NORME PROCEDURALE INTERNE din 4 aprilie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 379 din 5 iunie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 2003 16/05/2011
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
ActulREFERIRE LAOUG 34 19/04/2006
ART. 1REFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
ART. 1REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 2
ART. 2REFERIRE LAOUG 24 11/04/2007 ART. 15
ART. 8REFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
ART. 8REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006
ART. 16REFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
ART. 16REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 2003 16/05/2011
ActulAPROBAT DEORDIN 557 04/04/2007
ActulCONTINUT DEORDIN 557 04/04/2007

privind organizarea şi desfăşurarea procedurilor de încheiere a contractului-cadru de achiziţie publică pentru servicii juridice în legătură cu contractele finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE



Dispoziţii generale + 
Articolul 1(1) Prezentele norme procedurale interne asigură cadrul şi metodologia unitară pentru organizarea şi desfăşurarea procedurilor de încheiere a contractului de achiziţie publică pentru servicii juridice în legătură cu contractele finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, denumit în continuare contract-cadru de servicii juridice.(2) Încheierea contractului-cadru de servicii juridice are la bază principiile enunţate la art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006.Contractul-cadru de servicii juridice
 + 
Articolul 2(1) Contractul-cadru de servicii juridice este acel acord intervenit între Ministerul Finanţelor Publice*) şi se înlocuieşte cu denumirea "Ministerul Economiei şi Finanţelor". unul sau mai mulţi avocaţi, indiferent de forma de exercitare a profesiei, prin care aceştia din urmă îşi asumă obligaţia de a asigura servicii juridice în legătură cu contractele finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE._________Notă *) Conform art. 15 lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2007 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 247 din 12 aprilie 2007, denumirea „Ministerul Finanţelor Publice”(2) Modelul contractului-cadru de servicii juridice care va fi încheiat cu avocaţii selectaţi este prevăzut în anexa A la prezentele norme procedurale interne.(3) Contractul-cadru de servicii juridice se încheie cu cel puţin un avocat, indiferent de forma de exercitare a profesiei, pe o perioadă de 2 ani. Ministerul Finanţelor Publice va emite mandate de reprezentare în funcţie de necesităţile apărute.(4) Contractul-cadru de servicii juridice produce efecte începând cu data la care Ministerul Finanţelor Publice emite mandatul de reprezentare.(5) În perioada cuprinsă între încheierea contractului şi emiterea mandatului de reprezentare avocaţii nu sunt îndreptăţiţi să pretindă Ministerului Finanţelor Publice efectuarea de plăţi în baza contractului-cadru de servicii juridice.(6) Avocaţii selectaţi să fie parte în contractul-cadru de servicii juridice încheiat pe parcursul a 2 ani calendaristici şi care au primit mandat de reprezentare într-o cauză au obligaţia de a depune toate diligenţele pentru apărarea intereselor încredinţate, până la finalizarea procesului aflat în derulare, chiar dacă, ulterior expirării contractului-cadru de servicii juridice încheiat potrivit alin. (2), nu mai sunt selectaţi de către Ministerul Finanţelor Publice pentru un alt contract-cadru de servicii juridice. În această situaţie Ministerul Finanţelor Publice are obligaţia corelativă de a face plata contraprestaţiilor acestor avocaţi în baza mandatului de reprezentare emis numai pentru serviciile juridice prestate efectiv de aceştia.Procedura pentru încheierea contractului-cadru de servicii juridice
 + 
Articolul 3Ministerul Finanţelor Publice încheie contractul-cadru de servicii juridice prin aplicarea procedurii de selecţie a candidaturilor, respectiv a procedurii prin care comisia de selecţie analizează şi selectează, după aplicarea criteriilor de selecţie, echipa de avocaţi.Reguli generale de participare
