OJ:C_202502283: Anunț de recrutare PE/328/2025/S – Director general/directoare generală (grupa de funcții AD, gradul 15) – Direcția Generală Infrastructură și Logistică
![]() |
Redacția Lex24 |
Publicat in Repertoriu EUR-Lex, Jurnalul Oficial UE, 15/04/2025 |
|
Informatii
Data documentului: 15/04/2025Emitent: Parlamentul European
Formă: Repertoriu EUR-Lex
Formă: Jurnalul Oficial UE
![]() |
Jurnalul Ofícial |
RO Seria C |
C/2025/2283 |
15.4.2025 |
ANUNȚ DE RECRUTARE PE/328/2025/S
DIRECTOR GENERAL/DIRECTOARE GENERALĂ
(grupa de funcții AD, gradul 15)
Direcția Generală Infrastructură și Logistică
(C/2025/2283)
1. Postul vacant
Președinta Parlamentului European a hotărât să deschidă procedura de ocupare a unui post de director general/directoare generală (AD, gradul 15) în cadrul Direcției Generale Infrastructură și Logistică, în temeiul articolului 29 alineatul (2) din Statutul funcționarilor Uniunii Europene (1) (denumit în continuare „statutul”).
Această procedură de selecție, care urmărește să extindă posibilitățile de alegere ale autorității împuternicite să facă numiri, se va desfășura în paralel cu procedura internă și cu procedura interinstituțională de ocupare a posturilor.
Remunerația și condițiile de angajare sunt prevăzute în statut. Recrutarea se va face la gradul AD 15 (2). La salariul de bază, căruia i se aplică impozitul stabilit în beneficiul Uniunii, dar care nu intră sub incidența impozitului național, se pot adăuga anumite indemnizații, în condițiile prevăzute de statut.
Candidaților și candidatelor li se atrage atenția asupra faptului că statutul prevede îndeplinirea cu succes de către orice nou membru al personalului a unei perioade de probă de nouă luni și a faptului că acest post intră sub incidența normelor referitoare la politica de mobilitate, adoptate de către Biroul Parlamentului European la 15 ianuarie 2018.
Acest post necesită disponibilitate și numeroase contacte interne și externe, în special cu deputații în Parlamentul European. Directorul general sau directoarea generală va trebui să efectueze deplasări frecvente în diferitele locuri de desfășurare a activității Parlamentului European.
2. Locul de desfășurare a activității
Luxemburg. Acest post poate fi transferat în unul dintre celelalte locuri de desfășurare a activității Parlamentului European.
3. Egalitatea de șanse
Parlamentul European aplică o politică de egalitate de șanse și acceptă candidaturile fără discriminare, fiind interzisă discriminarea bazată pe gen, etnie, culoare, origine etnică sau socială, caracteristici genetice, limbă, religie sau convingeri, opinii politice sau de orice altă natură, apartenența la o minoritate națională, avere, naștere, dizabilitate, vârstă, orientare sexuală, stare civilă sau situație familială.
4. Natura atribuțiilor
Directorul general sau directoarea generală este un funcționar de nivel înalt căruia îi revin, în cadrul orientărilor și deciziilor stabilite de autoritatea parlamentară și de secretarul general, următoarele sarcini (3):
— |
asigură buna funcționare a unei mari entități a Secretariatului General, care cuprinde mai multe direcții ce acoperă domeniile de competență ale direcției generale; |
— |
propune direcții de dezvoltare, stabilește obiective și mijloace, gestionează echipe, alege modurile de organizare, angajează resurse financiare; |
— |
gestionează și/sau supraveghează proiecte cu caracter orizontal; |
— |
acordă consiliere secretarului general și deputaților în Parlamentul European în domeniile lor de competență – cooperează cu jurisconsultul și cu ceilalți directori generali; |
— |
reprezintă, dacă este cazul, instituția; |
— |
exercită funcția de ordonator delegat; |
— |
asigură, dacă este cazul, interimatul secretarului general. |
5. Admisibilitate
Această procedură de selecție este deschisă candidaților și candidatelor care, la data-limită stabilită pentru depunerea candidaturilor, îndeplinesc următoarele condiții:
(a) Condiții generale
În conformitate cu articolul 28 din statut, persoanele care candidează trebuie, în special:
— |
să fie resortisanți sau resortisante ai unui stat membru al Uniunii Europene (4); |
— |
să se bucure de drepturile cetățenești; |
— |
să își fi îndeplinit obligațiile care le revin în temeiul legislației aplicabile privind serviciul militar; |
— |
să prezinte garanțiile morale necesare pentru exercitarea atribuțiilor care le revin. |
(b) Condiții specifice
(i) Calificări și diplome necesare
— |
studii de un nivel corespunzător unui ciclu complet de studii universitare atestat printr-o diplomă recunoscută oficial în unul dintre statele membre ale Uniunii, în cazul în care durata normală a acestor studii este de patru ani sau mai mult; sau |
— |
studii de nivel corespunzător unui ciclu complet de studii universitare atestat printr-o diplomă recunoscută oficial în unul dintre statele membre ale Uniunii și o experiență profesională relevantă de cel puțin un an (5), în cazul în care durata normală a acestor studii este de cel puțin trei ani. |
Diplomele, indiferent dacă sunt eliberate într-un stat membru al Uniunii sau într-o altă țară, trebuie să fie recunoscute de un organism oficial al unui stat membru al UE, cum ar fi Ministerul Educației dintr-un stat membru.
