NORME METODOLOGICE din 9 mai 2002 (*actualizate*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 25/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 6MODIFICAT DEHG 890 29/11/2016
ART. 6MODIFICAT INCEPAND CU...HG 890 29/11/2016
ART. 9MODIFICAT DEHG 890 29/11/2016
ART. 12MODIFICAT DEHG 890 29/11/2016
ART. 24MODIFICAT DEHG 890 29/11/2016
ART. 25MODIFICAT DEHG 890 29/11/2016
ART. 26MODIFICAT DEHG 890 29/11/2016
ANEXA 0ABROGAT DEHOTARARE 78 26/01/2023
ANEXA 0COMPLETAT DEHOTARARE 78 26/01/2023
ANEXA 1INLOCUIT DEHG 890 29/11/2016
ANEXA 1MODIFICAT DEHG 890 29/11/2016
ANEXA 2INLOCUIT DEHG 890 29/11/2016
ANEXA 2MODIFICAT DEHG 890 29/11/2016
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PENORMA 09/05/2002
ActulPENTRU APLICAREAOUG 105 27/06/2001
ART. 3ARE LEGATURA CUHG 896 20/08/2008
ART. 4ARE LEGATURA CUHG 896 20/08/2008
ART. 5ARE LEGATURA CUHG 896 20/08/2008
ART. 6ARE LEGATURA CUHG 324 18/03/2009 ART. 1
ART. 6ARE LEGATURA CUHG 324 18/03/2009 ART. 2
ART. 6ARE LEGATURA CUHG 324 18/03/2009 ART. 3
ART. 6ARE LEGATURA CUHG 896 20/08/2008
ART. 6ARE LEGATURA CUHG 445 09/05/2002
ART. 8ARE LEGATURA CUHG 896 20/08/2008
ART. 9ARE LEGATURA CUHG 896 20/08/2008
ART. 10ARE LEGATURA CUHG 896 20/08/2008
ART. 10ARE LEGATURA CUOUG 221 23/12/2008
ART. 10ARE LEGATURA CUOUG 30 25/04/2007
ART. 10REFERIRE LALEGE 122 04/05/2006
ART. 10ARE LEGATURA CUOG 13 24/01/2002
ART. 10REFERIRE LALEGE 323 27/06/2001
ART. 10REFERIRE LAOUG 105 27/06/2001
ART. 10REFERIRE LAORDONANTA 102 31/08/2000 ART. 22
ART. 12ARE LEGATURA CUHG 896 20/08/2008
ART. 12REFERIRE LALEGE 243 29/04/2002
ART. 14ARE LEGATURA CUHG 896 20/08/2008
ART. 14REFERIRE LALEGE 122 04/05/2006
ART. 14ARE LEGATURA CUOG 13 24/01/2002
ART. 14REFERIRE LALEGE 323 27/06/2001
ART. 14REFERIRE LALEGE 123 02/04/2001
ART. 14REFERIRE LAORDONANTA 102 31/08/2000
ART. 17ARE LEGATURA CUHG 896 20/08/2008
ART. 17REFERIRE LAREZOLUTIE 1373 21/11/2001
ART. 17REFERIRE LAOUG 153 21/11/2001
ART. 17REFERIRE LACONVENTIE 19/06/1990 ART. 6
ART. 17REFERIRE LAACORD 14/06/1985
ART. 18ARE LEGATURA CUHG 896 20/08/2008
ART. 18REFERIRE LALEGE 86 10/04/2006
ART. 18REFERIRE LACODUL VAMAL 10/04/2006
ART. 18ARE LEGATURA CUOUG 13 26/01/2001 ART. 16
ART. 18ARE LEGATURA CUOUG 80 04/06/1999 ART. 5
ART. 18REFERIRE LALEGE 141 24/07/1997
ART. 18REFERIRE LACODUL VAMAL 24/07/1997
ART. 19REFERIRE LAHG 1335 14/12/2000
ART. 19REFERIRE LALEGE 80 09/05/2000
ART. 19REFERIRE LANORMA 14/12/2000
ART. 19REFERIRE LAOG 58 24/08/1999
ART. 19REFERIRE LACONVENTIE 09/04/1965
ART. 20REFERIRE LAOUG 105 27/06/2001 ART. 24
ART. 21ARE LEGATURA CUHG 896 20/08/2008
ART. 21REFERIRE LALEGE 180 11/04/2002
ART. 21REFERIRE LAOG 2 12/07/2001 ART. 16
ART. 26ARE LEGATURA CUOUG 221 23/12/2008
ART. 26ARE LEGATURA CUOUG 30 25/04/2007
ART. 31ARE LEGATURA CUHG 896 20/08/2008
ANEXA 1ARE LEGATURA CUHG 896 20/08/2008 ANEXA 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CURECTIFICARE 445 09/05/2002
ANEXA 2ARE LEGATURA CUHG 896 20/08/2008
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 570 23/10/2002
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 243 29/04/2002
ANEXA 2REFERIRE LAOG 128 31/08/2000
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 43 02/02/2021
ActulREFERIT DEHOTARARE 646 27/08/2019
ActulREFERIT DEORDIN 1692 03/07/2015
ActulREFERIT DEORDIN 1285 25/08/2015
ActulREFERIT DEORDIN 112 08/09/2015
ActulREFERIT DEORDIN 1050 23/09/2015
ActulREFERIT DEORDIN 2837 04/11/2015
ART. 6MODIFICAT DEHG 890 29/11/2016
ART. 6MODIFICAT INCEPAND CU...HG 890 29/11/2016
ART. 9MODIFICAT DEHG 890 29/11/2016
ART. 12MODIFICAT DEHG 890 29/11/2016
ART. 19VA FI COMPLETATHG 890 29/11/2016
ART. 20REFERIT DEHOTARARE 646 27/08/2019
ART. 24MODIFICAT DEHG 890 29/11/2016
ART. 25MODIFICAT DEHG 890 29/11/2016
ART. 26MODIFICAT DEHG 890 29/11/2016
ANEXA 0ABROGAT DEHOTARARE 78 26/01/2023
ANEXA 0COMPLETAT DEHOTARARE 78 26/01/2023
ANEXA 1REFERIT DEHOTARARE 720 27/08/2020
ANEXA 1INLOCUIT DEHG 890 29/11/2016
ANEXA 1MODIFICAT DEHG 890 29/11/2016
ANEXA 2INLOCUIT DEHG 890 29/11/2016
ANEXA 2MODIFICAT DEHG 890 29/11/2016

de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001**) privind frontiera de stat a României(actualizate până la data de 24 martie 2009*)



–––––-*) Textul iniţial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 346 din 24 mai 2002. Aceasta este forma actualizată de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ până la data de 24 martie 2009, cu modificările şi completările aduse de: RECTIFICAREA nr. 445 din 9 mai 2002; HOTĂRÂREA nr. 896 din 20 august 2008; HOTĂRÂREA nr. 324 din 18 martie 2009.––––**) Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001 a fost aprobată cu modificări prin Legea nr. 243/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 302 din 8 mai 2002. + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1Regimul juridic al frontierei de stat cuprinde totalitatea normelor prevăzute de legislaţia interna care privesc frontiera de stat şi desfăşurarea diferitelor activităţi în zona de frontieră, în zona aeroporturilor şi a porturilor deschise traficului internaţional.
