ORDIN nr. 1.028 din 28 iulie 2009

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 26/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MEDIULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 578 din 19 august 2009
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1ABROGA PARTIAL PEORDIN 798 31/08/2005 ANEXA 1
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 798 31/08/2005 ANEXA 3
ART. 1INLOCUIESTE PEORDIN 798 31/08/2005 ANEXA 5
ART. 1MODIFICA PEORDIN 798 31/08/2005 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 798 31/08/2005 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PEORDIN 798 31/08/2005 ANEXA 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 798 31/08/2005 ANEXA 4
ART. 1MODIFICA PEORDIN 798 31/08/2005 ANEXA 5
ART. 2MODIFICA PEORDIN 798 31/08/2005
ANEXA 1INLOCUIESTE PEORDIN 798 31/08/2005 ANEXA 5
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 57 05/02/2009 ART. 5
ART. 1ABROGA PARTIAL PEORDIN 798 31/08/2005 ANEXA 1
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 798 31/08/2005 ANEXA 3
ART. 1INLOCUIESTE PEORDIN 798 31/08/2005 ANEXA 5
ART. 1MODIFICA PEORDIN 798 31/08/2005 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 798 31/08/2005 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PEORDIN 798 31/08/2005 ANEXA 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 798 31/08/2005 ANEXA 4
ART. 1MODIFICA PEORDIN 798 31/08/2005 ANEXA 5
ART. 1REFERIRE LALEGE 404 07/10/2003
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 107 05/09/2002 ANEXA 5
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 107 05/09/2002 ANEXA 7
ART. 2MODIFICA PEORDIN 798 31/08/2005
ART. 4PROPUNE REPUBLICAREAORDIN 798 31/08/2005
ANEXA 1INLOCUIESTE PEORDIN 798 31/08/2005 ANEXA 5
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 404 07/10/2003
ANEXA 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 107 05/09/2002 ART. 4
ANEXA 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 107 05/09/2002 ANEXA 4
ANEXA 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 107 05/09/2002 ANEXA 7
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru modificarea şi completarea anexelor nr. 1-5 la abonamentul-cadru de utilizare/exploatare, aprobat prin Ordinul ministrului mediului şi gospodăririi apelor nr. 798/2005



