NORME PROCEDURALE din 27 mai 2010

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 27/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU SPORT SI TINERET
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 360 din 1 iunie 2010
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 16REFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
ART. 16REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 35
ART. 16REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 36
ART. 16REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 37
ART. 16REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 38
ART. 27REFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
ART. 27REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 209
ART. 27REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 213
ART. 45REFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
ART. 45REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 16
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 436 27/05/2010
ActulCONTINUT DEORDIN 436 27/05/2010

privind achiziţia publică de servicii hoteliere, campinguri şi alte tipuri de cazare decât cea hotelieră şi a serviciilor de restaurant şi de servire a mâncării, pentru acţiuni organizate de Autoritatea Naţională pentru Sport şi Tineret



 + 
Capitolul IScop. Principii + 
Articolul 1Prezentele norme procedurale au drept scop stabilirea principiilor, cadrului general şi a procedurilor pentru atribuirea contractului de achiziţie publică, precum şi a căilor de atac al actului sau deciziei autorităţii contractante care aplică aceste proceduri.
 + 
Articolul 2Principiile care stau la baza atribuirii contractului de achiziţie publică sunt:a) nediscriminarea;b) tratamentul egal, respectiv aplicarea, în mod nediscriminatoriu, a criteriilor de selecţie şi a criteriilor pentru atribuirea contractului de achiziţie publică, astfel încât orice prestator de servicii să aibă şanse egale de a i se atribui contractul respectiv;c) recunoaşterea reciprocă;d) transparenţa, respectiv punerea la dispoziţia tuturor celor interesaţi a informaţiilor referitoare la aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de achiziţie publică;e) proporţionalitatea;f) eficienţa utilizării fondurilor publice, respectiv folosirea sistemului concurenţial şi a criteriilor economice pentru atribuirea contractelor de achiziţii publice;g) asumarea răspunderii.
 + 
Capitolul IIDefiniţii + 
Articolul 3În sensul prezentelor norme procedurale, se înţelege prin:a) achiziţie publică – dobândirea, definitivă sau temporară, de către o persoană juridică, definită ca autoritate contractantă, a unor servicii, prin atribuirea unui contract de achiziţie publică;b) autoritate contractantă – Autoritatea Naţională pentru Sport şi Tineret – persoana juridică care atribuie contractul de prestări de servicii hoteliere, alte tipuri de cazare decât cea hotelieră şi de restaurant, în urma aplicării procedurii prevăzute în prezentele norme procedurale;c) prestator de servicii – persoana juridică care asigură servicii hoteliere şi de restaurant, care dispune de baza materială necesară, sau persoana juridică care asigură alte tipuri de cazare decât cea hotelieră şi servicii de restaurant şi dispune de baza materială necesară;d) pachet de servicii pentru tabere studenţeşti de odihnă – servicii hoteliere şi de restaurant;e) contract de achiziţie publică – contract, încheiat în formă scrisă, între autoritatea contractantă şi prestator;f) operator economic – ofertantul căruia i se atribuie contractul de achiziţie publică în urma aplicării procedurii prevăzute în prezentele norme procedurale;g) contract de servicii – contract de achiziţie publică care are ca obiect prestarea unuia sau a mai multor servicii;h) ofertant – oricare prestator care furnizează pachetul de servicii pentru tabere de odihnă pentru studenţi, care a depus ofertă;i) oferta – documentaţie care cuprinde propunerea tehnică, propunerea financiară şi orice formulare sau documente solicitate în documentaţia de atribuire;j) propunere tehnică – document al ofertei elaborat pe baza cerinţelor din caietul de sarcini stabilite de autoritatea contractantă;k) propunere financiară – document al ofertei prin care se furnizează informaţiile cerute prin documentaţia de atribuire cu privire la preţ, tarif, alte condiţii financiare şi comerciale;l) garanţie pentru participare – depozit valoric, titluri de credit sau alte forme de garanţie acceptate de către autoritatea contractantă, puse la dispoziţia autorităţii contractante de către ofertant, înainte de deschiderea ofertei;m) fonduri publice – sume alocate instituţiei din bugetul de stat;n) căi de atac – contestaţiile sau acţiunile în justiţie împotriva unor acte sau decizii invocate ca nelegale şi prin care se solicită suspendarea, corectarea, repetarea, revocarea, modificarea sau anularea unui act, a unei decizii sau a unei proceduri aplicate de către autoritatea contractantă;o) zi – zi calendaristică.
