NORME METODOLOGICE din 8 noiembrie 2016

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 06/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 903 din 10 noiembrie 2016
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PENORMĂ 08/11/2016
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
*) Aprobate prin ORDINUL nr. 966 din 8 noiembrie 2016, publicat în Monitorul Oficial nr. 903 din 10 noiembrie 2016.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1(1)Prezentele norme metodologice, denumite în continuare norme, stabilesc procedura de atestare de către Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, denumit în continuare MADR, a persoanelor fizice și juridice care își manifestă intenția de a efectua studii privind calitatea solului, altele decât cele prevăzute la art. 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 38/2002 privind întocmirea și finanțarea studiilor pedologice și agrochimice și finanțarea Sistemului național de monitorizare sol-teren pentru agricultură, precum și sol-vegetație forestieră pentru silvicultură, aprobată cu modificări prin Legea nr. 444/2002, cu modificările și completările ulterioare, respectiv:a)studii pedologice;b)studii agrochimice;(la 31-07-2017,
Litera b) din Alineatul (1) , Articolul 1 , Capitolul I a fost modificată de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 262 din 27 iulie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 31 iulie 2017
)
c)studii de bonitare pentru încadrarea în clase de calitate și favorabilitate;d)studii pentru protecția și reabilitarea solurilor;e)alte studii specifice care privesc științele solului.
(2)Studiile elaborate în conformitate cu prevederile alin. (1) se întocmesc potrivit cerințelor beneficiarului, în acord cu Metodologia elaborării studiilor pedologice, vol. I, II, III, ediția 1986, denumită în continuare Metodologia, 1986, și în conformitate cu Instrucțiunile privind executarea studiilor agrochimice, ediția 1981*).Notă
*) Metodologia elaborării studiilor pedologice, vol. I, II, III, ediția 1986, și Instrucțiunile privind executarea studiilor agrochimice, ediția 1981, elaborate de Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie, Agrochimie și Protecția Mediului – ICPA București nu au fost publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I.
 + 
Articolul 2Atestarea persoanelor fizice și juridice are drept scop verificarea capacității științifice și tehnice a acestora de a îndeplini cerințele pentru efectuarea studiilor prevăzute la art. 1 alin. (1). + 
Articolul 3Atestarea persoanelor fizice și juridice care își manifestă intenția de a efectua studii privind calitatea solului se realizează de către comisia pentru atestarea persoanelor fizice și juridice, denumită în continuare comisie. + 
Articolul 4În sensul prezentelor norme, următorii termeni se definesc astfel:a)certificat de atestare – documentul emis în condițiile prevăzute de prezentele norme care dă dreptul posesorului persoană fizică/juridică de a efectua studii privind calitatea solurilor;b)atestare – obținerea certificatului de atestare în condițiile prevăzute de prezentele norme;c)persoană fizică – persoană fizică care desfășoară activități economice și este autorizată conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 182/2016;d)calitatea solurilor – totalitatea însușirilor fizice, chimice, biologice, altor caracteristici ale solurilor exprimate printr-un set de indicatori cantitativi, posibil de parametrizat, prin care se apreciază, după caz, fertilitatea și capacitatea agroproductivă a solului;e)studii privind calitatea solurilor – studii de teren, laborator și birou care evidențiază însușiri fizice, chimice, biologice, alte caracteristici ale solurilor exprimate printr-un set de indicatori cantitativi, posibil de parametrizat;f)studiul pedologic – constituie materialul științific prin care se concretizează o cartare pedologică sau o activitate de prelucrare a unor date pedologice deja existente (reambulare), cu sau fără studii de teren în completare. El cuprinde un text cu caracterizarea solurilor și a condițiilor în care se desfășoară activitatea de producție agricolă sau silvică, explicarea materialelor cartografice, o prognoză asupra evoluției solurilor, recomandări privind gospodărirea rațională, protecția și ameliorarea resurselor de sol, precum și hărți de soluri, hărți corelative, cartograme, hărți interpretative, diagrame;g)cartarea pedologică – este o activitate științifică, desfășurată pe teren, care se ocupă cu cercetarea, identificarea și delimitarea spațială pe hartă, plan sau aerofotogramă a unor unități de teritoriu cu soluri similare, în condiții de mediu similare. Ea cuprinde totalitatea observațiilor și studiilor în teren, laborator și birou în vederea caracterizării solului. Dosarul ce conține datele culese în teren conform Metodologiei, 1986 (partea I/1987, cap. 1 și 2), în forma de prezentare adecvată, constituie faza de teren a studiului. Probele de sol recoltate în faza de teren, prelucrate, analizate și prezentate potrivit instrucțiunilor și metodelor impuse prin Metodologia, 1986 (partea I, cap. 3), constituie faza de laborator a studiului. Rezultatele analizelor fizice și chimice sunt prezentate în tabele și constituie alături de memoriul pedologic, hărți și tabele parte componentă a studiului pedologic al terenurilor agricole, faza de birou. Prelucrarea datelor și informațiilor de teren și de laborator în vederea elaborării studiului pedologic se realizează potrivit reglementărilor prevăzute în Metodologia, 1986 (vol. I, partea a III-a). Studiul pedologic cuprinde memoriul pedologic ce însoțește și completează harta de soluri și terenuri, hărțile interpretative și tabelele din studiu. Memoriul pedologic descrie condițiile fizico-geografice din teritoriul studiat, solurile și aspectele de ordin practic legate de utilizarea resurselor de solteren;h)bonitarea terenurilor agricole – reprezintă operațiunea complexă de cunoaștere aprofundată a condițiilor de creștere și dezvoltare a plantelor și de determinare a gradului de favorabilitate a acestor condiții pentru diferite folosințe și culturi prin intermediul unui sistem de indici tehnici și note de bonitare. Condițiile de creștere și rodire a plantelor, gradul de favorabilitate a acestor condiții pentru fiecare folosință și cultură sunt interpretate prin intermediul unui sistem de indici tehnici, permițând cuantificarea acestora în note de bonitare. Obiectul bonitării îl constituie unitățile de teritoriu ecologic omogene (TEO) identificate și delimitate