NORME METODOLOGICE din 6 martie 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL CULTURII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 252 din 27 martie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 2719 06/03/2023
ActulREFERIRE LASCHEMA 24/06/2022
ActulREFERIRE LALEGE 136 08/06/2015
ART. 2REFERIRE LAORDIN 3081 24/06/2022
ART. 2REFERIRE LASCHEMA 24/06/2022
ART. 2REFERIRE LALEGE 136 08/06/2015
ART. 2REFERIRE LALEGE 20 06/03/2015
ART. 2REFERIRE LAOUG 77 03/12/2014 ART. 25
ART. 2REFERIRE LALEGE (R) 21 10/04/1996
ART. 14REFERIRE LALEGE 20 06/03/2015
ART. 14REFERIRE LAOUG 77 03/12/2014
ART. 14REFERIRE LALEGE 554 02/12/2004
ART. 14REFERIRE LALEGE (R) 21 10/04/1996
ANEXA 0REFERIRE LALEGE 554 02/12/2004
ANEXA 0REFERIRE LALEGE 554 02/12/2004 ART. 7
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 3081 24/06/2022
ANEXA 1REFERIRE LASCHEMA 24/06/2022
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 136 08/06/2015
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 20 06/03/2015
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 77 03/12/2014 ART. 25
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 77 03/12/2014 ART. 39
ANEXA 1REFERIRE LAHG 90 10/02/2010 ART. 11
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 21 10/04/1996
ANEXA 2REFERIRE LAORDIN 3081 24/06/2022
ANEXA 2REFERIRE LASCHEMA 24/06/2022
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 136 08/06/2015
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 20 06/03/2015
ANEXA 2REFERIRE LAOUG 77 03/12/2014 ART. 25
ANEXA 2REFERIRE LAOUG 77 03/12/2014 ART. 39
ANEXA 2REFERIRE LAHG 90 10/02/2010 ART. 11
ANEXA 2REFERIRE LALEGE (R) 21 10/04/1996
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 2719 06/03/2023
ActulCONTINUT DEORDIN 2719 06/03/2023
ActulREFERIT DEORDIN 2719 06/03/2023





Notă
Aprobate prin ORDINUL nr. 2.719 din 6 martie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 252 din 27 martie 2023.
 + 
Capitolul IStoparea și recuperarea ajutorului de minimis dispuse de Direcția cultură scrisă și creație contemporană ca urmare a monitorizării ajutoarelor de minimis acordate în baza Schemei de ajutor de minimis pentru susținerea editării revistelor și publicațiilor culturale, altele decât cele propuse de uniunile de creatori din România, membre ale Alianței Naționale a Uniunilor de Creatori, conform Legii nr. 136/2015 pentru finanțarea revistelor de cultură reprezentative din România, gestionată de Direcția cultură scrisă și creație contemporană + 
Articolul 1(1)Ministerul Culturii (MC), prin Direcția cultură scrisă și creație contemporană (DCSCC) – Compartimentul cultură scrisă și Direcția economică (DE), are obligația monitorizării ajutoarelor de minimis acordate, în calitatea sa de furnizor de ajutor de minimis.(2)Procesul de monitorizare a ajutorului de minimis este un proces continuu care începe la data semnării contractului de finanțare între beneficiar și furnizor și se încheie în momentul în care beneficiarul și-a îndeplinit integral obligațiile cuprinse în prevederile specifice din contractul încheiat de beneficiar cu Ministerul Culturii și prevăzute în legislația incidentă, inclusiv în prevederile schemei de ajutor de minimis.(3)Procesul de monitorizare prevăzut la alin. (2) se realizează la depunerea fiecărui raport de progres, prin verificări de documente, solicitări de informații și/sau documente de la beneficiar, prin introducerea datelor și plăților efectuate în sistemul RegAS, precum și prin controale la sediul/sediile beneficiarului/beneficiarilor sau, după caz, la filialele ori punctele de lucru ale acestuia/acestora.(4)Personalul desemnat conform alin. (1) are obligația de a comunica, în scris (în format letric sau electronic), beneficiarului ajutorului de minimis lista documentelor sau, după caz, informațiile pe care le consideră relevante în cadrul procesului de monitorizare, iar beneficiarul are obligația de a transmite documentele sau informațiile solicitate în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea solicitării.(5)Personalul desemnat conform alin. (1) are obligația de a comunica, în scris (în format letric sau electronic), cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte, data la care urmează să aibă loc controlul la sediul/sediile beneficiarului/beneficiarilor sau, după caz, la filialele sau punctele de lucru ale acestuia/acestora.