ORDIN nr. 1.000 din 29 septembrie 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 893 din 6 octombrie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 168 09/03/2005
ActulCONTINE PEMETODOLOGIE 29/09/2005
ART. 1APROBA PEMETODOLOGIE 29/09/2005
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEDECIZIE 10 11/05/2015

privind aprobarea Metodologiei pentru desfăşurarea concursului de rezidenţiat în medicină, medicină dentară şi farmacie, sesiunea 20 noiembrie 2005



În temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 168/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,văzând Referatul Direcţiei de resurse umane şi dezvoltare profesională nr. EN/1.492 din 28 septembrie 2005,ministrul sănătăţii emite prezentul ordin. + 
Articolul 1Se aprobă Metodologia pentru desfăşurarea concursului de rezidenţiat în medicină, medicină dentară şi farmacie, sesiunea 20 noiembrie 2005, conform anexei care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Direcţia de resurse umane şi dezvoltare profesională va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 3Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul sănătăţii,Gheorghe Eugen NicolăescuBucureşti, 29 septembrie 2005.Nr. 1.000.
 + 
Anexa METODOLOGIEpentru desfăşurarea concursului derezidenţiat în medicină, medicină dentară şi farmacie,sesiunea 20 noiembrie 2005 + 
Capitolul IDispoziţii generale1. Ministerul Sănătăţii organizează concurs naţional de intrare în rezidenţiat de medicină, medicină dentară şi farmacie la data de 20 noiembrie 2005. Concursul se va desfăşura în următoarele centre universitare:– centrul universitar Bucureşti – grupa specialităţilor chirurgicale şi grupa medicină dentară;– centrul universitar Cluj-Napoca – grupa specialităţilor medicale şi grupa medicină de familie;– centrul universitar Craiova – grupa medicină de laborator;– centrul universitar Târgu Mureş – grupa farmacie.2. Numărul de locuri pe profiluri, grupe de specialităţi şi specialităţi, precum şi centrele de pregătire pentru fiecare specialitate sunt aprobate prin ordin comun emis de ministrul educaţiei şi cercetării şi ministrul sănătăţii.3. Pentru organizarea concursului de rezidenţiat sunt desemnate o comisie comună naţională şi comisii comune zonale. Comisiile comune sunt formate din reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii şi ai Ministerului Educaţiei şi Cercetării şi aprobate prin ordin comun al ministrului educaţiei şi cercetării şi al ministrului sănătăţii.4.1. Concursul se desfăşoară sub formă de test-grilă cu 200 de întrebări, cu o durată de 4 ore.4.2. Se declară promovaţi candidaţii care obţin minimum 50% din punctajul maxim realizat la cele 200 de întrebări de primii 10 candidaţi din fiecare grupă, în limita numărului de locuri publicat pentru fiecare grupă de specialităţi.4.3. Doctoranzii cu frecvenţă pot fi admişi în rezidenţiat în situaţia îndeplinirii condiţiilor de admitere la grupa sau subgrupa de specialităţi respectivă.4.4. Medicii rezidenţi au obligaţia să efectueze pregătirea şi să susţină examenul de medic specialist în specialitatea pentru care au optat, în primii 2 ani de la absolvirea stagiului.5. Informaţiile generale importante despre concursul de rezidenţiat sunt făcute publice prin presă, radio, tv, iar cele de detaliu, prin publicare în ziarul "Viaţa Medicală" şi în "Observatorul Medical", precum şi prin Internet, la adresa www.rezidentiat2005.ro.
 + 
Capitolul IITematică, bibliografie, întrebări6.1. Tematicile concursului de rezidenţiat sunt diferite pe profiluri şi grupe de specialităţi, ca şi bibliografia aferentă. Ele sunt elaborate de Colegiul Medicilor din România, Colegiul Medicilor Dentişti din România, respectiv Colegiul Farmaciştilor din România, aprobate de preşedintele comisiei comune de rezidenţiat şi sunt publicate în ziarul "Viaţa Medicală" şi în "Observatorul Medical" din 13 mai 2005.6.2. Întrebările vor fi diferite în funcţie de profil sau grupe de specialităţi. Fiecare dintre seturile de întrebări este creat de grupuri de lucru diferite. Coordonatorul fiecărui grup de lucru este desemnat de preşedintele comisiei centrale a rezidenţiatului, la propunerea preşedinţilor comisiilor comune zonale, iar numele lui va fi făcut public odată cu închiderea concursului. Coordonatorul fiecărui grup răspunde întru totul de corectitudinea formulării întrebării, alegerea răspunsurilor corecte şi de păstrarea secretului întrebării. Coordonatorul va da avizul "bun de tipar" pentru multiplicarea caietelor de întrebări.
