NORME PROCEDURALE INTERNE din 2 noiembrie 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 993 din 9 noiembrie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 668 05/07/2007
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 1639 02/11/2005
ActulREFERIRE LAOUG 126 08/09/2005
ActulREFERIRE LALEGE 212 19/04/2002
ActulREFERIRE LAOUG 60 25/04/2001
ART. 1REFERIRE LALEGE 212 19/04/2002
ART. 1REFERIRE LAOUG 60 25/04/2001
ART. 17REFERIRE LALEGE 212 19/04/2002
ART. 17REFERIRE LAOUG 60 25/04/2001
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 668 05/07/2007
ActulAPROBAT DEORDIN 1639 02/11/2005
ActulCONTINUT DEORDIN 1639 02/11/2005

pentru organizarea şi desfăşurarea procedurilor de încheiere a contractului-cadru de achiziţie publică de servicii juridice pentru reprezentarea României sau a altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii



Dispoziţii generale + 
Articolul 1(1) Prezentele norme procedurale interne asigură cadrul şi metodologia unitară pentru organizarea şi desfăşurarea procedurilor de încheiere a contractului-cadru de achiziţie publică de servicii juridice pentru reprezentarea României sau a altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii, denumit în continuare contract-cadru de reprezentare.(2) Încheierea contractului-cadru de reprezentare are la bază principiile enunţate la art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 212/2002, cu modificările şi completările ulterioare.Contractul-cadru de reprezentare
 + 
Articolul 2(1) Contractul-cadru de reprezentare este acel acord intervenit între Ministerul Finanţelor Publice şi una sau mai multe societăţi profesionale civile de avocaţi, specializate în litigii internaţionale, prin care acestea din urmă îşi asumă obligaţia de a susţine apărarea intereselor României sau ale altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii, în baza mandatului acordat.(2) Modelul contractului-cadru de reprezentare care va fi încheiat cu societatea civilă profesională de avocaţi selectată este prevăzut în anexa A.(3) Contractul-cadru de reprezentare se încheie cu cel puţin o societate profesională civilă de avocaţi pe o perioadă de un an. În baza contractului de reprezentare Ministerul Finanţelor Publice va emite mandate de reprezentare în funcţie de necesităţile apărute.(4) Contractul-cadru de reprezentare produce efecte începând cu data la care Ministerul Finanţelor Publice emite mandatul de reprezentare.(5) În perioada cuprinsă între încheierea contractului şi emiterea mandatului de reprezentare, societatea sau societăţile profesionale civile de avocaţi nu sunt îndreptăţite să pretindă Ministerului Finanţelor Publice efectuarea de plăţi în baza contractului-cadru de reprezentare.(6) Societatea profesională civilă de avocaţi, selectată să fie parte în contractul-cadru de reprezentare încheiat pe parcursul unui an calendaristic şi care a primit mandat de reprezentare într-o cauză, are obligaţia de a depune toate diligenţele pentru apărarea intereselor încredinţate, până la finalizarea procesului aflat în derulare, chiar dacă în anul următor nu mai este selectată de către Ministerul Finanţelor Publice pentru un alt contract de reprezentare. În această situaţie Ministerul Finanţelor Publice are obligaţia corelativă de a face plata contraprestaţiilor acestei societăţi profesionale civile de avocaţi în baza mandatului de reprezentare emis numai pentru serviciile prestate efectiv de către aceasta.Procedura pentru încheierea contractului-cadru de reprezentare
 + 
Articolul 3Ministerul Finanţelor Publice încheie contractul-cadru de reprezentare prin aplicarea procedurii de selecţie a candidaturilor, respectiv procedura prin care comisia de selecţie analizează şi selectează după aplicarea criteriilor de selecţie numărul de societăţi profesionale civile de avocaţi stabilit în documentaţia de încheiere a contractului-cadru de reprezentare.Reguli generale de participare
 + 