(6)Controalele prevăzute la alin. (3) se efectuează pe baza aprobării directorului DCSCC și a directorului DE, în urma propunerilor justificate ale personalului desemnat potrivit alin. (1).(7)În cazul în care, din motive temeinice și obiective, beneficiarul se află în imposibilitatea de a asigura condițiile de efectuare a controlului la data comunicată potrivit alin. (5), în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la aceasta va putea solicita reprogramarea controlului la o dată ulterioară. + 
Articolul 2(1)În situația în care personalul desemnat în conformitate cu art. 1 alin. (1) pentru monitorizarea schemei de ajutor de minimis constată nerespectarea condițiilor prevăzute în Schema de ajutor de minimis pentru susținerea editării revistelor și publicațiilor culturale, altele decât cele propuse de uniunile de creatori din România, membre ale Alianței Naționale a Uniunilor de Creatori, conform Legii nr. 136/2015 pentru finanțarea revistelor de cultură reprezentative din România, aprobată prin Ordinul ministrului culturii nr. 3.081/2022, directorii DCSCC și DE vor elabora și supune aprobării ordonatorului de credite al MC o decizie în conformitate cu art. 25 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, precum și pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările și completările ulterioare, care, în funcție de situația constatată, poate fi de:a)stopare a acordării de ajutoare de minimis, în cazul în care beneficiarul/beneficiarii urmează să depășească intensitatea maximă sau cumulul ajutorului de minimis, prevăzute de legislație;b)recuperare parțială/totală a ajutorului de minimis, în cazul în care se constată că beneficiarul/beneficiarii nu respectă condițiile prevăzute în schemele de acordare a ajutoarelor de minimis.(2)Ajutorul de minimis se va recupera integral:a)în cazul în care sunt încălcate regulile, criteriile sau condițiile specifice legislației de minimis prevăzute de Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013, cu modificările și completările ulterioare;b)în cazul în care, ulterior încheierii contractului de finanțare, se constată neconcordanțe între starea de fapt și cele declarate de către beneficiar în dosarul de finanțare.(3)Autoritatea finanțatoare poate decide recuperarea parțială a ajutorului de minimis, în limita sumei utilizate abuziv, dacă în urma analizei efectuate constată că au fost încălcate alte condiții decât cele prevăzute la alin. (2), și anume:a)în cazul în care, ulterior încheierii contractului de finanțare, se constată că beneficiarul de ajutor de minimis comunică date, informații sau înscrisuri false ori eronate cu privire la cheltuielile efectuate în cadrul proiectului editorial;b)în cazul neîndeplinirii sau îndeplinirii necorespunzătoare a părții de contract pentru care s-a acordat avans, recuperarea sumelor realizându-se cu perceperea dobânzilor și penalităților de întârziere existente pentru creanțele bugetare, calculate pentru perioada de când s-a acordat avansul și până în momentul recuperării.(4)În situațiile prezentate la alin. (2) și (3), la suma respectivă se adaugă și dobânzile aferente, datorate de la data plății ajutorului de minimis până la data recuperării acestuia.
 + 
Articolul 3Decizia de stopare a ajutorului de minimis și decizia de recuperare parțială sau totală a ajutorului de minimis constituie titlu executoriu din momentul comunicării lor, fără ca prin aceasta să se prejudicieze dreptul beneficiarilor ajutorului de minimis de a formula contestații la deciziile emise, în termenul legal de 30 de zile de la comunicare. + 
Articolul 4(1)Deciziile de stopare a acordării ajutoarelor de minimis sau de recuperare totală sau parțială a acestora sunt elaborate de către personalul desemnat potrivit art. 1 alin. (1) în urma acțiunilor de control derulate, a verificărilor efectuate, inclusiv pe baza informațiilor/documentelor primite de la beneficiarii de ajutor de minimis.(2)Modelele deciziei de stopare și de recuperare a ajutoarelor de minimis sunt prevăzute în anexele nr. 1 și 2, care fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.
