NORME METODOLOGICE din 9 mai 2002

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 06/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 346 din 24 mai 2002
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ANEXA 0ABROGAT DEHOTARARE 78 26/01/2023
ANEXA 0COMPLETAT DEHOTARARE 78 26/01/2023
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUHG 445 09/05/2002
ActulACTUALIZEAZA PENORMA 09/05/2002
ActulPENTRU APLICAREAOUG 105 27/06/2001
ART. 3ARE LEGATURA CUHG 896 20/08/2008
ART. 4ARE LEGATURA CUHG 896 20/08/2008
ART. 5ARE LEGATURA CUHG 896 20/08/2008
ART. 6ARE LEGATURA CUHG 890 29/11/2016 ART. 1
ART. 6ARE LEGATURA CUHG 890 29/11/2016 ART. 2
ART. 6ARE LEGATURA CUHG 324 18/03/2009 ART. 1
ART. 6ARE LEGATURA CUHG 324 18/03/2009 ART. 2
ART. 6ARE LEGATURA CUHG 324 18/03/2009 ART. 3
ART. 6ARE LEGATURA CUHG 896 20/08/2008
ART. 6ARE LEGATURA CUHG 445 09/05/2002
ART. 8ARE LEGATURA CUHG 896 20/08/2008
ART. 9ARE LEGATURA CUHG 890 29/11/2016 ART. 1
ART. 9ARE LEGATURA CUHG 890 29/11/2016 ART. 2
ART. 9ARE LEGATURA CUHG 896 20/08/2008
ART. 10ARE LEGATURA CUHG 896 20/08/2008
ART. 10ARE LEGATURA CUOUG 221 23/12/2008
ART. 10ARE LEGATURA CUOUG 30 25/04/2007
ART. 10REFERIRE LALEGE 122 04/05/2006
ART. 10ARE LEGATURA CUOG 13 24/01/2002
ART. 10REFERIRE LALEGE 323 27/06/2001
ART. 10REFERIRE LAOUG 105 27/06/2001
ART. 10REFERIRE LAORDONANTA 102 31/08/2000 ART. 22
ART. 12ARE LEGATURA CUHG 890 29/11/2016 ART. 1
ART. 12ARE LEGATURA CUHG 896 20/08/2008
ART. 12REFERIRE LALEGE 243 29/04/2002
ART. 14ARE LEGATURA CUHG 896 20/08/2008
ART. 14REFERIRE LALEGE 122 04/05/2006
ART. 14ARE LEGATURA CUOG 13 24/01/2002
ART. 14REFERIRE LALEGE 323 27/06/2001
ART. 14REFERIRE LALEGE 123 02/04/2001
ART. 14REFERIRE LAORDONANTA 102 31/08/2000
ART. 17ARE LEGATURA CUHG 896 20/08/2008
ART. 17REFERIRE LAREZOLUTIE 1373 21/11/2001
ART. 17REFERIRE LAOUG 153 21/11/2001
ART. 17REFERIRE LACONVENTIE 19/06/1990 ART. 6
ART. 17REFERIRE LAACORD 14/06/1985
ART. 18ARE LEGATURA CUHG 896 20/08/2008
ART. 18REFERIRE LALEGE 86 10/04/2006
ART. 18REFERIRE LACODUL VAMAL 10/04/2006
ART. 18ARE LEGATURA CUOUG 13 26/01/2001 ART. 16
ART. 18ARE LEGATURA CUOUG 80 04/06/1999 ART. 5
ART. 18REFERIRE LALEGE 141 24/07/1997
ART. 18REFERIRE LACODUL VAMAL 24/07/1997
ART. 19ARE LEGATURA CUHG 890 29/11/2016 ART. 2
ART. 19REFERIRE LAOUG (R) 194 12/12/2002 ART. 7
ART. 19REFERIRE LAHG 1335 14/12/2000
ART. 19REFERIRE LALEGE 80 09/05/2000
ART. 19REFERIRE LANORMA 14/12/2000
ART. 19REFERIRE LAOG 58 24/08/1999
ART. 19REFERIRE LACONVENTIE 09/04/1965
ART. 20REFERIRE LAOUG 105 27/06/2001 ART. 24
ART. 21ARE LEGATURA CUHG 896 20/08/2008
ART. 21REFERIRE LALEGE 180 11/04/2002
ART. 21REFERIRE LAOG 2 12/07/2001 ART. 16
ART. 24ARE LEGATURA CUHG 890 29/11/2016 ART. 1
ART. 25ARE LEGATURA CUHG 890 29/11/2016 ART. 1
ART. 26ARE LEGATURA CUHG 890 29/11/2016 ART. 1
ART. 26ARE LEGATURA CUOUG 221 23/12/2008
ART. 26ARE LEGATURA CUOUG 30 25/04/2007
ART. 31ARE LEGATURA CUHG 896 20/08/2008
ANEXA 1ARE LEGATURA CUHG 890 29/11/2016 ART. 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUHG 890 29/11/2016 ANEXA 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUHG 896 20/08/2008 ANEXA 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CURECTIFICARE 445 09/05/2002
ANEXA 2ARE LEGATURA CUHG 890 29/11/2016 ART. 1
ANEXA 2ARE LEGATURA CUHG 890 29/11/2016 ANEXA 2
ANEXA 2ARE LEGATURA CUHG 896 20/08/2008
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 570 23/10/2002
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 243 29/04/2002
ANEXA 2REFERIRE LAOUG 105 27/06/2001 ART. 45
ANEXA 2REFERIRE LAOUG 105 27/06/2001 ART. 75
ANEXA 2REFERIRE LAOUG 105 27/06/2001 ART. 76
ANEXA 2REFERIRE LAOG 128 31/08/2000
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 43 02/02/2021
ActulREFERIT DEHOTARARE 646 27/08/2019
ART. 20REFERIT DEHOTARARE 646 27/08/2019
ANEXA 0ABROGAT DEHOTARARE 78 26/01/2023
ANEXA 0COMPLETAT DEHOTARARE 78 26/01/2023
ANEXA 1REFERIT DEHOTARARE 720 27/08/2020





Notă
*) Aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 445/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 346 din 24 mai 2002.
