NORME PROCEDURALE INTERNE din 24 iulie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MEDIULUI SI DEZVOLTARII DURABILE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 563 din 16 august 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 962 18/06/2010
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
ActulREFERIRE LAOUG 34 19/04/2006
ART. 1REFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
ART. 1REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 2
ART. 8REFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
ART. 8REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006
ART. 16REFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
ART. 16REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 962 18/06/2010
ActulAPROBAT DEORDIN 1205 24/07/2007
ActulCONTINUT DEORDIN 1205 24/07/2007

privind organizarea şi desfăşurarea procedurilor de încheiere a contractului-cadru pentru asistenţă juridică şi reprezentare în legătură cu contractele/acordurile/protocoalele încheiate de Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile, prin Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale, în calitate de autoritate de management, pentru implementarea Programului operaţional sectorial de mediu, precum şi asistenţă juridică pentru contractele finanţate în cadrul acestuia, inclusiv alte documente relevante



Dispoziţii generale + 
Articolul 1(1) Prezentele norme procedurale interne asigură cadrul şi metodologia unitară pentru organizarea şi desfăşurarea procedurilor de încheiere a contractului de achiziţie publică pentru asistenţă juridică şi reprezentare în legătură cu contractele/acordurile/protocoalele încheiate de Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile, prin Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale, în calitate de autoritate de management, în vederea implementării Programului operaţional sectorial de mediu, şi asistenţă juridică pentru contractele finanţate în cadrul acestuia, inclusiv alte documente relevante, denumite în continuare contract-cadru de servicii juridice.(2) Încheierea contractului-cadru de servicii juridice are la bază principiile enunţate la art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.Contractul-cadru de servicii juridice
 + 
Articolul 2(1) Contractul-cadru de servicii juridice este acel acord intervenit între Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile, prin Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale, şi unul sau mai mulţi avocaţi, indiferent de forma de exercitare a profesiei, prin care aceştia din urmă îşi asumă obligaţia de a asigura asistenţă juridică şi reprezentare în legătură cu contractele/acordurile/protocoalele încheiate de minister, în calitate de autoritate de management, şi asistenţă juridică pentru contractele finanţate în cadrul Programului operaţional sectorial de mediu, inclusiv alte documente relevante.(2) Modelul contractului-cadru de servicii juridice care va fi încheiat cu avocaţii selectaţi este prevăzut în anexa A.(3) Contractul-cadru de servicii juridice se încheie cu cel puţin un avocat, indiferent de forma de exercitare a profesiei, pe o perioadă de 2 ani. Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile va emite solicitări/mandate de reprezentare în funcţie de necesităţile apărute.(4) Contractul-cadru de servicii juridice produce efecte începând cu data la care Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile emite solicitări/mandate de reprezentare.(5) În perioada cuprinsă între încheierea contractului-cadru de servicii juridice şi emiterea solicitării/mandatului de reprezentare, avocaţii nu sunt îndreptăţiţi să pretindă Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile efectuarea de plăţi în baza contractului-cadru de servicii juridice.(6) Avocaţii selectaţi să fie parte la contractul-cadru de servicii juridice încheiat pe parcursul a 2 ani calendaristici şi care au primit solicitare/mandat de reprezentare într-o cauză au obligaţia de a depune toate diligenţele pentru apărarea intereselor încredinţate, până la finalizarea procesului aflat în derulare, chiar dacă, ulterior expirării contractului-cadru de servicii juridice încheiat potrivit alin. (2), nu mai sunt selectaţi de către Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile pentru un alt contract-cadru de servicii juridice. În această situaţie, Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile are obligaţia corelativă de a face plata contraprestaţiilor acestor avocaţi, în baza solicitării/mandatului de reprezentare emise/emis, numai pentru serviciile juridice prestate efectiv de aceştia.Procedura pentru încheierea contractului-cadru de servicii juridice