 + 
Capitolul IIMecanismul de stopare a ajutorului de minimis + 
Articolul 5(1)În cazul în care personalul desemnat conform art. 1 alin. (1) pentru monitorizarea schemei de ajutor de minimis constată o situație care, în conformitate cu legislația în domeniu, determină stoparea acordării ajutorului de minimis, acesta elaborează o notă de constatare care cuprinde constatările și propunerile legate de această situație, precum și proiectul de decizie aferent, în termen de 10 zile lucrătoare.(2)Nota de constatare și proiectul de decizie aferent se transmit imediat spre avizare directorului DCSCC, directorului Direcției economice, Serviciului juridic, contencios și secretarului general.(3)Decizia de stopare a ajutorului de minimis este transmisă apoi ordonatorului principal de credite spre analiză și aprobare. + 
Articolul 6Decizia de stopare a ajutorului de minimis trebuie să conțină cel puțin următoarele elemente:a)denumirea completă a furnizorului ajutorului de minimis, în calitate de emitent al deciziei de stopare a ajutorului de minimis, sediul social și codul de identificare ale acestuia;b)numărul și data deciziei de stopare a ajutorului de minimis;c)denumirea beneficiarului;d)codul unic de înregistrare al beneficiarului;e)domiciliul fiscal al beneficiarului;f)obiectul deciziei de stopare a ajutorului de minimis;g)motivele de fapt și de drept care au condus la emiterea deciziei de stopare a ajutorului de minimis;h)temeiul legal în baza căruia s-a dispus stoparea ajutorului de minimis;i)cuantumul ajutorului de minimis de care are dreptul să beneficieze;j)data la care se realizează stoparea acordării ajutorului de minimis, respectiv data producerii situației de fapt care determină, potrivit prevederilor legale, măsura stopării;k)temeiul legal al puterii executorii a deciziei de stopare a ajutorului de minimis;l)identificarea MC drept organul la care se poate depune contestația și menționarea termenului de 30 de zile de la comunicare ca termen de depunere a acesteia. + 
Articolul 7(1)Decizia de stopare a ajutorului de minimis se transmite de către MC/DCSCC următorilor:a)beneficiarului;b)personalului desemnat cu monitorizarea schemei de ajutor de minimis;c)Direcției economice și Serviciului juridic, contencios din cadrul Ministerului Culturii;d)organului fiscal central competent, în vederea punerii în aplicare a acesteia, după caz.(2)Decizia de stopare a ajutorului de minimis este pusă în aplicare de către Direcția economică.
 + 
Capitolul IIIMecanismul de recuperare a ajutorului de minimis + 
Articolul 8(1)În cazul în care personalul desemnat conform art. 1 alin. (1) pentru monitorizarea schemei de ajutor de minimis constată o situație care, în conformitate cu legislația în domeniu, determină recuperarea ajutorului de minimis, acesta elaborează o notă care cuprinde constatările și propunerile legate de această situație, precum și proiectul de decizie aferent, în termen de 10 zile lucrătoare.(2)Nota de constatare și proiectul de decizie aferent se transmit imediat spre avizare directorului DCSCC, directorului Direcției economice, Serviciului juridic, contencios și secretarului general.(3)Decizia de recuperare a ajutorului de minimis este transmisă apoi ordonatorului principal de credite spre analiză și aprobare. + 
Articolul 9Decizia de recuperare a ajutorului de minimis trebuie să conțină cel puțin următoarele elemente:a)denumirea completă a furnizorului ajutorului de minimis, în calitate de emitent al deciziei de recuperare a ajutorului de minimis, sediul social și codul de identificare ale acestuia;b)numărul și data deciziei de recuperare a ajutorului de minimis;c)denumirea beneficiarului;d)codul unic de înregistrare al beneficiarului;e)domiciliul fiscal al beneficiarului;f)obiectul deciziei de recuperare a ajutorului de minimis;g)motivele de fapt și de drept care au condus la emiterea deciziei de recuperare a ajutorului de minimis;h)data la care ajutorul de minimis a fost pus la dispoziția beneficiarului;i)data până la care s-a calculat dobânda de recuperare;j)cuantumul ajutorului de minimis, precum și al dobânzii ce trebuie recuperate;k)rata dobânzii;l)temeiul legal în baza căruia s-a dispus recuperarea ajutorului de minimis, precum și a dobânzilor aferente;m)temeiul legal al puterii executorii a deciziei de recuperare a ajutorului de minimis;n)identificarea MC drept organul la care se poate depune contestația și menționarea termenului de 30 de zile de la comunicare ca termen de depunere a acesteia;o)data la care își produce efectele decizia de recuperare a ajutorului de minimis.
