NORME METODOLOGICE*) nr. 213 din 5 februarie 1996 *** Republicată

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 138 din 6 aprilie 1998
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulCOMPLETAT DEORDIN 998 20/05/1998
ActulCOMPLETAT DENORMA 20/05/1998
ActulINCETAT APLICABILITATEAORDIN 1772 11/09/1998
ActulMODIFICAT DEORDIN 998 20/05/1998
ActulMODIFICAT DENORMA 20/05/1998
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREPUBLICARE IN BAZAORDIN 457 09/03/1998
ActulREFERIRE LAHG 107 26/02/1998
ActulREFERIRE LAORDIN 213 05/02/1996
ActulREPUBLICA PEORDIN 213 05/02/1996
ActulREPUBLICA PENORMA (R) 213 05/02/1996
ActulREPUBLICA PENORMA 05/02/1996
ActulPENTRU APLICAREAOG 23 11/08/1995
ActulPENTRU APLICAREAOG (R) 23 11/08/1995
ActulREFERIRE LAOG 23 11/08/1995
ActulREFERIRE LALEGE 32 12/11/1968
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCOMPLETAT DEORDIN 998 20/05/1998
ActulCOMPLETAT DENORMA 20/05/1998
ActulINCETAT APLICABILITATEAORDIN 1772 11/09/1998
ActulMODIFICAT DEORDIN 998 20/05/1998
ActulMODIFICAT DENORMA 20/05/1998
ActulSE VA REPUBLICA IN BAZAORDIN 998 20/05/1998
ActulSE VA REPUBLICA IN BAZANORMA 20/05/1998

de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din tutun şi băuturi alcoolice



–––-Notă *) Republicate în temeiul art. II din Normele metodologice pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din tutun şi băuturi alcoolice, cu modificările ulterioare, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 457/1998, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 136 din 3 aprilie 1998.Normele metodologice au mai fost republicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 374 din 23 decembrie 1997.1. Potrivit prevederilor art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 23/1995, republicată, denumita în continuare ordonanţa, comercializarea pe teritoriul României a tigaretelor, a produselor din tutun şi a băuturilor alcoolice din producţia interna şi din import se poate face numai dacă acestea sunt marcate.Începând cu data intrării în vigoare a prevederilor ordonanţei se interzic producerea şi introducerea pe teritoriul vamal al României a produselor nemarcate, ce intra sub incidenţa prevederilor ordonanţei; cu excepţiile prevăzute de aceasta.2. Potrivit prevederilor art. 2 din ordonanţa, începând cu data de 1 martie 1996, sunt supuse marcarii tigaretele şi produsele din tutun.Până la data de 1 mai 1996, agenţii economici producători, importatori şi comercianţi sunt obligaţi sa lichideze stocurile de tigarete şi de produse din tutun, nemarcate.Începând cu data de 1 mai 1998 se introduce sistemul de marcare pentru următoarele grupe de băuturi alcoolice**):a) alcool etilic alimentar şi băuturi spirtoase;b) tuica şi rachiuri naturale;c) vinuri;d) băuturi pe bază de vin.Stocurile de băuturi alcoolice nemarcate, existente la agenţii economici care desfăşoară activitate numai în reţeaua comercială, vor fi lichidate până la data de 1 iulie 1998.Nu sunt supuse sistemului de marcare băuturile alcoolice care se comercializează în stare vărsată.––––-Notă **) A se vedea Hotărârea Guvernului nr. 107/1998, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 94 din 27 februarie 1998, cu erata publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 98 din 2 martie 1998.3. Marcarea tigaretelor şi a produselor din tutun se face prin timbre.Marcarea băuturilor alcoolice se face prin banderole.Machetele timbrelor şi ale banderolelor sunt prezentate în anexa A1 la prezentele norme metodologice.Marcajele se tiparesc de către unitatea specializată, autorizata de Ministerul Finanţelor.4. Aplicarea marcajelor se face, potrivit prevederilor art. 4 alin. 1 din ordonanţa, pe ambalajul individual al produsului, pe sistemul de închidere, astfel încât prin deschiderea ambalajului să se deterioreze marcajul.Banderolele pentru marcarea băuturilor alcoolice se aplică pe sistemul de închidere a buteliilor sau a cutiilor tip tetra pak, tetra brik etc., în forma de "U" sau "L".