 + 
Articolul 3Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile, prin Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale, în calitate de autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial de mediu (AM POS Mediu), încheie contractul-cadru de servicii juridice prin aplicarea procedurii de selecţie a candidaturilor, respectiv a procedurii prin care comisia de selecţie, după aplicarea criteriilor în prealabil stabilite, analizează şi selectează echipa de avocaţi.Reguli generale de participare
 + 
Articolul 4Orice avocat care consideră că satisface cerinţele enunţate în invitaţia de participare, al cărei model este prevăzut în anexa B, şi în caietul de sarcini are dreptul de a participa, în condiţiile prezentelor norme procedurale interne, la procedura de selecţie a candidaturilor pentru încheierea contractului-cadru de servicii juridice.Iniţierea procedurii pentru încheierea contractului-cadru de servicii juridice
 + 
Articolul 5(1) Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile, prin Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale, în calitate de autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial de mediu, va iniţia aplicarea procedurii de selecţie de candidaturi pentru încheierea contractului-cadru de servicii juridice numai dacă este constituită comisia de selecţie şi este publicată invitaţia de participare.(2) Înainte de emiterea solicitării/mandatului de reprezentare, Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile trebuie să asigure fonduri suficiente pentru anul în curs, dar şi să aibă în vedere posibilitatea că un mandat de reprezentare se poate întinde pe o perioadă mai lungă de timp.Evaluarea situaţiilor de concurenţă neloială şi de conflict de interese
 + 
Articolul 6(1) Pe parcursul derulării procedurii de încheiere a contractului-cadru de servicii juridice, Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile va lua toate măsurile legale necesare pentru a combate apariţia eventualelor situaţii de concurenţă neloială sau de conflict de interese, precum şi a oricăror fapte considerate contravenţii ori infracţiuni, potrivit legislaţiei în vigoare. În cazul în care aceste situaţii se produc totuşi, se vor lua toate măsurile legale pentru înlăturarea lor.(2) Avocaţii selectaţi vor semna o declaraţie pe propria răspundere privind inexistenţa situaţiilor de conflict de interese în legătură cu obiectul contractelor finanţate în cadrul Programului operaţional sectorial de mediu, gestionat de autoritatea de management.Întocmirea şi conţinutul documentaţiei de încheiere a contractului-cadru de servicii juridice
 + 
Articolul 7Caietul de sarcini pentru încheierea contractuluicadru de servicii juridice este prevăzut în anexa C.
 + 
Articolul 8(1) Cerinţele în vederea aplicării criteriilor de selecţie de candidaturi pot fi, după caz, şi fără a se limita la următoarele:(i) curriculum vitae al membrilor echipei propuse;(îi) cunoştinţe privind Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, cât şi privind celelalte acte normative subsecvente referitoare la achiziţiile publice din România şi procedurile de achiziţie ale Comisiei Europene, atestate prin documente relevante (certificate, contracte, atestate);(iii) cunoştinţe temeinice de dreptul comerţului internaţional atestate prin documente de formare academică recunoscute;(iv) nivelul cunoştinţelor de limbă engleză dovedit prin certificate de atestare recunoscute, cu excepţia vorbitorilor nativi de limbă engleză;(v) să demonstreze că se bucură de încredere din partea clienţilor pe baza acţiunilor îndeplinite în cadrul unor proiecte finalizate cu o valoare mai mare de un milion de euro (recomandări, certificate, contracte, atestate).(2) Criteriile aplicabile în vederea selectării ofertelor sunt:(i) numărul de avocaţi definitivi care vor face parte din echipă şi vechimea în specialitatea juridică de minimum 3 ani – câte un punct pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 5 puncte;(îi) numărul de avocaţi din echipă care au experienţă în litigii/tranzacţii comerciale cu o valoare mai mare de un milion de euro – câte 5 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 25 de puncte;(iii) numărul de litigii/tranzacţii comerciale cu o valoare mai mare de un milion de euro câştigate/finalizate – câte 10 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 30 de puncte;(iv) numărul de avocaţi din echipă care au acordat asistenţă juridică sau au asigurat reprezentarea în legătură cu contracte de lucrări publice cu finanţare internaţională – câte 10 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 40 de puncte.