NORME METODOLOGICE din 6 decembrie 2001privind procedura de stingere prin anulare a obligaţiilor datorate bugetului de stat şi neachitate la data de 30 septembrie 2001 de Societatea Comercială de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" - S.A. şi societăţile comerciale furnizoare prevăzute în anexa la Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 152/2001
EMITENT
  • MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
  • Nr. 2.285 din 6 decembrie 2001
  • MINISTERUL INDUSTRIEI ŞI RESURSELOR
  • Nr. 106.118 din 10 decembrie 2001
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 808 din 17 decembrie 2001



    În aplicarea prevederilorOrdonanţei de urgenta a Guvernului nr. 152/2001privind unele măsuri pentru redresarea economico-financiară a Societăţii Comerciale de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" - S.A. se emit următoarele norme metodologice:A. Stingerea obligaţiilor datorate bugetului de stat şi neachitate la data de 30 septembrie 2001 de Societatea Comercială de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" - S.A. şi sucursalele acesteia, conform art. 1 lit. a) şiart. 3 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 152/20011. Pentru a beneficia de stingerea prin anulare a obligaţiilor datorate bugetului de stat şi neachitate la data de 30 septembrie 2001, precum şi de scutirea la plata a majorărilor de întârziere şi a penalitatilor de orice fel aferente, Societatea Comercială de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" - S.A., denumita în continuare S.C. "Termoelectrica" - S.A., pentru activitatea proprie şi sucursalele acesteia sunt obligate sa întocmească, pe propria răspundere, Situaţia obligaţiilor datorate bugetului de stat şi neachitate la data de 30 septembrie 2001, stinse prin anulare, a majorărilor de întârziere şi penalitatilor aferente, scutite la plata, conform modelului nr. 1 la prezentele norme metodologice.În vederea stingerii obligaţiilor datorate bugetului de stat şi neachitate la data de 30 septembrie 2001, S.C. "Termoelectrica" - S.A. va întocmi situaţia prevăzută în modelul nr. 1 în 3 exemplare, iar sucursalele o vor întocmi în 4 exemplare, completand suma reprezentând obligaţiile datorate bugetului de stat şi neachitate la data de 30 septembrie 2001, majorările de întârziere şi penalităţile aferente debitelor ce se sting prin anulare, pe fiecare fel de impozit, taxa sau contribuţie.Pierderea pe 9 luni din anul 2001 este cea realizată în limita prevăzută în bugetele de venituri şi cheltuieli, defalcate pe trimestre şi aprobate de Ministerul Industriei şi Resurselor.Majorările de întârziere şi penalităţile de orice fel ce se scutesc la plata sunt cele calculate şi neachitate până la data intrării în vigoare aOrdonanţei de urgenta a Guvernului nr. 152/2001.2. Sucursalele vor transmite situaţia prevăzută în modelul nr. 1 la prezentele norme metodologice la S.C. "Termoelectrica" - S.A. pentru avizare, centralizare şi verificare în vederea încadrării în pierderile realizate în limita prevederilor din bugetele de venituri şi cheltuieli aprobate pe anul 2000 şi pe 9 luni din anul 2001.3. S.C. "Termoelectrica" - S.A. va transmite Ministerului Industriei şi Resurselor situaţia centralizatoare, împreună cu situaţiile prevăzute în modelul nr. 1 la prezentele norme metodologice, întocmite de sucursale, şi cea aferentă activităţii proprii, în vederea avizării şi încadrării în pierderile realizate în limita prevederilor din bugetele de venituri şi cheltuieli aprobate pe anul 2000 şi pe 9 luni din anul 2001 a sumelor aferente obligaţiilor care se vor stinge prin anulare.4. După avizarea de către Ministerul Industriei şi Resurselor, S.C. "Termoelectrica" - S.A., în ziua lucrătoare imediat următoare, va preda fiecărei sucursale situaţia respectiva, pentru a fi depusa în regim de urgenta la organul fiscal în a cărui evidenta acestea sunt înregistrate ca plătitoare de impozite şi taxe.5. Situaţiile prevăzute în modelul nr. 1 la prezentele norme metodologice, avizate de Ministerul Industriei şi Resurselor şi de S.C. "Termoelectrica" - S.A., reprezintă documente pe baza cărora se vor efectua înregistrările în evidenţa contabilă a S.C. "Termoelectrica" - S.A. şi a sucursalelor acesteia.6. Stingerea prin anulare a obligaţiilor datorate bugetului de stat şi scutirea la plata a majorărilor de întârziere şi a penalitatilor de orice fel se efectuează prin efectul legii.Obligaţiile datorate bugetului de stat şi neachitate la data de 30 septembrie 2001, reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri, care fac obiectul stingerii prin anulare, sunt cele actualizate cu eventualele plati efectuate în contul acestora până la data intrării în vigoare aOrdonanţei de urgenta a Guvernului nr. 152/2001.Operaţiunea de stingere din evidenta organelor fiscale se face pe baza situaţiilor prevăzute în modelul nr. 1 la prezentele norme metodologice, avizate, în