 + 
Capitolul IIINoţiuni introductive + 
Articolul 4(1) Autoritatea contractantă are dreptul de a aplica o selecţie internă de oferte, respectiv procedeul prin care solicită oferte de preţ, iar orice prestator interesat are dreptul de a depune ofertă.(2) Această procedură presupune:a) publicarea într-un mijloc de informare naţional (site-ul propriu, cel puţin un cotidian central şi/sau local) a anunţului privind organizarea cererii de oferte pentru achiziţia publică de servicii;b) publicarea pe site-ul propriu a documentaţiei de atribuire a contractului de achiziţie publică de servicii, care va cuprinde: invitaţia de participare, caietul de sarcini, modele de formulare, model – propunere de contract;c) descărcarea de pe site-ul propriu al autorităţii contractante a documentaţiei de atribuire de către operatorii economici interesaţi să depună oferte;d) întocmirea şi transmiterea răspunsurilor la întrebările formulate de către prestatorii interesaţi, în vederea clarificării unor elemente cuprinse în documentaţia de atribuire;e) primirea şi înregistrarea pachetelor (coletelor) sigilate, care conţin ofertele şi documentele însoţitoare;f) deschiderea ofertelor ce cuprind propunerile tehnice şi economice;g) evaluarea ofertelor în funcţie de criteriile stabilite în documentaţia de atribuire;h) stabilirea rezultatelor cererii de oferte: clasamentul final şi alocarea locurilor pe staţiuni;i) comunicarea către toţi ofertanţii a rezultatului procedurii de atribuire a contractului de achiziţie publică;j) încheierea contractului de achiziţie publică, după terminarea perioadei alocate contestaţiilor.
 + 
Capitolul IVTransparenţă şi publicitate – Anunţul de participare + 
Articolul 5(1) Autoritatea contractantă are obligaţia de a transmite spre publicare într-un mijloc de informare local sau naţional un anunţ de organizare a selecţiei de oferte, care va cuprinde următoarele informaţii:– denumirea autorităţii contractante;– tipul contractului de servicii pentru care sunt solicitate oferte;– indicaţii referitoare la posibilităţile ofertanţilor de a intră în posesia documentaţiei de atribuire.(2) Autoritatea contractantă are obligaţia de a publică pe site-ul propriu un anunţ care cuprinde toată documentaţia de atribuire a contractelor de servicii, conţinând în principal, dar fără a se limita la acestea, următoarele informaţii:– numărul locurilor pentru taberele organizate pe litoral şi, separat, numărul locurilor pentru taberele organizate la munte, precum şi eventualele locaţii;– durata sau termenul-limită de prestare a serviciilor;– cerinţele minime de calificare, documente solicitate, caietul de sarcini, model de formulare şi orice alte informaţii referitoare la modul de întocmire a ofertei;– criteriul de atribuire a contractului de achiziţie publică, care în acest caz va fi "oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic";– nivelul minim – maxim al cantităţilor ce urmează a se achiziţiona;– data-limită pentru depunerea ofertelor;– adresa la care trebuie transmise/depuse ofertele;– data, ora şi locul deschiderii ofertelor;– alte informaţii, dacă este cazul.
 + 
Capitolul VData-limită pentru depunerea ofertelor + 
Articolul 6(1) Autoritatea contractantă are obligaţia de a stabili şi de a include în anunţul de participare la selecţia de oferte, data-limită pentru depunerea ofertelor.(2) Data-limită stabilită pentru depunerea ofertelor nu trebuie să fie mai devreme de 7 zile de la data publicării anunţului de participare.
 + 
Articolul 7Autoritatea contractantă are dreptul de a prelungi perioada stabilită ca dată-limită pentru depunerea ofertei. În acest caz, autoritatea contractantă are obligaţia de a comunică noua dată de depunere, în scris, cu cel puţin 3 zile înainte de data-limită stabilită iniţial, tuturor prestatorilor care au obţinut un exemplar din documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei.
