ORDIN nr. 1.007 din 10 iulie 2001

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 552 din 4 septembrie 2001
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 36 05/08/2003
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 3ABROGA PEORDIN 301 31/07/1995
ART. 3ABROGA PEORDIN 300 31/07/1995
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 3 04/01/2001 ART. 2
ActulREFERIRE LAHG 3 04/01/2001 ART. 4
ActulCONTINE PEREGLEMENTARI 10/07/2001
ActulREFERIRE LALEGE 105 27/06/2000
ActulREFERIRE LAOG 78 24/08/2000 ART. 17
ActulREFERIRE LALEGE 197 04/11/1998
ActulREFERIRE LAOG 44 28/08/1997 ART. 4
ActulREFERIRE LAOG (R) 19 18/08/1997 ART. 12
ART. 1APROBA PEREGLEMENTARI 10/07/2001
ART. 3ABROGA PEORDIN 301 31/07/1995
ART. 3ABROGA PEORDIN 300 31/07/1995
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 1006 10/07/2001 ANEXA 1
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 251 17/05/1999
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 592 14/10/1998
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 353 02/07/1998
ANEXA 1REFERIRE LADECRET 371 02/11/1976
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 36 05/08/2003

pentru aprobarea Reglementărilor şi a metodologiei privind omologarea vehiculelor rutiere şi eliberarea cărţii de identitate a acestora, în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România – RNTR 7



Ministrul lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei,în temeiul prevederilor art. 17 din Ordonanţa Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea vehiculelor rutiere şi eliberarea cărţii de identitate a acestora, în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România, ale art. 12 lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, aprobată şi modificată prin Legea nr. 197/1998, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 4 alin. (2) lit. b) şi f) şi alin. (3) lit. e) din Ordonanţa Guvernului nr. 44/1997 privind transporturile rutiere, aprobată şi modificată prin Legea nr. 105/2000, ale art. 2 pct. 1 şi ale art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei,emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă Reglementările şi metodologia privind omologarea vehiculelor rutiere şi eliberarea cărţii de identitate a acestora, în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România – RNTR 7, cuprinse în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Condiţiile tehnice de protecţie a mediului şi ale folosinţei conform destinaţiei, care se aplică la omologarea vehiculelor rutiere în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice, sunt cuprinse în Reglementările privind condiţiile tehnice pe care trebuie să le îndeplinească vehiculele rutiere în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România – RNTR 2, aprobate prin ordin al ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei.
 + 
Articolul 3La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului transporturilor nr. 300/1995 privind emiterea de către Ministerul Transporturilor a certificatelor de omologare internationala pentru vehicule rutiere şi componente ale acestora, în conformitate cu Regulamentele internaţionale O.N.U.-E.C.E., precum şi Ordinul ministrului transporturilor nr. 301/1995 privind omologarea de tip a vehiculelor rutiere pentru circulaţia pe drumurile publice, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 189 din 21 august 1995.
