privind realizarea supravegherii şi controlului vamal ulterior
I. Dispoziţii generale +
Articolul 1Supravegherea vamală şi controlul vamal ulterior cuprind orice acţiune a autorităţii vamale întreprinsă în vederea asigurării respectării reglementărilor vamale şi a altor norme aplicabile mărfurilor şi bunurilor aflate sub supraveghere vamală. +
Articolul 2Supravegherea vamală şi controlul vamal ulterior se realizează de Direcţia Generală a Vamilor prin Direcţia supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale şi prin serviciile supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale din cadrul direcţiilor regionale vamale interjudetene. +
Articolul 3Direcţia supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale, respectiv serviciile supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale din cadrul direcţiilor regionale vamale interjudetene, reprezintă corpul de control specializat în prevenirea, combaterea, constatarea şi sancţionarea fraudei de orice natura în domeniul vamal, care urmăreşte modul de aplicare şi de respectare a legislaţiei privind importul, exportul, regimurile suspensive, precum şi alte regimuri vamale realizate de persoanele fizice şi juridice, române sau străine, pe întregul teritoriu al României. +
Articolul 4Personalul Direcţiei supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale are competenţa de control, potrivit atribuţiilor, pe întregul teritoriu al tarii, în baza programului de activitate şi în cazurile dispuse de directorul general al Direcţiei Generale a Vamilor sau de directorul general adjunct care coordonează activitatea direcţiei. Controlul se va efectua cu prioritate la persoane fizice şi juridice şi, în funcţie de constatări şi necesitaţi, se va extinde şi la birourile vamale de control şi vamuire. +
Articolul 5Personalul din cadrul serviciilor supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale din cadrul direcţiilor regionale vamale interjudetene executa acţiuni de control la agenţii economici din zona de competenţa teritorială, în baza sarcinilor stabilite prin programele de activitate. În cazul misiunilor sau acţiunilor de control, investigaţii, supraveghere, cercetare operativă sau însoţire, care nu suferă amânare, personalul serviciilor supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale din cadrul direcţiilor regionale vamale interjudetene poate acţiona şi în afară razei teritoriale de competenţa, pe baza unei cereri motivate a şefului de serviciu sau a directorului direcţiei regionale vamale interjudetene, aprobată de conducerea Direcţiei supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale. +
Articolul 6În exercitarea atribuţiilor legale personalul de specialitate din cadrul Direcţiei supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale, respectiv din serviciile supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale din cadrul direcţiilor regionale vamale interjudetene, este investit cu exerciţiul autorităţii publice, beneficiind de protecţie potrivit legii. +
Articolul 7Acţiunile de control asupra mijloacelor de transport, precum şi la depozite, locuri de producţie sau de comercializare se pot efectua la orice ora din zi sau din noapte, iar la agenţii economici controlul se va face, de regula, în zilele în care aceştia sunt în activitate, ţinându-se seama de prevederile legale în vigoare.II. Programarea şi organizarea activităţilor +
Articolul 8Activitatea de supraveghere vamală şi control vamal ulterior se desfăşoară pe bază de programe trimestriale aprobate de conducerea Direcţiei Generale a Vamilor. +
Articolul 9Proiectul programului de activitate se întocmeşte de Direcţia supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale până la data de 10 a ultimei luni din trimestru, pe baza sarcinilor primite de la conducerea Ministerului Finanţelor Publice şi a Direcţiei Generale a Vamilor.Se au în vedere, de asemenea, propunerile serviciilor şi birourilor din cadrul Direcţiei supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale.Alte acţiuni ce urmează să fie realizate se înscriu în programul de activitate pe baza sesizării altor organe sau a propunerilor altor direcţii din structura centrala sau teritorială a Direcţiei Generale a Vamilor. +
Articolul 10Propunerile pentru proiectul programului de activitate făcute de serviciile supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale, însuşite de directorul direcţiei regionale vamale interjudetene, se înaintează Direcţiei supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale până la data de întâi a ultimei luni din trimestru. +
