privind procedurile de avizare, contractare, plata şi desemnare a persoanelor fizice sau juridice autorizate să execute documentaţii tehnice necesare realizării cărţii funciare şi publicităţii imobiliare
1. Prezentele norme metodologice stabilesc raporturile dintre Oficiul Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie şi oficiile de cadastru, geodezie şi cartografie judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, cu beneficiarii care doresc obţinerea unei documentaţii tehnice necesare realizării cărţii funciare, pe de o parte, şi cu persoanele fizice sau juridice autorizate pentru executarea lucrărilor de cadastru, pe de altă parte.În sensul prezentelor norme metodologice:– prin documentaţie tehnica se înţelege ansamblul de lucrări rezultate din măsurători şi calcule prin care se realizează identificarea, înregistrarea, reprezentarea pe schite sau planuri cadastrale a bunurilor imobile (parcele de teren cu sau fără construcţii), indiferent de destinaţia lor şi de proprietar;– prin beneficiar se înţelege proprietarul unui bun imobil sau mandatarul acestuia, care doreşte obţinerea unei documentaţii tehnice în vederea realizării cărţii funciare, necesară publicităţii imobiliare;– prin persoana fizica sau juridică autorizata se înţelege societatea comercială sau persoana posesoare a unui certificat de autorizare obţinut în condiţiile Regulamentului privind autorizarea persoanelor fizice şi juridice care pot sa realizeze şi sa verifice lucrări de specialitate în domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei pe teritoriul României, aprobat prin Ordinul ministrului administraţiei publice nr. 538/2001.2. Pot contracta şi executa documentaţii tehnice necesare pentru înscrierea în cartea funciară:a) societăţile comerciale care au obţinut autorizarea Oficiului Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie, dar numai dacă contractul cu beneficiarul s-a încheiat în numele firmei, iar lucrarea se realizează prin personalul autorizat al acesteia; … b) persoanele fizice autorizate, în baza unui contract încheiat cu beneficiarii, şi care declara pe propria răspundere că nu folosesc în aceasta activitate alte persoane remunerate, fără contract. … 3. În contractele încheiate între beneficiar şi persoana fizica sau juridică autorizata se vor specifică termenele de execuţie ale lucrărilor şi onorariile cuvenite care trebuie să se încadreze în limitele aprobate prin Ordinul ministrului administraţiei publice şi al ministrului justiţiei nr. 58/574/2002.4. Persoana fizica sau juridică autorizata este obligată să obţină avizul de începere a lucrării de la oficiul judeţean de cadastru, geodezie şi cartografie, care asigura, contra cost:– coordonatele punctelor geodezice din zona bunului imobil, necesare executării lucrării;– planul cadastral şi alte documentaţii din fondul topogeodezic.5. Solicitarea avizului de începere a lucrării se va face printr-o cerere-tip adresată oficiului judeţean de cadastru, geodezie şi cartografie, conform modelului prezentat în anexa care face parte integrantă din prezentele norme metodologice.6. Oficiul judeţean de cadastru, geodezie şi cartografie, respectiv al municipiului Bucureşti, nu va da avizul de execuţie a unei documentaţii tehnice pentru persoana fizica autorizata care are în lucru mai mult de 8 dosare nereceptionate.7. Oficiul judeţean de cadastru, geodezie şi cartografie, respectiv al municipiului Bucureşti, este obligat ca în termen de maximum 7 zile sa receptioneze documentaţia depusa de executant sau beneficiar şi sa acorde numărul cadastral provizoriu.8. Responsabilităţile ce revin persoanelor fizice şi juridice autorizate să execute lucrări de specialitate (inclusiv sancţiuni, constatare, aplicare) sunt cele prevăzute în cap. IV din Regulamentul privind autorizarea persoanelor fizice şi juridice care pot sa realizeze şi sa verifice lucrări de specialitate în domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei pe teritoriul României, aprobat prin Ordinul ministrului administraţiei publice nr. 538/2001. +
Anexa 1──────────la normele metodologice────────────────────────CERERE – TIPpentru obţinerea avizului de întocmire a documentaţiei tehnice cadastrale, necesară înscrierii în cartea funciară– Model –Domnule director general,Subsemnatul ……./(numele persoanei fizice/denumirea persoanei juridice) ….., posesor al Certificatului de autorizare nr. …………., emis de Oficiul judeţean de cadastru, geodezie şi cartografie ……… la data de …………., cu domiciliul în localitatea ………., str. ………. nr. ………, bl. ….., sc. …, ap. …, judeţul ……….., având buletinul/cartea de identitate seria ………. nr. ……… şi codul numeric personal ………… (sau Certificatul de înmatriculare la registrul comerţului nr. ……….), va rog sa avizaţi începerea elaborării unei documentaţii tehnice cadastrale, necesară înscrierii în cartea funciară a actelor şi faptelor juridice privind bunul imobil cu următoarele caracteristici:1. imobilul este situat în str. ……… nr. , localitatea ………….., judeţul ……..;2. proprietar (beneficiar al documentaţiei) este domnul/doamna ………..;3. termenul în care trebuie să fie executată documentaţia tehnica este ….. .Declar pe propria răspundere ca:– onorariul convenit cu beneficiarul este de ……………… lei;– voi respecta termenul şi onorariul înscrise în contractul cu beneficiarul lucrării;– lucrarea o execut în nume propriu şi nu voi folosi munca salariata fără contract legal (în cazul persoanelor fizice autorizate);– lucrarea se executa cu personalul societăţii comerciale angajat legal (în cazul persoanelor juridice autorizate);– mai am în execuţie un număr de … documentaţii.Data ………………Semnatura…………………….Domnului director general al Oficiului judeţean de cadastru, geodezie şi cartografie ………/Oficiului de cadastru, geodezie şi cartografie al municipiului Bucureşti.──────────────