(3) Punctajul tehnic se calculează pe baza punctelor obţinute (scor tehnic = media punctelor acordate de fiecare dintre evaluatori) la îndeplinirea criteriilor prevăzute la alin. (2), astfel:1. oferta cu scorul tehnic cel mai mare primeşte punctaj tehnic maxim de 100 de puncte, iar următoarele oferte primesc un punctaj tehnic calculat astfel:Punctaj tehnic oferta "X" = [(Scor tehnic oferta "X" x 100)/scorul tehnic cel mai mare];2. este declarată admisă în evaluarea financiară oferta care întruneşte un scor de cel puţin 70 de puncte.(4) Contractul-cadru de servicii juridice se va încheia cu toţi ofertanţii selectaţi în baza punctajului tehnic.(5) Fiecare ofertă va trebui să conţină şi o ofertă financiară care va cuprinde onorariul/oră/avocat solicitat, exprimat în lei/oră/avocat, fără TVA. Contractul-cadru de servicii juridice încheiat cu ofertanţii selectaţi în baza punctajului tehnic va menţiona onorariul solicitat, cu menţiunea că, la acordarea fiecărei/fiecărui solicitări/mandat de reprezentare, se va negocia cuantumul total al onorariului estimat pentru solicitarea/mandatul de reprezentare respectivă/respectiv, avându-se în vedere principiul asigurării utilizării eficiente a fondurilor publice.(6) Emiterea solicitării/mandatului de reprezentare va fi realizată pe baza următoarelor criterii:(i) specialitatea prestatorului în problema pentru care se emite solicitarea/mandatul de reprezentare;(îi) disponibilitatea efectivă a acestuia pentru realizarea mandatului de reprezentare;(iii) onorariul ofertat şi cuprins în contractul-cadru de servicii juridice, precum şi cel negociat estimat pentru mandatul de reprezentare respectiv.(7) Îndeplinirea cerinţelor şi a criteriilor de selecţie se atestă de către participanţi prin declaraţie pe propria răspundere sau prin documente relevante.Publicitate
 + 
Articolul 9(1) Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile, prin Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale, în calitate de autoritate de management, va transmite spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a "Achiziţii publice", şi cel puţin într-un cotidian naţional de mare tiraj o invitaţie de participare la procedura de selecţie pentru contractul-cadru de servicii juridice.(2) Invitaţia de participare va fi publicată şi pe pagina web a Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile.(3) Invitaţia de participare va conţine informaţiile privind adresa Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile unde se pot solicita clarificări.Aplicarea procedurii de selecţie a candidaturilor pentru încheierea contractului-cadru de servicii juridice
 + 
Articolul 10Procedura de selecţie a candidaturilor se desfăşoară în mai multe etape, după cum urmează:A. Etapa de lansare a procedurii:a) transmiterea spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a "Achiziţii publice", şi într-un cotidian naţional de mare tiraj a invitaţiei de participare privind achiziţia de servicii juridice;b) întocmirea caietului de sarcini pentru încheierea contractului-cadru de servicii juridice.B. Etapa de selectare:a) primirea ofertelor;b) analiza şi stabilirea ofertelor care îndeplinesc cerinţele minime solicitate;c) aplicarea criteriilor de selectare;d) stabilirea ierarhiei propunerilor de oferte acceptate, pe baza cărora se va încheia contractul-cadru de servicii juridice;e) înştiinţarea conducerii Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile cu privire la rezultatul aplicării procedurii;f) încheierea contractului-cadru de servicii juridice;g) întocmirea dosarului-cadru de servicii juridice.Atribuţiile comisiei de selecţie a avocaţilor
 + 
Articolul 11Comisia de selecţie a avocaţilor, denumită în continuare comisie de selecţie, constituită potrivit art. 3 din ordin, răspunde de desfăşurarea următoarelor activităţi:a) stabilirea ofertelor care îndeplinesc cerinţele minime impuse;b) aplicarea criteriilor de ierarhizare, potrivit celor stabilite în caietul de sarcini;c) stabilirea ierarhiei ofertelor care îndeplinesc cerinţele minime impuse;d) întocmirea grilelor de evaluare şi redactarea raportului de evaluare de către membrul evaluator desemnat. Raportul de evaluare este aprobat de către preşedintele comisiei;e) înştiinţarea conducerii Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile cu privire la rezultatul selecţiei de candidaturi;f) negocierea contractului.