limita sumelor înscrise în evidenta analitica pe plătitori, conform prevederilor aplicabile în materie.7. Eventualele diferenţe de impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri ale bugetului de stat, precum şi majorările de întârziere şi penalităţile de orice fel aferente acestora, constatate ulterior de organele de control competente, vor fi achitate de S.C. "Termoelectrica" - S.A. şi de sucursalele acesteia, după caz, conform legii.8. Operaţiunile de stingere prin anulare a obligaţiilor datorate bugetului de stat şi neachitate la data de 30 septembrie 2001, precum şi de scutire la plata a majorărilor de întârziere şi a penalitatilor aferente vor fi încheiate până la data de 21 decembrie 2001, urmând să fie evidentiate în bilanţul contabil încheiat la data de 31 decembrie 2001.B. Stingerea obligaţiilor datorate bugetului de stat şi neachitate până la data intrării în vigoare aOrdonanţei de urgenta a Guvernului nr. 152/2001de către societăţile comerciale furnizoare faţă de care S.C. "Termoelectrica" - S.A. are debite exigibile la data de 30 septembrie 2001, conform prevederilor art. 2 şi 3 din ordonanţa de urgenţă menţionată1. Pentru a beneficia de prevederileart. 2 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 152/2001societăţile comerciale furnizoare prevăzute în anexa la aceasta vor întocmi pe propria răspundere, în 3 exemplare, situaţia prevăzută în modelul nr. 2 la prezentele norme metodologice, pentru activitatea proprie, şi pentru sucursale, în 4 exemplare, completand la cap. A nivelul obligaţiilor datorate bugetului de stat şi neachitate până la data intrării în vigoare aOrdonanţei de urgenta a Guvernului nr. 152/2001, respectiv data de 28 noiembrie 2001, al majorărilor de întârziere şi penalitatilor aferente, iar la cap. B creanţele acestora faţă de S.C. "Termoelectrica" - S.A.Aceste situaţii vor fi depuse la S.C. "Termoelectrica" - S.A. în vederea confirmării obligaţiilor către furnizorul respectiv şi înscrierea la cap. C a sumelor posibile de stins prin anulare.Stingerea prin anulare a obligaţiilor datorate bugetului de stat de către societăţile comerciale furnizoare se face în limita pierderilor prevăzute laart. 1 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 152/2001. În cazul în care obligaţiile datorate bugetului de stat de către societăţile comerciale furnizoare sunt mai mari decât diferenţa pierderilor rămase după acoperirea obligaţiilor prevăzute laart. 1 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 152/2001, stingerea se face proporţional cu nivelul debitelor exigibile la data de 30 septembrie 2001 ale S.C. "Termoelectrica" - S.A. faţă de acestea.În funcţie de obligaţiile stinse prin anulare se vor scuti majorările de întârziere şi penalităţile de orice fel aferente, calculate şi neachitate până la data intrării în vigoare aOrdonanţei de urgenta a Guvernului nr. 152/2001.2. Situaţiile vor fi transmise Ministerului Industriei şi Resurselor în vederea confirmării încadrării în pierderile realizate în limita bugetelor de venituri şi cheltuieli aprobate pe anul 2000 şi pe 9 luni din anul 2001 şi avizarea stingerii prin anulare a obligaţiilor datorate bugetului de stat.3. După avizare S.C. "Termoelectrica" - S.A. va restitui situaţiile furnizorilor în ziua lucrătoare imediat următoare, în vederea depunerii acestora, în regim de urgenta, la organul fiscal în a cărui evidenta societăţile comerciale furnizoare sunt înregistrate ca plătitoare de impozite şi taxe.4. Situaţiile prevăzute în modelul nr. 2 la prezentele norme metodologice, avizate de S.C. "Termoelectrica" S.A. şi de Ministerul Industriei şi Resurselor, reprezintă documente pe baza cărora se va inregistra în evidenţa contabilă a S.C. "Termoelectrica" - S.A. stingerea debitelor acesteia faţă de societăţile comerciale furnizoare, iar în evidenţa contabilă a societăţilor comerciale furnizoare se va inregistra stingerea obligaţiilor datorate bugetului de stat şi a creanţelor faţă de S.C. "Termoelectrica" - S.A.Operaţiunea de stingere din evidenta organelor fiscale se face pe baza situaţiilor prevăzute în modelul nr. 2 la prezentele norme metodologice, avizate, în limita sumelor înscrise în evidenta analitica pe plătitori, conform prevederilor aplicabile în materie.Stingerea prin anulare a obligaţiilor datorate bugetului de stat şi scutirea la plata a majorărilor de întârziere şi a penalitatilor de orice fel se efectuează prin efectul legii.5. Dispoziţiile pct. 7 şi 8 ale lit. A se aplică în mod corespunzător.C. Reflectarea în contabilitate a operaţiunilor de stingere prin anulare a obligaţiilor datorate bugetului de stat şi neachitate la data de 30 septembrie 2001 şi de scutire la plata a majorărilor de întârziere şi penalitatilor de orice fel aferente1. În contabilitatea S.C. "Termoelectrica" S.A.a) stingerea obligaţiilor prevăzute laart. 1 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 152/2001:
             