Articolul 4Orice societate profesională civilă de avocaţi care consideră că satisface cerinţele enunţate în invitaţia de participare, al cărei model este prevăzut în anexa B, şi în documentaţia de atribuire are dreptul de a participa, în condiţiile prezentelor norme procedurale, la procedura de selecţie de candidaturi pentru încheierea contractului-cadru de reprezentare.Iniţierea procedurii pentru încheierea contractului-cadru de reprezentare
 + 
Articolul 5(1) Ministerul Finanţelor Publice, prin compartimentul specializat, va iniţia aplicarea procedurii de selecţie de candidaturi pentru încheierea contractului-cadru de reprezentare, numai dacă este constituită comisia de selecţie şi este publicată invitaţia de participare.(2) Înainte de emiterea mandatului de reprezentare, Ministerul Finanţelor Publice trebuie să asigure fonduri suficiente pentru anul în curs, dar şi să aibă în vedere posibilitatea că un mandat de reprezentare se poate întinde pe o perioadă mai lungă de timp.Evitarea situaţiilor de concurenţă neloială şi de conflict de interese
 + 
Articolul 6(1) Pe parcursul derulării procedurii de încheiere a contractului-cadru de reprezentare Ministerul Finanţelor Publice va lua toate măsurile legale necesare pentru a combate apariţia eventualelor situaţii de concurenţă neloială sau conflict de interese şi orice alte fapte considerate contravenţii ori infracţiuni potrivit legislaţiei în vigoare. În măsura în care aceste situaţii totuşi se produc, se vor lua toate măsurile legale pentru înlăturarea lor.(2) Societăţile profesionale civile de avocaţi participante la procedura de selecţie de candidaturi vor depune o declaraţie pe propria răspundere privind inexistenţa situaţiilor de conflict de interese în legătură cu obiectul litigiilor care urmează a fi soluţionate prin arbitraj în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii.Întocmirea şi conţinutul documentaţiei de încheiere a contractului-cadru de reprezentare
 + 
Articolul 7Ministerul Finanţelor Publice, prin compartimentul specializat, va supune aprobării documentaţia de încheiere a contractului-cadru de reprezentare, prevăzută în anexa C.
 + 
Articolul 8Documentaţia de încheiere a contractului-cadru de reprezentare trebuie să cuprindă cel puţin precizări privind:a) informaţii despre Ministerul Finanţelor Publice, litigiile care ar putea apărea, modalităţile de plată;b) criteriile de selectare, precum şi gradul de importanţă al acestora în vederea ierarhizării propunerilor de ofertă;c) modul de elaborare a propunerii de ofertă;d) alte informaţii care pot fi relevante pentru derularea procedurii de selecţie de candidaturi.
 + 
Articolul 9(1) Cerinţele în vederea aplicării criteriilor de selecţie de candidaturi pot fi, după caz, şi fără a se limita la următoarele:(i) curriculum vitae al membrilor echipei propuse;(îi) cunoştinţe privind acordurile încheiate de România privind promovarea şi protejarea reciprocă a investiţiilor;(iii) cunoştinţe temeinice de drept internaţional public şi de dreptul comerţului internaţional, atestate prin documente de formare academică recunoscute;(iv) lucrări de specialitate juridică privind regimul investiţiilor străine şi procedurile arbitrale în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii;(v) nivelul cunoştinţelor de limbă engleză dovedit prin certificate de atestare recunoscute, cu excepţia vorbitorilor nativi de limbă engleză;(vi) să demonstreze că se bucură de încredere din partea clienţilor, pe baza proiectelor îndeplinite de societatea profesională civilă de avocaţi, în cadrul unor proiecte de mare valoare.