 + 
Articolul 12Pe parcursul desfăşurării procedurii de selecţie de candidaturi, membrii comisiei de selecţie au obligaţia de a păstra confidenţialitatea asupra conţinutului negocierilor, precum şi asupra oricăror alte informaţii prezentate de ofertanţi, a căror dezvăluire ar putea aduce atingere dreptului acestora de a-şi proteja secretele comerciale.
 + 
Articolul 13(1) Fiecare membru al comisiei de selecţie are obligaţia de a semna pe propria răspundere o declaraţie de confidenţialitate şi imparţialitate, prin care se angajează să respecte prevederile art. 12 şi prin care confirmă totodată că nu se află în niciuna dintre situaţiile următoare:a) este soţ sau rudă până la gradul al patrulea inclusiv ori afin până la gradul al patrulea inclusiv cu avocaţii propuşi de către ofertanţi pentru a face parte din echipă;b) în ultimii 3 ani a avut contracte de muncă sau de colaborare cu unul dintre ofertanţi ori cu asociaţii unuia dintre ofertanţi sau a făcut parte din adunarea asociaţilor ori din orice alt organ de conducere sau de administrare al unuia dintre ofertanţi;c) are calitatea de asociat sau face parte din organele de conducere ori de administrare ale unuia dintre ofertanţi.(2) Declaraţia prevăzută la alin. (1) trebuie semnată înainte de iniţierea etapei de ierarhizare a ofertelor.(3) În cazul în care unul dintre membrii desemnaţi de comisia de selecţie constată că se află în una sau mai multe dintre situaţiile prevăzute la alin. (1), atunci aceasta are obligaţia de a solicita de îndată înlocuirea sa din componenţa comisiei respective.Încheierea contractului-cadru de servicii juridice
 + 
Articolul 14(1) Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile, prin Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale, în calitate de autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial de mediu, în urma aplicării procedurii de selecţie a candidaturilor, va încheia contractul-cadru de servicii juridice cu avocaţii ale căror oferte au fost acceptate.(2) Contractul-cadru de servicii juridice se semnează de către ministrul mediului şi dezvoltării durabile şi de către reprezentantul mandatat al ofertanţilor, pe baza documentelor depuse în cadrul procedurii de selecţie.(3) Contractul-cadru de servicii juridice se încheie în termen de cel mult 15 zile lucrătoare de la anunţarea avocaţilor care au fost selectaţi în vederea încheierii acestuia, cu excepţia cazului în care au fost formulate contestaţii, situaţie în care termenul este de 5 zile lucrătoare de la data soluţionării contestaţiei de către Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile.Dosarul contractului-cadru de servicii juridice
 + 
Articolul 15(1) Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile, prin Direcţia asistenţă tehnică din cadrul Direcţiei generale pentru managementul instrumentelor structurale, în calitate de autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial de mediu, are obligaţia de a întocmi dosarul contractului-cadru de servicii juridice încheiat.(2) Dosarul achiziţiei publice trebuie să cuprindă cel puţin următoarele documente:a) componenţa comisiei de selecţie;b) invitaţia de participare privind încheierea contractuluicadru de servicii juridice;c) procesul-verbal de ierarhizare a ofertelor;d) hotărârea comisiei de selecţie cu privire la rezultatul aplicării procedurilor de selecţie a candidaturilor;e) contestaţiile primite, rezoluţiile şi, după caz, măsurile corective adoptate de Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile şi comunicate ofertanţilor, precum şi hotărârile judecătoreşti irevocabile;f) contractul-cadru de servicii juridice semnat;g) solicitări/mandate de reprezentare emise.(3) Dosarul achiziţiei publice se păstrează de către autoritatea de management din cadrul Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile atâta timp cât contractul produce efecte juridice, dar nu mai puţin de 5 ani de la data finalizării contractului-cadru de servicii juridice.Modalitatea de soluţionare a contestaţiilor
 + 
Articolul 16Contestaţiile înaintate pe cale administrativă se soluţionează potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.Dispoziţii finale
 + 
Articolul 17Anexele A-C fac parte integrantă din prezentele norme procedurale interne.