pe hărți. Pentru constituirea și caracterizarea acestora este folosită o serie de caracteristici și indicatori de divizare, distincți, prin care se cuantifică fiecare factor sau condiție de mediu. În urma bonitării, fiecare TEO este evaluat în note (puncte) de bonitare, permițând astfel clasificarea terenurilor agricole în clase de favorabilitate, respectiv de calitate și estimarea producției potențiale pentru condiții naturale și/sau potențate;i)studiul agrochimic al terenurilor agricole – constă în ansamblul de lucrări de delimitare a unor parcele omogene în raport cu tipul de sol, cultura și tratamentele de fertilizare, de recoltare a probelor medii agrochimice din fiecare parcelă astfel delimitată, de efectuare în laborator a analizelor agrochimice și de reprezentare în funcție de acestea pe cartograme a suprafețelor de teren cu însușiri agrochimice asemănătoare, în vederea aplicării diferențiate a îngrășămintelor și amendamentelor;j)studiile prevăzute la art. 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 38/2002 privind întocmirea și finanțarea studiilor pedologice și agrochimice și finanțarea Sistemului național de monitorizare sol-teren pentru agricultură, precum și sol-vegetație forestieră pentru silvicultură, aprobată cu modificări prin Legea nr. 444/2002, cu modificările și completările ulterioare – reprezintă studiile care se desfășoară în cadrul Programului național privind realizarea Sistemului național de monitorizare sol-teren pentru agricultură, aprobat prin Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 278/2011.
 + 
Capitolul IIOrganizarea, funcționarea, atribuțiile și componența comisiei + 
Articolul 5Comisia se organizează și funcționează în cadrul MADR și este coordonată de direcția de specialitate din cadrul MADR care are atribuții în domeniu. + 
Articolul 6(1)Comisia este formată din 7 membri, dintre care un președinte, un vicepreședinte și 5 membri, după cum urmează:a)președinte: directorul/directorul general al direcției de specialitate din cadrul MADR care are atribuții în domeniu;b)vicepreședinte: directorul general al ICPA sau un specialist (CS I) desemnat de directorul general al ICPA;c)membri:– 1 specialist din cadrul MADR desemnat de directorul/directorul general al direcției coordonatoare;– 1 jurist din cadrul MADR desemnat de directorul/directorul general al direcției de specialitate din cadrul MADR care are atribuții în domeniu;– 1 specialist din cadrul Universității de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București, catedra de pedologie sau agrochimie, desemnat de conducerea acesteia;– 1 reprezentant al Societății Naționale Române pentru Știința Solului, desemnat de conducerea acesteia;– 1 specialist (CS I sau CS II) desemnat de directorul general al ICPA.(2)Secretariatul comisiei este asigurat de un angajat din cadrul direcției coordonatoare, desemnat de directorul/directorul general al acesteia.(3)Membrii și secretarul comisiei își păstrează calitatea de angajați ai unităților de la care provin, precum și toate drepturile și obligațiile care decurg din această calitate.(4)Comisia este condusă de președinte.(5)Lucrările comisiei se desfășoară la MADR, cu sediul în București, bd. Carol I nr. 2-4, sectorul 3.(6)Comisia adoptă decizii, prin vot direct, valabile în prezența președintelui sau a vicepreședintelui și a cel puțin 4 membri. În lipsa președintelui, atribuțiile acestuia sunt preluate de către vicepreședinte.(7)Documentele emise de comisie se ștampilează cu ștampila direcției de specialitate din cadrul MADR care are atribuții în domeniu, care o coordonează.(8)În cazul în care un membru al comisiei înregistrează absențe nemotivate la mai mult de trei ședințe consecutive, este înlocuit, la propunerea președintelui comisiei, cu un specialist numit de aceeași instituție.(9)În funcție de volumul lucrărilor, comisia se întrunește lunar sau ori de câte ori este nevoie.
 + 
Articolul 7Comisia poate coopta experți tehnici pe probleme specifice pentru a participa la lucrările acesteia, convocați de președintele comisiei, fără drept de vot. + 
Articolul 8Regulamentul de funcționare al comisiei se stabilește de către aceasta, în termen de 30 de zile de la publicarea prezentelor norme, și se afișează pe site-ul MADR. + 
Articolul 9(1)Președintele comisiei are următoarele atribuții:a)aprobă ordinea de zi propusă de către secretariatul comisiei;b)coordonează activitatea comisiei și conduce lucrările ședințelor;c)semnează certificatele de atestare, comunicările de respingere motivată a cererilor de atestare, precum și orice altă decizie a comisiei.(2)Vicepreședintele comisiei exercită atribuțiile prevăzute la alin. (1), în lipsa președintelui. + 
Articolul 10(1)Secretariatul comisiei are următoarele atribuții:a)primește și înregistrează cererile de atestare, însoțite de documentele necesare;b)propune programarea persoanelor fizice/juridice pentru interviu;c)întocmește ordinea de zi a fiecărei ședințe, o propune pentru aprobare președintelui și convoacă membrii comisiei;d)redactează și comunică persoanelor fizice/juridice deciziile comisiei;e)păstrează documentele comisiei și asigură arhivarea acestora;f)ține registrul pentru evidența certificatelor de atestare;g)eliberează certificatele de atestare;h)întocmește raportul anual privind activitatea desfășurată în cadrul comisiei.(2)Secretarul comisiei nu are drept de vot.(la 31-07-2017,
Alineatul (3) din Articolul 10 , Capitolul II a fost abrogat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 262 din 27 iulie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 31 iulie 2017
)
 + 
Articolul 11Comisia răspunde solidar de desfășurarea corespunzătoare a lucrărilor și de deciziile luate, având următoarele atribuții:a)analizează cererea-tip și documentațiile depuse de persoanele fizice/juridice pentru atestare;b)examinează specialistul desemnat de persoana fizică/juridică, în prezența reprezentantului legal al persoanei fizice/juridice;(la 31-07-2017,
Litera c) din Articolul 11 , Capitolul II a fost abrogată de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 262 din 27 iulie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 31 iulie 2017
)
d)decide asupra eliberării certificatelor de atestare;e)decide respingerea motivată a cererilor de atestare ale celor care nu întrunesc condițiile și criteriile de atestare;f)decide revizuirea documentației depuse de persoanele fizice/juridice pentru atestare, în situația în care aceasta este incompletă;g)decide suspendarea sau anularea, după caz, a certificatelor de atestare.
