NORME TEHNICE din 12 septembrie 2017

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 07/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 748 din 18 septembrie 2017
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 2671 12/09/2017
ART. 2REFERIRE LAORDIN 1486 29/04/2016
ART. 2REFERIRE LANORMĂ 29/04/2016
ART. 4REFERIRE LACOD FISCAL 08/09/2015
ART. 7REFERIRE LAORDIN 1486 29/04/2016
ART. 9REFERIRE LAORDIN 1486 29/04/2016
ART. 9REFERIRE LANORMĂ 29/04/2016
ART. 9REFERIRE LANORMĂ 29/04/2016 CAP. 5
ART. 14REFERIRE LALEGE 554 02/12/2004
ART. 16REFERIRE LALEGE 677 21/11/2001
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 406 27/11/2019
ActulAPROBAT DEORDIN 2671 12/09/2017
ActulCONTINUT DEORDIN 2671 12/09/2017
ActulREFERIT DEORDIN 2671 12/09/2017





Notă
Aprobate prin Ordinul nr. 2.671 din 12 septembrie 2017, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 748 din 18 septembrie 2017.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1Prezentele norme tehnice stabilesc procedura de autorizare pentru utilizarea garanției globale, cuprinzând o eventuală reducere sau exonerare, constituită pentru acoperirea cuantumului taxelor la import corespunzător datoriei vamale și a cuantumului altor taxe datorate legate de importul mărfurilor, în legătură cu două sau mai multe operațiuni, declarații sau regimuri vamale, cu excepția regimului de tranzit unional/comun. + 
Articolul 2În sensul prezentelor norme tehnice, termenii de mai jos au următoarea semnificație:a)AEO – operator economic autorizat în conformitate cu prevederile Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1.486/2016 pentru aprobarea Normelor tehnice privind acordarea statutului de operator economic autorizat;b)AEOC – operator economic autorizat titular al unei autorizații AEO – Simplificări vamale;c)AEOS – operator economic autorizat titular al unei autorizații AEO – Securitate și siguranță;d)SIIV – Sistemul informatic integrat vamal;e)RCDPS – Sistemul român de procesare a declarației vamale;f)birou vamal de garanție – structura din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală care are competența de emitere a autorizației de utilizare a garanției globale și în favoarea căreia se constituie garanția globală sub forma angajamentului garantului; g)depozitar (birou vamal de garanție secundar) – structura din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală la care se constituie garanția globală sub forma depozitului în numerar;h)cuantum de referință al garanției globale – cuantumul taxelor la import și al celorlalte taxe pentru care se constituie garanția globală, determinat în conformitate cu prevederile art. 155 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447;i)nivel al garanției globale – procentul din cuantumul de referință în care se constituie garanția globală;j)cuantum maxim al garanției globale – cuantumul garanției globale care se constituie, rezultat din aplicarea nivelului garanției globale la cuantumul de referință al garanției globale. + 
Articolul 3(1)Autorizația pentru utilizarea garanției globale se acordă la cerere, în condițiile prevăzute la art. 95 din Codul vamal al Uniunii și la art. 84 din Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446.(2)Autorizația pentru utilizarea garanției globale nu se acordă operatorilor economici care:a)au obligații bugetare restante reprezentând impozite, taxe, contribuții, inclusiv contribuțiile individuale ale salariaților și orice alte venituri bugetare, cu excepția celor eșalonate și/sau reeșalonate la plată, precum și a celor suspendate în condițiile legii;b)înregistrează debite față de autoritatea vamală;c)sunt în stare de insolvență, se află în procedură de reorganizare ori lichidare judiciară/faliment sau figurează în lista contribuabililor inactivi;d)au comis abateri grave sau repetate împotriva legislației vamale ori fiscale.
