NORME METODOLOGICE nr. TB 22.947 din 22 iulie 1997

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR Nr. TB 3.321/21 iulie 1997MINISTERUL FINANTELOR Nr. 22.947/22 iulie 1997
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 176 din 30 iulie 1997
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DENORMA 15476 21/01/1999
ActulABROGAT DENORMA 4815 21/12/1998
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 27ABROGA PENORMA 2445 15/01/1997
ART. 27ABROGA PENORMA 147 15/01/1997
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LAOUG 20 19/05/1997
ART. 2REFERIRE LAOUG 20 19/05/1997 ART. 5
ART. 2REFERIRE LALEGE 118 16/10/1996 ART. 5
ART. 4REFERIRE LAOUG 20 19/05/1997 ART. 5
ART. 4REFERIRE LAOUG 20 19/05/1997 ART. 11
ART. 4REFERIRE LALEGE 72 12/07/1996
ART. 6REFERIRE LAOUG 20 19/05/1997 ANEXA 0
ART. 6REFERIRE LALEGE 118 16/10/1996 ART. 4
ART. 13REFERIRE LAORDIN 1169 12/06/1997
ART. 14REFERIRE LALEGE 13 17/03/1994
ART. 20REFERIRE LAHG 1178 13/11/1996
ART. 20REFERIRE LAOG (R) 3 27/07/1992
ART. 27ABROGA PENORMA 2445 15/01/1997
ART. 27ABROGA PENORMA 147 15/01/1997
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 10 18/01/1995
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 13 26/07/1974
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DENORMA 15476 21/01/1999
ActulABROGAT DENORMA 4815 21/12/1998
ActulREFERIT DEORDIN 457 22/10/1997
ActulREFERIT DEORDIN 504 14/11/1997
ActulREFERIT DEORDIN 2242 22/12/1997
ActulREFERIT DEPRECIZARI 22/12/1997