 + 
Capitolul VIParticiparea la selecţia internă de oferte pentru atribuirea contractului de achiziţie publică + 
Articolul 8Orice prestator care furnizează pachetul de servicii pentru tabere studenţeşti de odihnă, aşa cum a fost definit la art. 3 lit. c) şi d), are dreptul de a depune oferta, în condiţiile prezentelor norme procedurale, la selecţia internă de oferte şi de a participa, printr-un reprezentant împuternicit, la şedinţa de deschidere a ofertelor depuse pentru atribuirea contractului de achiziţie publică de servicii.
 + 
Articolul 9(1) Numărul de prestatori care au dreptul de a depune ofertă este nelimitat.(2) Mai mulţi operatori economici au dreptul de a se asocia cu scopul de a depune candidatura sau oferta comună, fără a fi obligaţi să îşi legalizeze din punct de vedere formal asocierea.(3) Autoritatea contractantă are dreptul de a solicita ca asocierea să fie legalizată numai în cazul în care oferta comună este declarată câştigătoare şi numai dacă o astfel de măsură reprezintă o condiţie necesară pentru buna îndeplinire a contractului.(4) Candidatul/ofertantul nu are dreptul, în cadrul aceleiaşi selecţii de oferte:a) să participe la două sau mai multe asocieri de operatori economici;b) să depună candidatura/oferta individuală şi o altă candidatură/ofertă comună;c) să depună oferta individuală şi să fie nominalizat ca subcontractant în cadrul unei alte oferte.(5) Întreprinderile afiliate au dreptul de a participa în cadrul aceleiaşi selecţii de oferte, dar numai în cazul în care participarea acestora nu este de natură să distorsioneze concurenţa.(6) În sensul prevederilor alin. (5), prin întreprindere afiliată se înţelege orice subiect de drept:a) asupra căruia un alt subiect de drept poate exercita, direct sau indirect, o influenţă dominantă; saub) care poate exercita o influenţă dominantă asupra altui subiect de drept; sauc) care, ca urmare a asocierii cu un subiect de drept, se află sub influenţa dominantă a unui alt subiect de drept.
 + 
Articolul 10Autoritatea contractantă are obligaţia de a face cunoscute prestatorilor toate informaţiile referitoare la documentele pe care aceştia trebuie să le prezinte, precum şi orice alte modalităţi care urmează să fie utilizate în scopul verificării eligibilităţii, înregistrării capacităţii tehnice şi capacităţii economico-financiare a acestora.
 + 
Capitolul VIIEligibilitate, înregistrare, capacitate tehnică şi capacitate economico-financiară + 
Articolul 11Poate fi exclus din procedura pentru atribuirea contractului de achiziţie publică, respectiv nu este eligibil, orice ofertant care se află în oricare dintre următoarele situaţii:a) este în stare de faliment ori lichidare, afacerile îi sunt administrate de un judecător sindic sau activităţile sale comerciale sunt suspendate ori este într-o situaţie similară cu cele anterioare, reglementată prin lege;b) face obiectul unei proceduri legale pentru declararea sa în una dintre situaţiile prevăzute la lit. a);c) nu şi-a îndeplinit obligaţiile de plată exigibile a impozitelor şi taxelor către stat, precum şi a celorlalte contribuţii sociale obligatorii, asigurări sociale, sănătate, şomaj etc.; vor fi consideraţi eligibili ofertanţii care au aprobată eşalonarea datoriilor către bugetul de stat şi bugetul asigurărilor sociale de stat;d) furnizează informaţii false în documentele prezentate;e) a comis o gravă greşeală în materie profesională sau nu şi-a îndeplinit obligaţiile asumate printr-un alt contract de achiziţie publică, în măsura în care autoritatea contractantă poate aduce ca dovadă mijloace probante în acest sens.
 + 
Articolul 12Autoritatea contractantă are dreptul de a solicita oricărui prestator să prezinte documente edificatoare care să dovedească o formă de înregistrare ca persoană juridică, în conformitate cu prevederile legale din România.
 + 
Articolul 13Ofertantul are obligaţia de a prezenta documentele cerute de autoritatea contractantă în documentaţia de atribuire, prin care dovedeşte capacitatea tehnică şi pe cea economico-financiară, precum şi de a permite verificarea de către autoritatea contractantă a capacităţilor sale materiale şi a sistemului de asigurare a calităţii serviciilor.