 + 
Articolul 12Membrii comisiei au următoarele drepturi și obligații:a)să participe la ședințele comisiei;b)să păstreze confidențialitatea privind activitatea comisiei;(la 31-07-2017,
Litera c) din Articolul 12 , Capitolul II a fost abrogată de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 262 din 27 iulie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 31 iulie 2017
)
 + 
Capitolul IIIProcedura de atestare a persoanelor fizice și juridice care își manifestă intenția de a efectua studii privind calitatea solului + 
Articolul 13(1)Persoanele fizice și juridice sunt atestate dacă îndeplinesc următoarele condiții cumulative:a)au angajat cu contract de muncă pe durată nedeterminată minimum un specialist care a absolvit studii superioare de specialitate de lungă durată în unul dintre domeniile: agricultură, horticultură, îmbunătățiri funciare, geografie/alte domenii cu specializarea de geografie/planificare teritorială/geografia mediului/geochimie/geomorfologie-pedologie, studii de master geomorfologie și cartografie cu elemente de cadastru/geografie aplicată și dezvoltare regională/riscuri naturale și amenajarea teritoriului/știința solului/geochimia resurselor minerale, altă specialitate, dar a obținut gradul științific de cercetător științific I sau II din cadrul ICPA și oficiului de studii pedologice și agrochimice (OSPA) sau deține titlul de expert emis de către MADR în timpul desfășurării activității în cadrul oficiilor de studii pedologice și agrochimice județene;b)specialistul angajat de către persoana fizică/juridică are o experiență de minimum 5 ani în activitatea de realizare a studiilor privind calitatea solului;c)specialistul angajat de către persoana fizică/juridică a susținut și promovat examinarea potrivit prevederilor art. 17;d)dețin în proprietate utilajele și echipamentele de laborator pentru prelevarea probelor și efectuarea analizelor specifice studiilor privind calitatea solului.(la 19-10-2017,
Litera d) din Alineatul (1) , Articolul 13 , Capitolul III a fost modificată de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 325 din 4 octombrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 830 din 19 octombrie 2017
)
(2)În situația în care persoana fizică nu are specialiști angajați conform alin. (1) lit. a), titularul persoanei fizice trebuie aibă studiile superioare de specialitate prevăzute de alin. (1) lit. a) și experiența de minimum 5 ani în activitatea de realizare a studiilor privind calitatea solului.
 + 
Articolul 14Pentru atestarea persoanelor fizice/juridice se completează un dosar care va cuprinde următoarele documente:a)cererea-tip completată pentru persoane fizice/juridice, după caz, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1;b)certificatul de înregistrare la Oficiul Național al Registrului Comerțului, în copie;c)certificatul constatator de la Oficiul Național al Registrului Comerțului sau actul în baza căruia își desfășoară activitatea, în copie;d)copia BI/CI al/a reprezentantului legal al persoanei juridice/al/a titularului persoanei fizice;e)diploma/foaia matricolă/licența de absolvire a studiilor superioare de specialitate/altă specialitate de lungă durată/master, titlul de expert emis de MADR sau documentul care atestă obținerea unui grad științific, după caz, în copie;f)formularul completat privind situația lucrărilor realizate în domeniul pentru care se solicit atestarea de către angajații specialiști ai persoanei fizice/juridice, din cadrul categoriei celor prevăzute în art. 1 alin. (1), conform modelului prevăzut în anexa nr. 2;g)formularul completat privind situația dotării tehnice cu utilaje și echipamente de laborator pentru prelevarea probelor și efectuarea analizelor specifice studiilor privind calitatea solului, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3;h)documentele din care să rezulte experiența angajaților în activitatea desfășurată în domeniul pentru care se solicită atestarea;i)în caz de reprezentare, procură notarială/împuternicire, precum și o copie a BI/CI al/a împuternicitului;j)dovada plății tarifului de atestare prevăzut la art. 31 alin. (1)(la 31-07-2017,
Litera j) din Articolul 14 , Capitolul III a fost modificată de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 262 din 27 iulie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 31 iulie 2017
)
 + 
Articolul 15(1)Cererea-tip și documentația se înregistrează la secretariatul direcției de specialitate din cadrul MADR care coordonează comisia de către persoana fizică/reprezentantul legal al persoanei fizice/juridice sau prin împuternicit.(2)Comisia analizează cererea-tip și verifică documentația depusă.(3)În situația în care cererea-tip și documentația sunt complete, comisia dispune examinarea specialiștilor împuterniciți de persoana fizică/juridică în acest sens, precum și transmiterea formularului completat potrivit anexei nr. 3 de către persoana fizică/juridică care solicită atestarea către direcția pentru agricultură județeană din județul unde se află utilajele și echipamentele de laborator ale persoanei fizice/juridice care solicită atestarea în vederea verificării bazei tehnico-materiale înscrise în formularul depus la dosar.(la 19-10-2017,
Alineatul (3) din Articolul 15 , Capitolul III a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 325 din 4 octombrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 830 din 19 octombrie 2017
)
(4)Verificarea bazei tehnico-materiale înscrise în formularul depus, potrivit prevederilor alin. (3), se face de către o echipă mixtă formată din specialiști desemnați de către directorul direcției pentru agricultură județene și specialiști desemnați de către directorul oficiului de studii pedologice și agrochimice din județul unde se află utilajele și echipamentele de laborator ale persoanei fizice/juridice care solicită atestarea, în termen de maximum 20 de zile de la data primii acestuia.(la 19-10-2017,