În cazul în care pachetele, cutiile sau sticlele sunt invelite în celofan sau sunt prevăzute cu un alt invelis de protecţie transparent, marcajele se aplică sub acest invelis.Produsele de natura celor supuse marcarii – nemarcate sau cu marcaje false – devenite proprietatea statului prin confiscare, potrivit legii, vor purta marcaje speciale, realizate de către unitatea autorizata de Ministerul Finanţelor cu tipărirea acestora.Ministerul Finanţelor va desemna unitatea care va aplica aceste marcaje. Valorificarea produselor respective se va face potrivit prevederilor legale în vigoare.5. Potrivit prevederilor art. 5 din ordonanţa, responsabilitatea marcarii produselor revine agenţilor economici producători sau importatori care deţin licenţe pentru atestarea dreptului de marcare. Marcajele se aplică efectiv pe produs de către producătorul intern sau extern.A. Pentru producţia interna de produse supuse marcarii, licentele pentru atestarea dreptului de marcare se acordă de către Ministerul Finanţelor în cazul tigaretelor şi al produselor din tutun şi de către direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti în cazul alcoolului şi al băuturilor alcoolice.Aceste licenţe se acordă în baza:a) unei cereri-tip, conform modelului prezentat în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice;b) unei fotocopii de pe licenta de fabricaţie, eliberata de Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, certificată de organele fiscale, pentru conformitate cu originalul;c) documentelor legale de constituire a societăţii comerciale, cu toate modificările intervenite până la data solicitării licenţei (statutul societăţii comerciale, hotărârea judecătorească de înfiinţare a acesteia, certificatul de înmatriculare la registrul comerţului, certificatul de înregistrare fiscală);d) cazierelor judiciare ale administratorilor şi directorilor executivi;e) declaraţiei pe propria răspundere a solicitantului privind sediul social, filialele, sucursalele, punctele de lucru, birourile, spaţiile de depozitare, magazinele şi orice alte locuri unde îşi desfăşoară activitatea, precum şi adresele acestora.Termenul de eliberare a licenţei menţionate mai sus este de 15 zile de la data depunerii documentaţiei complete de către agentul economic. Aceasta licenta are acelaşi termen de valabilitate ca şi licenta de fabricaţie eliberata de Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei.Licenta pentru atestarea dreptului de marcare se acordă şi agenţilor economici care cumpara de la agenţii economici producători sau importatori produse de natura celor prevăzute la pct. 2 alin. 3 din prezentele norme metodologice, în stare vărsată, în vederea imbutelierii şi comercializării.Licenta poate fi acordată numai agenţilor economici – persoane fizice autorizate sau persoane juridice – înmatriculaţi în România.B. Pentru importul de produse supuse marcarii, licentele de import se acordă de Ministerul Finanţelor, în cazul tigaretelor şi produselor din tutun, iar pentru alcool şi băuturi alcoolice, de către direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi, respectiv, a municipiului Bucureşti.Licenta este nominală şi nu poate fi cedata direct sau indirect. Aceasta poate fi însă utilizata şi de către sucursalele sau filialele, cu sau fără personalitate juridică, ale agentului economic deţinător de licenţă. Aceste licenţe se acordă în baza unei cereri-tip, prezentată în anexa nr. 1a), la prezentele norme metodologice.