 + 
Capitolul VIIIDocumentaţia de atribuire. Conţinutul documentaţiei de atribuire + 
Articolul 14Autoritatea contractantă are obligaţia de a asigura întocmirea documentaţiei de atribuire, care trebuie să cuprindă cel puţin:a) invitaţia de participare care va cuprinde, fără a se limita la acestea, informaţii generale privind autoritatea contractantă, în special cu privire la adresă – inclusiv telefon, fax, e-mail -, persoane de contact, mijloace de comunicare, instrucţiuni privind date-limită care trebuie respectate şi formalităţi care trebuie îndeplinite în legătură cu participarea la procedura de selecţie internă de oferte, cerinţele minime de calificare, precum şi documentele care urmează să fie prezentate de ofertanţi/candidaţi pentru dovedirea îndeplinirii criteriilor de calificare şi selecţie;b) caietul de sarcini cuprinzând specificaţiile şi cerinţele tehnice solicitate pentru prestarea serviciilor;c) instrucţiuni privind modul de elaborare şi de prezentare a propunerii tehnice şi financiare;d) informaţii detaliate şi complete privind criteriul de atribuire aplicat pentru stabilirea ofertei câştigătoare;e) instrucţiuni privind modul de utilizare a căilor de atac;f) informaţii referitoare la clauzele contractuale obligatorii.
 + 
Articolul 15Autoritatea contractantă va publică pe site-ul propriu, în format electronic, întreaga documentaţie de atribuire.
 + 
Articolul 16(1) Caietul de sarcini conţine, în mod obligatoriu, specificaţii tehnice şi orice informaţie sau cerinţă necesare întocmirii de către ofertanţi a propunerilor tehnice şi calculării valorilor propunerilor financiare. Acestea definesc, după caz, caracteristici referitoare la nivelul calitativ, tehnic şi de performanţă.(2) La întocmirea caietului de sarcini se vor respecta prevederile art. 35-38 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Capitolul IXDreptul de a solicita clarificări + 
Articolul 17(1) Orice prestator care a obţinut, în condiţiile prezentelor norme procedurale, un exemplar din documentaţia de atribuire are dreptul de a solicita, în scris, clarificări despre elementele cuprinse în aceasta.(2) Autoritatea contractantă are obligaţia de a transmite răspuns la orice solicitare de clarificări, într-o perioadă care nu trebuie să depăşească, de regulă, două zile lucrătoare de la primirea unei astfel de solicitări, din partea operatorului economic, dar numai acelor solicitări primite cu cel puţin 3 zile înainte de data-limită pentru depunerea ofertelor.(3) Autoritatea contractantă are obligaţia de a transmite răspunsul la solicitările de clarificări cu cel puţin două zile înainte de data-limită pentru depunerea ofertelor.(4) În cazul în care operatorul economic nu a transmis solicitarea de clarificare în timp util, punând astfel autoritatea contractantă în imposibilitatea de a respecta termenul prevăzut la alin. (3), aceasta din urmă are totuşi obligaţia de a răspunde la solicitarea de clarificare în măsura în care perioada necesară pentru elaborarea şi transmiterea răspunsului face posibilă primirea acestuia de către operatorii economici înainte de data-limită de depunere a ofertelor.(5) Autoritatea contractantă are obligaţia de a transmite conţinutul răspunsului către toţi prestatorii care au obţinut, în condiţiile prezentelor norme procedurale, un exemplar din documentaţia de atribuire, luând măsuri pentru a nu dezvălui identitatea celui care a solicitat clarificările respective.
 + 
Articolul 18(1) Autoritatea contractantă are dreptul de a completa, din proprie iniţiativă, în vederea clarificării, documentaţia de atribuire.(2) Orice astfel de completare trebuie publicată de către autoritatea contractantă pe site-ul propriu, dacă acest fapt nu afectează participarea la procedeul de selecţie internă de oferte.