 + 
Capitolul IIIÎnscrierea candidaţilor7.1. La concurs se pot prezenta:– candidaţi care au diplomă de licenţă în profil medico-farmaceutic uman sau o diplomă echivalentă cu aceasta;– rezidenţi aflaţi în pregătire;– specialişti care doresc să efectueze pregătire în cea de-a doua specialitate, cu respectarea prevederilor legale;– medicii, medicii dentişti şi farmaciştii care au obţinut intrarea în specialitate în urma promovării unui concurs de rezidenţiat pe post; reuşita la acest concurs nu îi absolvă de respectarea prevederilor stabilite prin actul adiţional la contractul de muncă.7.2. A doua specialitate se poate obţine numai în regim cu taxă.7.3. Candidaţii sunt apţi din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic) pentru exercitarea activităţii în grupa de specialitate pentru care candidează.8.1. Înscrierile la concurs se fac la sediile direcţiilor de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti din momentul apariţiei în presă a publicaţiei de concurs şi se termină cu 25 de zile înaintea concursului.8.2. Publicaţia de concurs va cuprinde următoarele:a) data, locul şi ora desfăşurării concursului;b) condiţii de participare;c) locul şi perioada de înscriere;d) numărul de locuri;e) informaţii generale.9. Dosarele de înscriere a candidaţilor trebuie să conţină următoarele documente:a) cerere de înscriere la concurs, cu numele de familie, iniţiala tatălui şi toate prenumele înscrise în buletinul de identitate sau în cartea de identitate, precum şi grupa de specialităţi pentru care concurează (se va menţiona acordul pentru folosirea numelui, precum şi pentru afişarea rezultatului pe Internet);b) xerocopie a buletinului de identitate sau a cărţii de identitate (paginile din care reies numele şi prenumele candidatului, precum şi data naşterii);c) copie legalizată a diplomei de licenţă de medic, stomatolog (medic dentist) sau farmacist; absolvenţii promoţiei 2005 pot prezenta adeverinţă privind promovarea examenului de licenţă; absolvenţii din anul 2004 şi din anii anteriori care au promovat examenul de licenţă în anul 2005 sunt consideraţi promoţia acelui an în care au absolvit facultatea;d) medicii rezidenţi şi medicii specialişti vor depune adeverinţă eliberată de unitatea în care sunt încadraţi, din care să reiasă specialitatea în care sunt confirmaţi şi tipul contractului de muncă;e) certificat medical privind starea de sănătate, eliberat de unitatea sanitară teritorială desemnată de direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti, în care se va preciza că este apt/inapt din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic) pentru exercitarea activităţii în grupa de specialitate pentru care candidează;f) copii legalizate ale actelor doveditoare (certificat de căsătorie etc.) pentru cei care şi-au schimbat numele;g) chitanţa de plată a taxei de concurs, stabilită de Ministerul Sănătăţii.10.1. După verificarea documentelor din dosare şi a condiţiilor de participare pentru fiecare candidat, direcţiile de sănătate publică vor alcătui o singură listă cu candidaţii, în ordinea alfabetică a numelor în cadrul profilului sau grupei de specialităţi, care va cuprinde următoarele rubrici:

                   
  Nr. crt. DSP Profil/ grupă (M,G,C,L,S,F) Numele, iniţiala tatălui, prenumele Promoţia (absolvent) UMF Absolvit Locul actual de muncă Nr. chitanţei de plată a taxei de concurs Observaţii privind starea de sănătate
              funcţia unitatea    

LEGENDA:DSP: Direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti (indicativ auto, ex. BZ pentru DSP Buzău, B pentru DSPM Bucureşti)Profil/Grupă:M – pentru grupa specialităţilor medicaleG – pentru grupa medicină de familieC – pentru grupa specialităţilor chirurgicaleL – pentru grupa medicină de laboratorS – pentru profilul medicină dentarăF – pentru profilul farmacieLocul actual de muncă:Pentru cei neîncadraţi se trece "FP" în rubrica pentru unitate, iar rubrica pentru funcţie se lasă necompletată.Observaţii privind starea de sănătate:Se va completa numai cu "Apt" sau "Inapt".