ORDIN nr. 1.033 din 19 iulie 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 09/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL PENTRU MEDIUL DE AFACERI, COMERT SI ANTREPRENORIAT
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 727 din 23 august 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 129 31/05/2017
ActulREFERIRE LAHG 23 12/01/2017 ART. 3
ActulREFERIRE LAHG 23 12/01/2017 ART. 9
ActulREFERIRE LAOUG 1 04/01/2017
ActulREFERIRE LAHG 909 15/10/2014
ActulREFERIRE LAOUG (R) 194 12/12/2002 ART. 43
ActulREFERIRE LALEGE 90 26/03/2001 ART. 46
ART. 4REFERIRE LALEGE 554 02/12/2004
ANEXA 0REFERIRE LALEGE 129 15/06/2018
ANEXA 0REFERIRE LALEGE 102 03/05/2005
ANEXA 0REFERIRE LALEGE 554 02/12/2004
ANEXA 0REFERIRE LAOUG (R) 194 12/12/2002 ART. 43
ANEXA 0REFERIRE LALEGE 677 21/11/2001
ANEXA 4REFERIRE LAHG 23 12/01/2017 ART. 3
ANEXA 4REFERIRE LAOUG (R) 194 12/12/2002 ART. 43
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere:– prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 1/2017 pentru stabilirea unor măsuri în domeniul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 129/2017, cu modificările și completările ulterioare;– prevederile art. 3 alin. (2) lit. C pct. 23 din Hotărârea Guvernului nr. 23/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, cu modificările și completările ulterioare;– prevederile art. 43 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare,în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 909/2014 privind aprobarea Strategiei pentru consolidarea administrației publice 2014-2020 și constituirea Comitetului național pentru coordonarea implementării Strategiei pentru consolidarea administrației publice 2014-2020, cu modificările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 9 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 23/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu art. 46 alin. (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, ministrul pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă procedura de acordare a avizului tehnic de specialitate pentru obținerea vizei de lungă ședere în România, în vederea desfășurării de activități comerciale, în conformitate cu anexele nr. 1-4 care fac parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul 2La data intrării în vigoare a prezentului ordin, orice dispoziții contrare acestuia își încetează aplicabilitatea. + 
Articolul 3Direcția investiții străine duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + 
Articolul 4Prezentul ordin poate fi contestat în condițiile și termenele prevăzute de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 5Prezentul ordin se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat,
Ștefan-Radu Oprea
București, 19 iulie 2018.Nr. 1.033. + 
Anexa nr. 1
LISTA
privind documentația pe care cetățeanul străin este obligat să o depună în vederea obținerii avizului tehnic de specialitate
I.Cerere de eliberare a avizului tehnic (Formularul nr. 1 – anexa care face parte integrantă din prezenta listă)II.Dosar III.Opis cu toate documentele incluse în dosar (Dosarul va trebui să conțină toate paginile numerotate semnate și confirmate conform cu originalul de solicitantul de aviz sau de către împuternicit.)IV.Copie pașaport solicitant (legalizată la notariat în România)V.Procură notarială specială, autentificată la notar în România – în original (în cazul în care deponentul este o altă persoană decât asociatul/acționarul/administratorul societății), din partea cetățeanului străin solicitant al ordinului privind avizul tehnic, care să cuprindă mențiuni exprese referitoare la mandatarea împuternicitului de a depune documentația, de a ridica ordinul privind acordarea/respingerea avizului tehnic sau de a semna în numele și pe seama mandantului documentația necesară, enumerată în mod expres în procură, precum și limitele împuternicirii date.VI.Dovada că sunt acționari ori asociați cu atribuții de conducere sau administrare:a)copie certificat de înregistrare;b)certificat constatator valabil, emis de către Oficiul Național al Registrului Comerțului – în original, nu mai vechi de 30 de zile;c)copie act constitutiv (ultima variantă).VII.Plan de afaceri care să cuprindă date referitoare la natura, amplasarea, durata activității avute în vedere, nevoile estimate de forță de muncă [conform art. 43 alin. (2) lit. d) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 194/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare], precum și proiecția activității financiare pe perioada amortizării investiției, întocmit și asumat de solicitantul avizului tehnic.În cazul societăților cu 2 sau mai mulți asociați sau acționari, care solicită acordarea avizului tehnic, condițiile vor fi analizate pentru fiecare solicitant în mod separat, valoarea investiției pe care societatea urmează să o realizeze sau numărul locurilor de muncă ce urmează a fi create [conform art. 43 alin (2) lit. c) și d) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 194/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare] majorându-se în mod corespunzător, în funcție de numărul solicitanților de aviz.Modelul planului de afaceri este prevăzut la anexa nr. 2 la ordin.VIII.Dovada că dispun de fondurile necesare desfășurării activității în valoare de cel puțin 150.000 euro, pentru acționarii societăților pe acțiuni, și 100.000 euro, pentru asociații societăților cu răspundere limitată:a)extras de cont bancar în original eliberat pe numele persoanei fizice solicitante, emis de o bancă din România. Extrasul de cont bancar nu poate fi mai vechi de 30 de zile;b)copia ultimului bilanț contabil înregistrat la Agenția Națională de Administrare Fiscală și ultima balanță de verificare contabilă; excepție fac societățile nou-înființate care nu au depus actele contabile la Agenția Națională de Administrare Fiscală;c)certificate de atestare fiscală în original privind îndeplinirea obligațiilor exigibile la plata impozitelor, taxelor și datoriilor la bugetul consolidat al statului; excepție fac societățile nou- înființate care nu au depus actele contabile la Agenția Națională de Administrare Fiscală. + 
ANEXĂla listă
FORMULARUL Nr. 1
CERERE-TIP DE ELIBERARE
a [ ] avizului/[ ] atestatului tehnic de specialitate
(Toate rubricile se completează obligatoriu, în limba română, prin tehnoredactare.)