 + 
Capitolul XElaborarea, prezentarea şi evaluarea ofertei + 
Articolul 19(1) Ofertantul are obligaţia de a elabora oferta în conformitate cu prevederile din documentaţia de atribuire.(2) Propunerea tehnică se elaborează în concordanţă cu cerinţele cuprinse în caietul de sarcini în aşa fel încât să asigure furnizarea tuturor informaţiilor necesare evaluării tehnice.(3) Propunerea financiară se elaborează în aşa fel încât să asigure furnizarea tuturor informaţiilor necesare evaluării financiare.
 + 
Articolul 20Oferta are caracter ferm şi obligatoriu, din punctul de vedere al conţinutului, pe toată perioada de valabilitate stabilită de către autoritatea contractantă şi trebuie să fie semnată şi ştampilată pe fiecare pagină, pe propria răspundere, de către ofertant sau de către o persoană împuternicită legal de acesta.
 + 
Articolul 21(1) Prestatorul are obligaţia de a depune oferta la adresa şi până la data-limită şi ora-limită pentru depunere, stabilite în documentaţia de atribuire, şi îşi asumă riscurile transmiterii ofertei, inclusiv forţa majoră.(2) Oferta care este depusă la o altă adresă a autorităţii contractante decât cea stabilită de către aceasta sau după expirarea datei-limită pentru depunere va fi declarată inacceptabilă şi se returnează nedeschisă.
 + 
Articolul 22Ofertantul are dreptul de a depune o singură ofertă, numită ofertă de bază, cu obligaţia ca aceasta să nu se abată de la cerinţele prevăzute în documentaţia de atribuire.
 + 
Articolul 23Autoritatea contractantă are obligaţia de a păstra confidenţialitatea asupra conţinutului ofertei, precum şi asupra oricărei informaţii suplimentare solicitate ofertantului şi a cărei dezvăluire ar putea să aducă atingere dreptului ofertantului de a-şi proteja proprietatea intelectuală sau secretele comerciale.
 + 
Capitolul XIModificarea, retragerea şi valabilitatea ofertei + 
Articolul 24Orice ofertant are dreptul de a-şi modifica sau retrage oferta numai înainte de data-limită stabilită pentru depunerea ofertei.
 + 
Articolul 25Ofertantul nu are dreptul de a retrage sau modifica oferta după expirarea datei-limită pentru depunerea ofertelor, sub sancţiunea excluderii acestuia de la procedura pentru atribuirea contractului de achiziţie publică şi a pierderii garanţiei pentru participare, dacă aceasta a fost solicitată.
 + 
Articolul 26(1) Ofertantul are obligaţia de a menţine oferta valabilă pe toată perioada de valabilitate a ofertei; perioada de valabilitate a garanţiei pentru participare, dacă aceasta a fost solicitată, va fi cel puţin egală cu perioada de valabilitate a ofertei.(2) Autoritatea contractantă are dreptul de a solicita ofertanţilor, în circumstanţe excepţionale, înainte de expirarea perioadei de valabilitate a ofertei, prelungirea acestei perioade; în cazul extinderii perioadei de valabilitate a ofertei, perioada de valabilitate a garanţiei pentru participare trebuie să fie prelungită în mod corespunzător.(3) Ofertantul are obligaţia de a comunică autorităţii contractante dacă este de acord sau nu cu prelungirea perioadei de valabilitate a ofertei.(4) Ofertantul care nu este de acord cu prelungirea perioadei de valabilitate a ofertei se consideră că şi-a retras oferta, fără ca acest fapt să atragă pierderea garanţiei pentru participare.