Notă
**) Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 105/2001 a fost aprobată cu modificări prin Legea nr. 243/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 302 din 8 mai 2002.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1Regimul juridic al frontierei de stat cuprinde totalitatea normelor prevăzute de legislația interna care privesc frontiera de stat și desfășurarea diferitelor activități în zona de frontieră, în zona aeroporturilor și a porturilor deschise traficului internațional. + 
Articolul 2Frontiera de stat a României poate avea regim de frontieră interna sau de frontieră externa. + 
Articolul 3Regimul juridic al frontierei interne cuprinde reglementările cu privire la eliminarea controlului la frontiera comună sau în aeroporturile ori porturile deschise traficului internațional de persoane și de mărfuri, pentru persoanele, mărfurile și serviciile aparținând statelor părți la Acordul dintre guvernele statelor Uniunii Economice a Belgiei, Olandei și Luxemburgului, Republicii Federale Germania și Republicii Franceze privind eliminarea treptată a controalelor la frontierele lor comune, semnat la 14 iunie 1985, precum și la Convenția de punere în aplicare a Acordului Schengen din 14 iunie 1985 dintre guvernele statelor din Uniunea Economică Benelux, Republicii Federale Germania și Republicii Franceze privind eliminarea treptată a controalelor la frontierele comune, adoptată la Schengen la 19 iunie 1990.Art. 3 a fost modificat de pct. 1 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 896 din 20 august 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 28 august 2008. + 
Articolul 4Regimul juridic al frontierelor interne se aplică la data stabilită prin decizie a Consiliului Uniunii Europene de eliminare a controalelor la frontierele interne.Art. 4 a fost modificat de pct. 2 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 896 din 20 august 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 28 august 2008. + 
Articolul 5Regimul juridic al frontierei externe cuprinde reglementările cu privire la frontiera de stat din Regulamentul CE nr. 562/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 martie 2006 privind crearea unui cod comunitar asupra regulilor ce stau la baza liberei circulații a persoanelor peste frontiere – Codul frontierelor Schengen și legislația internă, care se aplică frontierelor comune terestre, aeroporturilor și porturilor deschise traficului internațional de persoane și de mărfuri, în relația cu statele cu care România nu are regim de frontieră internă.––––Art. 5 a fost modificat de pct. 3 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 896 din 20 august 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 28 august 2008. + 
Articolul 6(1)Culoarul de frontieră, fâșia de protecție a frontierei de stat și semnele de frontieră, constituite potrivit legii, se administrează de către inspectoratele teritoriale ale poliției de frontieră sau de către Garda de Coastă, potrivit competenței teritoriale.(la 08-12-2016,
Alineatul (1) din Articolul 6 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 890 din 29 noiembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 989 din 08 decembrie 2016
)
(2)Culoarul de frontieră, fâșia de protecție a frontierei de stat și semnele de frontieră trec din administrarea consiliilor locale ale comunelor și orașelor care au, potrivit organizării administrative a teritoriului, limita comună cu frontiera de stat în administrarea inspectoratelor județene ale Poliției de Frontieră Române și se predau pe bază de protocol*).(3)Structurile teritoriale ale poliției de frontieră iau măsuri de marcare a culoarului de frontieră și a fâșiei de protecție a frontierei de stat*).(4)Pentru curățarea și întreținerea fâșiei de protecție, a culoarului de frontieră, întreținerea și repararea semnelor de frontieră sau, la nevoie, pentru înlocuirea acestora, conform prevederilor documentelor bilaterale încheiate cu statele vecine, inspectoratele teritoriale ale Poliției de Frontieră Române sau Garda de Coastă, după caz, întocmesc anual planul de lucrări necesar a fi efectuate și derulează procedurile pentru achiziționarea serviciilor aferente, cu respectarea normelor în vigoare privind achizițiile publice.(la 08-12-2016,
Alineatul (4) din Articolul 6 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 890 din 29 noiembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 989 din 08 decembrie 2016
)
(5)Accesul, circulația și desfășurarea diferitelor activități în fâșia de protecție a frontierei de stat, în terenul situat între aceasta și linia de frontieră, în insulele și ostroavele din apele de frontieră, precum și în apele de frontieră se stabilesc, conform legii, de șeful formațiunii locale a poliției de frontieră, cu consultarea prealabilă, dacă este cazul, a operatorilor economici sau a instituțiilor care desfășoară activități specifice în această zonă.(6)Finanțarea activităților prevăzute la alin. (3) și (4) se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Interne*).Art. 6 a fost modificat de art. I din HOTĂRÂREA nr. 324 din 18 martie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 183 din 24 martie 2009.
 + 
Articolul 7Localitățile incluse în zona de frontieră vor avea înscrisă pe panourile cu denumirea acestora mențiunea "LOCALITATE DE FRONTIERA".
