NORME PROPRII din 10 martie 2022

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII MINISTERUL APARARII NATIONALE MINISTERUL AFACERILOR INTERNEMINISTERUL JUSTITIEISERVICIUL ROMÂN DE INFORMATIISERVICIUL DE TELECOMUNICATII SPECIALESERVICIUL DE INFORMATII EXTERNESERVICIUL DE PROTECTIE SI PAZA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 299 din 28 martie 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 758 10/03/2022
ActulREFERIRE LAHOTARARE 696 26/06/2021
ActulREFERIRE LACONTRACT CADRU 26/06/2021
ART. 1REFERIRE LAORDIN 1068 29/06/2021
ART. 1REFERIRE LAHOTARARE 696 26/06/2021
ART. 1REFERIRE LACONTRACT CADRU 26/06/2021
ART. 1REFERIRE LANORMA 29/06/2021
ART. 2REFERIRE LALEGE 458 18/07/2001
ART. 2REFERIRE LAOG 56 19/08/1998 ART. 5
ART. 3REFERIRE LALEGE (R) 95 14/04/2006 ART. 1
ART. 4REFERIRE LAORDIN 1068 29/06/2021
ART. 4REFERIRE LAHOTARARE 696 26/06/2021
ART. 4REFERIRE LACONTRACT CADRU 26/06/2021 CAP. 11
ART. 6REFERIRE LAHG 157 10/03/2016
ART. 6REFERIRE LAREGULAMENT 10/03/2016 ART. 2
ART. 6REFERIRE LALEGE 254 19/07/2013
ART. 6REFERIRE LALEGE (R) 95 14/04/2006 ART. 224
ART. 15REFERIRE LAORDIN 1068 29/06/2021
ART. 17REFERIRE LANORMA 29/06/2021 ANEXA 4
ART. 17REFERIRE LANORMA 29/06/2021 ANEXA 5
ART. 19REFERIRE LANORMA 29/06/2021 ANEXA 4
ART. 20REFERIRE LANORMA 29/06/2021 ANEXA 0
ART. 23REFERIRE LACONTRACT CADRU 26/06/2021
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 758 10/03/2022
ActulCONTINUT DEORDIN 758 10/03/2022
ActulREFERIT DEORDIN 758 10/03/2022
ActulREFERIT DEORDIN 38 23/02/2022
ActulREFERIT DEORDIN 927911 20/01/2022
ActulREFERIT DEORDIN 1353 25/03/2022
ActulREFERIT DEORDIN 9503 21/12/2021





Notă
Aprobate prin ORDINUL nr. 758/M.38/927.911/1.353/C/9.503/1/329/4.208/2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 299din 28 martie 2022.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1(1)Prezentele norme stabilesc reguli de aplicare a Contractului-cadru care reglementează condițiile acordării asistenței medicale, a medicamentelor și a dispozitivelor medicale, tehnologiilor și dispozitivelor asistive în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 696/2021, denumit în continuare Contract-cadru, adaptate la specificul organizării asistenței medicale în rețeaua sanitară proprie a ministerelor și instituțiilor din domeniul apărării, ordinii publice, siguranței naționale și autorității judecătorești.(2)Prevederile prezentelor norme, în măsura în care nu dispun altfel, se completează cu dispozițiile Ordinului ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 1.068/627/2021 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare în anul 2021 a Hotărârii Guvernului nr. 696/2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii și a Contractului-cadru care reglementează condițiile acordării asistenței medicale, a medicamentelor și a dispozitivelor medicale, tehnologiilor și dispozitivelor asistive în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022, cu modificările și completările ulterioare.