În cazul importului de produse supuse marcarii, cererea va fi însoţită de următoarele documente, în fotocopii certificate de organele fiscale, pentru conformitate cu originalul:a) documentele legale de constituire a societăţii comerciale, cu toate modificările intervenite până la data solicitării licenţei (statutul societăţii comerciale, hotărârea judecătorească de înfiinţare a acesteia, certificatul de înmatriculare la registrul comerţului, certificatul de înregistrare fiscală);b) cazierele judiciare ale administratorilor şi directorilor executivi;c) contractul încheiat direct între importator şi producătorul extern sau reprezentantul acestuia. În cazul în care contractul este încheiat cu un reprezentant al producătorului extern, se va prezenta un document care să ateste relaţia contractuală dintre producătorul extern şi furnizorul extern al deţinătorului de licenţă;d) scrisoare de bonitate bancară;e) declaraţie pe propria răspundere a solicitantului privind sediul social, filialele, sucursalele, punctele de lucru, birourile, spaţiile de depozitare, magazinele şi orice alte locuri unde îşi desfăşoară activitatea, precum şi adresele acestora.Cererile, însoţite de documentele prevăzute mai sus, se înregistrează la Ministerul Finanţelor, la direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz, în Registrul de evidenta a cererilor pentru acordarea licenţelor de import, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.În vederea obţinerii licenţei pentru atestarea dreptului de marcare, importatorii vor prezenta următoarele documente:a) cerere-tip, conform modelului prezentat în anexa nr. 1;b) o fotocopie de pe licenta de import, certificată de organele fiscale, pentru conformitate cu originalul.Termenul de eliberare a licenţelor pentru importatori este de 15 zile de la data depunerii documentaţiilor complete de către agenţii economici, iar termenul de valabilitate a acestor licenţe este până la data de 31 decembrie a fiecărui an.6. Potrivit prevederilor art. 5 alin. 2 din ordonanţa, produsele marcate cu timbre, banderole sau etichete, deteriorate sau marcate altfel decât se prevede la art. 3 şi 4 din ordonanţa, sunt considerate nemarcate, fapta sanctionandu-se potrivit prevederilor art. 15 lit. d) din ordonanţa.7. Pentru situaţiile în care nu se prevede obligativitatea marcarii prevăzute la art. 7 din ordonanţa, producătorii şi importatorii sunt obligaţi sa conducă evidente distincte, pe bază de documente justificative (pentru producţia interna: fişa limita, raportul de producţie, nota de predare, fişa de magazie, facturile, după caz, iar pentru import: factura externa, declaraţia vamală de import).În cazul în care se schimba destinatiile iniţiale ale produselor prevăzute la art. 7 din ordonanţa, în scopul valorificării la intern, producătorii şi importatorii au obligaţia marcarii acestor produse conform prevederilor art. 3 şi 4 din ordonanţa.8. Timbrele, banderolele şi etichetele sunt hârtii de valoare cu regim special şi sunt tipărite de unitatea specializată, autorizata de Ministerul Finanţelor să le tipareasca.9. Pentru procurarea marcajelor, agenţii economici producători interni sau importatori, deţinători de licenţă pentru atestarea dreptului de marcare, completează nota de comanda conform modelului din anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice, în trei exemplare, dintre care doua exemplare se depun la autoritatea emitenta a licenţei.În cazul importatorilor, fiecare comanda de timbre, banderole sau etichete de marcare se aproba de către autoritatea emitenta a licenţei, numai dacă importatorul prezintă scrisoare de garanţie bancară sau dovada depozitului bancar, echivalente cu valoarea accizelor corespunzătoare cantităţilor de mărfuri pentru care s-au solicitat marcaje.