 + 
Articolul 4Regia Autonomă "Registrul Auto Roman" va aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 5Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul lucrărilor publice,transporturilor şi locuinţei,Miron Tudor Mitrea
 + 
Anexa 1Reglementări şi metodologie privind omologareavehiculelor rutiere şi eliberarea cărţii de identitate a acestora,în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România – RNTR 7 + 
Capitolul 1Obiectul şi domeniul de aplicare. Abrevieri şi definiţii1.1. Prezentele reglementări cuprind norme care se referă la:a) metodologia de acordare a omologării de tip cu valabilitate naţionala a vehiculelor rutiere, în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România;b) metodologia de acordare a omologării de tip cu valabilitate internationala, în conformitate cu Regulamentele internaţionale O.N.U.-E.C.E., anexa la Acordul privind adoptarea de condiţii uniforme de omologare şi recunoaşterea reciprocă a omologării echipamentelor şi pieselor vehiculelor cu motor, încheiat la Geneva la 20 martie 1958, la care România a aderat prin Decretul nr. 371/1976, publicat în Buletinul Oficial, Partea I, nr. 93 din 4 noiembrie 1976, cu modificările ulterioare, denumit în continuare Acordul de la Geneva;c) metodologia de acordare a omologării individuale pentru vehiculele rutiere, noi sau uzate;d) metodologiile pentru efectuarea operaţiunilor de certificare a autenticităţii şi de verificare tehnica a vehiculelor rutiere în vederea înmatriculării sau reinmatricularii.1.2. În cuprinsul prezentelor reglementări se vor folosi următoarele abrevieri şi definiţii:● Regia Autonomă "Registrul Auto Roman" – R.A.R.;● Cartea de identitate a vehiculului – C.I.V.;● Certificatul de omologare de tip pentru circulaţia pe drumurile publice – Certificatul de omologare de tip;● Comisia Economică pentru Europa de pe lângă Organizaţia Naţiunilor Unite – O.N.U.-E.C.E.;● Reglementări privind certificarea încadrării vehiculelor rutiere, înmatriculate, în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi folosinţă conform destinaţiei, prin inspecţia tehnica periodică, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 353/1998, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 285 bis din 3 august 1998 – RNTR 1;● Reglementări privind condiţiile tehnice pe care trebuie să le îndeplinească vehiculele rutiere în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 251/1999, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 304 din 29 iunie 1999 – RNTR 2;● Reglementări privind omologarea în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România, agrearea şi efectuarea inspecţiei tehnice periodice a vehiculelor destinate transportului de mărfuri periculoase, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 592/1998, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 220 şi nr. 220 bis din 19 mai 1999 – RNTR 3;– familie de vehicule – un grup de vehicule de aceeaşi marca şi tip, derivate dintr-o platforma tehnica de baza, având caracteristici generale apropiate. Familia de vehicule poate prezenta diferite tipuri de motorizare şi/sau transmisie, precum şi diferite categorii de caroserie;– număr de identificare a unui vehicul (VIN) – combinaţie structurală de caractere atribuite unui vehicul de constructorul sau în vederea identificarii (SR ISO 3779:1996);– chemarea vehiculelor – notificarea deţinătorilor vehiculelor în vederea prezentării acestora pentru remedierea, pe cheltuiala constructorului sau a reprezentantului autorizat al acestuia, a neconformitatilor sistematice şi majore constatate la vehiculele livrate, ulterior eliberării certificatului de omologare de tip şi care afectează grav siguranţa rutiera şi protecţia mediului.
 + 
Capitolul 2Metodologia de acordare a omologării de tip cu valabilitate naţionala pentru vehiculele rutiere, în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România2.1. Omologarea de tip cu valabilitate naţionala a vehiculelor rutiere reprezintă autorizarea de comercializare în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România, acordată vehiculelor rutiere noi, construite în ţara sau importate, în serie mai mare de 10 bucăţi de acelaşi tip, pe an.2.2. Omologarea de tip se acordă numai persoanelor juridice care au sediul în România, în calitate de constructor sau de reprezentant autorizat al acestuia.2.3. Dacă o altă persoană juridică cu sediul în România, autorizata ca reprezentant legal al aceluiaşi constructor de vehicule, pentru acelaşi tip de vehicul, importa într-un an mai mult de 10 bucăţi de acest tip, ea poate, de comun acord cu firma deţinătoare a omologării, sa primească C.I.V. În cazul în care solicitantul nu a obţinut acordul firmei deţinătoare a omologării, acesta poate solicita şi poate obţine o extindere a omologării tipului respectiv de vehicul din partea R.A.R.2.4. Omologarea de tip a vehiculelor rutiere se acordă de R.A.R. dacă se constata, prin verificări efectuate pe baza prescripţiilor tehnice în vigoare în România, conformitatea vehiculelor rutiere cu normele privind siguranţa circulaţiei, protecţia mediului şi a folosinţei conform destinaţiei. Aceste norme sunt cele prevăzute în RNTR 2, în vigoare la data prezentării vehiculelor la omologare.2.5. Omologarea de tip pentru circulaţia pe drumurile publice se acordă în condiţiile pct. 2.2, pe baza dosarului produsului întocmit de