NORME TEHNICE din 4 septembrie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII PUBLICEnr. 1061 din 31 august 2006CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATEnr. 425 din 4 septembrie 2006
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 803 din 25 septembrie 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 671 12/06/2006
ActulREFERIRE LAORDIN 253 07/06/2006
ActulREFERIRE LAORDIN 86 06/02/2006
ActulREFERIRE LANORMA 12/06/2006
ActulREFERIRE LANORMA 07/06/2006
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCONTINUT DEORDIN 425 04/09/2006

privind modul de acordare a consultatiilor şi prescrierea tratamentului în cadrul Programului naţional de diabet zaharat şi responsabilitătile participantilor la program



I. Modul de acordare a consultatiilor şi prescrierea tratamentului1. Consultatia de includere în program sau excluderea din programIncluderea şi excluderea în/din program se vor asigura exclusiv de către medicii de specialitate sau cu competentă în diabet, nutriţie şi boli metabolice, indiferent dacă lucrează în unităti sanitare publice ori private, aflati în relaţie contractuală directă sau prin unitătile sanitare cu casele de asigurări de sănătate. Responsabilitatea stabilirii schemei terapeutice, a includerii sau excluderii în/din program aparţine exclusiv medicului specialist sau cu competentă în diabet, nutriţie şi boli metabolice şi se face conform protocolului aprobat.2. Consultatia de control se efectuează de către medicul de specialitate sau cu competentă în diabet, nutriţie şi boli metabolice, de către medicul de familie ori medicul specialist desemnat, pe bază de scrisoare medicală trimisă de către medicul de specialitate sau cu competentă în diabet, nutriţie şi boli metabolice, cu excepţia copiilor şi a gravidelor cu diabet zaharat, pentru care consultatia de control se face exclusiv de către medicul de specialitate sau cu competentă în diabet, nutriţie şi boli metabolice.a) Colaborarea medicului de specialitate sau cu competentă în diabet, nutriţie şi boli metabolice cu medicii de familie, precum şi cu medicii specialisti desemnaţi trebuie să fie bazată permanent pe scrisoarea medicală, ceea ce permite şi obligă înregistrarea în fisa bolnavului a tuturor modificărilor survenite.b) Prescrierea medicatiei va fi făcută de medicul de familie numai pentru beneficiarii noninsulinotratati ai programului, conform schemei terapeutice initiate de medicul de specialitate sau cu competentă în diabet, nutriţie şi boli metabolice şi planului de monitorizare.c) Prescrierea medicatiei va fi făcută de medicii specialisti desemnaţi, pentru beneficiarii insulinotratati ai programului, conform schemei terapeutice initiate de medicul de specialitate sau cu competentă în diabet, nutriţie şi boli metabolice şi planului de monitorizare.d) Necesitatea modificării schemei de tratament îndreptăteste şi obligă medicul de familie şi medicii specialisti desemnaţi să trimită bolnavul medicului de specialitate sau cu competentă în diabet, nutriţie şi boli metabolice care va elabora noua schemă terapeutică.e) Pacientilor cu terapie mixtă tratamentul cu antidiabetice orale (ADO) le va fi prescris de către medicul de specialitate sau cu competentă în diabet, nutriţie şi boli metabolice ori de către medicul desemnat.f) La pacientii care nu ating tintele terapeutice, obiective care trebuie cunoscute în amănuntime şi consemnate în fisa bolnavului, ori în cazul aparitiei complicatiilor cronice (oftalmologice, renale, neurologice, cardiovasculare etc.) se impun controale mai frecvente din partea medicului de specialitate sau cu competentă în diabet, nutriţie şi boli metabolice, conform planului de monitorizare din scrisoarea medicală.g) Îngrijirea copiilor cu diabet zaharat se va face în exclusivitate de către medicii de specialitate sau cu competentă în diabet, nutriţie şi boli metabolice.h) Îngrijirea gravidelor cu diabet zaharat (preexistent sarcinii ori gestational) se va face în exclusivitate de către medicii de specialitate sau cu competentă în diabet, nutriţie şi boli metabolice.i) Medicii de familie şi medicii specialisti desemnaţi în derularea programului au obligaţia de a trimite