 + 
Articolul 10(1)Rata dobânzii aplicabile este cea stabilită de Comisia Europeană pentru România și se calculează conform procedurii stabilite prin art. 9 din Regulamentul (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a art. 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene, cu modificările ulterioare.(2)Rata dobânzii aplicabile este rata în vigoare la data la care ajutorul a fost pus la dispoziția beneficiarului pentru prima dată, conform prevederilor art. 11 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 794/2004, cu modificările ulterioare. Această dobândă se va aplica până la momentul recuperării integrale a ajutorului, cu aplicarea principiului capitalizării.(3)Cuantumul total al dobânzilor datorate de beneficiar va fi determinat prin însumarea valorilor absolute ale dobânzilor ce au rezultat în urma aplicării ratelor dobânzilor de referință la valoarea cheltuielilor identificate pentru recuperarea, prin decizia de recuperare, a ajutoarelor de minimis.(4)După acest moment, în situația executării silite, organele de executare, respectiv organele fiscale ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală vor determina valoarea dobânzilor ce trebuie aplicate pentru perioada cuprinsă între data deciziei de recuperare și momentul recuperării efective.(5)Rata dobânzii prevăzută la alin. (1) se aplică până la data recuperării integrale. Cu toate acestea, în cazul în care trece mai mult de un an de la data la care ajutorul a fost pus la dispoziția beneficiarului pentru prima dată și până la data recuperării ajutorului de minimis, rata dobânzii se recalculează la intervale de un an, având ca bază rata în vigoare în momentul recalculării.Se va utiliza următoarea formulă de calcul:S1 = S + S x (r% + 1%)/100% x (n/nr. zile an calendaristic),unde:S1 – suma totală care trebuie recuperată, inclusiv dobânda;S – valoarea ajutorului de minimis care a fost utilizat abuziv;r% – rata de referință în vigoare în momentul recalculării, comunicată de către Comisia Europeană pentru România;1% – 100 puncte de bază;n – numărul de zile calculate de la data la care ajutorul de minimis a fost pus la dispoziția beneficiarului până la data recuperării sale. + 
Articolul 11(1)Decizia de recuperare a ajutorului de minimis se transmite, în termen de 3 zile lucrătoare, de către MC/DCSCC, următorilor:a)beneficiarului sau, după caz, practicianului în insolvență desemnat ca administrator sau lichidator judiciar ori administrator concordatar al beneficiarului;b)personalului desemnat cu monitorizarea schemei de ajutor de minimis;c)Direcției economice și Serviciului juridic, contencios din cadrul MC;d)organului fiscal central competent, în vederea punerii în aplicare a acesteia, după caz;e)Consiliului Concurenței, spre informare.(2)Decizia de recuperare a ajutorului de minimis este pusă în aplicare de către Direcția economică. + 
Articolul 12Deciziile de recuperare a ajutoarelor de minimis constituie titlu de creanță și se recuperează în condițiile legii. + 
Articolul 13MC informează periodic Consiliul Concurenței cu privire la stadiul stopării/recuperării ajutoarelor de minimis, conform prevederilor legale. + 
Articolul 14Prevederile prezentelor norme metodologice se completează de drept cu dispozițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, precum și pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările și completările ulterioare, ale Regulamentului (UE) 2015/1.589 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a art. 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene, cu modificările și completările ulterioare, ale Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.
