NORME TEHNICE din 25 iunie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 441 din 29 iunie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1626 24/06/2009
ActulCOMPLETAT DEORDIN 5121 20/05/2008
ART. 45MODIFICAT DEORDIN 5121 20/05/2008
ART. 48MODIFICAT DEORDIN 5121 20/05/2008
ART. 49MODIFICAT DEORDIN 5121 20/05/2008
ART. 50MODIFICAT DEORDIN 5121 20/05/2008
ART. 51ABROGAT DEORDIN 5121 20/05/2008
ART. 53MODIFICAT DEORDIN 5121 20/05/2008
ART. 54MODIFICAT DEORDIN 5121 20/05/2008
ART. 55MODIFICAT DEORDIN 5121 20/05/2008
ART. 60COMPLETAT DEORDIN 5121 20/05/2008
ART. 65MODIFICAT DEORDIN 7841 10/12/2008
ART. 66MODIFICAT DEORDIN 7841 10/12/2008
CAP. 4MODIFICAT DEORDIN 5121 20/05/2008
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 57REFERIRE LAORDIN 9988 28/12/2006
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1626 24/06/2009
ActulCOMPLETAT DEORDIN 5121 20/05/2008
ActulAPROBAT DEORDIN 6632 25/06/2007
ActulCONTINUT DEORDIN 6632 25/06/2007
ART. 45MODIFICAT DEORDIN 5121 20/05/2008
ART. 48MODIFICAT DEORDIN 5121 20/05/2008
ART. 49MODIFICAT DEORDIN 5121 20/05/2008
ART. 50MODIFICAT DEORDIN 5121 20/05/2008
ART. 51ABROGAT DEORDIN 5121 20/05/2008
ART. 53MODIFICAT DEORDIN 5121 20/05/2008
ART. 54MODIFICAT DEORDIN 5121 20/05/2008
ART. 55MODIFICAT DEORDIN 5121 20/05/2008
ART. 60COMPLETAT DEORDIN 5121 20/05/2008
ART. 65MODIFICAT DEORDIN 7841 10/12/2008
ART. 66MODIFICAT DEORDIN 7841 10/12/2008
CAP. 4MODIFICAT DEORDIN 5121 20/05/2008

de utilizare a Sistemului de control al exportului



 + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1Sistemul de control al exportului este un sistem bazat pe o aplicaţie informatică, denumită în continuare aplicaţia ECS-RO, care asigură transmiterea electronică a datelor, structurate în conformitate cu standardele agreate ale mesajelor. Aceste mesaje înlocuiesc declaraţiile vamale scrise şi susţin anumite formalităţi care se efectuează la biroul vamal pentru operaţiunile de export.
 + 
Articolul 2În sensul prezentelor norme tehnice, termenii şi expresiile de mai jos au următorul înţeles:a) AER – Anticipated Export Record – înregistrare anticipată a exportului: mesajul care conţine informaţii extrase din DEE şi care se transmite de la biroul vamal de export la biroul vamal de ieşire; se generează automat de aplicaţia ECS-RO la acordarea liberului de vamă la export;b) DEE – Documentul Electronic de Export: declaraţie vamală de export sub formă electronică, întocmită în aplicaţia ECS-RO;c) EAD – Export Accompanying Document – document de însoţire la export: documentul tipărit din aplicaţia ECS-RO care însoţeşte mărfurile de la biroul vamal de export la biroul vamal de ieşire;d) LOI – List of Items – lista articolelor: se anexează la EAD. LOI şi EAD au înscris acelaşi MRN alocat DEE de aplicaţia ECS-RO;e) LRN – Local Reference Number – număr de referinţă local: numărul acordat de operatorul economic declaraţiei vamale de export, în vederea identificării în aplicaţia ECS-RO;f) MRN – Movement Reference Number – număr de referinţă al declaraţiei de export: numărul unic de înregistrare al DEE, alocat de aplicaţia ECS-RO.
 + 
Capitolul IIFormalităţi la biroul vamal de exportA. Întocmirea declaraţiei vamale de export + 
Articolul 3Declararea mărfurilor pentru export se realizează prin completarea de către declarant/reprezentant, în aplicaţia ECS-RO, a DEE, potrivit dispoziţiilor cuprinse la art. 212, 213 şi 222-224 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar. DEE conţine în mod obligatoriu LRN-ul atribuit de declarant/reprezentant.
 + 
Articolul 4După completare, DEE se tipăreşte pe hârtie şi se semnează de către declarant/reprezentant. Prin această declaraţie, declarantul/reprezentantul se obligă să respecte prevederile art. 199 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.