Alineatul (4) din Articolul 15 , Capitolul III a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 325 din 4 octombrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 830 din 19 octombrie 2017
)
(5)Memoriul tehnic de constatare se transmite la comisie în termen de 10 zile de la data efectuării verificării bazei tehnico-materiale înscrise în formularul depus la dosar.(6)În situația în care cererea-tip și documentația nu sunt complete, comisia dispune revizuirea/completarea acestora și comunică, în scris, prin secretariatul acesteia, persoanei fizice/juridice care sunt datele și informațiile necesare pentru completarea documentației.(7)Specialiștii care verifică baza tehnico-materială înscrisă în formularul depus la dosar întocmesc un memoriu tehnic de constatare și răspund de exactitatea datelor și informațiilor înscrise în acesta.(la 31-07-2017,
Articolul 15 din Capitolul III a fost modificat de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 262 din 27 iulie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 31 iulie 2017
)
 + 
Articolul 16(1)Necompletarea tuturor datelor și a informațiilor solicitate sau lipsa unui răspuns al persoanei fizice/juridice pentru completarea documentației conform art. 15 alin. (5) în termenul legal sau prezentarea unor date eronate ori documente false care însoțesc cererea-tip de atestare atrage respingerea acesteia.(2)Modelul deciziei de respingere a solicitării depuse de persoanele fizice și juridice care își manifestă intenția de a efectua studii privind calitatea solului este prevăzut în anexa nr. 4.(3)Decizia de respingere poate fi contestată, în scris, în termen de 30 de zile lucrătoare de la comunicare, la comisia de soluționare a contestațiilor prevăzută la art. 24 alin. (2). + 
Articolul 17(1)Examinarea specialistului desemnat de persoana fizică/juridică în prezența reprezentantului legal al persoanei fizice/juridice al cărei dosar a fost analizat se desfășoară în două etape:a)prezentarea în fața comisiei a unei lucrări realizate de către specialistul desemnat de persoana fizică/juridică în domeniul calității solului, aleasă de comisie din lista inclusă în dosarul de atestare;b)susținerea unui interviu de specialitate de către specialistul desemnat de persoana fizică/juridică, în prezența reprezentantului legal al persoanei fizice/juridice.(2)Evaluarea specialistului desemnat de persoana fizică/juridică se realizează de fiecare membru al comisiei și se concretizează prin două note de la 1 la 10: una pentru studiul prezentat și alta pentru nivelul de cunoștințe teoretice de specialitate ce rezultă în urma interviului.(la 19-10-2017,
Alineatul (2) din Articolul 17 , Capitolul III a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 325 din 4 octombrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 830 din 19 octombrie 2017
)
(3)Pentru obținerea atestatului de către persoana fizică/juridică care își manifestă intenția de a efectua studii privind calitatea solului este necesar ca media celor două note să fie minimum șapte.
 + 
Articolul 18Data pentru examinarea specialistului desemnat de persoana fizică/juridică se comunică celor interesați de către secretariatul comisiei.(la 31-07-2017,
Articolul 18 din Capitolul III a fost modificat de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 262 din 27 iulie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 31 iulie 2017
)
 + 
Articolul 19În cadrul examinării, specialistul desemnat al persoanei fizice/juridice solicitante prezintă pentru consultare membrilor comisiei originalele documentelor tehnice anexate la cererea-tip.(la 31-07-2017,
Articolul 19 din Capitolul III a fost modificat de Punctul 8, Articolul I din ORDINUL nr. 262 din 27 iulie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 31 iulie 2017
)
 + 
Articolul 20Neprezentarea specialistului desemnat de persoana fizică/juridică și a reprezentantului legal al persoanei fizice/juridice la comisie la data, locul și ora anunțate pentru examinare atrage reprogramarea examinării. + 
Articolul 21În cazul în care specialistul desemnat de persoana fizică/juridică și reprezentantul legal al persoanei fizice/juridice nu s-au prezentat la noul termen, comisia procedează la respingerea cererii de atestare. + 
Articolul 22(1)Modelul certificatului de atestare pentru efectuarea de studii privind calitatea solului de către persoane fizice/juridice este prevăzut în anexa nr. 5.(2)Certificatul de atestare se tipărește cu respectarea următoarelor caracteristici tehnice:a)hârtie de securitate;b)tipărire pe format A4;c)finisare în carnete a câte 100 de file, cu copertă din hârtie ofset;d)tipărire față 2 culori;e)fila este formată din matcă și certificat, separate prin perfor, cu serie dublă și numerotare dublă din 7 cifre, de la 0000001 la 0010000;f)seria certificatului se completează cu indicativul județului/ municipiului București, la momentul emiterii certificatului;g)text negru.(la 19-10-2017,
Alineatul (2) din Articolul 22 , Capitolul III a fost modificat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 325 din 4 octombrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 830 din 19 octombrie 2017
)
(3)Evidența certificatelor de atestare se ține de către secretariatul comisiei în Registrul pentru evidența certificatelor de atestare.(4)Modelul Registrului pentru evidența certificatelor de atestare este prevăzut în anexa nr. 6.(5)Eliberarea certificatului de atestare pentru efectuarea de studii privind calitatea solului se face de către secretariatul comisiei, la solicitarea persoanelor fizice/juridice atestate de către comisie pentru efectuarea de studii privind calitatea solului, în baza următoarelor documente:a)copie a BI/CI al/a reprezentantului legal al persoanei fizice/juridice/împuternicitului persoanei fizice/juridice;b)împuternicirea acordată de persoana fizică/juridică pentru a ridica certificatul de atestare, după caz.