 + 
Articolul 4Orice avocat care consideră că satisface cerinţele enunţate în invitaţia de participare, al cărei model este prevăzut în anexa B la prezentele norme procedurale interne şi în caietul de sarcini are dreptul de a participa, în condiţiile prezentelor norme procedurale interne, la procedura de selecţie de candidaturi pentru încheierea contractului-cadru de servicii juridice.Iniţierea procedurii pentru încheierea contractului-cadru de servicii juridice
 + 
Articolul 5(1) Ministerul Finanţelor Publice, prin Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, va iniţia aplicarea procedurii de selecţie de candidaturi pentru încheierea contractului-cadru de servicii juridice numai dacă este constituită comisia de selecţie şi este publicată invitaţia de participare.(2) Înainte de emiterea mandatului de reprezentare, Ministerul Finanţelor Publice trebuie să asigure fonduri suficiente pentru anul în curs, dar şi să aibă în vedere posibilitatea că un mandat de reprezentare se poate întinde pe o perioadă mai lungă de timp.Evaluarea situaţiilor de concurenţă neloială şi de conflict de interese
 + 
Articolul 6(1) Pe parcursul derulării procedurii de încheiere a contractului-cadru de servicii juridice Ministerul Finanţelor Publice va lua toate măsurile legale necesare pentru a combate apariţia eventualelor situaţii de concurenţă neloială sau de conflict de interese şi orice alte fapte considerate contravenţii ori infracţiuni, potrivit legislaţiei în vigoare. În măsura în care aceste situaţii se produc totuşi, se vor lua toate măsurile legale pentru înlăturarea lor.(2) Avocaţii selectaţi vor semna o declaraţie pe propria răspundere privind inexistenţa situaţiilor de conflict de interese în legătură cu obiectul contractelor finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE.Întocmirea şi conţinutul Caietului de sarcini pentru încheierea contractului-cadru de servicii juridice
 + 
Articolul 7Caietul de sarcini pentru încheierea contractului-cadru de servicii juridice este prevăzut în anexa C la prezentele norme procedurale interne.
 + 
Articolul 8(1) Cerinţele în vederea aplicării criteriilor de selecţie de candidaturi pot fi, după caz, şi fără a se limita la următoarele:(i) curriculum vitae ale membrilor echipei propuse, în format PHARE;(îi) cunoştinţe privind Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, precum şi celelalte acte normative subsecvente în materia achiziţiilor publice din România şi procedurile de achiziţie ale Comisiei Europene, atestate prin documente relevante (certificate, contracte, atestate);(iii) cunoştinţe temeinice de dreptul comerţului internaţional, atestate prin documente de formare academică recunoscute;(iv) nivelul cunoştinţelor de limbă engleză dovedit prin certificate de atestare recunoscute, cu excepţia vorbitorilor nativi de limbă engleză;(v) să demonstreze că se bucură de încredere din partea clienţilor pe baza acţiunilor îndeplinite în cadrul unor proiecte finalizate cu o valoare mai mare de un milion de euro (recomandări, certificate, contracte, atestate).(2) Criteriile de selecţie aplicabile în vederea ierarhizării ofertelor sunt:(i) numărul de avocaţi definitivi care vor face parte din echipă şi vechimea în specialitatea juridică de minimum 3 ani – câte un punct pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 5 puncte;(îi) numărul de avocaţi din echipă care au experienţă în litigii comerciale cu o valoare mai mare de un milion de euro – câte 5 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 25 de puncte;(iii) numărul de litigii comerciale cu o valoare mai mare de un milion de euro câştigate – câte 10 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 30 de puncte;(iv) numărul de avocaţi din echipă care au acordat asistenţă juridică sau au asigurat reprezentarea în legătură cu contracte de lucrări publice cu finanţare internaţională – câte 10 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 40 de puncte.