 + 
Articolul 5DEE se depune la biroul vamal de export împreună cu documentele la care face referire art. 221 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.B. Acceptarea declaraţiei vamale de export
 + 
Articolul 6Lucrătorul vamal identifică DEE în aplicaţia ECS-RO pe baza LRN-lui şi verifică corectitudinea datelor înscrise în acest document.
 + 
Articolul 7(1) În cazul în care declaraţia respectă dispoziţiile stabilite la art. 62 din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/1992 al Consiliului de instituire a Codului vamal comunitar, biroul vamal de export acceptă declaraţia, acesteia atribuindu-i-se MRN-ul în mod automat de către aplicaţia ECS-RO. Lucrătorul vamal înscrie MRN-ul în rubrica corespunzătoare din forma tipărită a DEE.(2) Dacă declaraţia nu este acceptată, biroul vamal de export informează în scris declarantul/reprezentantul despre motivele neacceptării.C. Rectificarea declaraţiei de export
 + 
Articolul 8În aplicarea prevederilor art. 65 din Regulamentul CEE nr. 2.913/1992 al Consiliului de instituire a Codului vamal comunitar, declarantul/reprezentantul poate solicita rectificarea uneia sau mai multor date din declaraţie, după ce aceasta a fost acceptată de biroul vamal de export.
 + 
Articolul 9Cererea de rectificare se depune la biroul vamal de export împreună cu lista modificărilor solicitate pentru datele completate iniţial.
 + 
Articolul 10Rectificarea nu poate avea ca efect extinderea aplicării declaraţiei de export asupra altor mărfuri decât cele care au făcut iniţial obiectul declarării.
 + 
Articolul 11Cererea de rectificare se poate referi la adăugarea, modificarea sau ştergerea unor date din declaraţie.
 + 
Articolul 12Biroul vamal de export acceptă cererea de rectificare, cu excepţia cazurilor când a informat declarantul/reprezentantul despre faptul că intenţionează să examineze mărfurile, a stabilit că datele în cauză sunt incorecte sau a acordat liberul de vamă, precum şi în situaţia în care cererea de rectificare priveşte alte modificări decât cele permise de art. 65 din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/1992 al Consiliului de instituire a Codului vamal comunitar. În aceste cazuri, biroul vamal de export respinge cererea şi comunică motivele respingerii.
 + 
Articolul 13Dacă biroul vamal de export acceptă cererea de rectificare, declarantul/reprezentantul procedează la modificarea DEE conform datelor solicitate în cerere. Noua declaraţie păstrează MRN-ul şi data acceptării declaraţiei iniţiale.D. Invalidarea declaraţiei de export
 + 
Articolul 14Declarantul/reprezentantul are dreptul, conform art. 66 alin. (1) din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/1992 al Consiliului de instituire a Codului vamal comunitar să ceară invalidarea declaraţiei, după ce aceasta a fost deja acceptată de biroul vamal, dar până în momentul în care autoritatea vamală ia decizia de control.
 + 
Articolul 15Declarantul/reprezentantul are dreptul, conform art. 66 alin. (2) din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/1992 al Consiliului de instituire a Codului vamal comunitar să ceară invalidarea declaraţiei, după acordarea liberului de vamă, în condiţiile prevăzute de art. 251 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.
 + 
Articolul 16Atunci când sunt îndeplinite condiţiile de invalidare potrivit art. 251 alin. (2) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar, biroul vamal de export procedează la invalidarea declaraţiei vamale. Totuşi, invalidarea declaraţiei nu mai poate avea loc după ce mărfurile au fost prezentate la biroul vamal de ieşire.E. Decizia de control
 + 
Articolul 17În situaţia în care, în urma efectuării analizei de risc, pe baza informaţiilor gestionate automat de către sistemul informatic sau a altor elemente privind operaţiunea de export, biroul vamal de export ia decizia de a nu controla mărfurile declarate şi documentele însoţitoare, decizia este înregistrată în aplicaţia ECS-RO prin înscrierea în câmpul "rezultatul controlului" a codului "A2" cu semnificaţia "Considerat satisfăcător", iar mărfurile primesc liber de vamă.