Subsemnatul, …………………., cetățean ……………, domiciliat în ………..……, identificat cu pașaport ……., eliberat de …………….. la data de ……….…., valabil până la …………….…, în calitate de reprezentant legal al ………………………………., solicit eliberarea [ ] avizului/[ ] atestatului tehnic de specialitate pe planul de afaceri al investitorilor străini, în vederea obținerii vizei de lungă ședere în România/prelungirii dreptului de ședere pentru desfășurarea de activități comerciale.
Titlul planului de investiții  
Numele și prenumele solicitantului  
Cetățenia  
Adresa solicitantului  
Denumirea societății  
Codul unic de înregistrare  
Nr. de înregistrare la Oficiul Național al Registrului Comerțului  
Sediul social  
Nr. telefon  
Nr. fax  
E-mail  
Codul CAEN aferent activității principale  
Codul CAEN aferent planului de investiții  
Locația implementării planului (adresa)  
Persoana de contact (nume, telefon, e-mail)  
Forma juridică  
Capitalul social ……………… lei, deținut de – persoane fizice ………% – persoane juridice ………%
Numărul mediu scriptic anual de personal în anul fiscal anterior (dacă este cazul)  
Cifra de afaceri – conform ultimului bilanț contabil anual aprobat (lei) (dacă este cazul)  
Valoarea investiției  

Declar pe propria răspundere că datele din această cerere sunt conforme cu realitatea.

Reprezentantul legal/Împuternicitul operatorului economicNumele ……………………………..Funcția ……………………………..Semnătura ……………………….. Data semnării ……………………..

 + 
Anexa nr. 2
PLAN DE AFACERI
(model)A.Informații generale

1. Numele firmei și forma juridică de constituire
2. Date de identificare
3. Activitatea principală a societății și codul CAEN al activității principale
4. Cifră de afaceri
5. Profit brut
6. Număr de angajați:
7. Structura acționariatului
Persoane fizice Adresa completă, nr. telefon Acțiuni (%)
1. ……………………..
Persoane juridice Adresa completă, tel., nr. înregistrare, cod fiscal Acțiuni (%)
1. ……………………..