(2) Criteriile de selecţie aplicabile în vederea ierarhizării ofertelor sunt:(i) numărul de avocaţi definitivi care vor face parte din echipă şi vechimea în specialitate juridică de minimum 3 ani – câte un punct pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 5 puncte;(îi) numărul de avocaţi din echipă care au experienţă în litigii internaţionale ce presupun aplicarea procedurii de arbitraj – câte 10 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi, dar nu mai mult de 50 de puncte;(iii) numărul de avocaţi din echipă care au participat la procedurile arbitrale în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii din Washington DC – câte 15 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi, dar nu mai mult de 60 de puncte;(iv) numărul de litigii câştigate în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii – câte 20 de puncte pentru fiecare litigiu, dar nu mai mult de 60 de puncte.(3) Punctajul tehnic se calculează prin însumarea punctelor obţinute la îndeplinirea criteriilor prevăzute la art. 9 alin. (2). Este declarată admisă oferta care întruneşte un punctaj tehnic de cel puţin 60 de puncte.(4) Pentru ierarhizarea ofertelor, la punctajul tehnic obţinut se adaugă un punctaj la oferta financiară, determinat astfel: oferta financiară cea mai mică [lei(valută)/oră/societate] primeşte un punctaj egal cu numărul ofertelor admise, iar următoarele oferte primesc un punctaj corespunzător poziţiei în care se situează oferta lor financiară.(5) Îndeplinirea cerinţelor şi a criteriilor de selecţie se atestă de către participanţi prin declaraţie pe propria răspundere sau prin documente relevante.Publicitate
 + 
Articolul 10(1) Ministerul Finanţelor Publice, prin compartimentul specializat, va transmite spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a "Achiziţii publice", şi la cel puţin un cotidian de mare tiraj, naţional sau, după caz, internaţional, o invitaţie de participare la procedura de selecţie pentru contractul-cadru de reprezentare pe anul în curs.(2) Invitaţia de participare va fi publicată şi pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice.(3) Invitaţia de participare va conţine informaţiile privind adresa Ministerului Finanţelor Publice de unde se pot solicita clarificări.Aplicarea procedurii de selecţie de candidaturi pentru încheierea contractului-cadru de reprezentare
 + 
Articolul 11Procedura de selecţie de candidaturi se desfăşoară în mai multe etape, după cum urmează:A. Etapa de lansare a procedurii:a) transmiterea spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a "Achiziţii publice", şi într-un cotidian de mare tiraj, naţional sau, după caz, internaţional, a invitaţiei de participare privind achiziţia de servicii juridice;b) constituirea comisiei de selecţie;c) întocmirea documentaţiei de încheiere a contractului-cadru de reprezentare.B. Etapa de selectare:a) primirea ofertelor;b) analiza şi stabilirea ofertelor care îndeplinesc cerinţele minime solicitate;c) aplicarea criteriilor de selectare;d) stabilirea ierarhiei propunerilor de oferte acceptate, pe baza cărora se va încheia contractul-cadru de reprezentare;e) înştiinţarea conducerii Ministerului Finanţelor Publice cu privire la rezultatul aplicării procedurii;f) încheierea contractului-cadru de reprezentare;g) întocmirea dosarului contractului-cadru de reprezentare.Atribuţiile comisiei de selecţie a societăţilor profesionale civile de avocaţi
 + 
Articolul 12Comisia de selecţie a societăţilor profesionale civile de avocaţi, denumită în continuare comisie de selecţie, constituită potrivit art. 4 din ordin răspunde de desfăşurarea următoarelor activităţi:a) stabilirea ofertelor care îndeplinesc cerinţele minime impuse;b) aplicarea criteriilor de ierarhizare potrivit celor stabilite în documentaţie;c) stabilirea ierarhiei ofertelor care îndeplinesc cerinţele minime impuse;d) înştiinţarea conducerii Ministerului Finanţelor Publice cu privire la rezultatul selecţiei de candidaturi;e) negocierea contractului.
 + 
Articolul 13Pe parcursul desfăşurării procedurii de selecţie de candidaturi, membrii comisiei de selecţie au obligaţia de a păstra confidenţialitatea asupra conţinutului negocierilor, precum şi asupra oricăror alte informaţii prezentate de ofertanţi, a căror dezvăluire ar putea aduce atingere dreptului acestora de a-şi proteja secretele comerciale.