 + 
Articolul 18Dacă biroul vamal ia decizia de a controla documentele şi/sau mărfurile, declaraţia este trecută în starea "sub control". În acest caz sunt aplicabile dispoziţiile art. 240 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.F. Efectuarea controlului
 + 
Articolul 19Când biroul vamal de export a luat decizia de efectuare a controlului operaţiunii de export, acesta se desfăşoară pe baza informaţiilor cuprinse în DEE şi a documentelor însoţitoare, cu respectarea prevederilor art. 68-72 din Regulamentul CEE nr. 2.913/1992 al Consiliului de instituire a Codului vamal comunitar, precum şi ale art. 239-247 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.
 + 
Articolul 20Dacă în timpul efectuării controlului nu se constată discrepanţe între datele înscrise în DEE, documentele însoţitoare şi mărfurile examinate, lucrătorul vamal înregistrează acest rezultat în aplicaţia ECS-RO prin înscrierea în câmpul "rezultatul controlului" a codului "A1" cu semnificaţia "Satisfăcător".
 + 
Articolul 21(1) În situaţia în care se constată discrepanţe minore între datele înscrise în DEE, documentele însoţitoare şi mărfurile examinate, acestea sunt comunicate declarantului/reprezentantului.(2) Biroul vamal poate efectua modificări asupra datelor cuprinse în declaraţie doar cu acceptul declarantului/ reprezentantului, în acest caz mărfurile primind liber de vamă.(3) Dacă modificările nu sunt acceptate de declarant/reprezentant, lucrătorul vamal poate decide fie acordarea liberului de vamă fără efectuarea modificărilor, fie neacordarea liberului de vamă, iar în acest ultim caz declaraţia se invalidează conform art. 250 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.(4) Declarantul/reprezentantul poate cere o perioadă de aşteptare în vederea luării unei decizii, în acest caz declaraţia de export intră în stare de aşteptare. Biroul vamal de export stabileşte un termen de răspuns pe care îl comunică declarantului/reprezentantului. După expirarea termenului, biroul vamal de export poate decide fie acordarea liberului de vamă fără efectuarea modificărilor, fie neacordarea liberului de vamă pentru mărfuri; în acest ultim caz declaraţia se invalidează conform art. 250 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.
 + 
Articolul 22Când, în urma controlului, biroul vamal de export constată discrepanţe majore între datele declarate şi cele constatate, acestea sunt transmise informatic declarantului/reprezentatului prin înscrierea în aplicaţia ECS-RO în câmpul "rezultatul controlului" a codului "B1" cu semnificaţia "Nesatisfăcător", iar declaraţia se invalidează conform art. 250 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.
 + 
Articolul 23Biroul vamal de export decide dacă discrepanţele constatate între datele înscrise în DEE, documentele anexate şi mărfurile examinate se consideră minore sau majore.
 + 
Articolul 24Înainte de acordarea liberului de vamă lucrătorul vamal aplică, dacă este cazul, sigilii.G. Liberul de vamă
 + 
Articolul 25(1) Liberul de vamă se acordă conform dispoziţiilor stabilite la art. 73 şi 74 din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/1992 al Consiliului de instituire a Codului vamal comunitar şi ale art. 248-250 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.(2) După acordarea liberului de vamă, lucrătorul vamal tipăreşte, semnează şi ştampilează EAD şi LOI, pe care le înmânează declarantului/reprezentantului, conform prevederilor art. 796a din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.
 + 
Articolul 26Biroul vamal de export comunică informatic declarantului/reprezentantului că mărfurile au părăsit teritoriul vamal comunitar, după primirea mesajului "Rezultatele ieşirii" de la biroul vamal de ieşire.
 + 
Capitolul IIIProcedura de vămuire la domiciliu la biroul vamal de exportH. Întocmirea şi acceptarea declaraţiei de export + 
Articolul 27Aplicaţia ECS-RO în procedura de vămuire la domiciliu poate fi utilizată de către operatorii economici autorizaţi în acest sens.
 + 
Articolul 28Prevederile art. 3 se aplică în mod corespunzător.
 + 
Articolul 29La finalizarea completării DEE declarantul/reprezentantul solicită acceptarea declaraţiei. Acceptarea declaraţiei se materializează prin alocarea de către aplicaţia ECS-RO a MRN-lui.
 + 
Articolul 30Din momentul obţinerii MRN-lui începe să curgă termenul de intervenţie prevăzut în autorizaţia pentru utilizarea procedurii simplificate de vămuire.I. Rectificarea declaraţiei
 + 
Articolul 31În aplicarea prevederilor art. 65 din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/1992 al Consiliului de instituire a Codului vamal comunitar, declarantul/ reprezentantul poate rectifica una sau mai multe date din declaraţie. Rectificarea se poate referi la adăugarea, modificarea sau ştergerea unor date din DEE.