privind constituirea şi utilizarea Fondului special al drumurilor publice



 + 
Capitolul 1Dispoziţii generale + 
Articolul 1În baza prevederilor art. 4 din Legea nr. 118/1996 privind constituirea şi utilizarea Fondului special al drumurilor publice, astfel cum a fost modificată şi completată prin Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 20/1997, veniturile Fondului special al drumurilor publice se constituie după cum urmează:1. prin aplicarea unei cote de 25% asupra:a) preţului cu ridicată, exclusiv accizele, pentru carburanţii auto livraţi la intern de către producători;b) valorii în vama, stabilită conform legii, pentru carburanţii auto importaţi;2. prin aplicarea unei cote de 5% asupra:a) preţului cu ridicată, exclusiv accizele, pentru autovehiculele şi remorcile livrate de către producătorii din ţara şi destinate vânzării pe piaţa interna, cu excepţia tractoarelor şi maşinilor agricole, pentru care cota de 5% se va aplica începând cu data de 1 ianuarie 1998;b) valorii în vama a autovehiculelor şi remorcilor importate;3. prin plata de către proprietarii de autovehicule şi remorci, persoane fizice şi persoane juridice, a unor sume fixe anuale.Pentru anul 1997, sumele fixe anuale sunt cele stabilite prin anexa la Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 20/1997, calculate proporţional cu perioada rămasă de la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice până la sfârşitul anului calendaristic.Începând cu anul 1998 sumele fixe anuale se actualizează în funcţie de rata inflaţiei prin hotărâre a Guvernului.Plătitorilor li se eliberează documentul care atesta dreptul de utilizare a drumurilor publice, denumit rovigneta, model unic, valabilă numai pentru un an calendaristic. Rovigneta se va elibera începând cu anul 1998.Modelul, forma şi condiţiile de eliberare a rovignetei se stabilesc anual, până la data de 15 octombrie a fiecărui an premergător anului de aplicare, prin ordin al ministrului transporturilor, la propunerea Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România (regie autonomă), cu avizul direcţiilor de specialitate din Ministerul Transporturilor şi al secretarului de stat care coordonează activitatea acestei regii autonome. Editarea rovignetelor şi a rovignetelor cu menţiunea "Gratuit" se face prin grija şi pe cheltuiala Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România. Rovignetele şi rovignetele cu menţiunea "Gratuit" sunt documente nepurtatoare de valoare.
 + 
Articolul 2În aplicarea prevederilor art. 5 din Legea nr. 118/1996, astfel cum au fost modificate şi completate prin Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 20/1997, se va proceda după cum urmează:Persoanele fizice şi persoanele juridice, producători sau importatori de carburanţi auto, care au obligaţia calculării şi varsarii sumelor pentru constituirea Fondului special al drumurilor publice, vor organiza distinct, în baza comenzilor emise de beneficiari pe propria răspundere, evidenta livrării carburantilor pentru:– carburanţii auto livraţi pentru a fi utilizaţi la alimentarea autovehiculelor care folosesc drumurile publice, pentru care se aplică cota de 25%;– carburanţii livraţi şi care sunt destinaţi a fi utilizaţi în alte scopuri decât cele menţionate mai sus, pentru care nu se aplică cota de 25% .Producătorii interni şi/sau importatorii de autovehicule şi remorci auto vor organiza, pe propria răspundere, evidenta livrării acestora, astfel încât să se poată stabili numărul şi valoarea celor livrate pe piaţa interna.Proprietarii de autovehicule şi remorci, persoane fizice şi persoane juridice, au obligaţia plăţii sumelor fixe stabilite anual, potrivit art. 1 pct. 3 de mai sus, excepţie făcând:a) instituţiile publice;b) agenţii economici care efectuează transport de călători în comun, numai pentru autovehiculele folosite în acest scop;c) proprietarii de autovehicule şi remorci radiate din circulaţie pe o perioadă mai mare de 3 luni în cursul unui an calendaristic, pentru motivele prevăzute la art. 5 alin. (3) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 20/1997, numai pentru autovehiculele radiate sau neutilizate temporar.În sensul prezentelor norme metodologice, prin instituţie publică se înţelege persoana juridică care exercită autoritatea publică centrala sau locală: Parlamentul, Preşedinţia, Guvernul, ministerele, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, alte autorităţi ale administraţiei publice, autoritatea judecătorească, precum şi instituţiile de stat de subordonare centrala sau locală, indiferent de modul de finanţare a activităţii acestora.În sensul prezentelor Norme metodologice, prin transport de călători în comun se înţelege orice transport efectuat pe bază de contract sau de legitimatie de călătorie.În cazul în care radierea din circulaţie s-a produs după ce s-a plătit suma fixa anuală, se va solicita Ministerului Transporturilor – Direcţia generală economică şi relaţii bugetare restituirea sumelor plătite. Restituirea se va face cu aprobarea ministrului transporturilor, în baza următoarelor documente:– dovada radierii din circulaţie;– chitanţa C.E.C. (cod 24.10.60), din care să rezulte plata sumei fixe anuale;– cererea persoanei fizice sau juridice care solicită restituirea sumei fixe anuale, din care să rezulte datele de identificare a proprietarului, adresa acestuia, în cazul în care solicită restituirea prin mandat poştal, sau simbolul contului bancar şi denumirea societăţii bancare, în cazul solicitării restituirii sumei prin cont bancar. Cererea va fi expediată la Ministerul Transporturilor – Direcţia generală economică şi relaţii bugetare, cu sediul în Bucureşti, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, numai după expirarea celor 3 luni de la data radierii;d) proprietarii de autovehicule şi remorci utilizate în domeniul construcţiilor sau în agricultura, dar numai pentru cele care nu sunt folosite o perioadă mai mare de 3 luni consecutive în cursul aceluiaşi an calendaristic şi numai pentru cazurile în care nefolosirea acestora a fost determinata de:– lipsa finanţării investiţiilor, dovedită prin acte de sistare a lucrărilor;– caracterul sezonier al activităţilor rezultate din reglementări specifice sectorului de activitate respectiv;– calamitati sau condiţii meteorologice nefavorabile, dovedite cu proces-verbal, confirmate de autorităţile publice centrale sau locale, după caz;e) persoanele handicapate, proprietare ale unei singure autoutilitare sub 3,5 tone sau ale unui singur autoturism, amenajate pentru handicapati, declarate pe propria răspundere, dar numai în cazul în care, pentru aceste autoturisme şi autoutilitare, este prevăzută în cartea de identitate a autovehiculului confirmarea amenajării, în acest scop, din partea Regiei Autonome "Registrul Auto Roman" ori din construcţie şi este destinată a fi utilizata şi de către handicapati;f) pensionării, posesori ai unei singure autoutilitare sub 3,5 tone sau ai unui singur autoturism, declarate pe propria răspundere, care vor plati 50.000 lei/an, indiferent de capacitatea cilindrică;g) persoanele fizice şi persoanele juridice achizitoare de autovehicule şi remorci după data de 1 ianuarie 1997, care sunt exceptate de la plata sumei fixe anuale pe durata unui an calendaristic de la data înscrierii în circulaţie, data la care se eliberează rovigneta cu menţiunea "Gratuit", cu valabilitate de un an.După expirarea perioadei exceptate de un an de la data înscrierii în circulaţie, persoanele fizice şi juridice care au achiziţionat autovehicule şi remorci după data de 1 ianuarie 1997 au obligaţia de a se prezenta la sucursalele sau filialele C.E.C. pentru a plati suma fixa anuală proporţional cu perioada rămasă în luni întregi până la sfârşitul anului respectiv, pentru a primi o noua rovigneta, valabilă numai pentru acel an calendaristic.Începând cu anul 1998, pentru toate categoriile de persoane fizice şi persoane juridice exceptate de la plata sumei fixe anuale se va elibera o rovigneta cu menţiunea "Gratuit", valabilă numai pe perioada existenţei dreptului la excepţie. Pentru anul 1997, persoanelor fizice şi persoanelor juridice exceptate de la plata sumei fixe anuale li se va elibera o adeverinta care tine loc de rovigneta.Rovigneta cu menţiunea "Gratuit", şi în anul 1997, adeverinta se eliberează prin secţiile de drumuri şi poduri ale Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România, nominalizate în anexa nr. 8 la prezentele norme metodologice.Proprietarii de autovehicule şi remorci auto au obligaţia să aplice rovigneta sau rovigneta cu menţiunea "Gratuit", după caz, pe parbrizul fiecărui autovehicul, în coltul din stanga jos, pe interior.
 + 
Articolul 3Fondul special al drumurilor publice se repartizează astfel:a) 65% pentru drumurile naţionale;b) 35% pentru drumurile judeţene şi comunale.Din încasările la Fondul special al drumurilor publice se pot efectua cheltuielile menţionate în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice.
 + 
Articolul 4Obiectivele şi lucrările finanţate din Fondul special al drumurilor publice se aproba prin programe anuale care stau la baza elaborării bugetului acestui fond special.Programele anuale pentru drumurile naţionale se elaborează şi se fundamentează de către Administraţia Naţionala a Drumurilor din România.Programele anuale pentru drumurile din administrarea consiliilor judeţene şi locale se întocmesc de către Administraţia Naţionala a Drumurilor din România, pe baza propunerilor primite de la consiliile judeţene.Propunerile consiliilor locale se vor transmite Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România prin consiliile judeţene.Programele anuale, cu repartizarea pe trimestre şi luni a bugetului Fondului special al drumurilor publice, se avizează de către Consiliul de administraţie al Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România, de către direcţiile de specialitate din Ministerul Transporturilor care au în coordonare activitatea de infrastructura în domeniul drumurilor şi respectiv, de către Direcţia de investiţii, de secretarul de stat care coordonează activitatea Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România, şi sunt supuse aprobării ministrului transporturilor.Bugetul Fondului special al drumurilor publice se elaborează şi se fundamentează la termenele prevăzute pentru fundamentarea bugetului de stat, în Legea nr. 72/1996 privind finanţele publice. Elaborarea şi fundamentarea bugetului Fondului special a drumurilor publice se fac de către Administraţia Naţionala a Drumurilor din România, conform modelului prezentat în anexa nr. 2 şi, respectiv, nr. 2.1 la prezentele norme metodologice, se avizează de către Ministerul Transporturilor, Ministerul Finanţelor şi, la propunerea Guvernului, se aproba de către Parlament ca anexa la legea anuală a bugetului de stat.Repartizarea pe trimestre şi pe luni a bugetului Fondului special al drumurilor publice se aproba de către Ministerul Transporturilor, la propunerea Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România.Criteriile în baza cărora se elaborează şi se fundamentează programele anuale şi, respectiv, se aloca sumele din Fondul special al drumurilor publice sunt prezentate în anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice.În cazuri bine justificate, pe parcursul execuţiei anuale, dar nu mai târziu de 31 octombrie, Ministerul Transporturilor, la propunerea Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România, poate aproba modificări ale repartizării sumelor pe obiective, pe lucrări, pe trimestre şi pe luni, cu condiţia încadrării în bugetul anual aprobat.
 + 
Capitolul 2Încasarea veniturilor Fondului special al drumurilor publice + 
Articolul 5Obligaţia calculării şi varsarii sumelor care constituie sursele Fondului special al drumurilor publice revine persoanelor fizice şi persoanelor juridice care:– produc sau importa carburanţi auto;– produc sau importa autovehicule şi remorci;– produc şi livreaza pe piaţa interna tractoare şi maşini agricole, pentru care se va aplica cota de 5% începând cu data de 1 ianuarie 1998;– sunt proprietari de autovehicule şi remorci, cu excepţiile prevăzute în Legea nr. 118/1996, modificată şi completată prin Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 20/1997 (art. 5 şi art. 11^1).Prevederile de mai sus se aplică şi persoanelor fizice sau persoanelor juridice străine în măsura în care, prin tratate internaţionale la care România este parte, nu se stabileşte altfel.
 + 
Articolul 6Sumele datorate se stabilesc:a) la data livrării de către producător a carburantilor auto şi, respectiv, a autovehiculelor, remorcilor, tractoarelor şi maşinilor agricole;b) la data efectuării formalităţilor de vamuire pentru carburanţii auto importaţi, pentru autovehiculele şi remorcile auto importate;c) anual, prin hotărâre a Guvernului, pentru sumele fixe anuale datorate de către proprietarii de autovehicule şi remorci.Sumele calculate şi datorate de persoanele fizice şi de persoanele juridice care se încadrează în prevederile lit. a) şi b) se vărsa până la data de 25 a lunii următoare celei în care au fost stabilite.Eliberarea documentelor de vamuire pentru carburanţii auto importaţi se va face numai după prezentarea documentelor care atesta plata sumelor datorate la Fondul special al drumurilor publice.La înmatricularea autovehiculelor sau a remorcilor importate, persoanele fizice şi persoanele juridice vor prezenta, în mod obligatoriu, documentele care atesta plata sumelor aferente cotei de 5% prevăzute la art. 1 alin. 2 din prezentele norme metodologice.Vărsarea sumelor datorate potrivit prevederilor art. 4 alin. 1 pct. 1 şi 2 din Legea nr. 118/1996, modificată şi completată prin Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 20/1997, se face în contul Fondului special al drumurilor publice, cu simbolul 644510123 „Disponibil din Fondul special al drumurilor publice”, deschis la Banca Comercială Română – S.A. – Sucursala municipiului Bucureşti, pe seama Ministerului Transporturilor, cont în care se vor incasa veniturile şi din care se vor efectua plăţile.Pentru anul 1997, sumele fixe anuale prevăzute la art. 4 alin. 1 pct. 3 din Legea nr. 118/1996, modificată şi completată prin Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 20/1997, se stabilesc proporţional cu perioada rămasă de la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice până la data de 31 decembrie 1997 şi se plătesc până la data de 30 noiembrie 1997. Plata se poate face şi eşalonat, în trei rate, prima rata neputând fi mai mica de 30% din valoarea sumei fixe anuale.Proprietarii de autovehicule şi remorci plătesc sumele fixe anuale prin sucursalele sau filialele C.E.C. nominalizate în anexa nr. 7 la prezentele norme metodologice.Sucursalele sau filialele C.E.C. vor incasa de la persoanele fizice şi de la persoanele juridice, proprietare de autovehicule şi remorci, şi amenda reprezentând de 10 ori suma fixa anuală datorată, conform actului constatator emis de organele Inspectoratului General al Poliţiei la controlul în trafic. Plata amenzii nu scuteşte pe plătitor de achitarea sumei fixe anuale datorate.Sucursalele sau filialele C.E.C. vor elibera plătitorilor, persoane fizice, chitanţe (cod C.E.C./24.10.60) care atesta plata în numerar a sumelor fixe anuale datorate, în prealabil aceştia completand, pe propria răspundere, sub semnatura, buletinul de varsamant (cod C.E.C./24.10.59), cu următoarele date strict necesare identificarii fiecărui autovehicul şi a categoriei acestuia:– seria şi numărul certificatului de înmatriculare;– categoria vehiculului conform grupării din anexa la Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 20/1997;– suma fixa anuală datorată;– sumele achitate parţial până la data de 30 noiembrie 1997 pentru fiecare autovehicul şi remorca, în cazul de exceptare pe anul 1997.Sucursalele sau filialele C.E.C. eliberează chitanţe (cod C.E.C./24.10.60) şi în cazul plăţii amenzii reprezentând de 10 ori suma fixa anuală.Pentru persoanele juridice, încasarea în numerar de către sucursalele sau filialele C.E.C. a sumelor fixe anuale datorate se va efectua pe bază de tabele centralizatoare întocmite în trei exemplare, semnate de director şi de contabilul-şef, care cuprind desfăşurarea întregului parc auto din proprietatea acestora. Elementele strict necesare care se vor menţiona în tabelele centralizatoare sunt:– seria şi numărul certificatului de înmatriculare pentru fiecare autovehicul şi remorca din dotare, în parte;– categoria de încadrare a vehiculului conform grupării din anexa la Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 20/1997;– sumele fixe anuale datorate pentru fiecare autovehicul şi remorca din fiecare categorie şi pentru întregul parc auto;– sumele achitate parţial până la data de 30 noiembrie 1997 pentru fiecare autovehicul şi remorca din fiecare categorie şi pentru întregul parc auto.O dată cu chitanţa, sucursala sau filiala C.E.C. va restitui persoanei juridice un exemplar din centralizator, pe care va aplica ştampila sucursalei sau a filialei C.E.C. şi va face menţiunea "Încasat suma de … lei, conform chitanţei nr. …".Persoanei juridice plătitoare i se va elibera o singura chitanţa (cod C.E.C./24.10.60) aferentă sumei plătite în numerar, pentru întregul parc auto nominalizat în tabelul centralizator pentru care solicită plata.Persoanele juridice sau persoanele fizice care plătesc prin virament sumele fixe anuale vor efectua plata în contul C.E.C. pentru contul colector nr. 45.11.04.9850, deschis pe numele Ministerului Transporturilor la toate sucursalele sau filialele C.E.C. nominalizate în anexa nr. 7 la prezentele norme metodologice. După efectuarea plăţii se va prezenta sucursalei sau filialei C.E.C. o copie de pe ordinul de plată, vizat de societatea bancară, însoţită de tabelul centralizator întocmit pe proprie răspundere şi semnat de directorul şi contabilul-şef al persoanei juridice, care va conţine datele de identificare menţionate mai sus.Sucursalele sau filialele C.E.C. vor confirma încasarea, după apariţia în extrasul de cont, prin aplicarea ştampilei pe tabelul centralizator, alături de menţiunea "Încasat prin OP nr. … la data …".Pentru toate persoanele fizice şi juridice plătitoare ale sumei fixe anuale, sucursalele sau filialele C.E.C. vor verifica corecta stabilire a sumelor fixe anuale datorate pentru fiecare categorie de vehicule nominalizate în anexa la Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 20/1997 şi pentru întregul parc auto. În cazul constatării de erori, documentaţia se restituie plătitorului.O dată cu eliberarea chitantelor (cod C.E.C./24.10.60), pentru plata integrală a sumelor fixe anuale sau la prezentarea copiei de pe ordinul de plată, după confirmarea sumei în extrasul de cont însoţit de tabelul centralizator, sucursalele sau filialele C.E.C. vor elibera, începând cu anul 1998, pentru fiecare autovehicul şi remorca câte o rovigneta.