B.Prezentarea investiției care urmează a fi efectuată1.Descrierea proiectului de investiție1.1.Tipul investiției (Detaliați activitatea aferentă codului CAEN pentru care doriți să investiți.)1.2.Amplasarea– amplasament (descriere);– documente care să ateste dreptul de folosință sau proprietate (după caz, pe perioada realizării investiției).2.Resurse financiare ale investiției:Total …………………… euro, din care:Contribuția din fondurile societății ………………… leiContribuția în numerar a solicitantului ………….…..lei (nu mai mică de 100.000 euro)3.Nevoile estimate de forță de muncă:Numărul de personal ce urmează a fi angajat cu normă întreagă în condițiile legii

Numărul de locuri de muncă ce urmează a fi create în urma implementării proiectului de investiții:
Anul Curent N + 1 N + 2 N + 3 N + …

4.Descrierea detaliată a activităților și a procesului de producție, comerț sau servicii– titlul și o descriere detaliată a fiecărei activități care va fi desfășurată pentru obținerea rezultatelor. În acest sens, descrierea detaliată a activităților nu trebuie confundată, ci corelată cu planul de acțiune (conform modelului de la pct. 5);– descrierea procesului economic;– materii prime, materiale (dacă este cazul);– analiză de preț;– rețeaua de distribuție;– impactul de mediu.5.Durata și planul de acțiuneDurata investiției va fi de ………… .NOTĂ:Planul de acțiune nu trebuie să conțină date precise, ci să menționeze simplu „perioada 1“, „perioada 2“ etc. Perioada poate fi lunară, semestrială, anuală etc., în funcție de necesitățile proiectului. Se recomandă ca solicitanții să prevadă o rezervă de timp în planul de acțiune, ca o precauție. Planul de acțiune nu trebuie să includă descrierea detaliată a activităților, ci numai titlul (vă rugăm să vă asigurați că titlurile activităților sunt aceleași cu cele prevăzute la pct. 4).Planul de acțiune pentru perioada de execuție a investiției trebuie să fie suficient de detaliat pentru a ilustra pregătirea și implementarea fiecărei activități.

Activitatea *)Perioada 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 n**)
Exemplu exemplu
Pregătirea activității 1 (titlul)
Realizarea activității 1 (titlul)
Pregătirea activității 2 (titlul)
Etc.

*) Se vor trece lunile și anul în care se desfășoară investiția.**) Toate activitățile trebuie implementate în perioada de efectuare a investiției.Cuantumul investițiilor sau al locurilor de muncă se raportează la cota de participare a fiecărui asociat.6.Planul de finanțare a investiției și proiecția financiară pentru perioada necesară amortizării investiției Situația actuală și proiecția activității financiare viitoare (estimări pe perioada amortizării investiției – minimum 3 ani)Moneda (Se va specifica în ce monedă s-a efectuat previziunea financiară: euro, RON, USD.)

Indicator An 1 An 2 An n^1
1. CIFRĂ DE AFACERI      
2. VENITURI TOTALE (2.1 + 2.2 + 2.3)      
2.1. Venituri din exploatare:2.1.1. venituri din producția vândută2.1.2. venituri din vânzarea de mărfuri2.1.3. venituri din servicii prestate      
2.2. Venituri financiare      
2.3. Venituri excepționale      
3. CHELTUIELI TOTALE (3.1 + 3.2 + 3.3)      
3.1. Cheltuieli pentru exploatare:3.1.1. costuri totale materii prime și materiale (inclusiv materiale consumabile și cheltuieli de transport)3.1.2. cost mărfuri vândute3.1.3. combustibil, energie, apă3.1.4. lucrări și servicii executate de terți3.1.5. salarii directe (inclusiv CAS, % sănătate, ajutor de șomaj, pensie suplimentară, impozit)3.1.6. salarii indirecte (inclusiv CAS, % sănătate, ajutor de șomaj, pensie suplimentară, impozit)3.1.7. amortizări3.1.8. cheltuieli reclamă, protocol, publicitate3.1.9. alte cheltuieli      
3.2. Cheltuieli financiare      
3.3. Cheltuieli excepționale      
4. PROFIT BRUT (2–3)      
5. IMPOZIT PE PROFIT      
6. PROFIT NET (4–5)      
7. INVESTIȚIE:7.1. Majorare de capital social7.2. Active7.2.1. Terenuri7.2.2. Clădiri și construcții7.2.3. Instalații tehnice, mijloace de transport7.2.4. Alte instalații, utilaje și mobilier7.2.5. Cheltuieli de cercetare aplicată și dezvoltare includ resursele economice alocate pentru tehnologiile noi7.2.6. Altele      