 + 
Articolul 23Deciziile comisiei se comunică fiecărui solicitant, prin secretariat, în termen de cel mult 30 de zile de la adoptare. + 
Articolul 24(1)Deciziile comisiei pot fi contestate în termen de 30 de zile lucrătoare de la comunicare.(2)Contestația se soluționează de către comisia de soluționare a contestațiilor, formată din 3 membri, după cum urmează:a)președinte: directorul/directorul general al direcției de specialitate din cadrul MADR care are atribuții în inspecții;b)membri:– 1 jurist, desemnat de directorul/directorul general al direcției de specialitate din cadrul MADR care are atribuții în domeniu;– 1 specialist (CS I sau CS II), desemnat de directorul general al ICPA.(3)Comisia de soluționare a contestațiilor comunică decizia finală fiecărui contestator, prin secretariatul comisiei de atestare, în termen de 30 de zile de la data înregistrării contestației.(la 19-10-2017,
Articolul 24 din Capitolul III a fost completat de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 325 din 4 octombrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 830 din 19 octombrie 2017
)
 + 
Articolul 25Valabilitatea certificatului de atestare este de 5 ani. După expirarea valabilității certificatului de atestare, persoanele fizice/juridice care își manifestă intenția de a efectua studii privind calitatea solului completează un dosar care cuprinde documentele prevăzute la art. 14 și vor parcurge procedura de atestare reglementată prin prezentele norme. + 
Articolul 26(1)Nerespectarea condițiilor de atestare de către persoanele fizice/juridice atestate potrivit prezentelor norme poate atrage suspendarea ori anularea certificatului de atestare.(2)Sesizarea întemeiată cu privire la nerespectarea condițiilor pentru care au fost atestate persoanele fizice/juridice, la certificarea și realizarea lucrărilor de către acestea fără să respecte metodologiile, reglementările și normele tehnice în vigoare sau cu privire la punerea în mișcare a unei acțiuni penale împotriva persoanei atestate poate fi formulată de către beneficiarii lucrărilor, persoane fizice/juridice atestate sau orice altă persoană interesată.(3)Sesizarea se aduce la cunoștința comisiei, care are obligația de a analiza cazul, în ședință extraordinară. + 
Articolul 27(1)Suspendarea sau anularea, după caz, a certificatului de atestare se dispune prin decizie a președintelui comisiei, în urma analizei din cadrul ședinței comisiei, pe baza actelor de constatare încheiate de specialiști din cadrul oficiilor de studii pedologice și agrochimice județene sau, după caz, a documentelor din care rezultă neîndeplinirea condițiilor de atestare ori în temeiul punerii în mișcare a unei acțiuni penale împotriva persoanei atestate, în legătură cu activitatea pentru care a fost atestată.(2)Modelul deciziei de suspendare a certificatului de atestare este prevăzut în anexa nr. 7.(3)Modelul deciziei de anulare a certificatului de atestare este prevăzut în anexa nr. 8.(4)Direcția de specialitate din cadrul MADR care are atribuții în domeniu nominalizează oficiul de studii pedologice și agrochimice județean din cadrul căruia sunt numiți 2 specialiști pentru constatarea și verificarea realizării de lucrări fără respectarea metodologiilor, reglementărilor și normelor tehnice în vigoare de către persoanele fizice/juridice atestate pentru efectuarea de studii privind calitatea solului.(la 31-07-2017,
Alineatul (4) din Articolul 27 , Capitolul III a fost modificat de Punctul 9, Articolul I din ORDINUL nr. 262 din 27 iulie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 31 iulie 2017
)
(5)Oficiul de studii pedologice și agrochimice județean prevăzut la alin. (4) este situat în cadrul altui județ decât cel pe raza căruia își are sediul persoana fizică/juridică supusă verificării.(6)Desemnarea specialiștilor din cadrul oficiului de studii pedologice și agrochimice județean se face prin decizia directorului acestei instituții.
 + 
Articolul 28Certificatul de atestare al persoanei fizice/juridice se suspendă în următoarele cazuri:a)când persoana certifică, respectiv realizează lucrări fără să respecte metodologiile, reglementările și normele tehnice în vigoare. Perioada suspendării este de 6 luni;b)când persoana fizică/juridică nu îndeplinește unele dintre condițiile cumulative pentru care a fost atestată. Perioada suspendării durează până când persoana fizică sau juridică face dovada îndeplinirii condițiilor menționate, prin transmiterea documentelor necesare la comisie sau prin examinarea noului specialist angajat în locul specialistului examinat, pentru care s-a obținut atestarea, după caz;c)când împotriva persoanei atestate s-a pus în mișcare o acțiune penală în legătură cu activitatea pentru care a fost atestată. În acest caz suspendarea certificatului de atestare se dispune până la soluționarea definitivă a cauzei.