(3) Punctajul tehnic se calculează pe baza punctelor obţinute (scor tehnic = media punctelor acordate de fiecare dintre evaluatori) la îndeplinirea criteriilor prevăzute la alin. (2), astfel:– oferta cu scorul tehnic cel mai mare primeşte punctaj tehnic maxim de 100 de puncte, iar următoarele oferte primesc un punctaj tehnic calculat astfel:punctaj tehnic oferta "X" = [(scor tehnic oferta "X" x 100)/ scorul tehnic cel mai mare].(4) Contractul-cadru de servicii juridice se va încheia cu toţi ofertanţii selectaţi în baza punctajului tehnic.(5) Fiecare ofertă va trebui să cuprindă şi o propunere financiară care va cuprinde onorariul/oră/avocat solicitat, exprimat în lei/oră/avocat, fără TVA. Contractul-cadru de servicii juridice încheiat cu ofertanţii selectaţi în baza punctajului tehnic va menţiona onorariul solicitat, cu menţiunea că, la acordarea fiecărui mandat de reprezentare, va fi negociat cuantumul total al onorariului estimat pentru mandatul de reprezentare respectiv, avându-se în vedere principiul asigurării utilizării eficiente a fondurilor publice.(6) Acordarea mandatelor de reprezentare va fi realizată avându-se la bază următoarele criterii:(i) specialitatea prestatorului în problema pentru care se acordă mandatul de reprezentare;(îi) disponibilitatea efectivă a acestuia pentru realizarea mandatului de reprezentare;(iii) onorariul ofertat şi cuprins în contractul-cadru de asistenţă juridică şi reprezentare, precum şi cel negociat, estimat pentru mandatul de reprezentare respectiv.(7) Îndeplinirea cerinţelor şi a criteriilor de selecţie se atestă de către participanţi prin declaraţie pe propria răspundere sau prin documente relevante.Publicitate
 + 
Articolul 9(1) Ministerul Finanţelor Publice, prin Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, va transmite spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, şi la cel puţin un cotidian naţional de mare tiraj o invitaţie de participare la procedura de selecţie pentru contractul-cadru de servicii juridice.(2) Invitaţia de participare va fi publicată şi pe pagina de web a Ministerului Finanţelor Publice.(3) Invitaţia de participare va conţine informaţiile privind adresa Ministerului Finanţelor Publice unde se pot solicita clarificări.Aplicarea procedurii de selecţie a candidaturilor pentru încheierea contractului-cadru de asistenţă şi reprezentare
 + 
Articolul 10Procedura de selecţie a candidaturilor se desfăşoară în mai multe etape, după cum urmează:A. Etapa de lansare a procedurii:a) transmiterea spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, şi într-un cotidian naţional de mare tiraj a invitaţiei de participare privind achiziţia de servicii juridice;b) întocmirea caietului de sarcini pentru încheierea contractului-cadru de servicii juridice.B. Etapa de selectare:a) primirea ofertelor;b) analiza şi stabilirea ofertelor care îndeplinesc cerinţele minime solicitate;c) aplicarea criteriilor de selectare;d) stabilirea ierarhiei propunerilor de oferte acceptate, pe baza cărora se va încheia contractul-cadru de servicii juridice;e) înştiinţarea conducerii Ministerului Finanţelor Publice cu privire la rezultatul aplicării procedurii;f) încheierea contractului-cadru de servicii juridice;g) întocmirea dosarului-cadru de asistenţă şi reprezentare.Atribuţiile Comisiei de selecţie a avocaţilor
 + 
Articolul 11Comisia de selecţie a avocaţilor, denumită în continuare comisie de selecţie, constituită potrivit art. 3 din ordin, răspunde de desfăşurarea următoarelor activităţi:a) stabilirea ofertelor care îndeplinesc cerinţele minime impuse;b) aplicarea criteriilor de ierarhizare, potrivit celor stabilite în caietul de sarcini;c) stabilirea ierarhiei ofertelor care îndeplinesc cerinţele minime impuse;d) întocmirea grilelor de evaluare şi redactarea raportului de evaluare de către membrul evaluator desemnat. Raportul de evaluare este aprobat de preşedintele comisiei de selecţie;e) înştiinţarea conducerii Ministerului Finanţelor Publice cu privire la rezultatul selecţiei de candidaturi;f) negocierea contractului.