Având în vedere Referatul de aprobare nr. 117.113 al Direcţiei generale pentru managementul apelor din 15 mai 2009,în temeiul prevederilor art. 5 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 57/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului,ministrul mediului emite prezentul ordin. + 
Articolul IAnexele nr. 1-5 la abonamentul-cadru de utilizare/exploatare, aprobat prin Ordinul ministrului mediului şi gospodăririi apelor nr. 798/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 846 din 19 septembrie 2005, se modifică şi se completează după cum urmează:1. În anexa nr. 1, articolul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 8. – Graficul de punere la dispoziţia beneficiarului a resurselor de apă se stabileşte anual, în baza necesarului solicitat de beneficiar, în limitele prevăzute de actul de reglementare din punct de vedere al gospodăririi apelor, şi se completează pe formularul-tip prevăzut în anexa nr. 1.1 la abonamentul-cadru."2. În anexa nr. 1, la articolul 9, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:"(2) Cantităţile de substanţe poluante din apele uzate evacuate de beneficiar se stabilesc pe baza debitelor de apă evacuate, măsurate cu echipamente autorizate metrologic, montate prin grija beneficiarului în instalaţiile proprii de evacuare, a concentraţiilor substanţelor impurificatoare respective determinate de beneficiar şi/sau de operator ori de un alt laborator acreditat, precum şi a duratei efective de funcţionare a instalaţiilor de evacuare. Calculul cantităţilor de substanţe poluante din apele uzate evacuate se face conform art. 12-16 din anexa nr. 3 la abonamentul-cadru. Facturarea se face la nivelul cantităţilor lunare recunoscute de părţi prin proces-verbal semnat de persoanele împuternicite în acest sens."3. În anexa nr. 1, articolul 12 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 12. – (1) Plata pentru cantităţile de resurse de apă utilizate se face de către beneficiar cu instrumente legale de plată, în baza facturii emise de operator, în termen de 30 de zile de la emiterea acesteia.(2) Refuzul de plată a facturii emise de operator va fi comunicat de către beneficiar, în scris şi motivat, în termen de maximum 7 zile de la data primirii de către acesta a facturii.Necomunicarea, comunicarea ulterioară termenului de 7 zile, lipsa motivării sau transmiterea în altă formă decât cea scrisă a refuzului este considerată ca acceptare a sumei facturate."4. În anexa nr. 1, articolul 14 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 14. – (1) Pentru neachitarea facturilor în termenul scadent al obligaţiilor de plată, utilizatorii datorează majorări de întârziere calculate la nivelul şi după procedura celor prevăzute în Codul de procedură fiscală pentru creanţele bugetare.(2) În cazul în care s-au acordat înlesniri la plata debitelor, majorările de întârziere se datorează până la data emiterii documentului prin care se acordă aceste înlesniri. Nerespectarea înlesnirilor la plată, aşa cum au fost acordate, conduce la calculul majorărilor de întârziere de la data încetării valabilităţii acestora, conform legii.(3) Majorările de întârziere la plată se facturează trimestrial, corespunzător perioadei de întârziere la plată."5. În anexa nr. 1, articolul 15 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 15. – (1) Majorările de întârziere se calculează pentru fiecare zi, începând cu ziua imediat următoare scadenţei obligaţiei şi până la data stingerii sumei datorate inclusiv.(2) Prevederile alin. (1) nu se aplică în cazul sumelor datorate ca majorări de întârziere sau amenzi."6. În anexa nr. 1, articolul 16 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 16. – Nivelul majorării de întârziere este de 0,1% pentru fiecare zi de întârziere şi va fi modificat prin notificare, în condiţiile prevăzute de prezentul abonament şi de legislaţia în vigoare."7. În anexa nr. 1, la articolul 18, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 18. – (1) Beneficiarul are obligaţia să încheie cu operatorul, trimestrial, un proces-verbal de reglare şi confirmare certă a debitelor restante, care constituie şi înştiinţare de plată de la data înmânării sau comunicării acestuia."8. În anexa nr. 1, la articolul 20, partea introductivă şi litera a) se modifică şi vor avea următorul cuprins:"Art. 20. – Administraţia