În baza notelor de comanda aprobate se atribuie fiecărui producător intern sau importator de produse supuse marcarii un cod special (bazat pe codul fiscal), care se va regasi inscripţionat pe marcajele tipărite ce vor fi aplicate pe produsele fabricate sau importate de către aceştia. Sistemul de codificare specială pentru producătorii interni sau pentru importatori este cel prevăzut în anexa A2 la prezentele norme metodologice.După aprobarea comenzii, autoritatea emitenta a licenţei va întocmi o situaţie centralizatoare în trei exemplare, după modelul prezentat în anexa nr. 4 la prezentele norme metodologice. Exemplarul 1 al acestei situaţii, însoţit de exemplarul 1 al notei de comanda, se transmite, în termen de 5 zile de la aprobare, unităţii specializate autorizate pentru tipărirea marcajelor. Exemplarul 2 se va transmite, în acelaşi termen, serviciilor de prelucrare automată a datelor din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz, iar exemplarul 3 se va păstra în arhiva proprie. Lunar, până la data de 15 a lunii următoare, direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, au obligaţia de a transmite Direcţiei generale de tehnologia informatiei financiare din cadrul Ministerului Finanţelor, cumulat de la începutul anului, situaţia marcajelor aprobate, ridicate şi utilizate de către fiecare producător intern şi importator de băuturi alcoolice. Aceasta situaţie se va întocmi separat pentru fiecare grupa de produse supuse marcarii.Direcţia generală de tehnologia informatiei financiare va transmite lunar, până la sfârşitul lunii următoare, Direcţiei generale legislaţie impozite indirecte, situaţia centralizata pe ţara, a tuturor marcajelor aprobate, ridicate şi utilizate, pe grupe de produse supuse marcarii.Unitatea autorizata pentru tipărirea marcajelor realizează marcajele în baza situaţiilor centralizatoare şi este obligată sa ţină evidenta tipariturilor şi sa informeze lunar până la data de 15 a lunii următoare Ministerul Finanţelor – Direcţia generală legislaţie impozite indirecte, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti despre cantităţile livrate.Marcajele vor fi realizate prin emisiuni identificate printr-un cod şi o serie de emisiune, aprobate de Ministerul Finanţelor.Unitatea specializată autorizata pentru tipărirea marcajelor realizează marcajele pe baza notelor de comanda şi numai după prezentarea de către agentul economic producător intern sau importator a dovezii plăţii şi a extrasului de cont ce atesta virarea contravalorii marcajelor comandate în contul acesteia.Dovada plăţii şi extrasul de cont vor purta obligatoriu viza societăţii bancare la care agenţii economici producători interni sau importatori au deschis contul.Termenul de executare a comenzilor de către unitatea autorizata cu tipărirea este de 15 zile lucrătoare de la prezentarea dovezii de plată.Agenţii economici care deţin licenta de producător intern sau de importator pot utiliza marcajele aprobate numai în limita termenului de valabilitate a licenţei.Pentru agenţii economici importatori marcajele neintroduse în ţara în termenul legal îşi pierd valabilitatea, cu excepţia cazurilor în care autoritatea emitenta a licenţei de import aproba utilizarea acestora şi în anul următor celui de valabilitate a licenţei.Utilizarea marcajelor şi în anul următor celui de valabilitate a licenţei se poate face numai cu avizul autorităţii emitente a licenţei, aviz ce poate fi acordat:a) fie prin prelungirea valabilităţii licenţei precedente până la data de 31 martie a anului următor;b) fie prin acordarea unei noi licenţe de import.Pentru prelungirea valabilităţii licenţei de import precedente până la data de 31 martie a anului următor, agentul economic trebuie să depună la autoritatea emitenta a licenţei următoarele documente:– dovada transmisă de producătorul extern sau de reprezentantul acestuia, din care să rezulte existenta unui stoc de marcaje care fie au fost aplicate deja pe produse şi neexpediate încă beneficiarului de contract, fie exista în stoc, dar nu sunt aplicate pe produsele supuse marcarii;– dovada justificarii periodice, potrivit prevederilor legale, a utilizării marcajelor aprobate;– actele de control încheiate de organele