 + 
Articolul 4În cazul autorizației pentru utilizarea garanției globale care este valabilă doar în România, cuantumul de referință al garanției globale trebuie să acopere:a)pentru datorii vamale existente:(i)taxele la import;(ii)alte măsuri tarifare prevăzute la import de legislația agricolă sau comercială ori de alte dispoziții ale Uniunii.Celelalte taxe datorate legate de importul mărfurilor în cazul unei datorii existente urmează regimul de impozitare prevăzut de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare.b)pentru datorii vamale potențiale:(i)taxele la import;(ii)alte măsuri tarifare prevăzute la import de legislația agricolă sau comercială ori de alte dispoziții ale Uniunii;(iii)acciza și, după caz, taxa pe valoarea adăugată, conform dispozițiilor legale aplicabile operațiunii sau regimului vamal pentru care este necesară constituirea garanției. + 
Articolul 5(1)Formularea cererilor și emiterea autorizațiilor pentru utilizarea garanției globale, precum și gestionarea acestora se efectuează prin utilizarea Sistemului central de decizii vamale, dezvoltat la nivelul Uniunii Europene și pus la dispoziția operatorilor economici și a autorităților vamale din statele membre de Comisia Europeană în conformitate cu dispozițiile Deciziei de punere în aplicare (UE) 2016/578.(2)Schimbul de informații și consultarea în cazul garanțiilor globale care pot fi utilizate în mai multe state membre se asigură de Direcția generală a vămilor, potrivit art. 14 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447.
 + 
Capitolul IIBiroul vamal de garanție + 
Articolul 6(1)Se desemnează ca birou vamal de garanție:a)Direcția generală a vămilor în cazul cererilor și autorizațiilor pentru utilizarea garanției globale valabile în mai multe state membre;b)direcția regională vamală competentă pentru locul în care este ținută sau disponibilă contabilitatea principală în scopuri vamale a solicitantului și în care urmează a fi desfășurate cel puțin o parte dintre activitățile care fac obiectul autorizației, în alte situații decât cele prevăzute la lit. a).(2)În cazul în care autorizația pentru utilizarea garanției globale este emisă de biroul vamal de garanție în baza unui depozit în numerar, se desemnează ca depozitar (birou vamal de garanție secundar) biroul vamal la care se efectuează formalitățile vamale acoperite de această formă de garanție globală.
 + 
Capitolul IIICererea de autorizare pentru utilizarea garanției globale + 
Articolul 7(1)Cererea de autorizare pentru utilizarea garanției globale se întocmește de solicitant potrivit cerințelor comune și specifice în materie de date prevăzute în anexa A, titlul I și titlul VI din Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446 și a codurilor legate de cerințele comune în materie de date prevăzute în anexa A, titlul II din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447.(2)În cererea de autorizare pentru utilizarea garanției globale se completează și elementul de date 7/4 – Număr de operațiuni din anexa A din Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446, care, potrivit dispozițiilor unionale, este opțional pentru statele membre.(3)Următoarele documente se atașează cererii de autorizare pentru utilizarea garanției globale formulată de un operator economic care are statut AEO:a)documentele care dovedesc îndeplinirea criteriului privind standardele practice de competență sau calificările care sunt în legătură directă cu activitatea desfășurată, în conformitate cu art. 95 alin. (1) lit. c) din Codul vamal al Uniunii. Aceste documente sunt necesare doar în situația în care solicitantul are statut AEOS, iar cererea de autorizare se referă la regimuri vamale care nu sunt utilizate în mod regulat;b)informații detaliate din care să rezulte dacă solicitantul dispune de un sistem logistic care identifică mărfurile ca fiind mărfuri unionale sau neunionale și indică, după caz, localizarea acestora. Aceste informații se furnizează doar în situația în care solicitantul are statut AEOS, iar în cererea de autorizare se solicită o exonerare de garanție;c)situația justificativă, întocmită după modelul prevăzut în anexa la prezentele norme tehnice, necesară determinării cuantumului de referință al garanției globale în conformitate cu cerințele și condițiile prevăzute la art. 155 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447, adaptată de solicitant la obiectul cererii și la specificul activității sale;d)declarația pe propria răspundere cu privire la orice eveniment semnificativ apărut în activitatea solicitantului care ar putea afecta statutul de AEO;e)angajamentul garantului sau informațiile referitoare la constituirea depozitului în numerar. Aceste documente pot fi depuse și în cadrul schimbului de informații cu biroul vamal de garanție care are loc după acceptarea cererii de autorizare;f)orice alte documente care justifică solicitările formulate în cererea de autorizare.