Naţională "Apele Române" – Direcţia Apelor ……………………… se obligă:a) să aducă la cunoştinţa beneficiarului modificările legale ale contribuţiilor specifice, conform art. 4, în termen de 5 zile de la modificare; în aceste condiţii, notificarea împreună cu confirmarea de primire ţin loc de act adiţional la prezentul abonament şi fac dovada acceptării noii contribuţii specifice de către beneficiar;".9. În anexa nr. 1, la articolul 21, literele a) şi e) se modifică şi vor avea următorul cuprins:"a) să accepte aplicarea contribuţiilor legal modificate, de la data fixată prin actul normativ de modificare;…………………………………………………………………e) să suporte plata majorărilor de întârziere la plată a facturilor, precum şi a penalităţilor pentru abateri de la normele de utilizare a resurselor de apă şi de evacuare a apelor uzate, conform prevederilor anexei nr. 7 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2002 privind înfiinţarea Administraţiei Naţionale „Apele Române”, aprobată cu modificări prin Legea nr. 404/2003, cu modificările şi completările ulterioare;”.10. În anexa nr. 1, articolul 23 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 23. – Soluţionarea litigiilor se realizează, de regulă, pe cale amiabilă. În caz de litigii neconciliabile pe cale amiabilă, soluţionarea acestora revine instanţelor de judecată competente conform legii."11. În anexa nr. 1, articolul 24 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 24. – (1) Părţile se obligă să adapteze abonamentele de utilizare/exploatare în derulare în cazul apariţiei unor modificări aduse prevederilor legale pe baza cărora au fost încheiate.(2) În cazul în care pe parcursul derulării abonamentului apare ca necesară renegocierea anumitor clauze şi condiţii, datorată altor cauze decât modificările legislative, aceasta se va face prin acte adiţionale.(3) Modificările datorate modificărilor legislative se fac conform prevederilor din prezentul abonament.(4) Părţile pot conveni şi alte clauze, acestea neputând să contravină prevederilor specifice gospodăririi apelor şi prevederilor legale în vigoare."12. În anexa nr. 1, articolul 26 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 26. – Prezentul abonament de utilizare/exploatare încetează în următoarele cazuri:a) prin acordul părţilor, exprimat în scris;b) la expirarea duratei abonamentului de utilizare/exploatare;c) la retragerea sau expirarea actului de reglementare, în cazul în care nu s-a solicitat prelungirea acestuia;d) dacă beneficiarul cesionează drepturile sau obligaţiile fără a avea acordul scris al celeilalte părţi;e) în caz de dizolvare, lichidare sau faliment al beneficiarului;f) în caz de reziliere în condiţiile art. 17."13. În anexa nr. 1, articolul 29 se abrogă.14. În anexa nr. 2, articolul 16 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 16. – Plata volumelor extrase se face de către beneficiar cu instrumente uzuale de plată, în baza facturii emise de operator, în termen de 30 de zile de la emiterea acesteia."15. În anexa nr. 2, articolul 19 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 19. – (1) Pentru neachitarea facturilor în termenul scadent al obligaţiilor de plată, utilizatorii datorează majorări de întârziere calculate la nivelul şi după procedura celor prevăzute în Codul de procedură fiscală pentru creanţele bugetare.(2) În cazul în care s-au acordat înlesniri la plata debitelor, majorările de întârziere se datorează până la data emiterii documentului prin care se acordă aceste înlesniri. Nerespectarea înlesnirilor la plată, aşa cum au fost acordate, conduce la calculul majorărilor de întârziere de la data încetării valabilităţii acestora, conform legii.(3) Majorările de întârziere la plată se facturează trimestrial, corespunzător perioadei de întârziere la plată."16. În anexa nr. 2, articolul 20 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 20. – (1) Majorările de întârziere se calculează pentru fiecare zi, începând cu ziua imediat următoare scadenţei obligaţiei şi până la data stingerii sumei datorate inclusiv.