pacientii cu diabet zaharat la cel puţin două consultaţii de control pe an la medicul de specialitate sau cu competentă în diabet, nutriţie şi boli metabolice, conform schemei terapeutice initiate şi calendarului planului de monitorizare precizat de către acesta.j) Medicii de familie şi medicii specialisti desemnaţi au obligaţia să urmeze cursuri de instruire în diabet, nutriţie şi boli metabolice, organizate prin Ministerul Sănătăţii Publice.3. Consultatia anuală de bilant se efectuează de către medicul de specialitate sau cu competentă în diabet, nutriţie şi boli metabolice şi trebuie să contină evaluarea planului terapeutic şi de recuperare, precum şi a examenelor paraclinice dictate de starea bolnavului, obligatoriu hemoglobina glicozilată (HbA1C).II. Responsabilitătile participantilor la program1. Medicul de familie are următoarele responsabilităti:a) să asigure efectuarea depistării diabetului zaharat, prin efectuarea glicemiei α jeun la următoarele categorii de persoane asigurate:Diabetul zaharat tip 2 la persoanele cu risc:– vârsta peste 45 de ani, la fiecare 3 ani;– vârsta sub 45 de ani, cu unul dintre următorii factori de risc:– obezitate (IMC ≥ 30 kg/m 2 );– rudă de gradul I cu diabet zaharat;– nasterea unui copil > 4 kg sau diagnostic de diabet gestational;– HTA (≥ 140/90 mm Hg);– HDL colesterol ≤ 0,9 mmol/l (≤ 35 mg/dl) şi/sau TG ≥ 2,2 mmol/l (≥ 200 mg/dl);– diagnostic anterior de STG (scăderea tolerantei la glucoză) sau GBM (glicemie bazalămodificată);– boala cardiovasculară;– simptome sugestive de diabet.Gravidelor cu risc crescut li se recomandă testul de diagnostic în momentul luării în evidentă.Gravidelor cu risc moderat, li se recomandă testul de diagnostic în săptămânile 24-28 de sarcină.Gravidelor cu risc scăzut de a dezvolta diabet gestational nu le este necesară testarea. În această categorie sunt incluse gravidele care întrunesc toate criteriile de mai jos:– vârsta sub 25 de ani;– greutate normală înainte de sarcină;– membră a unei etnii cu risc scăzut de diabet gestational;– fără istoric familial de diabet zaharat;– fără istorie personală de intolerantă la glucoză;– fără istorie personală de probleme obstetricale;b) să îndrume bolnavul, în cazul unei valori patologice a glicemiei, cu bilet de trimitere la medicul de specialitate sau cu competentă în diabet, nutriţie şi boli metabolice, pentru stabilirea diagnosticului şi eventuala includere în program;c) să consemneze în fisa de consultatie medicală, la primirea confirmării diagnosticului prin scrisoare medicală, diagnosticul complet, regimul igieno-dietetic şi de activitate, termenele (calendarul) la care se vor efectua examenele medicale de control clinic şi paraclinic, schema terapeutică – planul de monitorizare:– parametrii antropometrici: greutate, înălţime, circumferinta abdominală;– tensiune arterială;– glicemie à'61 jeun;– reactii adverse;– stil de viată – alimentatie, activitate fizică, consum de alcool, fumat, stres;– aderentă la tratament;– condiţii de viată;d) să constituie evidente distincte pentru bolnavii cu diabet zaharat tip 2 controlat prin optimizarea stilului de viată şi pentru bolnavii cu diabet zaharat tip 2 controlat prin optimizarea stilului de viată şi medicatie orală specifică;e) să ia bolnavul în evidentă pentru tratament şi monitorizare continuă, completând toate datele necesare Registrului Naţional de Diabet Zaharat transmise prin intermediul registrului judetean de diabet zaharat, în ordine cronologică, prin softul certificat şi dedicat acestuia;f) să întretină baza de date printr-un soft dedicat numai după ce acesta va fi certificat, instalat şi functional, prin care va raporta activitatea componentei judetene a Registrului Naţional de Diabet Zaharat;g) să prescrie medicatia conform schemei terapeutice stabilite în scrisoarea medicală de către medicul de specialitate sau cu competentă în diabet, nutriţie şi boli metabolice şi să o consemneze în fisa bolnavului;h) să supravegheze bolnavul în respectarea regimului igieno-dietetic şi de activitate prescris şi să urmărească ca acesta să se prezinte la examenele medicale de control potrivit calendarului stabilit;i) să trimită bolnavul cu scrisoare