În cazul în care sucursala sau filiala C.E.C. a epuizat stocul de rovignete cu care a fost aprovizionata, va incasa suma fixa anuală de la solicitator, eliberandu-i acestuia, pe lângă chitanţa, şi o adeverinta cod C.E.C./24.10.13/A6 12, în care, la rubrica "pentru …", se va menţiona "eliberare rovigneta pentru auto, cu certificatul de înmatriculare nr. …", adeverinta ce va fi reţinută în momentul eliberării rovignetei.Pentru cazurile în care, în anul 1997, plata se va face în ratele prevăzute de lege, chitanţele C.E.C. reprezintă documentul care atesta dreptul de utilizare a drumurilor publice.În vederea încasării sumelor fixe anuale cuvenite, C.E.C. va deschide un cont colector centralizator nepurtator de dobânda la C.E.C. – Sucursala de credite a municipiului Bucureşti, având numărul 45.11.04.9850 pe numele Ministerului Transporturilor, cont care se va deschide din oficiu şi la nivelul sucursalelor sau filialelor C.E.C.Deschiderea contului se face în baza normelor metodologice elaborate de C.E.C.Sucursalele sau filialele C.E.C. vor vira sumele înregistrate în contabilitate în prima zi lucrătoare a fiecărei săptămâni în contul colector, nepurtator de dobânda, la C.E.C. – Sucursala de credite a municipiului Bucureşti (S.C.M.B.).La nota de decontare se vor anexa extrasele de cont şi documentele justificative care au stat la baza înregistrării sumelor în cont.Înregistrarea sumelor primite în contul colector, nepurtator de dobânda, deschis la Sucursala de credite a municipiului Bucureşti pe numele Ministerului Transporturilor, se va face pe fiecare suma primită cu nota de decontare de la fiecare sucursala sau filiala.Ministerul Transporturilor va plati Casei de Economii şi Consemnaţiuni un comision, ce se va stabili prin convenţie încheiată între părţi, calculat asupra sumelor înregistrate în contul colector centralizator, deschis la Sucursala de credite a municipiului Bucureşti, ce se va retine în momentul virarii sumelor în contul Fondului special al drumurilor publice, deschis pe numele Ministerului Transporturilor.Sucursala de credite a municipiului Bucureşti va vira sumele colectate la datele de 10, 20 şi 30 ale fiecărei luni, mai puţin comisionul, în contul Fondului special al drumurilor publice cu nr. 644510123 "Disponibil din Fondul special al drumurilor publice", deschis la Banca Comercială Română – S.A. – Sucursala municipiului Bucureşti, pe seama Ministerului Transporturilor.Sucursala de credite a municipiului Bucureşti va pune la dispoziţia reprezentantului Ministerului Transporturilor, la datele de 10, 20 şi 30 ale fiecărei luni, extrasul de cont la care se anexează:– documentele şi extrasele de cont primite de la sucursalele sau filialele C.E.C.;– documentul privind calculul comisionului reţinut de C.E.C.;– documentul care atesta virarea soldului contului colector.Banca Comercială Română – S.A. – Sucursala municipiului Bucureşti va transmite extrasele de cont şi documentele justificative Ministerului Transporturilor.În cazul actualizării sumelor fixe anuale, Ministerul Transporturilor, prin grija Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România, va comunică prin fax sucursalelor sau filialelor C.E.C. noul cuantum al acestora, în termen de 5 zile lucrătoare înaintea începerii aplicării lor.Ministerul Transporturilor, prin grija Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România, pune la dispoziţia sucursalelor sau filialelor C.E.C. tabele conţinând sumele fixe anuale, pentru a fi expuse la sediile sucursalelor sau filialelor C.E.C., în vederea informării publicului, precum şi modelele de certificate de înmatriculare posibil de prezentat.Ministerul Transporturilor, prin grija Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România, aprovizioneaza, începând cu anul 1998, sucursalele sau filialele C.E.C. cu rovignete în cantităţile necesare, potrivit estimarilor privind autovehiculele şi remorcile înmatriculate pe fiecare judeţ, plus o marja de 10%.Predarea-primirea rovignetelor se va face pe bază de proces-verbal încheiat între Ministerul Transporturilor – prin Administraţia Naţionala a Drumurilor din România – şi fiecare sucursala sau filiala C.E.C. Rovignetele neutilizate la sfârşitul fiecărui an calendaristic se restituie Ministerului Transporturilor prin Administraţia Naţionala a Drumurilor din România pe bază de proces-verbal de predare-primire.Furtul, distrugerea, deteriorarea rovignetelor, care nu se datorează unor motive imputabile C.E.C. sau sunt datorate unor cazuri de forta majoră, exonereaza de răspundere sucursalele sau filialele C.E.C., intocmindu-se în acest scop documentele justificative legale.În caz de pierdere sau de sustragere a rovignetelor, beneficiarii acestora, posesori ai documentelor care atesta plata sumei fixe anuale la C.E.C., se vor adresa Ministerului Transporturilor, prin Administraţia Naţionala a Drumurilor din România, pentru eliberarea unui duplicat al chitanţei de plată.
 + 
Articolul 7Pentru neplata în termen a sumelor datorate de agenţii economici, producători şi importatori de carburanţi auto, autovehicule şi remorci, se aplică o majorare pentru fiecare zi de întârziere conform legislaţiei fiscale. Sumele aferente majorărilor de întârziere se virează în contul Fondului special al drumurilor publice cu simbolul 644510123 "Disponibil din Fondul special al drumurilor publice", deschis pe seama Ministerului Transporturilor la Banca Comercială Română – S.A. – Sucursala municipiului Bucureşti.Controlul asupra calculului sumelor datorate, al respectării termenului de plată şi aplicarea majorărilor de întârziere se realizează trimestrial sau ori de câte ori este necesar, de către Administraţia Naţionala a Drumurilor din România şi prin organele de specialitate ale Ministerului Transporturilor, constituite în mod distinct pentru aceasta activitate. Rezultatele controalelor efectuate şi propunerile aferente se prezintă spre aprobare ministrului transporturilor.
 + 
Articolul 8Controlul plăţii sumelor fixe anuale datorate de către persoanele fizice sau juridice, proprietare de autovehicule şi remorci, se efectuează de către organele abilitate ale Ministerului de Interne cu ocazia verificărilor în trafic.Pentru neprezentarea documentului care atesta dreptul de utilizare a drumurilor publice, organele abilitate ale Ministerului de Interne vor retine certificatul de înmatriculare a mijlocului de transport şi vor aplica o amenda reprezentând de 10 ori suma fixa anuală datorată.Restituirea certificatului de înmatriculare reţinut se va face numai după prezentarea documentului care atesta plata sumei fixe anuale datorate şi a amenzii menţionate la alineatul precedent.În situaţia pierderii, furtului sau deteriorării rovignetei sau a rovignetei cu menţiunea "Gratuit" nu se aplică amenda menţionată, dacă se probează cu chitanţa C.E.C., care atesta plata sumei fixe anuale.În situaţia în care şi aceste documente au fost pierdute, furate sau deteriorate, se va retine certificatul de înmatriculare, eliberandu-se o dovadă inlocuitoare, valabilă 15 zile, perioada în care titularul certificatului de înmatriculare trebuie să probeze ca a achitat suma fixa anuală, în caz contrar aplicându-se şi amenda prevăzută de lege. Pentru obţinerea documentelor respective, titularul certificatului de înmatriculare se poate adresa:– la sucursala sau filiala C.E.C. unde a efectuat plata, pentru a obţine o adeverinta pentru plata sumei fixe anuale;– la Ministerul Transporturilor, prin Administraţia Naţionala a Drumurilor din România, pentru a obţine o noua rovigneta pe baza adeverintei pentru plata sumei fixe anuale menţionate la alineatul precedent;– la secţia Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România de unde a ridicat rovigneta cu menţiunea "Gratuit", iar pentru anul 1997, adeverinta în vederea obţinerii unei copii.
 + 
Capitolul 3Utilizarea sumelor pentru finanţarea cheltuielilor aprobate din Fondul special al drumurilor publice + 
Articolul 9Din sumele colectate în Fondul special al drumurilor publice, Ministerul Transporturilor aloca sume Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România, pentru finanţarea cheltuielilor, după următoarea procedura:Unităţile teritoriale ale Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România şi, respectiv, consiliile judeţene şi locale, transmit lunar Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România, până la data de 27 a fiecărei luni, cereri justificative pentru cheltuielile curente şi de capital necesare în luna următoare, conform modelului prezentat în anexele nr. 3a) şi 3b) la prezentele norme metodologice.Administraţia Naţionala a Drumurilor din România prezintă ministrului transporturilor, lunar, până la data de 30 sau 31 a lunii, cererile justificative pentru necesarul de cheltuieli ce urmează a se efectua în luna următoare, conform modelului prezentat în anexele nr. 4a), 4b) şi 4c) la prezentele norme metodologice, atât pentru drumuri naţionale, cat şi pentru drumuri locale. Datele se fundamentează cu încadrarea în prevederile programelor aprobate şi în limita disponibilităţilor colectate în contul Fondului special al drumurilor publice, existente la data de 29 a fiecărei luni.Cererile vor fi prezentate ministrului transporturilor numai după obţinerea avizului secretarului de stat care are în coordonare activitatea Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România şi al direcţiilor de specialitate din cadrul Ministerului Transporturilor.Situaţia repartizării pe subunitatile Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România şi, respectiv, pe consiliile judeţene şi locale, asa cum a fost aprobată de ministrul transporturilor, se transmite Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România.Lunar, cu sumele primite în plus faţă de cheltuielile prezentate prin deconturile justificative întocmite de Administraţia Naţionala a Drumurilor din România şi de consiliile judeţene şi locale, acestea îşi vor diminua sumele rezultate din cererile justificative, întocmite pentru luna următoare.
 + 
Articolul 10După verificarea şi aprobarea cererilor justificative, Ministerul Transporturilor virează, până la data de 5 a fiecărei luni, sumele fundamentate conform art. 9.Viramentele se efectuează în contul Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România, cont 64.45 "Disponibil din cota de 65% repartizata din Fondul special al drumurilor publice", deschis la Banca Comercială Română – S.A. – Sucursala municipiului Bucureşti. Pentru sumele cuvenite consiliilor judeţene şi locale, viramentele se efectuează în contul Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România, cod 64.45 "Disponibil din cota de 35% repartizata din Fondul special al drumurilor publice", deschis la Banca Comercială Română – S.A. – Sucursala municipiului Bucureşti.La solicitarea Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România, trezoreriile din teritoriu vor deschide pe seama direcţiilor regionale de drumuri şi poduri din cadrul Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România conturi distincte cu simbolul 50.25… "Disponibil din cota repartizata din Fondul special al drumurilor publice".La solicitarea consiliilor judeţene şi locale, trezoreriile teritoriale ale statului vor deschide pe seama acestora conturi distincte cu simbolul 50.25… "Disponibil din cota repartizata din Fondul special al drumurilor publice".Pentru municipiul Bucureşti (sectoarele în care nu funcţionează trezorerii ale statului) şi judeţul Ilfov se deschid următoarele conturi la Banca Comercială Română – S.A.:65.25… "Disponibil din sume repartizate din Fondul special al drumurilor publice", deschis pe seama Consiliului General al Municipiului Bucureşti;64.21… "Disponibil din sume repartizate în Fondul special al drumurilor publice", deschis pe seama Direcţiei de drumuri şi poduri din cadrul Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România.
 + 
Articolul 11Administraţia Naţionala a Drumurilor din România, în baza viramentelor şi anexelor transmise de Ministerul Transporturilor, efectuează alimentarea conturilor menţionate mai sus, deschise la unităţile teritoriale ale trezoreriei statului sau ale Băncii Comerciale Române – S.A., după caz, pe seama unităţilor de administrare a drumurilor publice naţionale sau a consiliilor judeţene şi locale, după caz.
 + 
Articolul 12Răspunderea pentru modul de utilizare a sumelor din Fondul special al drumurilor publice revine Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România şi unităţilor din subordinea sa, pentru sumele aferente drumurilor naţionale din administrare şi, respectiv, consiliilor judeţene şi locale, pentru drumurile din administrarea acestora.Cheltuielile de capital finanţate din Fondul special al drumurilor publice se efectuează în conformitate cu normele metodologice emise de Ministerul Finanţelor, republicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 134 din 30 iunie 1997.
 + 
Articolul 13Fondurile rămase disponibile la sfârşitul anului în conturile deschise la trezoreriile statului şi, respectiv, la Banca Comercială Română – S.A. – Sucursala municipiului Bucureşti, pe seama Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România, a unităţilor teritoriale de drumuri ale Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România şi a consiliilor judeţene şi locale, se virează la Ministerul Transporturilor în contul 644510123 "Disponibil din Fondul special al drumurilor publice", deschis la Banca Comercială Română – S.A. – Sucursala municipiului Bucureşti, fără a solicita acceptul titularului de cont.
 + 
Capitolul 4Raportarea utilizării sumelor din Fondul special al drumurilor publice + 
Articolul 14Soldul Fondului special al drumurilor publice, constituit potrivit Legii nr. 13/1994*), rămas neutilizat la 31 decembrie 1996, se utilizează de către Ministerul Transporturilor în anul 1997 pentru finanţarea cheltuielilor prevăzute a se efectua în anul 1997 din Fondul special al drumurilor publice, constituit potrivit prevederilor Legii nr. 118/1996, modificată şi completată prin Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 20/1997.Soldul existent în contul 6429406900006 "Disponibil din Fondul special pentru dezvoltarea şi modernizarea drumurilor publice", deschis pe seama Ministerului Transporturilor la centrala Băncii Române pentru Dezvoltare – S.A., se va vira în contul 644510123 "Disponibil din Fondul special al drumurilor publice", deschis la Banca Comercială Română – S.A., Sucursala municipiului Bucureşti, pe seama Ministerului Transporturilor.Sumele datorate din aplicarea cotei de 5%, în baza prevederilor Legii nr. 13/1994, şi încasate după data de 1 ianuarie 1997, sunt şi rămân valabil încasate, iar agenţii economici care nu au plătit aceste sume sunt obligaţi să le achite. Aceste sume vor fi utilizate de Ministerul Transporturilor pentru constituirea Fondului special al drumurilor publice şi vor fi repartizate conform destinaţiilor prevăzute în Legea nr. 118/1996, modificată şi completată prin Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 20/1997. Virarea acestor sume se va efectua după data de 1 ianuarie 1997 în contul 644510123 „Disponibil din Fondul special al drumurilor publice”, deschis pe seama Ministerului Transporturilor la Banca Comercială Română – S.A. – Sucursala municipiului Bucureşti.–––––Notă *) Legea nr. 13/1994 a fost abrogată prin Legea nr. 118/1996, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 261 din 25 octombrie 1996.