Articolul 11După aprobarea programului de activitate întocmit de Direcţia supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale aceasta direcţie va transmite, până la data de 25 a ultimei luni din trimestru, programele aprobate pentru fiecare direcţie regionala vamală interjudeteana. +
Articolul 12Acţiunile ordinare de supraveghere vamală şi control vamal ulterior se desfăşoară pe bază de ordin de control/misiune aprobat de conducerea Direcţiei supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale sau de directorul direcţiei regionale vamale interjudetene (model prezentat în anexa nr. 1), iar acţiunile extraordinare (operative), pe bază de ordin de control/misiune aprobat de şeful serviciului supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale sau, în cazuri temeinic justificate, pe baza legitimatiei de control. +
Articolul 13Evidenta acţiunilor de supraveghere vamală şi control vamal ulterior se va organiza potrivit regulilor stabilite de Direcţia supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale. +
Articolul 14În situaţiile în care în efectuarea controalelor tematice nu se pot respecta duratele stabilite prin program directorul general adjunct al Direcţiei supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale, respectiv directorul direcţiei regionale vamale interjudetene, va analiza condiţiile concrete şi va putea dispune prelungirea duratei acţiunii fără a influenţa realizarea celorlalte acţiuni prevăzute în programul de activitate. +
Articolul 15Informarea şi documentarea sistematica a întregului aparat al Direcţiei supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale asupra reglementărilor vamale şi fiscale care apar, precum şi pregătirea acţiunilor de control se desfăşoară la sediul Direcţiei supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale sau al direcţiilor regionale vamale interjudetene lunar sau ori de câte ori este necesar.III. Întocmirea actelor de control +
Articolul 16Organele de control ale Direcţiei supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale, respectiv ale serviciilor supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale din cadrul direcţiilor regionale vamale interjudetene, întocmesc de regula următoarele documente:a) proces-verbal de control; … b) proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor; … c) proces-verbal preliminar; … d) nota de constatare; … e) nota unilaterala; … f) proces-verbal de ridicare a documentelor/preluare de mostre/prelevare de probe. … Procesul-verbal de control +
Articolul 17Procesul-verbal de control constituie titlu de creanta pentru diferenţele de drepturi vamale şi alte sume cuvenite bugetului de stat. Constatările înscrise în procesul-verbal de control (model prezentat în anexa nr. 2) trebuie să fie proprii organelor de control, bazate pe date şi documente expuse clar şi precis, eliminandu-se orice elemente şi descrieri personale neconcludente, care incarca nejustificat conţinutul procesului-verbal de control.Neregulile constatate se vor consemna în procesul-verbal de control în mod obligatoriu, precizându-se în mod concret actele normative incalcate (articol, alineat), cu determinarea exactă a influentelor asupra datoriei vamale cuvenite bugetului de stat (taxe vamale, accize, T.V.A., alte taxe stabilite prin acte normative).În procesul-verbal de control se vor înscrie, la fiecare abatere constatată, măsurile luate operativ în timpul controlului, cu menţionarea documentelor întocmite, sau măsurile ce vor fi luate în continuare de persoanele fizice ori juridice controlate, cu indicarea termenului de comunicare la Direcţia supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale sau la direcţiile regionale vamale interjudetene.Termenul de comunicare la Direcţia supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale sau la direcţiile regionale vamale interjudetene va fi stabilit de organul de control.Procesul-verbal de control se semnează de organul de control şi de persoanele fizice şi juridice, prin reprezentanţii legali ai acestora, şi se înregistrează la registratura organului de control în termen de maximum 3 zile de la încheierea controlului. Procesul-verbal de control în care sunt consemnate fapte ce atrag răspunderea materială sau penală, după caz, se semnează obligatoriu şi de persoanele făcute răspunzătoare.Data comunicării rezultatelor controlului este considerată data semnării de către agentul economic sau de reprezentantul sau legal a procesului-verbal de control. +