 + 
Articolul 2Frontiera de stat a României poate avea regim de frontieră interna sau de frontieră externa.
 + 
Articolul 3Regimul juridic al frontierei interne cuprinde reglementările cu privire la eliminarea controlului la frontiera comună sau în aeroporturile ori porturile deschise traficului internaţional de persoane şi de mărfuri, pentru persoanele, mărfurile şi serviciile aparţinând statelor părţi la Acordul dintre guvernele statelor Uniunii Economice a Belgiei, Olandei şi Luxemburgului, Republicii Federale Germania şi Republicii Franceze privind eliminarea treptată a controalelor la frontierele lor comune, semnat la 14 iunie 1985, precum şi la Convenţia de punere în aplicare a Acordului Schengen din 14 iunie 1985 dintre guvernele statelor din Uniunea Economică Benelux, Republicii Federale Germania şi Republicii Franceze privind eliminarea treptată a controalelor la frontierele comune, adoptată la Schengen la 19 iunie 1990.––––Art. 3 a fost modificat de pct. 1 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 896 din 20 august 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 28 august 2008.
 + 
Articolul 4Regimul juridic al frontierelor interne se aplică la data stabilită prin decizie a Consiliului Uniunii Europene de eliminare a controalelor la frontierele interne.––––Art. 4 a fost modificat de pct. 2 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 896 din 20 august 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 28 august 2008.
 + 
Articolul 5Regimul juridic al frontierei externe cuprinde reglementările cu privire la frontiera de stat din Regulamentul CE nr. 562/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 martie 2006 privind crearea unui cod comunitar asupra regulilor ce stau la baza liberei circulaţii a persoanelor peste frontiere – Codul frontierelor Schengen şi legislaţia internă, care se aplică frontierelor comune terestre, aeroporturilor şi porturilor deschise traficului internaţional de persoane şi de mărfuri, în relaţia cu statele cu care România nu are regim de frontieră internă.––––Art. 5 a fost modificat de pct. 3 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 896 din 20 august 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 28 august 2008.
 + 
Articolul 6(1) Culoarul de frontieră şi fâşia de protecţie a frontierei de stat, constituite potrivit legii, se administrează de către structurile teritoriale ale Poliţiei de Frontieră Române.(2) Culoarul de frontieră, fâşia de protecţie a frontierei de stat şi semnele de frontieră trec din administrarea consiliilor locale ale comunelor şi oraşelor care au, potrivit organizării administrative a teritoriului, limita comună cu frontiera de stat în administrarea inspectoratelor judeţene ale Poliţiei de Frontieră Române şi se predau pe bază de protocol*).(3) Structurile teritoriale ale poliţiei de frontieră iau măsuri de marcare a culoarului de frontieră şi a fâşiei de protecţie a frontierei de stat*).(4) Pentru curăţarea şi întreţinerea fâşiei de protecţie, a culoarului de frontieră, întreţinerea şi repararea semnelor de frontieră sau, la nevoie, pentru înlocuirea acestora, conform prevederilor documentelor bilaterale încheiate cu statele vecine, inspectoratele judeţene ale poliţiei de frontieră întocmesc anual planul de lucrări necesar a fi efectuate şi derulează procedurile pentru achiziţionarea serviciilor aferente, cu respectarea normelor în vigoare privind achiziţiile publice.(5) Accesul, circulaţia şi desfăşurarea diferitelor activităţi în fâşia de protecţie a frontierei de stat, în terenul situat între aceasta şi linia de frontieră, în insulele şi ostroavele din apele de frontieră, precum şi în apele de frontieră se stabilesc, conform legii, de şeful formaţiunii locale a poliţiei de frontieră, cu consultarea prealabilă, dacă este cazul, a operatorilor economici sau a instituţiilor care desfăşoară activităţi specifice în această zonă.(6) Finanţarea activităţilor prevăzute la alin. (3) şi (4) se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor.––––-Art. 6 a fost modificat de art. I din HOTĂRÂREA nr. 324 din 18 martie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 183 din 24 martie 2009.*) NOTA C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamţ:Art. II şi III din HOTĂRÂREA nr. 324 din 18 martie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 183 din 24 martie 2009 prevăd:"Art. IIFinanţarea în cursul anului 2009 a activităţilor prevăzute la art. 6 alin. (3) şi (4) din Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 445/2002, în sumă de 2.400 mii lei, se asigură din bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor pe anul 2009, urmând ca la rectificarea bugetară să se suplimenteze bugetul ministerului cu suma corespunzătoare.Art. IIIProtocoalele prevăzute la art. 6 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 445/2002, se încheie între părţile interesate, în termen de 3 luni de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.”
 + 
Articolul 7Localităţile incluse în zona de frontieră vor avea înscrisă pe panourile cu denumirea acestora menţiunea "LOCALITATE DE FRONTIERA".
