NORME METODOLOGICE nr. 345.750 din 3 decembrie 1999

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR nr. 345.750 din 3 decembrie 1999MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE SI AMENAJARII TERITORIULUInr. 12.076/N.N. din 3 decembrie 1999MINISTERUL INDUSTRIEI SI COMERTULUInr. 162.901 din 29 noiembrie 1999
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 55 din 4 februarie 2000
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 643 12/08/1999
ActulREFERIRE LALEGE 130 20/07/1999
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind modul de decontare a cheltuielilor efectuate de antreprenorii români pe perioada de sistare a lucrărilor de construcţii-montaj la Combinatul minier de imbogatire a minereurilor acide cu conţinut de fier de la Krivoi Rog – Ucraina, emise în baza Hotărârii Guvernului nr. 643/1999



I. Prevederi generale1. În baza Hotărârii Guvernului nr. 643/1999, denumita în continuare hotărâre, Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului şi Ministerul Industriei şi Comerţului asigura finanţarea şi verificarea decontării cheltuielilor efectuate de antreprenorii români „Arcif” – S.A., „Arcom” S.A. şi „Uzinexportimport” – S.A. pe perioada de sistare a lucrărilor de construcţii-montaj la Combinatul minier de imbogatire a minereurilor acide cu conţinut de fier de la Krivoi Rog – Ucraina.2. Activităţile prevăzute la art. 1 din hotărâre, precum şi numărul de personal necesar în vederea realizării acestora se aproba prin convenţie încheiată între ordonatorii de credite – Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului şi antreprenorii români "Arcom" – S.A. şi "Arcif" – S.A., Ministerul Industriei şi Comerţului şi antreprenorii "Uzinexportimport" – S.A. şi "Ipromet" – S.A.II. Decontarea lucrărilor1. Cheltuielile efectuate de antreprenorii români pentru activităţile prevăzute în hotărâre sunt următoarele:– cheltuieli de personal (paza, întreţinere, reexport, gestiuni, administraţie):a) salarii brute, negociate în cadrul societăţilor comerciale, drepturi pentru concediul de odihnă şi concediul medical;b) diurne de detaşare şi de delegaţie;c) CAS, fond de asigurări de sănătate, fond de risc şi accident, fond pentru plata ajutorului de şomaj;d) comisioane plătite direcţiilor generale de muncă şi protecţie socială conform Legii nr. 130/1999;– cheltuieli cu chiriile pentru mijloacele fixe aflate în şantier, pentru care s-au primit facturi înainte de data hotărârii;– cheltuieli cu casarea mijloacelor fixe (manipulare, tăiere, încărcare-descărcare, depozitare, transport);– cheltuieli cu amortizarea mijloacelor fixe;– cheltuieli efectuate pentru şantierul Krivoi Rog (telefon, fax, deplasări în şantier).2. Decontarea cheltuielilor se realizează pe baza următoarelor documente:– centralizator stat de plată salarii, diurne şi obligaţii faţă de bugetul de stat şi bugetul asigurărilor sociale de stat, sub semnatura autorizata a antreprenorilor;– centralizator facturi, chitanţe, bonuri de consum, alte documente financiare româneşti şi ucrainene;– deconturi privind:● decontarea comisioanelor şi spezelor bancare aferente operaţiunilor efectuate pentru şantierul Krivoi Rog – Ucraina;● cheltuielile legate de naveta;● cheltuielile cu amortizarea mijloacelor fixe;● cheltuielile efectuate de antreprenori pentru şantierul Krivoi Rog – Ucraina;● cheltuielile legate de casarea mijloacelor fixe pe plan local.3. Antreprenorii vor depune documentele pentru decontarea cheltuielilor în termen de 5 (cinci) zile de la data încheierii trimestrului.4. În termen de 10 (zece) zile ordonatorii de credite Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului şi Ministerul Industriei şi Comerţului – verifica documentele de plată prezentate de antreprenori, în conformitate cu prevederile art. 2 din hotărâre.5. Cheltuielile pentru care antreprenorii nu au putut prezenta documentele de decont pentru trimestrul de referinţa se decontează în trimestrul următor, în aceleaşi condiţii.Cheltuieli de întreţinere:a) materiale necesare pentru intervenţiile la lucrările de baza, executate şi nereceptionate, şi pentru întreţinerea organizării de şantier şi cheltuielile interne şi internaţionale generate de manipularea şi transportul acestora;b) carburanţi şi lubrifianţi pentru mijloacele auto şi utilajele care participa la lucrările de întreţinere în perioada de sistare, efectuate pe teritoriul românesc şi ucrainean, generate de manipularea şi transportul acestora;c) cheltuieli pentru consumul de apa, canal, fax, electricitate, încălzire, gaze;d) cheltuieli pentru medicamente şi spitalizari;e) cheltuieli pentru alimente;f) cheltuieli pentru consumabile, obiecte de inventar;g) cheltuieli pentru protecţia muncii;h) cheltuieli pentru transportul personalului (România – Ucraina, retur şi pe plan local).Cheltuieli cu reexportul:a) cheltuieli cu autorizaţiile pentru reexport;b) cheltuieli de transport (Societatea Comercială "Romtrans" – S.A. şi regiile autonome "Administraţia Naţionala a Drumurilor din România" şi "Societatea Naţionala a Căilor Ferate Române");c) cheltuieli cu transportul pe căile ferate ucrainene;d) taxe şi comisioane vamale;e) taxe de drum intern şi internaţional;f) cheltuieli de manipulare, de încărcare-descărcare şi de transport înspre şi dinspre rampa;g) cheltuieli pentru reparaţiile la mijloacele fixe aduse din reexport;h) cheltuieli pentru pregătirea mijloacelor de transport auto în vederea reexportului.Cheltuieli cu comisioane şi speze bancareCheltuieli legate de naveta (salariu, diurna, cheltuieli de transport pe parcurs intern şi extern, carburanţi şi lubrifianţi)III. Verificarea operaţiunilorÎn afară documentelor justificative pentru cheltuielile efectuate şi prezentate la decontare, prevăzute la cap. II, ordonatorul de credite verifica:– realizarea activităţilor prevăzute la art. 1 din hotărâre;– întocmirea documentelor justificative.Ministrul lucrărilor publiceşi amenajării teritoriului,Nicolae NoicaMinistrul finanţelor,Decebal Traian RemesMinistrul industriei şi comerţului,Radu Berceanu + 
Anexa 1    FILIALA ………….                      SITUAŢIAprivind cheltuielile pe trimestrul ………… anul …….