      %=7718 "Alte venituri excepţionale din operaţii de gestiune"
      441"Impozitul pe profit"   
      4423"T.V.A. de plată"   
      444"Impozitul pe salarii"   
      446"Alte impozite, taxe şi vărsăminte asimilate"   
      447"Fonduri speciale - taxe şi vărsăminte asimilate"   
      448"Alte datorii şi creanţe cu bugetul statului"   
      162"Credite bancare pe termen lung şi mediu"   
      168"Dobânzi aferente împrumuturilor şi datoriilor asimilate"
    b) stingerea obligaţiilor către societăţile comerciale furnizoare, conform prevederilorart. 2 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 152/2001:
               
      401"Furnizori"=7718"Alte venituri excepţionale din operaţii de gestiune"*)
    ──────────Notă *) Societăţile comerciale care aplica Reglementările contabile armonizate cu Directiva a IV-a a Comunităţilor Economice Europene şi cu Standardele Internaţionale de Contabilitate utilizează contul 1173 "Rezultatul reportat provenit din modificarea politicilor contabile", pentru debitele aferente anilor anteriori.2. În contabilitatea societăţilor comerciale furnizoareStingerea creanţelor faţă de S.C. "Termoelectrica" - S.A., potrivit prevederilorart. 2 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 152/2001, se înregistrează astfel:
               
        %=411"Clienţi"/analitic S.C. "Termoelectrica" - S.A.
      441"Impozitul pe profit"   
      4423"T.V.A. de plată"     
      444"Impozitul pe salarii"     
      446"Alte impozite, taxe şi vărsăminte asimilate"     
      447"Fonduri speciale - taxe şi vărsăminte asimilate"     
      448"Alte datorii şi creanţe cu bugetul statului"
    3. Scutirea la plata a obligaţiilor prevăzute laart. 3 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 152/2001a) pentru obligaţiile aferente anilor anteriori:
           
      %=7718 "Alte venituri excepţionale din operaţii de gestiune"*)
      447 "Fonduri speciale - taxe şi vărsăminte asimilate"   
      448 "Alte datorii şi creanţe cu bugetul statului"
        b) pentru obligaţiile aferente anului curent:
               