medicală la medicul de specialitate sau cu competentă în diabet, nutriţie şi boli metabolice, la cel puţin două consultaţii de control pe an sau ori de câte ori apare necesitatea modificării schemei de tratament;j) în cazul în care se infirmă diagnosticul de diabet zaharat, să completeze în fisa de consultaţii diagnosticul şi indicatiile prescrise, fără evidentă specială;k) să efectueze consultatiile de control şi să facă prescrierile conform scrisorii medicale adresate lui de către medicii de specialitate sau cu competentă în diabet, nutriţie şi boli metabolice;l) să transmită medicului de specialitate sau cu competentă în diabet, nutriţie şi boli metabolice pentru consultatia de control şi bilant scrisoarea medicală care va cuprinde datele solicitate de specialist la iniţierea tratamentului, clinice şi paraclinice, date despre stilul şi condiţiile de viată, aderenta la tratament, posibile bariere.2. Medicul de specialitate desemnat are următoarele responsabilităti:a) la suspiciunea de diabet zaharat, să îndrume bolnavul cu bilet de trimitere la medicul de specialitate sau cu competentă în diabet, nutriţie şi boli metabolice, pentru stabilirea diagnosticului şi eventuala includere în program;b) la primirea confirmării diagnosticului prin scrisoare medicală, să consemneze în fisa de consultatie diagnosticul complet, regimul igieno-dietetic şi de activitate, termenele (calendarul) la care se vor efectua examenele medicale de control clinic şi paraclinic, schema terapeutică planul de monitorizare;c) la bolnavii insulinotratati, să efectueze consultatiile de control şi să prescrie medicatia conform schemei terapeutice stabilite în scrisoarea medicală de către medicul de specialitate sau cu competentă în diabet, nutriţie şi boli metabolice şi să le consemneze în fisa medicală;d) să întretină baza de date printr-un soft dedicat numai după ce acesta va fi certificat, instalat şi functional, prin care să raporteze activitatea componentei judetene a Registrului Naţional de Diabet Zaharat.3. Medicul de specialitate sau cu competentă în diabet, nutriţie şi boli metabolice are următoarele responsabilităti:a) să precizeze diagnosticul de certitudine şi să includă bolnavul în program;b) să stabilească scheme terapeutice şi calendarul planului de monitorizare pentru fiecare bolnav cu diabet zaharat în conformitate cu protocolul terapeutic. Iniţierea tratamentului cu analogi de insulină şi/sau tiazolidindione (glitazone) se aprobă de comitetul de conducere al unitătii judetene;c) să efectueze consultatiile de includere în program, de control, de bilant şi să prescrie medicatie specifică atât beneficiarilor insulinotratati, cât şi celor tratati cu antidiabetice orale, la care consideră necesară supravegherea strictă şi directă a bolnavului;d) să gestioneze derularea programului prin intermediul componentei judetene a Registrului Naţional de Diabet Zaharat prin softul dedicat numai după ce acesta va fi certificat, instalat şi functional;e) să transmită datele la componenta judeteană a Registrului Naţional de Diabet Zaharat, să realizeze evidenta bolnavului aflat în tratament şi să planifice evaluarea periodică, în functie de evolutia bolii;f) să emită scrisori medicale către medicii de familie pe lista cărora este înscris bolnavul cu diabet zaharat tip 2 controlat prin optimizarea stilului de viată sau pentru bolnavii cu diabet zaharat tip 2 controlat prin optimizarea stilului de viată şi medicatie orală specifică;g) să emită scrisori medicale către medicii specialisti desemnaţi pentru bolnavii insulinotratati, după caz;h) scrisorile medicale vor preciza, în conformitate cu protocolul terapeutic, recomandări de dietă, schemele terapeutice, medicatie specifică (forma comercială, doză, ritm etc.), medicatie pentru complicatii şi/sau patologie asociată, alte examinări, data următorului control şi calendarul planului de monitorizare a pacientilor cu diabet zaharat, inclusiv data următorului control;i) să valideze semestrial, cu ocazia consultatiei de control, schemele terapeutice pentru bolnavii aflati în evidenta medicilor de familie şi a medicilor specialisti desemnaţi;j) să prelucreze, să centralizeze şi să înainteze