Întreaga responsabilitate a corectitudinii datelor înscrise aparţine direcţiilor de sănătate publică ce vor întocmi tabelele.10.2. Listele vor fi redactate, conform structurii de mai sus, într-un fişier Excel şi vor fi trimise la Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti (Bucureşti, str. Bodeşti nr. 1, sectorul 2) prin e-mail la adresa rezidentiat@perfmed.ro, în termen de două zile de la terminarea înscrierilor, iar originalele vor fi transmise prin Prioripost la adresa de mai sus, însoţite de dischetă. Instrucţiunile privind modul de completare a listelor în format electronic, precum şi modelul de fişier Excel care va fi folosit se găsesc la adresa de Internet www.rezidentiat2005.ro.10.3. După centralizarea şi verificarea tabelelor cu candidaţii înscrişi, Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti va proceda la redactarea listei finale cu candidaţii înscrişi la concurs pe profiluri şi grupe de specialităţi, în ordine alfabetică. Repartizarea candidaţilor pe săli se va face diferenţiat, pe profilul şi grupa de specialităţi pentru care s-au înscris.10.4. La data de 17 noiembrie 2005 candidaţii vor putea afla sala şi ora începerii probei de concurs, cercetând adresa de Internet pe site-ul: www.rezidentiat2005.ro. La sediile universităţilor de medicină şi farmacie se vor afişa listele cu candidaţii înscrişi pentru grupa de specialitate pentru care se organizează concurs, cu excepţia grupei specialităţilor chirurgicale şi grupei medicină dentară, pentru care listele se vor afişa şi la Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti (str. Bodeşti nr. 1, sectorul 2, Bucureşti).10.5. Cu cel puţin 24 de ore înainte de concurs, la fiecare sală se va afişa lista candidaţilor repartizaţi în sala respectivă. + 
Capitolul IVDesfăşurarea concursului11.1. Concursul de desfăşoară în ziua de duminică, 20 noiembrie 2005.11.2. În dimineaţa concursului, la ora 7,30, şeful de sală şi supraveghetorii vor lipi în dreptul fiecărui loc din sală o legitimaţie de bancă cu numărul de ordine al candidatului respectiv, număr corespunzător cu cel aflat în listele candidaţilor.11.3. Începând cu ora 8,30, candidaţii vor putea intră în sala în care au fost repartizaţi. La intrare se vor legitima în faţa şefului de sală cu buletinul de identitate sau paşaportul, documente ce trebuie să fie în termen de valabilitate. Cei fără un astfel de document valabil nu vor fi primiţi în sala de concurs.12.1. Candidaţii vor fi aşezaţi în sală în ordine alfabetică, conform listelor finale afişate, cu excepţia perechilor soţ-soţie, fraţi, candidaţi care au obligaţia, sub sancţiunea anulării lucrării şi eliminării din concurs, să semnaleze aceste situaţii pentru a putea fi aşezaţi separat. Candidaţii aflaţi în sală pot declara, sub semnătură, situaţiile menţionate mai sus. Fiecare candidat se va aşeza la locul indicat prin legitimaţia de bancă. Candidaţii ocupă numai locurile indicate de organizatori şi nu au voie să le schimbe între ei. În cazul în care locul desemnat iniţial nu este corespunzător, candidatul poate fi mutat pe un loc disponibil, dar numai la indicaţia şefului de sală.12.2. Candidaţii vor fi aşezaţi în sală în aşa fel încât să rămână cel puţin un loc liber între doi candidaţi.12.3. În prezenţa tuturor candidaţilor şefii de sală vor citi instrucţiunile privind modul de desfăşurare a concursului.13.1. Începând cu ora 8,45, se vor împărţi candidaţilor grilele pentru răspuns şi câte o carioca neagră pentru completat grila (atât pentru completat răspunsurile considerate corecte, cât şi pentru completat datele de identitate). Cele 4 tipuri de grile pentru răspuns se vor împărţi după un algoritm stabilit de comisia centrală.13.2. Se va proceda la verificarea de către fiecare candidat a grilei, pentru a se identifica eventualele greşeli de tipărire, caz în care grila respectivă va fi înlocuită. Fiecare candidat va completa apoi datele personale în spaţiul special de pe grilă, cu litere majuscule.13.3. Şeful de sală şi supraveghetorii vor verifica corectitudinea datelor înscrise, confruntându-le cu actul de identitate al candidatului şi cu legitimaţia de bancă. După această operaţiune, actul de identitate al fiecărui candidat va rămâne pe bancă pe toată durata probei scrise. Candidaţii poartă