(4)Următoarele documente se atașează cererii de autorizare pentru utilizarea garanției globale formulată de un operator economic care nu are statut AEO:a)certificatul de înregistrare fiscală a operatorului economic, în copie;b)actul constitutiv al operatorului economic, cu modificările și completările ulterioare, după caz, în copie;c)cazierul judiciar al persoanei care reprezintă legal operatorul economic în raporturile juridice cu autoritatea vamală;d)cazierul judiciar al angajatului operatorului economic responsabil cu reprezentarea acestuia față de autoritatea vamală;e)documentele care dovedesc îndeplinirea criteriului privind standardele practice de competență sau calificările care sunt în legătură directă cu activitatea desfășurată, în conformitate cu art. 95 alin. (1) lit. c) din Codul vamal al Uniunii. Aceste documente se depun în situația în care cererea de autorizare se referă la regimuri vamale care nu sunt utilizate în mod regulat;f)situația justificativă, întocmită după modelul prevăzut în anexa la prezentele norme tehnice, necesară determinării cuantumului de referință al garanției globale în conformitate cu cerințele și condițiile prevăzute la art. 155 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447, adaptată de solicitant la obiectul cererii și la specificul activității sale;g)angajamentul garantului sau informațiile referitoare la constituirea depozitului în numerar. Aceste documente pot fi depuse și în cadrul schimbului de informații cu biroul vamal de garanție care are loc după acceptarea cererii de autorizare;h)orice alte documente care justifică solicitările formulate în cererea de autorizare.La cererea de autorizare pentru utilizarea garanției globale cu cuantum redus sau cu exonerare de garanție pentru datorii vamale potențiale se atașează și următorul document, suplimentar față de cele prevăzute la primul paragraf:– un chestionar de autoevaluare în care solicitantul demonstrează că îndeplinește fiecare din condițiile prevăzute la art. 84 alin. (1) din Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446, în cazul cererii de autorizare pentru utilizarea garanției globale cu cuantum redus la 50%; sau– un chestionar de autoevaluare în care solicitantul demonstrează că îndeplinește fiecare din condițiile prevăzute la art. 84 alin. (2) din Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446, în cazul cererii de autorizare pentru utilizarea garanției globale cu cuantum redus la 30%; sau– un chestionar de autoevaluare în care solicitantul demonstrează că îndeplinește fiecare din condițiile prevăzute la art. 84 alin. (3) din Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446, în cazul cererii de autorizare pentru utilizarea garanției globale cu exonerare de garanție.Partea relevantă din Chestionarul de autoevaluare AEO la care se face referire la art. 4 alin. (1) lit. a) din anexa la Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1.486/2016 poate servi ca model pentru chestionarul prevăzut la paragraful precedent.
 + 
Articolul 8Cererea de autorizare pentru utilizarea garanției globale este acceptată de biroul vamal de garanție în conformitate cu prevederile art. 22 alin. (2) din Codul vamal al Uniunii, ale art. 11 din Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446 și ale art. 12 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447.
 + 
Capitolul IVProcedura de emitere a autorizației pentru utilizarea garanției globale + 
Articolul 9(1)Dacă cererea de autorizare pentru utilizarea garanției globale este acceptată, biroul vamal de garanție:a)verifică în aplicațiile informatice accesibile din portalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală următoarele documente referitoare la solicitant:(i)certificatul de atestare fiscală, eliberat de autoritatea fiscală competentă;(ii)cazierul fiscal, eliberat de autoritatea fiscală competentă;(iii)ultimul bilanț contabil anual înregistrat.b)verifică, în cazul în care cererea de autorizare se referă la unul sau mai multe regimuri vamale și cu excepția cazului în care solicitantul are statut de AEOC, dacă este îndeplinită condiția prevăzută la art. 95 alin. (1) lit. c) din Codul vamal al Uniuni, privind utilizarea în mod regulat a regimurilor vamale în cauză, pe baza documentelor anexate cererii de autorizare și a datelor din SIIV, după unul din următoarele criterii:(i)este în posesia autorizației pentru acest regim sau volumul estimat de operațiuni avute în vedere la data cererii justifică autorizarea viitoare a acestui regim;(ii)folosirea regulată a regimului este proporțională cu scopul și dimensiunea activității operatorului economic;c)solicită avizul structurii cu atribuții de verificare în domeniul AEO și ia în considerare răspunsul formulat de această structură;d)analizează dacă se justifică cuantumul de referință al garanției globale înscris în cererea de autorizare și, după caz, fiecare parte a cuantumului de referință pentru datoriile vamale și alte taxe care au luat naștere sau pot lua naștere, precum și sumele care fac parte din acest cuantum pentru fiecare tip de operațiune vamală;e)analizează, după caz, dacă se justifică modul în care se solicită repartizarea cuantumului de referință între statele membre în care își desfășoară activitatea solicitantul, pentru garanțiile care pot fi utilizate în mai multe state membre, cu respectarea procedurii de consultare prevăzută la art. 14 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447;f)verifică, în cazul cererii de autorizare prin care se solicită o reducere sau exonerare de garanție pentru datorii vamale potențiale, dacă solicitantul face dovada unor resurse financiare suficiente pentru îndeplinirea obligațiilor sale pentru partea din cuantumul de referință care nu este acoperită de garanție, după următoarele criterii:(i)în cazul cererilor de autorizare pentru utilizarea garanției globale cu un cuantum redus, partea din cuantumul de