 + 
Anexa Ala normele procedurale interneCONTRACT-CADRU DE SERVICII JURIDICENr. …. data …..– model –1. Părţi contractanteÎntre:Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile, prin Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale, în calitate de autoritate de management, având adresa sediului ……………………………, telefon/fax …………………, număr de înmatriculare …………………………….., cod fiscal …………………………….., cont trezorerie …………………., reprezentată prin …..(denumirea conducătorului)…., funcţia ……………………, în calitate de achizitor, pe de o parte,şi…….(denumirea operatorului/operatorilor economic/economici)…., adresă ……………………., telefon/fax …………………., număr de înmatriculare …………………, cod fiscal ……………………….., cont (trezorerie, bancă) ……………………., reprezentat prin ……..(denumirea conducătorului)….., funcţia ……………….., în calitate de prestator, pe de altă parte.2. Obiectul contractuluiPrin încheierea prezentului contract prestatorul îşi asumă obligaţia de a asigura asistenţă juridică şi reprezentare în legătură cu contractele/acordurile/protocoalele încheiate de Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile, prin Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale, în calitate de autoritate de management, în vederea implementării Programului operaţional sectorial de mediu, şi asistenţă juridică pentru contractele finanţate în cadrul acestuia, inclusiv alte documente relevante, denumite în continuare servicii juridice, în baza solicitării/mandatului de reprezentare acordate/acordat de minister.3. Preţul contractului3.1. Achizitorul se obligă să plătească prestatorului onorariul convenit, în cazul în care, în baza solicitării/mandatului de reprezentare, prestatorul asigură asistenţă juridică şi reprezentare în legătură cu contractele/acordurile/protocoalele încheiate de Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile, prin Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale, în calitate de autoritate de management, în vederea implementării Programului operaţional sectorial de mediu, şi asistenţă juridică pentru contractele finanţate în cadrul acestuia, inclusiv alte documente relevante.3.2. Onorariul convenit pentru îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, plătibil prestatorului de către achizitor, este de …. lei/oră/avocat, din care TVA …. lei.3.3. Plata se face doar pentru serviciile juridice prestate efectiv de prestator, în baza solicitării/mandatului de reprezentare emise/emis de achizitor, încheierea prezentului contract negenerând nicio obligaţie financiară pentru achizitor.3.4. Valoarea estimată se stabileşte în caz de acordare a solicitării/mandatului de reprezentare prin negocierea dintre achizitor şi prestator, pe baza preţului convenit şi a complexităţii şi duratei serviciilor juridice solicitate (act adiţional).4. Regimul cheltuielilor4.1. Cheltuielile de transport şi cazare vor fi decontate de achizitor pe bază de documente justificative, în limitele stabilite de reglementările legale în vigoare în România pentru funcţionarii publici.4.2. Alte cheltuieli care apar pe perioada derulării prezentului contract vor fi decontate de achizitor numai pe bază de documente justificative.5. Durata contractului5.1. Prezentul contract se încheie pentru o perioadă de 2 (doi) ani. Prestatorul îşi asumă obligaţia de a asigura servicii juridice Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile, respectiv Direcţiei generale pentru managementul instrumentelor structurale, în calitate de autoritate de management, în vederea implementării Programului operaţional sectorial de mediu, conform mandatului acordat.5.2. În baza prezentului contract achizitorul va emite solicitări pentru asistenţă juridică sau mandate de reprezentare, în funcţie de necesităţile apărute.5.3. În perioada cuprinsă între momentul încheierii prezentului contract şi emiterea solicitării/mandatului de reprezentare, prestatorul nu este îndreptăţit să pretindă achizitorului să efectueze plăţi în baza acestui contract.5.4. Prestatorul care a primit solicitări/mandate de reprezentare are obligaţia de a depune toate diligenţele pentru apărarea intereselor încredinţate, până la finalizarea cauzei, chiar şi în situaţia în care în anul următor nu mai este selectat de către achizitor pentru un alt contract-cadru de reprezentare. În acest caz, durata prezentului contract se prelungeşte fără alte formalităţi.6. Caracterul confidenţial al contractului6.1. (1) O parte contractantă nu are dreptul, fără acordul scris al celeilalte părţi:a) să facă cunoscut prezentul contract sau orice prevedere a acestuia unei terţe părţi, în afară de acele persoane implicate în îndeplinirea prezentului contract;b) să utilizeze informaţiile şi documentele obţinute sau la care are acces în perioada de derulare a prezentului contract, în alt scop decât acela de a-şi îndeplini obligaţiile contractuale.