întreaga responsabilitate asupra datelor personale înscrise pe grilă.13.4. Sacii sigilaţi conţinând caietele cu întrebări vor fi aduşi la săli în jurul orei 9,30. Integritatea acestor saci va fi constatată de şeful de sală şi de 3 candidaţi din sala respectivă. La ora 10,00 se vor desigila sacii în toate sălile de concurs din toate centrele universitare. Se vor împărţi apoi candidaţilor caietele cu întrebări, ţinându-se cont de tipul de grilă primit anterior. Din momentul în care a fost distribuit ultimul caiet începe măsurarea timpului de concurs, care este de 4 ore. Şeful de sală va nota la loc vizibil şi va informa candidaţii despre ora de începere şi despre ora de terminare a concursului (fie prin scriere pe tablă, fie pe o hârtie, care va fi afişată).13.5. Fiecare candidat va verifica caietul, fiind schimbate caietele cu greşeli de tipărire.13.6. Întreaga responsabilitate asupra corespondenţei între tipul de grilă şi cel al caietului cu întrebări revine candidatului.13.7. Candidaţii care nu sunt prezenţi în sală în momentul deschiderii sacilor cu caiete cu întrebări nu mai au acces în sala de concurs.13.8. În timpul concursului candidaţii nu au voie să consulte nici un fel de materiale, să discute cu ceilalţi candidaţi, să copieze sau să aibă asupra lor aparatură electronică de comunicare. Materialele documentare vor fi depozitate într-un colţ al sălii, unde candidaţii nu vor avea acces până la terminarea concursului.13.9. La terminarea concursului candidaţii vor preda şefului de sală, sub semnătură, grila de răspuns. Caietul cu întrebări rămâne în posesia candidaţilor, cu excepţia celor care, din orice motiv, părăsesc sala în primele 3 ore de concurs.13.10. Candidaţii absenţi şi cei care se retrag din concurs vor fi menţionaţi ca atare în procesul-verbal (nominal). Cei care se retrag vor preda grila de răspuns şi caietul cu întrebări, sub semnătură, şi vor putea părăsi sala doar după expirarea primelor 30 de minute de la începerea concursului. Şeful de sală va scrie pe grila lor "Retras din concurs". Aceste grile vor fi preluate, constituind documente pe baza cărora, în lista finală, pentru candidatul care s-a retras, se va face menţiunea "Retras din concurs". După părăsirea sălii nici unui candidat nu îi mai este permisă revenirea (pe perioada desfăşurării probei) pentru nici un motiv, cu excepţia situaţiei în care un candidat are necesităţi fiziologice, când va fi însoţit de 2 supraveghetori şi se va accepta o lipsă din sală de maximum 10 minute. Timpul absenţei din sală nu prelungeşte durata probei pentru candidatul respectiv.13.11. Grilele de răspuns bune de corectat se predau de către candidaţi, sub semnătură, şefului de sală. Corectura acestor grile se face în mod electronic, în sala de concurs, în prezenţa autorului şi a încă 2 candidaţi din sala respectivă, care vor semna pe grilă. După anunţarea punctajului tuturor candidaţilor din sala respectivă, şeful de sală, în prezenţa a 3 candidaţi, ambalează şi sigilează plicul cu grilele corectate şi discheta.13.12. Grilele de răspuns cu menţiunea "Retras din concurs" se ambalează separat.13.13. Grilele de răspuns greşite şi cele nefolosite vor fi ambalate separat şi vor purta menţiunea "Anulat".13.14. Pe fiecare plic cu grile (grile corectate; grile "Retras din concurs" şi grile cu menţiunea "Anulat") se vor menţiona sala, numărul de candidaţi, numărul de grile corectate, respectiv "Retras din concurs", "Anulat".13.15. Şefii de sală vor completa un proces-verbal privind numărul de candidaţi înscrişi, numărul de candidaţi prezenţi, numărul de grile, caiete şi dischete primite şi returnate. Procesele-verbale vor fi semnate de şefii de sală, supraveghetori şi 3 candidaţi.13.16. Coletele şi procesele-verbale vor fi puse în saci, care vor fi sigilaţi la rândul lor şi vor fi predaţi reprezentanţilor comisiei comune zonale. Pentru sigilare se vor folosi cleşti speciali, care se vor găsi la reprezentantul desemnat de comisia comună zonală, care răspunde de localul respectiv de concurs.13.17. Sacii vor fi transportaţi la sediul comisiei comune zonale. Camerele unde se vor depozita sacii vor fi sigilate de comisia comună zonală.