 + 
Articolul 32Art. 10 se aplică în mod corespunzător.
 + 
Articolul 33Rectificarea DEE nu este permisă după ce biroul vamal de export a informat declarantul/reprezentantul despre faptul că intenţionează să examineze mărfurile.
 + 
Articolul 34În cazul în care cererea de rectificare a declaraţiei de export este acceptată, curgerea termenului menţionat la art. 30 se opreşte.J. Invalidarea declaraţiei
 + 
Articolul 35Prevederile art. 14-16 se aplică în mod corespunzător.K. Decizia de control
 + 
Articolul 36În termenul de intervenţie menţionat la art. 30, ca urmare a analizei de risc bazate pe informaţiile gestionate automat de către sistemul informatic sau a altor elemente privind operaţiunea de export, biroul vamal de export ia decizia de a controla sau nu documentele şi/sau mărfurile. Din momentul comunicării deciziei de control curgerea termenului menţionat la art. 30 se opreşte, iar lucrătorul vamal are obligaţia să se prezinte la locaţia autorizată a mărfurilor în cadrul termenului de intervenţie.
 + 
Articolul 37Prevederile art. 18 se aplică în mod corespunzător.L. Efectuarea controlului
 + 
Articolul 38Controlul documentar şi/sau fizic se efectuează în locaţia autorizată a mărfurilor.
 + 
Articolul 39Prevederile art. 19-24 se aplică în mod corespunzător.M. Liberul de vamă
 + 
Articolul 40La expirarea termenului prevăzut la art. 30, aplicaţia ECS-RO acordă în mod automat liberul de vamă.
 + 
Articolul 41(1) Declarantul/reprezentantul tipăreşte EAD-ul şi LOI, le semnează şi aplică pe acestea ştampila specială prevăzută în anexa nr. 62 la Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar. Această ştampilă specială se confecţionează numai cu aprobarea prealabilă emisă de direcţia regională pentru accize şi operaţiuni vamale în a cărei arie teritorială de competenţă titularul autorizaţiei îşi desfăşoară activitatea.(2) În cazul efectuării controlului, dispoziţiile art. 24 şi 25 se aplică în mod corespunzător.
 + 
Articolul 42Prevederile art. 26 se aplică în mod corespunzător.
 + 
Capitolul IVFormalităţi la biroul vamal de ieşireN. Prezentarea mărfurilor la biroul vamal de ieşire şi identificarea operaţiunii de export + 
Articolul 43Mărfurile pentru care s-a acordat liberul de vamă pentru export împreună cu EAD-ul şi LOI sunt prezentate la biroul vamal de ieşire.
 + 
Articolul 44Lucrătorul vamal identifică AER aferent operaţiunii de export în aplicaţia ECS-RO, pe baza MRN-ului înscris în EAD şi LOI.O. Decizia de control
 + 
Articolul 45Dacă, în urma efectuării analizei de risc pe baza informaţiilor gestionate automat de către sistemul informatic sau a unor alte elemente privind operaţiunea de export, biroul vamal de ieşire ia decizia de a nu controla mărfurile prezentate, această decizie se înregistrează în aplicaţia ECS-RO prin înscrierea în câmpul "rezultatul controlului" a codului "A2" cu semnificaţia "Considerat satisfăcător". În acest caz, conform prevederilor art. 793a alin. (2) şi ale art. 796d alin. (3) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar, biroul vamal de ieşire vizează EAD-ul şi supraveghează ieşirea fizică a mărfurilor de pe teritoriul vamal al Comunităţii.
 + 
Articolul 46În cazul în care lucrătorul vamal ia decizia de a efectua controlul, persoana care prezintă mărfurile la biroul vamal de ieşire este informată în acest sens. Această decizie se înregistrează în aplicaţia ECS-RO.P. Efectuarea controlului şi ieşirea mărfurilor de pe teritoriul vamal comunitar
 + 
Articolul 47Controlul operaţiunii de export se realizează cu respectarea prevederilor art. 793a din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar. Controlul include verificarea integrităţii sigiliilor, dacă acestea au fost aplicate la biroul vamal de export.
 + 
Articolul 48Dacă în urma controlului nu se constată discrepanţe, lucrătorul vamal înregistrează acest rezultat în aplicaţia ECS-RO prin înscrierea în câmpul "rezultatul controlului" a codului "A1" cu semnificaţia "Satisfăcător". În acest caz biroul vamal de ieşire, conform prevederilor art. 793a alin. (2) şi ale art. 796d alin. (3) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar, vizează EAD-ul şi supraveghează ieşirea fizică a mărfurilor de pe teritoriul vamal al Comunităţii.
