NORME nr. 4 din 8 aprilie 2002

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: BANCA NATIONALA A ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 283 din 26 aprilie 2002
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DENORMA 10 27/09/2004
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1ABROGA PENORMA 2 22/01/1999 ART. 16
ART. 1ABROGA PENORMA 2 22/01/1999 ART. 37
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 2 22/01/1999
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 2 22/01/1999 ART. 12
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 2 22/01/1999 ART. 13
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 2 22/01/1999 ART. 17
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 2 22/01/1999 ART. 20
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 2 22/01/1999 ART. 22
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 2 22/01/1999 ART. 35
ART. 1MODIFICA PENORMA 2 22/01/1999 ART. 5
ART. 1MODIFICA PENORMA 2 22/01/1999 ART. 15
ART. 1MODIFICA PENORMA 2 22/01/1999 ART. 17
ART. 1MODIFICA PENORMA 2 22/01/1999 ART. 18
ART. 1MODIFICA PENORMA 2 22/01/1999 ART. 20
ART. 1MODIFICA PENORMA 2 22/01/1999 ART. 25
ART. 1MODIFICA PENORMA 2 22/01/1999 ART. 30
ART. 1MODIFICA PENORMA 2 22/01/1999 ART. 36
ART. 1MODIFICA PENORMA 2 22/01/1999 ART. 38
ART. 1MODIFICA PENORMA 2 22/01/1999 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PENORMA 2 22/01/1999 ANEXA 4
ANEXA 1MODIFICA PENORMA 2 22/01/1999 ANEXA 2
ANEXA 2MODIFICA PENORMA 2 22/01/1999 ANEXA 3
ANEXA 3COMPLETEAZA PENORMA 2 22/01/1999
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE INDIRECTA LAOUG 137 18/10/2001 ART. 1
ActulREFERIRE INDIRECTA LAOUG 136 18/10/2001
ActulREFERIRE LALEGE 101 26/05/1998 ART. 26
ActulREFERIRE LALEGE 101 26/05/1998 ART. 50
ActulREFERIRE LALEGE 58 05/03/1998 ART. 11
ActulREFERIRE LALEGE 58 05/03/1998 ART. 23
ActulREFERIRE LALEGE 58 05/03/1998 ART. 38
ActulREFERIRE LALEGE 58 05/03/1998 ART. 51
ART. 1REFERIRE LAOUG 159 27/11/2001 ANEXA 1
ART. 1REFERIRE LANORMA 10 20/12/1999
ART. 1REFERIRE LANORMA 6 16/04/1999
ART. 1ABROGA PENORMA 2 22/01/1999 ART. 16
ART. 1ABROGA PENORMA 2 22/01/1999 ART. 37
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 2 22/01/1999
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 2 22/01/1999 ART. 12
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 2 22/01/1999 ART. 13
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 2 22/01/1999 ART. 17
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 2 22/01/1999 ART. 20
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 2 22/01/1999 ART. 22
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 2 22/01/1999 ART. 35
ART. 1MODIFICA PENORMA 2 22/01/1999 ART. 5
ART. 1MODIFICA PENORMA 2 22/01/1999 ART. 15
ART. 1MODIFICA PENORMA 2 22/01/1999 ART. 17
ART. 1MODIFICA PENORMA 2 22/01/1999 ART. 18
ART. 1MODIFICA PENORMA 2 22/01/1999 ART. 20
ART. 1MODIFICA PENORMA 2 22/01/1999 ART. 25
ART. 1MODIFICA PENORMA 2 22/01/1999 ART. 30
ART. 1MODIFICA PENORMA 2 22/01/1999 ART. 36
ART. 1MODIFICA PENORMA 2 22/01/1999 ART. 38
ART. 1MODIFICA PENORMA 2 22/01/1999 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PENORMA 2 22/01/1999 ANEXA 4
ART. 1REFERIRE LALEGE 58 05/03/1998 ART. 14
ART. 2REFERIRE INDIRECTA LAOUG 137 18/10/2001 ART. 1
ART. 2REFERIRE INDIRECTA LAOUG 56 19/05/2000
ART. 2REFERIRE INDIRECTA LAOUG 24 25/03/1999
ART. 2REFERIRE INDIRECTA LANORMA 10 20/12/1999
ART. 2REFERIRE INDIRECTA LANORMA 6 16/04/1999
ART. 2REFERIRE INDIRECTA LARECTIFICARE 2 22/01/1999
ART. 2REFERIRE LANORMA 2 22/01/1999
ART. 2REFERIRE LALEGE 58 05/03/1998
ART. 3REFERIRE LANORMA 2 22/01/1999 ART. 15
ART. 4REFERIRE LAOUG 137 18/10/2001 ART. 3
ART. 4REFERIRE LALEGE 58 05/03/1998
ART. 5REFERIRE INDIRECTA LANORMA 10 20/12/1999
ART. 5REFERIRE INDIRECTA LANORMA 6 16/04/1999
ART. 5REFERIRE LANORMA 2 22/01/1999
ANEXA 1MODIFICA PENORMA 2 22/01/1999 ANEXA 2
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 58 05/03/1998 ART. 3
ANEXA 2MODIFICA PENORMA 2 22/01/1999 ANEXA 3
ANEXA 3COMPLETEAZA PENORMA 2 22/01/1999
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DENORMA 10 27/09/2004
ART. 5BAZA DE REPUBLICARE PENTRUNORMA (R) 2 22/01/1999

pentru modificarea şi completarea Normelor nr. 2/1999 privind autorizarea băncilor