solicitantul omologării şi a verificărilor efectuate pentru certificarea conformitatii vehiculelor rutiere cu reglementările tehnice şi legislaţia naţionala. Conţinutul dosarului produsului şi lista cuprinzând verificările necesare se stabilesc de R.A.R. prin proceduri specifice interne, în conformitate cu activităţile definite prin Ghidul ISO-2, ţinând seama de procedurile similare adoptate de celelalte tari europene, în special de cele din Uniunea Europeană.2.6. În cazul solicitării de omologare a unei familii de vehicule dosarul produsului trebuie să cumuleze toate caracteristicile tehnice ale vehiculelor familiei respective, din care să reiasă clar diferenţele dintre acestea în ceea ce priveşte datele ce se înscriu în C.I.V. În vederea certificării conformitatii, R.A.R. va stabili unul sau mai multe vehicule reprezentative ce vor fi prezentate la verificări şi va acorda numere de omologare pentru fiecare tip de vehicul al familiei ale cărui caracteristici tehnice, care sunt înscrise în C.I.V., diferă.2.7. Documentul care atesta acordarea omologării de tip cu valabilitate naţionala este Certificatul de omologare de tip eliberat de R.A.R. Pe baza Certificatului de omologare de tip şi în urma unei comenzi oficiale transmise de solicitant R.A.R. emite către acesta C.I.V. Acest document se completează de către solicitant cu toate datele de identificare ale vehiculului (număr de identificare – VIN, an de fabricaţie, serie motor, culoare), incluzând atestarea conformitatii cu caracteristicile tehnice cuprinse în Certificatul de omologare de tip, şi se eliberează pentru toate vehiculele comercializate, conforme cu tipul omologat, către clienţii săi.Deţinătorii omologării de tip au dreptul sa completeze şi sa elibereze C.I.V. numai pentru vehiculele livrate de aceştia.2.8. Certificatul de omologare de tip are valabilitate nelimitată, cu excepţia omologarilor de tip acordate pe bază de derogare. Certificatul de omologare de tip îşi pierde valabilitatea în cazul în care s-au modificat caracteristicile tehnice ale vehiculelor comercializate în baza acestuia sau în situaţia în care au apărut modificări ale prevederilor reglementărilor tehnice RNTR 2, care au stat la baza omologării de tip, prin care se prevăd noi condiţii tehnice, care afectează în mod semnificativ siguranţa circulaţiei şi protecţia mediului şi care necesita eliberarea unor noi cărţi de identitate.2.9. Verificările efectuate în vederea certificării conformitatii vehiculelor cu normele tehnice privind siguranţa circulaţiei, protecţia mediului şi folosinţă conform destinaţiei constau într-o inspecţie definită conform SR EN 45004:1997, având ca baza documentele normative cerute prin dosarul produsului şi prin RNTR 2 şi incluzând măsurătorile necesare pentru evidentierea datelor tehnice ce se înscriu în C.I.V. şi în Certificatul de omologare de tip. Beneficiarul omologării poate solicita acordarea unui număr limitat de C.I.V., anterior obţinerii omologării de tip. Acestea vor putea fi eliberate după maximum 5 zile lucrătoare de la data prezentării vehiculului la R.A.R., timp necesar pentru finalizarea verificărilor de conformitate în vederea completării datelor înscrise în C.I.V.Dacă în urma inspecţiei se constata neconformităţi ale tipului de vehicul cu documentele normative, se vor efectua măsurători suplimentare pentru atestarea încadrării caracteristicilor vehiculului în cerinţele RNTR 2. În cazul în care neconformităţile constatate sunt remediate de beneficiarul omologării, pentru a se putea obţine Certificatul de omologare de tip, beneficiarul omologării va fi obligat sa rezolve totodată şi neconformităţile constatate la vehiculele pentru care a obţinut un număr limitat de C.I.V. În acest caz beneficiarul omologării trebuie să prezinte la R.A.R. documentele care să ateste chemarea vehiculelor de la clienţi pentru remedierile impuse, în vederea eliberării în continuare a altor C.I.V.2.10. Extinderea omologării de tip pentru circulaţia pe drumurile publice se poate acorda în următoarele situaţii:a) vehiculul este o varianta constructivă a unui tip de vehicul care a obţinut de la R.A.R. omologarea de tip pentru circulaţia pe drumurile publice;b) fabricatia de serie este transferata de producătorul care a obţinut iniţial omologarea de tip pentru circulaţia pe drumurile publice unui alt producător;c) vehiculele sunt importate în serie de alte societăţi comerciale decât cele care au solicitat iniţial eliberarea Certificatului de omologare de tip, dacă se notifica în scris de către constructorul vehiculelor schimbarea sau mărirea numărului reprezentanţilor săi autorizaţi în România.În toate cazurile de solicitare a extinderii omologării de tip vehiculele trebuie să corespundă RNTR 2 în vigoare la data prezentării la omologare a vehiculului pentru care se cere extinderea.2.11. R.A.R. poate refuza acordarea omologării de tip pentru circulaţia pe drumurile publice, dacă se constată că producătorul nu are stabilite condiţiile pentru asigurarea repetabilitatii în producţia de serie a caracteristicilor şi a performantelor vehiculului prezentat la omologare.2.12. În cazul în care la controlul efectuat la constructorul vehiculului sau la vânzător, în baza prevederilor legale în vigoare, se constata neconformitatea cu tipul omologat, R.A.R. poate dispune anularea Certificatului de omologare de tip şi retragerea omologării.