 + 
Capitolul IITrecerea frontierei de stat + 
Secţiunea 1Punctele de trecere a frontierei de stat + 
Articolul 8(1) Trecerea peste frontiera de stat a persoanelor, a mijloacelor de transport cu care acestea se deplasează şi a bunurilor de folosinţă personală se face prin punctele de trecere a frontierei de stat deschise traficului internaţional şi punctele de mic trafic, denumite în continuare puncte de trecere, în condiţiile stabilite de lege.––––Alin. (1) al art. 8 a fost modificat de pct. 5 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 896 din 20 august 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 28 august 2008.(2) Trecerea peste frontiera de stat a mărfurilor şi a mijloacelor care le transporta se face numai prin punctele de trecere deschise traficului internaţional, anume destinate, potrivit legii.(3) Punctele de trecere deschise traficului internaţional şi punctele de mic trafic sunt prevăzute în anexa nr. 1.––––Alin. (3) al art. 8 a fost modificat de pct. 5 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 896 din 20 august 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 28 august 2008.
 + 
Articolul 9În cazurile prevăzute de Regulamentul (CE) nr. 562/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 martie 2006 privind crearea unui cod comunitar asupra regulilor ce stau la baza liberei circulaţii a persoanelor peste frontiere – Codul frontierelor Schengen ori prin documentele bilaterale încheiate de România cu alte state, trecerea frontierei de stat se poate face prin alte locuri decât cele prevăzute în anexa nr. 1.––––Art. 9 a fost modificat de pct. 6 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 896 din 20 august 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 28 august 2008.
 + 
Articolul 10(1) Punctele de trecere funcţionează în subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor care coordonează activitatea privind controlul trecerii frontierei de stat şi asigura ordinea publică în perimetrul funcţional al acestora prin Poliţia de Frontiera Română.(2) Autorităţile publice care au, potrivit legii, competente pe linia controlului la trecerea frontierei de stat colaborează pentru asigurarea desfăşurării în bune condiţii a traficului de călători, de mijloace de transport, de mărfuri şi alte bunuri.(3) Administratorii punctelor de trecere iau măsurile necesare de amenajare a acestor puncte potrivit planului de amenajare a punctului de trecere, întocmit de Ministerul Administraţiei şi Internelor şi avizat de autorităţile publice prevăzute la alin. (2), în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice.(4) Planul de amenajare a punctului de trecere va cuprinde detalieri ale următoarelor perimetre, zone şi spaţii:a) perimetrul punctului de trecere care va cuprinde platformele, imobilele şi instalaţiile aferente destinate asigurării activităţii specifice în punctul de trecere, după destinaţia acestuia, cu specificaţia destinaţiei şi a modului de folosire a fiecărui element component;b) zona de tranzit, aşa cum aceasta este definită la art. 2 lit. n) din Legea nr. 122/2006privind azilul în România, cu modificările şi completările ulterioare.––––Lit. b) a alin. (4) al art. 10 a fost modificată de pct. 7 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 896 din 20 august 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 28 august 2008.c) spaţiul de lucru pentru activităţile de control pentru trecerea frontierei de stat, care va cuprinde: imobilele şi instalaţiile necesare pentru desfăşurarea controlului la frontiera conform Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 105/2001; punctele de control pe sensurile de intrare şi ieşire, separate în condiţiile prevăzute la art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 105/2001; spaţiul anume destinat pentru efectuarea controlului sanitar şi sanitar-veterinar, fitosanitar şi pentru protecţia mediului, atunci când, potrivit legii, acest control se efectuează separat de controlul persoanelor, mijloacelor de transport, al mărfurilor şi bunurilor care nu fac obiectul acestui tip de control.–––––*) NOTA C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamţ:Prin ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 30 din 25 aprilie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 309 din 9 mai 2007 s-a dispus organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.Începând cu data de 24 decembrie 2008, prin ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 221 din 23 decembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 882 din 24 decembrie 2008, s-a înfiinţat Ministerul Administraţiei şi Internelor prin reorganizarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.Înlocuirea denumirii acestui minister s-a realizat direct în textul formei actualizate.
 + 
Articolul 11Administratorii punctelor de trecere iau măsurile necesare, în termen de un an de la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice, pentru delimitarea perimetrului punctului de trecere, a zonelor şi spaţiilor prevăzute la art. 10 alin. (4) şi pentru separarea sensurilor de intrare şi ieşire în/din ţara.
 + 
Articolul 12(1) Personalul autorităţilor publice cu atribuţii de control la trecerea frontierei de stat va purta în timpul programului de lucru ecusoane pentru identificare.(2) Accesul altor persoane în punctul de trecere se stabileşte de şeful acestuia.(3) În punctele de trecere a frontierei aeroportuare eliberarea permiselor de acces pentru zona supusă regimului de control al poliţiei de frontieră, aşa cum aceasta este definită la art. 4 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 243/2002, cu modificările şi completările ulterioare, se va face numai cu avizul prealabil al şefului punctului de trecere a frontierei.––––Alin. (3) al art. 12 a fost introdus de pct. 8 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 896 din 20 august 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 28 august 2008.
 + 
Articolul 12^1(1) În perimetrul punctelor de trecere prevăzute la art. 8 alin. (3) se pot desfăşura şi alte activităţi decât cele legate de efectuarea controlului de frontieră, cu avizul prealabil al şefului direcţiei teritoriale a poliţiei de frontieră competente sau al şefului structurii de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare, al autorităţilor administraţiei publice locale şi al altor autorităţi prevăzute de lege, după caz.(2) Condiţiile de eliberare a avizului prealabil de către şeful direcţiei teritoriale a poliţiei de frontieră competente sau de către şeful structurii de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare, precum şi obligaţiile persoanelor avizate sunt cele stabilite în anexa nr. 2.––––Art. 12^1 a fost introdus de pct. 9 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 896 din 20 august 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 28 august 2008.