 + 
Articolul 15Lunar, până la data de 17, unităţile teritoriale ale Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România, precum şi consiliile judeţene şi locale (pentru drumurile din administrare) vor depune la Administraţia Naţionala a Drumurilor din România decontul justificativ privind utilizarea sumelor primite până la sfârşitul lunii anterioare, din Fondul special al drumurilor publice, conform modelului prezentat în anexa nr. 5 a) la prezentele norme metodologice.
 + 
Articolul 16Lunar, până la data de 25, pe baza datelor rezultate din balantele de verificare contabile, Administraţia Naţionala a Drumurilor din România va depune, la Ministerul Transporturilor, decontul justificativ privind utilizarea sumelor primite până la sfârşitul lunii anterioare din Fondul special al drumurilor publice, atât de către Administraţia Naţionala a Drumurilor din România (pentru drumurile naţionale), cat şi de către consiliile judeţene şi locale (pentru drumurile din administrare). Anexat se va prezenta o copie de pe deconturile justificative primite de la unităţile teritoriale ale Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România şi, respectiv, de la consiliile judeţene şi locale.Deconturile justificative se vor întocmi conform modelului prezentat în anexele nr. 5a) şi 5b) la prezentele norme metodologice.Înregistrarea, pe cheltuielile Ministerului Transporturilor, a sumelor utilizate din Fondul special al drumurilor publice se face în baza decontului justificativ prezentat de Administraţia Naţionala a Drumurilor din România, avizat de direcţiile de specialitate, inclusiv de Direcţia de investiţii din cadrul Ministerului Transporturilor, de secretarul de stat care coordonează activitatea Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România, şi aprobat de ministrul transporturilor.
 + 
Articolul 17Ministerul Transporturilor va raporta, lunar, până la data de 18, Ministerului Finanţelor, contul de execuţie privind Fondul special al drumurilor publice, pentru Administraţia Naţionala a Drumurilor din România şi consiliile judeţene şi locale, pe formularul prezentat în anexa nr. 15 b) de la raportarile statistice, pe structura prevăzută în anexa nr. 6 la prezentele norme metodologice.
 + 
Capitolul 5Contabilitatea execuţiei Fondului special al drumurilor publice + 
Articolul 18La nivelul Ministerului Transporturilor:a) Conturi contabile utilizate– 148 "Disponibil din Fondul special al drumurilor publice";– 220 "Debitori (analitic lt; lt;Debitori din Fondul special al drumurilor publice gt; gt;)";– 348 "Fondul special al drumurilor publice";– 448 "Cheltuieli din Fondul special al drumurilor publice".b) Înregistrări contabile– primirea sumelor virate de persoanele fizice şi persoanele juridice plătitoare a sumelor ce se constituie în Fondul special al drumurilor publice148=348– virarea sumelor către Administraţia Naţionala a Drumurilor din România, în vederea efectuării cheltuielilor prevăzute de lege220=148– la prezentarea deconturilor justificative de cheltuieli448=220– la sfârşitul anului, închiderea contului de cheltuieli348=448.Evidenta analitica a încasărilor şi a cheltuielilor efective în cadrul conturilor de disponibil şi cheltuieli se organizează distinct, pe subdiviziunile clasificaţiei veniturilor şi cheltuielilor Fondului special al drumurilor publice.
 + 
Articolul 19La nivelul consiliilor judeţene şi locale:Consiliile judeţene şi locale înregistrează încasările, plăţile şi disponibilităţile privind Fondul special al drumurilor publice cu ajutorul conturilor:– 148 "Disponibil din Fondul special al drumurilor publice";– 337 "Fondul cu destinaţie specială" (analitic "Sume primite din Fondul special al drumurilor publice" cont 337.36), pentru cota acordată conform prevederilor legale;– 421 "Cheltuieli din fondul cu destinaţie specială" (analitic "Cheltuieli din sumele primite din Fondul special al drumurilor publice" cont 421.36).Evidenta analitica a plăţilor de casa şi a cheltuielilor efective în cadrul conturilor de disponibil şi cheltuieli se organizează distinct pe subdiviziunile clasificaţiei veniturilor şi cheltuielilor Fondului special al drumurilor publice, aprobate prin Ordinul ministrului de stat, ministrul finanţelor, nr. 1.394/1995.Sumele cheltuite din Fondul special al drumurilor publice se raportează trimestrial de către consiliile judeţene şi locale pe formularul "Disponibil din fonduri cu destinaţie specială", prezentat în anexa nr. 15 şi pe formularul prezentat în anexa nr. 15 b) din formularele statistice, pe structura formularului prevăzută în anexa nr. 6, o dată cu darea de seama contabila privind execuţia bugetului, la direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti. Un exemplar din contul de execuţie se transmite Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România până la data de 20 a lunii următoare încheierii fiecărui trimestru.
 + 
Articolul 20La nivelul Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România:Utilizarea şi gestionarea fondurilor primite de Administraţia Naţionala a Drumurilor din România vor fi reflectate în contabilitatea proprie, potrivit metodologiei stabilite pentru agenţii economici.Administraţia Naţionala a Drumurilor din România şi unităţile sale teritoriale de administrare a drumurilor naţionale evidenţiază sumele primite şi folosirea acestora prin conturile contabile (analitic distinct):– 118. "Alte fonduri";– 121. "Profit şi pierderi";– 162. "Credite bancare pe termen lung şi mediu";– 168. "Dobânzi aferente împrumuturilor şi datoriilor asimilate";– 208. "Alte imobilizari necorporale";– 212. "Mijloace fixe";– 230. "Imobilizari necorporale în curs";– 231. "Imobilizari corporale în curs";– 2677. "Alte creanţe imobilizate";– 300. "Materii prime";– 301. "Materiale consumabile";– 321. "Obiecte de inventar";– 322. "Uzura obiectelor de inventar";– 323. "Baracamente şi amenajări provizorii";– 331. "Produse în curs de execuţie";– 332. "Lucrări şi servicii în curs de execuţie";– 341. "Semifabricate";– 345. "Produse finite";– 346. "Produse reziduale";– 351. "Materii şi materiale aflate la terţi";– 381. "Ambalaje";– 401. "Furnizori";– 404. "Furnizori de imobilizari";– 408. "Furnizori – facturi nesosite";– 409. "Furnizori-debitori";– 4426. "TVA deductibilă";– 4428. "TVA neexigibila";– 446. "Alte impozite, taxe şi vărsăminte asimilate";– 462. "Creditori diversi";– 471. "Cheltuieli înregistrate în avans";– 481. "Decontări între unitate şi subunitati";– 482. "Decontări între subunitati";– 5121. "Conturi la bănci în lei";– 5125. "Sume în curs de decontare";– 5126. "Carnete de cecuri cu limita de suma";– 5311. "Casa în lei";– 5328. "Alte valori";– 541. "Acreditive";– 542. "Avansuri de trezorerie";– 581. "Viramente interne";– 600. "Cheltuieli cu materiile prime";– 601. "Cheltuieli cu materialele consumabile";– 602. "Cheltuieli privind obiectele de inventar"– 603. "Cheltuieli privind baracamentele şi amenajările provizorii";– 604. "Cheltuieli privind materialele nestocate";– 605. "Cheltuieli privind energia şi apa";– 608. "Cheltuieli privind ambalajele";– 611. "Cheltuieli de întreţinere şi reparaţii";– 612. "Cheltuieli cu redevenţele, locatiile de gestiune şi chiriile";– 613. "Cheltuieli cu primele de asigurare";– 614. "Cheltuieli cu studiile şi cercetările";– 623. "Cheltuieli de protocol, reclama şi publicitate";– 624. "Cheltuieli cu transportul de bunuri şi de personal";– 625. "Cheltuieli cu deplasări, detaşări şi transferări";– 626. "Cheltuieli poştale şi taxe de telecomunicaţii";– 627. "Cheltuieli cu serviciile bancare şi asimilate";– 628. "Alte cheltuieli cu serviciile executate de terţi";– 635. "Cheltuieli cu alte impozite, taxe şi vărsăminte asimilate";– 658. "Alte cheltuieli de exploatare";– 666. "Cheltuieli privind dobânzile";– 671. "Cheltuieli excepţionale privind operaţiunile de gestiune";– 708. "Venituri din activităţi diverse";– 711. "Venituri din producţia stocata";– 722. "Venituri din producţia de imobilizari corporale".La nivelul Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România:Primirea sumelor de la Ministerul Transporturilor5121=%481 – cota de 65% cuvenită Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România;462 – cota de 35% cuvenită consiliilor judeţene şi locale.Virarea sumelor de către Administraţia Naţionala a Drumurilor din România:– la direcţiile regionale de drumuri şi poduri481=5121– la consiliile judeţene şi locale462=5121.Regimul taxei pe valoarea adăugată aferentă lucrărilor executate în antrepriza sau în regie proprie de către Administraţia Naţionala a Drumurilor din România sau de către subunitatile sale este cel stabilit prin Ordonanţa Guvernului nr. 3/1992, republicată, şi prin normele aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.178/1996.
 + 
Articolul 21Agenţii economici care datorează sume în conformitate cu prevederile Legii nr. 118/1996, modificată şi completată prin Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 20/1997, înregistrează lunar sumele destinate Fondului special al drumurilor publice în creditul contului 447 „Fonduri speciale – taxe şi vărsăminte asimilate”, analitic „Sume datorate Fondului special al drumurilor publice” prin debitul contului 635 „Cheltuieli cu alte impozite, taxe şi vărsăminte asimilate”, analitic distinct.Evidentierea modului de constituire şi de vărsare de către agenţii economici a sumelor datorate la Fondul special al drumurilor publice se raportează semestrial, prin formularul "Impozite, taxe şi alte obligaţii datorate şi vărsate", cod 04.
 + 
Articolul 22În cazul în care se face dovada plăţii eronate în contul Fondului special al drumurilor publice, ministrul transporturilor va aproba restituirea sumelor efectiv încasate în acest fond. Contravaloarea comisioanelor bancare sau a taxelor poştale, după caz, aferente operaţiunilor de restituire, se suporta de beneficiarii sumelor respective.
 + 
Articolul 23Sumele necheltuite din Fondul special al drumurilor publice se reportează cu aceeaşi destinaţie în anul următor.
 + 
Articolul 24Recepţia obiectivelor şi lucrărilor, executate în regie sau cu terţi, se face în conformitate cu reglementările specifice în vigoare.
 + 
Articolul 25Controlul operaţiunilor de constituire şi utilizare a Fondului special al drumurilor publice revine organelor de specialitate ale Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România şi Ministerului Transporturilor.
 + 
Articolul 26În sensul prezentelor norme metodologice, carburanţii auto sunt numai acei carburanţi clasificati la următoarele poziţii tarifare din Tariful vamal de import al României:1. 2710.00.27, 2710.00.29, 2710.00.32 pentru benzina pentru motoare, cu un conţinut de plumb care să nu depăşească 0,013 g/litru;2. 2710.00.34, 2710.00.36 pentru benzina pentru motoare, cu un conţinut de plumb de peste 0,013 g/litru;3. 2710.00.66, 2710.00.67, 2710.00.68 pentru motorina.
 + 
Articolul 27Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.Pe data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice se abroga Normele metodologice nr. 147/TB/2.445/1997 privind constituirea şi utilizarea Fondului special al drumurilor publice, emise de Ministerul Transporturilor şi de Ministerul Finanţelor, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 15 din 3 februarie 1997.Prezentele norme metodologice se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, prin grija Administraţiei Naţionale a Drumurilor din România.Ministrul transporturilor,Traian BasescuMinistru de stat,ministrul finanţelor,Mircea Ciumara
 + 
Anexa 1LISTAprincipalelor cheltuieli finanţate din Fondul special al drumurilor publiceI. Cheltuieli curenteA. Cheltuieli pentru reparaţii curente, întreţinerea şi administrarea drumurilor şi podurilor, a construcţiilor, utilajelor, echipamentelor şi mijloacelor de transport specifice sectorului de drumuri* Întreţinere curenta drumuri (cod 101)* Întreţinere drumuri pietruite cu material pietros (cod 102)* Reprofilari drumuri (cod 103)* Plombari imbracaminti rutiere (cod 104)* Tratamente bituminoase (cod 105.1)* Covoare bituminoase (cod 105.2)* Organizarea de şantier pentru lucrări de întreţinere şi reparaţii (cod 105.4)* Apărări, drenaje, santuri şi acostamente de drumuri (cod 106)* Siguranţa circulaţiei (cod 107)* Plantaţii rutiere (cod 108)* Întreţinerea şi reparaţia cantoanelor, a bazelor de deszapezire, a depozitelor de materiale antiderapante, precum şi orice alte construcţii, amenajări sau instalaţii destinate apărării sau exploatării drumurilor (cod 109)* Întreţinere curenta poduri, podeţe şi tuneluri (cod 110)* Întreţinere periodică poduri, podeţe şi tuneluri (cod 111)* Consolidări şi apărări de maluri, refaceri după inundaţii (cod 112)* Imbracaminti bituminoase uşoare (cod 113)* Ranforsari (consolidări) sisteme rutiere (cod 114)* Întreţinere şi repararii la benzi suplimentare de circulaţie (cod 115)* Întreţinere şi reparaţii la amenajări de intersectii (cod 116)* Eliminare puncte periculoase prin lucrări ce afectează elementele geometrice sau structura drumului (cod 117)* Întreţinere, reparaţii, refaceri şi completări ale zidurilor de sprijin (cod 118)* Reparaţii, consolidări de poduri, inclusiv definitivari şi reconstruiri de poduri având lungimea până la 40 m (cod 119)* Exploatarea produselor de balastiera, cariera, fabricarea emulsiilor bituminoase, reparaţii utilaje, echipamente şi mijloace de transport specifice sectorului de drumuri (cod E)* Gestionarea bunurilor publice din administrare (cod A.1)* Sistemul de administrare rutiera optimizata (cod A.2)* Revizii şi controale ale stării tehnice a drumurilor şi podurilor (cod A.3)* Prognoze, studii, experimentari, cercetări (cod A.4)* Activitatea laboratoarelor rutiere: încercări de laborator pentru materiale, procese tehnologice şi echipamente, elaborarea, avizarea şi aplicarea agrementelor tehnice (cod A.6)* Asigurarea calităţii şi controlului tehnic al calităţii (cod A.7)* Întocmirea documentaţiilor tehnico-economice pentru lucrări de drumuri şi poduri (cod A.8).B. Reparaţii capitale drumuri, poduri şi construcţii aferente acestora, din care:* Reparaţii capitale drumuri, poduri şi construcţii aferente* Contribuţia în lei a părţii române la cofinantarea lucrărilor şi obiectivelor cuprinse în acordurile de împrumut încheiate de statul român sau de Administraţia Naţionala a Drumurilor din România, având garanţia statului, cu organisme financiare internaţionale.C. Comisionul şi alte cheltuieli de administrare a Fondului special al drumurilor publiceII. Cheltuieli de capital* Consolidări de drumuri şi poduri* Variante ocolitoare, largiri drumuri şi poduri* Construcţii, reconstructii poduri şi pasaje* Modernizare drumuri;* Sporiri de capacitate de circulaţie* Amenajare de noduri rutiere* Extinderi de poduri* Construcţii drumuri, autostrăzi, drumuri expres* Achiziţii de terenuri* Construcţii de baze de deszapezire, clădiri, ateliere pentru întreţinere şi reparaţii utilaje şi mijloace de transport* Modernizări de utilaje şi instalaţii din domeniul drumurilor* Dotări cu echipamente, utilaje, instalaţii, mijloace de transport, logistica pentru activitatea de drumuri şi poduri* Proiectarea lucrărilor de la capitolul II* Taxe, avize, acorduri, autorizaţii şi altele* Construcţii: PCTF, centre de studii şi cercetare rutiera, laboratoare, depozite de materiale antiderapante şi orice alte construcţii, amenajări sau instalaţii destinate apărării sau exploatării drumurilor.III. Rambursări de credite externe, plati de dobânzi şi comisioane la credite* Rambursări de credite externe* Plati de dobânzi şi comisioane.IV. Rambursări de credite interne, plati de dobânzi şi comisioane la credite* Rambursări de credite interne* Plati de dobânzi şi comisioane.Anexa a fost elaborata conform prevederilor:1. Legii drumurilor nr. 13/1974, cu modificările ulterioare;2. Normativului pentru întreţinerea şi repararea drumurilor, a podurilor de sosea şi a construcţiilor aferente lor, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor şi telecomunicatiilor nr. 1.914 din 2 decembrie 1975;3. anexei nr. 2 la Decizia comuna, emisă în baza Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, de către Inspectoratul de Stat în Construcţii, Lucrări Publice, Urbanism şi Amenajarea Teritoriului sub nr. 1.633/GCR din 18 decembrie 1995 şi de către Administraţia Naţionala a Drumurilor din România nr. 115 din 15 decembrie 1995.
 + 
Anexa 2    MINISTERUL TRANSPORTURILOR                       BUGETULFondului special al drumurilor publice pe anul ……..