Articolul 18În cazul în care conducerea sau salariaţii agenţilor economici controlati au unele obiecţii asupra constatărilor organelor de control, acestea vor fi clarificate şi soluţionate înainte de semnarea procesului-verbal de control.Dacă se menţin obiecţiile, acestea vor fi prezentate în scris o dată cu semnarea procesului-verbal de control sau în termen de 5 zile lucrătoare de la această dată.În situaţia în care se refuza semnarea procesului-verbal de control, rezultatele controlului vor fi comunicate prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, data primirii de către agenţii economici a scrisorii fiind data comunicării.În cazul în care scrisoarea recomandată este returnată, procesul-verbal de control rămâne valabil în forma redactată de organul de control.Obiecţiile formulate prin contestaţie se vor inainta şi se vor soluţiona conform reglementărilor legale în vigoare. +
Articolul 19La procesul-verbal de control se vor anexa situaţii, tabele, acte, documente şi note explicative privind susţinerea constatărilor.Tabelele sau situaţiile se întocmesc în cazurile în care este necesară sintetizarea expunerii constatărilor în procesul-verbal de control. Tabelele şi situaţiile anexate la procesul-verbal de control vor fi semnate de organele de control şi de conducerea şi salariaţii persoanelor juridice controlate, după caz.Documentele sau actele necesare pentru consemnarea ori fundamentarea constatărilor se anexează, după necesitaţi, în copie certificată de organul de control şi de şeful compartimentului de la care emana actul. Acestea se anexează în original când sunt considerate fictive sau dubioase ori când exista indicii ca se va urmări sustragerea sau distrugerea lor. În acest caz se lasă persoanelor juridice, persoanelor fizice şi birourilor vamale de control şi vamuire controlate copii certificate de conducerea acestora şi de organele de control.Pentru clarificarea cauzelor şi împrejurărilor care au condus la nerespectarea prevederilor legale organele de control pot solicita note explicative persoanelor care se fac vinovate de abaterile constatate şi consemnate în procesulverbal de control şi pot fi stabilite anumite raspunderi în sarcina acestora, precum şi a altor persoane care pot să contribuie la clarificarea problemelor aflate în control.Notele explicative se pot lua în orice etapa a controlului, cu condiţia ca organele de control să fie în măsura sa pună întrebări precise şi sa combata eventualele raspunsuri necorespunzătoare. Organele de control vor analiza răspunsurile primite, iar concluziile desprinse din analiza vor fi avute în vedere la întocmirea procesului-verbal de control.Dacă cei în cauza refuza sa dea nota explicativa sau sa răspundă la unele întrebări, organele de control vor formula întrebările printr-o adresa scrisă (înregistrată la persoana juridică controlată), stabilind termenul în cadrul căruia trebuie primit răspunsul.În cazul în care nu se primeşte răspuns în termenul stabilit, organul de control va consemna refuzul în procesul-verbal de control (anexând o copie de pe adresa), aplicând sancţiunile prevăzute de lege.În cazul efectuării controlului prin inventariere, la procesul-verbal de control se vor anexa situaţiile privind cantităţile existente, precum şi declaraţiile gestionarilor luate înainte de începerea inventarierii.În cazul ridicării de documente/preluării de mostre/prelevarii de probe se întocmeşte proces-verbal de ridicare a documentelor/preluare de mostre/prelevare de probe (model prezentat în anexa nr. 3).Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor +
Articolul 20Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor se încheie în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare, potrivit cărora organele de control ale Direcţiei supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale, respectiv ale serviciilor supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale din cadrul direcţiilor regionale vamale interjudetene, sunt organe constatatoare.Pentru constatarea şi sancţionarea contravenţiilor se va întocmi proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor (model prezentat în anexa nr. 4).Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor va cuprinde menţiunile prevăzute de lege.Lipsa din procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor a menţiunilor privind numele şi prenumele contravenientului, fapta săvârşită şi data comiterii acesteia sau lipsa semnăturii agentului constatator atrage nulitatea procesului-verbal.Atât în cazul în care organul constatator aplica sancţiunea, dispunând şi confiscarea, cat şi atunci când sancţiunea şi confiscarea se aplică de un alt organ, organul constatator va descrie bunurile supuse confiscării în procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor şi va lua în privinta lor măsurile de conservare sau de valorificare prevăzute de dispoziţiile legale. Despre măsurile luate se fac menţiunile corespunzătoare în procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor.Dacă bunurile confiscate aparţin altei persoane decât contravenientului, în procesul-verbal se vor menţiona numele, prenumele şi domiciliul persoanei fizice ori denumirea şi sediul persoanei juridice, în măsura în care aceste date sunt cunoscute.La constatarea, stabilirea, sancţionarea şi încasarea contravenţiilor se vor aplica prevederile legilor speciale şi generale cu privire la contravenţii.Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor se întocmeşte, de regula, în 3 exemplare.Procesul-verbal preliminar +
Articolul 21În cazul în care din control a rezultat săvârşirea unor fapte prevăzute de legea penală, se încheie un proces-verbal preliminar care va fi înaintat organelor de cercetare penală competente, împreună cu mijloacele materiale de proba (corpul delict, buletinul de analiza etc.).Nota de constatare +
Articolul 22Notele de constatare se întocmesc atunci când în timpul controlului se fac constatări a căror reconstituire ulterioară nu este întotdeauna posibila sau care nu pot fi dovedite ori în alte situaţii apreciate de organele de control.În notele de constatare se consemnează situaţiile de fapt, precum şi măsurile luate operativ pentru remedierea diferenţelor constatate. În situaţii mai deosebite este indicată folosirea martorilor la stabilirea realităţii faptelor constatate. Notele de constatare se semnează de organul de control, de conducătorul persoanei juridice şi de persoanele la care se referă constatarea ori, după caz, de martori.Nota unilaterala +
Articolul 23Notele unilaterale se întocmesc în cazul în care în urma controlului nu s-au constatat abateri.În aceste note organele de control vor menţiona concret documentele controlate şi constatările făcute.Procesul-verbal de ridicare a documentelor/preluare de mostre/prelevare de probe +
Articolul 24Atunci când este cazul, se vor ridica documente, se vor prelua mostre şi/sau se vor preleva probe, în vederea determinării naturii mărfii. Pentru prelevarea probelor şi preluarea mostrelor se vor respecta prevederile metodologiilor stabilite.Probele vor fi numerotate, cantarite, ambalate şi sigilate, iar restul cantităţii (martorii) va fi păstrat în birourile vamale de control şi vamuire unde a avut loc evenimentul, respectându-se procedura de păstrare şi asigurare.Probele prelevate pentru analiza, cu toate caracteristicile explicit descrise, vor fi menţionate în procesul-verbal întocmit la locul de prelevare (model prezentat în anexa nr. 3).Pe baza analizelor calitative şi cantitative de specialitate, efectuate de laboratorul de analiza droguri, se vor emite buletine de analiza, care vor fi transmise împreună cu restul probei biroului vamal de control şi vamuire unde a avut loc evenimentul.Înregistrarea actelor de control şi valorificarea constatărilor controlului +
Articolul 25Procesul-verbal de control şi notele de constatare împreună cu anexele şi celelalte documente referitoare la controlul efectuat se înregistrează obligatoriu la organul care a dispus controlul.În cazul în care actul de control se perfectează la sediul persoanei fizice sau juridice controlate, se înregistrează şi la aceasta. +
Articolul 26Măsurile care se dispun şi se iau pe baza actelor de control legal întocmite de organele de control ale Direcţiei supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale şi de cele ale serviciilor supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale din cadrul direcţiilor regionale vamale interjudetene se adresează, în toate cazurile, persoanelor fizice sau reprezentantului legal al persoanei juridice controlate ori al biroului vamal de control şi vamuire. +