 + 
Capitolul VClasificarea candidaţilor14. Preşedintele comisiei comune zonale de rezidenţiat împreună cu colectivele care au alcătuit întrebările de concurs vor fi prezenţi în ziua concursului, începând cu ora 11,00, la sediul comisiei comune zonale. Grilele cu răspunsuri vor fi multiplicate în prezenţa comisiei comune zonale de rezidenţiat şi transmise în săli prin delegaţi, în plicuri sigilate. Plicul va fi înmânat şefului de sală de către delegaţi la expirarea celor 4 ore de concurs şi după predarea de către candidaţi a grilelor pentru corectat.15.1. Eventualele contestaţii privind răspunsurile corecte vor fi depuse de candidaţi în termen de 24 de ore din momentul transmiterii grilelor în sălile de concurs. Contestaţiile se depun la universitatea de medicină şi farmacie sau se transmit prin fax la numerele comunicate de comisia comună zonală. Pentru centrul universitar Bucureşti contestaţiile se depun la Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti (Bucureşti, str. Bodeşti nr. 1, sectorul 2) sau prin fax la nr. 2556406.Comisia comună zonală va analiza şi va comunică răspunsurile corecte rămase definitive în termen de 48 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor. Comunicarea grilei corecte rămase definitivă se va face prin publicarea pe Internet pe site-ul www.rezidentiat2005.ro şi prin afişarea la universităţile de medicină şi farmacie din Cluj-Napoca, Craiova, Târgu Mureş, respectiv la Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti pentru centrul universitar Bucureşti, şi constituie răspuns la contestaţiile primite.15.2. În urma analizării contestaţiilor şi stabilirii grilei corecte rămase definitivă, punctajele comunicate în săli pot suferi modificări.16. Prelucrarea rezultatelor stabilite în urma aplicării grilei corecte rămase definitivă se va face de către o comisie de specialişti propuşi de comisiile comune zonale şi desemnaţi prin ordin al ministrului sănătăţii. Componenţii acestei comisii nu au voie să introducă sau să scoată din sala respectivă nici un fel de material. În sala respectivă nu vor avea acces decât persoanele care formează comisia menţionată.17. Înainte de alcătuirea clasificărilor, comisia desemnată la pct. 16 va proceda la desfacerea sacilor şi la verificarea conţinutului fiecărui colet, semnalând eventualele neconcordanţe.18.1. Clasificarea pe profiluri şi grupe de specialităţi va rezultă prin unificarea electronică a rezultatelor stabilite în urma aplicării grilei corecte rămase definitivă.18.2. Rezultatele concursului naţional pentru rezidenţiat se confirmă prin ordin al ministrului sănătăţii.
 + 
Capitolul VIRezultate19.1. Data afişării clasificărilor va fi anunţată în timp util prin mass-media şi pe site-ul www.rezidentiat2005.ro.19.2. Clasificările, data şi locul alegerii specialităţilor şi centrelor de pregătire vor fi afişate la universitatea de medicină şi farmacie şi la direcţia de sănătate publică unde se desfăşoară concursul sau vor putea fi accesate pe Internet.20. Alegerea specialităţii şi a centrelor de pregătire va avea loc la aceeaşi dată pentru toate grupele de specialităţi, prin teleconferinţă. Candidaţii au posibilitatea de a se prezenta la unul dintre centrele universitare medicale: Arad, Bucureşti, Braşov, Cluj-Napoca, Craiova, Constanţa, Iaşi, Oradea, Sibiu, Târgu Mureş sau Timişoara.
 + 
Capitolul VIIAlegerea specialităţii şi a centrelor de pregătire21. Ocuparea locurilor în specialitate se face în ordinea punctajului obţinut în limita locurilor publicate pentru fiecare grupă de specialitate.22.1. Pentru absolvenţii facultăţilor de medicină promoţia 2005 (absolvirea facultăţii în anul 2005, cu licenţă în 2005) candidaţii care la concursul de rezidenţiat au obţinut punctajul de promovare, dar nu s-au clasificat în limita numărului de locuri publicate la grupa de specialitate la care au participat, vor fi confirmaţi, la cerere, ca rezidenţi în medicina de familie.22.2. Redistribuirea către medicina de familie, pe baza cererilor, va avea loc după ce se repartizează cei reuşiţi în limita locurilor publicate pentru fiecare grupă de specialităţi.22.3. Redistribuirea către medicina de familie, alegerea centrului universitar şi, prin intermediul acestuia, a unităţii sanitare de formare se vor face pe baza unui punctaj ponderat, calculat în funcţie de punctajul obţinut în concurs de către comisia comună zonală de rezidenţiat şi validat de comisia centrală de rezidenţiat.23. Candidaţii sau împuterniciţii acestora care nu sunt prezenţi în data, ora şi locul fixate pentru alegerea specialităţii şi a centrului de pregătire pierd drepturile conferite de concurs.
