ORDIN nr. 1.032 din 19 iulie 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 09/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL PENTRU MEDIUL DE AFACERI, COMERT SI ANTREPRENORIAT
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 727 din 23 august 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 129 31/05/2017
ActulREFERIRE LAHG 23 12/01/2017 ART. 3
ActulREFERIRE LAHG 23 12/01/2017 ART. 9
ActulREFERIRE LAOUG 1 04/01/2017
ActulREFERIRE LAHG 909 15/10/2014
ActulREFERIRE LAANEXA 15/10/2014
ActulREFERIRE LAOUG (R) 194 12/12/2002 ART. 55
ActulREFERIRE LALEGE 90 26/03/2001 ART. 46
ART. 4REFERIRE LALEGE 554 02/12/2004
ANEXA 0REFERIRE LALEGE 129 15/06/2018
ANEXA 0REFERIRE LALEGE 102 03/05/2005
ANEXA 0REFERIRE LALEGE 554 02/12/2004
ANEXA 0REFERIRE LAOUG (R) 194 12/12/2002 ART. 55
ANEXA 0REFERIRE LALEGE 677 21/11/2001
ANEXA 3REFERIRE LAHG 23 12/01/2017 ART. 3
ANEXA 3REFERIRE LAOUG (R) 194 12/12/2002 ART. 55
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere:– prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 1/2017 privind stabilirea unor măsuri în domeniul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 129/2017, cu modificările și completările ulterioare;– prevederile art. 3 alin. (2) secțiunea C. pct. 23 din Hotărârea Guvernului nr. 23/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, cu modificările și completările ulterioare;– art. 55 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare,în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 909/2014 privind aprobarea Strategiei pentru consolidarea administrației publice 2014-2020 și constituirea Comitetului național pentru coordonarea implementării Strategiei pentru consolidarea administrației publice 2014-2020, cu modificările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 9 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 23/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu art. 46 alin. (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, ministrul pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă procedura de acordare a atestatului în ceea ce privește îndeplinirea obligațiilor prevăzute în planul de afaceri pentru desfășurarea de activități comerciale, în conformitate cu anexele nr. 1-3, care fac parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul 2La data intrării în vigoare a prezentului ordin, orice dispoziții contrare acestuia își încetează aplicabilitatea. + 
Articolul 3Direcția Investiții străine duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + 
Articolul 4Prezentul ordin poate fi contestat în condițiile și termenele prevăzute de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 5Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat,
Ștefan-Radu Oprea
București, 19 iulie 2018.Nr. 1.032. + 
Anexa nr. 1
LISTA
documentației pe care cetățeanul străin este obligat să o depună în vederea obținerii atestatului
privind îndeplinirea obligațiilor prevăzute în planul de afaceri pentru desfășurarea de activități comerciale
I.Cerere de solicitare a atestatului (Formularul nr. 1 – anexa care face parte integrantă din prezenta listă)II.Dosar III.Opis cu toate documentele incluse în dosar (Dosarul va trebui să conțină toate paginile numerotate semnate și confirmate „conform cu originalul“ de solicitantul de atestat sau de către împuternicit.)IV.Copie pașaport solicitant – legalizată la notariat în RomâniaV.Procură notarială specială, autentificată la notar în România – în original (în cazul în care deponentul este o altă persoană decât asociatul/acționarul/administratorul societății) din partea cetățeanului străin solicitant al ordinului privind acordarea atestatului, care să cuprindă mențiuni exprese referitoare la mandatarea împuternicitului de a depune documentația, de a ridica atestatul/decizia de respingere sau de a semna în numele și pe seama mandantului documentația necesară, enumerată în mod expres în procură, precum și limitele împuternicirii date.VI.Dovada că sunt acționari ori asociați cu atribuții de conducere sau administrarea)copie certificat de înregistrare;b)certificat constatator valabil, emis de către Oficiul Național al Registrului Comerțului – în original, nu mai vechi de 30 de zile;c)copie act constitutiv (ultima variantă).VII.Raport de expertiză întocmit de un expert contabil acreditat conform legii, care să certifice pe propria răspundere faptul că investiția a fost realizată în conformitate cu planul de afaceri depus în etapa de obținere a avizului (Raportul va fi depus în original semnat și ștampilat de către persoana care certifică raportul.)VIII.Declarație pe propria răspundere a solicitantului că au fost respectate prevederile prevăzute în planul de afaceriIX.Certificate de atestare fiscală, în original, privind îndeplinirea obligațiilor exigibile la plata impozitelor, taxelor și datoriilor la bugetul consolidat al statuluiX.Dovada înființării noilor locuri de muncă se va face prin:a)copii ale contractelor de muncă înregistrate, încheiate pe perioadă nedeterminată;b)extras REGES din Revisal și Raport salariați din Revisal. + 
ANEXĂla listă
FORMULARUL Nr. 1
CERERE-TIP DE ELIBERARE
a [ ] avizului/[ ] atestatului tehnic de specialitate
(Toate rubricile se completează obligatoriu, în limba română, prin tehnoredactare.)