                   
            – mii lei –
  Capitolul Subcapitolul Titlul/ Articolul Denumirea indicatorului Program anual Repartizarea pe trimestre
            I II III IV
  1 2 3 4 5 6
  0012     VENITURI – TOTAL          
  1112     I. Venituri curente          
  3312     A. Venituri fiscale          
  1212     A.2 Impozite indirecte          
  1712     Alte impozite indirecte*)          
    07   Cota asupra preţului cu ridicata, exclusiv accizele, pentru carburanţii auto livraţi la intern de către producători şi valorii în vamă pentru carburanţii auto importaţi.          
    08   Cota asupra preţului cu ridicata, exclusiv accizele, pentru autovehiculele şi remorcile livrate de către producătorii din ţară pe piaţa internă şi valorii în vamă a autovehiculelor şi remorcilor importate.          
    09   Suma fixă anuală plătită de proprietarii de autovehicule şi remorci pentru utilizarea drumurilor publice.          
  5012     CHELTUIELI – TOTAL**)          
      01 Cheltuieli curente          
      20 Cheltuieli materiale şi servicii***)          
      70 Cheltuieli de capital          
      85 Rambursări de credite externe, plăţi de dobânzi şi comisioane la credite          
      88 Rambursări de credite interne, plăţi de dobânzi şi comisioane la credite.          
  6912     a) pentru drumuri naţionale ACŢIUNI ECONOMICE          
  6812     TRANSPORTURI ŞI COMUNICAŢII          
      01 Cheltuieli curente          
      20 Cheltuieli materiale şi servicii***)          
      27 Reparaţii curente, întreţinere şi administrare          
      28 Reparaţii capitale          
      70 Cheltuieli de capital          
      73 Investiţii ale regiilor autonome          
      85 Rambursări de credite externe, plăţi de dobânzi şi comisioane aferente acestora          
  8501     Rambursări de credite externe          
  8502     Plăţi de dobânzi şi comisioane la credite externe          
      88 Rambursări de credite interne, plăţi de dobânzi şi comisioane aferente acestora          
      8801 Rambursări de credite interne          
      8802 Plăţi de dobânzi şi comisioane la credite interne          
    05   Drumuri şi poduri          
  7012     b) pentru drumuri locale          
        ACŢIUNI ECONOMICE          
  7112     TRANSPORTURI ŞI COMUNICAŢII          
      01 Cheltuieli curente          
      20 Cheltuieli materiale şi servicii          
      27 Reparaţii curente, întreţinere şi administrare          
      28 Reparaţii capitale          
      70 Cheltuieli de capital          
      72 Investiţii ale instituţiilor publice          
      73 Investiţii ale regiilor autonome          
    05   Drumuri şi poduri        