 + 
Capitolul VIIIExemplificări privind tipurile de întrebări şi modul de punctare24. Caietele de concurs vor avea un număr de 200 de întrebări pentru fiecare profil şi grupă de specialităţi. Toate întrebările de concurs vor fi elaborate de comisiile de specialişti stabilite de responsabilii zonali şi vor fi diferite de cele deja publicate. Întrebările de tip complement simplu vor reprezenta 25% din totalul întrebărilor, iar cele de tip complement multiplu vor reprezenta 75%.25. Cele 200 de întrebări de concurs pot fi de două tipuri:1. întrebări tip complement simplu, cu un singur răspuns corect posibil din 5; se notează fiecare întrebare cu răspuns corect cu 4 puncte; dacă la aceste întrebări candidaţii marchează mai mult sau mai puţin de un răspuns corect, întrebarea se anulează (punctaj 0);2. întrebări tip complement multiplu cu 2-4 răspunsuri corecte, fiecare întrebare cu răspunsuri corecte va fi notată cu 5 puncte; dacă la aceste întrebări candidatul marchează mai puţin de 2 sau mai mult de 4 răspunsuri, întrebarea se anulează (punctaj 0).În caietul de concurs se vor preciza întrebările de tip complement simplu şi întrebările de tip complement multiplu.Exemplu de punctare:

           
  A B C D E = întrebare cu două răspunsuri corecte A şi C
  x   x    

În cazul în care marchează corect A şi C, va primi 5 puncte.În cazul în care marchează A şi B, va fi punctat astfel:

           
  A B C D E
  1 0 0 1 1 = 3 puncte

Departajarea candidaţilor cu punctaj egal se va face pe baza punctajului ponderat, care reprezintă calculul statistic în funcţie de răspunsurile corecte date de toţi candidaţii la întrebarea considerată cu gradul de dificultate cel mai mare.Departajarea candidaţilor care au obţinut punctajul maxim posibil se va face prin susţinerea unei probe suplimentare de departajare. Această probă constă din 100 de întrebări, din tematica şi bibliografia aprobate, de tip complement multiplu, alcătuite cu 24 de ore înainte de susţinerea probei, într-un sediu securizat. Această probă va avea loc în ziua de sâmbătă, 26 noiembrie 2005, în centrul universitar în care s-a desfăşurat concursul. Corectura se va face în mod electronic în sala de concurs, în prezenţa candidaţilor. Rezultatele vor fi folosite pentru alcătuirea unei ierarhizări a candidaţilor care au obţinut punctaj maxim posibil. Candidaţii care nu se prezintă la proba de departajare vor figura în clasificare în ordine alfabetică, după ierarhizarea candidaţilor care au susţinut proba de departajare.Pentru susţinerea probei de departajare nu se percepe taxă. + 
Capitolul IXProbleme de organizare26. Pentru buna desfăşurare a concursului de rezidenţiat se stabilesc o serie de grupuri de lucru pentru îndeplinirea următoarelor obligaţii:● publicarea tematicii de concurs şi a bibliografiei, precum şi a metodologiei de desfăşurare a concursului; coordonator este preşedintele comisiei comune centrale de rezidenţiat;● stabilirea numărului de locuri pe profiluri, grupe de specialităţi şi centre de pregătire, conform prevederilor legale (ordin comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului educaţiei şi cercetării);● rezolvarea problemelor financiare (încasări taxe, cheltuieli pentru chirii, materiale, plata promptă a personalului care a contribuit la concurs etc.); responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;● închirierea sălilor pentru concurs şi prezentarea unui tabel cu locul, numele şi capacitatea fiecărei săli, având grijă să rămână în fiecare sală 1-3 locuri libere (în funcţie de capacitatea sălii); verificarea cu o săptămână înainte a condiţiilor de lucru în sala respectivă (căldură, lumină, aerisire, scaune bune etc.); responsabil este preşedintele comisiei comune zonale;● asigurarea materialelor necesare întregii sesiuni (hârtie, carioci de culori diferite, hârtie de împachetat, plicuri pentru grile, sfoară, ceară roşie, dischete noi, cleşti pentru sigilat etc.); responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;● organizarea supravegherii concursului, responsabil fiind preşedintele comisiei comune zonale:– solicitarea prin UMF-uri şi DSP-uri a unui număr suficient de supraveghetori (1 supraveghetor la 25 de candidaţi cu un minim de 3 persoane pentru o sală);– desemnarea şefilor de clădire, de sală şi a supraveghetorilor pe locuri de concurs;– instruirea acestora cu o săptămână înainte de concurs;● întocmirea şi tipărirea listelor cu candidaţii, a legitimaţiilor de bancă şi