Având în vedere prevederile art. 26 alin. (2) din Legea nr. 101/1998 privind Statutul Băncii Naţionale a României, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 11, art. 25 alin. 3, art. 38 alin. 1 şi ale art. 51 din Legea bancară nr. 58/1998, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 50 alin. (1) din Legea nr. 101/1998 privind Statutul Băncii Naţionale a României, cu modificările şi completările ulterioare,Banca Naţionala a României emite prezentele norme. + 
Articolul 1Normele nr. 2/1999 privind autorizarea băncilor, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 58 din 10 februarie 1999, modificate prin Normele nr. 6/1999, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 182 din 28 aprilie 1999, şi prin Normele nr. 10/1999, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 5 din 10 ianuarie 2000, se modifica şi se completează după cum urmează:1. Alineatul 2 al articolului 5 va avea următorul cuprins:"În termen de cel mult 4 luni de la data primirii documentelor prevăzute la alin. 1 Banca Naţionala a României va decide cu privire la autorizarea funcţionarii băncii şi, după caz, va elibera autorizaţia de funcţionare, însoţită de aprobările pentru actionarii semnificativi ai băncii – persoana sau grup de persoane – şi pentru persoanele desemnate în calitate de conducător, administrator şi auditor independent, sau va comunică în scris decizia sa privind respingerea cererii, împreună cu motivele care au stat la baza acesteia."2. După articolul 12 se introduc articolele 12^1, 12^2 şi 12^3 cu următorul cuprins:"Art. 12^1. – Organizarea şi conducerea băncii trebuie să corespundă cerinţelor legii şi unei practici bancare prudente şi sanatoase. În acest sens banca va fi organizată astfel încât:a) să fie create premisele pentru realizarea obiectivelor propuse;b) să fie respectate prevederile legale cu privire la constituirea comitetului de risc, comitetului de administrare a activelor şi pasivelor şi a comitetului de credite;c) toţi conducătorii băncii să fie implicaţi în coordonarea activităţilor curente care presupun asumarea de către banca a riscurilor specifice.În sensul celor prevăzute la lit. c), în componenta fiecăruia dintre comitetele menţionate la lit. b) se va regasi cel puţin un conducător, altul decât cel desemnat sa coordoneze structurile organizatorice implicate în activităţile care fac obiectul analizei şi deciziilor care se iau în aceste comitete.Art. 12^2. – Nu pot deţine calitatea de fondator, acţionar, conducător, administrator ori cenzor persoanele nominalizate în anexa la Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 159/2001 pentru prevenirea şi combaterea utilizării sistemului financiar-bancar în scopul finanţării de acte de terorism şi în lista întocmită în conformitate cu prevederile art. 5 din aceasta ordonanţa.Prevederile alin. 1 se aplică şi în cazul fondatorilor şi acţionarilor, persoane juridice, la care unul sau mai mulţi dintre actionarii sau administratorii acestora sunt persoane nominalizate în listele prevăzute la alin. 1.Art. 12^3. – Interdicţia prevăzută la art. 12^2 alin. 1 se aplică şi în cazul persoanelor care au fost condamnate pentru infracţiuni de corupţie, spalare de bani, infracţiuni contra patrimoniului, abuz, luare sau dare de mită, fals şi uz de fals, deturnare de fonduri, evaziune fiscală ori alte fapte de natura sa conducă la concluzia că nu sunt create premisele necesare pentru asigurarea unei gestiuni sanatoase şi prudente a băncii."3. După articolul 13 se introduc articolele 13^1 şi 13^2 cu următorul cuprins:"Art. 13^1. – Calitatea fondatorilor şi acţionarilor semnificativi trebuie să corespundă cerinţelor prevăzute de lege şi de prezentele norme.La evaluarea acestor persoane se va urmări ca, pe lângă îndeplinirea condiţiilor prevăzute de lege, acestea sa dispună de o situaţie financiară care să le permită onorarea obligaţiilor lor patrimoniale şi care să asigure premisele pentru susţinerea financiară a băncii în cazul în care situaţia acesteia se deteriorează.Sumele destinate participării la capitalul social al băncii trebuie să provină din surse proprii şi sa nu reprezinte sume împrumutate ori puse la dispoziţie, indiferent cu ce titlu, de alte persoane fizice sau juridice.Persoanele juridice care au calitatea de fondator sau de acţionar semnificativ trebuie să fi înregistrat în ultimii 3 ani de activitate un activ net pozitiv şi sa dispună, potrivit ultimei situaţii financiar-contabile – bilanţ contabil sau, după caz, balanţa de verificare -, de un activ net de cel puţin 5 ori mai mare decât nivelul participatiei subscrise la capitalul social al băncii şi de un nivel al lichiditatilor – numerar şi disponibilitati în conturi – cel puţin la nivelul participatiei.Persoanele fizice care au calitatea de fondator sau de acţionar semnificativ trebuie să dispună de venituri personale neafectate îndeplinirii altor obligaţii patrimoniale, care să acopere nivelul participatiei subscrise la capitalul social al băncii şi care să aibă caracter de continuitate.Art. 13^2. – La evaluarea fondatorilor şi acţionarilor semnificativi vor fi luate în considerare informaţii legate de reputaţia şi de activitatea acestor persoane, inclusiv cele rezultând din calitatea de acţionar, conducător sau administrator al unei bănci, deţinută anterior, precum şi orice alte circumstanţe de natura sa conducă la concluzia că nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de lege, pentru cauze cum ar fi:a) nu se poate stabili provenienţă fondurilor ce vor fi