(2) Dezvăluirea oricărei informaţii faţă de persoanele implicate în îndeplinirea prezentului contract se va face confidenţial şi se va extinde numai asupra acelor informaţii necesare în vederea îndeplinirii acestuia.6.2. O parte contractantă va fi exonerată de răspunderea pentru dezvăluirea de informaţii referitoare la contract, dacă:a) informaţia era cunoscută părţii contractante înainte ca ea să fi fost primită de la cealaltă parte contractantă; saub) informaţia a fost dezvăluită după ce a fost obţinut acordul scris al celeilalte părţi contractante pentru asemenea dezvăluire; sauc) partea contractantă a fost obligată în mod legal să dezvăluie informaţia.7. Responsabilităţile prestatorului7.1. (1) Prestatorul are obligaţia de a presta serviciile prevăzute în prezentul contract cu profesionalismul şi promptitudinea cuvenite angajamentului asumat şi în conformitate cu propunerea de ofertă.(2) Prestatorul are obligaţia de a supraveghea prestarea serviciilor, de a asigura resursele umane, materiale, instalaţiile, echipamentele sau altele asemenea, fie de natură provizorie, fie definitivă, cerute de şi pentru prezentul contract, în măsura în care necesitatea asigurării acestora este prevăzută în contract sau se poate deduce în mod rezonabil din prezentul contract.(3) Prestatorul poate înlocui un membru al echipei numai cu acceptul achizitorului şi dacă avocatul propus are aceleaşi calificări şi întruneşte criteriile de selecţie aplicate de achizitor în cadrul procedurii de atribuire a contractului.(4) Pe durata derulării prezentului contract, prestatorul are obligaţia de a informa achizitorul despre apariţia situaţiilor de conflict de interese şi de a lua toate măsurile legale pentru înlăturarea lor.7.2. Prestatorul este pe deplin responsabil pentru prestarea serviciilor. Totodată, este răspunzător atât de oportunitatea şi legalitatea tuturor operaţiunilor şi metodelor de prestare utilizate, cât şi de calificarea personalului folosit pe toată durata prezentului contract.8. Responsabilităţile achizitoruluiAchizitorul are obligaţia de a pune la dispoziţie prestatorului orice facilitate şi/sau informaţii pe care acesta le-a cerut în propunerea de ofertă şi pe care le consideră necesare pentru îndeplinirea prezentului contract.9. Verificări9.1. Achizitorul are dreptul de a verifica modul de prestare a serviciilor.9.2. Verificările vor fi efectuate în conformitate cu prevederile prezentului contract. Achizitorul are obligaţia de a notifica în scris prestatorului identitatea reprezentanţilor săi împuterniciţi pentru acest scop.10. Asigurarea serviciilor juridicePrestatorul are obligaţia de a începe prestarea serviciilor juridice în timpul cel mai scurt posibil de la formularea de către achizitor a solicitării de asistenţă juridică sau, în cazul solicitărilor de reprezentare, din momentul emiterii mandatului de reprezentare.11. Modalităţi de platăAchizitorul are obligaţia de a efectua plata către prestator în termen de cel mult 30 de zile de la emiterea facturii de către prestator. Plăţile în valută se vor efectua cu respectarea prevederilor legale în materie.12. AmendamenteModificarea prezentului contract se face numai în scris, cu acordul părţilor contractante.13. Penalităţi şi daune-intereseÎn situaţia în care, din cauza neprezentării la termene, prestatorul nu reuşeşte să îşi îndeplinească obligaţiile asumate prin prezentul contract, achizitorul are dreptul de a-i imputa contravaloarea litigiului, prezentul contract constituind titlu executoriu.14. Rezilierea contractului14.1. Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părţi dă dreptul părţii lezate de a cere rezilierea contractului şi de a pretinde plata de daune-interese.14.2. Achizitorul îşi rezervă dreptul de a renunţa unilateral la prezentul contract în cel mult 30 de zile de la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii acestuia şi care conduc la modificarea clauzelor contractuale în aşa măsură încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrară interesului public.14.3. În cazul prevăzut la pct. 14.2, prestatorul are dreptul de a pretinde numai plata corespunzătoare pentru partea din prezentul contract îndeplinită până la data denunţării unilaterale a acestuia.15. Forţa majoră15.1. Forţa majoră exonerează părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care acesta acţionează.15.2. Îndeplinirea prezentului contract va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.15.3. Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte părţi, imediat şi în mod complet, producerea acesteia şi de a lua orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.15.4. Dacă forţa majoră acţionează sau se estimează că va acţiona pe o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte părţi încetarea de plin drept a prezentului contract, fără ca vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte daune-interese.16. Soluţionarea litigiilor16.1. Achizitorul şi prestatorul vor depune toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea prezentului contract.16.2. Dacă achizitorul şi prestatorul nu reuşesc să rezolve în mod amiabil o divergenţă contractuală, fiecare poate solicita ca disputa să se soluţioneze de către instanţele judecătoreşti competente din România.17. Limba care guvernează contractul17.1. Limba care guvernează contractul este limba română.18. Comunicări18.1.1. Orice comunicare între părţi referitoare la îndeplinirea prezentului contract trebuie transmisă în scris.18.1.2. Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii.18.2. Comunicările între părţi se pot face şi prin telefon, telegramă, telex, fax sau e-mail, cu condiţia confirmării în scris a primirii comunicării.19. Legea aplicabilă contractului19.1. Prezentul contract va fi interpretat conform legilor din România.Încheiat astăzi, ……………., în …(…) exemplare originale, un exemplar pentru Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale, un exemplar pentru Direcţia juridică şi un exemplar pentru prestator.Achizitor, Prestator,………………. ……………..
 + 
Anexa Bla normele procedurale interneFORMULAR DE INVITAŢIE DE PARTICIPAREMINISTERUL MEDIULUI ŞI DEZVOLTĂRII DURABILEDirecţia generală pentru managementul instrumentelor structurale(autoritate de management – POS Mediu)Nr. ……./…….. 2007Aprobat.Secretar general,…………..Denumirea autorităţii contractante:Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile – Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale (autoritate de management – POS Mediu)Cod fiscal nr. 16335444Adresa: Bucureşti, Bd. Libertăţii nr. 12, sector 5Telefon: +40 21 300 77 77Fax: +40 21 316 07 78Obiectul contractului: servicii juridice – cod CPV 74110000-3 la 7114000-1Procedura aplicată: selecţie de candidaturiData limită pentru depunerea ofertelor:……(ziua/luna/anul/ora)…., la sediul ministerului, Bucureşti, Bd. Libertăţii nr. 12, sector 5, camera …….., telefon ……………….. .Modul de prezentare a candidaturilor: un exemplar original al ofertei tehnice şi 3 copii, un exemplar original al ofertei financiare şi o copie, introduse fiecare într-un plic sigilat. Aceste două plicuri vor fi introduse într-un plic exterior, sigilat şi marcat cu datele de identificare ale ofertantului.Clarificări, precum şi documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertelor pot fi solicitate la sediul Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile – Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale (autoritate de management – POS Mediu), Bucureşti, Bd. Libertăţii nr. 12, sectorul 5, camera ……, telefon ……… .Persoana de contact: ……………….., telefon ………….. .Deschiderea ofertelor se va face în: …..(ziua/luna/anul/ora)…., la sediul ministerului, Bucureşti, Bd. Libertăţii nr. 12, sectorul 5, camera ……………., telefon …………… .Director,……………
 + 