 + 
Anexa nr. 1la normele metodologice
DECIZIE DE STOPARE Nr. ……/…………….
a ajutorului de minimis acordat în baza Schemei de ajutor de minimis
pentru susținerea editării revistelor și publicațiilor culturale, altele decât cele propuse
de uniunile de creatori din România, membre ale Alianței Naționale a Uniunilor de Creatori,
conform Legii nr. 136/2015 pentru finanțarea revistelor de cultură reprezentative din România
Ministrul culturii, în calitate de ordonator principal de credite, în temeiul prevederilor:– art. 25 alin. (4), respectiv art. 39 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, precum și pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările și completările ulterioare;– Regulamentului (UE) 2015/1.589 al Consiliului din 13 iulie 2015 de stabilire a normelor de aplicare a art. 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene;– Regulamentului (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2015/1.589 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a art. 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene, cu modificările și completările ulterioare;– Schemei de ajutor de minimis pentru susținerea editării revistelor și publicațiilor culturale, altele decât cele propuse de uniunile de creatori din România, membre ale Alianței Naționale a Uniunilor de Creatori, conform Legii nr. 136/2015 pentru finanțarea revistelor de cultură reprezentative din România, aprobate prin Ordinul ministrului culturii nr. 3.081/2022;– art. 11 alin. (1) și (4) din Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Culturii, cu modificările și completările ulterioare,și având în vedere următoarele considerente:1.Date de identificare ale furnizorului de ajutor de minimis:Denumire: Ministerul CulturiiCod unic de înregistrare: ………………………….Sediul: ……………………………………2.Date de identificare ale beneficiarului:Denumire: ………………………………………Număr de înmatriculare la oficiul registrului comerțului: ……………………….Cod unic de înregistrare: …………………………..Sediul social/Domiciliul fiscal: ……………………..3.Obiectul deciziei, motivele de fapt și de drept care au condus la emiterea deciziei de stopare:În conformitate cu prevederile …………………………. a beneficiat de un ajutor de minimis aprobat prin……………………………, în cuantum de ………………………., acordat sub formă de ………………………….., pentru ………………….Ajutorul de minimis s-a acordat …………………………, astfel ………………………Având în vedere faptul că ………………….. se află în următoarea situație de fapt ………………………………., se constată că nu pot fi respectate prevederile de la ……………………, drept care se impune luarea măsurii de stopare a ajutorului de minimis.4.Organul la care se poate depune contestația și termenul de depunere a acesteia:Potrivit art. 7 alin. (1) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare, decizia se poate contesta la Ministerul Culturii, în termen de 30 de zile de la comunicare.Procedura de contestație este cea prevăzută de dispozițiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare, în mod corespunzător.5.Data la care își produce efectele decizia de stopare:Decizia de stopare își produce efectele de la data comunicării acesteia către beneficiarul ajutorului de minimis/ administratorul judiciar/Casa de Insolvență ……………………………., cu sediul social în ……………….. . Ministrul culturii decide: + 
Articolul 1Se stopează ajutorul de minimis, acordat sub formă de ………………… . + 
Articolul 2Prezenta decizie constituie titlu executoriu și își produce efectele de la data comunicării. + 
Articolul 3Prezenta decizie este încheiată în …………… exemplare originale, un exemplar urmând a fi comunicat de către Ministerul Culturii beneficiarului sau, după caz, practicianului în insolvență desemnat ca administrator sau lichidator judiciar ori administrator concordatar al ……………………………. .

…………………………………….
Ministrul culturii
 + 
Anexa nr. 2la normele metodologice
DECIZIE DE RECUPERARE Nr. ……/…………..