 + 
Articolul 49(1) În cazul în care, în urma controlului, lucrătorul vamal constată discrepanţe minore între datele declarate şi cele constatate, acestea sunt transmise biroului vamal de export prin intermediul aplicaţiei ECS-RO, respectiv prin înscrierea în câmpul "rezultatul controlului" a codului "A4" cu semnificaţia "Discrepanţe minore". Prin discrepanţe minore se înţelege diferenţe cantitative, respectiv deficit sau excedent de mărfuri, la care face referire art. 793a) alin. (5) primul şi al doilea paragraf din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.(2) Lucrătorul vamal efectuează modificarea datelor din AER în aplicaţia ECS-RO şi din EAD, respectiv LOI, conform constatărilor controlului. Modificările EAD-ului, respectiv LOI, se certifică de către lucrătorul vamal prin aplicarea semnăturii şi a ştampilei personale. Biroul vamal de ieşire, conform prevederilor art. 793a alin. (2) şi ale art. 796d alin. (3) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar, vizează EAD şi supraveghează ieşirea fizică a mărfurilor de pe teritoriul vamal al Comunităţii.
 + 
Articolul 50(1) Când, în urma controlului, lucrătorul vamal constată discrepanţe majore între datele declarate şi cele constatate, acestea sunt transmise biroului vamal de export prin intermediul aplicaţiei ECS-RO, respectiv prin înscrierea în câmpul "rezultatul controlului" a codului "B1" cu semnificaţia "Nesatisfăcător". Prin discrepanţe majore se înţelege diferenţe în ceea ce priveşte natura mărfurilor, la care face referire art. 793a) alin. (5) al treilea paragraf din Regulamentul (CEE) nr. 2.4541993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.(2) În acest caz biroul vamal interzice ieşirea mărfurilor de pe teritoriul vamal comunitar.
 + 
Articolul 51În situaţia descrisă la art. 50, în vederea scoaterii mărfurilor din teritoriul vamal comunitar este obligatorie depunerea unei alte declaraţii vamale de export.
 + 
Articolul 52Lucrătorul vamal restituie EAD-ul persoanei interesate, potrivit art. 793a alin. (2) al doilea paragraf din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.R. Operaţiunea de redirijare
 + 
Articolul 53Prin redirijare se înţelege redirecţionarea de către biroul vamal de export a AER-ului de la biroul vamal de ieşire declarat către biroul vamal de ieşire unde mărfurile sunt prezentate efectiv.
 + 
Articolul 54În cazul redirijării unei operaţiuni de export, se procedează astfel:a) biroul vamal de ieşire unde sunt prezentate mărfurile trimite biroului vamal de export o cerere de redirijare în aplicaţia ECS-RO pentru operaţiunea identificată prin MRN-ul înscris în EAD;b) dacă itinerariul nu este obligatoriu, biroul vamal de export acceptă cererea biroului vamal de ieşire unde sunt prezentate mărfurile şi transmite acestuia mesajul corespunzător care cuprinde informaţiile referitoare la operaţiune. Totodată biroul vamal de export transmite biroului vamal de ieşire declarat mesajul privind redirijarea operaţiunii;c) biroul vamal de ieşire unde sunt prezentate efectiv mărfurile procedează la efectuarea formalităţilor de ieşire descrise în prezentul capitol.
 + 
Articolul 55Dispoziţiile prezentelor norme se completează cu prevederile Regulamentului (CEE) nr. 2.913/1992 al Consiliului de instituire a Codului vamal comunitar şi ale Regulamentului (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.
 + 
Capitolul VProcedura alternativăS. Procedura alternativă la biroul vamal de export + 
Articolul 56(1) În conformitate cu prevederile art. 787 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar, procedura alternativă se utilizează numai în cazuri temeinic justificate, respectiv dacă:a) sistemul informatic al autorităţii vamale nu funcţionează;b) comunicaţia dintre operatorul economic şi sistemul informatic al autorităţii vamale nu funcţionează.(2) Procedura alternativă se aplică şi în situaţiile decise şi specificate în mod expres de către autoritatea vamală, cu informarea prealabilă a birourilor vamale şi operatorilor economici de către structura de Help-Desk ECS din cadrul Autorităţii Naţionale a Vămilor.(3) În cazurile menţionate la alin. (1) lit. b), utilizarea procedurii alternative se aprobă de biroul vamal de export.