utilizate pentru obţinerea participatiei la capitalul social al băncii sau justificarea prezentată nu este suficienta pentru a determina dacă sunt îndeplinite cerinţele prevăzute de lege şi de prezentele norme;b) din informaţiile furnizate de persoanele respective nu rezultă în mod clar natura activităţii desfăşurate de acestea şi în cazul persoanelor juridice – identitatea persoanelor care deţin controlul direct sau indirect asupra acestora, nepermitand astfel realizarea unei supravegheri eficiente;c) informaţiile disponibile referitoare la activitatea, tranzacţiile desfăşurate ori la influenţa de orice natura – politica, economică, familială, personală -, la care sunt supuse persoanele respective, conduc la concluzia ca exista posibilitatea ca banca sa nu îşi desfăşoare activitatea în conformitate cu prevederile legii şi cu cerinţele unei practici bancare prudente şi sanatoase;d) persoanele respective sau persoanele din grupul din care fac parte au făcut în ultimii 10 ani obiectul unor anchete sau proceduri administrative ori judiciare care s-au încheiat cu sancţiuni sau interdicţii ori fac în prezent obiectul unor asemenea anchete sau proceduri."4. Articolul 15 va avea următorul cuprins:"Art. 15. – Fondurile de investiţii, fondurile cu capital de risc ori alte organisme de plasament colectiv în valori mobiliare, fără personalitate juridică, asociaţiile, fundaţiile, ligile, sindicatele ori alte forme de asociere sindicala şi orice alte forme de asociere similare nu pot participa ca fondator sau acţionar semnificativ la capitalul social al unei bănci.Interdicţia prevăzută la alin. 1 se aplică şi în cazul:a) persoanelor juridice ori altor entităţi înregistrate în state cu care România nu întreţine relaţii diplomatice sau în jurisdicţii care nu instituie obligativitatea întocmirii situaţiilor contabile, ţinerii registrelor comerciale şi/sau permit păstrarea anonimatului în ceea ce priveşte identitatea acţionarilor şi administratorilor;b) persoanelor care justifica sursa fondurilor prin venituri obţinute din activităţi desfăşurate în statele sau jurisdictiile prevăzute la lit. a)."5. Articolul 16 se abroga.6. Articolul 17 va avea următorul cuprins:"Art. 17. – Calitatea conducătorilor băncii trebuie să fie adecvată funcţiei pentru care au fost desemnaţi. Aceste persoane trebuie să aibă o buna reputaţie şi sa îndeplinească condiţiile prevăzute de lege şi cerinţele specifice cuprinse în prezentele norme.Persoanele care probează îndeplinirea condiţiei de studii cu diplome obţinute în străinătate vor prezenta un document eliberat de autorităţile române competente, care să ateste recunoaşterea şi echivalarea actelor de studii respective.Pentru îndeplinirea condiţiei privind experienta profesională în domeniul financiar-bancar persoanele propuse în calitate de conducător trebuie să fi lucrat cel puţin 7 ani în una sau mai multe dintre entitatile prevăzute în anexa nr. 9 la prezentele norme, din care cel puţin 5 ani sa fi exercitat responsabilităţi decurgând din:a) ocuparea unui post de conducere (cel puţin şef de serviciu sau echivalent) într-o banca, în Banca Naţionala a României, Ministerul Finanţelor Publice, Comisia Naţionala a Valorilor Mobiliare, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, Curtea de Conturi sau în instituţii similare din străinătate, post care prin natura responsabilităţilor implica atribuţii de coordonare şi conducere a unui compartiment a cărui activitate este relevanta pentru instituţia respectiva;b) asigurarea conducerii efective a unei societăţi care îşi desfăşoară activitatea pe piaţa de capital, a unei societăţi de leasing financiar sau a unei societăţi de asigurare-reasigurare;c) desfăşurarea unei activităţi, cel puţin la nivel de consilier (expert), într-o instituţie financiar-bancară internationala, într-un domeniu relevant al activităţii acesteia.Persoanele aflate în situaţia menţionată la lit. b) trebuie să fi exercitat cel puţin 3 ani una dintre responsabilităţile prevăzute la lit. a) sau c).Perioada în care persoana a exercitat concomitent mai multe dintre responsabilităţile menţionate în acest articol se ia în considerare o singură dată."7. După articolul 17 se introduc articolele 17^1 şi 17^2 cu următorul cuprins:"Art. 17^1. – Deosebit de îndeplinirea condiţiilor de calificare şi experienta profesională prevăzute de lege, evaluarea unei persoane se va face în fiecare caz, luându-se în considerare circumstanţe şi informaţii legate de activitatea, experienta şi reputaţia persoanei în cauza, inclusiv cele rezultând din calitatea de acţionar, conducător, administrator, cenzor sau auditor independent al unei bănci, deţinută anterior, precum şi orice alte situaţii relevante, cum ar fi:a) persoana respectiva s-a aflat în conflict cu vreo autoritate de supraveghere din domeniul financiar-bancar din România sau din străinătate, a fost sancţionată sau i s-a refuzat ori i s-a retras o autorizaţie de către o asemenea autoritate sau s-a aflat în alta situaţie care prin aspectele relevate ar putea avea efecte negative asupra imaginii băncii la care persoana în cauza este propusă în calitate de conducător;b) persoana a exercitat fără aprobarea autorităţii competente o funcţie pentru care, potrivit dispoziţiilor legale aplicabile, era prevăzută obligativitatea obţinerii unei astfel de aprobări;c) în calitate de conducător sau administrator al unei bănci, persoana juridică română sau sucursala a unei bănci străine, persoana nu şi-a asumat responsabilităţile decurgând din aceasta calitate, deciziile