 + 
Articolul 12Pe parcursul desfăşurării procedurii de selecţie de candidaturi, membrii comisiei de selecţie au obligaţia de a păstra confidenţialitatea asupra conţinutului negocierilor, precum şi asupra oricăror alte informaţii prezentate de ofertanţi, a căror dezvăluire ar putea aduce atingere dreptului acestora de a-şi proteja secretele comerciale.
 + 
Articolul 13(1) Fiecare membru al comisiei de selecţie are obligaţia de a semna pe propria răspundere o declaraţie de confidenţialitate şi imparţialitate prin care se angajează să respecte prevederile art. 12, prin care se confirmă totodată că nu se află în niciuna dintre situaţiile următoare:a) este soţ sau rudă până la gradul al IV-lea inclusiv ori afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu avocaţii propuşi de către ofertanţi pentru a face parte din echipă;b) în ultimii 3 ani a avut contracte de muncă sau de colaborare cu unul dintre ofertanţi ori cu asociaţii unuia dintre ofertanţi ori a făcut parte din adunarea asociaţilor sau din orice alt organ de conducere ori de administrare al unuia dintre ofertanţi;c) are calitatea de asociat sau face parte din organele de conducere ori de administrare ale unuia dintre ofertanţi.(2) Declaraţia prevăzută la alin. (1) trebuie semnată înainte de iniţierea etapei de ierarhizare a ofertelor.(3) În cazul în care unul dintre membrii desemnaţi de comisia de selecţie constată că se află în una sau mai multe dintre situaţiile prevăzute la alin. (1), acesta are obligaţia de a solicita de îndată înlocuirea sa din componenţa comisiei respective.Încheierea contractului-cadru de servicii juridice
 + 
Articolul 14(1) Ministerul Finanţelor Publice, prin Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, în urma aplicării procedurii de selecţie a candidaturilor, va încheia contractul-cadru de servicii juridice cu avocaţii ale căror oferte au fost acceptate.(2) Contractul-cadru de servicii juridice se semnează de ministrul finanţelor publice şi de reprezentantul mandatat al ofertanţilor, pe baza documentelor depuse în cadrul procedurii de selecţie.(3) Contractul-cadru de servicii juridice se încheie în termen de cel mult 15 zile lucrătoare de la anunţarea avocaţilor care au fost selectaţi în vederea încheierii acestuia, cu excepţia cazului în care au fost formulate contestaţii, situaţie în care termenul este de 5 zile lucrătoare de la data soluţionării contestaţiei de către Ministerul Finanţelor Publice.Dosarul contractului-cadru de servicii juridice
 + 
Articolul 15(1) Ministerul Finanţelor Publice, prin Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, are obligaţia de a întocmi dosarul contractului-cadru de servicii juridice încheiat.(2) Dosarul achiziţiei publice trebuie să cuprindă cel puţin următoarele documente:a) componenţa comisiei de selecţie;b) invitaţia de participare privind încheierea contractului-cadru de servicii juridice;c) procesul-verbal de ierarhizare a ofertelor;d) hotărârea comisiei de selecţie cu privire la rezultatul aplicării procedurilor de selecţie a candidaturilor;e) contestaţiile primite, rezoluţiile şi, după caz, măsurile corective adoptate de Ministerul Finanţelor Publice şi comunicate ofertanţilor, precum şi hotărârile judecătoreşti irevocabile;f) contractul-cadru de servicii juridice semnat;g) mandatele de reprezentare emise.(3) Dosarul achiziţiei publice se păstrează de către Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE din cadrul Ministerului Finanţelor Publice atât timp cât contractul produce efecte juridice, dar nu mai puţin de 5 ani de la data finalizării contractului-cadru de servicii juridice.Modalitatea de soluţionare a contestaţiilor
 + 
Articolul 16Contestaţiile înaintate pe cale administrativă se soluţionează potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată şi modificată prin Legea nr. 337/2006.Dispoziţii finale
 + 
Articolul 17Anexele A, B şi C fac parte integrantă din prezentele norme procedurale interne.