referință neacoperită de angajamentul garantului nu trebuie să depășească 50% din cifra de afaceri menționată în ultimul bilanț contabil anual al operatorului economic. În acest scop, biroul vamal de garanție analizează nivelul cifrei de afaceri și contul de profit și pierdere menționate în ultimul bilanț contabil anual al operatorului economic;(ii)în cazul cererilor de autorizare pentru utilizarea garanției globale cu o exonerare de garanție, cuantumul de referință nu trebuie să depășească nivelul capitalurilor proprii menționat în ultimul bilanț contabil anual al operatorului economic. În acest scop, biroul vamal de garanție analizează nivelul capitalurilor proprii și contul de profit și pierdere menționate în ultimul bilanț contabil anual al operatorului economic și calculează și analizează indicatorul lichiditate curentă și indicatorul solvabilitate generală.(2)Structura cu atribuții de verificare în domeniul AEO emite avizul solicitat de biroul vamal de garanție pe baza următoarelor constatări:a)rezultatele monitorizării efectuate potrivit capitolului V din anexa la Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1.486/2016, în situația în care solicitantul are statut de AEOC;b)rezultatele monitorizării efectuate potrivit capitolului V din anexa la Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1.486/2016, precum și rezultatele următoarelor verificări, dacă este cazul, în situația în care solicitantul are numai statut de AEOS:(i)respectarea criteriului privind standardele practice de competență sau calificările profesionale care sunt în legătură directă cu activitatea desfășurată, potrivit condițiilor prevăzute la art. 27 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447, în cazul în care biroul vamal de garanție a constatat că cererea de autorizare se referă la unul sau mai multe regimuri vamale care nu sunt utilizate în mod regulat;(ii)respectarea condiției potrivit căreia solicitantul dispune de un sistem logistic care identifică mărfurile ca fiind mărfuri unionale sau neunionale și indică, după caz, localizarea acestora, prevăzută la art. 25 alin. (1) lit. e) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447, în cazul în care în cererea de autorizare se solicită exonerare de garanție;c)rezultatele următoarelor verificări, în cazul în care solicitantul nu are statut de AEO:(i)îndeplinirea criteriului de autorizare prevăzut la art. 39 lit. a) din Codul vamal al Uniunii, pe baza documentelor anexate cererii de autorizare și a datelor și informațiilor de care dispune sau la care are acces;(ii)verificarea îndeplinirii celorlalte condiții de autorizare prevăzute la art. 84 din Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446, în cazul în care în cererea de autorizare se solicită o reducere sau exonerare de garanție.(3)La verificarea îndeplinirii condițiilor menționate la alin. (2) se aplică în mod corespunzător metodologia utilizată pentru acordarea statutului de AEO. Un operator economic care a făcut obiectul verificării îndeplinirii criteriilor de acordare a statutului de AEO și monitorizării potrivit Normelor tehnice privind acordarea statutului de operator economic autorizat, aprobate prin Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1.486/2016, nu va fi supus acelorași verificări care au fost deja efectuate. + 
Articolul 10(1)În cazul în care garanția globală este constituită sub forma unui depozit în numerar, depozitarul (biroul vamal de garanție secundar) la care aceasta a fost constituită confirmă de îndată biroului vamal de garanție cuantumul garanției globale.(2)În cazul în care garanția globală este constituită sub forma unui angajament al garantului, biroul vamal de garanție verifică dacă acesta este întocmit după modelul prevăzut în anexa 32-03 la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447 și respectă cerințele comune în materie de date prevăzute în anexa 32-03 la Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446.(3)Angajamentul garantului se aprobă de biroul vamal de garanție dacă acoperă cuantumul maxim al garanției globale și dacă este emis de un organism de creditare, o instituție financiară sau o companie de asigurări acreditată în Uniune în conformitate cu dispozițiile în vigoare ale Uniunii.  + 
Articolul 11(1)În situația în care toate condițiile de autorizare sunt îndeplinite, biroul vamal de garanție emite autorizația de utilizare a garanției globale potrivit cerințelor comune și specifice în materie de date prevăzute în anexa A, titlul I și titlul VI din Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446 și a codurilor legate de cerințele comune în materie de date prevăzute în anexa A, titlul II din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447.(2)În situația în care biroul vamal de garanție constată că nu sunt îndeplinite toate condițiile de autorizare sau că, deși sunt îndeplinite, decizia care urmează a fi luată ar putea fi nefavorabilă solicitantului, acordă acestuia posibilitatea exercitării dreptului de a fi ascultat, în condițiile și termenele prevăzute la art. 22 alin. (6) din Codul vamal al Uniunii, precum și ale art. 8 și 9 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447.Decizia este luată de biroul vamal de garanție după analiza punctului de vedere exprimat de solicitant sau după expirarea termenului stabilit, în cazul în care solicitantul nu a furnizat punctul său de vedere în cadrul acestui termen.