 + 
Articolul 13(1) Deplasarea personalului cu atribuţii de administrare a punctului de trecere, în perimetrul acestuia, este permisă pentru desfăşurarea activităţilor necesare funcţionarii punctului de trecere şi se face potrivit regulilor stabilite de şeful punctului de trecere de comun acord cu şeful autorităţii vamale.(2) Şeful punctului de trecere împreună cu şeful biroului vamal de control şi vamuire la frontiera, în funcţie de personalul disponibil, pot constitui echipe de control, în punctele de trecere cu o suprafaţa mare şi posibilităţi limitate de supraveghere directa a perimetrului, care să asigure controlul accesului şi desfăşurării diferitelor activităţi în suprafaţa delimitata de perimetrul punctului de trecere şi prevenirea trecerii ilegale peste frontiera de stat a persoanelor, mijloacelor de transport, a mărfurilor şi altor bunuri.(3) În funcţie de specificul punctului de trecere şi de misiunea echipei constituite conform dispoziţiilor alin. (2), aceasta are în compunere şi personal sanitar, sanitar-veterinar, fitosanitar, al Regiei Autonome "Administraţia Naţionala a Drumurilor din România" şi de protecţie a mediului, pus la dispoziţie, la cererea şefului punctului de trecere, de autorităţile competente.(4) Personalul echipelor prevăzute la alin. (2) urmăreşte respectarea prevederilor legale din domeniul propriu de activitate, constata şi aplica măsurile prevăzute de lege în competenţa sa şi dispune măsuri obligatorii pentru corectarea deficienţelor constatate.(5) La terminarea activităţii de control echipa astfel constituită întocmeşte un raport comun de activitate, care va cuprinde: componenta echipei, misiunea primită, constatările şi măsurile dispuse. Raportul va fi întocmit într-un număr de exemplare corespunzător pentru a fi comunicat sefilor fiecărei autorităţi publice reprezentate în cadrul echipei de control.
 + 
Articolul 14(1) Zona de tranzit se stabileşte într-un spaţiu strict delimitat în cadrul punctului de trecere sau, când situaţia o impune, în imediata apropiere a acestuia şi se organizează pentru a permite staţionarea persoanelor, mijloacelor de transport, a mărfurilor şi altor bunuri până la stabilirea regimului lor juridic la trecerea frontierei de stat.(2) Accesul în zona de tranzit este permis numai personalului autorităţilor care au atribuţii de control pe linia trecerii frontierei de stat şi pentru îndeplinirea atribuţiilor de serviciu sau, atunci când situaţia o impune, pentru acordarea asistenţei medicale de urgenta sau înlăturarea unei stări de pericol. Personalul administrativ al punctului de trecere şi personalul de întreţinere al acestuia au acces în condiţiile stabilite de şeful punctului de trecere.(3) Staţionarea persoanelor, mijloacelor de transport, a mărfurilor şi altor bunuri în zona de tranzit după efectuarea controlului de frontieră este interzisă. Şeful punctului de trecere împreună cu şeful autorităţii vamale au obligaţia de a lua toate măsurile legale pentru a împiedica aceasta staţionare.(4) După terminarea controlului de frontieră şeful punctului de trecere ia măsuri pentru verificarea zonei de tranzit. În situaţia în care sunt descoperite persoane aflate ilegal în această zonă, ia măsuri de verificare a situaţiei acestora. Străinii aflaţi în zonele de tranzit care nu îndeplinesc condiţiile de intrare în România sunt returnaţi pe teritoriul statului vecin sau sunt îmbarcaţi pe navele ori aeronavele de pe care au debarcat, în vederea returnării lor în statul de unde au fost îmbarcaţi, în condiţiile stabilite prin legislaţia privind regimul străinilor în România.––––Alin. (4) al art. 14 a fost modificat de pct. 10 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 896 din 20 august 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 28 august 2008.(5) În situaţia în care străinii aflaţi în zonele de tranzit, care nu îndeplinesc condiţiile de intrare în România, îşi manifestă dorinţa în scris sau verbal pentru acordarea unei forme de protecţie în România, şeful punctului de trecere procedează potrivit prevederilor Legii nr. 122/2006, cu modificările şi completările ulterioare.––––Alin. (5) al art. 14 a fost modificat de pct. 11 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 896 din 20 august 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 28 august 2008.
 + 
Articolul 15(1) Spaţiile de lucru pentru activităţile de control pentru trecerea frontierei de stat vor fi astfel organizate încât să asigure posibilitatea efectuării controlului atât al documentelor privind identitatea persoanelor care trec frontiera de stat, cat şi al mijloacelor de transport şi bunurilor aflate asupra călătorilor, precum şi al mărfurilor, în perimetrele destinate pentru controlul acestora, în condiţiile asigurării fluentei traficului de pasageri şi al mijloacelor de transport.(2) În punctele de trecere amenajate corespunzător, cu respectarea dispoziţiilor legale privind resursele financiare ce se impune a fi alocate în acest scop, poliţia de frontieră şi autoritatea vamală executa controlul de frontieră la un singur filtru. Spaţiile de lucru vor fi prevăzute cu indicatoare de orientare a participanţilor la traficul de frontieră şi cu inscripţii în limba română şi în limbile de circulaţie internaţionala.
 + 
Secţiunea a 2-aEfectuarea controlului pentru trecerea frontierei de stat + 
Articolul 16Controlul pentru trecerea frontierei de stat române are ca scop verificarea şi constatarea îndeplinirii condiţiilor prevăzute de lege pentru intrarea şi ieşirea în/din ţara a persoanelor, mijloacelor de transport, a mărfurilor şi altor bunuri.
 + 
Articolul 17Toate persoanele care trec frontiera de stat sunt supuse controlului minim pentru stabilirea identităţii. Cerinţele controlului minim se stabilesc de Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră, în conformitate cu prevederile Regulamentului CE nr. 562/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 martie 2006 privind crearea unui cod comunitar asupra regulilor ce stau la baza liberei circulaţii a persoanelor peste frontiere – Codul frontierelor Schengen.––––Art. 17 a fost modificat de pct. 12 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 896 din 20 august 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 28 august 2008.