 + 
Capitolul IITrecerea frontierei de stat + 
Secţiunea 1Punctele de trecere a frontierei de stat + 
Articolul 8(1)Trecerea peste frontiera de stat a persoanelor, a mijloacelor de transport cu care acestea se deplasează și a bunurilor de folosință personală se face prin punctele de trecere a frontierei de stat deschise traficului internațional și punctele de mic trafic, denumite în continuare puncte de trecere, în condițiile stabilite de lege.Alin. (1) al art. 8 a fost modificat de pct. 5 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 896 din 20 august 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 28 august 2008.(2)Trecerea peste frontiera de stat a mărfurilor și a mijloacelor care le transporta se face numai prin punctele de trecere deschise traficului internațional, anume destinate, potrivit legii.(3)Punctele de trecere deschise traficului internațional și punctele de mic trafic sunt prevăzute în anexa nr. 1.Alin. (3) al art. 8 a fost modificat de pct. 5 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 896 din 20 august 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 28 august 2008. + 
Articolul 9(1)În cazurile prevăzute de Regulamentul (UE) nr. 399/2016 al Parlamentului European și al Consiliului din 9 martie 2016 cu privire la Codul Uniunii privind regimul de trecere a frontierelor de către persoane – Codul frontierelor Schengen ori prin documentele bilaterale încheiate de România cu alte state, trecerea frontierei de stat se poate face prin alte locuri decât cele prevăzute în anexa nr. 1.(2)În situațiile prevăzute la alin. (1), inspectorul general al Inspectoratului General al Poliției de Frontieră poate aproba, prin dispoziție, trecerea frontierei de către persoane și bunuri, în afara punctelor de trecere a frontierei ori în afara programului de funcționare stabilit. În cazul în care trecerea frontierei de către persoane presupune și trecerea de bunuri la frontierele externe ale Uniunii Europene, este necesară obținerea de către solicitant a avizului prealabil al autorității vamale.(3)Cererea privind trecerea frontierei de stat în afara punctelor de trecere a frontierei ori în afara programului de funcționare stabilit trebuie înaintată cu cel puțin 30 de zile înainte de data planificată la sediul inspectoratelor teritoriale ale poliției de frontieră/Garda de Coastă, în funcție de zona de competență teritorială a acestora. Răspunsul către solicitant se comunică în cel mult 30 de zile calendaristice de la data înregistrării, ținând cont și de avizul autorității vamale, în condițiile prevăzute la alin. (2).(4)În situații justificate de forță majoră, cererea poate fi înaintată într-un termen mai mic de 30 de zile înainte de data planificată. Răspunsul către solicitant se comunică cu celeritate.(5)Răspunsul favorabil/nefavorabil se comunică solicitantului, sub semnătura inspectorului general. Răspunsul favorabil va fi transmis și celorlalte instituții care au atribuții legale în controlul bunurilor, mijloacelor de transport și persoanelor.(la 08-12-2016,
Articolul 9 din Sectiunea 1 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 890 din 29 noiembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 989 din 08 decembrie 2016
)
 + 
Articolul 10(1)Punctele de trecere funcționează în subordinea Ministerului Afacerilor Interne*) care coordonează activitatea privind controlul trecerii frontierei de stat și asigura ordinea publică în perimetrul funcțional al acestora prin Poliția de Frontieră Română.(2)Autoritățile publice care au, potrivit legii, competente pe linia controlului la trecerea frontierei de stat colaborează pentru asigurarea desfășurării în bune condiții a traficului de călători, de mijloace de transport, de mărfuri și alte bunuri.(3)Administratorii punctelor de trecere iau măsurile necesare de amenajare a acestor puncte potrivit planului de amenajare a punctului de trecere, întocmit de Ministerul Afacerilor Interne*) și avizat de autoritățile publice prevăzute la alin. (2), în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice.(4)Planul de amenajare a punctului de trecere va cuprinde detalieri ale următoarelor perimetre, zone și spații:a)perimetrul punctului de trecere care va cuprinde platformele, imobilele și instalațiile aferente destinate asigurării activității specifice în punctul de trecere, după destinația acestuia, cu specificația destinației și a modului de folosire a fiecărui element component;b)zona de tranzit, așa cum aceasta este definită la art. 2 lit. n) din Legea nr. 122/2006 privind azilul în România, cu modificările și completările ulterioare.––––Lit. b) a alin. (4) al art. 10 a fost modificată de pct. 7 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 896 din 20 august 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 28 august 2008.c)spațiul de lucru pentru activitățile de control pentru trecerea frontierei de stat, care va cuprinde: imobilele și instalațiile necesare pentru desfășurarea controlului la frontiera conform Ordonanței de urgenta a Guvernului nr. 105/2001; punctele de control pe sensurile de intrare și ieșire, separate în condițiile prevăzute la art. 10 alin. (1) din Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 105/2001; spațiul anume destinat pentru efectuarea controlului sanitar și sanitar-veterinar, fitosanitar și pentru protecția mediului, atunci când, potrivit legii, acest control se efectuează separat de controlul persoanelor, mijloacelor de transport, al mărfurilor și bunurilor care nu fac obiectul acestui tip de control. + 
Articolul 11Administratorii punctelor de trecere iau măsurile necesare, în termen de un an de la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice, pentru delimitarea perimetrului punctului de trecere, a zonelor și spațiilor prevăzute la art. 10 alin. (4) și pentru separarea sensurilor de intrare și ieșire în/din țară. + 
Articolul 12(1)Personalul autorităților publice cu atribuții de control la trecerea frontierei de stat va purta în timpul programului de lucru ecusoane pentru identificare.(2)Accesul altor persoane în punctul de trecere se stabilește de șeful acestuia.(3)În punctele de trecere a frontierei aeroportuare eliberarea permiselor de acces pentru zona supusă regimului de control al poliției de frontieră, așa cum aceasta este definită la art. 4 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 105/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 243/2002, cu modificările și completările ulterioare, se va face numai cu avizul prealabil al șefului punctului de trecere a frontierei.Alin. (3) al art. 12 a fost introdus de pct. 8 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 896 din 20 august 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 28 august 2008. + 