      6718"Alte cheltuieli excepţionale din operaţii de gestiune"**)=  %
        447"Fonduri speciale - taxe şi vărsăminte asimilate"
        448"Alte datorii şi creanţe cu bugetul statului"
        cu sumele în roşu sau cu semnul minus.D. Stingerea obligaţiilor faţă de stat datorate şi neachitate la data de 30 septembrie 2001, constând în sume plătite de Ministerul Finanţelor Publice în calitate de împrumutat şi/sau de garant băncilor imprumutatoare în contul împrumuturilor contractate de Ministerul Finanţelor Publice şi/sau de S.C. "Termoelectrica" - S.A. şi garantate de stat, reprezentând rate de capital, dobânzi, comisioane, calculate la data de 30 septembrie 20011. Pentru a beneficia de stingerea prin anulare a obligaţiilor faţă de stat, datorate şi neachitate la data de 30 septembrie 2001 de către S.C. "Termoelectrica" - S.A., pentru sumele plătite de Ministerul Finanţelor Publice în calitate de împrumutat şi/sau de garant băncilor imprumutatoare în contul împrumuturilor contractate de Ministerul Finanţelor Publice şi/sau de către S.C. "Termoelectrica" - S.A. şi garantate de stat, aceasta este obligată sa întocmească pe propria răspundere Situaţia obligaţiilor faţă de stat datorate şi neachitate la data de 30 septembrie 2001, constând în sume plătite de Ministerul Finanţelor Publice în calitate de împrumutat şi/sau de garant băncilor imprumutatoare în contul împrumuturilor contractate de Ministerul Finanţelor Publice şi/sau de S.C. "Termoelectrica" - S.A. şi garantate de stat, conform modelului nr. 3 la prezentele norme metodologice.Obligaţiile faţă de stat datorate şi neachitate la data de 30 septembrie 2001 de către S.C. "Termoelectrica" S.A., constând în sume plătite de Ministerul Finanţelor Publice în calitate de împrumutat şi/sau de garant băncilor imprumutatoare în contul împrumuturilor contractate de Ministerul Finanţelor Publice şi/sau de către S.C. "Termoelectrica" - S.A. şi garantate de stat, reprezintă ratele de capital, dobânzile şi comisioanele, calculate la data de 30 septembrie 2001.2. Pentru scutirea la plata a majorărilor de întârziere şi a penalitatilor de orice fel aferente debitelor prevăzute laart. 1 lit. b) şi c) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 152/2001, S.C. "Termoelectrica" - S.A. va întocmi Situaţia majorărilor de întârziere şi penalitatilor aferente obligaţiilor faţă de stat datorate şi neachitate la data de 30 septembrie 2001, constând în sume plătite de Ministerul Finanţelor Publice în calitate de împrumutat şi/sau de garant băncilor imprumutatoare în contul împrumuturilor contractate de Ministerul Finanţelor Publice şi/sau de către S.C. "Termoelectrica" S.A. şi garantate de stat, conform modelului nr. 4 la prezentele norme metodologice.Majorările de întârziere şi penalităţile de orice fel vor fi calculate, pe propria răspundere, până la data intrării în vigoare aOrdonanţei de urgenta a Guvernului nr. 152/2001.────────────Notă *) Societăţile comerciale care aplica Reglementările contabile armonizate cu Directiva a IV-a a Comunităţilor Economice Europene şi cu Standardele Internaţionale de Contabilitate utilizează contul 1173 "Rezultatul reportat provenit din modificarea politicilor contabile", pentru debitele aferente anilor anteriori.Notă **) Societăţile comerciale care aplica Reglementările contabile armonizate cu Directiva a IV-a a Comunităţilor Economice Europene şi cu Standardele Internaţionale de Contabilitate utilizează contul 658 "Alte cheltuieli de exploatare".3. Stingerea prin anulare a obligaţiilor faţă de stat datorate şi neachitate la data de 30 septembrie 2001 şi scutirea la plata a majorărilor de întârziere şi a penalitatilor de orice fel aferente acestora se fac pe baza Situaţiei privind stingerea obligaţiilor faţă de stat datorate şi neachitate la data de 30 septembrie 2001 şi scutirea la plata a majorărilor de întârziere şi penalitatilor de orice fel aferente, conform prevederilorOrdonanţei de urgenta a Guvernului nr. 152/2001, conform modelului nr. 5 la prezentele norme metodologice.4. Situaţia prevăzută în modelul nr. 5 la prezentele norme metodologice se întocmeşte de S.C. "Termoelectrica" - S.A. în 3 exemplare, completand la pct. 1.1 suma reprezentând pierderile realizate în limita prevederilor din bugetele de venituri şi cheltuieli aprobate pe anul 2000 şi pe 9 luni din anul 2001, la pct. 1.2 obligaţiile faţă de stat datorate şi neachitate la data de 30 septembrie 2001, iar la pct. 1.3 majorările de întârziere şi penalităţile de orice fel aferente, după care se transmite Ministerului Industriei şi Resurselor pentru confirmarea sumelor înscrise la pct. 1.1. După confirmare, aceasta împreună cu situaţiile prevăzute în modelele nr. 3 şi 4, menţionate la pct. 1 şi 2, se depun la Ministerul Finanţelor Publice - Direcţia generală a finanţelor publice externe, pentru confirmarea sumelor înscrise la pct. 1.2 şi 1.3.5. Situaţia prevăzută în modelul nr. 5 la prezentele norme metodologice, confirmată potrivit pct. 4, va fi înaintată secretarilor de stat coordonatori ai Direcţiei generale a finanţelor publice externe şi Direcţiei contabilităţii publice din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, pentru aprobarea stingerii obligaţiilor faţă de stat datorate şi neachitate la data de 30 septembrie 2001, prevăzute la pct. 4.1, şi a scutirii la plata a majorărilor de întârziere şi a penalitatilor de orice fel aferente, prevăzute la pct. 4.2.6. Operaţiunile de stingere prin anulare a obligaţiilor faţă de stat datorate şi neachitate la data de 30 septembrie 2001, precum şi de scutire la plata a majorărilor de întârziere şi a penalitatilor de orice fel aferente debitelor stinse vor fi încheiate până la data de 21 decembrie 2001, urmând a fi evidentiate în bilanţul contabil încheiat la data de 31 decembrie 2001.E. Reflectarea în contabilitatea Ministerului Finanţelor Publice - Direcţia contabilităţii publice a operaţiunilor de stingere prin anulare a obligaţiilor faţă de stat datorate şi neachitate la data de 30 septembrie 2001 şi de scutire la plata a majorărilor de întârziere şi a penalitatilor de orice fel aferente1. Stingerea obligaţiilor reprezentând rate de capital, dobânzi şi alte costuri plătite din fondul de risc de Ministerul Finanţelor Publice, în calitate de garant/împrumutat, băncilor imprumutatoare în contul împrumuturilor contractate/subimprumutate de S.C. "Termoelectrica" - S.A.:
         