lunar către comitetul de conducere al unitătii judetene datele înregistrate la nivel de bolnav şi să facă raportările în format electronic, pentru întretinerea componentei judetene a Registrului Naţional de Diabet Zaharat;k) să propună comitetului de conducere al unitătii judetene bolnavi pentru instituirea terapiei intensive prin pompe de insulină, conform criteriilor aprobate;l) să propună comitetului de conducere al unitătii judetene bolnavi pentru instituirea automonitorizării prin program, conform criteriilor aprobate;m) să raporteze caselor de asigurări de sănătate CNP-urile beneficiarilor programului pentru componentele "Tratamentul cu insulină al bolnavilor cu diabet zaharat" şi "Tratamentul cu antidiabetice orale al bolnavilor cu diabet zaharat". Raportarea se face pe liste separate, pentru fiecare categorie de tratament (cu insulină, cu ADO şi mixt);n) să asigure transmiterea prin scrisoare medicală a schemelor terapeutice şi a planului de monitorizare individual către medicii de familie şi către medicii specialisti desemnaţi, prin scrisoare medicală, prin intermediul pacientului.4. Unitatea sanitară publică sau privată are următoarele responsabilităti:a) în situaţia depistării unui caz nou de diabet zaharat, va înstiinta medicul de specialitate sau cu competentă în diabet, nutriţie şi boli metabolice şi unitatea judeteană în vederea includerii în program;b) unitătile sanitare prevăzute la art. 7 alin. (2) din ordin, prin ale căror farmacii cu circuit închis se vor elibera insuline, sunt obligate să înregistreze setul de date existente la nivel de bolnav în programul informatic pus la dispoziţie de casele de asigurări de sănătate;c) dispune măsurile necesare în vederea asigurării realizării obiectivelor programului;d) răspunde de organizarea, monitorizarea şi buna desfăşurare a activităţilor medicale din cadrul programului de sănătate;e) elaborează necesarul lunar de insuline, ţinând cont de numărul de bolnavi de diabet zaharat aflati în tratament cu insuline şi de stocurile de medicamente la data întocmirii acestuia. Necesarul lunar va fi transmis Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, cu avizul prealabil al unitătii judetene, în intervalul 20-25 din luna în curs pentru luna următoare, atât în format electronic, cât şi prin fax prin unitatea judeteană;f) răspunde de raportarea corectă şi la timp a datelor către autorităţile de sănătate publică şi casele de asigurări de sănătate;g) răspunde de modul de organizare a contabilitătii, a evidentelor tehnico-operative, de exactitatea şi realitatea datelor raportate autoritătilor de sănătate publică şi caselor de asigurări de sănătate, precum şi altor institutii abilitate de lege;h) răspunde de aplicarea prevederilor Ordinului ministrului sănătăţii nr. 86/2006 în ceea ce priveste derularea programului, respectiv a subprogramelor naţionale cu scop curativ finantate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, şi a normelor metodologice de organizare, finanţare, monitorizare şi control al acestora, precum şi ale Ordinului ministrului sănătăţii publice şi al presedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 671/253/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice privind încheierea şi derularea contractelor de achizitii publice pentru medicamente şi/sau materiale sanitare specifice, necesare realizării programului, respectiv subprogramelor naţionale cu scop curativ finantate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate.5. Unitatea judeteană de implementare a Programului naţional de diabet zaharat:a) va avea un comitet de conducere format din: coordonator, respectiv responsabilul judetean şi al municipiului Bucureşti al programului de la nivelul autorităţii de sănătate publică, coordonator medical, respectiv coordonatorul centrului judetean de diabet şi boli de nutriţie, iar în cazul Institutului de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice "Prof. dr. N. Paulescu", de directorul medical al institutului, responsabil al programului din partea casei de asigurări de sănătate şi, după caz, 2 până la 4 membri aleşi în sedinta de constituire a unitătii judetene, precum şi membri ai comisiei