(2) Prevederile alin. (1) nu se aplică în cazul sumelor datorate ca majorări de întârziere sau amenzi."17. În anexa nr. 2, articolul 21 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 21. – Nivelul majorării de întârziere este de 0,1% pentru fiecare zi de întârziere şi va fi modificat prin notificare, în condiţiile prevăzute de prezentul abonament şi de legislaţia în vigoare."18. În anexa nr. 2, la articolul 22, teza I se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 22. – Neîndeplinirea de către beneficiar în termen de 3 luni de la data scadenţei a obligaţiei de plată a facturii dă dreptul operatorului să rezilieze de drept prezentul abonament de utilizare/exploatare şi să sisteze utilizarea/exploatarea nisipurilor şi pietrişurilor."19. În anexa nr. 2, la articolul 23, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 23. – (1) Beneficiarul are obligaţia să încheie cu operatorul, trimestrial, un proces-verbal de reglare şi confirmare certă a debitelor restante, care constituie şi înştiinţare de plată de la data înmânării sau comunicării acestuia."20. În anexa nr. 2, la articolul 24, partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 24. – Administraţia Naţională "Apele Române" – Direcţia Apelor ……………………… se obligă:".21. În anexa nr. 2, articolul 29 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 29. – (1) Părţile se obligă să adapteze abonamentele în derulare în cazul apariţiei unor modificări aduse prevederilor legale pe baza cărora au fost încheiate.(2) În cazul în care, pe parcursul derulării abonamentului, apare ca necesară renegocierea anumitor clauze şi condiţii, datorată altor cauze decât modificările legislative, aceasta se va face prin acte adiţionale.(3) Părţile pot conveni şi alte clauze, acestea neputând să contravină prevederilor specifice gospodăririi apelor şi prevederilor legale în vigoare."22. În anexa nr. 3, la articolul 7, litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:"e) la operatorii economici din acvacultură (iazuri piscicole), cu excepţia cazurilor în care se încheie contracte pentru serviciile comune prevăzute la cap. II pct. 7 şi 14 din anexa nr. 5 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 404/2003, cu modificările şi completările ulterioare, se ia în considerare necesarul de apă solicitat de utilizator, care trebuie să fie corespunzător volumului de apă utilizat pentru umplerea iazului plus cel pentru primenire; în cazul iazurilor piscicole amplasate în cascadă, volumul de apă brută asigurat în sursă este cel utilizat pentru primul lac din cascadă plus cel utilizat pentru primenire şi, după caz, diferenţele dintre volumele de apă aferente pentru fiecare dintre lacurile mai mari din aval faţă de volumul de apă al primului lac;”.23. În anexa nr. 3, la articolul 9, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:"(3) Pentru utilizarea resurselor de apă, pentru volume anuale mici şi foarte mici, procesul-verbal de recepţie şi facturarea se pot face trimestrial sau semestrial."24. În anexa nr. 3, la articolul 12, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:"(4) În cazul prelevării de apă dintr-o sursă subterană, diferenţele se aplică numai în situaţia în care emisarul prezintă o încărcare naturală mare la unul sau, după caz, la mai mulţi indicatori specifici tipului de apă uzată evacuată, mai mare decât cea corespunzătoare clasei II de calitate din "Normativul pentru obiectivele de referinţă pentru clasificarea calităţii apelor de suprafaţă". Limitele corespunzătoare acestei clase corespund valorilor-ţintă (obiective de calitate) şi reflectă condiţia de calitate pentru protecţia ecosistemelor acvatice."25. În anexa nr. 3, la articolul 14, după punctul 6 se introduce un nou punct, punctul 7, cu următorul cuprins:"7. în cazul în care determinările beneficiarului prezintă abateri mai mari de 20% faţă de cele de control ale operatorului, beneficiarul poate efectua, pe cheltuiala proprie, analiza probei/probelor-martor la un laborator independent acreditat, amplasat în localitatea unde îşi are sediul operatorul. Proba-martor este recoltată la momentul controlului, etichetată şi sigilată de reprezentanţii operatorului şi păstrată în condiţii corespunzătoare la sediul beneficiarului. Beneficiarul va informa prin fax operatorul asupra laboratorului şi datei la care se efectuează analiza, pentru ca un reprezentant al operatorului să asiste la desigilarea probei-martor. Dacă beneficiarul nu prezintă operatorului în termen de 5 zile lucrătoare de la comunicarea abaterii buletinul de analiză al probei-martor, se vor lua în calcul rezultatele buletinului de analiză al operatorului