 + 
Articolul 29Certificatul de atestare al persoanelor fizice/juridice se anulează în următoarele cazuri:a)dacă certificatul a fost suspendat de două ori în baza art. 28 și se constată săvârșirea unor abateri similare celor pentru care s-a dispus anterior suspendarea acestuia;b)dacă persoanele fizice/juridice atestate certifică, prin semnătură și parafă, documente pentru domenii de activitate și grupe de lucrări în care nu au fost atestate sau își continuă activitatea în perioada de suspendare. + 
Articolul 30(1)Suspendarea sau anularea certificatului de atestare se comunică în scris persoanelor fizice și juridice în cauză de către comisie.(2)Măsura prevăzută la alin. (1) poate fi contestată, în scris, în termen de 10 zile lucrătoare de la comunicare, la conducătorul autorității publice centrale în cadrul căreia funcționează comisia.(3)Împotriva soluției conducătorului autorității publice centrale prevăzute la alin. (1) se poate formula plângere la instanța judecătorească competentă, potrivit legii. + 
Articolul 31(1)Tariful de atestare este de 1.000 lei, care se plătește la data depunerii documentației de către solicitant și nu se returnează.(2)Persoana fizică/juridică care solicită atestarea plătește tariful, în numerar, la casieria Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale sau prin ordin de plată, în contul deschis pentru această activitate pe numele MADR la Trezoreria operativă a municipiului București, cod fiscal 4221187, cod IBAN RO95TREZ7005032XXX000305, simbol 50.32 «Disponibil din sume colectate pentru bugetul de stat», sumele astfel colectate urmând a fi virate în conturile corespunzătoare de venituri ale bugetului de stat.(3)Neplata tarifului prevăzute la alin. (1) atrage respingerea dosarului.(4)Editarea certificatelor de atestare se suportă din prevederile bugetare aprobate Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale.(5)Tarifele se indexează anual în funcție de indicele de inflație(la 31-07-2017,
Articolul 31 din Capitolul III a fost modificat de Punctul 10, Articolul I din ORDINUL nr. 262 din 27 iulie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 31 iulie 2017
)
 + 
Articolul 32 Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezentele norme.
 + 
Anexa nr. 1la normele metodologice
– Model -
CERERE-TIP
privind atestarea persoanelor fizice și juridice
care își manifestă intenția de a efectua studii privind calitatea solului
Stimate domnule președinte,1.^(*^) Subsemnatul/Subsemnata, ……………………, domiciliat/domiciliată în ………………….., str. ……….. nr. ………., bl. ……., sc. ….., ap. …., județul/sectorul ……………….., telefon ……………………., posesor/posesoare act de identitate ………….. seria ………. nr. ………., eliberat de ………….. la data de ……………, CNP ………….., în calitate de^(1) …………… prin ……………, conform …………… .2.^(*^) pentru^(2): ……………………., având număr de ordine în ^(**^) …………………., CIF/CUI …………………………. .3.^(*^) cu sediul în localitatea …………………., str. …………… nr. ……………, bl. ….., sc. ………., et. ………., ap. ………, județul/sectorul ………………, codul poștal ………………., telefon ……………….., fax ……………, e-mail ………………., site ……………..,în conformitate cu prevederile art. ………… lit. …………… din Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 966/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice privind atestarea de către Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale a persoanelor fizice și juridice care își manifestă intenția de a efectua studii privind calitatea solului, altele decât cele prevăzute la art. 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 38/2002 privind întocmirea și finanțarea studiilor pedologice și agrochimice și finanțarea Sistemului național de monitorizare sol-teren pentru agricultură, precum și sol-vegetație forestieră pentru silvicultură, cu modificările și completările ulterioare, solicităm eliberarea certificatului de atestare pentru efectuarea de (Se bifează care studii):|_| studii pedologice;|_| studii agrochimice;|_| studii de bonitare (încadrarea în clase de calitate, favorabilitate);|_| studii pentru protecția și reabilitarea solurilor;|_| alte studii specifice care privesc științele solului. Anexez la prezenta cerere documentele prevăzute la art. …………… din normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. …………….Reprezentant/împuternicit,…………………………………..(numele și prenumele în clar)Semnătura………………….Data …………………..L.S.NOTE:– Câmpurile notate cu ^(*^) sunt obligatoriu de completat.– Câmpurile notate cu ^(**^) se completează cu numărul din registrul comerțului sau cu numărul din Registrul asociațiilor și fundațiilor.Notă
^(1) Se completează de către: asociat, administrator, împuternicit, întreprinzător titular al întreprinderii individuale/reprezentant al întreprinderii familiale/membru al întreprinderii familiale etc.
^(2) Se completează cu denumirea formei de organizare, conform reglementărilor legale: societate (S.R.L., S.A., S.N.C., S.C.S., S.C.A.)/persoană fizică autorizată/întreprindere individuală etc.
(la 19-10-2017,
Anexa nr. 1 a fost modificată de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 325 din 4 octombrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 830 din 19 octombrie 2017
)
 + 
Anexa nr. 2 la normele metodologice                                  – Model -             Situația lucrărilor realizate în domeniul               pentru care se solicită atestarea┌────┬────────────┬─────────────────┬───────────────┬────────────┐│Nr. │ │ │ │ ││crt.│ Anul │ Titlul lucrării │ Beneficiarul │ Valoarea │├────┼────────────┼─────────────────┼───────────────┼────────────┤│ │ │ │ │ │├────┼────────────┼─────────────────┼───────────────┼────────────┤│ │ │ │ │ │├────┼────────────┼─────────────────┼───────────────┼────────────┤│ │ │ │ │ │├────┼────────────┼─────────────────┼───────────────┼────────────┤│ │ │ │ │ │└────┴────────────┴─────────────────┴───────────────┴────────────┘Reprezentant persoană fizică/juridică,………………………………..(numele și prenumele în clar)Semnătura………………..Data ……………….L.S.