 + 
Anexa A───────la normele procedurale interne──────────────────────────────CONTRACT -CADRUde sevicii juridiceNr. …… data …….– model –1. Părţile contractanteÎntreMinisterul Finanţelor Publice – Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, având adresa sediului ……., telefon/fax ……., număr de înmatriculare …….., cod fiscal ……., cont trezorerie ……, reprezentat prin ……/(denumirea conducătorului)…., funcţia ….., în calitate de achizitor, de pe o parte,şi……../(denumirea operatorului/operatorilor economic/economici)……, adresă ………, telefon/fax ….., număr de înmatriculare ….., cod fiscal ……, cont (trezorerie, bancă) ……, reprezentat prin …../(denumirea conducătorului)…., funcţia …….., în calitate de prestator, pe de altă parte.2. Obiectul contractuluiPrin încheierea prezentului contract prestatorul îşi asumă obligaţia de a asigura servicii juridice în legătură cu contractele finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, în baza mandatului acordat de Ministerul Finanţelor Publice.3. Preţul contractului3.1. Achizitorul se obligă să plătească prestatorului preţul convenit, în cazul în care, în baza mandatului de reprezentare, prestatorul asigură servicii juridice în legătură cu contractele finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Ministerul Finanţelor Publice – Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE.3.2. Preţul convenit pentru îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, plătibil prestatorului de către achizitor, este de ….. lei/oră/avocat, din care TVA …….. lei.3.3. Plata se face doar pentru serviciile juridice prestate efectiv de prestator, încheierea prezentului contract negenerând nicio obligaţie financiară pentru achizitor.3.4. Valoarea estimată se stabileşte în caz de acordare a mandatului de reprezentare.4. Regimul cheltuielilor4.1. Cheltuielile de transport şi cazare vor fi decontate de achizitor pe bază de documente justificative, în limitele stabilite de reglementările legale în vigoare în România pentru funcţionarii publici.4.2. Alte cheltuieli care apar pe perioada derulării prezentului contract vor fi decontate de achizitor numai pe bază de documente justificative.5. Durata contractului5.1. Prezentul contract se încheie pentru o perioadă de 2 (doi) ani. Prestatorul îşi asumă obligaţia de a asigura servicii juridice în legătură cu contractele finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, conform mandatului acordat.5.2. În baza prezentului contract, achizitorul va emite mandate de reprezentare în funcţie de necesităţile apărute.5.3. În perioada cuprinsă între momentul încheierii prezentului contract şi emiterea mandatului de reprezentare, prestatorul nu este îndreptăţit să pretindă achizitorului să efectueze plăţi în baza acestui contract.5.4. Prestatorul care a primit mandate de reprezentare are obligaţia de a depune toate diligenţele pentru apărarea intereselor încredinţate, până la finalizarea cauzei, chiar şi în situaţia în care în anul următor nu mai este selectat de către achizitor pentru un alt contract-cadru de reprezentare. În acest caz, durata prezentului contract se prelungeşte fără alte formalităţi.6. Caracterul confidenţial al contractului6.1. (1) O parte contractantă nu are dreptul, fără acordul scris al celeilalte părţi:a) să facă cunoscut prezentul contract sau orice prevedere a acestuia unei terţe părţi, în afară de acele persoane implicate în îndeplinirea prezentului contract;b) să utilizeze informaţiile şi documentele obţinute sau la care are acces în perioada de derulare a prezentului contract în alt scop decât acela de a-şi îndeplini obligaţiile contractuale.