de control ale Ministerului Finanţelor cu ocazia ultimei verificări efectuate pe linia respectării condiţiilor legale de utilizare a marcajelor.Autoritatea emitenta a licenţei poate aproba utilizarea marcajelor peste termenul de valabilitate a acesteia, pe baza unei noi licenţe şi în condiţiile prezentării aceloraşi acte prevăzute la alineatul precedent. În plus, în aceasta situaţie, agentul economic importator trebuie să îndeplinească toate cerinţele prevăzute de lege în vederea eliberării licenţei de import pentru anul următor, având un contract de import încheiat cu acelaşi producător extern sau cu reprezentantul acestuia, ca şi în anul precedent.În cazul în care, până la expirarea termenului de valabilitate a licenţei, importatorii nu justifica prin importuri efective utilizarea marcajelor exportate sau, în cazuri obiective, reimportul acestora, garanţia bancară sau depozitul bancar va fi executat parţial sau total, corespunzător cantităţii de marcaje nejustificate.Executarea garanţiei bancare sau a depozitului bancar se face în baza unei cereri scrise din partea unităţii vamale către societatea bancară emitenta.10. În valoarea timbrelor, a banderolelor şi a etichetelor nu se includ accizele datorate bugetului de stat, achiziţionarea lor de către agenţii economici producători sau importatori făcându-se la un preţ reprezentând costul şi profitul aferente tipăririi.11. Agenţii economici producători interni sau importatori pot deţine în stoc marcaje necesare pentru 3 luni.În cel mult 15 zile de la expirarea acestui termen, titularii prevăzuţi la alin. 1 sunt obligaţi să prezinte stocul timbrelor neutilizate autorităţii emitente a licenţei, care va dispune distrugerea marcajelor.De asemenea, titularii prevăzuţi la alin. 1 sunt obligaţi să prezinte lunar, până la data de 20 a fiecărei luni, autorităţii emitente a licenţei, situaţia utilizării marcajelor.În caz contrar, se va solicita organelor de control abilitate de lege verificarea agentului economic în cauza, pe linia respectării prevederilor legale privind condiţiile de utilizare a marcajelor.12. Marcajele nu pot fi revandute altor agenţi economici, cele neutilizate în termenele prevăzute de lege urmând a fi restituite unităţii autorizate pentru tipărirea marcajelor, care va proceda la distrugerea acestora.În situaţia în care un agent economic producător intern sau importator îşi încetează activitatea, acesta are obligaţia ca în termen de 15 zile sa comunice autorităţii emitente a licenţei numărul şi seriile marcajelor neutilizate şi să le restituie către unitatea autorizata pentru tipărirea marcajelor, care, de asemenea, va proceda la distrugerea lor.Până la eliberarea timbrelor, a banderolelor şi a etichetelor către agenţii economici producători sau importatori, acestea se depozitează la unitatea autorizata pentru tipărirea marcajelor, în condiţii de deplina securitate.13. Marcajele deteriorate la agenţii economici producători interni sau importatori nu vor fi utilizate, acestea urmând regimul celor neutilizate.Procentul maxim admis de marcaje deteriorate este de 1,5% din numărul marcajelor utilizate.Agenţii economici producători sau importatori vor tine o evidenta distinctă a marcajelor deteriorate, după modelul prezentat în anexa nr. 5 la prezentele norme metodologice.Toate marcajele deteriorate vor fi lipite la sfârşitul fiecărei zile pe un formular special, destinat pentru aceasta, potrivit anexei nr. 6 la prezentele norme metodologice.Marcajele returnate se distrug lunar, sub supravegherea unei comisii formate dintr-un reprezentant al direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz, şi din reprezentanţi ai unităţii autorizate cu tipărirea.Costul marcajelor neutilizate sau deteriorate nu se restituie, iar cheltuielile legate de distrugerea lor se suporta de către agentul economic în cauza.14. Potrivit prevederilor art. 11 din ordonanţa, agenţii economici producători interni sau importatori sunt obligaţi sa ţină evidenta distinctă a achiziţionării, utilizării şi returnarii marcajelor, conform formularului prezentat în anexa nr. 7 la prezentele norme metodologice.