Articolul 12^1(1)În perimetrul punctelor de trecere prevăzute la art. 8 alin. (3) se pot desfășura și alte activități decât cele legate de efectuarea controlului la frontieră, cu avizul prealabil al șefului serviciului teritorial al poliției de frontieră competent, al șefului Gărzii de Coastă sau al șefului structurii de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare, al autorității vamale, al autorităților administrației publice locale și al altor autorități prevăzute de lege, după caz.(2)Condițiile de eliberare a avizului prealabil de către șeful serviciului teritorial al poliției de frontieră competent, de către șeful Gărzii de Coastă sau de către șeful structurii de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare, precum și obligațiile persoanelor în privința cărora s-a emis avizul sunt cele stabilite în anexa nr. 2.(la 08-12-2016,
Articolul 12^1 din Sectiunea 1 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 890 din 29 noiembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 989 din 08 decembrie 2016
)
 + 
Articolul 13(1)Deplasarea personalului cu atribuții de administrare a punctului de trecere, în perimetrul acestuia, este permisă pentru desfășurarea activităților necesare funcționarii punctului de trecere și se face potrivit regulilor stabilite de șeful punctului de trecere de comun acord cu șeful autorității vamale.(2)Șeful punctului de trecere împreună cu șeful biroului vamal de control și vamuire la frontiera, în funcție de personalul disponibil, pot constitui echipe de control, în punctele de trecere cu o suprafața mare și posibilități limitate de supraveghere directa a perimetrului, care să asigure controlul accesului și desfășurării diferitelor activități în suprafața delimitata de perimetrul punctului de trecere și prevenirea trecerii ilegale peste frontiera de stat a persoanelor, mijloacelor de transport, a mărfurilor și altor bunuri.(3)În funcție de specificul punctului de trecere și de misiunea echipei constituite conform dispozițiilor alin. (2), aceasta are în compunere și personal sanitar, sanitar-veterinar, fitosanitar, al Regiei Autonome „Administrația Naționala a Drumurilor din România” și de protecție a mediului, pus la dispoziție, la cererea șefului punctului de trecere, de autoritățile competente.(4)Personalul echipelor prevăzute la alin. (2) urmărește respectarea prevederilor legale din domeniul propriu de activitate, constata și aplica măsurile prevăzute de lege în competența sa și dispune măsuri obligatorii pentru corectarea deficiențelor constatate.(5)La terminarea activității de control echipa astfel constituită întocmește un raport comun de activitate, care va cuprinde: componenta echipei, misiunea primită, constatările și măsurile dispuse. Raportul va fi întocmit într-un număr de exemplare corespunzător pentru a fi comunicat sefilor fiecărei autorități publice reprezentate în cadrul echipei de control. + 
Articolul 14(1)Zona de tranzit se stabilește într-un spațiu strict delimitat în cadrul punctului de trecere sau, când situația o impune, în imediata apropiere a acestuia și se organizează pentru a permite staționarea persoanelor, mijloacelor de transport, a mărfurilor și altor bunuri până la stabilirea regimului lor juridic la trecerea frontierei de stat.(2)Accesul în zona de tranzit este permis numai personalului autorităților care au atribuții de control pe linia trecerii frontierei de stat și pentru îndeplinirea atribuțiilor de serviciu sau, atunci când situația o impune, pentru acordarea asistenței medicale de urgenta sau înlăturarea unei stări de pericol. Personalul administrativ al punctului de trecere și personalul de întreținere al acestuia au acces în condițiile stabilite de șeful punctului de trecere.(3)Staționarea persoanelor, mijloacelor de transport, a mărfurilor și altor bunuri în zona de tranzit după efectuarea controlului de frontieră este interzisă. Șeful punctului de trecere împreună cu șeful autorității vamale au obligația de a lua toate măsurile legale pentru a împiedica aceasta staționare.(4)După terminarea controlului de frontieră șeful punctului de trecere ia măsuri pentru verificarea zonei de tranzit. În situația în care sunt descoperite persoane aflate ilegal în această zonă, ia măsuri de verificare a situației acestora. Străinii aflați în zonele de tranzit care nu îndeplinesc condițiile de intrare în România sunt returnați pe teritoriul statului vecin sau sunt îmbarcați pe navele ori aeronavele de pe care au debarcat, în vederea returnării lor în statul de unde au fost îmbarcați, în condițiile stabilite prin legislația privind regimul străinilor în România.––––Alin. (4) al art. 14 a fost modificat de pct. 10 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 896 din 20 august 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 28 august 2008.(5)În situația în care străinii aflați în zonele de tranzit, care nu îndeplinesc condițiile de intrare în România, își manifestă dorința în scris sau verbal pentru acordarea unei forme de protecție în România, șeful punctului de trecere procedează potrivit prevederilor Legii nr. 122/2006, cu modificările și completările ulterioare.Alin. (5) al art. 14 a fost modificat de pct. 11 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 896 din 20 august 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 28 august 2008. + 
Articolul 15(1)Spațiile de lucru pentru activitățile de control pentru trecerea frontierei de stat vor fi astfel organizate încât să asigure posibilitatea efectuării controlului atât al documentelor privind identitatea persoanelor care trec frontiera de stat, cat și al mijloacelor de transport și bunurilor aflate asupra călătorilor, precum și al mărfurilor, în perimetrele destinate pentru controlul acestora, în condițiile asigurării fluentei traficului de pasageri și al mijloacelor de transport.(2)În punctele de trecere amenajate corespunzător, cu respectarea dispozițiilor legale privind resursele financiare ce se impune a fi alocate în acest scop, poliția de frontieră și autoritatea vamală executa controlul de frontieră la un singur filtru. Spațiile de lucru vor fi prevăzute cu indicatoare de orientare a participanților la traficul de frontieră și cu inscripții în limba română și în limbile de circulație internaționala.