Candidații și candidatele care dețin diplome eliberate într-un stat care nu este membru al Uniunii (6) trebuie să anexeze candidaturii un document de echivalare a diplomelor lor la nivelul UE. Pentru a găsi informații suplimentare despre recunoașterea titlurilor și diplomelor obținute în afara UE în rețelele ENIC-NARIC, consultați site-ul https://www.enic-naric.net/.
(ii) Experiența profesională necesară
Experiență profesională dobândită după obținerea calificărilor menționate mai sus:
— |
cincisprezece ani, cel puțin în parte în domeniile de competență ale direcției generale, din care minimum nouă ani într-un mediu european și/sau internațional și minimum nouă ani în funcții de conducere într-un departament mare. |
(iii) Cunoștințe lingvistice
Sunt obligatorii cunoașterea aprofundată (nivel minim C1) a unei limbi oficiale a Uniunii Europene (7) și cunoașterea la un nivel satisfăcător (nivel minim B2) a cel puțin unei alte limbi oficiale a Uniunii Europene.
Aceste cunoștințe sunt stabilite în Cadrul european comun de referință pentru limbi. Le puteți consulta pe următorul site web: https://europa.eu/europass/common-european-framework-reference-language-skills.
Comitetul consultativ va ține seama de cunoașterea altor limbi oficiale ale Uniunii Europene.
6. Probele
Pentru a ajuta autoritatea împuternicită să facă numiri în procesul de selecție, Comitetul consultativ pentru numirea înalților funcționari va stabili lista candidaților și candidatelor și va recomanda Biroului Parlamentului European numele persoanelor care vor fi invitate la un interviu. Biroul va adopta lista cu aceste persoane, iar comitetul va realiza interviurile și va prezenta raportul său final Biroului în vederea luării unei decizii. În această etapă, Biroul va putea începe audierea candidaților și candidatelor.
Interviurile se vor baza pe descrierea naturii atribuțiilor enumerate la punctul 4 din prezentul anunț de recrutare, precum și pe următoarele aptitudini:
— |
abilități strategice; |
— |
capacitate de conducere; |
— |
capacitate de anticipare; |
— |
capacitate de reacție; |
— |
rigoare; |
— |
capacitate de comunicare. |
7. Depunerea candidaturilor
Data-limită pentru depunerea candidaturilor este
vineri, 2 mai 2025, la ora 12 (amiază), ora Bruxelles-ului.
Candidații și candidatele sunt rugați să trimită, exclusiv prin poștă electronică, în format PDF și în una dintre limbile oficiale ale Uniunii Europene (8), o scrisoare de intenție (în atenția domnului secretar general al Parlamentului European, anunțul de recrutare PE/328/2025/S) și un curriculum vitae în format Europass (9), indicând referința anunțului (PE/328/2025/S) în câmpul „Subiect” al mesajului, la următoarea adresă:
PERS-EPSeniorManagement@ep.europa.eu
data și ora la care a fost trimis e-mailul constituind dovada respectării termenului.
Candidații și candidatele trebuie să se asigure că documentele scanate sunt lizibile.
Candidaților și candidatelor invitați la interviu li se atrage atenția că, la data interviului, trebuie să prezinte documentele justificative referitoare la studii și experiența profesională, precum și la activitățile desfășurate în acel moment, numai sub formă de copii
(10). Niciunul dintre aceste documente justificative nu va fi restituit celor care candidează.
Datele cu caracter personal pe care cei care candidează le comunică în cadrul prezentei proceduri de selecție sunt tratate conform Regulamentului (UE) 2018/1725 al Parlamentului European și al Consiliului (11), în special în ceea ce privește confidențialitatea și securitatea acestora.
(1) A se vedea Regulamentul (CEE, Euratom, CECO) nr. 259/68 al Consiliului (JO L 56, 4.3.1968, p. 1), modificat de Regulamentul (CE, Euratom) nr. 723/2004 (JO L 124, 27.4.2004, p. 1) și ultima dată de Regulamentul (UE, Euratom) nr. 1023/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 22 octombrie 2013 de modificare a Statutului funcționarilor Uniunii Europene și a Regimului aplicabil celorlalți agenți ai Uniunii Europene (JO L 287, 29.10.2013, p. 15).