 + 
Anexa nr. 3 la normele metodologice                                  – Model        Situația dotării tehnice cu utilaje și echipamente de laborator pentru           prelevarea probelor și efectuarea analizelor specifice studiilor                       privind calitatea solului┌────┬────────────────────────────┬──────────┬─────────┬─────────┬────────────┐│Nr │ Denumirea instalațiilor, │ Anul de │ Starea │Gradul de│ Observații ││crt.│aparatelor și echipamentelor│fabricație│ tehnică │ uzură │ │├────┼────────────────────────────┼──────────┼─────────┼─────────┼────────────┤│ │ │ │ │ │ │├────┼────────────────────────────┼──────────┼─────────┼─────────┼────────────┤│ │ │ │ │ │ │├────┼────────────────────────────┼──────────┼─────────┼─────────┼────────────┤│ │ │ │ │ │ │└────┴────────────────────────────┴──────────┴─────────┴─────────┴────────────┘Reprezentant persoană fizică/juridică,………………………………..(numele și prenumele în clar)Semnătura…………….Data ……………….L.S.
 + 
Anexa nr. 4la normele metodologice
– Model -
ROMÂNIAMINISTERUL AGRICULTURII ȘI DEZVOLTĂRII RURALEComisia pentru atestarea persoanelor fizice și juridicecare își manifestă intenția de a efectua studii privind calitatea solului
DECIZIA
Nr. ….. din …..
În conformitate cu prevederile Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 966/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice privind atestarea de către Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale a persoanelor fizice și juridice care își manifestă intenția de a efectua studii privind calitatea solului, altele decât cele prevăzute la art. 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 38/2002 privind întocmirea și finanțarea studiilor pedologice și agrochimice și finanțarea Sistemului național de monitorizare sol-teren pentru agricultură, precum și sol-vegetație forestieră pentru silvicultură, cu modificările și completările ulterioare, comisia de atestare a analizat dosarul anexatCererii de atestare nr. ……………………… din …………………….având în vedere documentele prezentate și în urma examinării specialistului împuternicit de persoana fizică/juridică în prezența reprezentantului legal al persoanei fizice/juridice solicitante prin interviu, comisia de atestare a decisRESPINGEREASolicitării ……………… (denumirea persoanei fizice/juridice), cu sediul în localitatea ……………….., str. …… nr. ……, sectorul/județul …….., înregistrată la oficiul registrului comerțului cu nr. ……………………, CUI …………………., pentru efectuarea de (Se bifează care studii):|_| studii pedologice;|_| studii agrochimice;|_| studii de bonitare (încadrarea în clase de calitate, favorabilitate);|_| studii pentru protecția și reabilitarea solurilor;|_| alte studii specifice care privesc științele solului.Motivele respingerii sunt …………………………………..Prezenta decizie poate fi contestată, în scris, în termen de 30 de zile lucrătoare de la comunicare, la comisia de soluționare a contestațiilor.Președinte,…………………………………………………(numele, prenumele, semnătura și ștampila)(la 19-10-2017,
Anexa nr. 4 a fost modificată de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 325 din 4 octombrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 830 din 19 octombrie 2017
)
 + 
Anexa nr. 5la normele metodologice
– Model -
ROMÂNIAMINISTERUL AGRICULTURII ȘI DEZVOLTĂRII RURALEComisia pentru atestarea persoanelor fizice și juridicecare își manifestă intenția de a efectua studii privind calitatea solului
CERTIFICAT DE ATESTARE
Seria ……. nr. ….. din …..
În conformitate cu prevederile Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 966/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice privind atestarea de către Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale a persoanelor fizice și juridice care își manifestă intenția de a efectua studii privind calitatea solului, altele decât cele prevăzute la art. 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 38/2002 privind întocmirea și finanțarea studiilor pedologice și agrochimice și finanțarea Sistemului național de monitorizare sol-teren pentru agricultură, precum și sol-vegetație forestieră pentru silvicultură, cu modificările și completările ulterioare, comisia de atestare a analizat dosarul anexatCererii de atestare nr. …. din ………………….având în vedere documentele prezentate și în urma examinării specialistului împuternicit de persoana fizică/juridică în prezența reprezentantului legal al persoanei fizice/juridice solicitante prin interviu, comisia de atestare a decis acordarea
CERTIFICATULUI DE ATESTARE
…………………… (denumirea persoanei fizice/juridice), cu sediul în localitatea …………………………., str. ……….. nr. ………………., sectorul/județul ……………….., înregistrată la oficiul registrului comerțului cu nr. ……………………., CUI …………………., pentru efectuarea de (Se bifează care studii):|_| studii pedologice;|_| studii agrochimice;|_| studii de bonitare (încadrarea în clase de calitate, favorabilitate);|_| studii pentru protecția și reabilitarea solurilor;|_| alte studii specifice care privesc științele solului. Prezentul certificat este valabil 5 ani de la data emiterii și poate fi suspendat sau anulat în cazul în care se constată că titularul nu mai îndeplinește criteriile și condițiile atestării.Președinte,………………………………………………….(numele, prenumele, semnătura și ștampila)(la 19-10-2017,
Anexa nr. 5 a fost modificată de Punctul 8, Articolul I din ORDINUL nr. 325 din 4 octombrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 830 din 19 octombrie 2017
)
 + 
Anexa nr. 6 la normele metodologice
– Model -
Registrul pentru evidența certificatelor de atestare