privind administrarea băncii/sucursalei fiind luate de acţionari, sau a participat la adoptarea şi/sau aplicarea unor decizii privind activitatea acesteia, prin care s-a urmărit satisfacerea unor interese individuale sau de grup, în detrimentul intereselor băncii/sucursalei respective;d) o banca a înregistrat o evoluţie necorespunzătoare a indicatorilor de prudenta sau a făcut obiectul unor măsuri de supraveghere specială, de administrare specială ori al altor măsuri similare instituite de autoritatea de supraveghere, ca urmare a activităţii desfăşurate în perioada în care persoana a avut calitatea de conducător sau de membru în consiliul de administraţie al băncii în cauza;e) entitatile în conducerea sau administrarea cărora persoana respectiva a exercitat responsabilităţi ori la care este sau a fost acţionar semnificativ, asociat ori asociat comanditat s-au aflat în conflict cu vreo autoritate din România sau din străinătate, însărcinată cu supravegherea sistemului financiar-bancar, au fost supuse vreunei sancţiuni dispuse de o asemenea autoritate ori aceasta le-a refuzat sau le-a retras o autorizaţie în domeniul financiar-bancar;f) persoana face obiectul unor proceduri penale sau administrative, aflate în curs de desfăşurare, pentru cauze care au relevanta asupra calităţilor necesare unui conducător de banca.La evaluarea conducătorilor propuşi se va avea în vedere şi dacă fundamentarea obiectivelor propuse, modalităţile de realizare şi rezultatele preconizate prin studiul de fezabilitate prezentat şi insusit de aceştia are la baza o abordare competenţa şi realista.Art. 17^2. – Nu vor putea fi numite în calitate de conducător al unei bănci persoanele cărora, printr-o dispoziţie legală, o hotărâre judecătorească ori o decizie administrativă, le este interzis sa conducă o instituţie financiar-bancară sau care se afla în vreuna dintre situaţiile de incompatibilitate prevăzute de legislaţia în vigoare."8. Articolul 18 va avea următorul cuprins:"Art. 18. – Persoanele propuse în calitate de administrator, cenzor şi auditor independent trebuie să îndeplinească cerinţele prevăzute de lege şi sa nu se afle în vreo situaţie de incompatibilitate prevăzută de legislaţia în vigoare.La evaluarea persoanelor propuse în calitate de administrator se vor avea în vedere criteriile prevăzute la art. 17^1 alin. 1 şi la art. 17^2 pentru conducătorii unei bănci.Pentru îndeplinirea condiţiei de experienta în domeniul financiar-bancar persoanele propuse în calitate de administrator, altele decât conducătorii băncii, trebuie să fi lucrat cel puţin 3 ani în una sau mai multe dintre entitatile prevăzute în anexa nr. 9 la prezentele norme, într-un compartiment a cărui activitate este relevanta pentru specificul entitatii respective sau sa fi asigurat conducerea efectivă a unei astfel de entităţi."9. Literele e), f) şi h) ale articolului 20 vor avea următorul cuprins:"e) chestionarul (anexa nr. 2) completat şi semnat de fondatori.În plus, pentru fondatorii persoane juridice se vor prezenta:– extras din registrul comerţului ori din alt registru public din ţara de origine sau orice alt document oficial echivalent, care să ateste cel puţin denumirea, data înmatriculării, persoanele împuternicite legal sa reprezinte persoana juridică şi obiectul de activitate;– o prezentare a persoanei juridice, sub semnatura împuternicitului legal, din care să rezulte organizarea acesteia, inclusiv reţeaua de unităţi teritoriale, filialele deţinute în ţara de origine şi în străinătate, activitatea desfăşurată, structura actionariatului, inclusiv identitatea persoanelor care deţin controlul direct sau indirect asupra acesteia;– ultimele trei bilanţuri contabile auditate, care să ateste ca persoana juridică a desfăşurat activitate în această perioadă, şi cele mai recente situaţii financiar-contabile ale fondatorului şi, după caz, ale societăţii a carei filiala este fondatorul;– la solicitarea Băncii Naţionale a României, curriculum vitae şi certificatul de cazier judiciar, în original sau în copie legalizată, cu aplicarea corespunzătoare a prevederilor lit. g) din prezentul articol, pentru membrii consiliului de administraţie şi/sau pentru persoanele care asigura conducerea activităţii curente a fondatorului.Pentru fondatorii persoane fizice se vor mai prezenta:– curriculum vitae din care să rezulte activitatea desfăşurată în prezent şi în ultimii 10 ani, inclusiv numele angajatorului, natura activităţii desfăşurate, poziţia deţinută şi alte informaţii relevante legate de activitatea acestuia, şi în care să se indice entitatile în care persoana fizica deţine în prezent sau a deţinut în ultimii 10 ani calitatea de membru al consiliului de administraţie sau o poziţie echivalenta;– certificatul de cazier judiciar, în original sau în copie legalizată, cu aplicarea corespunzătoare a prevederilor lit. g) din prezentul articol;– declaraţie de venit întocmită în conformitate cu legislaţia din ţara de origine, vizata de autoritatea fiscală sau, după caz, certificată conform legislaţiei din ţara respectiva; în cazul în care legislaţia din ţara de origine nu prevede o astfel de declaraţie, se va prezenta un document oficial care să ateste acest fapt şi se va completa declaraţia prevăzută în anexa nr. 3;– în cazul unei participatii mai mari decât echivalentul în lei a 10.000 euro, ultimul bilanţ al societăţilor la care persoana fizica este asociat/acţionar şi orice alte documente considerate relevante pentru justificarea corespunzătoare a sursei declarate a fondurilor;– declaraţie