 + 
Articolul 14(1) Fiecare dintre membrii comisiei de selecţie are obligaţia de a semna pe propria răspundere o declaraţie de confidenţialitate şi imparţialitate prin care se angajează să respecte prevederile prevăzute la art. 13 şi prin care confirmă totodată că nu se află în nici una dintre situaţiile următoare:a) este soţ sau rudă până la gradul al patrulea inclusiv ori afin până la gradul al patrulea inclusiv cu avocaţii propuşi a face parte din echipă de către ofertanţi;b) în ultimii 3 ani a avut contracte de muncă sau de colaborare cu unul dintre ofertanţi ori cu asociaţii unuia dintre ofertanţi sau a făcut parte din adunarea asociaţilor ori din orice alt organ de conducere sau de administrare al unuia dintre ofertanţi;c) are calitatea de asociat sau face parte din organele de conducere sau de administrare ale unuia dintre ofertanţi.(2) Declaraţia prevăzută la alin. (1) trebuie semnată înainte de iniţierea etapei de ierarhizare a ofertelor.(3) În cazul în care unul dintre membrii desemnaţi de comisia de selecţie constată că se află în una sau mai multe dintre situaţiile prevăzute la alin. (1), atunci acesta are obligaţia de a solicita de îndată înlocuirea sa din componenţa comisiei respective.Încheierea contractului-cadru de reprezentare
 + 
Articolul 15(1) De regulă, la începutul fiecărui an Ministerul Finanţelor Publice, în urma aplicării procedurii de selecţie de candidaturi, va încheia contractul-cadru de reprezentare cu societăţile profesionale civile de avocaţi, ale căror propuneri de oferte au fost acceptate.(2) Contractul-cadru de reprezentare se semnează de către ministrul finanţelor publice şi de către reprezentantul mandatat al ofertanţilor, pe baza documentelor depuse în cadrul procedurii de selecţie.(3) Contractul-cadru de reprezentare se încheie în termen de cel mult 15 zile lucrătoare de la anunţarea societăţilor profesionale civile de avocaţi care au fost selectate în vederea încheierii contractului-cadru de reprezentare, cu excepţia cazului în care au fost formulate contestaţii, situaţie în care termenul este de 5 zile lucrătoare de la data soluţionării contestaţiei de către Ministerul Finanţelor Publice.Dosarul contractului-cadru de reprezentare
 + 
Articolul 16(1) Ministerul Finanţelor Publice, prin compartimentul specializat, are obligaţia de a întocmi dosarul contractului-cadru de reprezentare încheiat.(2) Dosarul achiziţiei trebuie să cuprindă cel puţin următoarele documente:a) componenţa comisiei de selecţie;b) invitaţia de participare privind încheierea contractului-cadru de reprezentare;c) procesul-verbal de ierarhizare a ofertelor;d) hotărârea comisiei de selecţie cu privire la rezultatul aplicării procedurii de selecţie de candidaturi;e) contestaţiile primite, rezoluţiile şi, după caz, măsurile corective adoptate de către Ministerul Finanţelor Publice şi comunicate ofertanţilor, precum şi hotărârile judecătoreşti irevocabile;f) contractul-cadru de reprezentare, semnat;g) mandatele de reprezentare emise.(3) Dosarul achiziţiei publice se păstrează de către Direcţia generală juridică din cadrul Ministerului Finanţelor Publice atâta timp cât contractul produce efecte juridice şi, oricum, nu mai puţin de 5 ani de la data finalizării contractului-cadru de reprezentare.Modalitatea de soluţionare a contestaţiilor
 + 
Articolul 17Contestaţiile înaintate pe cale administrativă se soluţionează potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 212/2002, cu modificările şi completările ulterioare.Dispoziţii finale
 + 
Articolul 18Anexele A, B şi C fac parte integrantă din prezentele norme.
 + 
Anexa ACONTRACT-CADRU DE REPREZENTARE– model –1. Părţi contractanteÎntreMinisterul Finanţelor Publice, adresa sediului ………, telefon/fax ……., număr de înmatriculare …….., cod fiscal ….., cont trezorerie …….., reprezentat prin ……..(denumirea conducătorului)…….. funcţia ……, în calitate de achizitor,şiprestatorul …..(denumirea)….., adresa sediului ……., telefon/fax …….., numărul de înmatriculare ………, cod fiscal ……., cont (trezorerie, bancă) ……., reprezentat prin …..