 + 
Articolul 2Furnizorii de servicii medicale din rețeaua sanitară a ministerelor și instituțiilor din domeniul apărării, ordinii publice, siguranței naționale și autorității judecătorești sunt cei prevăzuți la art. 5 din Ordonanța Guvernului nr. 56/1998 privind înființarea, organizarea și funcționarea Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 458/2001. + 
Articolul 3Atribuțiile ce revin, potrivit normelor legale în vigoare, direcțiilor de sănătate publică județene și a municipiului București în domeniul asistenței medicale în sistemul asigurărilor sociale de sănătate sunt exercitate de către direcțiile medicale sau structurile similare din ministerele și instituțiile centrale cu rețea sanitară proprie care pot fi organizate conform titlului I „Sănătatea publică“ din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 4(1)În vederea încheierii contractului, furnizorii de servicii medicale din rețeaua apărării, ordinii publice, siguranței naționale și autorității judecătorești vor prezenta documentele prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 696/2021 și în anexele pe tipuri de asistență din Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 1.068/627/2021, cu modificările și completările ulterioare. Certificatul de înregistrare în registrul unic al cabinetelor medicale este asimilat cu actul de înființare a furnizorilor de servicii medicale.(2)În vederea încheierii contractului de furnizare de medicamente, furnizorii din rețeaua apărării, ordinii publice, siguranței naționale și autorității judecătorești vor prezenta documentele prevăzute la capitolul XI „Medicamente cu și fără contribuție personală în tratamentul ambulatoriu“ din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 696/2021, cu excepția certificatului de înmatriculare la registrul comerțului.(3)Prin act de înființare a furnizorului se înțelege inclusiv ordinele legale de înființare emise de ministerele și instituțiile din sistemul apărării, ordinii publice, siguranței naționale și autorității judecătorești. + 
Articolul 5(1)Pentru documentele necesare încheierii contractelor de furnizare de servicii medicale și medicamente, ce conțin informații clasificate potrivit legii, datorate specificului instituției respective, reprezentantul legal va depune o declarație pe propria răspundere prin care își va asuma existența și conformitatea cu cerințele pentru documentele respective.(2)Documentele prevăzute la alin. (1) se prezintă spre verificare de către reprezentanții legali ai furnizorilor, la sediul acestora, numai persoanelor nominalizate, potrivit specialităților și competențelor, de către Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești, agreate de instituțiile cu legi specifice de organizare și funcționare din a căror structură fac parte respectivii furnizori. Fac excepție de la activitatea de agreare persoanele din cadrul compartimentului de control al Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești.(3)Persoanele cu drept de control aparținând Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești, prevăzute la alin. (2), vor avea acces la informațiile clasificate potrivit legii, în condițiile și prin respectarea procedurilor prevăzute de lege. + 
Articolul 6(1)Asigurații care plătesc contribuția pentru asigurările sociale de sănătate, indiferent de casa de asigurări de sănătate unde aceștia sunt luați în evidență, precum și cei din categoriile de persoane prevăzute la art. 224 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, care solicită servicii medicale furnizorilor din sistemul apărării, ordinii publice, siguranței naționale și autorității judecătorești, vor face dovada calității lor potrivit reglementărilor legale în vigoare.(2)Pentru persoanele private de libertate definite conform art. 2 lit. d) din Regulamentul de aplicare a Legii nr. 254/2013 privind executarea pedepselor și a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 157/2016, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția persoanelor arestate la domiciliu, în scopul evitării dublei plăți, instituțiile în evidența cărora se află acestea au obligația de a informa Casa Națională de Asigurări de Sănătate și Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești despre starea de fapt a acestora pentru a fi scoase de către aceste instituții din listele de capitație ale medicilor de familie de la data privării de libertate, precum și la data eliberării.(3)Datele referitoare la persoanele de la alin. (2) vor fi transmise în baza protocolului încheiat între aceste instituții, Casa Națională de Asigurări de Sănătate și Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești.(4)În toată perioada în care persoanele sunt private de libertate, acestea devin asigurate ale Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești, pe listele de capitație ale medicilor de familie care sunt în relație contractuală cu aceasta.(5)După eliberarea din instituția de detenție, persoanele prevăzute la alin. (2) pot reveni în evidența casei de asigurări la care au fost anterior în evidență sau pot opta să fie luați în evidența altei case de asigurări de sănătate și se pot înscrie pe lista oricărui medic de familie. + 
Articolul 7(1)Furnizorii de servicii medicale și medicamente din sistemul apărării, ordinii publice, siguranței naționale și autorității judecătorești care, potrivit reglementărilor specifice și restricțiilor interne din domeniul securității datelor, nu pot fi conectați la internet realizează evidența serviciilor efectuate și prescrierea rețetelor electronice în regim off-line.(2)Furnizorii de servicii medicale și medicamente prevăzuți la alin. (1) vor respecta modalitatea de raportare off-line utilizată în prezent și de la data punerii în funcțiune a sistemului de raportare în timp real, respectiv raportarea activității zilnice realizată conform contractelor de furnizare de servicii medicale și medicamente, cu respectarea normelor de securitate impuse de lege.