privind natura şi cuantumul datoriilor existente la data depunerii documentaţiei faţă de alte persoane fizice şi/sau juridice, inclusiv faţă de autorităţi publice centrale şi/sau locale;f) studiul de fezabilitate, insusit de conducătorii propuşi ai băncii, care să descrie obiectivele, politicile şi strategiile băncii şi care să cuprindă:– estimari ale bilanţului şi ale contului de profit şi pierderi pentru următorii 3 ani, întocmite potrivit normelor metodologice în materie emise de Banca Naţionala a României;– descrierea clientelei, a produselor şi serviciilor oferite şi a segmentului de piaţa pe care banca intenţionează sa desfăşoare activitatea;– sursele de finanţare, structura activelor, strategia de investiţii, inclusiv dezvoltarea reţelei de unităţi teritoriale;– descrierea politicilor în domeniul fondurilor proprii, gestiunii riscului de lichiditate, concentrarii riscului, operaţiunilor de creditare etc.;– proiectul structurii organizatorice şi de conducere a activităţii, care să cuprindă atribuţiile fiecărui compartiment, cu precizarea numărului şi repartiţiei personalului pe funcţii, componenta comitetului de risc, a comitetului de administrare a activelor şi pasivelor şi a comitetului de credite, repartizarea responsabilităţilor între conducătorii băncii, aceste comitete şi consiliul de administraţie, organizarea şi gestiunea sistemului informaţional, inclusiv sistemele de securitate;– descrierea sistemului de control intern, care va cuprinde metodele şi mijloacele de monitorizare şi control al riscurilor specifice, inclusiv politica privind cunoaşterea clientelei şi măsurile de prevenire a spalarii banilor prin intermediul băncii;……………………………………………………………h) comunicare privind identitatea administratorilor, alţii decât conducătorii băncii, pentru care se vor transmite:– curriculum vitae care va cuprinde cel puţin informaţii legate de studiile absolvite – instituţia de învăţământ, natura cursurilor şi anul absolvirii – şi o prezentare detaliată a activităţii desfăşurate, cu indicarea denumirii, adresei şi profilului activităţii entitatii în cadrul căreia a activat, natura şi durata activităţilor desfăşurate, responsabilităţile exercitate;– chestionarul (anexa nr. 4), fără completarea pct. 4 şi 5 din acesta;– certificatul de cazier judiciar, în original sau în copie legalizată, cu aplicarea corespunzătoare a prevederilor lit. g) din prezentul articol;– declaraţia prevăzută la lit. g) ultima liniuţa;"10. Litera g) a articolului 20 se completează cu o noua liniuţa cu următorul cuprins:"- declaraţie din partea entitatilor din domeniul financiar-bancar la care persoana respectiva a exercitat responsabilităţi în conducerea sau administrarea acestora ori la care este sau a fost acţionar semnificativ, asociat ori asociat comanditat şi din partea autorităţilor însărcinate cu supravegherea sistemului financiar-bancar din ţara respectiva, din care să rezulte dacă persoana şi entitatile în cauza s-au aflat în vreuna dintre situaţiile prevăzute la art. 17^1 lit. a), b) şi e)."11. După alineatul 2 al articolului 22 se introduce alineatul 3 cu următorul cuprins:"În cazul în care societatea de expertiza contabila propusă în calitate de auditor independent al băncii a fost aprobată şi îndeplineşte aceasta calitate la o alta banca, documentaţia prevăzută la lit. e) va fi înlocuită cu o declaraţie sub semnatura conducătorului societăţii, prin care să se confirme ca informaţiile cuprinse în documentaţia existenta în evidentele Băncii Naţionale a României nu au suferit modificări sau, după caz, să se comunice modificările intervenite."12. Articolul 25 va avea următorul cuprins:"Prevederile art. 11, 12^1, 17, 17^1 şi 17^2 sunt aplicabile în mod corespunzător şi în cazul sucursalelor băncilor străine."13. Articolul 30 va avea următorul cuprins:"Art. 30. – În scopul funcţionarii normale a sistemului bancar şi al asigurării viabilitatii şi stabilitatii acestuia, prin crearea premiselor necesare desfăşurării activităţii fiecărei bănci în conformitate cu regulile unei practici bancare prudente, Banca Naţionala a României va putea respinge o cerere de autorizare potrivit art. 14 din Legea bancară nr. 58/1998, cu modificările ulterioare, în oricare etapa a procesului de autorizare, dacă nu sunt întrunite cerinţele legii şi ale prezentelor norme.”14. După articolul 35 se introduce articolul 35^1 cu următorul cuprins:"Art. 35^1. – Orice curriculum vitae prezentat Băncii Naţionale a României potrivit prezentelor norme va fi semnat şi datat de către persoana în cauza."15. Alineatul 2 al articolului 36 va avea următorul cuprins:"Documentele emise sau legalizate de o autoritate străină vor fi supralegalizate în condiţiile prevăzute de lege ori vor purta apostila prevăzută de Convenţia cu privire la suprimarea cerinței supralegalizarii actelor oficiale străine, adoptată la Haga la 5 octombrie 1961. În cazul în care se invoca o situaţie de inlaturare a acestor cerinţe, se va prezenta o confirmare în acest sens din partea autorităţilor române sau străine competente, sarcina probei revenind celui ce invoca o asemenea situaţie."16. Articolul 37 se abroga.17. Articolul 38 va avea următorul cuprins:"Art. 38. – Anexele nr. 1-9 fac parte integrantă din prezentele norme."18. Anexa nr. 2 se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezentele norme.19. Anexa nr. 3 se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezentele norme.20. Titlul anexei nr. 4 va avea următorul cuprins: "Chestionar pentru conducatori şi administratori"21. După anexa nr. 8 se introduce anexa nr. 9 "Lista cuprinzând entitatile din domeniul financiar-bancar", având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 3 la prezentele norme.