(denumirea conducătorului)….., funcţia …….., în calitate de prestator,a intervenit prezentul contract.2. Obiectul contractuluiPrin încheierea prezentului contract prestatorul îşi asumă obligaţia de a presta servicii de asistenţă juridică pentru a susţine apărarea intereselor României sau ale altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii în baza mandatului acordat de Ministerul Finanţelor Publice.3. Preţul contractului3.1. Achizitorul se obligă să plătească prestatorului preţul convenit, în cazul în care, în baza mandatului de reprezentare, prestatorul asigură reprezentarea intereselor României sau ale altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii.3.2. Preţul convenit pentru îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, plătibil prestatorului de către achizitor, este de …. mii lei(valuta)/oră/ societate, indiferent de numărul de avocaţi, din care TVA ….. mii lei (valuta).3.3. Plata se face doar pentru serviciile de reprezentare prestate efectiv de către prestator, încheierea prezentului contract negenerând nici o obligaţie financiară pentru achizitor.3.4. Valoarea estimată se stabileşte în caz de acordare a mandatului de reprezentare.4. Regimul cheltuielilor4.1. Cheltuielile de transport şi cazare vor fi decontate de achizitor pe bază de documente justificative în limitele stabilite de reglementările legale în vigoare în România pentru funcţionarii publici.4.2. Alte cheltuieli care apar pe perioada derulării prezentului contract vor fi decontate de achizitor numai pe bază de documente justificative.5. Durata contractului5.1. Prezentul contract se încheie pentru perioada ……… (1 an). Prestatorul îşi asumă obligaţia de a presta servicii de asistenţă juridică pentru a susţine apărarea intereselor României sau ale altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii, conform mandatului acordat.5.2. În baza prezentului contract, achizitorul va emite mandatele de reprezentare, în funcţie de necesităţile apărute.5.3. În perioada cuprinsă între momentul încheierii prezentului contract şi emiterea mandatului de reprezentare, prestatorul nu este îndreptăţit să pretindă achizitorului să efectueze plăţi în baza acestui contract.5.4. Prestatorul care a primit mandat de reprezentare are obligaţia de a depune toate diligenţele pentru apărarea intereselor încredinţate, până la finalizarea cauzei, chiar şi în situaţia în care în anul următor nu mai este selectat de către achizitor pentru un alt contract de reprezentare. În acest caz, durata prezentului contract se prelungeşte fără alte formalităţi.6. Caracterul confidenţial al contractului6.1. – (1) O parte contractantă nu are dreptul, fără acordul scris al celeilalte părţi:a) de a face cunoscut prezentul contract sau orice prevedere a acestuia unei terţe părţi, în afara acelor persoane implicate în îndeplinirea prezentului contract şi a instituţiei publice citate în cauză;b) de a utiliza informaţiile şi documentele obţinute sau la care are acces în perioada de derulare a prezentului contract, în alt scop decât acela de a-şi îndeplini obligaţiile contractuale.(2) Dezvăluirea oricărei informaţii faţă de persoanele implicate în îndeplinirea prezentului contract se va face confidenţial şi se va extinde numai asupra acelor informaţii necesare în vederea îndeplinirii acestuia.6.2. – O parte contractantă va fi exonerată de răspunderea pentru dezvăluirea de informaţii referitoare la contract, dacă:a) informaţia era cunoscută părţii contractante înainte ca ea să fi fost primită de la cealaltă parte contractantă; saub) informaţia a fost dezvăluită după ce a fost obţinut acordul scris al celeilalte părţi contractante pentru asemenea dezvăluire; sauc) partea contractantă a fost obligată în mod legal să dezvăluie informaţia.7. Responsabilităţile prestatorului7.1. – (1) Prestatorul are obligaţia de a presta serviciile prevăzute în prezentul contract cu profesionalismul şi promptitudinea cuvenite angajamentului asumat şi în conformitate cu propunerea de ofertă.(2) Prestatorul are obligaţia de a supraveghea prestarea serviciilor, de a asigura resursele umane, materiale, instalaţiile, echipamentele sau altele asemenea, fie de natură provizorie, fie definitive, cerute de şi pentru prezentul contract, în măsura în care necesitatea asigurării acestora este prevăzută în contract sau se poate deduce în mod rezonabil din prezentul contract.7.2. Prestatorul este pe deplin responsabil pentru prestarea serviciilor. Totodată, este răspunzător atât de oportunitatea şi legalitatea tuturor operaţiunilor şi metodelor de prestare utilizate, cât şi de calificarea personalului folosit pe toată durata prezentului contract.8. Responsabilităţile achizitoruluiAchizitorul are obligaţia de a pune la dispoziţie prestatorului orice facilităţi şi/sau informaţii pe care acesta le-a cerut în propunerea de ofertă şi pe care le consideră necesare pentru îndeplinirea prezentului contract.9. Verificări9.1. Achizitorul are dreptul de a verifica modul de prestare a serviciilor.9.2. Verificările vor fi efectuate în conformitate cu prevederile prezentului contract. Achizitorul are obligaţia de a