 + 
Capitolul 3Metodologia de acordare a omologării de tip cu valabilitate internationala3.1. Omologarile cu valabilitate internationala se acordă în conformitate cu Regulamentele internaţionale O.N.U.- E.C.E., anexa la Acordul de la Geneva.3.2. În vederea eliberării certificatelor de omologare cu valabilitate internationala a vehiculelor rutiere şi a componentelor acestora, în conformitate cu Acordul de la Geneva, Guvernul României a desemnat Ministerul Transporturilor (19/A) şi R.A.R. (19/B) ca Departament administrativ, şi, respectiv, Serviciu tehnic, însărcinate cu aplicarea prevederilor acordului mai sus menţionat. Prin delegare R.A.R. poate desemna alte servicii tehnice.Lista cuprinzând serviciile tehnice notificate, precum şi regulamentele internaţionale pentru care acestea pot elibera, pe bază de delegare, rapoarte de încercări se găseşte în editia în vigoare a documentului TRANS/WP.29/343 a Consiliului Economic şi Social al Organizaţiei Naţiunilor Unite, document ce se modifica în funcţie de evoluţia Acordului de la Geneva.3.3. R.A.R. atesta corectitudinea şi obiectivitatea rapoartelor de încercări pe baza cărora se eliberează certificatele de omologare internationala.3.4. R.A.R. tine evidenta certificatelor de omologare internationala eliberate în România şi a celor primite de la autorităţile administrative ale celorlalte tari care sunt parte la Acordul de la Geneva.3.5. Pentru eliberarea certificatelor de omologare cu valabilitate internationala producătorii de vehicule rutiere sau de componente pentru vehicule rutiere adresează cererea însoţită de documentele precizate în fiecare regulament la R.A.R. Documentele respective trebuie să poarte antetul producătorului şi să fie redactate în limba română şi în limba franceza sau engleza.3.6. După primirea cererii de eliberare a Certificatului de omologare cu valabilitate internationala şi în urma analizei documentelor R.A.R. stabileşte dacă efectuează încercările în laboratoarele proprii sau deleagă unul dintre serviciile tehnice mentionale la pct. 3.2.3.7. Serviciul tehnic delegat conform pct. 3.2 va comunică data la care se vor efectua încercările, în vederea participării unui reprezentant al R.A.R., care să asiste la efectuarea încercărilor şi care să confirme decizia sa serviciului tehnic respectiv.3.8. În ceea ce priveşte conformitatea producţiei, R.A.R., prin structurile sale specializate, va verifica, pe parcursul procesului de omologare, existenta la fabricant a dispoziţiilor adecvate şi a programelor de inspecţie documentate privind verificarea conformitatii vehiculelor, echipamentelor sau componentelor produse cu Certificatul de omologare cu valabilitate internationala. R.A.R. va conveni împreună cu fabricantul ca pentru fiecare omologare să se efectueze, la intervale specificate, încercări sau controale conexe, pentru a verifica dacă producţia rămâne conformă cu tipul omologat, incluzând, unde este cazul, încercările specificate în regulamentul respectiv.3.9. Pe baza rapoartelor de încercări şi a auditului efectuat de structurile specializate ale R.A.R., acesta redactează Comunicarea privind acordarea/extinderea/refuzul/retragerea omologării sau oprirea definitivă a producţiei, îi acorda numărul de ordine şi o prezintă spre aprobare Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei.3.10. După semnare un exemplar al comunicării se transmite solicitantului omologării, prin R.A.R., un exemplar se arhiveaza de către R.A.R. şi câte un exemplar se transmite autorităţilor administrative din ţările care sunt parte la regulamentul respectiv, prin Direcţia generală de relaţii internaţionale din cadrul Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei.