 + 
Secţiunea a 2-aEfectuarea controlului pentru trecerea frontierei de stat + 
Articolul 16Controlul pentru trecerea frontierei de stat române are ca scop verificarea și constatarea îndeplinirii condițiilor prevăzute de lege pentru intrarea și ieșirea în/din țara a persoanelor, mijloacelor de transport, a mărfurilor și altor bunuri. + 
Articolul 17Toate persoanele care trec frontiera de stat sunt supuse controlului minim pentru stabilirea identității. Cerințele controlului minim se stabilesc de Inspectoratul General al Poliției de Frontieră, în conformitate cu prevederile Regulamentului CE nr. 562/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 martie 2006 privind crearea unui cod comunitar asupra regulilor ce stau la baza liberei circulații a persoanelor peste frontiere – Codul frontierelor Schengen.Art. 17 a fost modificat de pct. 12 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 896 din 20 august 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 28 august 2008. + 
Articolul 18(1)Străinii care provin din state care nu sunt membre ale Uniunii Europene sunt supuși controalelor amănunțite la trecerea frontierei de stat, în condițiile stabilite de Regulamentul CE nr. 562/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 martie 2006 privind crearea unui cod comunitar asupra regulilor ce stau la baza liberei circulații a persoanelor peste frontiere – Codul frontierelor Schengen.(2)Verificarea mijloacelor de transport, a mărfurilor și bunurilor ce îl însoțesc se face cu respectarea prevederilor Legii nr. 86/2006privind Codul vamal al României.Art. 18 a fost modificat de pct. 13 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 896 din 20 august 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 28 august 2008. + 
Articolul 19(1)În punctele de trecere portuare și aeroportuare se poate executa un control preventiv de către poliția de frontieră, la scara navei sau a aeronavei, pentru depistarea străinilor fără documente de trecere a frontierei, cu documente sau vize false ori falsificate, care încearcă să între ilegal în țara.(2)Persoanelor descoperite în situațiile prevăzute la alin. (1) nu li se permite coborârea de pe nava sau aeronava.(3)În situația prevăzută la alin. (2) șeful punctului de trecere ia măsurile prevăzute de lege împotriva transportatorului și măsurile necesare pentru supravegherea navei sau a aeronavei până la plecarea acesteia în cursa externa.(4)În porturile în care sosesc și, respectiv, din care pleacă nave maritime aparținând categoriilor prevăzute de Convenția privind facilitarea traficului maritim internațional (FAL), adoptată la Londra la 9 aprilie 1965 de Conferința internaționala privind facilitarea voiajului și transportului maritim, modificată și completată prin amendamentele din 1984, 1986, 1989, 1991, 1993 și 1994, la care România a aderat prin Ordonanța Guvernului nr. 58/1999, aprobată prin Legea nr. 80/2000, efectuarea controlului pentru trecerea frontierei de stat se face în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.335/2000 pentru aprobarea Normelor metodologice de punere în aplicare a prevederilor Convenției privind facilitarea traficului maritim internațional (FAL), adoptată la Londra la 9 aprilie 1965 de Conferința internaționala privind facilitarea voiajului și transportului maritim, modificată și completată prin amendamentele din 1984, 1986, 1989, 1991, 1993 și 1994, precum și a standardelor și procedurilor specifice României.
 + 
Articolul 20Efectuarea controlului pentru trecerea frontierei de stat va avea următoarea succesiune, după caz:a)controlul sanitar, sanitar-veterinar, fitosanitar și pentru protecția mediului;b)controlul efectuat de Regia Autonomă "Administrația Naționala a Drumurilor din România";c)verificarea de către poliția de frontieră a documentelor de trecere a frontierei de stat și a persoanei, a respectării regimului armelor, munițiilor, substanțelor explozive, precum și a celorlalte substanțe prevăzute la art. 24 din Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 105/2001;d)efectuarea controlului vamal. + 
Articolul 21(1)Persoanelor care se bucură de dreptul comunitar la liberă circulație, menționate la art. 2 pct. 5) din Regulamentul CE nr. 562/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 martie 2006 privind crearea unui cod comunitar asupra regulilor ce stau la baza liberei circulații a persoanelor peste frontiere – Codul frontierelor Schengen, li se efectuează controlul minim pentru stabilirea identității, polițistul de frontieră permițând intrarea sau ieșirea acestora în/din țară fără alte formalități.Alin. (1) al art. 21 a fost modificat de pct. 14 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 896 din 20 august 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 28 august 2008.(2)În aplicarea regimului de frontieră externă, după efectuarea controlului amănunțit potrivit art. 18, dacă sunt îndeplinite toate condițiile prevăzute de lege, polițistul de frontieră permite intrarea sau ieșirea în/din țară a persoanei și, după caz, aplică ștampila de intrare sau de ieșire pe documentul de trecere a frontierei de stat sau pe formularul special destinat acestui scop, conform prevederilor art. 10 din Regulamentul CE nr. 562/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 martie 2006 privind crearea unui cod comunitar asupra regulilor ce stau la baza liberei circulații a persoanelor peste frontiere – Codul frontierelor Schengen.––––Alin. (2) al art. 21 a fost modificat de pct. 14 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 896 din 20 august 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 28 august 2008.––––Alin. (3) al art. 21 a fost abrogat de pct. 15 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 896 din 20 august 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 28 august 2008.(4)Dacă nu sunt îndeplinite condițiile prevăzute de lege, pentru orice tip de control, polițistul de frontieră, în baza atribuțiilor referitoare la siguranța naționala și ordinea publică sau la solicitarea autorității competente, poate lua măsurile necesare pentru a nu permite intrarea sau ieșirea în/din țara a persoanei, a mijlocului de transport sau a bunurilor.(5)În funcție de situația creata, de informațiile deținute și de gradul de pericol social al faptelor constatate, șeful punctului de trecere dispune efectuarea cercetărilor necesare pentru clarificare, potrivit competentelor stabilite prin lege.