––––––-    **) Disponibilul din anii precedenti la Fondul special pentru dezvoltarea şi modernizarea drumurilor publice, constituit potrivit Legii nr. 13/1994, se va utiliza în limita cheltuielilor aprobate.    ***) Inclusiv diferenţa rămasă neacoperita de la bugetul de stat pentru contribuţia părţii române la lucrările realizate din împrumuturi externe. + 
Anexa 2.1                      FUNDAMENTAREAbugetului special al drumurilor publice pe anul ……..

           
          – mii lei –
  Denumirea indicatorilor Cod rând Realizări din anul precedent Programul pe anul curent Propuneri pentru anul bugetar
  1 2 3 4 5
  I. VENITURI – TOTAL 01      
  1. Cota asupra preţului cu ridicata, exclusiv accizele, pentru carburanţii auto livraţi la intern de către producători şi valorii în vamă pentru carburanţii auto importaţi 02      
  2. Cota asupra preţului cu ridicata, exclusiv accizele, pentru autovehiculele şi remorcile livrate de către producătorii din ţară pe piaţa internă şi valorii în vamă a autovehiculelor şi remorcilor importate 03      
  3. Suma fixă anuală plătită de proprietarii de autovehicule şi remorci pentru utilizarea drumurilor publice. 04      
  II. CHELTUIELI – TOTAL rd. (06 + 07 + 08 + 09 + 10) 05      
  A. Lucrări de reparaţii curente, capitale, întreţinere şi administrare pentru drumurile naţionale*) 06      
  B. Lucrări de reparaţii curente, capitale, întreţinere şi administrare pentru drumurile locale*) 07      
  C. Rambursări de credite externe, plăţi de dobânzi şi comisioane la credite 08      
  D. Rambursări de credite interne, plăţi de dobânzi şi comisioane la credite 09      
  E. Acoperirea contribuţiei în lei a părţii române la cofinanţarea lucrărilor şi obiectivelor cuprinse în acordurile de împrumut încheiate de statul român sau de Administraţia Naţională a Drumurilor din România, având garanţia statului, cu organisme financiare internaţionale 10    

––––––                   *) Finanţarea cheltuielilor se va efectua după modelul fundamentarilor de la bugetul de stat, aferent categoriei de cheltuieli. + 
Anexa 3CRITERIILEde repartizare a sumelor în cadrul programelor anuale din Fondul special al drumurilor publice, constituite în conformitate cu prevederile Legii nr. 118/1996, modificată şi completată prin Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 20/1997a) Pentru drumurile naţionale din administrarea Administraţiei Naţionale a Drumurilor din RomâniaRepartizarea anuală a surselor financiare pentru drumurile naţionale se face de către Administraţia Naţionala a Drumurilor din România, pe activităţi, lunar, în conformitate cu anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice, în funcţie de necesităţile justificate ale fiecărei categorii de lucrări.b) Pentru drumurile (naţionale, judeţene şi comunale) din administrarea consiliilor judeţene şi localeRepartizarea anuală a surselor financiare pe judeţe se face de către Administraţia Naţionala a Drumurilor din România, în funcţie de lungimea drumurilor naţionale, judeţene şi comunale din administrarea consiliilor judeţene şi locale, conform datelor din recensământul de trafic.În cadrul cheltuielilor curente se va prevedea un procent de 10% din totalul volumului acestora pentru acţiuni şi lucrări privind siguranţa circulaţiei rutiere.În cadrul cheltuielilor de capital se vor prevedea dotările de utilaje, instalaţii, echipamente şi mijloace de transport necesare regiilor judeţene de drumuri şi poduri, ţinând seama de dotarea existenta a acestora, de lungimea şi de traficul reţelei de drumuri judeţene şi comunale aflate în administrarea consiliului judeţean sau local.
 + 
Anexa 3a)    MINISTERUL TRANSPORTURILOR    ADMINISTRAŢIA NAŢIONALA A    DRUMURILOR DIN ROMÂNIA     DIRECŢIA REGIONALA DE DRUMURI    ŞI PODURI (D.R.D.P.) ……..    CONSILIUL JUDEŢEAN …………….    CONSILIUL LOCAL ……………….                       CERERE JUSTIFICATIVĂprivind sumele necesare pentru cheltuielile curente care se finanţează din Fondul special al drumurilor publice pentru luna …… 199 …….

               
    TOTAL – mii lei –
  din care:
    Reparaţii curente Întreţinere Administrare Reparaţii capitale Contribuţia Guvernului României pentru reabilitări de drumuri naţionale
  1 2 3
  1. Valoarea programului anual aprobat      
  2. Valoarea programului cumulat până la finele lunii pentru care se face solicitarea      
  3. Valoarea realizărilor cumulate de la începutul anului până la finele lunii precedente lunii în care se face solicitarea      
  4. Sumele cumulate de la începutul anului, alocate până la finele lunii precedente lunii în care se face solicitarea în baza cererilor justificative anterioare      
  5. Sumele necesare (2-4)      
  6. Sumele primite în plus faţă de deconturile justificative prezentate (4-3)      
  7. Sumele de alocat (5-6)      
    Datele se confirmă pe răspunderea noastră.
    Director, Preşedinte, Primar, D.R.D.P. CONSILIUL JUDEŢEAN CONSILIU LOCAL Director economic, (Contabil-şef), Contabil-şef, Contabil-şef,

    NOTĂ:    În anexa se va prezenta repartizarea pe sectoare de drum şi pe poziţii kilometrice pentru lucrările nominalizate conform programarilor aprobate. + 
Anexa 3b)    MINISTERUL TRANSPORTURILOR    ADMINISTRAŢIA NAŢIONALA A DRUMURILOR    DIN ROMÂNIA    CONSILIUL JUDEŢEAN …………….     CONSILIUL LOCAL ……………….                       CERERE JUSTIFICATIVĂprivind sumele necesare pentru cheltuielile de capital care se finanţează din Fondul special al drumurilor publice pentru luna …… 199 …….

           
      – mii lei –
  1. Valoarea programului anual aprobat  
  2. Valoarea programului cumulat până la finele lunii pentru care se face solicitarea  
  3. Valoarea realizărilor cumulate de la începutul anului până la finele lunii precedente lunii în care se face solicitarea  
  4. Sumele cumulate de la începutul anului, alocate până la finele lunii precedente lunii în care se face solicitarea în baza cererilor justificative anterioare  
  5. Sumele necesare (2-4)  
  6. Sumele primite în plus faţă de deconturile justificative prezentate (4-3)  
  7. Sumele de alocat (5-6)  
    Datele se confirmă pe răspunderea noastră.
    Director, D.R.D.P. Director economic, (Contabil-şef),
      CONSILIUL JUDEŢEAN  
    Preşedinte,   Director economic, (Contabil-şef),
      CONSILIU LOCAL  
    Primar,  

    NOTĂ:    În anexa se va prezenta repartizarea pe obiective, utilaje, echipamente şi alte dotări independente, conform programelor aprobate. + 
Anexa 4a)

               
  MINISTERUL TRANSPORTURILOR ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A DRUMURILOR DIN ROMÂNIA
    Aprobat
  Ministru,
  CERERE JUSTIFICATIVĂ privind sumele necesare pentru cheltuielile curente care se finanţează din Fondul special al drumurilor publice pentru luna ………….. 199 …..
    – mii lei –
  TOTAL din care:
    Reparaţii curente Întreţinere Administrare Reparaţii capitale Contribuţia Guvernului României pentru reabilitări de drumuri naţionale
    1 2 3
  1. Valoarea programului anual aprobat      
  2. Valoarea programului cumulat până la finele lunii pentru care se face solicitarea      
  3. Valoarea realizărilor cumulate de la începutul anului până la finele lunii precedente lunii în care se face solicitarea      
  4. Sumele cumulate de la începutul anului, alocate până la finele lunii precedente lunii în care se face solicitarea în baza cererilor justificative anterioare      
  5. Sumele necesare (2-4)      
  6. Sumele primite în plus faţă de deconturile justificative (4-3)      
  7. Sumele de alocat (5-6)      
    Datele se confirmă pe răspunderea noastră.
  Director general, Director economic,
  MINISTERUL TRANSPORTURILOR Avizat ──────
  Secretar de stat, DIRECŢII DE SPECIALITATE

    NOTĂ:    În anexa se va prezenta repartizarea pe sectoare de drum şi pe poziţii kilometrice pentru lucrările nominalizate conform programelor aprobate.    Prezenta anexa se întocmeşte de către Administraţia Naţionala a Drumurilor din România, separat, pentru drumurile naţionale şi pentru drumurile locale. + 
Anexa 4b)

         
  MINISTERUL TRANSPORTURILOR ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A DRUMURILOR DIN ROMÂNIA
    Aprobat
  Ministru,
  CERERE JUSTIFICATIVĂ privind sumele necesare pentru cheltuielile de capital care se finanţează din Fondul special al drumurilor publice pentru luna ……… 199 …….
    – mii lei –
   
  1. Valoarea programului anual aprobat
  2. Valoarea programului cumulat până la finele lunii pentru care se face solicitarea
  3. Valoarea realizărilor cumulate de la începutul anului până la finele lunii precedente lunii în care se face solicitarea
  4. Sumele cumulate de la începutul anului, alocate până la finele lunii precedente lunii în care se face solicitarea în baza cererilor justificative anterioare
  5. Sumele necesare (2-4)
  6. Sumele primite în plus faţă de deconturile justificative (4-3)
  7. Sumele de alocat (5-6)
  Datele se confirmă pe răspunderea noastră.
  Director general, Director economic,
  MINISTERUL TRANSPORTURILOR Avizat ──────
  Secretar de stat, DIRECŢII DE SPECIALITATE

    NOTĂ:    În anexa se va prezenta repartizarea pe obiective, utilaje, echipamente şi alte dotări independente conform programelor aprobate.    Prezenta anexa se întocmeşte de către Administraţia Naţionala a Drumurilor din România, separat, pentru drumurile naţionale şi pentru drumurile locale. + 
Anexa 4c)