      36.20.02.11%
        27.20.02.0920
     
        27.20.03.09200
       
        27.20.03.09201
       
    2. Stingerea obligaţiilor faţă de stat datorate şi neachitate la data de 30 septembrie 2001, reprezentând rate de capital, dobânzi şi alte costuri plătite băncilor imprumutatoare de la bugetul de stat de Ministerul Finanţelor Publice, în calitate de împrumutat, în contul împrumuturilor subimprumutate de S.C. "Termoelectrica" - S.A.:
         
      54.08%
        27.30.01.17.01
     
        27.30.00.17.01
       
    3. Scutirea la plata a obligaţiilor reprezentând penalizările aferente debitelor prevăzute laart. 1 lit. b) şi c) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 152/2001:a) penalizări datorate pentru împrumuturi garantate de stat:
    54.0327.21.02.092.03
     
        b) penalizări datorate pentru împrumuturi contractate de stat:
         
      43.03.01.09227.01.02.092
     
      43.06.01.09227.03.02.092
     
    F. Formele şi procedurile controlului exercitat de Ministerul Finanţelor Publice la S.C. "Termoelectrica" - S.A.În temeiul prevederilorart. 5 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 152/2001, Ministerul Finanţelor Publice instituie la S.C. "Termoelectrica" - S.A. - sediul central, precum şi la toate sucursalele sale teritoriale controlul asupra operaţiunilor privind angajamentele, plăţile şi încasările, conform prezentelor norme metodologice.I. Numirea controlorilorControlul instituit de Ministerul Finanţelor Publice este exercitat de controlori numiţi din rândul personalului de specialitate al ministerului, prin ordin al ministrului finanţelor publice.În situaţia absentei temporare - concedii de odihnă, de boala, deplasări etc. - a controlorilor numiţi prin ordin al ministrului finanţelor publice, i se deleagă directorului general al Direcţiei generale de îndrumare şi control fiscal din cadrul Ministerului Finanţelor Publice competenţa numirii inlocuitorilor acestora.II. Obiectul controluluiFac obiectul controlului instituit de Ministerul Finanţelor Publice operaţiunile şi documentele privind constituirea veniturilor şi utilizarea fondurilor (surse proprii, credite interne şi externe, alocaţii bugetare, Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic etc.), precum şi cele care afectează patrimoniul societăţii, după cum urmează:1. operaţiunea de achiziţie de combustibili pe seama creditelor externe garantate de Ministerul Finanţelor Publice, care cuprinde documentele:- contractul privind achiziţia de combustibil;- acordul de împrumut extern;- notificarea de tragere;- dispoziţia valutară externa;- bilet la ordin în vederea obţinerii de credite;- cerere de deschidere de acreditiv pentru plati externe;2. operaţiunea de încheiere a contractelor cu partenerii externi, care cuprinde documentele:- contract economic de livrare de produse, executări de lucrări sau prestări de servicii la export;- contract extern (import-export);- contract economic de comision;- contract de credite;3. operaţiunile de gajare, închiriere, concesionare, casare şi valorificare a bunurilor subunitatilor sau unităţilor, precum şi transferuri de capital social între subunitatile S.C. "Termoelectrica" - S.A., care generează următoarele documente:- contractul de închiriere, concesionare sau gajare a bunurilor subunitatilor ori unităţilor S.C. "Termoelectrica" - S.A.;- cererea de transfer al mijloacelor fixe;- decizia de transfer;- bonul de mişcare a mijloacelor fixe;- decizia de casare şi/sau de valorificare;- documente referitoare la încasarea contravalorii rezultate din închiriere, concesionare, casare şi/sau valorificare (facturi, cecuri, ordine de plată);4. operaţiunea de încheiere a contractelor cu partenerii interni, care cuprinde documentele:- contract-comanda privind aprovizionarea pentru activitatea de producţie;- contract-comanda privind aprovizionarea pentru activitatea de investiţii;- contract-comanda pentru executarea de lucrări şi prestări de servicii pentru activitatea de producţie;- contract-comanda pentru executarea de lucrări de construcţii-montaj pentru investiţii;- contract privind livrarea de produse, executarea de lucrări sau prestarea de servicii;- contract (convenţie) privind decontările prin plati planificate;5. operaţiunile de trecere pe cheltuieli, fonduri sau rezultate a unor sume care duc la diminuarea profitului sau capitalului social, cu următoarele documente:- referate sau procese-verbale privind trecerea pe cheltuieli, fonduri sau rezultate a unor sume care duc la diminuarea profitului sau a capitalului social cu aprobarea consiliului de administraţie;- referate privind constituirea unor fonduri cu aprobarea consiliului de administraţie;6. operaţiuni privind încasările şi plăţile în lei şi în valută de orice natura, în numerar şi prin operaţiuni cu persoane juridice sau fizice, care generează următoarele documente:- cerere de deschidere sau scrisori de garanţie, prelungiri ori anulari ale unor clauze prevăzute în acreditive şi menţinerea sau ridicarea rezervelor formulate de banca finanţatoare pentru operaţiunile de import contractate în aceste condiţii de plată;- note, referate, tabele-deconturi pentru deplasări în străinătate;7. operaţiuni privind