împărţirea candidaţilor pe săli în funcţie de capacitatea fiecăreia, afişarea acestora şi transmiterea spre web master pentru publicare pe Internet; responsabili sunt Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti şi preşedinţii comisiilor comune zonale;● elaborarea şi tipărirea instrucţiunilor pentru şefii de clădire, de sală, supraveghetori şi candidaţi; coordonator este preşedintele comisiei centrale de rezidenţiat;● elaborarea şi tipărirea documentelor nesecrete (procese-verbale – diferenţiate pentru şefii de clădiri şi de sală – de predare-primire a sacilor cu caiete cu întrebări şi de predare-primire de la sfârşitul concursului, adică plicuri cu grile corectate, dischete, plicuri cu grile anulate sau nefolosite, grile "Retras din concurs", caiete cu întrebări nefolosite, atât ale şefilor de sală către şefii de clădire, cât şi ale şefilor de clădire către comisiile comune zonale; procese-verbale privind derularea concursului, completate şi semnate de şefii de sală şi de supraveghetori, grilele de răspuns, plicurile ce vor conţine borderourile de predare a grilei pentru corectat şi de luare la cunoştinţă a punctajului); responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;● tipărirea caietelor cu întrebări; responsabil este preşedintele comisiei comune zonale;● transportul caietelor cu întrebări la sălile de concurs şi apoi al grilelor corectate la locul stabilit de comisia comună zonală, pregătire de maşini şi personal de însoţire; responsabil este preşedintele comisiei comune zonale;● pregătirea pentru corectură: după aducerea la săli a aparaturii electronice şi asigurarea personalului necesar, altul decât şefii de sală sau supraveghetorii; responsabil este preşedintele comisiei comune zonale;● stabilirea programului de corectare a grilelor pe calculator; responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;● citirea grilelor prin scanare; responsabil este preşedintele comisiei comune zonale;● stabilirea grilei de răspuns; responsabil este preşedintele comisiei comune zonale;● stabilirea clasificărilor finale în ordinea descrescătoare a punctajelor, cu departajare conform prevederilor pct. 25, pe profiluri şi grupe de specialităţi; responsabil este preşedintele comisiei comune centrale;● afişarea clasificărilor finale; responsabil este preşedintele comisiei comune centrale;● crearea unei pagini de web pe Internet în care se vor publică toate informaţiile nesecrete legate de concurs (distribuţia pe săli a candidaţilor, locul de afişare a acestor date, instrucţiuni pentru candidaţi, punctaje obţinute, cataloagele finale în ordinea clasificării etc.); responsabil este Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti;● alegerea locurilor publicate la rezidenţiat şi a centrelor de pregătire; responsabil este preşedintele comisiei comune centrale;● redistribuirea către medicina de familie, alegerea centrului universitar şi, prin intermediul acestuia, a unităţii sanitare de formare; responsabil este preşedintele comisiei comune centrale.27.1. Materialele necesare concursului, achiziţionate de Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, vor fi transmise comisiilor comune zonale până la data de 10 noiembrie 2005.27.2. Pregătirea materialelor necesare desfăşurării concursului:I. Grilele pentru răspuns vor fi tipărite până la data de 5 noiembrie 2005, într-un număr dublu faţă de numărul candidaţilor înscrişi pe liste, plus o rezervă de 10% din fiecare tip, pentru a preîntâmpina posibilele dificultăţi generate de distribuţia diferită a fiecărui tip de grilă în săli.Grilele vor fi de 4 tipuri, notate cu A, B, C şi D, pentru fiecare profil şi grupă de specialităţi corespunzător cu notarea caietelor cu întrebări, în aşa fel încât în săli candidaţii care au locurile apropiate să aibă grile şi caiete de tipuri diferite.Pregătirea sacilor pentru săli conţinând toate materialele nesecrete necesare (cu excepţia caietelor cu întrebări) se va face de către comisiile comune zonale, în săptămâna premergătoare concursului.Fiecare sac, pe care se vor scrie profilul, grupa de specialităţi, clădirea, sala, precum şi conţinutul sacului, va cuprinde următoarele materiale:● colete sigilate cu grile pentru răspuns; numărul grilelor pentru răspuns va fi dublu faţă de numărul candidaţilor din sala respectivă (+10%), în aşa fel încât să se asigure posibilitatea schimbării grilei cu una de acelaşi tip, o dată pentru fiecare candidat, în cazul în care candidatul a făcut