În situaţia în care nu sunt respectate prevederile alin. 1, pe lângă sancţiunile prevăzute de ordonanţa, agenţii economici pierd dreptul de aprobare pentru o noua comanda.Organele de control au obligaţia de a comunică autorităţii emitente a licenţei, în termen de 15 zile de la constatare, nerespectarea obligaţiilor prevăzute la alin. 1.15. Controlul respectării regimului legal privind tipărirea marcajelor, precum şi marcarea prin timbre, banderole sau etichete a produselor de natura celor prevăzute în ordonanţa se exercită de către organele de specialitate ale Ministerului Finanţelor.Unitatea autorizata pentru tipărirea marcajelor are obligaţia de a efectua expertizarea acestora la solicitarea organelor de control.Organele de control prevăzute de lege vor informa periodic autoritatea emitenta a licenţei despre constatările referitoare la încălcarea prevederilor legale privind marcarea de către agenţii economici producători interni sau importatori, deţinători de licenţe.16. Agenţii economici producători sau importatori au obligaţia de a pune la dispoziţie organelor de control toate documentele necesare bunei desfăşurări a acţiunilor de control, sub sancţiunile prevăzute de dispoziţiile legale.17. Contestaţiile la sancţiunile aplicate de organele de control potrivit prevederilor art. 15 din ordonanţa urmează regimul instituit de Legea nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor, cu excepţia art. 25 şi 27. + 
Anexa 1    Nr. …. din …..                 CEREREpentru acordarea licenţei pentru atestarea dreptului de marcare

   
  Agentul economic . . . . . . . . . . . ., cu sediul în . . . . . . . . . . ., str. . . . . . . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . , înregistrat la registrul comerţului sub nr. . . . . . . . . ., codul fiscal . . . . . . . . . . . . . . , telefon . . . . . . . . . , fax . . . . . . . . . . . , telex . . . . . . . . ., reprezentat prin . . . . . . . . . . . . . . , domiciliat în . . . . . . . . . , str. . . . . . . . . . . . . . . . . . nr. . . . . . , bl. . . . . ., sc. . . , et. . . ., ap. . . . , sectorul. . . , judeţul . . . . . . . . . . . . , posesor al buletinului de identitate seria . . . . . . nr. . . . . . . . . . , eliberat de . . . . . . . . . . . . . . . , având funcţia de . . . . . . . . . . . . . ., pe baza pieselor anexate la dosar, solicit eliberarea licenţei pentru atestarea dreptului de marcare:

1. ……………………………………………………………2. ……………………………………………………………3. ……………………………………………………………

     
  Data ………….  
     
    Semnătura
    ……………………..

Domnului director general al Direcţiei generale ……………………….. + 
Anexa 1a)    Nr. …. din …..                    CERERE       pentru acordarea licenţei de import

   
  Agentul economic . . . . . . . . . . . . , cu sediul în . . . . . . . . . . , str. . . . . . . . . . . . nr. . . . . , înregistrat la registrul comerţului sub nr. . . . . . . . . . , codul fiscal . . . . . . . . ., telefon . . . . . . . ., fax . . . . . . . . , telex . . . . . . . . ., reprezentat prin . . . . . . . ., domiciliat în . . . . . . . . . ., str. . . . . . . . . . . . . . . nr. . . . , bl. . . . . ., sc. . . . . . ., et. . . . ., ap. . . . , sectorul . . . . . . ., judeţul . . . . . . . ., posesor al buletinului de identitate seria . . . . . . nr. . . . . . . . . . . . . . . , eliberat de . . . . . . . . . ., având funcţia de . . . . . . . . . . . , pe baza pieselor anexate la dosar, solicit eliberarea licenţei de import pentru:

1. ……………………………………………………………2. ……………………………………………………………3. ……………………………………………………………

     
  Data ………….  
     
    Semnătura
    ……………………..