Articolul 27La actele de control încheiate se anexează notele de prezentare, care cuprind în principal următoarele:a) organele sau persoanele, după caz, în afară persoanelor fizice şi juridice controlate sau a biroului vamal de control şi vamuire, care au contribuit la săvârşirea faptelor constatate; … b) problemele care necesita control în continuare, făcându-se propuneri corespunzătoare; … c) măsurile ce trebuie luate în continuare de către persoanele fizice şi juridice sau de biroul vamal de control şi vamuire controlat, precum şi de organul care a dispus controlul. … IV. Evidenta, urmărirea şi raportarea rezultatelor activităţii de control +
Articolul 28Serviciile şi birourile din cadrul Direcţiei supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale şi, respectiv, serviciile supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale din cadrul direcţiilor regionale vamale interjudetene vor asigura, ori de câte ori este necesar, urmărirea, la persoanele fizice şi juridice controlate şi la birourile vamale de control şi vamuire, a aplicării măsurilor stabilite în timpul controlului, precum şi raportarea rezultatelor controlului. +
Articolul 29În cazul în care prin actele de control încheiate s-au stabilit obligaţii de plată în sarcina celor controlati, acestea vor fi virate la bugetul statului conform legislaţiei în vigoare. Dacă obligaţiile de plată nu sunt achitate în timpul controlului, acestea vor fi transmise spre urmărire şi încasare compartimentelor specializate printr-o adresa la care se vor anexa copii de pe actele întocmite, ce reprezintă titlu executoriu. Organele de urmărire şi încasare vor confirma primirea acestora.V. Dispoziţii finale +
Articolul 30În măsura în care dispoziţiile legale nu dispun altfel, prevederile prezentelor norme tehnice referitoare la încheierea actelor de control se aplică şi activităţii de control ulterior desfăşurate de personalul birourilor vamale de control şi vamuire, unde exista obligaţia efectuării acestuia conform procedurii de vamuire aplicate. +
Articolul 31Orice dispoziţii contrare prezentelor norme îşi încetează aplicarea. +
Articolul 32Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentele norme tehnice. +
Anexa 1––-la normele tehnice––––––DIRECŢIA GENERALĂ A VAMILORDIRECŢIA SUPRAVEGHERE VAMALĂ ŞI LUPTA IMPOTRIVA FRAUDELOR VAMALEServiciul (Biroul) …………………………………….*)/DIRECŢIA REGIONALA VAMALĂ INTERJUDETEANA …………………..Serviciul supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamaleORDIN DE CONTROL/MISIUNE Nr. ….. /……Inspectorii**): …………………………………………………..………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………sunt autorizaţi să efectueze: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………la………………………………………………………………. (denumirea şi adresa)…………………………………………………………………cu***) ………………………………………………………….,începând cu data de …………………………………………….. . ………………………………(semnatura şi ştampila autorizata)––––Notă …
*) Se înscrie, după caz, serviciul (biroul) Direcţiei supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale sau al direcţiei regionale vamale interjudetene.Notă …
**) Se înscriu numele, prenumele şi numărul legitimatiei de serviciu sau al actului de identitate.Notă …
***) În cazul în care pe timpul executării controlului sau al îndeplinirii misiunii se utilizează mijloace de transport, acestea vor fi menţionate în ordinul de control/misiune. +
Anexa 2––-la normele tehnice––––––PROCES-VERBAL DE CONTROL(ziua…. luna ….. anul ….)Subsemnaţii ……………………………………………………, inspectori în cadrul Direcţiei supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale – Serviciul (Biroul) …………../ Direcţiei regionale vamale interjudetene …………………… Serviciul supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale, în baza hotărârilor Guvernului nr. 626/1997 şi nr. 170/2001, precum şi a Ordinului de control/misiune nr. ….. din ………….., am efectuat în perioada …………… controlul …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………(denumirea exactă a tematicii controlului şi perioada supusă verificării)la………………………………………………………………………….(denumirea agentului economic, fără prescurtări)din………………………………………………………………………..,(localitatea şi sediul)înmatriculată în registrul comerţului sub nr. …………., cod fiscal …………. .Unitatea este reprezentată de ………………………………………………. .(numele, prenumele şi funcţia)Din controlul efectuat au rezultat constatările înscrise mai jos:(ordinea în care se redau datele şi elementele legate de fiecare constatare)– conţinutul constatării (concret, clar, precis);– dispoziţii legale incalcate (numărul, data, articolul şi alineatul);– consecinţele economice (financiare, bugetare) ale constatării, cu evaluarea exactă a acestora;– măsurile luate operativ în timpul controlului, cu menţionarea documentului pe baza căruia s-au materializat;– măsurile ce urmează să fie luate în continuare.La terminarea controlului au fost restituite toate actele şi documentele puse la dispoziţie organelor de control.Procesul-verbal s-a întocmit în doua exemplare, dintre care un exemplar, înregistrat sub nr. ……………. din ………………………………, a fost lăsat unităţii verificate, iar celălalt exemplar a fost luat de organele de control. Organe de control, Preşedinte (Director), ………………… ………………………… +