 + 
Articolul 18(1) Străinii care provin din state care nu sunt membre ale Uniunii Europene sunt supuşi controalelor amănunţite la trecerea frontierei de stat, în condiţiile stabilite de Regulamentul CE nr. 562/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 martie 2006 privind crearea unui cod comunitar asupra regulilor ce stau la baza liberei circulaţii a persoanelor peste frontiere – Codul frontierelor Schengen.(2) Verificarea mijloacelor de transport, a mărfurilor şi bunurilor ce îl însoţesc se face cu respectarea prevederilor Legii nr. 86/2006privind Codul vamal al României.––––Art. 18 a fost modificat de pct. 13 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 896 din 20 august 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 28 august 2008.
 + 
Articolul 19(1) În punctele de trecere portuare şi aeroportuare se poate executa un control preventiv de către poliţia de frontieră, la scara navei sau a aeronavei, pentru depistarea străinilor fără documente de trecere a frontierei, cu documente sau vize false ori falsificate, care încearcă să între ilegal în ţara.(2) Persoanelor descoperite în situaţiile prevăzute la alin. (1) nu li se permite coborârea de pe nava sau aeronava.(3) În situaţia prevăzută la alin. (2) şeful punctului de trecere ia măsurile prevăzute de lege împotriva transportatorului şi măsurile necesare pentru supravegherea navei sau a aeronavei până la plecarea acesteia în cursa externa.(4) În porturile în care sosesc şi, respectiv, din care pleacă nave maritime aparţinând categoriilor prevăzute de Convenţia privind facilitarea traficului maritim internaţional (FAL), adoptată la Londra la 9 aprilie 1965 de Conferinţa internaţionala privind facilitarea voiajului şi transportului maritim, modificată şi completată prin amendamentele din 1984, 1986, 1989, 1991, 1993 şi 1994, la care România a aderat prin Ordonanţa Guvernului nr. 58/1999, aprobată prin Legea nr. 80/2000, efectuarea controlului pentru trecerea frontierei de stat se face în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.335/2000 pentru aprobarea Normelor metodologice de punere în aplicare a prevederilor Convenţiei privind facilitarea traficului maritim internaţional (FAL), adoptată la Londra la 9 aprilie 1965 de Conferinţa internaţionala privind facilitarea voiajului şi transportului maritim, modificată şi completată prin amendamentele din 1984, 1986, 1989, 1991, 1993 şi 1994, precum şi a standardelor şi procedurilor specifice României.
 + 
Articolul 20Efectuarea controlului pentru trecerea frontierei de stat va avea următoarea succesiune, după caz:a) controlul sanitar, sanitar-veterinar, fitosanitar şi pentru protecţia mediului;b) controlul efectuat de Regia Autonomă "Administraţia Naţionala a Drumurilor din România";c) verificarea de către poliţia de frontieră a documentelor de trecere a frontierei de stat şi a persoanei, a respectării regimului armelor, muniţiilor, substanţelor explozive, precum şi a celorlalte substanţe prevăzute la art. 24 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 105/2001;d) efectuarea controlului vamal.
 + 
Articolul 21(1) Persoanelor care se bucură de dreptul comunitar la liberă circulaţie, menţionate la art. 2 pct. 5) din Regulamentul CE nr. 562/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 martie 2006 privind crearea unui cod comunitar asupra regulilor ce stau la baza liberei circulaţii a persoanelor peste frontiere – Codul frontierelor Schengen, li se efectuează controlul minim pentru stabilirea identităţii, poliţistul de frontieră permiţând intrarea sau ieşirea acestora în/din ţară fără alte formalităţi.––––Alin. (1) al art. 21 a fost modificat de pct. 14 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 896 din 20 august 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 28 august 2008.(2) În aplicarea regimului de frontieră externă, după efectuarea controlului amănunţit potrivit art. 18, dacă sunt îndeplinite toate condiţiile prevăzute de lege, poliţistul de frontieră permite intrarea sau ieşirea în/din ţară a persoanei şi, după caz, aplică ştampila de intrare sau de ieşire pe documentul de trecere a frontierei de stat sau pe formularul special destinat acestui scop, conform prevederilor art. 10 din Regulamentul CE nr. 562/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 martie 2006 privind crearea unui cod comunitar asupra regulilor ce stau la baza liberei circulaţii a persoanelor peste frontiere – Codul frontierelor Schengen.––––Alin. (2) al art. 21 a fost modificat de pct. 14 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 896 din 20 august 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 28 august 2008.––––Alin. (3) al art. 21 a fost abrogat de pct. 15 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 896 din 20 august 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 28 august 2008.(4) Dacă nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de lege, pentru orice tip de control, poliţistul de frontieră, în baza atribuţiilor referitoare la siguranţa naţionala şi ordinea publică sau la solicitarea autorităţii competente, poate lua măsurile necesare pentru a nu permite intrarea sau ieşirea în/din ţara a persoanei, a mijlocului de transport sau a bunurilor.(5) În funcţie de situaţia creata, de informaţiile deţinute şi de gradul de pericol social al faptelor constatate, şeful punctului de trecere dispune efectuarea cercetărilor necesare pentru clarificare, potrivit competentelor stabilite prin lege.
 + 
Articolul 22Controlul pentru trecerea frontierei de stat în trenurile internaţionale de călători se va face cu respectarea stricta a timpilor de staţionare prevăzuţi în mersul trenurilor pentru trenurile respective.
 + 
Articolul 23Pe timpul misiunilor de supraveghere a frontierei de stat, în zona de frontieră sau în zonele supuse regimului sau de control, poliţia de frontieră va urmări la controlul asupra identităţii străinilor şi modul în care aceştia au trecut frontiera de stat.
 + 
Secţiunea a 3-aConsemnele la frontiera + 
Articolul 24Consemnele la frontiera sunt acele informaţii ce se transmit poliţiei de frontieră şi autorităţii vamale cu privire la persoane, mijloace de transport, mărfuri şi alte bunuri aflate în una dintre situaţiile prevăzute de lege şi care urmează să fie verificate pe timpul efectuării controlului de trecere a frontierei de stat, în vederea interzicerii intrării sau iesirii în/din România, urmăririi ori efectuării controlului amănunţit.