notifica în scris prestatorului identitatea reprezentanţilor săi împuterniciţi pentru acest scop.10. Asigurarea reprezentăriiPrestatorul are obligaţia de a începe prestarea serviciilor de reprezentare imediat, în timpul cel mai scurt posibil de la primirea mandatului de reprezentare.11. Modalităţi de platăAchizitorul are obligaţia de a efectua plata către prestator în termen de cel mult 30 de zile de la emiterea facturii de către prestator. Plăţile în valută se vor efectua cu respectarea prevederilor legale.12. AmendamenteModificarea prezentului contract se face numai în scris, cu acordul părţilor contractante.13. Penalităţi şi daune-interese13.1. În situaţia în care, din cauza neprezentării la termene, prestatorul nu reuşeşte să îşi îndeplinească obligaţiile asumate prin prezentul contract, achizitorul are dreptul de a-i imputa contravaloarea litigiului, prezentul contract constituind titlu executoriu.13.2. În cazul în care achizitorul nu onorează facturile în termen de 28 de zile de la expirarea perioadei prevăzute la pct. 11, acesta are obligaţia de a plăti, ca penalităţi, ……… .14. Rezilierea contractului14.1. Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părţi dă dreptul părţii lezate de a cere rezilierea contractului şi de a pretinde plata de daune-interese.14.2. Achizitorul îşi rezervă dreptul de a denunţa unilateral prezentul contract în cel mult 30 de zile de la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii acestuia şi care conduc la modificarea clauzelor contractuale în aşa măsură încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrară interesului public.14.3. În cazul prevăzut la pct. 14.2, prestatorul are dreptul de a pretinde numai plata corespunzătoare pentru partea din prezentul contract îndeplinită până la data denunţării unilaterale a acestuia.15. Alte cazuri de încetare a contractuluiÎn cazul în care Guvernul soluţionează litigiul pe cale amiabilă, prezentul contract îşi încetează valabilitatea fără acordarea de daune de orice fel.16. Forţa majoră16.1. Forţa majoră exonerează părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care aceasta acţionează.16.2. Îndeplinirea prezentului contract va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.16.3. Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte părţi, imediat şi în mod complet, producerea acesteia şi de a lua orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.16.4. Dacă forţa majoră acţionează sau se estimează că va acţiona o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte părţi încetarea de plin drept a prezentului contract, fără ca vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte daune-interese.17. Soluţionarea litigiilor17.1. Achizitorul şi prestatorul vor depune toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea prezentului contract.17.2. Dacă achizitorul şi prestatorul nu reuşesc să rezolve în mod amiabil o divergenţă contractuală, fiecare poate solicita ca disputa să se soluţioneze de către instanţele judecătoreşti competente din România.18. Limba care guvernează contractulLimba care guvernează contractul este limba română.19. Comunicări19.1. – (1) Orice comunicare între părţi, referitoare la îndeplinirea prezentului contract, trebuie să fie transmisă în scris.(2) Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii.19.2. Comunicările între părţi se pot face şi prin telefon, telegramă, telex, fax sau e-mail, cu condiţia confirmării în scris a primirii comunicării.20. Legea aplicabilă contractuluiPrezentul contract va fi interpretat conform legilor din România.Încheiat astăzi …….., în două exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte contractantă.Achizitor, Prestator,…………… ……………
 + 
Anexa BFORMULAR DE INVITAŢIE DE PARTICIPAREMINISTERUL FINANŢELOR PUBLICEDIRECŢIA GENERALĂ JURIDICĂNr. …../…. 2005AprobatSecretar general,Denumirea autorităţii contractante: Ministerul Finanţelor Publice, cod fiscal nr. 4221306, Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, tel. 00403199765Obiectul contractului: servicii juridice cod CPSA 7411 (74.11)Procedura aplicată: selecţie de candidaturiData limită şi locul pentru depunerea ofertelor: ziua/luna/anul/ora la sediul ministerului, Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, P2, camera 260, tel. 00403199765Modul de prezentare a candidaturilor: un exemplar original, introdus într-un plic sigilatClarificări şi documentaţie pentru elaborarea şi prezentarea ofertelor pot fi solicitate la sediul ministerului, Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, P2, camera 260, tel. 00403199765. Persoana de contact: ….., tel. …… .Director general,