de specialitate a Ministerului Sănătăţii Publice, după caz;b) funcţionează folosind structura şi resursele tehnice ale centrului judetean de diabet şi boli de nutriţie, respectiv ale Institutului de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice "Prof. dr. N. Paulescu" pentru Bucureşti, şi va fi coordonată de responsabilul programului de la nivelul autorităţii de sănătate publică, numit coordonator de program;c) implementează, coordonează, validează, gestionează şi răspunde de derularea programului printr-un soft dedicat, numai după ce acesta va fi certificat, instalat şi functional, prin care va raporta activitatea componentei judetene a Registrului Naţional de Diabet Zaharat;d) va întretine baza de date şi va transmite datele necesare privind:– includerea sau excluderea bolnavilor în/din program;– desemnarea medicilor care derulează programul;– stabilirea schemelor terapeutice individuale în functie de protocolul terapeutic şi fondurile aprobate;– iniţierea schemei terapeutice pentru analogi de insulină şi/sau tiazolidindione (glitazone);e) stabileste limitele de cheltuieli pe fiecare unitate sanitară prevăzută la art. 7 alin. (2) din ordin, prin ale cărei farmacii cu circuit închis se distribuie insuline, cu încadrarea în bugetul aprobat pe judet;f) la nivelul unitătii judetene funcţionează secretariatul tehnic, sustinut financiar prin program din fonduri de la bugetul de stat, componenta "Preventia şi controlul în diabet şi alte boli de nutriţie". Acest secretariat va avea cel puţin un operator/programator analist/statistician, angajat pentru gestionarea componentei judetene a Registrului Naţional de Diabet Zaharat;g) coordonează, asigură şi răspunde de functionarea Registrului Naţional de Diabet Zaharat componenta judeteană (colectarea de date, transmiterea datelor, menţinerea şi întretinerea sistemului informatizat);h) semestrial, unitatea judeteană analizează datele la nivel de pacient din componenta judeteană a Registrului Naţional de Diabet Zaharat şi validează prin coordonatorul medical lista bolnavilor aflati în tratament şi monitorizare la medicii de familie, medicii desemnaţi ori medicii de specialitate sau cu competentă în diabet, nutriţie şi boli metabolice;i) până în data de 10 a fiecărei luni comitetul de conducere al unitătii judetene analizează şi validează prin coordonatorul medical necesarul pentru medicamente antidiabetice (orale şi insulină) în baza schemelor terapeutice şi în limita de cheltuieli;j) secretariatul tehnic realizează evidenta bolnavilor cuprinşi în program, pe medic de familie, schemă terapeutică şi distribuţie teritorială, în 45 de zile de la publicarea ordinului în Monitorul Oficial al României, Partea I;k) secretariatul tehnic va constitui în format electronic baza de date a judeţului. Datele solicitate de Unitatea centrală de implementare a Programului naţional de diabet zaharat se transmit, cu avizul coordonatorului unitătii judetene, trimestrial, până cel târziu în data de 25 a lunii următoare încheierii fiecărui trimestru;l) în data de 10 a fiecărei luni va transmite prin e-mail şi prin postă Unitătii centrale de implementare a Programului naţional de diabet zaharat modificările şi actualizările survenite în cursul lunii precedente, precum şi, trimestrial, raportul privind derularea programului, cu indicatorii fizici şi de eficientă ai acestuia;m) în intervalul 20-25 din luna în curs, pentru luna următoare, comitetul de conducere al unitătii judetene va transmite Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, atât în format electronic, cât şi prin fax, necesarul de insuline avizat, pentru fiecare dintre unitătile sanitare prevăzute la art. 7 alin. (2) din ordin;n) în data de 25 a fiecărei luni comitetul de conducere al unitătii judetene, după analiza schemelor terapeutice, transmite prin e-mail şi prin postă Unitătii centrale de implementare a Programului naţional de diabet zaharat necesarul estimat de medicamente antidiabetice orale, conform raportărilor din componenta judeteană a Registrului Naţional de Diabet Zaharat, avizat de casa de asigurări de sănătate pentru încadrarea în limita de cheltuieli pentru luna următoare;o) răspunde, prin