 + 
Articolul 22Controlul pentru trecerea frontierei de stat în trenurile internaționale de călători se va face cu respectarea stricta a timpilor de staționare prevăzuți în mersul trenurilor pentru trenurile respective. + 
Articolul 23Pe timpul misiunilor de supraveghere a frontierei de stat, în zona de frontieră sau în zonele supuse regimului sau de control, poliția de frontieră va urmări la controlul asupra identității străinilor și modul în care aceștia au trecut frontiera de stat.
 + 
Secţiunea a 3-aConsemnele la frontieră + 
Articolul 24Consemnele la frontieră reprezintă semnalările cuprinse în sistemele de evidență ale Poliției de Frontieră Române referitoare la persoane, mijloace de transport și alte bunuri cu privire la care au fost dispuse, în condițiile legii, măsuri privind interzicerea intrării sau ieșirii în/din România, urmărirea, efectuarea controlului amănunțit sau alte măsuri ce pot fi puse în aplicare cu ocazia controlului la trecerea frontierei de stat.(la 08-12-2016,
Articolul 24 din Sectiunea a 3-a , Capitolul II a fost modificat de Punctul 4, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 890 din 29 noiembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 989 din 08 decembrie 2016
)
 + 
Articolul 25Consemnele la frontieră sunt:a)IND – străin semnalat ca inadmisibil. Persoanei în cauză nu i se permite intrarea în România;b)NPI – nu se permite intrarea. Persoanei, mijlocului de transport sau bunurilor care fac obiectul informării nu li se permite intrarea în țară;c)NPE – nu se permite ieșirea. Persoanei, mijlocului de transport sau bunurilor care fac obiectul informării nu li se permite ieșirea din țară;d)CAI – control amănunțit la intrare. Persoanei, mijlocului de transport și bunurilor care fac obiectul informării li se face controlul amănunțit la intrarea în țară și în funcție de rezultatele acestuia se iau măsurile prevăzute de lege;e)CAE – control amănunțit la ieșire. Persoanei, mijlocului de transport și bunurilor care fac obiectul informării li se face controlul amănunțit la ieșirea din țară și în funcție de rezultatele acestuia se iau măsurile prevăzute de lege.(la 08-12-2016,
Articolul 25 din Sectiunea a 3-a , Capitolul II a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 890 din 29 noiembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 989 din 08 decembrie 2016
)
 + 
Articolul 26Ministrul afacerilor interne poate stabili, prin ordin, la propunerea inspectorului general al Inspectoratului General al Poliției de Frontieră, alte tipuri de consemne decât cele prevăzute la art. 25, atunci când sunt necesare pentru îndeplinirea atribuțiilor de serviciu sau la cererea altor autorități de stat, cu respectarea prevederilor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal.(la 08-12-2016,
Articolul 26 din Sectiunea a 3-a , Capitolul II a fost modificat de Punctul 6, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 890 din 29 noiembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 989 din 08 decembrie 2016
)
 + 
Capitolul IIINorme de comportare a personalului cu atribuții în punctele de trecere a frontierei de stat + 
Articolul 27(1)Personalul din punctele de trecere își îndeplinește atribuțiile de serviciu în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare și cu respectarea normelor deontologice pentru fiecare domeniu de activitate.(2)Relațiile dintre reprezentanții autorităților care își desfășoară activitatea în punctele de trecere se bazează pe cooperarea și sprijinul reciproc în vederea îndeplinirii în condiții de calitate a actului de control și respectării întocmai a prevederilor legale în domeniu.
 + 
Articolul 28În îndeplinirea atribuțiilor de serviciu lucrătorii din punctele de trecere trebuie să dovedească profesionalism, răspundere, cinste, respect și solicitudine atât în relațiile dintre ei, cat și față de participanții la trafic. + 
Articolul 29Consumul de băuturi alcoolice de către personalul punctului de trecere în incinta acestuia, precum și prezenta la programul de lucru sub influența băuturilor alcoolice sunt interzise. + 
Articolul 30La solicitarea participanților la trafic ori a altor persoane care se găsesc în punctul de trecere lucrătorii cu atribuții în punctul de trecere au obligația de a se prezenta și de a-și declina funcția. + 
Articolul 31Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.Art. 31 a fost introdus de pct. 16 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 896 din 20 august 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 28 august 2008.