 + 
Capitolul VMonitorizarea condițiilor și criteriilor care trebuie îndeplinite de titularul autorizației de utilizare a garanției globale; monitorizarea și verificarea cuantumului de referință  + 
Articolul 12(1)Biroul vamal de garanție monitorizează condițiile și criteriile care au stat la baza emiterii autorizațiilor pentru utilizarea garanției globale în conformitate cu prevederile art. 23 alin. (5) din Codul vamal al Uniunii și verifică cuantumul de referință în cazurile prevăzute la art. 155 alin. (5) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447.(2)Monitorizarea cuantumului de referință al garanției globale se efectuează pentru fiecare parte din acest cuantum și pentru fiecare tip de regim vamal sau de operațiune vamală în condițiile prevăzute la art. 156 și 157 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447.(3)În situația în care se constată că oricare parte a cuantumului de referință al garanției globale este epuizat, biroul vamal de garanție suspendă autorizația de utilizare a garanției globale și notifică de îndată titularul autorizației.
 + 
Capitolul VIGestionarea autorizațiilor de utilizare a garanției globale + 
Articolul 13(1)Biroul vamal de garanție modifică, suspendă, revocă sau anulează autorizația pentru utilizarea garanției globale în condițiile prevăzute la art. 23, art. 27 și 28 din Codul vamal al Uniunii și la art. 15-18 din Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446.(2)Etapele procedurii de autorizare se aplică în mod corespunzător fiecărei situații în care este necesară o modificare a autorizației.(3)În situația în care biroul vamal de garanție intenționează să ia decizia suspendării, anulării, revocării sau modificării autorizației, acordă titularului acesteia posibilitatea exercitării dreptului de a fi ascultat, în condițiile și termenele prevăzute la art. 22 alin. (6) din Codul vamal al Uniunii, precum și ale art. 8 și 9 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447, cu excepția cazului în care autorizația se modifică sau se revocă la solicitarea titularului acesteia.Decizia este luată de biroul vamal de garanție după analiza punctului de vedere exprimat de solicitant sau după expirarea termenului stabilit, în cazul în care solicitantul nu a furnizat punctul său de vedere în cadrul acestui termen.(4)O autorizație de utilizare a garanției globale care este suspendată, revocată sau anulată de biroul vamal de garanție nu mai poate fi invocată în procesul de derulare a formalităților vamale pentru niciun tip de operațiune sau regim vamal. În situația în care titularul autorizației de utilizare a garanției globale are statut AEO, biroul vamal de garanție informează structura cu atribuții de verificare în domeniul AEO competentă, în vederea completării dosarului de audit al operatorului economic.
 + 
Capitolul VIIDreptul la o cale de atac + 
Articolul 14(1)Solicitantul sau, după caz, titularul unei autorizații de utilizare a garanției globale poate introduce o acțiune în contencios administrativ, cu respectarea procedurii prealabile la Direcția generală a vămilor, în condițiile și termenele prevăzute de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare, împotriva deciziei biroului vamal de garanție:a)de respingere a cererii de autorizare;b)de a nu elibera autorizația;c)de a elibera autorizația în alte condiții decât cele solicitate prin cererea de autorizare;d)de a suspenda, anula, revoca sau modifica autorizația.(2)Prevederile alin. (1) se aplică și în cazul în care solicitantul a depus o cerere de autorizare, de suspendare, de revocare, de anulare sau de modificare a autorizației și nu a obținut o decizie privind cererea respectivă în termenul legal.