greşeli şi solicită schimbarea grilei; pe fiecare colet se vor scrie sala, numărul de candidaţi din sala respectivă, numărul de grile pentru răspuns conţinute de colet (numărul candidaţilor din sala respectivă x 2 + 10%);● pixuri-carioca negre pentru completarea grilei de răspuns; numărul pixurilor-carioca este corespunzător numărului candidaţilor din sala respectivă + 30% rezervă;● plicuri format A4 pentru împachetarea grilelor corectate;● coli albe format A4 pentru protejarea grilelor ce vor fi introduse în plicuri;● plicuri format A5 conţinând plumbii şi sârma pentru sigilat sacii;● bandă adezivă pentru sigilat plicurile cu grilele corectate şi coletele cu grile anulate şi retrase din concurs;● sfoară pentru legat coletele cu grile;● hârtie de împachetat pentru coletele cu grile anulate şi retrase din concurs;● sârme cu plumbi;● pixuri-carioca de culoare roşie.Sacii cu materialele nesecrete sigilaţi vor fi depozitaţi la nivelul comisiilor comune zonale, cu două zile înainte de concurs. Sediul va fi sigilat.În dimineaţa zilei de concurs sacii sigilaţi, conţinând cele de mai sus, separat pentru fiecare sală de concurs, vor fi transportaţi de comisiile special desemnate la locurile de desfăşurare a concursului.II. Caietele cu întrebări (crearea şi multiplicarea lor)Preşedintele comisiei comune zonale stabileşte responsabilii creării de subiecte pentru fiecare grupă de specialităţi. Aceştia îşi aleg grupul de lucru pentru conceperea întrebărilor. Aceste grupuri de lucru vor fi făcute publice în ziua concursului.Întrebările vor fi create după tematica şi bibliografia deja anunţate. Ele vor fi prezentate în anumite condiţii de punere în pagină şi/sau pe dischetă pe un anumit tipar.Caietele cu întrebări vor fi alcătuite şi multiplicate de o comisie special desemnată care va lucra într-un loc de unde nu va avea nici o legătură cu exteriorul şi nu va părăsi locul respectiv, decât după minimum o oră de la începerea probei scrise (nu mai devreme de ora 11,00). La locul respectiv, comisia desemnată va dispune de toate materialele şi echipamentele necesare multiplicării caietelor cu întrebări şi ambalării lor în sacii ce vor fi sigilaţi. Caietele vor fi multiplicate într-un număr stabilit în funcţie de numărul candidaţilor din fiecare sală, plus o rezervă de 20%. Caietele vor fi multiplicate pe 4 tipuri, notate A, B, C şi D pentru fiecare profil şi grupă de specialităţi. Caietele vor conţine aceleaşi întrebări, dar ordinea acestor întrebări va fi diferită pentru fiecare dintre cele 4 tipuri de caiete.După multiplicarea caietelor într-un număr corespunzător din fiecare tip acestea vor fi împachetate, pachetele vor fi sigilate cu bandă adezivă şi ştampilate (ştampila va fi emisă de Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti), puse în saci, iar sacii vor fi sigilaţi cu cleştii transmişi de Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti. Caietele vor fi multiplicate într-un număr egal cu numărul candidaţilor care vor primi caietul de tipul respectiv + 20%, pentru înlocuire, în cazul unor eventuale greşeli de tipărire şi pentru preîntâmpinarea dificultăţilor legate de distribuţia diferită a fiecărui tip în săli. Această rezervă de caiete pentru fiecare tip va fi pusă în sacul desemnat pentru fiecare sală de concurs.În dimineaţa zilei de concurs, sacii sigilaţi, separat pentru fiecare sală de concurs, vor fi transportaţi la locul de desfăşurare a concursului de comisiile special desemnate, în maşini însoţite de două persoane.După terminarea operaţiunilor de multiplicare, toate materialele rămase (rebuturi, plusuri, matriţe din copiatoare etc.) vor fi împachetate separat, sigilate şi transportate la sediul comisiei comune zonale, unde vor fi păstrate până după alegerea specialităţilor şi a centrelor de pregătire.După această dată toate documentele rezultate în urma acestui concurs (grilele cu răspunsurile candidaţilor, grilele "Anulat" sau "Retras din concurs", dischete, procese-verbale, contestaţiile candidaţilor, documentele emise de comisia comună zonală privind rezolvarea contestaţiilor şi stabilirea grilei corecte rămase definitivă, tabelele originale cu alegerea specialităţii şi a centrului de pregătire etc.) vor fi împachetate şi sigilate. Pachetele vor fi transmise prin delegat şi vor fi predate cu proces-verbal de predare-primire Centrului Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, în termen de 5 zile.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x