 + 
Capitolul XIIComisia de evaluare + 
Articolul 27(1) Autoritatea contractantă are obligaţia de a constitui o comisie de evaluare care răspunde de următoarele activităţi:a) deschiderea ofertelor şi, după caz, a altor documente care însoţesc oferta;b) verificarea îndeplinirii criteriilor de calificare de către ofertanţi, în cazul în care acestea au fost solicitate prin documentaţia de atribuire;c) verificarea propunerilor tehnice prezentate de ofertanţi, din punctul de vedere al modului în care acestea corespund cerinţelor minime din caietul de sarcini;d) verificarea propunerilor financiare prezentate de ofertanţi, din punctul de vedere al încadrării în fondurile care pot fi disponibilizate pentru îndeplinirea contractului de achiziţie publică respectiv;e) stabilirea ofertelor inacceptabile sau neconforme şi a motivelor care stau la baza încadrării ofertelor respective în această categorie;f) stabilirea ofertelor admisibile;g) aplicarea criteriului de atribuire, astfel cum a fost prevăzut în documentaţia de atribuire, şi stabilirea ofertei/ofertelor câştigătoare;h) în cazuri justificate conform prevederilor art. 209 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, elaborarea unei propuneri de anulare a selecţiei interne de oferte;i) elaborarea raportului procedurii de atribuire, astfel cum este acesta prevăzut la art. 213 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Comisia de evaluare va fi formată din cel puţin 5 membri cu pregătire profesională şi experienţă relevantă în domeniu, precum şi cu probitate morală recunoscută.(3) Comisia de evaluare se numeşte prin ordin al preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Sport şi Tineret.
 + 
Articolul 28Nu au dreptul să fie membri în comisia de evaluare următoarele persoane:a) persoane care deţin părţi sociale, părţi de interes, acţiuni din capitalul subscris al unuia dintre ofertanţi/candidaţi sau subcontractanţi ori persoane care fac parte din consiliul de administraţie/organul de conducere sau de supervizare al unuia dintre ofertanţi/candidaţi sau subcontractanţi;b) soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul al patrulea inclusiv cu persoane care fac parte din consiliul de administraţie/organul de conducere sau de supervizare al unuia dintre ofertanţi/candidaţi;c) persoane despre care se constată că pot avea un interes de natură să le afecteze imparţialitatea pe parcursul procesului de verificare/evaluare a candidaturilor/ofertelor.
 + 
Capitolul XIIIDeschiderea şi evaluarea ofertelor + 
Articolul 29(1) Comisia de evaluare are obligaţia de a deschide ofertele la data şi în locul indicate în invitaţia de participare.(2) Orice reprezentant al ofertanţilor care au depus oferta are dreptul de a fi prezent la şedinţa de deschidere a ofertelor, în baza unei împuterniciri din partea operatorului economic.(3) Comisia de evaluare nu are dreptul de a respinge o ofertă având ca singură motivaţie absenţa de la deschidere a ofertantului care a depus oferta respectivă.(4) În cazul în care constată lipsa a cel mult două dintre documentele solicitate, comisia de evaluare poate acorda operatorului economic în cauză un termen de maximum 48 de ore pentru depunerea acestora, iar în cazul nedepunerii lor în termen, oferta depusă va fi respinsă ca neconformă.
 + 
Articolul 30Comisia de evaluare are obligaţia de a exclude orice ofertant în cazul în care se dovedeşte că acesta a fost sau este angajat în practici corupte sau frauduloase în legătură cu procesul de atribuire a contractului de achiziţie publică.
 + 
Capitolul XIVCriteriul pentru atribuirea contractului de achiziţie publică + 
Articolul 31(1) Autoritatea contractantă are obligaţia să precizeze în invitaţia de participare criteriul pe baza căruia se atribuie contractul, iar acesta poate fi "cel mai mic preţ" sau "oferta cea mai avantajoasă tehnico-economic".(2) Odată cu menţionarea criteriului de atribuire, dacă este cazul, autoritatea contractantă va menţiona şi factorii de evaluare, formule sau algoritmi de calcul ce vor fi utilizaţi la stabilirea clasamentului final al ofertelor depuse.(3) Contractele de achiziţie publică vor fi atribuite în ordinea crescătoare a valorilor financiare propuse în oferte sau descrescătoare a punctajului stabilit în urma aplicării formulelor/algoritmului de calcul.
 + 
Articolul 32Autoritatea contractantă nu poate schimba în procesul de evaluare a ofertelor criteriul de atribuire stabilit în documentaţie.
 + 
Capitolul XVForme de comunicare + 
Articolul 33(1) Orice comunicare, solicitare, informare, notificare şi altele asemenea trebuie să se transmită sub formă de document scris.(2) Orice document scris trebuie înregistrat în momentul transmiterii şi al primirii.(3) Orice document scris trebuie confirmat de primire, cu excepţia documentelor care confirmă primirea.(4) Documentele scrise pot fi transmise prin una dintre următoarele forme:a) prin poştă;b) telegramă;c) telex;d) telefax;e) e-mail.