 + 
Capitolul VIIIAlte dispoziții + 
Articolul 15Direcția generală a vămilor adoptă, prin decizie, instrucțiuni specifice privind prelucrarea în SIIV a datelor din formele de garantare, modul de procesare în RCDPS a declarației vamale pentru care se utilizează garanția globală, precum și modul în care sunt gestionate datele referitoare la garanția globală din Sistemul central de decizii vamale, care se publică pe site-ul internet al Direcției generale a vămilor în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin. Aceste instrucțiuni se actualizează de fiecare dată când sunt operate modificări ale acestor sisteme electronice. + 
Articolul 16Prelucrarea datelor cu caracter personal de către biroul vamal de garanție se realizează cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 17Autorizațiile pentru utilizarea garanțiilor globale emise operatorilor economici autorizați în baza Deciziei directorului general al Direcției generale a vămilor nr. 10/2017* privind instrucțiunile interne de autorizare a operatorilor economici autorizați pentru utilizarea garanției globale își păstrează valabilitatea până la reevaluarea acestora în condițiile prevăzute la art. 23 alin. (4) lit. a) din Codul vamal al Uniunii și la art. 15 din Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446.Notă
* Decizia directorului general al Direcției generale a vămilor nr. 10/2017 nu a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I.
 + 
Articolul 18Anexa face parte integrantă din prezentele norme tehnice și se publică pe site-ul www.customs.ro, la secțiunea „Formulare“.
 + 
ANEXĂla norme tehnice + 
Situația justificativă necesară determinării cuantumului de referință al garanției globale + 
Partea IACuantumul de referință al garanției globale propus, care acoperă taxele la import și alte taxe care au luat naștere (datorie vamală existentă) Statul membru: ………………………*Font 9*┌──────────┬──────────┬─────────────────────────────────────────────┬──────────────────────┐│Numărul și│Valoarea  │Cuantumul taxelor la import și al altor taxe │Cuantumul de referință││tipul de  │mărfurilor├───────────────┬─────────────┬───────────────┤al garanției globale  ││operațiuni│          │Taxa la import │Alte taxe*1) │Alte taxe SM*2)│                      │├──────────┼──────────┼───────────────┼─────────────┼───────┬───────┼──────────────────────┤│          │          │               │             │       │       │                      │├──────────┼──────────┼───────────────┼─────────────┼───────┼───────┼──────────────────────┤│          │          │               │             │       │       │                      │├──────────┼──────────┼───────────────┼─────────────┼───────┼───────┼──────────────────────┤│          │          │               │             │       │       │                      │├──────────┼──────────┼───────────────┼─────────────┼───────┼───────┼──────────────────────┤│          │          │               │             │       │       │                      │├──────────┼──────────┼───────────────┼─────────────┼───────┼───────┼──────────────────────┤│          │          │               │             │       │       │                      │├──────────┼──────────┼───────────────┼─────────────┼───────┼───────┼──────────────────────┤│          │          │               │             │       │       │                      │├──────────┼──────────┼───────────────┼─────────────┼───────┼───────┼──────────────────────┤│          │          │               │             │       │       │                      │├──────────┼──────────┼───────────────┼─────────────┼───────┼───────┼──────────────────────┤│          │          │               │             │       │       │                      │├──────────┼──────────┼───────────────┼─────────────┼───────┼───────┼──────────────────────┤│          │          │               │             │       │       │                      │├──────────┼──────────┼───────────────┼─────────────┼───────┼───────┼──────────────────────┤│          │          │               │             │       │       │                      │├──────────┼──────────┼───────────────┼─────────────┼───────┼───────┼──────────────────────┤│          │          │               │             │       │       │                      │├──────────┼──────────┼───────────────┼─────────────┼───────┼───────┼──────────────────────┤│          │          │               │             │       │       │                      │├──────────┼──────────┼───────────────┴─────────────┴───────┴───────┼──────────────────────┤│          │          │                                             │    Total I.A.        │└──────────┴──────────┴─────────────────────────────────────────────┴──────────────────────┘Notă
*1) Se completează dacă mărfurile în cauză se supun altor măsuri tarifare prevăzute la import de legislația agricolă sau comercială ori de alte dispoziții ale Uniunii, cum ar fi, de exemplu, taxele antidumping sau compensatorii.
*2) Se înscrie cuantumul altor taxe percepute de statul membru pe teritoriul căruia se solicită autorizarea și care, potrivit legislației naționale a acestui stat membru, fac obiectul constituirii unei garanții globale.
 + 
Partea I.B.Estimarea cuantumului de referință al garanției globale care acoperă taxele la import și alte taxe care pot lua naștere (datorie vamală potențială)*3)Notă
*3) Se utilizează datele de care dispune solicitantul și care rezultă, printre altele, din documentația comercială și din evidențele contabile. Situația poate fi adaptată corespunzător acestor date.