 + 
Articolul 25Consemnele la frontiera sunt:a) IND – străin semnalat ca inadmisibil. Persoanei în cauza nu i se permite intrarea în România;b) NPI – nu se permite intrarea. Persoanei, mijlocului de transport, mărfurilor sau bunurilor care fac obiectul informării nu li se permite intrarea în ţara;c) NPE – nu se permite ieşirea. Persoanei, mijlocului de transport, mărfurilor sau bunurilor care fac obiectul informării nu li se permite ieşirea din ţara;d) CAI – control amănunţit la intrare. Persoanei, mijlocului de transport, mărfurilor şi bunurilor care fac obiectul informării li se face controlul amănunţit la intrarea în ţara şi în funcţie de rezultatele acestuia se iau măsurile prevăzute de lege;e) CAE – control amănunţit la ieşire. Persoanei, mijlocului de transport, mărfurilor şi bunurilor care fac obiectul informării li se face controlul amănunţit la ieşirea din ţara şi în funcţie de rezultatele acestuia se iau măsurile prevăzute de lege.
 + 
Articolul 26Ministerul Administraţiei şi Internelor poate stabili şi alte consemne, în sprijinul completării informaţiilor pentru consemnele prevăzute la art. 25 lit. a)-e), pentru soluţionarea unor probleme legate de îndeplinirea atribuţiilor de serviciu sau la cererea altor autorităţi de stat.–––––*) NOTA C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamţ:Prin ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 30 din 25 aprilie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 309 din 9 mai 2007 s-a dispus organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.Începând cu data de 24 decembrie 2008, prin ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 221 din 23 decembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 882 din 24 decembrie 2008, s-a înfiinţat Ministerul Administraţiei şi Internelor prin reorganizarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.Înlocuirea denumirii acestui minister s-a realizat direct în textul formei actualizate.
 + 
Capitolul IIINorme de comportare a personalului cu atribuţii în punctele de trecere a frontierei de stat + 
Articolul 27(1) Personalul din punctele de trecere îşi îndeplineşte atribuţiile de serviciu în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi cu respectarea normelor deontologice pentru fiecare domeniu de activitate.(2) Relaţiile dintre reprezentanţii autorităţilor care îşi desfăşoară activitatea în punctele de trecere se bazează pe cooperarea şi sprijinul reciproc în vederea îndeplinirii în condiţii de calitate a actului de control şi respectării întocmai a prevederilor legale în domeniu.
 + 
Articolul 28În îndeplinirea atribuţiilor de serviciu lucrătorii din punctele de trecere trebuie să dovedească profesionalism, răspundere, cinste, respect şi solicitudine atât în relaţiile dintre ei, cat şi faţă de participanţii la trafic.
 + 
Articolul 29Consumul de băuturi alcoolice de către personalul punctului de trecere în incinta acestuia, precum şi prezenta la programul de lucru sub influenţa băuturilor alcoolice sunt interzise.
 + 
Articolul 30La solicitarea participanţilor la trafic ori a altor persoane care se găsesc în punctul de trecere lucrătorii cu atribuţii în punctul de trecere au obligaţia de a se prezenta şi de a-şi declina funcţia.
 + 
Articolul 31Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.––––Art. 31 a fost introdus de pct. 16 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 896 din 20 august 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 28 august 2008.
 + 
Anexa 1–––la norme–––SITUAŢIApunctelor de trecere a frontierei de stata României şi a zonelor libereI. La frontiera româno-ungarăPuncte de trecere deschise traficului internaţional:– Petea, judeţul Satu Mare – rutier;– Urziceni, judeţul Satu Mare – rutier;– Carei, judeţul Satu Mare – feroviar;– Valea lui Mihai, judeţul Bihor – feroviar şi rutier;– Episcopia Bihor, judeţul Bihor – feroviar;– Borş, judeţul Bihor – rutier;– Săcuieni, judeţul Bihor – rutier;– Salonta, judeţul Bihor – rutier şi feroviar;– Vărşand, judeţul Arad – rutier;– Curtici, judeţul Arad – feroviar şi zonă liberă;– Turnu, judeţul Arad – rutier;– Nădlac, judeţul Arad – rutier;– Tudor Vladimirescu, judeţul Arad – rutier;– Cenad, judeţul Timiş – rutier.II. La frontiera româno-sârbă1. Puncte de