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ Domeniul pentru care se solicită certificatul de atestare │├────┬───────────┬──────────────┬──────────┬─────────────────────┬──────────────┬─────────────┬────────────┬──────────────┬───────────┤│Nr. │Persoana │Cerere pentru │ Studii │Studii agrochimice, │ Studii de │Studii pentru│ Alte studii│Certificat │Observații/││crt.│fizică/ │eliberarea │pedologice│cu excepția │ bonitare │protecția și │ specifice │de atestare │ mențiuni ││ │Persoana │certificatului│ │întocmirii planului │ pentru │reabilitarea │care privesc│(nr. serie/ │ ││ │juridică │de atestare │ │de fertilizare și a │ încadrarea │ solurilor │ științele │data emiterii)│ ││ │(denumirea,│(nr./data) │ │stabilirii măsurilor │ în clase de │ │ solului │ │ ││ │CIF/CUI, │ │ │agropedoameliorative,│ calitate și │ │ │ │ ││ │adresa) │ │ │necesare elaborării │favorabilitate│ │ │ │ ││ │ │ │ │ proiectelor de │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ amenajamente │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ pastorale │ │ │ │ │ │├────┼───────────┼──────────────┼──────────┼─────────────────────┼──────────────┼─────────────┼────────────┼──────────────┼───────────┤│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │└────┴───────────┴──────────────┴──────────┴─────────────────────┴──────────────┴─────────────┴────────────┴──────────────┴───────────┘
 + 
Anexa nr. 7la normele metodologice
– Model -
ROMÂNIAMINISTERUL AGRICULTURII ȘI DEZVOLTĂRII RURALEComisia pentru atestarea persoanelor fizice și juridicecare își manifestă intenția de a efectua studii privind calitatea solului
DECIZIE
Nr. …. din ……
În conformitate cu prevederile art. 26-28 din Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 966/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice privind atestarea de către Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale a persoanelor fizice și juridice care își manifestă intenția de a efectua studii privind calitatea solului, altele decât cele prevăzute la art. 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 38/2002 privind întocmirea și finanțarea studiilor pedologice și agrochimice și finanțarea Sistemului național de monitorizare sol-teren pentru agricultură, precum și sol-vegetație forestieră pentru silvicultură, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere documentele prezentate, în urma verificării acestora, comisia de atestare a decis
SUSPENDAREA
Certificatului de atestare seria …….nr. …/…., emis pentru …….. (denumirea persoanei fizice/juridice), cu sediul în localitatea …………………….., str. …… nr. …….., sectorul/județul ……………………….., înregistrată la oficiul registrului comerțului cu nr. …………., CUI …………………, pentru efectuarea de (Se bifează care studii.):|_| studii pedologice;|_| studii agrochimice;|_| studii de bonitare (încadrarea în clase de calitate, favorabilitate);|_| studii pentru protecția și reabilitarea solurilor;|_| alte studii specifice care privesc științele solului.Motivele suspendării sunt………………………………………………………………………….Prezenta decizie poate fi contestată, în scris, în termen de 10 zile lucrătoare de la comunicare, la conducătorul autorității publice centrale în cadrul căreia funcționează Comisia pentru atestarea persoanelor fizice și juridice care își manifestă intenția de a efectua studii privind calitatea solului.Președinte,………………………………………………….(numele, prenumele, semnătura și ștampila)(la 19-10-2017,
Anexa nr. 7 a fost modificată de Punctul 9, Articolul I din ORDINUL nr. 325 din 4 octombrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 830 din 19 octombrie 2017
)
 + 
Anexa nr. 8la normele metodologice
– Model -
ROMÂNIAMINISTERUL AGRICULTURII ȘI DEZVOLTĂRII RURALEComisia pentru atestarea persoanelor fizice și juridicecare își manifestă intenția de a efectua studii privind calitatea solului
DECIZIE
Nr. ….. din …..
În conformitate cu prevederile art. 26, 27 și 29 din Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 966/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice privind atestarea de către Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale a persoanelor fizice și juridice care își manifestă intenția de a efectua studii privind calitatea solului, altele decât cele prevăzute la art. 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 38/2002 privind întocmirea și finanțarea studiilor pedologice și agrochimice și finanțarea Sistemului național de monitorizare sol-teren pentru agricultură, precum și sol-vegetație forestieră pentru silvicultură, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere documentele prezentate, în urma verificării acestora, comisia de atestare a decis
ANULAREA
Certificatului de atestare seria ……nr. …/….. emis pentru ……… (denumirea persoanei fizice/juridice), cu sediul în localitatea ………………., str. ….. nr. …………………, sectorul/județul …………………, înregistrată la oficiul registrului comerțului cu nr. ………………, CUI ……………….., pentru efectuarea de (Se bifează care studii.):|_| studii pedologice;|_| studii agrochimice;|_| studii de bonitare (încadrarea în clase de calitate, favorabilitate);|_| studii pentru protecția și reabilitarea solurilor;|_| alte studii specifice care privesc științele solului. Motivele anulării sunt……………………………………………………………………………Prezenta decizie poate fi contestată, în scris, în termen de 10 zile lucrătoare de la comunicare, la conducătorul autorității publice centrale în cadrul căreia funcționează Comisia pentru atestarea persoanelor fizice și juridice care își manifestă intenția de a efectua studii privind calitatea solului.Președinte,……………………………………………..(numele, prenumele, semnătura și ștampila)(la 19-10-2017,
Anexa nr. 8 a fost modificată de Punctul 10, Articolul I din ORDINUL nr. 325 din 4 octombrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 830 din 19 octombrie 2017
)

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x