(2) Dezvăluirea oricărei informaţii faţă de persoanele implicate în îndeplinirea prezentului contract se va face confidenţial şi se va extinde numai asupra acelor informaţii necesare în vederea îndeplinirii acestuia.6.2. O parte contractantă va fi exonerată de răspunderea pentru dezvăluirea de informaţii referitoare la contract, dacă:a) informaţia era cunoscută părţii contractante înainte ca ea să fi fost primită de la cealaltă parte contractantă; saub) informaţia a fost dezvăluită după ce a fost obţinut acordul scris al celeilalte părţi contractante pentru asemenea dezvăluire; sauc) partea contractantă a fost obligată în mod legal să dezvăluie informaţia.7. Responsabilităţile prestatorului7.1. (1) Prestatorul are obligaţia de a presta serviciile prevăzute în prezentul contract cu profesionalismul şi promptitudinea cuvenite angajamentului asumat şi în conformitate cu propunerea de ofertă.(2) Prestatorul are obligaţia de a supraveghea prestarea serviciilor, de a asigura resursele umane, materiale, instalaţiile, echipamentele sau altele asemenea, fie de natură provizorie, fie definitivă, cerute de şi pentru prezentul contract, în măsura în care necesitatea asigurării acestora este prevăzută în contract sau se poate deduce în mod rezonabil din prezentul contract.(3) Prestatorul poate înlocui un membru al echipei numai cu acceptul achizitorului şi dacă avocatul propus are aceleaşi calificări şi întruneşte criteriile de selecţie aplicate de achizitor în cadrul procedurii de atribuire a contractului.(4) Pe durata derulării contractului prestatorul are obligaţia de a informa achizitorul despre apariţia situaţiilor de conflict de interese şi de a lua toate măsurile legale pentru înlăturarea lor.7.2. Prestatorul este pe deplin responsabil pentru prestarea serviciilor. Totodată, este răspunzător atât de oportunitatea şi legalitatea tuturor operaţiunilor şi metodelor de prestare utilizate, cât şi de calificarea personalului folosit pe toată durata prezentului contract.8. Responsabilităţile achizitoruluiAchizitorul are obligaţia de a pune la dispoziţia prestatorului orice facilitate şi/sau informaţii pe care acesta le-a cerut în propunerea de ofertă şi pe care le consideră necesare pentru îndeplinirea prezentului contract.9. Verificări9.1. Achizitorul are dreptul de a verifica modul de prestare a serviciilor.9.2. Verificările vor fi efectuate în conformitate cu prevederile prezentului contract. Achizitorul are obligaţia de a notifica în scris prestatorului identitatea reprezentanţilor săi împuterniciţi pentru acest scop.10. Asigurarea serviciilor juridicePrestatorul are obligaţia de a începe prestarea serviciilor juridice în timpul cel mai scurt posibil de la formularea de către achizitor a solicitării de asistenţă juridică sau, în cazul solicitărilor de reprezentare, din momentul emiterii mandatului de reprezentare.11. Modalităţi de platăAchizitorul are obligaţia de a efectua plata către prestator în termen de cel mult 30 de zile de la emiterea facturii de către prestator. Plăţile în valută se vor efectua cu respectarea prevederilor legale în materie.12. AmendamenteModificarea prezentului contract se face numai în scris, cu acordul părţilor contractante.13. Penalităţi şi daune-intereseÎn situaţia în care, din cauza neprezentării la termene, prestatorul nu reuşeşte să îşi îndeplinească obligaţiile asumate prin prezentul contract, achizitorul are dreptul de a-i imputa contravaloarea litigiului, prezentul contract constituind titlu executoriu.14. Rezilierea contractului14.1. Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părţi dă dreptul părţii lezate de a cere rezilierea contractului şi de a pretinde plata de daune-interese.14.2. Achizitorul îşi rezervă dreptul de a renunţa unilateral la prezentul contract în cel mult 30 de zile de la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii acestuia şi care conduc la modificarea clauzelor contractuale în aşa măsură încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrară interesului public.14.3. În cazul prevăzut la pct. 14.2 prestatorul are dreptul de a pretinde numai plata corespunzătoare pentru partea din prezentul contract îndeplinită până la data denunţării unilaterale a acestuia.15. Forţa majoră15.1. Forţa majoră exonerează părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care acesta acţionează.15.2. Îndeplinirea prezentului contract va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.15.3. Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte părţi, imediat şi în mod complet, producerea acesteia şi de a lua orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.15.4. Dacă forţa majoră acţionează sau se estimează că va acţiona pe o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte părţi încetarea de plin drept a prezentului contract, fără ca vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte daune-interese.16. Soluţionarea litigiilor16.1. Achizitorul şi prestatorul vor depune toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea prezentului contract.16.2. Dacă achizitorul şi prestatorul nu reuşesc să rezolve în mod amiabil o divergenţă contractuală, fiecare poate solicita ca disputa să se soluţioneze de către instanţele judecătoreşti competente din România.17. Limba care guvernează contractul17.1. Limba care guvernează contractul este limba română.18. Comunicări18.1.1. Orice comunicare între părţi, referitoare la îndeplinirea prezentului contract, trebuie transmisă în scris.18.1.2. Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii.18.2. Comunicările între părţi se pot face şi prin telefon, telegramă, telex, fax sau e-mail, cu condiţia confirmării în scris a primirii comunicării.19. Legea aplicabilă contractului19.1. Prezentul contract va fi interpretat conform legilor din România.Încheiat astăzi, ….., în …. (…) exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte contractantă, un exemplar pentru Direcţia generală juridică şi un exemplar pentru Direcţia buget şi contabilitate internă.Achizitor, Prestator,…………. ……………
 + 
Anexa B───────la normele procedurale interne──────────────────────────────FORMULARde invitaţie de participareMINISTERUL FINANŢELOR PUBLICEOficiul de Plăţi şi Contractare PHARENr. 673.371 din 16 aprilie 2007Aprobat.────────Secretar general,……………..Denumirea autorităţii contractante:Ministerul Finanţelor Publice – Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARECod fiscal nr. 4221306Adresa: Bucureşti, bd. Mircea Vodă nr. 44, intrarea B, sectorul 3,Telefon: +40 21 326 55 55Fax: +40 21 326 87 30/+40 21 326 87 09Obiectul contractului: servicii juridice – cod CPV 74110000-3 la 7114000-1Procedura aplicată: selecţie de candidaturiData limită pentru depunerea ofertelor: 18 iunie 2007, ora 11,00, la sediul ministerului, Bucureşti, bd. Mircea Vodă nr. 44, intrarea B, sectorul 3, camera Registratura, telefon 326.55.55, interior 110.Modul de prezentare a candidaturilor: un exemplar original al ofertei tehnice şi 3 copii, un exemplar original al ofertei financiare şi o copie, introduse fiecare într-un plic sigilat. Aceste două plicuri vor fi introduse într-un plic exterior, sigilat şi marcat cu datele de identificare ale ofertantului.Clarificări, precum şi documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertelor pot fi solicitate la sediul Ministerului Finanţelor Publice – Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, Bucureşti, bd. Mircea Vodă nr. 44, intrarea B, sectorul 3, camera 15, telefon 326.55.55, interior 614Persoana de contact: Chirita Andreea, telefon 326.55.55, interior 614Deschiderea ofertelor se va face în: 18 iunie 2007, ora 14,00, la sediul ministerului, Bucureşti, bd. Mircea Vodă nr. 44, intrarea B, sectorul 3, camera 84.Director,Carmen Roşu
 + 