Domnului director general al Direcţiei generale ……………………….. + 
Anexa A1                   MACHETELE           timbrelor şi banderolelor    a) Timbre pentru tigarete şi produse din tutun– 45 mm –┌────────┐│ │ – 22 mm –└────────┘    b) Banderole pentru marcarea băuturilor alcoolice:   – butelii sau cutii tip tetra pak, tetra brik etc., peste sau egale cu 500 ml:      – aplicare în forma de "U"– 160 mm –┌───────────────────────────────┐│ │ – 18 mm –└───────────────────────────────┘      – aplicare în forma de "L"– 80 mm –┌──────────────┐│ │ – 18 mm –└──────────────┘    – butelii sau cutii tip tetra pak, tetra brik etc., sub 500 ml:      – aplicare în forma de "U"– 120 mm –┌──────────────────────┐│ │ – 18 mm –└──────────────────────┘      – aplicare în forma de "L"– 60 mm –┌──────────┐│ │ – 18 mm –└──────────┘    – butelii sau cutii tip tetra pak, tetra brik etc., sub sau egale cu 50 ml:      – aplicare în forma de "U"– 60 mm –┌──────────┐│ │ – 18 mm –└──────────┘      – aplicare în forma de "L"– 40 mm –┌──────┐│ │ – 18 mm –└──────┘
 + 
Anexa A2               SISTEM DE CODIFICARE SPECIALĂ    a) Tigarete şi produse din tutun    – pentru producătorii interni┌─┐┌─┐ ┌─┐┌─┐┌─┐┌─┐┌─┐┌─┐┌─┐┌─┐┌─┐┌─┐A └─┘└─┘ └─┘└─┘└─┘└─┘└─┘└─┘└─┘└─┘└─┘└─┘accize indicativul codul fiscaljudeţului dereşedinţă alproducătorului– pentru producătorii interni neplătitori de accize┌─┐┌─┐ ┌─┐┌─┐┌─┐┌─┐┌─┐┌─┐┌─┐┌─┐┌─┐┌─┐ X └─┘└─┘ └─┘└─┘└─┘└─┘└─┘└─┘└─┘└─┘└─┘└─┘neplătitor indicativul codul fiscaljudeţului dereşedinţă alproducătorului– pentru importatori┌─┐┌─┐┌─┐ ┌─┐┌─┐┌─┐┌─┐┌─┐┌─┐┌─┐┌─┐┌─┐┌─┐A └─┘└─┘└─┘ └─┘└─┘└─┘└─┘└─┘└─┘└─┘└─┘└─┘└─┘accize indicativul codul fiscalţăriidin carese faceimportul    NOTĂ:    În cazul în care indicativul judeţului, respectiv al tarii din care se face importul, nu conţine doua, respectiv trei caractere alfanumerice, acestea se vor completa cu cifra zero în faţa indicativului existent.
 + 
Anexa 2            REGISTRUL DE EVIDENTAa cererilor pentru acordarea licenţelor de import      ––––––––––––––––––––––-    | Numărul | Data | Numele şi adresa | Modul de | Data eliberării |    | de | | solicitantului | rezolvare | (respingerii) |    |înregistrare| | | | licenţei |    |––––|––|––––––|––––|––––––|    | | | | | |    |––––|––|––––––|––––|––––––|    | | | | | |    |––––|––|––––––|––––|––––––|    | | | | | |    –––––––––––––––––––––––-
 + 
Anexa 3             NOTA DE COMANDA Nr. ………pentru timbre, banderole şi etichete din ziua ……. luna ……. anul …..    Denumirea agentului economic ……………….    Codul de înregistrare fiscală ………………    Codul de marcare ………………………….    Adresa completa:    Localitatea ……….., str. ………. nr. …….., sectorul ………., judeţul ……….., codul poştal ………., telefon ……….. .      ––––––––––––––––––––––––-    | Tipul | Can- | U.M. | Preţul | T.V.A. | Valoarea totală |    | marcajului | tita-| | unitar | | |    | | tea | | | | |    |––––|––|–––––-|–––|–––|––––––|    | | | | | | |    |––––|––|–––––-|–––|–––|––––––|    | | | | | | |    –––––––––––––––––––––––––    Ştampila şi semnatura solicitantului Data aprobării comenzii ……..    ……………………………… Numărul marcajelor aprobate ….                                              Modalitatea de plată ………..