 + 
Articolul 34(1) În cadrul şedinţei de deschidere a ofertelor, comisia de evaluare verifică modul de respectare a regulilor formale de depunere şi prezentare a ofertelor şi a documentelor care le însoţesc.(2) Plicurile vor fi deschise de preşedintele comisiei de evaluare, care are obligaţia de a anunţa următoarele informaţii:a) denumirea ofertanţilor;b) modificările şi retragerile de oferte;c) existenţa garanţiilor de participare (dacă au fost solicitate în documentaţia de atribuire);d) elementele principale ale propunerilor financiare, inclusiv tariful;e) orice alte detalii şi precizări pe care comisia de evaluare le consideră necesare;f) toate documentele/formularele depuse în cadrul ofertei pentru achiziţia de servicii solicitate de autoritatea contractantă.(3) Comisia de evaluare va întocmi un proces-verbal de deschidere, care trebuie să includă informaţiile prevăzute la alin. (2) şi care urmează să fie semnat atât de membrii comisiei, cât şi de reprezentanţii ofertanţilor care sunt prezenţi la deschiderea ofertelor.(4) La întrunirile comisiei de evaluare au dreptul de a participa numai membrii acesteia.(5) Comisia de evaluare va examina documentele care dovedesc îndeplinirea cerinţelor minime privind capacitatea tehnică şi capacitatea economico-financiară, numai pentru acei ofertanţi care nu au fost deja excluşi ca urmare a neîndeplinirii condiţiilor referitoare la eligibilitate şi înregistrare.(6) După verificarea îndeplinirii cerinţelor minime privind capacitatea tehnică şi capacitatea economico-financiară, comisia de evaluare stabileşte ofertanţii calificaţi şi, dacă este cazul, pe cei excluşi.
 + 
Articolul 35(1) După finalizarea etapei de evaluare a ofertelor, autoritatea contractantă are obligaţia de a transmite în cel mult două zile tuturor ofertanţilor o comunicare în scris referitoare la rezultatul procedurii.(2) În cazul ofertanţilor a căror ofertă nu a fost declarată câştigătoare, comunicarea trebuie să precizeze motivul pentru care a fost respinsă, precum şi căile de atac împotriva deciziei comisiei.(3) În cazul ofertanţilor câştigători, comunicarea trebuie să precizeze faptul că oferta lor a fost declarată câştigătoare şi că aceştia vor fi invitaţi în vederea încheierii contractului de achiziţie publică, după expirarea perioadei legale prevăzute pentru depunerea de contestaţii.
 + 
Articolul 36În cazul în care după evaluarea ofertelor şi stabilirea operatorilor economici câştigători membrii comisiei de evaluare constată că nu s-a acoperit necesarul de locuri stabilit iniţial, autoritatea contractantă are dreptul de a completa numărul de locuri printr-o solicitare de suplimentare făcută ofertanţilor declaraţi câştigători.
 + 
Capitolul XVIAnularea selecţiei interne de oferte şi a atribuirii contractului de achiziţie publică + 
Articolul 37Autoritatea contractantă are dreptul de a anula selecţia internă de oferte şi atribuirea contractului de achiziţie publică numai dacă ia această decizie înainte de data transmiterii comunicării privind rezultatul selecţiei ofertelor şi numai în următoarele circumstanţe:a) niciunul dintre ofertanţi nu a îndeplinit condiţiile de calificare prevăzute în documentaţia de atribuire;b) au fost prezentate numai oferte necorespunzătoare, respectiv oferte care:– sunt depuse după data-limită de depunere a ofertelor;– nu au fost elaborate şi prezentate în concordanţă cu cerinţele din documentaţia de atribuire;– conţin propuneri referitoare la clauzele contractuale, propuneri care sunt, în mod evident, dezavantajoase pentru autoritatea contractantă;c) circumstanţe excepţionale afectează procedura pentru atribuirea contractului de achiziţie publică sau este imposibilă încheierea contractului.
 + 
Articolul 38Decizia de anulare nu creează vreo obligaţie autorităţii contractante faţă de participanţii la selecţia de oferte, cu excepţia returnării garanţiei pentru participare, dacă aceasta a fost solicitată în documentaţia de atribuire.