Statul membru: ………………………*Font 7*┌────────────────┬─────────────┬──────────────────────────────────┬─────────────────────────────────┬──────────┐│Detalii privind │Valoarea     │Nivelul cel mai ridicat al taxelor│Cuantumul estimat al taxelor la  │Cuantumul ││  operațiunile  │mărfurilor*4)│   la import și al altor taxe     │    import și al altor taxe      │   de     │├────────┬───────┤             ├─────────┬───────┬──────┬───┬─────┼───────┬───────┬──────┬───┬──────┤referință ││Numărul │Peri-  │             │Taxa la  │  Alte │Acciza│TVA│Alte │Taxa la│Alte   │Acciza│TVA│Alte  │estimat al││și tipul│oada*5)│             │import*6)│taxe*7)│      │   │taxe │import │taxe*9)│      │   │taxe  │garanției ││de ope- │       │             │         │       │      │   │SM*8)│       │       │      │   │SM*10)│globale   ││rațiuni │       │             │         │       │      │   │     │       │       │      │   │      │          │├────────┼───────┼─────────────┼─────────┼───────┼──────┼───┼─────┼───────┼───────┼──────┼───┼──────┼──────────┤│        │       │             │         │       │      │   │     │       │       │      │   │      │          │├────────┼───────┼─────────────┼─────────┼───────┼──────┼───┼─────┼───────┼───────┼──────┼───┼──────┼──────────┤│        │       │             │         │       │      │   │     │       │       │      │   │      │          │├────────┼───────┼─────────────┼─────────┼───────┼──────┼───┼─────┼───────┼───────┼──────┼───┼──────┼──────────┤│        │       │             │         │       │      │   │     │       │       │      │   │      │          │├────────┼───────┼─────────────┼─────────┼───────┼──────┼───┼─────┼───────┼───────┼──────┼───┼──────┼──────────┤│        │       │             │         │       │      │   │     │       │       │      │   │      │          │├────────┼───────┼─────────────┼─────────┼───────┼──────┼───┼─────┼───────┼───────┼──────┼───┼──────┼──────────┤│        │       │             │         │       │      │   │     │       │       │      │   │      │Total I.B.│└────────┴───────┴─────────────┴─────────┴───────┴──────┴───┴─────┴───────┴───────┴──────┴───┴──────┴──────────┘┌───────────────────────────────────────────────────────────────┐│Cuantumul de referință total propus: (I.A. + I.B.)             │└───────────────────────────────────────────────────────────────┘Notă
*4) Se înscrie valoarea maximă a mărfurilor care pot fi plasate sub regim sau în depozitare temporară la un moment dat.
*5) Se înscrie, în luni de zile, perioada medie cuprinse între plasarea mărfurilor sub regimul vamal relevant sau în depozitare temporară și momentul în care este descărcat regimul vamal sau momentul în care se încheie supravegherea mărfurilor sub regim de destinație finală sau depozitarea temporară.
*6) Se înscrie nivelul cel mai ridicat al taxei la import, determinat pe baza informațiilor și documentației deținute de solicitant la data estimării, fără să se ia în considerare o posibilă reducere sau exonerare care ar putea fi acordată, de exemplu, în cadrul unui contingent tarifar sau în baza unei dovezi de origine preferențială.
*7) Se completează dacă mărfurile în cauză se supun altor măsuri tarifare prevăzute la import de legislația agricolă sau comercială ori de alte dispoziții ale Uniunii. Se ia în considerare orice taxă antidumping sau compensatorie potențială.
*8) Se înscrie cuantumul altor taxe percepute de statul membru pe teritoriul căruia se solicită autorizarea și care, potrivit legislației naționale a acestui stat membru, fac obiectul constituirii unei garanții globale.
*9) Se completează dacă mărfurile în cauză se supun altor măsuri tarifare prevăzute la import de legislația agricolă sau comercială ori de alte dispoziții ale Uniunii. Se ia în considerare orice taxă antidumping sau compensatorie potențială.
*10) Se înscrie cuantumul altor taxe percepute de statul membru pe teritoriul căruia se solicită autorizarea și care, potrivit legislației naționale a acelui stat membru, fac obiectul constituirii unei garanții globale.
