății civile de la nivelul comunității: coordonarea eficientă dintre sectorul public și privat, încurajarea parteneriatelor pentru asigurarea sustenabilității și continuității serviciilor sociale, promovarea dezvoltării serviciilor sociale de proximitate/comunitare și a integrării acestora cu serviciile de sănătate, educație și alte servicii de interes general;e)dezvoltarea resurselor umane implicate în acordarea serviciilor sociale și îmbunătățirea condițiilor de muncă: recrutarea de personal calificat și asigurarea formării continue a acestuia, implicarea voluntarilor, asigurarea condițiilor de lucru adecvate și a echipamentelor specifice activităților derulate, asigurarea sănătății și securității la locul de muncă.4.Obiective ale planului de dezvoltare a serviciilor sociale, programe, măsuri și indicatori:……………………………………………………………………………………Obiectivul nr. 1: ……………………………………………………………………………………a)Denumire/Categorie serviciu social (cod serviciu social din Nomenclatorul serviciilor sociale, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 867/2015, cu modificările și completările ulterioare)b)Etapele de parcurs pentru înființarea și dezvoltarea serviciului social, cu precizarea pentru fiecare acțiune a persoanei/persoanelor responsabile, perioada estimată pentru implementarea acțiunii, rezultatul/rezultatele așteptat(e)/ indicatorul de monitorizare și persoana/structura din cadrul organizației, responsabilă de evaluarea îndeplinirii acțiunii:(i)pregătirea, elaborarea documentației de funcționare și obținerea autorizațiilor administrative prealabile funcționării;(ii)informarea comunității;(iii)deschiderea;(iv)asigurarea funcționării;(v)strategia în situații de criză.Legătură cu planul de urgență, care urmează să fie elaborat în vederea solicitării licenței de funcționare, în conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) lit. m) din Legea nr. 197/2012, cu modificările și completările ulterioare, cu respectarea modelului-cadru prevăzut în Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 118/2014, cu modificările și completările ulterioareObiectivul nr. 2: (dacă este cazul)5.Perioada de implementare a planului de dezvoltare a serviciilor sociale este de …. ani:…………………………………………………………………………………..(cel puțin 5 ani; licența de funcționare se acordă pentru o perioadă de 5 ani)[A se vedea prevederile art. 9 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 197/2012, cu modificările și completările ulterioare: durata de funcționare, conform actului de înființare, permite dezvoltarea serviciilor sociale pe care intenționează să le înființeze.]6.Resurse pentru implementarea planului de dezvoltare a serviciilor sociale:a)estimări pe ani/surse de finanțare/categorii de cheltuieli etc.:…………………………………………………………………………………..b)contracte/angajamente etc. care stau la baza estimărilor:…………………………………………………………………………………..c)estimarea normativului de personal cu respectarea normativului de personal prevăzut în legislația în vigoare aplicabilă serviciului social/serviciilor sociale planificat(e):…………………………………………………………………………………..d)identificarea spațiului/spațiilor în care urmează să funcționeze serviciul/serviciile social(e); aranjamente cu privire la edificare/închiriere/amenajare/modernizare etc. a spațiului/spațiilor în care urmează să funcționeze serviciul/serviciile social(e):…………………………………………………………………………………..e)resurse financiare și costul mediu lunar pe beneficiar estimat:…………………………………………………………………………………..f)alte informații:…………………………………………………………………………………..La estimarea resurselor necesare, furnizorul de servicii sociale are în vedere cel puțin următoarele:a)obligațiile furnizorului prevăzute în legea privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale;b)standardele de calitate în vigoare, aplicabile serviciilor sociale planificate;c)standardele de cost în vigoare, aplicabile serviciilor sociale planificate;d)regulamentele-cadru de organizare și funcționare aplicabile serviciilor sociale planificate;e)alte acte normative care reglementează organizarea și funcționarea serviciilor sociale/obiectivului în care urmează să funcționeze serviciile sociale etc.7.Indicatori de performanță, în legătură cu rezultatele stabilite în planul de dezvoltare a serviciilor sociale (cantitativ, calitativ, de intrare, de ieșire, de proces, de rezultat etc.):…………………………………………………………………………………..La stabilirea indicatorilor de performanță în dezvoltarea serviciilor sociale se are în vedere, pentru fiecare dintre serviciile sociale pe care intenționează să le înființeze, atingerea cerințelor minimale – standardele minime de calitate și, după caz, a indicatorilor de performanță aferenți nivelelor de calitate I sau II, complementar cerințelor minimale.Indicatorii de performanță aferenți serviciului social se vor formula în legătură cu scopul și funcțiile serviciului social prevăzute în regulamentul de organizare și funcționare al acestuia.Pentru fiecare obiectiv, respectiv serviciu social prevăzut la pct. 1, furnizorul de servicii sociale stabilește nivelul de performanță pe care îl planifică, pentru indicatorii prevăzuți în modelul fișei de autoevaluare aplicabile serviciului social respectiv.Planul propriu de dezvoltare a serviciului social prevede îmbunătățirea permanentă a procedurilor de lucru și a mediului ambiant, în funcție de feedbackul obținut prin mecanismele de evaluare a satisfacției persoanelor beneficiare, prin mecanismele de evaluare internă și externă implementate de furnizorul de servicii sociale, precum și pe baza rezultatului controalelor realizate de inspectorii sociali sau, după caz, acolo unde există, a rapoartelor de monitorizare independentă, realizate de organizațiile neguvernamentale care activează în domeniul drepturilor omului sau de organizațiile care reprezintă persoanele beneficiare de servicii sociale.8.Organizarea monitorizării și evaluării planului de dezvoltare a serviciilor sociale:a)responsabilitățile enumerate pentru fiecare dintre etapele de implementare:…………………………………………………………………………………..b)monitorizare și evaluare:…………………………………………………………………………………..c)raportare:…………………………………………………………………………………..d)actualizare/revizuire plan/indicatori de performanță etc.:…………………………………………………………………………………..e)persoana desemnată de furnizorul de servicii sociale, cu atribuții de răspundere pentru serviciile sociale prestate, dacă prin fișa postului a fost desemnată și o altă persoană alături de administratorul operatorului economic:…………………………………………………………………………………..

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x