trecere deschise traficului internaţional:– Jimbolia, judeţul Timiş – rutier şi feroviar;– Stamora-Moraviţa, judeţul Timiş – rutier şi feroviar;– Naidăş, judeţul Caraş-Severin – rutier;– Moldova Veche, judeţul Caraş-Severin – portuar;– Orşova, judeţul Mehedinţi – portuar;– Porţile de Fier I, judeţul Mehedinţi – rutier;– Drobeta-Turnu Severin, judeţul Mehedinţi – portuar;– Porţile de Fier II, judeţul Mehedinţi – rutier.2. Puncte de mic trafic:– Valcani, judeţul Timiş – rutier;– Lunga, judeţul Timiş – rutier;– Foeni I, judeţul Timiş – rutier;– Foeni II, judeţul Timiş – rutier;– Naidăş, judeţul Caraş-Severin – rutier;– Moldova Veche, judeţul Caraş-Severin – portuar;– Sviniţa, judeţul Mehedinţi – portuar;– Gruia, judeţul Mehedinţi – portuar.III. La frontiera româno-bulgarăPuncte de trecere deschise traficului internaţional:– Calafat, judeţul Dolj – rutier (bac) şi portuar;– Bechet, judeţul Dolj – rutier (bac) şi portuar;– Corabia, judeţul Olt – portuar;– Turnu Măgurele, judeţul Teleorman – portuar;– Zimnicea, judeţul Teleorman – portuar;– Giurgiu, judeţul Giurgiu – rutier şi feroviar;– Olteniţa, judeţul Călăraşi – portuar;– Călăraşi – Chiciu, judeţul Călăraşi – rutier (bac);– Ostrov, judeţul Constanţa – rutier;– Negru Vodă, judeţul Constanţa – rutier şi feroviar;– Vama Veche, judeţul Constanţa – rutier.IV. La frontiera româno-moldoveanăPuncte de trecere deschise traficului internaţional:– Galaţi, judeţul Galaţi – portuar;– Galaţi, judeţul Galaţi- feroviar– Galaţi, judeţul Galaţi – rutier;– Oancea, judeţul Galaţi – rutier;– Fălciu, judeţul Vaslui – feroviar ;– Albiţa, judeţul Vaslui – rutier;– Iaşi, judeţul Iaşi – feroviar;– Sculeni, judeţul Iaşi – rutier;– Rădăuţi-Prut, judeţul Botoşani – rutier;– Stânca, judeţul Botoşani – rutier.V. La frontiera româno-ucraineană1. Puncte de trecere deschise traficului internaţional:– Siret, judeţul Suceava – rutier/pietonal;– Vicşani, judeţul Suceava – feroviar;– Valea Vişeului, judeţul Maramureş – feroviar;– Sighetu Marmaţiei, judeţul Maramureş – rutier/pietonal;– Câmpulung la Tisa, judeţul Maramureş – feroviar;– Halmeu, judeţul Satu Mare – rutier şi feroviar2. Puncte de mic trafic:– Tarna Mare, judeţul Satu Mare – rutier/pietonal;– Sighet, judeţul Maramureş – pietonal;– Izvoarele Sucevei, judeţul Suceava – pietonal;– Ulma, judeţul Suceava – rutier/pietonal;– Vicovu de Sus, judeţul Suceava – rutier/pietonal;– Climăuţi, judeţul Suceava – pietonal;– Vascăuţi, judeţul Suceava – pietonal;– Racovăţ, judeţul Suceava – rutier/pietonal;– Galaţi, judeţul Galaţi – portuar;– Isaccea, judeţul Tulcea – portuar;– Chilia Veche, judeţul Tulcea – portuar;– Plauru, judeţul Tulcea – portuar;– Periprava, judeţul Tulcea – portuar.VI. Puncte de trecere deschise traficului internaţional, situate în interiorul ţării:– "Henri Coandă" Bucureşti – aeroportuar;– Bucureşti Băneasa "Aurel Vlaicu" – aeroportuar;– Baia Mare, judeţul Maramureş – aeroportuar;– Suceava, judeţul Suceava – aeroportuar;– Iaşi, judeţul Iaşi – aeroportuar;– Bacău, judeţul Bacău – aeroportuar;– Caransebeş, judeţul Caraş-Severin – aeroportuar;– Craiova, judeţul Dolj – aeroportuar;– Tulcea, judeţul Tulcea – aeroportuar;– Timişoara, judeţul Timiş – aeroportuar;– Arad, judeţul Arad – aeroportuar;– Oradea, judeţul Bihor – aeroportuar;– Cluj-Napoca, judeţul Cluj – aeroportuar;– Satu Mare, judeţul Satu Mare – aeroportuar;– Târgu Mureş, judeţul Mureş – aeroportuar;– Sibiu, judeţul Sibiu – aeroportuar;– Mihail Kogălniceanu, judeţul Constanţa – aeroportuar;– Brăila, judeţul Brăila – portuar;– Cernavoda, judeţul Constanţa – portuar;– Tulcea, judeţul Tulcea – portuar;– Sulina, judeţul Tulcea – portuar şi zonă liberă;– Constanţa, judeţul Constanţa – portuar;– Constanţa – Sud – Agigea, judeţul Constanţa – RO-RO, portuar şi zonă liberă;– Mangalia, judeţul Constanţa – portuar;– Midia, judeţul Constanţa – portuar.VII. Zone libereGalaţi, judeţul Galaţi;Constanţa – Sud – Agigea, judeţul Constanţa;Basarabi, judeţul Constanţa;Sulina, judeţul Tulcea;Giurgiu, judeţul Giurgiu;Curtici, judeţul Arad;Brăila, judeţul Brăila.––––Anexa a fost înlocuită cu anexa 1 la HOTĂRÂREA nr. 896 din 20 august 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 28 august 2008, conform pct. 17 al articolului unic din acelaşi act normativ.