 + 
Articolul 8Modalitatea de decontare a contribuției personale pentru medicamente, dispozitive medicale, tehnologii și dispozitive asistive și unele servicii medicale, precum și a coplății pentru servicii medicale spitalicești acordate în regim de spitalizare continuă și pentru servicii de medicina fizică și de reabilitare – serii de proceduri, pentru asigurații care beneficiază de asistență medicală gratuită în baza unor legi speciale, se stabilește prin ordine ale miniștrilor și ale conducătorilor instituțiilor din sistemul apărării, ordinii publice, siguranței naționale și autorității judecătorești.
 + 
Capitolul IIAsistența medicală primară + 
Secţiunea 1Modalități de contractare + 
Articolul 9(1)Pentru cabinetele medicale de unitate/infirmerii, contractul de furnizare de servicii medicale în asistența medicală primară se încheie între spitalul militar, penitenciarul-spital sau alte unități sanitare care coordonează și îndrumă metodologic activitățile medicale din aceste cabinete și Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești, conform reglementărilor specifice.(2)Pentru medicii în specialitatea medicină de familie care își desfășoară activitatea în sistemul penitenciar, programul de lucru de 35 de ore/săptămână este adaptat, pe zile, în funcție de cerințele legislației execuțional-penale și de nevoile sistemului, aceștia putând fi desemnați, indiferent de funcția pe care o ocupă, și ca medici cu licență de înlocuire.(3)În cazul lipsei de încadrare temporară cu medic în unitățile din sistemul AOPSNAJ, aspect care generează imposibilitatea asigurării asistenței medicale primare pacienților, se organizează, pe toată perioada derulării situației, preluarea activității medicale de către alți medici din cadrul unității proprii sau al unei unități subordonate, prin reglementări interne specifice fiecărei instituții. + 
Articolul 10Contractul de furnizare de servicii medicale în asistența medicală primară pentru cabinetele medicale aflate în structura/coordonarea centrelor medicale de diagnostic și tratament și/sau unităților sanitare cu paturi din sistemul apărării, ordinii publice, siguranței naționale și autorității judecătorești se încheie de reprezentantul legal al acestora și Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești. + 
Articolul 11Numărul minim de persoane înscrise pe listele medicilor de familie care își desfășoară activitatea în cabinetele medicale ce funcționează în structura sau în coordonarea unor unități sanitare aparținând ministerelor și instituțiilor centrale cu rețea sanitară proprie se stabilește de către direcțiile medicale sau structurile similare din ministerele și instituțiile din sistemul național de apărare în funcție de organizarea, funcționarea și necesarul de servicii medicale. + 
Articolul 12Medicii de familie din ministerele și instituțiile apărării, ordinii publice, siguranței naționale și autorității judecătorești care au legi specifice de funcționare și reglementări stricte de protecție a datelor personalului și angajatorului raportează numeric în vederea decontării serviciile medicale (per capita, pe serviciu). Evidența nominală a asiguraților și a serviciilor acordate acestora va fi realizată și actualizată permanent la nivelul fiecărui medic și va fi verificată periodic de către Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești, prin intermediul persoanelor agreate. + 
Articolul 13Formularele de raportare stabilite prin ordin al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate vor fi adaptate la specificul organizării furnizorilor de servicii medicale și întocmite conform modelelor comunicate de Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești, în format electronic, și vor fi asumate de reprezentantul legal al furnizorului prin semnătura electronică extinsă/calificată.