 + 
Articolul 2Evaluarea cererilor de autorizare nesolutionate la data intrării în vigoare a prezentelor norme se va face avându-se în vedere condiţiile prevăzute de Legea bancară nr. 58/1998, cu modificările şi completările ulterioare, şi cerinţele specifice prevăzute de Normele nr. 2/1999, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezentele norme.Banca Naţionala a României va evalua cererile de autorizare prevăzute la alin. 1 pe baza documentaţiei prezentate în conformitate cu reglementările în vigoare la data depunerii cererii, putând solicita orice documente şi informaţii suplimentare, dacă cele prezentate nu sunt suficiente pentru a determina dacă sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de noile reglementări.
 + 
Articolul 3Persoanele fizice şi juridice ori alte entităţi la care se referă art. 15 din Normele nr. 2/1999, astfel cum au fost modificate prin prezentele norme, şi care, la data intrării în vigoare a acestora, deţin o participaţie mai mare de 5% din capitalul social al unei bănci, nu vor putea achizitiona alte acţiuni ale băncii şi nu vor putea aduce noi aporturi la capitalul social al băncii până când participaţia se va reduce la acest nivel.În continuare achiziţionarea de acţiuni de către persoanele menţionate la alin. 1 se va putea realiza în condiţiile menţinerii participatiei la nivelul maxim prevăzut la acest alineat.
 + 
Articolul 4În scopul realizării evaluării prevăzute la art. III din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 137/2001 pentru modificarea şi completarea Legii bancare nr. 58/1998, prevederile prezentelor norme se aplică în mod corespunzător şi acţionarilor, conducătorilor şi administratorilor existenţi ai băncilor persoane juridice române şi, după caz, ai sucursalelor băncilor străine autorizate sa funcţioneze în România.La evaluarea calităţii persoanelor menţionate la alin. 1 se vor avea în vedere şi următoarele:a) în cazul conducătorilor se va evalua în mod special activitatea desfăşurată de aceste persoane de la obţinerea aprobării Băncii Naţionale a României până la data analizei, cel puţin sub aspectul modului în care a fost realizată coordonarea activităţii băncii/sucursalei, competenţa dovedită în asigurarea cadrului necesar desfăşurării unei activităţi în condiţii de respectare a cerinţelor de prudenta bancară, inclusiv neimplicarea acesteia în operaţiuni care să fi determinat o deteriorare a indicatorilor de prudenta sau alte situaţii care contravin prevederilor legale ori pun în pericol interesele deponentilor sau ale altor creditori, colaborarea cu autoritatea de supraveghere, respectarea propriilor obiective stabilite prin politicile şi strategiile proprii, alte aspecte care ţin de reputaţia şi integritatea fiecărei persoane;b) în cazul administratorilor, la aprobarea acestora, se va evalua şi activitatea desfăşurată până în prezent în exercitarea atribuţiilor prevăzute de lege în calitate de administratori ai băncii, inclusiv dacă au urmărit respectarea de către banca a cerinţelor prudentiale şi nu au acţionat contrar intereselor acesteia prin deciziile luate ori prin omisiunea adoptării unor măsuri corespunzătoare, precum şi orice alte aspecte considerate relevante;c) în cazul acţionarilor băncilor autorizate se va evalua dacă politica individuală sau de grup pe care aceştia o infaptuiesc faţă de banca – prin deciziile luate la nivelul adunării generale a acţionarilor sau în consiliul de administraţie – se dovedeşte a fi contrară unei practici bancare prudente şi unei administrări corespunzătoare a fondurilor încredinţate băncii, urmărindu-se situaţiile în care aceştia s-au substituit conducerii băncii în scopul satisfacerii unor interese individuale sau de grup ori au impus soluţii în detrimentul intereselor deponentilor şi ale altor creditori ai băncii.La evaluarea experienţei profesionale a administratorilor existenţi se va lua în considerare şi perioada în care aceste persoane au avut calitatea de administrator al unei bănci.Pentru realizarea evaluării prevăzute de lege şi aprobarea administratorilor existenţi ai băncilor Banca Naţionala a României va putea solicita orice informaţii şi documente pe care le considera necesare pentru a determina dacă sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de noile reglementări.Pe baza evaluărilor efectuate Banca Naţionala a României va decide, conform prevederilor art. 3^2 din Legea bancară nr. 58/1998, cu modificările şi completările ulterioare, asupra grupurilor de persoane care acţionează împreună şi va adopta măsurile corespunzătoare.
 + 
Articolul 5Normele nr. 2/1999, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezentele norme, vor fi republicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.PREŞEDINTELE CONSILIULUIDE ADMINISTRAŢIE ALBĂNCII NAŢIONALE A ROMÂNIEI,MUGUR CONSTANTIN ISARESCU
 + 
Anexa 1––-la norme–––"Anexa nr. 2 la Normele nr. 2/1999–––––––––––-Confidenţial––––CHESTIONARpentru participanţii la capitalul social al băncii*)*) Acest chestionar se completează de către fondatorii şi acţionarii semnificativi ai băncii.Chestionarul va fi completat, prin dactilografiere, la toate întrebările; dacă spaţiul este insuficient, răspunsurile pot fi date pe o foaie separată.Nu sunt acceptate chestionarele semnate prin reprezentare.1. Denumirea băncii pentru care se comunică informaţiile:

   
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

2. Identitatea participantului la capitalul social al băncii:2.1. pentru persoanele juridice se vor preciza denumirea, forma juridică, adresa sediului social …………………………..

   
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

2.2. pentru persoanele fizice se vor preciza numele şi prenumele, data şi locul naşterii, cetăţenia şi adresa actuală. Pentru cetăţenii străini se va preciza, dacă este cazul, şi data la care şi-au stabilit reşedinţa în România.

   
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

3. Adresele la care persoana fizică menţionată la pct. 2.2 a avut stabilită reşedinţa în ultimii 5 ani:

   
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

4. Persoana fizică menţionată la pct. 2.2. este desemnată drept unul dintre conducătorii băncii?

   
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

5. Suma şi procentul participaţiei la capitalul social al băncii:

         
  a) ce urmează a fi deţinute de către participant: b) deţinute în prezent:
  . . . . . . . . . . . . lei;   . . . . . . . . . . . . lei;  
  . . . . . . . . . . . (valută) . . . . . . echivalent lei; . . . . . . . . . . (valută) . . . . . echivalent lei;
  . . . . . . . . . . . . %.   . . . . . . . . . . . . %.  

6. Participantul face parte dintr-un grup de persoane care acţionează împreună, în sensul prevederilor art. 3 din Legea bancarănr. 58/1998, sau are relaţii de afaceri ori de altă natură cu alţi participanţi la capitalul social al băncii? În caz afirmativ se vor prezenta o descriere a grupului şi, după caz, o situaţie din care să rezulte procentele de participare în cadrul grupului şi/sau o comunicare privind identitatea celorlalţi participanţi la capital cu care participantul are relaţii, precum şi natura acestor relaţii.În plus, pentru participantul persoană juridică menţionat la pct. 2.1. se va transmite şi o listă cuprinzând acţionarii săi semnificativi, cu procentul participaţiei fiecăruia.

   
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

7. Precizaţi identitatea membrilor consiliului de administraţie şi/sau a persoanelor care asigură conducerea activităţii curente a participantului persoană juridică menţionat la pct. 2.1 (se vor indica numele, prenumele şi funcţia acestora, adresa şi numărul de telefon). Dacă participantul este o bancă autorizată de Banca Naţională a României, aceste informaţii nu mai sunt necesare.

   
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

8. Participantul sau grupul de persoane menţionat la pct. 6 deţine participaţii semnificative (orice participaţie care reprezintă cel puţin 5% din capitalul social sau din drepturile de vot) la entităţi nebancare? În caz afirmativ comunicaţi lista cuprinzând aceste participaţii.

   
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

9. Participantul sau grupul de persoane menţionat la pct. 6 deţine participaţii semnificative la capitalul social al altor bănci? În caz afirmativ comunicaţi lista cuprinzând aceste participaţii.

   
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

10. Participantul şi societăţile comerciale la care acesta deţine participaţii semnificative desfăşoară activităţi financiare? În caz afirmativ comunicaţi lista cuprinzând aceste participaţii şi indicaţi autorităţile de supraveghere în cauză.

   
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

11. Între banca menţionată la pct. 1 şi participant există legături de afaceri? În caz afirmativ daţi detalii. Descrieţi cum vor evolua aceste legături după obţinerea participaţiei la capitalul social.

   
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

12. Precizaţi care sunt băncile cu care participantul întreţine relaţii de afaceri (se va indica denumirea băncilor, sediul acestora şi vechimea relaţiilor).

   
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

13. Precizaţi care este sursa fondurilor utilizate pentru obţinerea participaţiei la capitalul social al băncii menţionate la pct. 1.

   
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

14. Precizaţi care este scopul urmărit prin participarea la capitalul social al băncii. Care sunt orientările pe care le are în vedere participantul în legătură cu natura şi volumul activităţii băncii în următorii ani?

   
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

15. Participantul sau persoanele din grupul menţionat la pct. 6 au făcut în ultimii 10 ani sau fac în prezent obiectul unor anchete sau proceduri administrative ori judiciare? Aceste proceduri s-au încheiat cu vreo sancţiune sau interdicţie? Dacă da, daţi detalii, indiferent dacă între timp a intervenit o reabilitare.