 + 
Capitolul 4Metodologia de acordare a omologării individuale pentru vehiculele rutiere noi sau uzate4.1. Omologarea individuală reprezintă autorizarea de admitere în circulaţie pe drumurile publice din România, acordată vehiculelor rutiere care au fost anterior înmatriculate în alte tari, celor noi, construite în ţara sau importate în serie de cel mult 10 bucăţi de acelaşi tip pe an, precum şi celor construite din piese detasate.Omologarea individuală se acordă şi în cazul vehiculelor rutiere pentru care a fost schimbată categoria sau subcategoria de folosinţă, celor cărora li s-a înlocuit motorul prevăzut de constructor cu unul din afară gamei de motorizare, precum şi vehiculelor cărora li s-a înlocuit caroseria şi/sau sasiul, chiar dacă acestea sunt sau au fost înmatriculate în România.4.2. Vehiculele noi introduse în ţara de una şi aceeaşi persoana fizica sau juridică pot fi supuse procedurii de omologare individuală, dacă numărul acestora nu depăşeşte 10 bucăţi de acelaşi tip pe an, chiar dacă în anul respectiv au fost aduse peste 10 vehicule de acelaşi tip de alte persoane fizice sau juridice.4.3. Omologarea individuală a vehiculelor rutiere se acordă de către R.A.R. numai după verificările efectuate conform prevederilor reglementărilor şi normelor tehnice în transporturile rutiere (RNTR), în vigoare la data prezentării vehiculului la omologare, ca urmare a validării rezultatelor acestor verificări, conform cărora vehiculele respective îndeplinesc condiţiile tehnice în vederea admiterii în circulaţie în România.4.4. Verificarea îndeplinirii condiţiilor în vederea admiterii în circulaţie cuprinde operaţiunile de identificare şi de verificare a conformitatii vehiculului cu configuraţia codificata în numărul de identificare şi cu datele din documentele insotitoare ale vehiculului şi din baza de date a R.A.R., precum şi operaţiunile de control pe liniile de diagnosticare.În cazul vehiculelor început de serie, neomologate de tip, în cazul vehiculelor realizate din piese detasate sau cu modificări ale tipului de baza, precum şi în cazul schimbării de categorie, verificarea îndeplinirii condiţiilor în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România include un program de încercări de conformitate privind securitatea rutiera şi protecţia mediului.4.5. Pentru vehiculele rutiere, cu excepţia celor noi, prezentate la omologarea individuală, verificarea îndeplinirii condiţiilor în vederea admiterii în circulaţie include şi operaţiunea de certificare a autenticităţii, în conformitate cu prevederile pct. 5.1.1 şi 5.1.2.Operaţiunea de certificare a autenticităţii se va introduce etapizat, începând cu autovehiculele cu masa maxima autorizata de până la 3,5 t.4.6. Omologarea individuală se acordă deţinătorului vehiculului, persoana fizica sau juridică, sau persoanei împuternicite legal de acesta sa îl reprezinte.4.7. Documentul care atesta acordarea omologării individuale este C.I.V, document care se eliberează de R.A.R şi care este completat şi luat în evidenta conform legislaţiei în vigoare.