a ajutorului de minimis acordat în baza Schemei de ajutor de minimis
pentru susținerea editării revistelor și publicațiilor culturale, altele decât cele propuse
de uniunile de creatori din România, membre ale Alianței Naționale a Uniunilor de Creatori,
conform Legii nr. 136/2015 pentru finanțarea revistelor de cultură reprezentative din România
Ministrul culturii, în calitate de ordonator principal de credite, în temeiul prevederilor:– art. 25 alin. (4), respectiv art. 39 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, precum și pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările și completările ulterioare;– Regulamentului (UE) 2015/1.589 al Consiliului din 13 iulie 2015 de stabilire a normelor de aplicare a art. 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene;– Regulamentului (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2015/1.589 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a art. 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene, cu modificările și completările ulterioare;– Schemei de ajutor de minimis pentru susținerea editării revistelor și publicațiilor culturale, altele decât cele propuse de uniunile de creatori din România, membre ale Alianței Naționale a Uniunilor de Creatori, conform Legii nr. 136/2015 pentru finanțarea revistelor de cultură reprezentative din România, aprobate prin Ordinul ministrului culturii nr. 3.081/2022;– art. 11 alin. (1) și (4) din Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Culturii, cu modificările și completările ulterioare,și având în vedere următoarele considerente:1.Date de identificare ale furnizorului de ajutor de minimis:Denumire: Ministerul CulturiiCod unic de înregistrare: ……………………..Sediul: ………………………………….2.Date de identificare ale beneficiarului:Denumire: …………………………………..Număr de înmatriculare la oficiul registrului comerțului: ……………………….Cod unic de înregistrare: ………………………..Sediul social/Domiciliul fiscal: ………………….3.Obiectul deciziei, motivele de fapt și de drept care au condus la emiterea deciziei de recuperare:În conformitate cu prevederile …………………….. a beneficiat de un ajutor de minimis aprobat prin ……………………, în cuantum de …………………, acordat sub formă de ………………….. pentru ………………, pe o perioadă ………………….., astfel: …………………….. .Având în vedere faptul că ……………………………………. se află în următoarea situație de fapt ………………………………………, se constată că nu pot fi respectate prevederile de la …………………………….., drept care se impune luarea măsurii de recuperare parțială/totală a ajutorului de minimis în sumă totală de …………………………… .4.Cuantumul ajutorului de minimis, precum și al dobânzii ce trebuie recuperate:Cuantumul ajutorului de minimis ce trebuie recuperat de la …………………….. este în sumă totală de ……………………… lei. Dobânda ce trebuie recuperată este în sumă de ………….. lei, calculată de la data de …………………. până la data de ……………… .5.Organul la care se poate depune contestația și termenul de depunere a acesteia:Împotriva măsurilor dispuse prin prezentul titlu executoriu se poate formula contestație în condițiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare, care se depune, sub sancțiunea decăderii, în termen de 30 de zile calendaristice de la data comunicării, la autoritatea publică emitentă a titlului executoriu.6.Data la care își produce efectele decizia de recuperare:Decizia de recuperare își produce efectele de la data comunicării acesteia către beneficiarul ajutorului de minimis/ administratorul judiciar/Casa de Insolvență ………………….., cu sediul social în ……………………. .Ministrul culturii decide: + 
Articolul 1Ajutorul de minimis ce trebuie recuperat, acordat sub formă de ……………… pentru realizarea proiectului de …………….. este în cuantum de ………… lei, la care se adaugă dobânda de recuperat aferentă acestuia, în cuantum de …………… lei, calculată până la data de ……………………… . + 
Articolul 2Rata dobânzii este de …………………. . De la data de ……………… și până la data recuperării efective a ajutorului de minimis, cuantumul dobânzii este de ……………………… lei, conform formulei de calcul prevăzute la art. 10 din Normele metodologice privind stoparea/recuperarea ajutorului de minimis acordat în cadrul Schemei de ajutor de minimis pentru susținerea editării revistelor și publicațiilor culturale, altele decât cele propuse de uniunile de creatori din România, membre ale Alianței Naționale a Uniunilor de Creatori, conform Legii nr. 136/2015 pentru finanțarea revistelor de cultură reprezentative din România, gestionată de Direcția cultură scrisă și creație contemporană, aprobată prin Ordinul ministrului culturii nr. 3.081/2022. + 
Articolul 3Beneficiarul ajutorului de minimis are obligația de a efectua plata sumelor datorate în termen de 30 de zile de la data comunicării deciziei de recuperare a ajutorului de minimis, în contul …………………………… . + 
Articolul 4Prezenta decizie constituie titlu executoriu și își produce efectele de la data comunicării. + 
Articolul 5Prezenta decizie este încheiată în …………….. exemplare originale, un exemplar urmând a fi comunicat de către Ministerul Culturii beneficiarului sau, după caz, practicianului în insolvență desemnat ca administrator sau lichidator judiciar ori administrator concordatar al ……………………………… .

…………………………………….
Ministrul culturii
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x