 + 
Anexa nr. 1
SITUAȚIA
punctelor de trecere a frontierei
de stat a României și a zonelor libere
I.La frontiera româno-ungarăPuncte de trecere a frontierei deschise traficului internațional:1.Petea, județul Satu Mare – rutier;2.Carei, județul Satu Mare – feroviar;3.Urziceni, județul Satu Mare – rutier;4.Valea lui Mihai, județul Bihor – feroviar și rutier;5.Săcuieni, județul Bihor – rutier;6.Episcopia Bihor, județul Bihor – feroviar;7.Borș, județul Bihor – rutier;8.Salonta, județul Bihor – rutier și feroviar;9.Vărșand, județul Arad – rutier;10.Curtici, județul Arad – feroviar;11.Tudor Vladimirescu, județul Arad – rutier RO-LA;12.Turnu, județul Arad – rutier;13.Nădlac, județul Arad – rutier14.Nădlac II, județul Arad – rutier15.Cenad, județul Timiș – rutier.II.La frontiera româno-sârbăPuncte de trecere a frontierei deschise traficului internațional:1.Jimbolia, județul Timiș – rutier și feroviar;2.Vălcani, județul Timiș – rutier;3.Lunga, județul Timiș – rutier;4.Foeni, județul Timiș – rutier;5.Stamora – Moravița, județul Timiș – rutier și feroviar;6.Naidăș, județul Caraș-Severin – rutier;7.Moldova Veche, județul Caraș-Severin – portuar;8.Orșova, județul Mehedinți – portuar;9.Porțile de Fier I, județul Mehedinți – rutier;10.Drobeta-Turnu Severin, județul Mehedinți – portuar;11.Porțile de Fier II, județul Mehedinți – rutier.III.La frontiera româno-bulgarăPuncte de trecere a frontierei deschise traficului internațional:1.Calafat, județul Dolj – rutier, feroviar și portuar;2.Bechet, județul Dolj – rutier (bac) și portuar;3.Corabia, județul Olt – portuar;4.Turnu Măgurele, județul Teleorman – rutier (bac) și portuar;5.Zimnicea, județul Teleorman – rutier (bac) și portuar;6.Giurgiu, județul Giurgiu – rutier, feroviar și portuar;7.Oltenița, județul Călărași – portuar;8.Călărași (Chiciu), județul Călărași – rutier (bac) și portuar;9.Ostrov, județul Constanța – rutier;10.Lipnița, județul Constanța – rutier;11.Dobromir, județul Constanța – rutier;12.Negru Vodă, județul Constanța – rutier și feroviar;13.Vama Veche, județul Constanța – rutier.IV.La frontiera româno-moldoveanăPuncte de trecere a frontierei deschise traficului internațional:1.Galați – Giurgiulești, județul Galați – rutier;2.Galați, județul Galați – feroviar;3.Galați, județul Galați – portuar;4.Oancea, județul Galați – rutier;5.Fălciu, județul Vaslui – feroviar;6.Albița, județul Vaslui – rutier;7.Iași, județul Iași – feroviar;8.Sculeni, județul Iași – rutier;9.Stânca – Costești, județul Botoșani – rutier;10.Rădăuți-Prut, județul Botoșani – rutier.V.La frontiera româno-ucraineanăA.Puncte de trecere a frontierei deschise traficului internațional:1.Siret, județul Suceava – rutier;2.Vicovu de Sus, județul Suceava – rutier;3.Vicșani, județul Suceava – feroviar;4.Valea Vișeului, județul Maramureș – feroviar;5.Sighetu Marmației, județul Maramureș – rutier;6.Câmpulung la Tisa, județul Maramureș – feroviar;7.Halmeu, județul Satu Mare – rutier și feroviar.B.Puncte de mic trafic:1.Isaccea, județul Tulcea – portuar;2.Chilia Veche, județul Tulcea – portuar (neoperațional);3.Plauru, județul Tulcea – portuar;4.Periprava, județul Tulcea – portuar;5.Racovăț, județul Suceava – rutier/pietonal;6.Climăuți, județul Suceava – pietonal;7.Vășcăuți, județul Suceava – pietonal (neoperațional);8.Ulma, județul Suceava – rutier/pietonal;9.Izvoarele Sucevei, județul Suceava – pietonal;10.Tarna Mare, județul Satu Mare – rutier/pietonal;11.Galați, județul Galați – fluvial (neoperațional);12.Sighet, județul Maramureș – pietonal (neoperațional).VI.Puncte de trecere a frontierei de stat situate în interiorul țării:1.Henri Coandă" București – aeroportuar;2.Aeroport București Băneasa – aeroportuar;3.Aeroport Baia Mare, județul Maramureș – aeroportuar;4.Aeroport Suceava, județul Suceava – aeroportuar;5.Aeroport Iași, județul Iași – aeroportuar;6.Aeroport Bacău, județul Bacău – aeroportuar;7.Aeroport Craiova, județul Dolj – aeroportuar;8.Aeroport "Delta Dunării" Tulcea, județul Tulcea – aeroportuar;9.Aeroport Timișoara, județul Timiș – aeroportuar;10.Aeroport Arad, județul Arad – aeroportuar;11.Aeroport Oradea, județul Bihor – aeroportuar;12.Aeroport Cluj-Napoca, județul Cluj – aeroportuar;13.Aeroport Satu Mare, județul Satu Mare – aeroportuar;14.Aeroport Târgu Mureș, județul Mureș – aeroportuar;15.Aeroport Sibiu, județul Sibiu – aeroportuar;16.Aeroport Constanța – Mihail Kogălniceanu, județul Constanța – aeroportuar.VII.Puncte de trecere a frontierei situate la Marea Neagră și Dunărea maritimă:1.Brăila, județul Brăila – portuar;2.Cernavodă, județul Constanța – portuar;3.Tulcea, județul Tulcea – portuar;4.Sulina, județul Tulcea – portuar;5.Midia, județul Constanța – portuar;6.Constanța, județul Constanța – portuar;7.Constanța – Sud, județul Constanța – portuar și RO-RO;8.Mangalia, județul Constanța – portuar.VIII.Zone libere:1.Curtici, județul Arad;2.Giurgiu, județul Giurgiu;3.Basarabi, județul Constanța;4.Constanța – Sud, județul Constanța;5.Sulina, județul Tulcea;6.Galați, județul Galați;7.Brăila, județul Brăila.(la 08-12-2016,
Anexa 1 a fost modificată de Punctul 7, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 890 din 29 noiembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 989 din 08 decembrie 2016
)
 + 
Anexa nr. 2
CONDIȚII
de eliberare a avizului prealabil de către șeful
serviciului teritorial al poliției de frontieră competent,
de către șeful Gărzii de Coastă sau de către șeful structurii
de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare și
obligațiile persoanelor în privința cărora s-a emis avizul