   
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

16. Comunicaţi orice alte informaţii utile care pot permite o apreciere cât mai completă şi corectă a situaţiei patrimoniale, activităţii şi reputaţiei participantului la capitalul social al băncii.

   
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Subsemnatul declar pe propria răspundere, sub sancţiunea legii, că fondurile utilizate pentru obţinerea participaţiei la capitalul social al băncii nu reprezintă sume împrumutate de la alte persoane fizice sau juridice ori sume puse la dispoziţia mea de alte persoane şi că toate informaţiile cuprinse în acest formular şi în anexe sunt complete şi conforme cu realitatea şi mă angajez să comunic de îndată Băncii Naţionale a României orice schimbare care va modifica informaţiile furnizate. Totodată mă angajez să transmit în fiecare an băncii menţionate la pct. 1 informaţiile pe care aceasta, la rândul ei, trebuie să le transmită autorităţilor potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.

         
  Data . . . . . . . . . . . . . . . . . Numărul anexelor . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Numele şi prenumele . . . . . . . . . . . . . . . . .
   
    Semnătura şi ştampila (dacă este cazul) (pentru persoanele juridice vor semna reprezentanţii lor legali/statutari) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

NOTĂ:Banca Naţionala a României va păstra confidenţialitatea informaţiilor cuprinse în răspunsurile la acest chestionar, cu excepţia cazurilor prevăzute de lege."Chestionarul va fi completat, prin dactilografiere, la toate întrebările; dacă spaţiul este insuficient, răspunsurile pot fi date pe o foaie separată.Nu sunt acceptate chestionarele semnate prin reprezentare. + 
Anexa 2––-la norme–––"Anexa nr. 3 la Normele nr. 2/1999–––––––––––-Confidenţial––––DECLARAŢIE*)

   
  Subsemnatul . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (numele şi prenumele), în calitate de fondator/acţionar semnificativ la . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (denumirea băncii), declar pe propria răspundere următoarele:

I. Deţin participaţii (acţiuni, părţi sociale) la societăţile comerciale (altele decât cele declarate la pct. 8 şi 9 din chestionarul prezentat în anexa nr. 2). Se vor indica cel puţin: denumirea şi sediul societăţii comerciale, profilul activităţii acesteia, suma şi procentul participaţiei.

   
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

II. În ultimii 10 ani am încasat dividende de la societăţile comerciale la care deţin participaţii (se va indica valoarea dividendelor încasate anual de la fiecare societate comercială precizată la pct. I din prezenta declaraţie şi la pct. 8 şi 9 din chestionarul prezentat în anexa nr. 2).

   
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

III. Veniturile obţinute din activitatea de bază şi din alte activităţi cu scop lucrativ pe care le-am desfăşurat în ultimii 10 ani. Se vor preciza calitatea/profesia (salariat, avocat, medic, notar etc.) şi veniturile anuale obţinute din fiecare dintre activităţile desfăşurate.

   
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

IV. Deţin în străinătate depozite în valută în sumă de:

   
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

V. Deţin depozite la bănci comerciale şi/sau cooperative de credit, participaţii la fonduri de investiţii sau la alte organisme de plasament colectiv în valori mobiliare din România, în sumă de:

   
  – în lei . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  – în valută . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

VI. Alte creanţe cu o valoare mai mare de 150.000.000 lei fiecare pe care le deţin (inclusiv obligaţiuni, titluri de stat etc.) în România sau în străinătate:

   
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
     
  Data Semnătura
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

NOTĂ:Banca Naţionala a României va păstra confidenţialitatea informaţiilor cuprinse în aceasta declaraţie, cu excepţia cazurilor prevăzute de lege.–––––Notă *) Se completează personal de către fondatorii şi actionarii semnificativi ai băncii, persoane fizice; dacă spaţiul este insuficient, răspunsurile pot fi date pe o foaie separată." + 
Anexa 3––-la norme–––"Anexa nr. 9 la Normele nr. 2/1999–––––––––––-LISTAcuprinzând entitatile din domeniul financiar-bancarDomeniul bancar:– bănci din ţara sau din străinătate;– alte instituţii de credit din ţara (mai puţin cooperativele de credit) sau din străinătate, autorizate sa atragă fonduri rambursabile de la public şi sa acorde credite;– Banca Naţionala a României sau autorităţi de supraveghere a sectorului bancar din străinătate;– instituţii financiar-bancare internaţionale, cum sunt: Fondul Monetar Internaţional, Banca Mondială, Banca Reglementelor Internaţionale, Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.Domeniul financiar:– Ministerul Finanţelor Publice sau instituţii similare din străinătate;– Curtea de Conturi;– Comisia Naţionala a Valorilor Mobiliare sau autorităţi de supraveghere a pieţelor de capital din străinătate;– Comisia de Supraveghere a Asigurărilor sau autorităţi de supraveghere a activităţii de asigurare/reasigurare din străinătate;– societăţi de valori mobiliare din ţara sau societăţi similare din străinătate;– societăţi de administrare a investiţiilor din ţara sau societăţi similare din străinătate;– societăţi de investiţii din ţara sau societăţi similare din străinătate;– societăţi de asigurare-reasigurare;– societăţi de leasing financiar."––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x