^1 an n – anul amortizării investiției.NOTĂ:Fiecare pagină a planului de afaceri va fi numerotată în conformitate cu opisul dosarului, va purta antetul societății și va fi semnată de către solicitantul de care l-a întocmit.  + 
Anexa nr. 3
MODALITATEA
de soluționare a cererilor privind acordarea avizului tehnic de specialitate
I.Dispoziții generale1.Analizarea documentației primite va fi efectuată în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la data primirii solicitării de acordare a avizului tehnic. 2.Avizul va fi eliberat dacă sunt respectate cerințele prevăzute în art. 43 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare.3.Membrilor colectivului de lucru le este interzis să ofere personal relații solicitanților de aviz tehnic.4.Informațiile solicitate de cetățenii care au formulat cereri de acordare a avizului tehnic, cu privire la stadiul soluționării cererii lor, vor fi oferite de către persoana desemnată în acest sens sau de către Secretariatul colectivului de lucru, limitându-se la:a)dosar aflat în lucru, fără detalii referitoare la procedura internă sau numele persoanelor competente cu soluționarea;b)dosar soluționat.II.Depunerea dosarului pentru eliberarea avizului tehnic de specialitate1.Persoana desemnată prin ordinul ministrului pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat primește și înregistrează în Registrul de intrări-ieșiri documentația depusă de către cetățenii străini care solicită avizul prevăzut de art. 43 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 194/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare, necesar pentru obținerea vizei de lungă ședere pentru desfășurarea de activități comerciale.2.Persoana desemnată prin ordinul ministrului pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat să primească cererile de eliberare a avizului tehnic de specialitate și documentația aferentă nu va primi cererile cu documentația anexată incompletă. 3.Documentația este incompletă dacă nu cuprinde toate înscrisurile menționate în lista cu documentația pe care cetățeanul străin este obligat să o depună în vederea obținerii avizului tehnic, prevăzută în anexa nr. 1 la ordin, în conformitate cu art. 43 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 194/2002 republicată, cu modificările și completările ulterioare.– Dosarul pentru obținerea avizului tehnic va trebui să cuprindă toate documentele prevăzute în anexa nr. 1 la ordin – Lista privind documentația pe care cetățeanul străin este obligat să o depună în vederea obținerii avizului tehnic de specialitate.– Toate documentele depuse trebuie să fie valabile la data depunerii cererii de eliberare (Formularul 1 – cerere de eliberare).– Dosarul va avea ca primă filă un opis și ordinea actelor în dosar va respecta succesiunea documentelor prevăzute în anexa nr. 1 la ordin.4.Programul de lucru pentru depunerea solicitărilor în vederea obținerii avizului tehnic/eliberării avizului tehnic este luni-joi între orele 10,00 și 14,30.III.Soluționarea cererii de eliberare a avizului tehnica)În condițiile respectării cerințelor descrise în prezenta procedură se va proceda la eliberarea avizului tehnic de specialitate.b)În urma analizei colectivului de lucru, în cazul în care se va constata necesitatea depunerii unor completări sau clarificări în vederea emiterii soluției finale la cererea depusă, acest lucru îi va fi comunicat solicitantului care va avea la dispoziție un termen de 10 (zece) zile lucrătoare pentru a le depune la sediul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat. c)Depunerea se va face prin procedura descrisă la pct. II. d)Nedepunerea completărilor/clarificărilor în termenul specificat conduce la respingerea cererii de acordare a avizului tehnic. IV.Predare/Comunicare1.Ordinele privind eliberarea avizului tehnic vor fi comunicate solicitantului sau împuternicitului acestuia de către persoana desemnată prin ordinul ministrului pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat, astfel:a)cererile soluționate în mod favorabil:(i)se comunică