1.Competențele de avizareInspectoratul General al Poliției de Frontieră și unitățile subordonate acestuia asigură avizarea activităților ce se desfășoară în punctele de trecere a frontierei, altele decât cele legate de efectuarea controlului la frontieră, după cum urmează:a)Inspectoratul General al Poliției de Frontieră, prin structura de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare – pentru activitățile ce urmează a se desfășura în punctele de trecere a frontierei organizate în aeroporturile deschise traficului internațional;b)serviciile teritoriale ale poliției de frontieră sau Garda de Coastă – pentru activitățile ce urmează a se desfășura în punctele de trecere a frontierei rutiere, portuare sau feroviare, aflate în zona de competență a acestor structuri.2.Avizele și conținutul dosarului solicitării de avizareSunt supuse avizării, în condițiile art. 45 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobată cu modificări prin Legea nr. 243/2002, cu modificările și completările ulterioare, toate activitățile care urmează a se desfășura în punctele de trecere a frontierei, altele decât efectuarea controlului la frontieră, care prin natura lor nu afectează desfășurarea activității specifice de control, ordinea publică, mediul înconjurător și siguranța traficului în punctele de trecere a frontierei de stat.Avizele se acordă la solicitarea persoanei fizice sau juridice interesate.Dosarul solicitării de avizare trebuie să cuprindă:a)cerere de solicitare a avizului;b)statutul societății/copie, după caz;c)tabel nominal cu personalul care urmează să lucreze în perimetrul punctelor de trecere a frontierei și datele de identificare ale acestuia;d)tabel cu autovehiculele ce urmează să intre în perimetrul punctelor de trecere a frontierei și numerele de identificare ale acestora.3.Analiza și verificarea cererii de avizareCererile de avizare se depun și se înregistrează la compartimentul secretariat al Inspectoratului General al Poliției de Frontieră, respectiv la compartimentele secretariat ale serviciilor teritoriale ale poliției de frontieră sau la compartimentul secretariat al Gărzii de Coastă. Verificarea oportunității desfășurării activităților în punctele de trecere a frontierei se realizează de către ofițeri desemnați din compartimentele operative.La depunerea solicitărilor și a documentației necesare, compartimentele secretariat oferă solicitanților informațiile necesare privind întocmirea sau, după caz, completarea dosarelor.Evidența acordării avizelor se ține de către compartimentele secretariat ale structurilor prevăzute la pct. 1 într-un registru special destinat, structurat conform modelului prevăzut la pct. 7.4.Condiții care, în funcție de natura activității ce urmează a fi desfășurată, sunt impuse solicitantului avizului:a)în timpul serviciului, personalul angajat poartă în mod obligatoriu un ecuson cu numele, prenumele persoanei, respectiv ștampila și semnătura angajatorului, însoțit de o fotografie;b)accesul personalului angajat în incinta punctului de trecere a frontierei se face pe baza legitimației de serviciu care este vizată trimestrial de către angajator;c)orice modificare de personal este comunicată organelor poliției de frontieră de către titularul avizului, în termen de 24 de ore de la producere;d)se interzice accesul personalului angajat cu autoturisme proprietate personală sau proprietate a societății unde își desfășoară activitatea dincolo de linia de control al documentelor de trecere a frontierei, pe sensul de ieșire din țară;e)împrejmuirea magazinului sau, după caz, a locului unde urmează a fi desfășurată activitatea, cu mijloace adecvate, pentru a evita accesul persoanelor prin alte locuri decât cele destinate în acest sens;f)iluminarea magazinului sau, după caz, a locului de desfășurare a activității pe timp de noapte, lateral, atât în fața, cât și în spatele acestuia;g)se interzice accesul personalului angajat la locul de desfășurare a activității în afara orelor de program;h)personalul angajat este obligat ca atât la intrarea, cât și la ieșirea din serviciu să se prezinte pentru control la lucrătorul poliției de frontieră din punctul de acces.5.TermeneTermenul de acordare a avizelor solicitate este de maximum 30 de zile și începe să curgă din ziua lucrătoare următoare zilei depunerii documentației, numai dacă aceasta este completă și conformă cu prevederile legale în vigoare.Termenul de valabilitate a avizelor acordate este de un an.6.Retragerea avizelorȘefii structurilor poliției de frontieră care au eliberat avizele prevăzute la art. 45 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 105/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 243/2002, cu modificările și completările ulterioare, au obligația de a organiza și de a executa controlul modului de desfășurare a activităților avizate.În situațiile în care, prin activitatea de control, este constatat faptul că nu se respectă condițiile stabilite prin aviz, persoanele fizice sau juridice în privința cărora s-a emis avizul sunt sancționate contravențional, în condițiile art. 75 lit. e), coroborat cu art. 76 alin. (1) lit. c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 105/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 243/2002, cu modificările și completările ulterioare.În situația în care se constată săvârșirea în mod repetat a contravenției de nerespectare a obligațiilor prevăzute în avizul eliberat de către șeful serviciului teritorial al poliției de frontieră, de către șeful Gărzii de Coastă sau de către șeful structurii de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare, persoanele fizice sau juridice în privința cărora s-a emis avizul sunt sancționate cu amendă și retragerea avizului, în condițiile art. 76 alin. (2^1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 105/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 243/2002, cu modificările și completările ulterioare.7.Modelul registrului de evidență a avizelor acordate la solicitarea persoanelor fizice și juridice pentru desfășurarea diferitelor activități în zona de frontieră și în punctele de trecere a frontierei de stat:

Nr. crt.  Solicitant (nume/adresă)  Data depunerii dosarului complet(nr. intrare) Activitatea pentru care solicită avizul sau aprobarea Modul de soluționare asolicitării Perioada pentru cares-a acordat avizul sau aprobarea Data emiterii  Data expedierii  Observații  
1.                
2.                
3.                
4.                

(la 08-12-2016,
Anexa 2 a fost modificată de Punctul 7, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 890 din 29 noiembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 989 din 08 decembrie 2016
)

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x