  Nr. crt. Nomenclatorul de cheltuieli (pe activităţi) Codul de identificare în contabilitate Cheltuieli Echivalentul Cursul de schimb la finele trimestrului*)
  lei $ grivne lei $ lei/$ grivnă/$
  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
  1. Cheltuieli cu paza obiectivelor de bază, O. S. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  2. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  3. Cheltuieli cu întreţinerea şi funcţionarea centralelor termice . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  4.                  
  5.                  
                   
                   
    TOTAL:                
     
  Director, Contabil-şef,
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

───────────────    *) Se anexează copii de pe documentele oficiale privind cursul de schimb valutar. + 
Anexa 2    FILIALA ………………               CENTRALIZATORULcheltuielilor în lei pe trimestrul ……………. anul …………

  Activitatea Codul Salariile Alte cheltuieli Total
  1 2 3 4 5
  1. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  2. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  3. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
         
         
         
  TOTAL:        
     
  Director, Contabil-şef,
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

    NOTĂ:    Se anexează copii de pe statele de plată pe luni şi pe formaţii, precum şi de pe alte documente oficiale (facturi, bonuri de consum, chitanţe etc.). + 
Anexa 3    FILIALA ……………..                   CENTRALIZATORULcheltuielilor în dolari S.U.A. pe trimestrul ………………. anul ………..

  Activitatea Codul Indemnizaţiile Alte cheltuieli Total
  1 2 3 4 5
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  TOTAL:        
     
  Director, Contabil-şef,
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

    NOTĂ:    Se anexează copii de pe listele pentru plata diurnei pe luni şi pe formaţii, precum şi de pe alte documente oficiale (facturi, bonuri de consum etc.). + 
Anexa 4    FILIALA …………..               CENTRALIZATORULcheltuielilor în grivne pe trimestrul …………. anul……………..

  Activitatea Codul Valoarea cheltuielilor (grivne) Documentul (nr. /data)
  1 2 3 4
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  TOTAL:      
     
  Director, Contabil-şef,
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

    NOTĂ:    Se anexează copii de pe documentele oficiale (facturi, bonuri de consum etc.).–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x