 + 
Anexa 4                 SITUAŢIA CENTRALIZATOARE                   a notelor de comanda     –––––––––––––––––––––––    | Numărul de | Denumirea | Adresa | Codul |Numărul de| Numărul de |    |înregistrare| agentului | | de | marcaje | marcaje |    | | economic | |marcare|solicitate| aprobate |    |––––|––––|–––|––-|–––-|–––––|    | | | | | | |    |––––|––––|–––|––-|–––-|–––––|    | | | | | | |    |––––|––––|–––|––-|–––-|–––––|    | TOTAL: | | | | | |    –––––––––––––––––––––––-                                                Semnatura şi ştampila                                                ………………….
 + 
Anexa 5                    EVIDENTAmarcajelor deteriorate*) în luna …….. anul ……    Numărul licenţei ………….    Codul de marcare …………….    Denumirea agentului economic ……………….    Adresa:    Localitatea ……….., str. …….. nr. ……, sectorul ………, judeţul ……….., codul fiscal …………. .      –––––––––––––––––––––––    | Nr. crt. | Cauzele | Numărul de | Numărul de | Numărul de |    | |deteriorării| timbre | banderole | etichete |    |–––-|––––|–––––|––––|––––––|    | | | | | |    |–––-|––––|–––––|––––|––––––|    | | | | | |    |–––-|––––|–––––|––––|––––––|    | TOTAL: | X | | | |    –––––––––––––––––––––––-                                  Certificat de conducerea agentului economic                                  Data ……………….                                  Semnatura …………..        Organul fiscal, Verificat de ………..        Semnatura ………. Data ………..––––    *) Cantitatea de marcaje deteriorate se va încadra în limita procentului maxim admis prevăzut la pct. 13 din normele metodologice şi va fi justificat prin:    – marcajele evidentiate conform anexei nr. 6;    – alte cauze.
 + 
Anexa 6    Denumirea agentului economic ……………….    Data întocmirii ……………………                    MARCAJE DETERIORATE  –––––––––––––––––––––––––  | | | |  |–––––––|–––––––––-|–––––––-|  | | | |  |–––––––|–––––––––-|–––––––-|  | | Loc pentru lipire | |  |–––––––|–––––––––-|–––––––-|  | | | |  |–––––––|–––––––––-|–––––––-|  | | | |  –––––––––––––––––––––––––     Numele şi prenumele persoanei Semnatura şefului de secţie        care le-a utilizat ………………………     ………………………       Semnatura ……………
 + 
Anexa 7                     EVIDENTAachiziţionării, utilizării şi returnarii marcajelor în luna ….. anul …….    Denumirea agentului economic ………… Data ………    Adresa:    Localitatea ……….., str. ………. nr. …….., sectorul ……..,judeţul ……….., codul fiscal ……….., codul de marcare ………––––––––––––––––––––––––––-| Nr.| | Numărul | Numărul | Numărul ||crt.| | de timbre|de banderole|de etichete||–-|––––––––––––|–––-|––––|––––|| 1. | Stoc la începutul lunii | | | ||–-|––––––––––––|–––-|––––|––––|| 2. | Cumpărări în cursul lunii | | | ||–-|––––––––––––|–––-|––––|––––|| 3. | TOTAL I (rd. 1 + rd. 2) | | | ||–-|––––––––––––|–––-|––––|––––|| 4. | Marcaje utilizate pentru produsele | | | || | din producţia interna | | | ||–-|––––––––––––|–––-|––––|––––|| 5. | Marcaje expediate producătorilor | | | || | din străinătate | | | ||–-|––––––––––––|–––-|––––|––––|| 6. | Deteriorate | | | ||–-|––––––––––––|–––-|––––|––––|| 7. | TOTAL MARCAJE UTILIZATE | | | || | (rd. 4 + rd. 5 + rd. 6) | | | ||–-|––––––––––––|–––-|––––|––––|| 8. | Stoc la sfârşitul lunii | | | || | (rd. 3 – rd. 7) | | | |––––––––––––––––––––––––––-              Certificat de conducerea agentului economic         Data ………………. Semnatura …………..        Organul fiscal, Verificat de ………..        Semnatura ………. Data ………..––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x