 + 
Secţiunea a 2-aModalități de plată + 
Articolul 14Pentru cabinetele medicale în care se acordă asistență medicală persoanelor private de libertate, decontarea activității de asistență medicală primară se face în urma raportării și validării lunare a serviciilor efectuate, transmise în format electronic, în formatul solicitat de Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești, pe baza facturilor care se vor transmite de furnizorii de servicii medicale după publicarea prezentelor norme. Formularele și documentele justificative necesare raportărilor lunare sunt implementate în cadrul aplicațiilor informatice destinate acestor categorii de contracte. + 
Articolul 15(1)Plata furnizorilor de servicii medicale pentru asistența medicală acordată pentru persoanele private de libertate se efectuează pe baza raportărilor, după formulele de mai jos, adaptate formularelor de raportare stabilite prin ordin al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate.(2)Modalitățile de plată sunt următoarele:a)plata per capita, care se calculează după formula:Total număr de persoane private de libertate în fiecare zi a lunii/Număr de zile calendaristice ale lunii respective = Număr mediu de persoane private de libertate din luna respectivăNumărul mediu de persoane private de libertate dintr-o lună se va stabili distinct, în raport de grupele de vârstă și gen, respectiv pentru: grupa de vârstă 4-18 ani, indiferent de gen; grupa de vârstă 19-39 de ani, persoane de gen masculin; grupa de vârstă 19-39 de ani, persoane de gen feminin; grupa de vârstă 40-59 de ani, persoane de gen masculin; grupa de vârstă 40-59 de ani, persoane de gen feminin; grupa de vârstă 60 de ani și peste, indiferent de gen.Număr mediu de persoane private de libertate – grupa de vârstă 4-18 ani (indiferent de gen) pe lună x 8,4/12 = Număr de puncte neajustate pe lună pentru grupa de vârstă 4-18 ani, indiferent de genNumăr mediu de persoane private de libertate – grupa de vârstă 19-39 de ani, persoane de gen masculin, pe lună x 3,15/12 = Număr de puncte neajustate pe lună pentru grupa de vârstă 19-39 de ani, persoane de gen masculinNumăr mediu de persoane private de libertate – grupa de vârstă 19-39 de ani, persoane de gen feminin, pe lună x 4,2/12 = Număr de puncte neajustate pe lună pentru grupa de vârstă 19-39 de ani, persoane de gen femininNumăr mediu de persoane private de libertate – grupa de vârstă 40-59 de ani, persoane de gen masculin, pe lună x 7,35/12 = Număr de puncte neajustate pe lună pentru grupa de vârstă 40-59 de ani, persoane de gen masculinNumăr mediu de persoane private de libertate – grupa de vârstă 40-59 de ani, persoane de gen feminin, pe lună x 8,4/12 = Număr de puncte neajustate pe lună pentru grupa de vârstă 40-59 de ani, persoane de gen femininNumăr mediu de persoane private de libertate – grupa de vârstă 60 de ani și peste, indiferent de gen, pe lună x 11,55/12 = Număr de puncte neajustate pe lună pentru grupa de vârstă 60 de ani și peste, indiferent de genb)plata pe serviciu medical, exprimată în puncte, pentru fiecare medic de familie, în funcție de numărul de servicii efectuate și validate conform Ordinului ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 1.068/627/2021.