Subsemnatul, …………………..…., cetățean ……………., domiciliat în …………….…….., identificat cu pașaport …………………, eliberat de ……………. la data de ………., valabil până la …………, în calitate de reprezentant legal al …………….………,Solicit eliberarea [ ] avizului/[ ] atestatului tehnic de specialitate pe planul de afaceri al investitorilor străini, în vederea obținerii vizei de lungă ședere în România/prelungirii dreptului de ședere pentru desfășurarea de activități comerciale.
Titlul planului de investiții
Numele și prenumele solicitantului
Cetățenia
Adresa solicitantului
Denumirea societății
Codul unic de înregistrare
Nr. de înregistrare la Oficiul Național al Registrului Comerțului
Sediul social
Nr. telefon
Nr. fax
E-mail
Codul CAEN aferent activității principale
Codul CAEN aferent planului de investiții
Locația implementării planului (adresa)
Persoana de contact (nume, telefon, e-mail)
Forma juridică
Capitalul social ………..… lei, deținut de – persoane fizice ………..%– persoane juridice ……….%
Numărul mediu scriptic anual de personal în anul fiscal anterior (dacă este cazul)
Cifra de afaceri – conform ultimului bilanț contabil anual aprobat (lei) (dacă este cazul)
Valoarea investiției

Declar pe propria răspundere că datele din această cerere sunt conforme cu realitatea.

Reprezentantul legal/Împuternicitul operatorului economicNumele …………………………….Funcția ……………………………..Semnătura ………………………..Data semnării ……………………..