(2) În urma recrutării, funcționarul va fi încadrat în conformitate cu dispozițiile articolului 32 din statut.
(3) Pentru principalele sarcini, a se vedea anexa.
(4) Statele membre ale Uniunii Europene sunt: Belgia, Bulgaria, Cehia, Danemarca, Germania, Estonia, Irlanda, Grecia, Spania, Franța, Croația, Italia, Cipru, Letonia, Lituania, Luxemburg, Ungaria, Malta, Țările de Jos, Austria, Polonia, Portugalia, România, Slovenia, Slovacia, Finlanda, Suedia.
(5) Acest an de experiență nu este luat în considerare la evaluarea experienței profesionale prevăzute la punctul următor.
(6) Calificările/diplomele obținute în Regatul Unit până la 31.12.2020 sunt acceptate fără o recunoaștere suplimentară. Pentru diplomele obținute după această dată, este necesară recunoașterea NARIC. Practic, aceasta înseamnă că diplomele eliberate de Regatul Unit începând cu 1 ianuarie 2021 trebuie să fie însoțite de un document de echivalare eliberat de o autoritate competentă a unui stat membru actual al UE.
(7) Limbile oficiale ale Uniunii Europene sunt: bulgara, spaniola, ceha, daneza, germana, estona, greaca, engleza, franceza, irlandeza, croata, italiana, letona, lituaniana, maghiara, malteza, neerlandeza, polona, portugheza, româna, slovaca, slovena, finlandeza și suedeza.
(8) Limbile oficiale ale Uniunii Europene sunt: bulgara, spaniola, ceha, daneza, germana, estona, greaca, engleza, franceza, irlandeza, croata, italiana, letona, lituaniana, maghiara, malteza, neerlandeza, polona, portugheza, româna, slovaca, slovena, finlandeza și suedeza.
(9)
https://europa.eu/europass/.
(10) Acest lucru nu se aplică în cazul celor care, la data-limită de depunere a candidaturilor, se află în serviciul Parlamentului European. Candidații și candidatele trebuie să se asigure că serviciile Parlamentului dispun de dosarul complet necesar candidaturii lor, în cazul în care lipsesc documente importante pe portalul HRM (Streamline).
(11) Regulamentul (UE) 2018/1725 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 octombrie 2018 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal de către instituțiile, organele, oficiile și agențiile Uniunii și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 45/2001 și a Deciziei nr. 1247/2002/CE (JO L 295, 21.11.2018, p. 39).
ANEXĂ
DIRECȚIA GENERALĂ INFRASTRUCTURĂ ȘI LOGISTICĂ
SARCINI PRINCIPALE
— |
Asigură conducerea, coordonarea și impulsionarea unităților și serviciilor direcției generale, precum și schimbul de informații dintre diferitele entități ale direcției generale; |
— |
gestionează din punct de vedere tehnic și administrativ toate clădirile ocupate de Parlamentul European la Bruxelles, Luxemburg și Strasbourg, precum și a birourilor de legătură din statele membre; |
— |
gestionează serviciile care se ocupă de echipamentele și serviciile necesare pentru funcționarea acestor clădiri; |
— |
gestionează echipamentele (achiziție, transport, mutări, mesagerie, restaurante, magazine pentru angajați etc.), precum și aspectele materiale ale organizării reuniunilor; |
— |
asigură gestionarea personalului; organizează și prezidează mai multe reuniuni de gestiune (la nivel de directori, șefi de unitate) pe lună; |
— |
gestionează corespondența destinată direcției generale și verifică întreaga corespondență de expediat care poartă semnătura secretarului general și a președintei; |
— |
reprezintă direcția generală în organele Parlamentului European și în reuniunile interne; |
— |
reprezintă și/sau asigură reprezentarea direcției generale în cadrul interinstituțional; |
— |
exercită atribuțiile de ordonator de credite delegat. |
DIRECȚIA A
DIRECȚIA PENTRU CLĂDIRI ȘI INFRASTRUCTURI SUSTENABILE DE LA LUXEMBURG
— |
Asigură conducerea, coordonarea și impulsionarea unităților și serviciilor direcției, precum și schimbul de informații între diferitele servicii ale direcției generale; |
— |
participă, în cadrul echipei de conducere, la definirea orientărilor strategice ale direcției și asigură aplicarea eficientă a deciziilor bugetare, strategice și operaționale; |
— |
asigură gestionarea tehnică și administrativă a clădirilor Parlamentului European din Luxemburg; |
— |
asigură gestionarea departamentelor de echipamente și a serviciilor implicate în funcționarea clădirilor din Luxemburg; |
— |