 + 
Capitolul 5Metodologiile pentru efectuarea operaţiunilor de certificare a autenticităţii şi de verificare tehnica a vehiculelor rutiere în vederea înmatriculării sau reinmatricularii5.1. Metodologie pentru efectuarea operaţiunii de certificare a autenticităţii vehiculelor rutiere5.1.1. Certificarea autenticităţii unui vehicul rutier reprezintă atestarea de către R.A.R. a faptului ca vehiculul respectiv, inclusiv principalele sale elemente de identificare, sunt originale şi/sau nu au fost supuse unor modificări neautorizate.5.1.2. Certificarea autenticităţii se face cu aparatura specifică, în vederea depistarii falsificării seriilor de identificare, a controlului unor însemne de identificare specifice ale fabricantului şi a verificării altor date ale fabricantului care permit stabilirea exactă a conformitatii vehiculului şi a componentelor acestuia cu cele originale.5.1.3. Certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere în vederea înmatriculării sau reinmatricularii se atesta prin Certificatul de autenticitate emis de R.A.R.5.1.4. La reinmatricularea vehiculelor rutiere Certificatul de autenticitate se eliberează ultimului deţinător menţionat în C.I.V.Până la data de 30 iunie 2002 Certificatul de autenticitate se eliberează optional, la cererea deţinătorilor.5.1.5. Termenul de valabilitate a Certificatului de autenticitate este de 30 de zile de la data eliberării.5.1.6. Solicitantul Certificatului de autenticitate, care se considera vătămat în drepturi prin eliberarea unui astfel de certificat necorespunzător sau prin anularea acestuia, se poate adresa instanţelor judecătoreşti competente, în condiţiile legii.5.2. Metodologie pentru efectuarea operaţiunii de verificare tehnica a vehiculelor rutiere, în vederea înmatriculării sau reinmatricularii5.2.1. Verificarea tehnica a unui vehicul rutier, în vederea înmatriculării/reinmatricularii, consta în:a) operaţiunea de verificare a conformitatii vehiculului cu datele din documentele acestuia (certificatul de înmatriculare, C.I.V. etc.), precum şi conformitatea datelor privind marca şi tipul vehiculului respectiv cu cele din cataloagele de specialitate şi din banca de date a R.A.R.;b) operaţiunile de verificare pe liniile de diagnosticare, conform prevederilor cuprinse în reglementările RNTR 1, în vigoare, corelate cu verificarea conformitatii componentelor principale ale vehiculului cu numărul de identificare a acestuia.5.2.2. Verificarea tehnica a unui vehicul rutier, în vederea înmatriculării/reinmatricularii, se finalizează prin eliberarea şi/sau completarea anexei la certificatul de înmatriculare.
 + 
Capitolul 6Dispoziţii finale6.1. Preluarea în legislaţia română a prevederilor Directivelor Uniunii Europene de modificare a Directivelor de baza privind construcţia şi omologarea vehiculelor şi/sau a subansamblurilor acestora se face cronologic, în ordinea numerelor atribuite acestora.6.2. Aplicarea ultimei modificări a directivei de baza, stabilită în legislaţia naţionala la un moment dat, impune respectarea tuturor acelor directive anterioare, aplicabile omologării pentru circulaţie în situaţia respectiva, cu excepţia cazului în care reglementările naţionale prevăd derogări explicite.6.3. În cazuri justificate şi pentru loturi limitate de vehicule rutiere, la care se constată că nu sunt îndeplinite în totalitate prevederile RNTR 2, iar influentele neconformitatilor respective asupra siguranţei circulaţiei şi protecţiei mediului sau folosinţei conform destinaţiei sunt apreciate ca fiind nesemnificative, solicitantul omologării pentru circulaţie poate cere acordarea unei derogări.Derogarile de la cerinţele RNTR 2 se acordă numai de Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, ca urmare a unei solicitări motivate.6.4. Până la notificarea modificării denumirii autorităţii administrative române şi publicarea acestei modificări în documentul TRANS/WP. 29/343 al O.N.U-E.C.E, în comunicările privind omologarea de tip a unor vehicule sau componente, în conformitate cu prevederile unui anumit regulament O.N.U-E.C.E, pe care Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei le transmite conform prevederilor Acordului de la Geneva tuturor ţărilor care aplica respectivul regulament, se va introduce o nota de subsol cu următorul conţinut:"Vechea denumire a Autorităţii administrative este Ministerul Transporturilor".–––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x