comitetul de conducere, de încadrarea în fondurile aprobate;p) analizează, aprobă şi organizează, în limita bugetului, propunerile medicilor de specialitate sau cu competentă în diabet, nutriţie şi boli metabolice privind automonitorizarea beneficiarilor de program (cantitate, durată) şi constituie o evidentă separată a acestora;q) propune Unitătii centrale de implementare a Programului naţional de diabet zaharat bolnavi pentru instituirea terapiei intensive prin pompe de insulină, conform criteriilor aprobate, şi asigură consumabilele în urma aprobării Unitătii centrale de implementare a Programului naţional de diabet zaharat, după instalarea dispozitivului, în centrul desemnat;r) organizează şi coordonează programele de instruire a medicilor de familie, în cadrul educatiei medicale continue (EMC) (strategii, curricula, personal);s) pentru activitatea desfăşurată la nivelul unitătii judetene, medicii de specialitate sau cu competentă în diabet, nutriţie şi boli metabolice pot primi o remuneratie proportională cu numărul de bolnavi la nivel de program naţional, cu finanţare de la bugetul de stat, prin Ministerul Sănătăţii Publice.6. Unitatea centrală de implementare a Programului naţional de diabet zaharat:a) coordonează, asigură şi răspunde de functionarea Registrului Naţional de Diabet Zaharat (colectarea de date, transmiterea datelor, menţinerea şi întretinerea sistemului informatizat);b) aprobă propunerile unitătii judetene de instituire a terapiei intensive prin pompe de insulină pentru bolnavii care au primit avizul unitătii judetene conform criteriilor aprobate de Comisia de diabet şi endocrinologie a Ministerului Sănătăţii Publice;c) comunică Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate farmaciile cu circuit închis desemnate să elibereze tratamentul cu insulină, în vederea distributiei comenzilor lunare;d) solicită trimestrial, anual şi ori de câte ori este nevoie indicatorii specifici de program de la unitatea judeteană, conform metodologiei stabilite prin Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 86/2006 pentru aprobarea programelor şi subprogramelor de sănătate finantate din bugetul de stat în anul 2006;e) analizează datele specifice pe program, primite din teritoriu, şi elaborează rapoartele de evaluare a programului, pe baza indicatorilor specifici şi a altor date statistice relevante;f) primeste anual, trimestrial şi ori de câte ori este nevoie de la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate consumurile de medicamente antidiabetice pentru componentele "Tratamentul cu insulină al bolnavilor cu diabet zaharat" şi "Tratamentul cu antidiabetice orale al bolnavilor cu diabet zaharat";g) solicită ori de câte ori este nevoie date suplimentare de raportare privind cele trei componente: "Preventia şi controlul în diabet şi alte boli de nutriţie", "Tratamentul cu insulină al bolnavilor cu diabet zaharat" şi "Tratamentul cu antidiabetice orale al bolnavilor cu diabet zaharat";h) pe baza datelor primite elaborează strategii, sinteze şi propuneri de reorganizare şi prioritizare a interventiilor specifice din cadrul programului, pe care le înaintează Agentiei Naţionale pentru Programe de Sănătate şi Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate;i) propune spre aprobare Agentiei Naţionale pentru Programe de Sănătate alocarea fondurilor pe componente de program şi repartitia pe judete, pe baza analizei propunerilor primite de la unitătile judetene de implementare;j) ajută Agentia Naţională pentru Programe de Sănătate în prevenirea şi gestionarea situaţiilor de criză posibile;k) monitorizează şi evaluează trimestrial modul de implementare şi realizarea obiectivelor programului şi propune Agentiei Naţionale pentru Programe de Sănătate măsuri de îmbunătătire;l) are rol consultativ pentru Agentia Naţională pentru Programe de Sănătate în ceea ce priveste managementul programului;m) colaborează cu alte institutii şi organizaţii guvernamentale şi nonguvernamentale pentru asigurarea continuitătii şi corelării cu alte programe în domeniu, finantate din alte surse;n) răspunde de încadrarea în bugetul aprobat la nivel naţional.7. Casele de asigurări de sănătate au