 + 
Anexa 2–––la norme–––CONDIŢIIde eliberare a avizului prealabil de către şeful direcţieiteritoriale a poliţiei de frontieră competente sau de cătreşeful structurii de coordonare a punctelor de trecereaeroportuare şi obligaţiile persoanelor avizate1. Competenţele de avizareInspectoratul General al Poliţiei de Frontieră şi unităţile subordonate acestuia asigură avizarea activităţilor ce se desfăşoară în punctele de trecere a frontierei, altele decât cele legate de efectuarea controlului de frontieră, după cum urmează:a) Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră, prin structura de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare – pentru activităţile ce urmează a se desfăşura în punctele de trecere a frontierei organizate în aeroporturile deschise traficului internaţional;b) direcţiile teritoriale ale poliţiei de frontieră – pentru activităţile ce urmează a se desfăşura în punctele de trecere a frontierei rutiere, portuare sau feroviare, aflate în zona de competenţă a acestor structuri.2. Avizele şi conţinutul dosarului solicitării de avizareSunt supuse avizării, în condiţiile art. 45 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001privind frontiera de stat a României, aprobată cu modificări prin Legea nr. 243/2002, cu modificările şi completările ulterioare, toate activităţile care urmează a se desfăşura în punctele de trecere a frontierei, altele decât efectuarea controlului de frontieră, care prin natura lor nu afectează desfăşurarea activităţii specifice de control, ordinea publică, mediul înconjurător şi siguranţa traficului în punctele de trecere a frontierei de stat.Avizele se acordă la solicitarea persoanei fizice sau juridice interesate.Dosarul solicitării de avizare trebuie să cuprindă:a) cerere de solicitare a avizului;b) statutul societăţii/copie, după caz;c) tabel nominal cu personalul care urmează să lucreze în perimetrul punctelor de trecere a frontierei şi datele de identificare ale acestora;d) tabel cu autovehiculele ce urmează să între în perimetrul punctelor de trecere a frontierei şi numerele de identificare ale acestora;e) dovada achitării taxelor prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 128/2000privind stabilirea unor taxe pentru serviciile prestate pentru persoanele fizice şi juridice de către Ministerul Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 570/2002, cu modificările ulterioare.3. Analiza şi verificarea cererii de avizareCererile de avizare se depun şi se înregistrează la compartimentul secretariat al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră, respectiv la compartimentele secretariat ale direcţiilor teritoriale ale poliţiei de frontieră. Verificarea oportunităţii desfăşurării activităţilor în punctele de trecere a frontierei se realizează de către ofiţeri desemnaţi din compartimentele operative.La depunerea solicitărilor şi a documentaţiei necesare, compartimentele secretariat oferă solicitanţilor informaţiile necesare privind întocmirea sau, după caz, completarea dosarelor.Evidenţa acordării avizelor se ţine, de către compartimentele secretariat ale structurilor indicate la pct. 1, într-un registru special destinat, structurat conform modelului prevăzut la pct. 7.4. Condiţii care, în funcţie de natura activităţii ce urmează a fi desfăşurată, sunt impuse solicitantului avizului:a) în timpul serviciului, personalul angajat poartă în mod obligatoriu un ecuson cu numele, prenumele persoanei, respectiv ştampila şi semnătura angajatorului, însoţit de o fotografie;b) accesul personalului angajat în incinta punctului de trecere a frontierei se face pe baza legitimaţiei de serviciu care este vizată trimestrial de către angajator;c) orice modificare de personal este comunicată organelor poliţiei de frontieră de către titularul avizului, în termen de 24 de ore de la producere;d) se interzice accesul personalului angajat cu autoturisme proprietate personală sau proprietate a societăţii unde îşi desfăşoară activitatea dincolo de linia de control al documentelor de trecere a frontierei, pe sensul de ieşire din ţară;e) împrejmuirea magazinului sau, după caz, a locului unde urmează a fi desfăşurată activitatea, cu mijloace adecvate, pentru a evita accesul persoanelor prin alte locuri decât cele destinate în acest sens;f) iluminarea magazinului sau, după caz, a locului de desfăşurare a activităţii pe timp de noapte, lateral, atât în faţa, cât şi în spatele acestuia;g) se interzice accesul personalului angajat la locul de desfăşurare a activităţii în afara orelor de program;h) personalul angajat este obligat ca atât la intrarea, cât şi la ieşirea din serviciu să se prezinte pentru control la lucrătorul poliţiei de frontieră din punctul de acces.5. TermeneTermenele de acordare a avizelor solicitate, prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 128/2000, aprobată cu modificări prin Legea nr. 570/2002, cu modificările ulterioare, încep să curgă din ziua lucrătoare următoare zilei depunerii documentaţiei, numai dacă aceasta este completă şi conformă cu prevederile legale în vigoare.Termenul de valabilitate a avizelor acordate este de un an.6. Retragerea avizelorŞefii structurilor poliţiei de frontieră care au eliberat avizele prevăzute la art. 45 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 243/2002, cu modificările şi completările ulterioare, au obligaţia de a organiza şi de a executa controlul modului de desfăşurare a activităţilor avizate.În situaţiile în care, prin activitatea de control, este constatat faptul că nu se respectă condiţiile stabilite prin aviz, persoanele fizice sau juridice avizate sunt sancţionate contravenţional, în condiţiile art. 75 lit. e), coroborat cu art. 76 alin. (1) lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 243/2002, cu modificările şi completările ulterioare.În situaţia în care se constată săvârşirea în mod repetat a contravenţiei de nerespectare a obligaţiilor prevăzute în avizul eliberat de către şeful direcţiei teritoriale a poliţiei de frontieră sau de şeful structurii de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare, persoanele fizice sau juridice avizate sunt sancţionate cu amendă şi retragerea avizului, în condiţiile art. 76 alin. (2^1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 243/2002, cu modificările şi completările ulterioare.7. Modelul registrului de evidenţă a avizelor acordate la solicitarea persoanelor fizice şi juridice pentru desfăşurarea diferitelor activităţi în zona de frontieră şi în punctele de trecere a frontierei de stat:*Font 8*┌────┬──────────┬─────────┬───────────┬──────────┬─────────┬────────┬───────────┬─────┬──────┬──────┐│Nr. │Solicitant│ Data │Activitatea│ Regimul │ Taxa │ Modul │ Perioada │Data │Data │Obser-││crt.│(denumire/│depunerii│pentru care│de avizare│achitată │de solu-│pentru care│emi- │expe- │vaţii ││ │ adresă) │dosarului│ solicită │solicitat │ (nr. │ţionare │s-a acordat│terii│dierii│ ││ │ │ complet │avizul sau │ (normal │chitanţei│a soli- │avizul sau │ │ │ ││ │ │ (nr. │ aprobarea │ sau de │ /data) │citării │ aprobarea │ │ │ ││ │ │intrare) │ │ urgenţă) │ │ │ │ │ │ │├────┼──────────┼─────────┼───────────┼──────────┼─────────┼────────┼───────────┼─────┼──────┼──────┤│ 1. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼──────────┼─────────┼───────────┼──────────┼─────────┼────────┼───────────┼─────┼──────┼──────┤│ 2. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼──────────┼─────────┼───────────┼──────────┼─────────┼────────┼───────────┼─────┼──────┼──────┤│ 3. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼──────────┼─────────┼───────────┼──────────┼─────────┼────────┼───────────┼─────┼──────┼──────┤│ 4. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │└────┴──────────┴─────────┴───────────┴──────────┴─────────┴────────┴───────────┴─────┴──────┴──────┘––––Anexa 2 a fost introdusă de pct. 18 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 896 din 20 august 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 28 august 2008, având conţinutul anexei 2 la acest act normativ.–––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x