ca valori pe baza cărora se vor determina cantităţile de substanţe impurificatoare evacuate în emisar."26. În anexa nr. 3, articolul 23 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 23. -Anual, reprezentanţii Administraţiei Naţionale "Apele Române" reglează facturarea cantităţilor efectiv extrase în baza cantităţilor ce rezultă că au fost excavate din profilele post execuţie prezentate de beneficiar la sfârşitul perioadei de valabilitate a autorizaţiei şi din profilele post execuţie depuse la documentaţia pentru obţinerea autorizaţiei de gospodărire a apelor pentru perioada următoare, cu excepţia celor care desfăşoară activitate de extracţie pe fluviul Dunărea şi lacuri de acumulare; reglarea facturării cantităţilor efectiv extrase se face şi pe bază de punctaj, ţinând cont de datele obţinute de la Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale."27. În anexa nr. 4 la punctul A, subpunctul A.1 se modifică şi va avea următorul cuprins:"A.1. Calculul penalităţilor pentru depăşirea debitelor sau volumelor de apă prelevate prevăzute în actele de reglementare sau abonamentAbaterile se determină pe bază de măsurători efectuate de către utilizatorii de apă sau de către unităţile de gospodărire a apelor. Măsurătorile se înscriu în fişa de măsurători hidrometrice prezentată în anexa nr. 4.1, de către cel ce realizează măsurătoarea.Depăşirea volumului de apă corespunzător debitului reglementat prevăzut în actul de reglementare sau abonament se determină cu relaţia:                 n    Delta V(n) = Σ │(Q(pnc) – Q(pna)) D(f)│, unde:                I=1Delta V(n) = depăşirea volumului corespunzător debitului reglementat;Q(pnc) = debitul mediu zilnic prelevat, care se ia din coloana 11 a fişei de măsurători hidrometrice şi din rândurile în care acest debit este mai mare decât cel reglementat prevăzut în actul de reglementare sau abonament;Q(pna) = debitul maxim zilnic reglementat prevăzut în actul de reglementare sau abonament;D(f) = durata zilnică de funcţionare;I = 1….. n = numărul de zile în care debitul prelevat este mai mare decât cel reglementat.Relaţia de mai sus se aplică pentru fiecare captare şi se însumează pe totalul folosinţei de apă.Suma de plată se determină prin înmulţirea mărimii abaterii cu penalitatea prevăzută în anexa nr. 7 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2002 privind înfiinţarea Administraţiei Naţionale „Apele Române”, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 404/2003, cu modificările şi completările ulterioare (corespunzătoare procentului de depăşire).”28. Anexa nr. 5 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul IIÎn tot cuprinsul Ordinului ministrului mediului şi gospodăririi apelor nr. 798/2005, sintagma „dobânzi şi penalităţi de întârziere” se înlocuieşte cu sintagma „majorări de întârziere”.
 + 
Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
 + 
Articolul IVAbonamentul-cadru de utilizare/exploatare, aprobat prin Ordinul ministrului mediului şi gospodăririi apelor nr. 798/2005, cu modificările şi completările aduse prin prezentul ordin, se republică în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.Ministrul mediului,Nicolae NemirschiBucureşti, 28 iulie 2009.Nr. 1.028.
 + 
Anexă(Anexa nr. 5 la Ordinul nr. 798/2005)FORMULARE-TIP PENTRU PROCESELE-VERBALE DE CONSTATARE A ABATERILORA. În cazul depăşirii volumelor de apă maxim admise pentru prelevareADMINISTRATIA NAŢIONALĂ "APELE ROMÂNE"DIRECŢIA APELOR ………………………             UTILIZATORUL DE APĂPROCES-VERBALde constatare a abaterilor de la normele de utilizare/exploatare a resursei……………………………Seria …….. nr. ………….Încheiat în ziua ……… luna ……………… anul …………Subsemnatul/Subsemnaţii, ……………………………………., salariat/salariaţi la Direcţia Apelor …………………………….., având funcţia de ……………………………………, împuternicit/împuterniciţi de director prin Decizia nr. ……. emisă în baza art. 6 alin. (1) şi (6) din anexa nr. 4 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2002 privind înfiinţarea Administraţiei Naţionale „Apele Române”, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 404/2003, cu modificările şi completările ulterioare, posesor/posesori al/ai legitimaţiei/legitimaţiilor nr. ………………, eliberată/eliberate de …………………….., în urma controlului efectuat în ziua de…………. luna……………. anul …………. la ……………………., str. ………………… nr. ….., am constatat următoarele:

Nr.
crt.

Abaterea

Mărimea
abaterii
(mii mc)
Nivelul
penalităţilor
(lei/1.000 mc)
Suma de
penalizare
(lei)
0 1 2 3 4
1.

Volumul de apă prelevat peste
cel corespunzător debitului
reglementat
2.

Volumul de apă prelevat peste
cel corespunzător debitelor
prevăzute în planul de restricţii
3.

Volumul de apă preluat fără
abonament de utilizare/exploatare
4.

Volumul de apă folosit în alt
scop decât cel reglementat
TOTAL:

De săvârşirea acestor fapte se face vinovat/vinovată (unitatea)……………, înregistrată la registrul comerţului ……………….., cod fiscal R ………….., reprezentat/reprezentată prin ………………………, având calitatea de ……………………, domiciliat/domiciliată în localitatea …………………, str. ………………… nr. …., şi legitimaţia seria … nr. ………….. .În temeiul art. 4 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 404/2003, cu modificările şi completările ulterioare, pentru abaterile de la prevederile reglementate de utilizare/exploatare a resursei de apă, înscrise în anexa la Abonamentul de utilizare/exploatare nr. …., are de plată suma de ……………………… lei, reprezentând penalităţi calculate pentru abaterea constatată, pe baza prevederilor pct. B din anexa nr. 7 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 404/2003, cu modificările şi completările ulterioare.Penalităţile se vor achita în termen de 10 zile lucrătoare de la data comunicării procesului-verbal, prin ordin de plată, în contul nr. ……………………. al …………………, deschis la ………………………. .Unitatea penalizată a formulat următoarele obiecţiuni:……………………………………………………………………………………………………………………………………Împotriva prezentului proces-verbal, care ţine loc şi de înştiinţare de plată, se poate face plângere în termen de 15 zile de la data comunicării.Plângerea va fi însoţită de copia procesului-verbal şi se va depune la judecătoria teritorială competentă.Prezentul proces-verbal de constatare, neatacat în justiţie în termen de 15 zile de la data comunicării, constituie titlu executoriu, în înţelesul art. 372 din Codul de procedură civilă.Întocmit în ….. exemplare, dintre care o copie s-a comunicat astăzi …………/ se va comunică unităţii penalizate.Organul constatator,       Unitatea penalizată,    ………………..           ………………….B. În cazul depăşirii concentraţiilor maxime admise ale poluanţilor din apele uzate evacuateADMINISTRATIA NAŢIONALĂ "APELE ROMÂNE"DIRECŢIA APELOR ……………………………                UTILIZATORUL DE APĂPROCES-VERBALde constatare a depăşirii concentraţiilor maxime admise alepoluanţilor din apele uzate evacuateSeria …… nr. …………..Încheiat în ziua ……. luna ………. anul ……..Subsemnatul/Subsemnaţii, …………………………….., salariat/salariaţi la Direcţia Apelor …………….., având funcţia de ……………………………, împuternicit/împuterniciţi de director prin Decizia nr. ….. emisă în baza art. 6 alin. (1) şi (6) din anexa nr. 4 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2002 privind înfiinţarea Administraţiei Naţionale „Apele Române”, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 404/2003, cu modificările şi completările ulterioare, posesor/posesori al/ai legitimaţiei/legitimaţiilor nr. …………………., eliberată/eliberate de …………………., în urma controlului efectuat în ziua de …. luna ……….. anul ……. la ……………….., str. ………………. nr. ………, am constatat următoarele:……………………………………………………………………………………………………………………………………De săvârşirea acestor fapte se face vinovat/vinovată (unitatea) ……………………….., înregistrată la registrul comerţului ………………………., cod fiscal R …………., reprezentat/reprezentată prin …………………, având calitatea de ……………….., domiciliat/domiciliată în localitatea ……………………………., str. ……………, nr. ……, şi legitimaţia seria …………… nr. ……. .În temeiul art. 4 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 404/2003, cu modificările şi completările ulterioare, pentru abaterile de la prevederile reglementate referitoare la concentraţiile maxime admise ale poluanţilor din apele uzate evacuate în resursele de apă, înscrise în anexa la Abonamentul de utilizare/exploatare nr. ………., are de plată suma de ………………. lei, reprezentând penalităţi calculate pentru abaterea constatată pentru fiecare poluant (indicator de calitate) a cărui concentraţie depăşeşte limitele admise, conform tabelului anexat.Penalitatea se va achita în termen de 10 zile lucrătoare de la data comunicării procesului-verbal, prin ordin de plată, în contul nr. ………………………………. al …………………, deschis la …………………… .Unitatea penalizată a formulat următoarele obiecţiuni:……………………………………………………………………………………………………………………………………Împotriva prezentului proces-verbal, care ţine loc şi de înştiinţare de plată, se poate face plângere în termen de 15 zile de la data comunicării.Plângerea va fi însoţită de copia procesului-verbal şi se va depune la judecătoria teritorială competentă.Prezentul proces-verbal de constatare, neatacat în justiţie în termen de 15 zile de la data comunicării, constituie titlu executoriu, în înţelesul art. 372 din Codul de procedură civilă.Întocmit în …. exemplare, dintre care o copie s-a comunicat astăzi …………/se va comunică unităţii penalizate.Organul constatator,         Unitatea penalizată,    ………………..             ………………….C. În cazul constatării abaterilor de la normele de utilizare/exploatare a nisipurilor şi pietrişurilorADMINISTRATIA NAŢIONALĂ "APELE ROMÂNE"DIRECŢIA APELOR ………………………..           UTILIZATORUL DE BALASTPROCES-VERBALde constatare a abaterilor de la normele de utilizare/exploatare a nisipurilor şi pietrişurilorSeria ……….. nr. ………….Încheiat în ziua ….. luna ……… anul …..Subsemnatul/Subsemnaţii, ………………………. salariat/salariaţi la Direcţia Apelor ……….., având funcţia de ………….., împuternicit/împuterniciţi de director prin Decizia nr. …. emisă în baza art. 6 alin. (1) şi (6) din anexa nr. 4 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2002 privind înfiinţarea Administraţiei Naţionale „Apele Române”, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 404/2003, cu modificările şi completările ulterioare, posesor/posesori al/ai legitimaţiei/legitimaţiilor nr. …….., eliberată/eliberate de ……………………, în urma controlului efectuat în ziua de ………. luna …… anul ……. la ………………, str. ………….. nr. ……., am constatat următoarele:

Nr.
crt.

Abaterea

Mărimea
abaterii
(mii mc)
Nivelul
penalităţilor
(lei/mc)
Suma de
penalizare
(lei)
0 1 2 3 4
1.

Volumul de nisipuri şi pietrişuri
peste cel corespunzător volumului
reglementat
*)

2.

Volumul de nisipuri şi pietrişuri
fără abonament de utilizare/
exploatare
De zece ori
contribuţia

TOTAL:

Notă *) Mărimea abaterii se determină în conformitate cu pct. B alin. (1) şi (3) din anexa nr. 7 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 404/2003, cu modificările şi completările ulterioare.De săvârşirea acestor fapte se face vinovat/vinovată (unitatea)……………., înregistrată la registrul comerţului ……………., cod fiscal R…………, reprezentat/reprezentată prin …………….., având calitatea de………….., domiciliat/domiciliată în localitatea …………………, str. ……………. nr. ….., şi legitimaţia seria …… nr. ….În temeiul art. 4 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 404/2003, cu modificările şi completările ulterioare, pentru abaterile de la prevederile reglementate de utilizare/exploatare a resursei de nisip şi pietriş, înscrise în anexa la Abonamentul de utilizare/exploatare nr. ……, are de plată suma de ……… lei, reprezentând penalităţi calculate pentru abaterea constatată, pe baza prevederilor pct. B din anexa nr. 7 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 404/2003, cu modificările şi completările ulterioare.Penalităţile se vor achita în termen de 10 zile lucrătoare de la data comunicării procesului-verbal, prin ordin de plată, în contul nr. ……………………. al …………………., deschis la …………………. .Unitatea penalizată a formulat următoarele obiecţiuni:………………………………………………………………..………………………………………………………………..Împotriva prezentului proces-verbal, care ţine loc şi de înştiinţare de plată, se poate face plângere în termen de 15 zile de la data comunicării.Plângerea va fi însoţită de copia procesului-verbal şi se va depune la judecătoria teritorială competentă.Prezentul proces-verbal de constatare, neatacat în justiţie în termen de 15 zile de la data comunicării, constituie titlu executoriu, în înţelesul art. 372 din Codul de procedură civilă.Întocmit în ……. exemplare, dintre care o copie s-a comunicat astăzi ………../se va comunică unităţii penalizate.Organul constatator,       Unitatea penalizată,    ………………..           ………………….–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x