 + 
Partea II.Situația privind garanția pentru taxele la import și alte taxe care pot lua naștere pentru mărfurile plasate sub regimurile vamale sau în depozitare temporară în cele 12 luni precedente cererii*11)Notă
*11) Se întocmește o fișă pentru fiecare tip de regim vamal, respectiv depozitare temporară, pentru care se solicită autorizarea
*Font 8*    Tip de operațiune: ………………………………..                       (regim vamal sau depozitare temporară)┌──────────────┬──────┬──────────┬──────────┬──────────────────────────────────────────────┬─────────┐│     Luna     │Biroul│Numărul și│ Valoarea │Cuantumul garanției pentru fiecare tip de taxă│Cuantumul││calendaristică│vamal │ tipul de │mărfurilor├──────────────────┬───────────────────────────┤garanției││              │      │operațiuni│          │Taxa la import*12)│           Alte taxe       │         ││              │      │          │          │                  ├──────┬──────┬───────┬─────┤         │├──────────────┼──────┼──────────┼──────────┼──────────────────┼──────┼──────┼───────┼─────┼─────────┤│Luna 1        ├──────┼──────────┼──────────┼──────────────────┼──────┼──────┼───────┼─────┼─────────┤├──────────────┼──────┼──────────┼──────────┼──────────────────┼──────┼──────┼───────┼─────┼─────────┤│Luna a 2-a    ├──────┼──────────┼──────────┼──────────────────┼──────┼──────┼───────┼─────┼─────────┤├──────────────┼──────┼──────────┼──────────┼──────────────────┼──────┼──────┼───────┼─────┼─────────┤│Luna a 3-a    ├──────┼──────────┼──────────┼──────────────────┼──────┼──────┼───────┼─────┼─────────┤├──────────────┼──────┼──────────┼──────────┼──────────────────┼──────┼──────┼───────┼─────┼─────────┤│Luna a 4-a    ├──────┼──────────┼──────────┼──────────────────┼──────┼──────┼───────┼─────┼─────────┤├──────────────┼──────┼──────────┼──────────┼──────────────────┼──────┼──────┼───────┼─────┼─────────┤│Luna a 5-a    ├──────┼──────────┼──────────┼──────────────────┼──────┼──────┼───────┼─────┼─────────┤├──────────────┼──────┼──────────┼──────────┼──────────────────┼──────┼──────┼───────┼─────┼─────────┤│Luna a 6-a    ├──────┼──────────┼──────────┼──────────────────┼──────┼──────┼───────┼─────┼─────────┤├──────────────┼──────┼──────────┼──────────┼──────────────────┼──────┼──────┼───────┼─────┼─────────┤│Luna a 7-a    ├──────┼──────────┼──────────┼──────────────────┼──────┼──────┼───────┼─────┼─────────┤├──────────────┼──────┼──────────┼──────────┼──────────────────┼──────┼──────┼───────┼─────┼─────────┤│Luna a 8-a    ├──────┼──────────┼──────────┼──────────────────┼──────┼──────┼───────┼─────┼─────────┤├──────────────┼──────┼──────────┼──────────┼──────────────────┼──────┼──────┼───────┼─────┼─────────┤│Luna a 9-a    ├──────┼──────────┼──────────┼──────────────────┼──────┼──────┼───────┼─────┼─────────┤├──────────────┼──────┼──────────┼──────────┼──────────────────┼──────┼──────┼───────┼─────┼─────────┤│Luna a 10-a   ├──────┼──────────┼──────────┼──────────────────┼──────┼──────┼───────┼─────┼─────────┤├──────────────┼──────┼──────────┼──────────┼──────────────────┼──────┼──────┼───────┼─────┼─────────┤│Luna a 11-a   ├──────┼──────────┼──────────┼──────────────────┼──────┼──────┼───────┼─────┼─────────┤├──────────────┼──────┼──────────┼──────────┼──────────────────┼──────┼──────┼───────┼─────┼─────────┤│Luna a 12-a   ├──────┼──────────┼──────────┼──────────────────┼──────┼──────┼───────┼─────┼─────────┤├──────────────┼──────┼──────────┼──────────┼──────────────────┼──────┼──────┼───────┼─────┼─────────┤│Total         │      │          │          │                  │      │      │       │     │         │└──────────────┴──────┴──────────┴──────────┴──────────────────┴──────┴──────┴───────┴─────┴─────────┘Notă
*12) Se înscrie cel mai ridicat cuantum al taxei la import, care s-ar fi datorat fără să se ia în considerare reducerea sau exonerarea acordată, de exemplu, în cadrul unui contingent tarifar sau în baza unei dovezi de origine preferențială ori o eventuală scutire de la garantare acordată anterior.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x