Anexa Cla normele procedurale interneCAIETUL DE SARCINIpentru încheierea contractului-cadru de servicii juridiceInformaţii generaleDenumirea autorităţii contractante:Ministerul Mediului şi Dezvoltării DurabileDirecţia generală pentru managementul instrumentelor structurale(autoritate de management – POS Mediu)Bd. Libertăţii nr. 12, sector 5, BucureştiPersoană de contact:Tel: +40 21 300 77 77Fax: +40 21 316 07 78Finanţare: buget de statScopul aplicării procedurii: atribuirea contractului-cadru de asistenţă juridică şi reprezentare în legătură cu contractele/acordurile/protocoalele încheiate de Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile, prin Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale, în calitate de autoritate de management, în vederea implementării Programului operaţional sectorial de mediu, şi asistenţă juridică pentru contractele finanţate în cadrul acestuia, inclusiv alte documente relevante referitoare la POS Mediu, denumite în continuare servicii juridice.Procedura de atribuire a contractului de achiziţie publică: selecţie de candidaturiCriterii de selecţieCerinţele în vederea aplicării criteriilor de selecţie ale candidaturilor pot fi, după caz, şi fără a se limita la următoarele:(i) curriculum vitae al membrilor echipei propuse;(îi) cunoştinţe despre Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, cât şi despre celelalte acte normative subsecvente în materie de achiziţii publice din România şi procedurile de achiziţie ale Comisiei Europene atestate prin documente relevante;(iii) cunoştinţe temeinice de dreptul comerţului internaţional atestate prin documente de formare academică recunoscute;(iv) nivelul cunoştinţelor de limbă engleză dovedit prin certificate de atestare recunoscute, cu excepţia vorbitorilor nativi de limbă engleză;(v) să demonstreze că se bucură de încredere din partea clienţilor pe baza acţiunilor îndeplinite în cadrul unor proiecte cu valoare mai mare de un milion de euro (certificate, contracte, atestate).Criteriile de selecţie aplicabile în vederea ierarhizării ofertelor sunt:(i) numărul de avocaţi definitivi care vor face parte din echipă şi vechimea în specialitatea juridică de minimum 3 ani – câte un punct pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 5 puncte;(îi) numărul de avocaţi din echipă care au experienţă în litigii/tranzacţii comerciale cu o valoare mai mare de un milion de euro – câte 5 pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 25 de puncte;(iii) numărul de litigii/tranzacţii comerciale cu o valoare mai mare de un milion de euro câştigate/finalizate – câte 10 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 30 de puncte;(iv) numărul de avocaţi din echipă care au acordat asistenţă juridică sau au asigurat reprezentarea în legătură cu contracte de lucrări publice cu finanţare internaţională – câte 10 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 40 de puncte.Punctajul tehnicPunctajul tehnic se calculează pe baza punctelor obţinute (scor tehnic = media punctelor acordate de fiecare dintre evaluatori) la îndeplinirea criteriilor prevăzute mai sus, astfel:1. oferta cu scorul tehnic cel mai mare primeşte punctaj tehnic maxim de 100 de puncte, iar următoarele oferte primesc un punctaj tehnic calculat astfel:Punctaj tehnic oferta "X" = [(Scor tehnic oferta "X" x 100)/scorul tehnic cel mai mare];2. este declarată admisă în evaluarea financiară oferta care întruneşte un scor de cel puţin 70 de puncte.Contractul-cadru de servicii juridice se va încheia cu toţi ofertanţii selectaţi în baza punctajului tehnic.Fiecare ofertă va trebui să cuprindă şi o propunere financiară care va conţine onorariul/oră/avocat solicitat, exprimat în lei/oră/avocat, fără TVA. Contractul-cadru de servicii juridice încheiat cu ofertanţii selectaţi în baza punctajului tehnic va menţiona onorariul solicitat, cu menţiunea că, la acordarea fiecărei solicitări/mandat de reprezentare, va fi negociat cuantumul total al onorariului estimat pentru activitatea respectivă, avându-se în vedere principiul asigurării utilizării eficiente a fondurilor publice.Adresarea solicitării/acordarea mandatelor de reprezentare va fi realizată având la bază următoarele criterii:(i) specialitatea prestatorului în problema pentru care este solicitat/mandatat;(îi) disponibilitatea efectivă a acestuia pentru realizarea solicitării/mandatului de reprezentare;(iii) onorariul ofertat şi cuprins în contractul-cadru de servicii juridice, precum şi cel negociat estimat pentru solicitarea/mandatul de reprezentare respectivă/respectiv.Îndeplinirea cerinţelor şi a criteriilor de selecţie se atestă de către participanţi prin declaraţie pe propria răspundere sau prin documente relevante.Director,………………

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x