               
  MINISTERUL TRANSPORTURILOR ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A DRUMURILOR DIN ROMÂNIA
    Aprobat
  Ministru,
  CERERE JUSTIFICATIVĂ privind sumele necesare pentru rambursări de credite interne (externe), plăţi de dobânzi şi comisioane la credite care se finanţează din Fondul special al drumurilor publice pentru drumuri naţionale pentru luna ……….. 199 ………….
  – mii lei –
  Explicaţii TOTAL din care:
  Rambursări de credite Plăţi de dobânzi şi comisioane
  1. Valoarea programului anual aprobat    
  2. Valoarea programului cumulat până la finele lunii pentru care se face solicitarea    
  3. Valoarea realizărilor cumulate de la începutul anului până la finele lunii precedente lunii în care se face solicitarea    
  4. Sumele cumulate de la începutul anului, alocate până la finele lunii precedente lunii în care se face solicitarea în baza cererilor justificative anterioare    
  5. Sumele necesare (2-4)    
  6. Sumele primite în plus faţă de deconturile justificative (4-3)    
  7. Sumele de alocat (5-6)    
  Datele se confirmă pe răspunderea noastră.    
  Director general, Director economic,
  MINISTERUL TRANSPORTURILOR Avizat ──────
  Secretar de stat, DIRECŢII DE SPECIALITATE

    NOTĂ:    Prezenta anexa se întocmeşte separat pentru rambursări de credite, plati de dobânzi şi comisioane la credite interne şi externe. + 
Anexa 5a)    ADMINISTRAŢIA NAŢIONALA A    DRUMURILOR DIN ROMÂNIA    DIRECŢIA REGIONALA DE DRUMURI    ŞI PODURI – (D.R.D.P.) ………….    CONSILIUL JUDEŢEAN ……………..    CONSILIUL LOCAL ………………..                   DECONT JUSTIFICATIVprivind sumele primite din Fondul special al drumurilor publice pentru luna ….

           
  – mii lei –
  Explicaţii Luna pentru care se justifică Cumulat de la începutul anului
  I. Venituri din sume primite din Fondul special al drumurilor publice, pentru:    
  A. Cheltuieli curente, din care:    
  Reparaţii curente, întreţinere şi administrare    
  Reparaţii capitale, din care:    
    – Contribuţia în lei a părţii române*)    
  B. Cheltuieli de capital    
  II. Cheltuieli totale, din care:    
  A. Cheltuieli curente, din care:    
  Reparaţii curente, întreţinere şi administrare    
  Reparaţii capitale, din care:    
    – Reparaţii capitale    
    – Contribuţia în lei a părţii române*)    
  B. Cheltuieli de capital    
  III. Diferenţa de regularizat (I-II)    
  Datele se confirmă pe propria răspundere.    
    D.R.D.P.  
  Director, Director economic, (contabil-şef)
  CONSILIUL JUDEŢEAN Preşedinte,  
  CONSILIUL LOCAL Primar,

    NOTĂ:    În anexa se va prezenta:    * pentru cheltuieli curente – repartizarea pe categorii de drum şi pe poziţii kilometrice pentru fiecare dintre lucrările nominalizate, conform programelor aprobate;    * pentru cheltuieli de capital – repartizarea pe obiective, utilaje, echipamente şi alte dotări, conform programelor aprobate.––––    *) Contribuţia în lei a părţii române la cofinantarea lucrărilor şi obiectivelor cuprinse în acordurile de împrumut încheiate de statul român sau de Administraţia Naţionala a Drumurilor din România, având garanţia statului, cu organisme financiare internaţionale. + 
Anexa 5b)

           
  MINISTERUL TRANSPORTURILOR ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A DRUMURILOR DIN ROMÂNIA
    Aprobat
  Ministru,
  DECONT JUSTIFICATIV privind sumele primite din Fondul special al drumurilor publice pentru luna ……….. 199 ….
  – mii lei –
    Explicaţii Luna pentru care se justifică Cumulat de la începutul anului
  I. Venituri din sume primite din Fondul special al drumurilor publice, pentru:    
  A. Cheltuieli curente, din care:    
    – Reparaţii curente, întreţinere şi administrare    
    – Reparaţii capitale din care:    
    – Contribuţia în lei a părţii române (*)    
  B. Cheltuieli de capital    
  C. Rambursări de credite externe, plăţi de dobânzi şi comisioane, din care:    
    – Rambursări de credite externe    
    – Plăţi de dobânzi şi comisioane    
  D. Rambursări de credite interne, plăţi de dobânzi şi comisioane, din care:    
    – Rambursări de credite interne    
    – Plăţi de dobânzi şi comisioane    
  II. Cheltuieli totale, din care:    
  A. Cheltuieli curente, din care:    
    – Reparaţii curente, întreţinere şi administrare    
    – Reparaţii capitale, din care:    
    – Reparaţii capitale    
    – Contribuţia în lei a părţii române*)    
  B. Cheltuieli de capital    
  C. Rambursări de credite externe, plăţi de dobânzi şi comisioane aferente acestora, din care:    
    – Rambursări de credite externe    
    – Plăţi de dobânzi şi comisioane    
  D. Rambursări de credite interne, plăţi de dobânzi şi comisioane aferente acestora, din care:    
    – Rambursări de credite interne    
    – Plăţi de dobânzi şi comisioane    
  III. Diferenţa de regularizat (I-II)    
    Datele se confirmă pe propria răspundere.
  ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A DRUMURILOR DIN ROMÂNIA
  Director general, Director economic,
  MINISTERUL TRANSPORTURILOR  Avizat ──────
  Secretar de stat, DIRECŢII DE SPECIALITATE

    NOTĂ:    În anexa se va prezenta:    * pentru cheltuieli curente – repartizarea pe categorii de drum şi pe poziţii kilometrice pentru fiecare dintre lucrările nominalizate, conform programelor aprobate;    * pentru cheltuieli de capital – repartizarea pe obiective, utilaje, echipamente şi alte dotări, conform programelor aprobate.    Prezenta anexa se întocmeşte separat pentru veniturile şi cheltuielile aferente drumurilor naţionale şi, respectiv, pentru veniturile şi cheltuielile aferente drumurilor locale.––––    *) Contribuţia în lei a părţii române la cofinantarea lucrărilor şi obiectivelor cuprinse în acordurile de împrumut încheiate de statul român sau de Administraţia Naţionala a Drumurilor din România, având garanţia statului, cu organisme financiare internaţionale. + 
Anexa 6                  CONTUL DE EXECUŢIEprivind Fondul special al drumurilor publice la data de ………

       
    – mii lei –
  Denumirea indicatorilor Program Realizări
  I. VENITURI – TOTAL    
  Venituri curente    
  A. Venituri fiscale    
  A.2. Impozite indirecte    
  Alte impozite indirecte*)    
  – Cota asupra preţului cu ridicata, exclusiv accizele, pentru carburanţii auto livraţi la intern de către producători şi valorii în vamă pentru carburanţii auto importaţi    
  – Cota asupra preţului cu ridicata, exclusiv accizele, pentru autovehiculele şi remorcile livrate de către producătorii din ţară pe piaţa internă şi valorii în vamă a autovehiculelor şi remorcilor importate    
  – Suma fixă anuală plătită de proprietarii de autovehicule şi remorci pentru utilizarea drumurilor publice    
  II. CHELTUIELI-TOTAL**)    
  Cheltuieli curente    
  Cheltuieli materiale şi servicii***)    
  Cheltuieli de capital    
  Rambursări de credite externe, plăţi de dobânzi şi comisioane la credite externe    
  Rambursări de credite interne, plăţi de dobânzi şi comisioane la credite interne    
  a) Pentru drumuri naţionale    
  ACŢIUNI ECONOMICE    
  TRANSPORTURI ŞI COMUNICAŢII    
  Cheltuieli curente    
  Cheltuieli materiale şi servicii***)    
  Reparaţii curente, întreţinere şi administrare    
  Reparaţii capitale    
  Contribuţia în lei a părţii române****)    
  Cheltuieli de capital    
  Rambursări de credite externe, plăţi de dobânzi şi comisioane la credite externe    
  Rambursări la credite interne, plăţi de dobânzi şi comisioane la credite interne    
  Drumuri şi poduri    
  b) Pentru drumuri locale    
  ACŢIUNI ECONOMICE    
  TRANSPORTURI ŞI COMUNICAŢII    
  Cheltuieli curente    
  Cheltuieli materiale şi servicii    
  Reparaţii curente, întreţinere şi administrare    
  Reparaţii capitale    
  Cheltuieli de capital    
  Investiţii ale instituţiilor publice    
  Investiţii ale regiilor autonome    
  Drumuri şi poduri  

–––––    *) Inclusiv încasările din restantele din anii precedenti din aplicarea Legii nr. 13/1994, care, în execuţie, se vor evidenţia distinct.    **) Disponibilul din anii precedenti la Fondul special pentru dezvoltarea şi modernizarea drumurilor publice, constituit potrivit Legii nr. 13/1994, se va utiliza în limita cheltuielilor aprobate.    ***) Inclusiv diferenţa rămasă neacoperita de la bugetul de stat pentru contribuţia părţii române la lucrările realizate din împrumuturi externe.    ****) Contribuţia în lei a părţii române la cofinantarea lucrărilor şi obiectivelor cuprinse în acordurile de împrumut încheiate de statul român sau de Administraţia Naţionala a Drumurilor din România, având garanţia statului, cu organisme financiare internaţionale. + 
Anexa 7