următoarele responsabilităti:a) în cadrul comitetului director al unitătii judetene, prin responsabilul desemnat de casa de asigurări de sănătate, colaborează la realizarea evidentei beneficiarilor cuprinşi în program pe medic de familie, schemei terapeutice, distributiei teritoriale, precum şi încadrarea în bugetul alocat;b) pun la dispoziţia unitătii judetene datele şi informaţiile solicitate, existente la nivelul casei de asigurări de sănătate privind derularea programului, prin intermediul responsabilului programului din partea casei de asigurări de sănătate;c) contractează cu farmaciile cu circuit deschis, conform normelor de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistentei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, în limita fondurilor prevăzute distinct;d) decontează lunar contravaloarea medicamentelor antidiabetice orale eliberate, pe baza facturilor, borderourilor distincte, însoţite de prescriptiile medicale eliberate;e) asigură redistribuirea trimestrială a fondurilor disponibile în functie de adresabilitate la farmaciile contractante, în limita sumelor alocate cu această destinatie;f) trimestrial transmit Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, pentru a fi comunicate Ministerului Sănătăţii Publice, cantitatea şi valoarea medicamentelor eliberate de farmacii, în vederea reîntregirii fondurilor necesare pentru medicamente antidiabetice orale şi insuline de către Ministerul Sănătăţii Publice.8. Autoritatea de sănătate publică are următoarele responsabilităti:a) implementează strategiile şi propune structurile implicate în preventia şi terapia diabetului zaharat şi a complicatiilor sale cronice (depistare, monitorizare, automonitorizare, pompe de insulină, scheme terapeutice etc.);b) asigură şi evaluează calitatea îngrijirii conform protocoalelor terapeutice;c) asigură activitatea de coordonare, îndrumare şi control al calităţii îngrijirii;d) asigură şi verifică activitatea unitătii judetene şi ia măsurile ce se impun;e) nominalizează, la propunerea unitătii judetene, medicii specialisti care vor monitoriza şi prescrie tratamentul antidiabetic;f) propune spre aprobare şi nominalizare Ministerului Sănătăţii Publice, la recomandarea unitătii judetene, unitătile sanitare cu farmacii cu circuit închis, inclusiv cele ale ministerelor cu retea proprie, prin care se va derula componenta "Tratamentul cu insulină al bolnavilor cu diabet zaharat" a programului;g) supraveghează derularea programului, controlând activ atât terapia asigurată prin acest program, cât şi preventia;h) răspunde de încadrarea în fondurile aprobate cu această destinatie;i) gestionează produsele şi alocarea resurselor necesare automonitorizării şi tratamentului prin perfuzie continuă (pompe de insulină);j) verifică îndeplinirea angajamentelor tuturor participantilor, şi în cazul neîndeplinirii sarcinilor sau responsabilitătilor va institui un plan de măsuri de remediere ori va face propuneri de sanctionare conform legii;k) verifică şi coordonează componenta judeteană a Registrului Naţional de Diabet Zaharat;l) Ministerul Sănătăţii Publice, prin autorităţile de sănătate publică, organizează cursuri de instruire în diabet, nutriţie şi boli metabolice pentru medicii de familie şi medicii specialisti desemnaţi.9. Unitătile farmaceutice au următoarele responsabilităti:a) farmaciile cu circuit deschis asigură aprovizionarea continuă cu medicamentele antidiabetice orale, stabilite în cadrul programului, cu asigurarea unui stoc minim echivalent medicamentelor antidiabetice orale eliberate în cursul lunii precedente;b) farmaciile cu circuit închis nominalizate de Ministerul Sănătăţii Publice asigură aprovizionarea continuă cu medicamentele specifice diabetului zaharat de tipul insulinelor, de la furnizorii desemnaţi câstigători ai licitaţiilor organizate de Ministerul Sănătăţii Publice, în condiţiile legii şi cu preturile adjudecate;c) farmaciile vor raporta lunar, utilizând un program dedicat şi acreditat de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, datele referitoare la consumul de medicamente specifice tratamentului diabetului zaharat.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x