persoanei solicitante, personal, sau împuternicitului acesteia, cu procură specială notarială, care va fi păstrată la dosar;(ii)ordinele se vor completa în 2 exemplare originale, din care unul pentru solicitant și unul pentru Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat;b)ordinele prin care s-au respins cererile de acordare a avizului tehnic:(i)se vor comunica persoanei solicitante, personal, sau împuternicitului acesteia care face dovada prin procură specială notarială și va fi păstrată la dosar;(ii)ordinele se vor completa în două exemplare originale, din care unul pentru solicitant și unul pentru Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat.2.Ordinele privind acordarea sau respingerea avizului tehnic vor purta timbrul sec al instituției.3.După soluționarea cererii, indiferent de soluția emisă, dosarul va rămâne în arhiva Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat.4.În cazul respingerii eliberării avizului tehnic de specialitate solicitantul are dreptul de a formula contestație la instanța de contencios administrativ competentă, în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare. V.Eliberarea duplicatului de pe ordinul privind acordarea avizului tehnic și a copiilor de pe înscrisurile aflate la dosar1.Cererile pentru eliberarea unui duplicat al ordinului privind avizul tehnic de specialitate (în caz de distrugere, pierdere și furt al acestuia) se transmit către direcția de specialitate, iar colectivul de lucru desemnat prin ordin al ministrului pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat va elibera duplicatul și va ține evidența acestora. 2.Duplicatul va purta timbrul sec al instituției și va fi predat de către persoana desemnată prin ordin al ministrului pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat persoanei care a depus documentația ce a format dosarul respectiv sau împuternicitului acesteia cu procură specială notarială și va fi păstrată la dosar.3.Cererile pentru eliberarea copiilor de pe înscrisurile aflate la dosarul depus inițial se transmit către direcția de specialitate, iar colectivul de lucru desemnat prin ordinul ministrului pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat va elibera aceste documente cu mențiunea „conform cu originalul“.4.Eliberarea duplicatului și a copiilor se va face în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data primirii cererilor.VI.ConfidențialitateaDocumentele depuse de către solicitanți sunt confidențiale. În cadrul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat sunt respectate prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, ale Legii nr. 129/2018 pentru modificarea și completarea Legii nr. 102/2005 privind înființarea, organizarea și funcționarea Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, precum și pentru abrogarea Legii nr. 677/2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date.
 + 
Anexa nr. 4
ORDIN Nr. …………..
privind acordarea avizului tehnic de specialitate
În conformitate cu prevederile:– art. 3 alin. (2) lit. C pct. 23 din Hotărârea Guvernului nr. 23/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, cu modificările și completările ulterioare,– art. 43 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare, + 
Articolul 1Se acordă/Nu se acordă avizul tehnic de specialitate cetățeanului ………………………., posesor al pașaportului nr. ……………………., asociat/acționar al societății ………………………., înregistrată la Oficiul Național al Registrului Comerțului cu nr. ……………………., cod unic de înregistrare ………………….. . + 
Articolul 2Prezentul aviz este valabil 6 luni de la data emiterii. + 
Articolul 3Prezentul ordin va fi comunicat persoanei nominalizate la art. 1 de către direcția de specialitate. + 
Articolul 4Prezentul ordin poate fi contestat în condițiile și termenele prevăzute de Legea contenciosului administrativ nr. 544/2004, cu modificările și completările ulterioare.

București …………………………..
Ministrul pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat,
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x