participă la comitete sau grupuri de lucru intra-DG și inter-DG, forumuri interinstituționale etc., reprezentând direcția și, dacă este cazul, direcția generală în acestea; |
— |
exercită atribuțiile de ordonator de credite subdelegat. |
DIRECȚIA B
DIRECȚIA PENTRU MOBILITATE ȘI SERVICII SUSTENABILE
— |
Asigură conducerea, coordonarea și stimularea unităților și serviciilor direcției, asigurând continuitatea funcționării serviciului, reziliența și coeziunea echipelor; |
— |
participă, în cadrul echipei de conducere, la definirea orientărilor strategice ale direcției și garantează aplicarea eficace a deciziilor operaționale și strategice; |
— |
furnizează servicii de calitate deputaților și personalului în domeniile catering, transport, mobilitate sustenabilă, distribuirea corespondenței, achiziții, gestionarea spațiilor de birouri și mutări; |
— |
participă la comitete sau grupuri de lucru intra-DG și inter-DG, forumuri interinstituționale etc., reprezentând direcția și, dacă este cazul, direcția generală în acestea; |
— |
exercită atribuțiile de ordonator de credite subdelegat. |
DIRECȚIA C
DIRECȚIA PENTRU RESURSE
— |
Asigură conducerea, coordonarea și stimularea unităților și serviciilor direcției, asigurând continuitatea funcționării serviciului, reziliența și coeziunea echipelor; |
— |
asigură coordonarea strategiei direcției generale; |
— |
asigură dotarea entităților direcției generale cu competențele necesare prin recrutare și ucenicie, asigurând în același timp utilizarea eficace a acestora; |
— |
asigură buna gestiune a resurselor financiare, garantează buna execuție a bugetului și consiliază echipele responsabile de proiectele de leasing și de achiziții; |
— |
furnizează resursele IT și monitorizează utilizarea acestora; |
— |
reduce riscurile și asigură o urmărire regulată și eficace a recomandărilor formulate de secretarul general, de auditorul intern și de Curtea de Conturi Europeană; |
— |
asigură Parlamentului European o asigurare corespunzătoare pentru buna sa funcționare, luând în considerare posibilitatea de a introduce o autoasigurare; |
— |
continuă dezvoltarea unei strategii de comunicare eficiente și coordonează comunicarea direcției generale, inclusiv actualizarea continuă a intranetului DG INLO; |
— |
coordonează achizițiile publice în vederea monitorizării și unificării procedurilor de atribuire a contractelor; |
— |
exercită atribuțiile de ordonator de credite subdelegat. |
DIRECȚIA D
DIRECȚIA PENTRU CLĂDIRI ȘI INFRASTRUCTURI SUSTENABILE DE LA BRUXELLES
— |
Asigură conducerea, coordonarea și impulsionarea unităților și serviciilor direcției, precum și schimbul de informații între diferitele servicii ale direcției generale; |
— |
participă, în cadrul echipei de conducere, la definirea orientărilor strategice ale direcției și asigură aplicarea eficace a deciziilor bugetare, strategice și operaționale; |
— |
asigură gestionarea tehnică și administrativă a clădirilor Parlamentului European din Bruxelles; |
— |
asigură gestionarea departamentelor de echipamente și a serviciilor implicate în funcționarea clădirilor din Bruxelles; |
— |
participă la comitete sau grupuri de lucru intra-DG și inter-DG, forumuri interinstituționale etc., reprezentând direcția și, dacă este cazul, direcția generală în acestea; |
— |
exercită atribuțiile de ordonator de credite subdelegat. |
DIRECȚIA E
DIRECȚIA PENTRU CLĂDIRI ȘI INFRASTRUCTURI SUSTENABILE DE LA STRASBOURG
— |
Asigură conducerea, coordonarea și impulsionarea unităților și serviciilor direcției, precum și schimbul de informații dintre diferitele servicii ale direcției generale; |
— |
participă, în cadrul echipei de conducere, la definirea orientărilor strategice ale direcției și asigură aplicarea eficace a deciziilor bugetare, strategice și operaționale; |
— |
asigură gestionarea tehnică și administrativă a clădirilor Parlamentului European din Strasbourg; |
— |
asigură gestionarea departamentelor de echipamente și a serviciilor implicate în funcționarea clădirilor din Strasbourg; |
— |
participă la comitete sau grupuri de lucru intra-DG și inter-DG, forumuri interinstituționale etc., reprezentând direcția și, dacă este cazul, direcția generală în acestea; |
— |
exercită atribuțiile de ordonator de credite subdelegat. |
ELI: http://data.europa.eu/eli/C/2025/2283/oj
ISSN 1977-1029 (electronic edition)