Anexa C───────la normele procedurale interne──────────────────────────────CAIET DE SARCINIpentru încheierea contractului-cadru de servicii juridiceInformaţii generaleDenumirea autorităţii contractante:Ministerul Finanţelor Publice – Oficiul de Plăţi şi Contractare PHAREOficiul de Plăţi şi Contractare PHAREBd. Mircea Vodă nr. 44, intrarea B, sectorul 3, BucureştiPersoana de contact: Mircea CârlanTel: +40 21 326 55 55Fax: +40 21 326 87 30/+40 21 326 87 09Finanţare: bugetul de statScopul aplicării procedurii: atribuirea contractului-cadru de servicii juridice în legătură cu contractele finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE gestionate de Ministerul Finanţelor Publice – Oficiul de Plăţi şi Contractare PHAREProcedura de atribuire a contractului de achiziţie publică: selecţie de candidaturiCriterii de selecţieCerinţele în vederea aplicării criteriilor de selecţie a candidaturilor pot fi, după caz, şi fără a se limita la următoarele:(i) curriculum vitae ale membrilor echipei propuse, în format PHARE;(îi) cunoştinţe privind Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, precum şi privind celelalte acte normative subsecvente în materia achiziţiilor publice din România şi procedurile de achiziţie ale Comisiei Europene, atestate prin documente relevante (certificate, contracte, atestate);(iii) cunoştinţe temeinice de dreptul comerţului internaţional, atestate prin documente de formare academică recunoscute;(iv) nivelul cunoştinţelor de limbă engleză dovedit prin certificate de atestare recunoscute, cu excepţia vorbitorilor nativi de limbă engleză;(v) să demonstreze că se bucură de încredere din partea clienţilor pe baza acţiunilor îndeplinite în cadrul unor proiecte finalizate cu o valoare mai mare de un milion de euro (recomandări, certificate, contracte, atestate).Criteriile de selecţie aplicabile în vederea ierarhizării ofertelor sunt:(i) numărul de avocaţi definitivi care vor face parte din echipă şi vechimea în specialitatea juridică de minimum 3 ani – câte un punct pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 5 puncte;(îi) numărul de avocaţi din echipă care au experienţă în litigii comerciale cu o valoare mai mare de un milion de euro – câte 5 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 25 de puncte;(iii) numărul de litigii comerciale cu o valoare mai mare de un milion de euro câştigate – câte 10 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 30 de puncte;(iv) numărul de avocaţi din echipă care au acordat asistenţă juridică sau au asigurat reprezentarea în legătură cu contracte de lucrări publice cu finanţare internaţională – câte 10 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 40 de puncte.Punctajul tehnicPunctajul tehnic se calculează pe baza punctelor obţinute (scor tehnic = media punctelor acordate de fiecare dintre evaluatori) la îndeplinirea criteriilor prevăzute la alin. (2) astfel:1. oferta cu scorul tehnic cel mai mare primeşte punctaj tehnic maxim de 100 de puncte, iar următoarele oferte primesc un punctaj tehnic calculat astfel:punctaj tehnic oferta "X" = [(scor tehnic oferta "X" x 100)/scorul tehnic cel mai mare];2. este declarată admisă în evaluarea financiară oferta care întruneşte un scor de cel puţin 70 de puncte.Contractul-cadru de servicii juridice se va încheia cu toţi ofertanţii selectaţi în baza punctajului tehnic.Fiecare ofertă va trebui să cuprindă şi o propunere financiară care va cuprinde onorariul/oră/avocat solicitat, exprimat în lei/oră/avocat, fără TVA. Contractul-cadru de servicii juridice încheiat cu ofertanţii selectaţi în baza punctajului tehnic va menţiona onorariul solicitat, cu menţiunea că, la acordarea fiecărui mandat de reprezentare, va fi negociat cuantumul total al onorariului estimat pentru mandatul de reprezentare respectiv, avându-se în vedere principiul asigurării utilizării eficiente a fondurilor publice.Acordarea mandatelor de reprezentare va fi realizată avându-se la bază următoarele criterii:(i) specialitatea prestatorului în problema pentru care se acordă mandatul de reprezentare;(îi) disponibilitatea efectivă a acestuia pentru realizarea mandatului de reprezentare;(iii) onorariul ofertat şi cuprins în contractul-cadru de asistenţă şi reprezentare, precum şi cel negociat, estimat pentru mandatul de reprezentare respectiv.Îndeplinirea cerinţelor şi a criteriilor de selecţie se atestă de către participanţi prin declaraţie pe propria răspundere sau prin documente relevante.Director,………._______

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x