 + 
Articolul 16Pentru personalul angajat în instituțiile și ministerele din sistemul apărării, ordinii publice, siguranței naționale și autorității judecătorești și pentru persoanele private de libertate, Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești validează și decontează serviciile medicale raportate de medicii de familie care, ca urmare a ordinelor/deciziilor generate de specificul activității și dispozițiilor organelor judiciare, asigură, pe perioadă limitată de timp, asistența medicală primară acestora. În cazul categoriilor enunțate mai sus, la terminarea valabilității ordinelor/dispozițiilor organelor judiciare, asigurații se pot înscrie pe lista unui medic de familie, conform dispozițiilor legale. + 
Articolul 17(1)Pentru perioada de absență motivată a medicului care acordă asistență medicală primară, ministerele și instituțiile în a căror subordine se află acesta organizează preluarea activității medicale de către un alt medic cu licență de înlocuire/medic de familie din cadrul furnizorului de servicii medicale din asistența medicală primară și comunică despre aceasta Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești. Perioadele de absență motivată a medicului de familie se referă la: incapacitate temporară de muncă, vacanță pentru o perioadă de maximum 30 de zile lucrătoare/an calendaristic, studii medicale de specialitate și rezidențiat în specialitatea medicină de familie, perioada cât ocupă funcții de demnitate publică, alese sau numite, participare la manifestări organizate pentru obținerea de credite de educație medicală continuă, în scopul realizării punctajului necesar acreditării de către Colegiul Medicilor din România, citații de la instanțele judecătorești sau alte organe care au dreptul, potrivit legii, de a solicita prezența la instituțiile respective, concediu de sarcină și lăuzie, concediu pentru creșterea și îngrijirea copilului până la 2 ani, perioada în care unul dintre soți îl urmează pe celălalt trimis în misiune permanentă în străinătate sau să lucreze într-o organizație internațională în străinătate, concediu pentru creșterea și îngrijirea copilului cu handicap până la împlinirea de către acesta a vârstei de 3 ani, concediu pentru îngrijirea copilului bolnav, până la 7 ani, sau a copilului cu handicap pentru afecțiuni intercurente până la împlinirea vârstei de 18 ani. Medicul este obligat ca în cazul în care se află în una din situațiile menționate mai sus, cu excepția perioadei de vacanță, să depună/transmită (cu semnătură electronică extinsă/calificată) la casa de asigurări de sănătate documentul justificativ care atestă motivul absenței.(2)Pentru perioadele în care medicul din instituțiile și ministerele cu rețele sanitare proprii, care acordă asistență medicală primară, absentează din motive prevăzute de legislația în vigoare și/sau în situațiile generate de specificul activității acestora (misiuni în teatrele de operații, misiuni și detașări pe perioade neprecizate în alte localități, participarea la activități de lungă durată), care presupun imposibilitatea asigurării asistenței medicale pacienților de pe lista proprie, se organizează, pe toată perioada derulării acestora, preluarea activității medicale de către alți medici din cadrul unității proprii sau al unei unități subordonate, prin reglementări interne specifice fiecărei instituții.(3)Preluarea activității medicale menționate la alin. (1) și (2) se realizează în baza convenției de înlocuire, conform anexei nr. 4 și anexei nr. 5 (convenție de înlocuire sau convenție de reciprocitate) la Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 1.068/627/2021, cu modificările și completările ulterioare, care se adaptează în mod corespunzător. + 
Articolul 18Direcțiile medicale sau alte structuri similare acestora din cadrul ministerelor și instituțiilor din sistemul apărării, ordinii publice, siguranței naționale și autorității judecătorești vor pune la dispoziția Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești liste cuprinzând medicii cu licență de înlocuire, fără obligații contractuale din sistemul apărării, ordinii publice, siguranței naționale și autorității judecătorești, inclusiv medici pensionari sau disponibilizați, care pot prelua activitatea în condițiile legii. + 
Articolul 19(1)Pentru perioadele de absență motivate sub 30 de zile a medicului care acordă asistență medicală primară din instituțiile și ministerele cu rețele sanitare proprii se organizează preluarea activității medicale de către un alt medic prin reglementări interne specifice fiecărei instituții.(2)Obligațiile medicului înlocuitor sunt cele prevăzute în contractul încheiat de reprezentantul legal al furnizorului de servicii medicale cu Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești.(3)În desfășurarea activității, medicul înlocuitor va păstra evidențele primare în registrul de consultații al medicului înlocuit și va folosi parafa proprie.(4)Raportarea activității medicale se va face de către medicul înlocuit, conform evidențelor primare din registrul de consultații.(5)Preluarea activității medicale menționate la alin. (1) se realizează în baza convenției de înlocuire, conform anexei nr. 4 la Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 1.068/627/2021, cu modificările și completările ulterioare, care se adaptează în mod corespunzător. + 
Articolul 20(1)Schimbarea medicilor de familie din cabinetele medicale de unitate/infirmerii, din cabinetele medicale aflate în structura/coordonarea centrelor medicale de diagnostic și tratament, respectiv a spitalelor din rețelele sanitare aparținând ministerelor și instituțiilor din domeniul apărării, ordinii publice, siguranței naționale și autorității judecătorești, cu excepția penitenciarelor-spital, se face, în condițiile legii, numai cu informarea reprezentantului legal al furnizorului și a Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești.(2)În situațiile generate de specificul activității personalului Ministerului Afacerilor Interne care se deplasează în interes de serviciu, schimbarea medicului de familie se face în baza solicitării reprezentantului legal al furnizorului și a cererii de înscriere prin transfer prevăzute la pct. II din anexa nr. 2A la Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 1.068/627/2021, cu modificările și completările ulterioare.