       
  Sucursale Filiale Sucursale şi filiale C.E.C.
  Alba   Alba Iulia, piaţa Iuliu Maniu nr. 13
    Aiud Aiud, piaţa Cuza Vodă nr. 24
  Arad   Arad, Bd. Revoluţiei nr. 57
  Argeş   Piteşti, Bd. Republicii, bl. E3b, centru
    Câmpulung Câmpulung, str. Nicolae Leonard, bl. A10
  Bacău   Bacău, Bd. Unirii nr. 11
    Moineşti Moineşti, str. Tudor Vladimirescu, bl. F
    Oneşti Oneşti, bd. Belvedere nr. 1
  Bihor   Oradea, Piaţa Independenţei, bl. A3-A4
  Bistriţa-Năsăud   Bistriţa, str. Mihai Eminescu nr. 2
  Botoşani   Botoşani, Piaţa Revoluţiei nr. 3
    Dorohoi Dorohoi, str. C. Dobrogeanu-Gherea nr. 6
  Braşov   Braşov, Str. Mureşenilor nr. 6
    Făgăraş Făgăraş, Bd. Unirii nr. 6B
  Brăila   Brăila, Bd. Independenţei, bl. A2 + A2 bis
  Buzău   Buzău, Bd. Unirii, bl. 14IJK 15A
  Caraş-Severin   Reşiţa, piaţa 1 Decembrie 1918 nr. 9
    Caransebeş Caransebeş, str. Mihai Viteazul nr. 12
  Călăraşi   Călăraşi, Str. Progresului nr. 23
    Olteniţa Olteniţa, Str. Argeşului nr. 78
  Cluj   Cluj-Napoca, bd. 21 Decembrie nr. 23-35
    Dej Dej, str. 1 Mai nr. 9
    Turda Turda, Piaţa Romană nr. 14, bl. O
  Constanţa   Constanţa, bd. Tomis nr. 79-89
    Medgidia Medgidia, Str. Halei nr. 1
  Covasna   Sfântu Gheorghe, str. Mihai Viteazul nr. 2
  Dâmboviţa   Târgovişte, Bd. Independenţei nr. 3
    Găeşti Găeşti, Str. Unirii, bl. 30
  Dolj   Craiova, str. Sfântu Dumitru, bl. 1-3-5
    Băileşti Băileşti, Str. Victoriei nr. 166
  Galaţi   Galaţi, str. Domnească nr. 24, bl. Modern
    Tecuci Tecuci, str. Ion Petrovici nr. 2
  Giurgiu   Giurgiu, Str. Gării nr. 1, bl. 48
  Gorj   Târgu Jiu, str. Traian, bl. C1
  Harghita   Miercurea-Ciuc, str. Florilor nr. 24
    Gheorgheni Gheorgheni, str. Nicolae Bălcescu nr. 15
    Odorheiu Secuiesc Odorheiu Secuiesc, bl. Kossuth Lajos nr. 1
  Hunedoara   Deva, bd. 22 Decembrie nr. 90, bl. 26
    Hunedoara Hunedoara, str. Avram Iancu nr. 14
    Petroşani Petroşani, str. 1 Decembrie 1918 nr. 61
  Ialomiţa   Slobozia, str. Matei Basarab, bl. A5
  Iaşi   Iaşi, str. A. Pann nr. 38, bl. 1-A1
    Paşcani Paşcani, Piaţa Moldovei, bl. Moldova
  Maramureş   Baia Mare, Bd. Unirii nr. 12 A
    Sighetu Marmaţiei Sighetu Marmaţiei, piaţa 1 Decembrie nr. 1
  Mehedinţi   Drobeta-Turnu Severin, str. Dimitrie Cantemir nr. 6
  Mureş   Târgu Mureş, bd. 1 Decembrie 1918 nr. 1
    Reghin Reghin, bd. Unirii, bl. 19
    Sighişoara Sighişoara, str. 1 Decembrie 1918 nr. 8-10
  Neamţ   Piatra-Neamţ, str. Ozana nr. 2, bl. M1
    Roman Roman, piaţa Ştefan cel Mare, bl. 6
  Olt   Slatina, bd. Alexandru Ioan Cuza nr. 32
    Caracal Caracal, Str. Trandafirilor, bl. ABC
  Prahova   Ploieşti, str. Cuza Vodă, bl. B1-B2
    Câmpina Câmpina, str. Carol I, bl. BC 32-34
  Satu Mare   Satu Mare, calea Traian nr. 2
    Carei Carei, str. Mihai Viteazul nr. 2, bl. MV 18-20
  Sălaj   Zalău, bd. Mihai Viteazul, bl. D
  Sibiu   Sibiu, str. Samuel Bruckenthal nr. 2
    Mediaş Mediaş, str. L. Roth nr. 19
  Suceava   Suceava, str. Curtea Domnească, bl. 14
    Câmpulung Câmpulung Moldovenesc, str. Dimitrie
    Moldovenesc Cantemir, bl. 31
    Rădăuţi Rădăuţi, Aleea Primăverii
    Vatra Dornei Vatra Dornei, str. Mihai Eminescu nr. 42
  Teleorman   Alexandria, str. Bucureşti nr. 59
    Roşiori de Vede Roşiori de Vede, Calea Dunării nr. 32
    Turnu Măgurele Turnu Măgurele, Str. Independenţei, bl. D16
  Timiş   Timişoara, str. E. Carusso nr. 1
    Lugoj Lugoj, str. Asztalos nr. 1-3
  Tulcea   Tulcea, str. Babadag nr. 11, bl. 5
  Vaslui   Vaslui, str. Ştefan cel Mare nr. 75, bl. 75
    Bârlad Bârlad, Str. Republicii nr. 200, bl. D1-8
    Huşi Huşi, str. General Teleman nr. 1, bl. A1
  Vâlcea   Râmnicu Vâlcea, Calea lui Traian nr. 150
    Drăgăşani Drăgăşani, str. Gib Mihăescu, bl. A1
  Vrancea   Focşani, str. Alexandru Vlăhuţă nr. 27
  S.M.B.   Bucureşti, Calea Victoriei nr. 11
    Sector 1 Bucureşti, şos. Ştefan cel Mare nr. 1-3, bl. 1
    Sector 2 Bucureşti, şos. Ştefan cel Mare nr. 31, bl. 29
    Sector 3 Bucureşti, str. Dristor nr. 81-88, bl. B13
    Sector 4 Bucureşti, bd. Alexandru Obreja, Complexul Comercial Berceni Sud 1
    Sector 5 Bucureşti, Calea Victoriei nr. 13
    Sector 6 Bucureşti, str. Ion Câmpineanu nr. 23

 + 
Anexa 8SECŢIILEAdministraţiei Naţionale a Drumurilor din România, din teritoriu, care distribuie rovignete cu menţiunea "Gratuit"D.R.D.P. Bucureşti – Bucureşti, bd. Golescu nr. 38, fax: 6387385Secţii:––-Bucureşti Nord, sos. Chitila nr. 232, sectorul 1Bucureşti Sud, Autostrada Bucureşti-Pitesti km 10+200Alexandria, str. 1 Mai nr. 107, bl. 11, sc. A, et. 3, judeţul TeleormanPitesti, Str. Depozitelor nr. 14 bis, judeţul ArgesTargoviste, str. Rodnei nr. 41, judeţul DambovitaPloiesti, str. Maramures nr. 6, judeţul PrahovaBuzau, Str. Independentei nr. 63, judeţul BuzauS.U.G.T.T. Ploiesti, str. Mărfuri nr. 7, judeţul PrahovaVama Giurgiu – SediuSecţia de control taxare GiurgiuD.R.D.P. Craiova – Craiova, str. Nicolae Titulescu nr. 171A, judeţul Dolj, fax: 051/182231Secţii:––-Craiova, judeţul DoljDrobeta-Turnu Severin, str. Topolnitei nr. 24, judeţul MehedintiTargu Jiu, Calea Severinului nr. 213, judeţul GorjRamnicu Valcea, Calea lui Traian nr. 15, judeţul ValceaSlatina, str. Pitesti nr. 187, judeţul OltS.U.G.T.T. Craiova, str. Nicolae Titulescu nr. 171B, judeţul DoljD.R.D.P. Timişoara – Timişoara, Str. Giurgiului nr. 18, judeţul Timiş, fax: 190609Secţii:––-Arad, Calea Ardealului, judeţul AradCaransebes, str. Sesul Roşu nr. 12A, judeţul Caraş-SeverinDeva, Str. Randunicii nr. 3A, judeţul HunedoaraOrşova, Str. Garii nr. 9, judeţul MehedintiTimişoara, str. Emil Zola nr. 159, judeţul TimişS.U.G.T.T. Timişoara, Str. Ardealului nr. 11, judeţul TimişLaboratorul Central A.D.P., Timişoara, Str. Giurgiului nr. 8, judeţul Timiş, tel: 056/219158D.R.D.P. Cluj – Cluj-Napoca, str. Karl Marx nr. 128, judeţul Cluj, fax: 432446Secţii:––-Cluj-Napoca, Str. Dunării nr. 24, judeţul ClujBistrita, str. Petru Maior nr. 1, judeţul Bistrita-NasaudAlba Iulia, str. Garii nr. 2, judeţul AlbaBaia Mare, str. Horea nr. 2, judeţul MaramuresOradea, Str. Sucevei, judeţul BihorZalau, Str. Nucilor nr. 1, judeţul SalajSatu Mare, str. Gheorghe Baritiu nr. 127, judeţul Satu MareS.U.G.T.T. Cluj-Napoca, Str.Fabricii, judeţul ClujA.L.R. Cluj-Napoca, Str. Cojocnei nr. 93-99, judeţul ClujD.R.D.P. Braşov – Braşov, Str. Castelului nr. 148, fax: 152343Secţii:––-Braşov, Str. Spicului nr. 2, judeţul BraşovSibiu, Str. Graului nr. 27, judeţul SibiuMiercurea-Ciuc, str. Pictor Nagy Imre nr. 77, judeţul HarghitaSfîntu Gheorghe, Str. Ciucului nr. 139, judeţul CovasnaS.U.G.T.T. Braşov, str. Traian Grozavescu nr. 8, judeţul BraşovTargu Mures, str. Sinaia nr. 4, judeţul MuresD.R.D.P. Iaşi – Iaşi, str. Gh. Asachi nr. 19, judeţul Iaşi, fax: 214432Secţii:––-Iaşi, str. Ghica Voda nr. 46, judeţul IaşiBarlad, calea Tecuci nr. 12, judeţul VasluiSuceava, str. Alexandru Ghica nr. 10, judeţul SuceavaBotosani, str. Victoria nr. 9, judeţul BotosaniPiatra-Neamt, str. Elena Cuza nr. 8, judeţul NeamtGalaţi, str. Traian nr. 397, judeţul GalaţiBacau, str. C. Musat nr. 1, judeţul BacauCampulung Moldovenesc, str. Ciprian Porumbescu nr. 33, judeţul SuceavaFocsani, str. 1 Decembrie 1918, judeţul VranceaS.U.G.T.T. Iaşi, str. Sergent Grigore Ion nr. 10, judeţul IaşiLaboratorul Central, str. Sergent Grigore Ion nr. 10, judeţul IaşiD.R.D.P. Constanta – Constanta, str. I.C.Bratescu nr. 1, judeţul Constanta, fax: 674371Secţii:––-Constanta, str. Alba Iulia nr. 17, judeţul ConstantaTulcea, Str. Isaccei nr. 123, judeţul TulceaBrăila, str. Grivita nr. 205, judeţul BrăilaFetesti, Str. Depoului nr. 57, judeţul IalomitaAtelierul Mecanic Constanta, bd. I.C. Bratianu nr. 140, judeţul ConstantaCalarasi, Prelungirea Bucureşti nr. 389, judeţul CalarasiSlobozia, Str. Viilor nr. 633, judeţul IalomitaA.L.R. Constanta, bd. I.C.Bratianu nr. 140, judeţul ConstantaAgenţia de Taxare Agigea, tel: 041/742728Agenţia de Taxare Negru Voda, comanda 222Agenţia de Taxare Giurgeni, tel: 041/870245Agenţia de Taxare Fetesti, tel: 043/362822 ––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x