încasările şi plăţile în lei şi în valută de orice natura, în numerar şi prin operaţiuni cu persoane juridice sau fizice, care generează următoarele documente:- cecul de decontare din carnet, cu şi fără limita de suma;- ordin de plată;- convenţii, ordine de compensare de datorii reciproce;- lista de plată a ajutoarelor materiale;- lista de indemnizaţii pentru concedii de odihnă;- lista de indemnizaţii plătite în contul asigurărilor sociale;- lista de plată a premiilor şi gratificatiilor de orice fel;- statul de plată a salariilor;- declaraţia pentru eliberarea salariilor;- cecurile de numerar;- documente privind aprovizionarea (factura);8. ordin de deplasare-detaşare-decont de cheltuieli.III. Conţinutul controluluiControlul consta în verificarea sistematica a proiectelor operaţiunilor/documentelor care fac obiectul controlului potrivit pct. 2, în ceea ce priveşte:a) legalitatea, respectiv caracteristica unei operaţiuni de a respecta toate prevederile legale care îi sunt aplicabile, în vigoare la data efectuării sale;b) regularitatea, respectiv caracteristica unei operaţiuni de a respecta ansamblul principiilor şi regulilor procedurale şi metodologice care sunt aplicabile categoriei de operaţiuni din care face parte;c) încadrarea în limitele prevăzute în bugetele de venituri şi cheltuieli ale S.C. "Termoelectrica" - S.A. şi ale sucursalelor sale, aprobate în condiţiile legii.IV. Viza de controlControlul exercitat în condiţiile prezentelor norme metodologice este de tip preventiv şi se exercită prin viza, pe documentele corespunzătoare, înainte ca acestea să fie supuse aprobării conducătorului S.C. "Termoelectrica" - S.A., respectiv conducătorilor sucursalelor acesteia.Se vor supune controlului numai proiectele operaţiunilor/documentelor a căror valoare depăşeşte limitele ce vor fi stabilite prin ordin al ministrului finanţelor publice, prin care se desemnează specialiştii care exercită controlul la S.C. "Termoelectrica" - S.A. şi la sucursalele sale.Controlorii desemnaţi de Ministerul Finanţelor Publice exercita viza numai asupra proiectelor operaţiunilor/documentelor care:- sunt certificate în privinta realităţii, regularitatii şi legalităţii de către compartimentele de specialitate;- sunt vizate în prealabil de către controlul financiar preventiv al S.C. "Termoelectrica" - S.A., respectiv al sucursalelor teritoriale.Viza se acordă pe exemplarul documentului aferent operaţiunii supuse vizei, prin semnatura şi prin aplicarea sigiliului, document care se arhiveaza la S.C. "Termoelectrica" - S.A. şi la sucursalele acesteia. Sigiliul va avea următorul conţinut:
    Vizat de M.F.P. În baza Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 152/2001 Semnatura ...................... Data ...........................
    Acordarea vizei de către controlorul desemnat de Ministerul Finanţelor Publice pe documentele care cuprind operaţiuni ce se dovedesc ulterior nereale sau nelegale nu exonereaza de răspundere juridică pe cei care le-au întocmit, vizat şi aprobat.V. Refuzul de vizaPersoana desemnată sa exercite controlul are dreptul şi obligaţia de a refuza viza de control financiar în toate cazurile în care, în urma verificărilor, apreciază ca proiectul de operaţiune care face obiectul controlului financiar exercitat de Ministerul Finanţelor Publice nu îndeplineşte condiţiile de legalitate, regularitate şi încadrare în limitele prevăzute în bugetele de venituri şi cheltuieli, aprobate în condiţiile legii.Refuzul de viza trebuie să fie în toate cazurile motivat în scris, conform modelului nr. 6 la prezentele norme metodologice.Acesta va fi transmis conducătorului S.C. "Termoelectrica" - S.A., respectiv al sucursalei teritoriale, precum şi Direcţiei generale de îndrumare şi control fiscal din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.VI. Autorizarea efectuării operaţiunilor refuzate la vizaO operaţiune pentru care s-a refuzat viza de control financiar de către controlorul desemnat poate fi efectuată numai în baza unui act de decizie interna prin care conducătorul S.C. "Termoelectrica" - S.A. sau conducătorii sucursalelor acesteia dispun, pe propria răspundere, efectuarea operaţiunii, numai cu încadrarea în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat.În toate cazurile în care, ca urmare a unui refuz al vizei, operaţiunea s-a efectuat în condiţiile prevăzute la alineatul precedent, directorul economic/contabilul-şef al S.C. "Termoelectrica" - S.A., respectiv al sucursalelor acesteia, va informa secretarul de stat coordonator al domeniului din cadrul Ministerului Industriei şi Resurselor, precum şi Direcţia generală de control şi audit intern din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, respectiv serviciile de control şi audit intern din cadrul direcţiilor finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, care vor dispune efectuarea de inspecţii de audit.Controlorii desemnaţi la S.C. "Termoelectrica" - S.A. - sediul central - şi la sucursalele acesteia vor informa, în scris, Ministerul Finanţelor Publice - Direcţia generală de îndrumare şi control fiscal asupra tuturor operaţiunilor refuzate la viza şi efectuate prin autorizare în condiţiile prezentului articol.VII. Durata controluluiControlul financiar exercitat de controlorii desemnaţi se efectuează în termenul cel mai scurt permis de durata efectivă a verificărilor necesare, astfel încât sa nu afecteze desfăşurarea în bune condiţii şi în termen a operaţiunii al carei proiect s-a supus controlului.Perioada maxima pentru acordarea sau, după caz, pentru refuzul vizei de control financiar este de 3 zile lucrătoare de la prezentarea proiectului unei operaţiuni, însoţit de toate documentele justificative.