 + 
Articolul 57(1) În situaţia utilizării procedurii alternative, declaraţia vamală de export se întocmeşte pe formularele corespunzătoare ale documentului administrativ unic.(2) Completarea şi procesarea declaraţiei vamale de export se fac în sistemul informatic al autorităţii vamale Asycuda++, cu respectarea prevederilor normelor tehnice de completare, utilizare şi tipărire a declaraţiei sumare şi a documentului administrativ unic, aprobate prin Ordinul vicepreşedintelui Autorităţii Naţionale de Administrare Fiscală nr. 9.988/2006.
 + 
Articolul 58(1) La utilizarea procedurii alternative se aplică următoarele dispoziţii specifice:a) declaraţia vamală de export se înregistrează de către biroul de export. Numărul de înregistrare acordat va fi diferit de cel alocat de aplicaţia ECS-RO şi se înscrie în rubrica A;b) utilizarea procedurii alternative se identifică prin aplicarea cu cerneală roşie a ştampilei "Procedură alternativă ECS", al cărei model este prezentat în anexa la prezentele norme tehnice. Ştampila se aplică în rubrica A din declaraţia vamală de export. Până la confecţionarea acestei ştampile menţiunea "Procedură alternativă ECS" se înscrie manual cu cerneală roşie.(2) La luarea deciziei de utilizare a procedurii alternative biroul vamal de export se asigură că orice declaraţie de export introdusă în aplicaţia ECS-RO, care nu a fost procesată datorită nefuncţionării aplicaţiei, se anulează.(3) Declarantul/reprezentantul este obligat să informeze biroul vamal de export în legătură cu orice operaţiune de export înregistrată în aplicaţia ECS-RO, dar care nu a primit liber de vamă, pentru a cărei finalizare s-a trecut la utilizarea procedurii alternative.(4) Autoritatea vamală urmăreşte situaţiile în care se utilizează procedura alternativă în vederea evitării folosirii acesteia în mod abuziv.(5) Înainte de a se recurge la utilizarea procedurii alternative în intervalul orelor de program, se recomandă birourilor vamale de export să solicite structurii de Help-Desk ECS din cadrul Autorităţii Naţionale a Vămilor informaţii suplimentare legate de funcţionarea aplicaţiei ECS-RO şi a comunicaţiei.
 + 
Articolul 59(1) Operaţiunile de export derulate în aplicaţia ECS-RO şi operaţiunile de export derulate în procedură alternativă sunt considerate proceduri de export distincte.(2) Operaţiunile de export iniţiate în cadrul sistemului de control al exportului se finalizează în acest sistem, iar operaţiunile iniţiate în procedură alternativă se încheie în procedură alternativă, cu respectarea prevederilor legale corespunzătoare.T. Procedura alternativă la biroul vamal de ieşire
 + 
Articolul 60(1) În cazul prezentării la un birou vamal de ieşire, care lucrează în procedură alternativă, a mărfurilor, pentru care formalităţile vamale de export s-au întocmit în cadrul sistemului de control al exportului, însoţite de EAD şi LOI, se aplică următoarele dispoziţii specifice:a) dacă nu există suspiciuni privind operaţiunea de export, aceasta se înregistrează în evidenţele biroului vamal de ieşire;b) în caz de suspiciuni sau constatare de nereguli, biroul vamal de ieşire ia legătura cu structura Help-Desk ECS din cadrul Autorităţii Naţionale a Vămilor în vederea verificării concordanţei dintre datele înscrise în documentele prezentate şi cele aflate în aplicaţia ECS-RO;c) biroul vamal de ieşire efectuează formalităţile necesare încheierii operaţiunii de export şi înregistrează operaţiunea de export în aplicaţia ECS-RO imediat după încetarea motivelor pentru care se aplică procedura alternativă.(2) În situaţia în care biroul vamal de ieşire este în imposibilitatea de a confirma o operaţiune de export în cadrul aplicaţiei ECS-RO, acesta transmite Compartimentului ECS din cadrul Autorităţii Naţionale a Vămilor o copie a EAD-lui completată în mod corespunzător, semnată şi ştampilată.
 + 
Anexa ––la normele tehnice––––––

            Modelul ştampilei pentru procedura alternativă
              
PROCEDURĂ ALTERNATIVĂ ECS
DATE INDISPONIBILE ÎN SISTEM
DECLANŞATĂ LA …………..

(Data/ora)

                    (dimensiuni 26 X 59 mm)

––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x