Anexa 3––-la normele tehnice––––––DIRECŢIA GENERALĂ A VAMILORDIRECŢIA SUPRAVEGHERE VAMALĂ ŞI LUPTA IMPOTRIVA FRAUDELOR VAMALEServiciul (Biroul) ………………………………………/DIRECŢIA REGIONALA VAMALĂ INTERJUDETEANA …………………..Serviciul supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamaleAdresa ………………………………………………….PROCES-VERBALde ridicare a documentelor/preluare de mostre/prelevare de probeÎncheiat în ziua ….., luna …., anul …..Subsemnatul/subsemnaţii ……………………………………, inspector/inspectori în cadrul Direcţiei Generale a Vamilor – Direcţia supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale – Serviciul (Biroul) ………………./Direcţia regionala vamală interjudeteana ………………………… – Serviciul supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale, având în vedere prevederile hotărârilor Guvernului nr. 626/1997 şi nr. 170/2001, am procedat la ridicarea de documente/preluarea de mostre/prelevarea de probe de la ………………………………………………………………….………………………………………………………………………..,după cum urmează: ………………………………………………..……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………Aceste documente/mostre/probe rămân la dispoziţia organului de control până la clarificarea cazului.Drept care am încheiat prezentul preces-verbal în ………….. exemplare, dintre care unul rămâne la …………………., de la care s-au ridicat documentele/mostrele/probele. Organele de control Reprezentantul ale Direcţiei supraveghere vamală agentului economic, şi lupta împotriva fraudelor vamale/Direcţiei regionale vamale interjudetene ………………………… ……………………. ………………………… ……………………. ………………………… ……………………. +
Anexa 4––-la normele tehnice––––––DIRECŢIA GENERALĂ A VAMILORDIRECŢIA SUPRAVEGHERE VAMALĂ ŞI LUPTA IMPOTRIVA FRAUDELOR VAMALEServiciul (Biroul) ……………………………………../DIRECŢIA REGIONALA VAMALĂ INTERJUDETEANA …………………..Serviciul supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamalePROCES-VERBALde constatare şi sancţionare a contravenţiilorÎncheiat în ziua ……………………………………….., luna ………….., anul …………….., ora …….Subsemnatul ……………………………………………………, având funcţia de ………………………… în cadrul Serviciului (Biroului) ………………… din cadrul Direcţiei supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale/Direcţiei regionale vamale interjudetene ……………………….. – Serviciul supraveghere vamală şi lupta împotriva fraudelor vamale, în urma controlului efectuat la ………………….., am constatat următoarele: …………………………………………………………..Fapta/faptele constatată/constatate constituie contravenţia prevăzută la art. ………. din ………… şi este/sunt sancţionată/sancţionate cu amendă de ………………….. .De săvârşirea abaterilor se face răspunzător ……………………………….., cu adresa declarata în ……………………….., str. ……………………………… nr. ….., bl. ….., sc. ….., et. …, ap. ….., sectorul/judeţul …………………, reprezentat de ……………, cu domiciliul în ……………………, str. ………… nr. ….., bl. ……, et. ……, ap. …., sectorul/judeţul ………………………. .1. Se amendeaza cu ……………….. lei, conform …………………………… .2. Totodată, conform prevederilor ……………………….., contravenientului i-au fost confiscate următoarele bunuri: ……………………………………………….…………………………………………………………………………..,pentru care s-au luat următoarele măsuri: ………………………………………3. Contravenientul a formulat următoarele obiecţii şi a indicat următoarele probe de care înţelege să se servească: ………………………………………………………………………………………………………………………………. .Cu drept de plângere la ……………………………………………………., în termen de 15 zile de la comunicarea prezentului proces-verbal.În prezenta martorilor asistenţi:1. ………………………………………………., în vârsta de ……… ani, fiul/fiica lui ……………… şi al …………., domiciliat/domiciliata în ………., str. ……………………. nr. ……., bl. ….., sc. …., et. ….., ap. ………., sectorul/judeţul …………………………………., telefon …………………, şi2. (similar) …………………………………………………………………Prezentul proces-verbal s-a încheiat în 3 exemplare, dintre care unul a fost înmânat contravenientului.Organul constatator, Contravenient,……………………… ……………………………………………… ……………………………………………… ………………………–––––