 + 
Articolul 39Autoritatea contractantă are obligaţia de a comunică în scris tuturor participanţilor atât încetarea obligaţiilor pe care aceştia şi le-au creat prin depunerea de oferte, cât şi motivul anulării.
 + 
Capitolul XVIIÎncheierea, îndeplinirea şi finalizarea contractului de achiziţie publică + 
Articolul 40(1) Autoritatea contractantă are obligaţia de a încheia contractul de achiziţie publică cu ofertantul/ofertanţii ale cărui/căror oferte au fost stabilite ca fiind câştigătoare de către comisia de evaluare.(2) Autoritatea contractantă are obligaţia de a încheia contractul de achiziţie publică în perioada de valabilitate a ofertelor.(3) Fără a fi încălcate prevederile alin. (2), autoritatea contractantă are obligaţia de a încheia contractul de achiziţie publică după data transmiterii comunicării privind rezultatul aplicării procedurii respective, dar nu înainte de expirarea perioadei legale pentru depunerea eventualelor contestaţii.
 + 
Articolul 41În cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către una dintre părţi, partea lezată are dreptul de a cere rezilierea contractului de achiziţie publică şi de a pretinde plata de despăgubiri potrivit legii.
 + 
Capitolul XVIIIDosarul achiziţiei publice + 
Articolul 42(1) Autoritatea contractantă are obligaţia de a întocmi dosarul achiziţiei publice.(2) Dosarul achiziţiei publice trebuie să cuprindă cel puţin următoarele documente:a) nota de fundamentare/oportunitate a achiziţiei;b) anunţul de intenţie şi dovada transmiterii acestuia spre publicare, dacă este cazul;c) documentaţia de atribuire şi dovada publicării pe site-ul propriu;d) procesul-verbal de deschidere a ofertelor;e) raportul procedurii de atribuire;f) comunicările rezultatului procedurii aplicate;g) contractul de achiziţie publică semnat;h) anunţul de atribuire (dacă este cazul) şi dovada transmiterii acestuia spre publicare.(3) Raportul procedurii de atribuire se elaborează înainte de încheierea contractului de achiziţie publică şi cuprinde cel puţin următoarele elemente:a) denumirea şi sediul autorităţii contractante;b) obiectul contractului de achiziţie publică/acordului-cadru;c) denumirea/numele ofertanţilor participanţi la procedură;d) dacă este cazul, denumirea/numele candidaţilor neselectaţi, precum şi motivele care au stat la baza neselectării respectivilor candidaţi;e) denumirea/numele ofertanţilor participanţi la procedură;f) denumirea/numele ofertanţilor respinşi şi motivele care au stat la baza acestei decizii;g) denumirea/numele ofertantului/ofertanţilor a cărui/căror ofertă a fost declarată câştigătoare şi motivele care au stat la baza acestei decizii;h) dacă este cazul, justificarea hotărârii de anulare a procedurii de atribuire.
 + 
Articolul 43Dosarul achiziţiei publice se păstrează de către autoritatea contractantă atât timp cât contractul de achiziţie publică produce efecte juridice, dar nu mai puţin de 5 ani de la data finalizării contractului respectiv.
 + 
Capitolul XIXCăi de atac. Dispoziţii generale privind utilizarea căilor de atac + 
Articolul 44Orice persoană juridică care are un interes legitim în legătură cu un act sau o decizie emise de comisia de evaluare a ofertelor şi care suferă, riscă să sufere sau a suferit un prejudiciu ca o consecinţă directă a acelui act are dreptul de a utiliza căile de atac prevăzute de prezentele norme procedurale.
 + 
Articolul 45(1) Forma de atac pe cale administrativă a actelor şi deciziilor nelegale care determină încălcarea prevederilor prezentelor norme procedurale este contestaţia.(2) În conformitate cu prevederile art. 16 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, contestaţiile privind procedura de atribuire a contractelor de servicii, din categoria celor incluse în anexa 2B, se soluţionează potrivit dispoziţiilor cap. IX din actul normativ menţionat.
 + 
Capitolul XXDispoziţii finale + 
Articolul 46Prezentele norme procedurale intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x