 + 
Anexa CDOCUMENTAŢIAde încheiere a contractului-cadru dereprezentare în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionalea Centrului Internaţional pentruReglementarea Diferendelor Relative la InvestiţiiInformaţii generaleA. IntroducereAutoritatea contractantă: Ministerul Finanţelor Publice, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucureşti, România, tel. 00403199765Scopul aplicării procedurii: atribuirea contractului-cadru de reprezentare în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii din Washington DCProcedura aplicată: selecţie de candidaturiLegislaţia aplicabilă: Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 212/2002, cu modificările şi completările ulterioare, Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.639/2005 pentru aprobarea normelor procedurale interne pentru organizarea şi desfăşurarea procedurilor de încheiere a contractului-cadru de achiziţie publică de servicii juridice pentru reprezentarea României sau a altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii şi pentru selectarea arbitrilor desemnaţi de partea română în procedurile arbitrale, Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 126/2005 privind mandatarea Ministerului Finanţelor Publice pentru reprezentarea României sau a altor instituţii publice în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii.B. Calificarea candidaţilorCandidatul trebuie să facă dovada că îndeplineşte criteriile de selectare prevăzute în documentaţia de încheiere a contractului-cadru de reprezentare.C. Criterii de selectareÎn vederea calificării candidaţii trebuie să îndeplinească următoarele criterii:(i) numărul de avocaţi definitivi care vor face parte din echipă şi vechimea în specialitate juridică de minimum 3 ani;(îi) numărul avocaţilor din echipă care au experienţă în litigii internaţionale care presupun aplicarea procedurii de arbitraj;(iii) numărul avocaţilor din echipă care au participat la procedurile arbitrale în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii din Washington DC;(iv) numărul de litigii câştigate în faţa Curţii de Arbitraj Internaţionale a Centrului Internaţional pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investiţii.D. Elaborarea oferteiCandidatul are obligaţia de a menţine oferta valabilă pe o perioadă de 30 de zile.Ministerul Finanţelor Publice are dreptul de a solicita, în circumstanţe excepţionale, înainte de expirarea perioadei de valabilitate a ofertei, prelungirea acestei perioade.Oferta trebuie însoţită de împuternicirea scrisă prin care reprezentantul ofertantului este autorizat să reprezinte societatea şi să semneze în numele acesteia, precum şi de declaraţia pe propria răspundere sau de documente relevante referitoare la îndeplinirea criteriilor de selecţie.E. Prezentarea oferteiOfertantul trebuie să depună şi să înregistreze oferta în termen de 7 zile de la data publicării invitaţiei de participare în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a "Achiziţii publice".Orice ofertant are dreptul de a-şi retrage sau de a-şi modifica oferta numai înainte de data limită stabilită pentru depunerea ofertei şi numai printr-o solicitare scrisă în acest sens.Ofertantul nu are dreptul de a depune decât o singură ofertă (nu se admit oferte alternative).F. Deschiderea şi evaluarea ofertelorDeschiderea ofertelor se va face la sediul Ministerului Finanţelor Publice, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucureşti.Orice ofertant are dreptul să fie prezent la deschiderea ofertelor.Comisia de evaluare a ofertelor şi de negociere a contractului va întocmi un proces-verbal de deschidere a ofertelor, care urmează să fie semnat atât de membrii comisiei, cât şi de reprezentanţii ofertanţilor prezenţi, în care se consemnează:– denumirea ofertanţilor;– propunerea financiară;– orice alte elemente care privesc deschiderea ofertelor.G. Atribuirea contractului-cadru de reprezentareCriteriul de atribuire a contractului-cadru de reprezentare este oferta corespunzătoare din punct de vedere tehnico-economic.Ministerul Finanţelor Publice va comunică în scris tuturor ofertanţilor rezultatul aplicării procedurii "Selecţie de candidaturi" în cel mult două zile de la data la care Comisia de selecţie a candidaturilor a stabilit ofertele câştigătoare.Ministerul Finanţelor Publice are obligaţia de a încheia contractul-cadru de reprezentare, după ierarhizarea ofertelor în funcţie de gradul de îndeplinire a necesităţilor obiective ale Ministerului Finanţelor Publice.––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x