 + 
Articolul 21(1)Lista cuprinzând cabinetele medicale și condițiile specifice sistemului în care se acordă asistență medicală primară la care se aplică majorări se stabilește anual de direcțiile medicale sau de alte structuri similare din ministerele și instituțiile din domeniul apărării, ordinii publice, siguranței naționale și autorității judecătorești în cadrul rețelelor sanitare proprii împreună cu Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești, cu referate justificative bine întemeiate și în limita fondului aprobat (cabinete aresturi, cabinete penitenciare, zone izolate etc.)(2)Criteriile de stabilire a cabinetelor medicale la care se pot aplica majorări vor fi înaintate de direcțiile medicale sau de alte structuri similare din ministerele și instituțiile din domeniul apărării, ordinii publice, siguranței naționale și autorității judecătorești spre avizare Ministerului Sănătății.
 + 
Capitolul IIIModul de prescriere, eliberare și decontare a medicamentelor cu și fără contribuție personală în tratamentul ambulatoriu + 
Articolul 22În vederea decontării medicamentelor cu și fără contribuție personală în tratamentul ambulatoriu, farmaciile transmit casei de asigurări de sănătate facturile, borderourile centralizatoare în format electronic și înaintează componenta prescriere și eliberare pentru prescripțiile medicale tip offline (cele ale căror serii încep cu litera „F“), precum și prescripțiile medicale cu regim special pentru stupefiante și psihotrope (rețete de tip TAB). Prescripțiile medicale electronice tip online (cele ale căror serii încep cu litera „N“), inclusiv cele care în SIPE apar ca offline – cu eliberarea făcută înaintea ridicării prescripției medicale de către medicul prescriptor, rămân în evidența furnizorului, care are obligația de a le prezenta persoanelor agreate din cadrul Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești, la solicitarea acesteia.
 + 
Capitolul IVModalități de contractare în asistență medicală ambulatorie de specialitate pentru specialitățile paraclinice și de medicină fizică și de reabilitare + 
Articolul 23Sumele care urmează a fi contractate în asistența medicală ambulatorie de specialitate cu furnizorii de servicii medicale paraclinice (investigații paraclinice – analize de laborator și radiologie-imagistică medicală) și cu furnizorii de servicii medicale de medicină fizică și de reabilitare din sistemul apărării, ordinii publice, siguranței naționale și autorității judecătorești vor fi stabilite în funcție de execuția și numărul de servicii medicale efectuate în anul precedent și se vor repartiza în funcție de criteriile prevăzute în Normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru.
 + 
Capitolul VObligațiile unităților sanitare cu paturi + 
Articolul 24Unitățile sanitare cu paturi din sistemul apărării, ordinii publice, siguranței naționale și autorității judecătorești au obligația să transmită la Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești, până la data de 15 a lunii curente pentru luna anterioară, situația privind execuția bugetului de venituri și cheltuieli al spitalului public, cu respectarea legislației privind organizarea și funcționarea ministerelor și instituțiilor din sistemul național de apărare.
 + 
Capitolul VIDispoziții finale + 
Articolul 25Medicii nou-intrați în unitățile sanitare din sistemul apărării, ordinii publice, siguranței naționale și autorității judecătorești, precum și cei care sunt mutați în interes de serviciu în alte unități sanitare similare celei în care și-au desfășurat activitatea pot derula relații contractuale cu Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești prin încheierea unui nou contract, în condițiile legii. + 
Articolul 26Crearea bazei de date la nivelul Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești pentru funcționarea sistemului informatic se face cu respectarea prevederilor legale în vigoare privind informațiile clasificate, conform protocolului încheiat între Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești și ministerele și instituțiile din sistemul apărării, ordinii publice, siguranței naționale și autorității judecătorești.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x