În cazuri excepţionale controlorul desemnat are dreptul sa prelungească perioada prevăzută la alineatul precedent cu maximum 5 zile lucrătoare, pe baza unui referat de justificare prezentat conducătorului S.C. "Termoelectrica" - S.A., respectiv conducătorilor sucursalelor acesteia, precum şi directorului general al Direcţiei generale de îndrumare şi control fiscal din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.VIII. Alte atribuţii ale controlorilorControlorii desemnaţi în condiţiile prezentelor norme metodologice mai exercita următoarele atribuţii:a) monitorizează zilnic, pe baza extraselor de cont bancare, situaţia încasărilor, plăţilor şi disponibilităţilor din conturile S.C. "Termoelectrica" - S.A. şi ale sucursalelor sale, raportand săptămânal situaţia privind conturile Direcţiei generale de îndrumare şi control fiscal din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, conform modelului nr. 7 la prezentele norme metodologice;b) analizează din punct de vedere al oportunităţii, eficientei şi economicitatii proiectele de operaţiuni ce le sunt supuse la viza.În situaţia în care, ca urmare a analizei efectuate, se constata elemente ce caracterizează o operaţiune ca fiind neoportuna, ineficienta, ineficace şi/sau neeconomica, controlorul desemnat va întocmi un aviz consultativ pe care îl va prezenta conducătorului S.C. "Termoelectrica" - S.A., respectiv conducătorilor sucursalelor acesteia, precum şi ministrului finanţelor publice şi ministrului industriei şi resurselor prin intermediul Direcţiei generale de îndrumare şi control fiscal din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.Dacă se insista în executarea operaţiunii, aceasta va putea fi vizata, dispusă şi efectuată numai după obţinerea unui aviz scris din partea secretarului de stat coordonator al domeniului din cadrul Ministerului Industriei şi Resurselor, ca urmare a solicitării exprese formulate de conducătorul S.C. "Termoelectrica" - S.A., atât pentru operaţiunile proprii, cat şi pentru cele iniţiate de sucursalele acesteia;c) elaborează propuneri privind completări şi modificări ale cadrului legislativ sau ale normelor interne de funcţionare a S.C. "Termoelectrica" - S.A., prin care se au în vedere lichidarea unor canale de risipa a resurselor financiare ale societăţii şi/sau depistarea unor mecanisme şi proceduri prin care să se maximizeze încasările acesteia.IX. Alte dispoziţiiControlorii desemnaţi sa exercite controlul financiar la S.C. "Termoelectrica" - S.A. - sediul central - şi la sucursalele acesteia trebuie să facă parte din structura Ministerului Finanţelor Publice sau din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.Activitatea de control se va evidenţia sistematic în Registrul proiectelor de operaţiuni, prevăzut în modelul nr. 9 la prezentele norme metodologice, şi se va raporta lunar, conform modelului nr. 8, Direcţiei generale de îndrumare şi control fiscal din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.Controlorul desemnat are obligaţia sa păstreze confidenţialitatea asupra faptelor, informaţiilor sau documentelor de care ia cunoştinţa în exercitarea funcţiei.Conducătorii S.C. "Termoelectrica" - S.A. şi ai sucursalelor acesteia au următoarele obligaţii:- să asigure prezentarea la viza a tuturor operaţiunilor/documentelor care, potrivit prezentelor norme metodologice, se supun controlului financiar exercitat de Ministerul Finanţelor Publice;- sa pună la dispoziţie controlorilor desemnaţi toată baza legală şi documentele justificative care, potrivit legii, fundamentează operaţiunea supusă vizei;- sa pună la dispoziţie controlorilor desemnaţi orice alte documente sau informaţii solicitate de aceştia în vederea aprofundarii verificării asupra operaţiunilor pentru care se solicita viza;- să asigure controlorilor delegaţi spaţiu distinct şi birotica necesară bunei desfăşurări a activităţii de control. +  MODELUL Nr. 1──────────────la normele metodologice────────────────────────S.C. "Termoelectrica" - S.A./Sucursala..........................Sediul .........................................................Codul fiscal ...................................................
                                           SITUAŢIA
            obligaţiilor datorate bugetului de stat şi neachitate la data de
                  30 septembrie 2001, a majorărilor de întârziere
                   şi a penalitatilor aferente, scutite la plata
                                                                      - lei -
    Codul impozitului, taxei contribuţiei Denumirea impozitelor taxelor şi contribuţiilor*) Obligaţii datorate şi neachitate la data de 30 sept. 2001 Majorări de întârziere şi penalităţi aferente
    1 2 3 4
    TOTAL:
           