 + 
Anexa nr. 2
MODALITATEA
de soluționare a cererilor pentru acordarea atestatului privind îndeplinirea obligațiilor prevăzute în planul de afaceri pentru desfășurarea de activități comerciale
I.Dispoziții generale1.Analizarea documentației primite va fi efectuată în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la data primirii solicitării de acordare a atestatului.2.Atestatul va fi eliberat dacă sunt respectate cerințele prevăzute de art. 55 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare.3.Membrilor colectivului de lucru le este interzis să ofere personal relații solicitanților de atestat tehnic.4.Informațiile solicitate de cetățenii care au formulat cereri de acordare a atestatului cu privire la stadiul soluționării cererii lor vor fi oferite de către persoana desemnată în acest sens sau de către secretariatul colectivului de lucru, limitându-se la:a)dosar aflat în lucru, fără detalii referitoare la procedura internă sau numele persoanelor competente cu soluționarea;b)dosar soluționat.II.Depunerea dosarului pentru eliberarea atestatului1.Persoana desemnată prin ordin al ministrului pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat primește și înregistrează în Registrul de intrări-ieșiri documentația depusă de către cetățenii străini care solicită atestatul prevăzut de art. 55 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 194/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare, necesar pentru obținerea prelungirii vizei de lungă ședere pentru desfășurarea de activități comerciale.2.Persoana desemnată prin ordin al ministrului pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat să primească cererile de eliberare a atestatului și documentația aferentă nu va primi cererile cu documentația anexată incompletă. 3.Documentația este incompletă dacă nu cuprinde toate înscrisurile menționate în lista cu documentația pe care cetățeanul străin este obligat să o depună în vederea obținerii atestatului, prevăzută în anexa nr. 1 la ordin, în conformitate cu prevederile art. 55 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 194/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare.– Dosarul pentru obținerea atestatului va trebui să cuprindă toate documentele prevăzute în anexa nr. 1 la ordin – lista privind documentația pe care cetățeanul străin este obligat să o depună în vederea obținerii atestatului.– Toate documentele depuse trebuie să fie valabile la data depunerii cererii de eliberare (Formularul 1 – cerere de eliberare).– Dosarul va avea ca primă filă un opis și ordinea actelor în dosar va respecta succesiunea documentelor prevăzute în anexa nr. 1 la ordin.4.Programul de lucru pentru depunerea solicitărilor în vederea obținerii atestatului/eliberării atestatului este luni-joi între orele 10,00 și 14,30.III.Soluționarea cererii de eliberare a atestatului1.În condițiile respectării cerințelor descrise în prezenta procedură se va proceda la eliberarea atestatului.2.În urma analizei colectivului de lucru, în cazul în care se va constata necesitatea depunerii unor completări sau clarificări în vederea emiterii soluției finale la cererea depusă, acest lucru îi va fi comunicat solicitantului care va avea la dispoziție un termen de 10 (zece) zile lucrătoare, pentru a le depune la sediul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat.3.Depunerea se va face în conformitate cu procedura descrisă la pct. II.4.Nedepunerea completărilor/clarificărilor în termenul specificat conduce la respingerea cererii de acordare a atestatului. IV.Predare/Comunicare1.Ordinele privind acordarea atestatului vor fi comunicate solicitantului sau împuternicitului acestuia, de către persoana desemnată prin ordinul ministrului pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat, astfel:a)ordinele privind acordarea atestatelor soluționate în mod favorabil:(i)se comunică persoanei solicitante, personal, sau împuternicitului acesteia, cu procură specială notarială, care va fi păstrată la dosar;(ii)ordinele se vor completa în două exemplare originale, din care unul pentru solicitant și unul pentru Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat;b)ordinele prin care s-au respins cererile de atestare:(i)se vor comunica persoanei solicitante, personal, sau împuternicitului acesteia care face dovada prin procura specială notarială și va fi păstrată la dosar;(ii)ordinele se vor completa în două exemplare originale, din care unul pentru solicitant și unul pentru Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat.2.Ordinele privind acordarea sau respingerea atestatului vor purta timbrul sec al instituției.3.După soluționarea cererii, indiferent de soluția emisă, dosarul va rămâne în arhiva Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat.4.În cazul respingerii eliberării atestatului, solicitantul are dreptul de a formula contestație la instanța de contencios administrativ competentă, în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare. V.Eliberarea duplicatului de pe ordinul privind acordarea atestatului și a copiilor de pe înscrisurile aflate la dosar1.Cererile pentru eliberarea unui duplicat al ordinului privind atestatul (în caz de distrugere, pierdere și furt al acestuia) se transmit către direcția de specialitate, iar colectivul de lucru desemnat prin ordin al ministrului pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat va elibera duplicatul și va ține evidența acestora. 2.Duplicatul va purta timbrul sec al instituției și va fi predat de către persoana desemnată prin ordin al ministrului pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat persoanei care a depus documentația ce a format dosarul respectiv sau împuternicitului acesteia cu procură specială notarială și va fi păstrată la dosar.3.Cererile pentru eliberarea copiilor de pe înscrisurile aflate la dosarul depus inițial se transmit către direcția de specialitate, iar colectivul de lucru desemnat prin ordinul ministrului pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat va elibera aceste documente cu mențiunea „conform cu originalul“.4.Eliberarea duplicatului și a copiilor se va face în termen de maximum 10 de zile lucrătoare de la data primirii cererilor.VI.ConfidențialitateaDocumentele depuse de către solicitanți sunt confidențiale. În cadrul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat sunt respectate prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, ale Legii nr. 129/2018 pentru modificarea și completarea Legii nr. 102/2005 privind înființarea, organizarea și funcționarea Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, precum și pentru abrogarea Legii nr. 677/2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date.
 + 
Anexa nr. 3
ORDIN Nr. ………
privind acordarea atestatului în ceea ce privește îndeplinirea obligațiilor prevăzute în planul de afaceri pentru desfășurarea de activități comerciale
În conformitate cu prevederile:– art. 3 alin. (2) secțiunea C pct. 23 din Hotărârea Guvernului nr. 23/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat;– art. 55 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare, + 
Articolul 1Se acordă/Nu se acordă atestatul cetățeanului …………….., posesor pașaport nr. ………, asociat/acționar al societății …………., înregistrată la Oficiul Național al Registrului Comerțului cu nr. ……….., cod unic de înregistrare ………………… . + 
Articolul 2Prezentul atestat este valabil 6 luni de la data emiterii. + 
Articolul 3Prezentul ordin va fi comunicat persoanei nominalizate la art. 1 de către direcția de specialitate. + 
Articolul 4Prezentul ordin poate fi contestat în condițiile și termenele prevăzute de Legea contenciosului administrativ nr. 544/2004, cu modificările și completările ulterioare.

București …………………………..
Ministrul pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat,
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x