      S.C. "Termoelectrica" - S.A.
         
      Director,Conducătorul compartimentului
      . . . . . . . . . . . . . .financiar-contabil,
      L.S.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
         
      Avizat 
      Ministerul Industriei şi ResurselorSucursala . . . . . . . . . . . . .
      Director,Director,Conducătorul compartimentului
      . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . .financiar-contabil,
      L.S.L.S.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    ───────────────Notă *) Cu excepţia cotei din impozitul pe salarii, aferentă bugetului local.
     +  MODELUL Nr. 2    ───────────────la normele metodologice────────────────────────    S.C./C.N./S.N./Sucursala ....................................    Sediul ......................................................    Codul fiscal ................................................                                SITUAŢIA    obligaţiilor datorate bugetului de stat şi neachitate până la data de 28    noiembrie 2001, stinse prin anulare, a majorărilor de întârziere şi              penalitatilor de orice fel aferente, scutite la plata                                                                    - lei -┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ Cap. A - Obligaţii datorate bugetului de stat ││ şi neachitate până la data de 28 noiembrie 2001 │├───────────────┬──────────────────────────────┬───────────────┬───────────────┤│ Codul │ Denumirea impozitelor, │Obligaţii │ Majorări ││ impozitului, │ taxelor şi contribuţiilor*) │datorate │ de întârziere ││ taxei, │ │şi neachitate │ şi penalităţi ││ contribuţiei │ │până la │ aferente ││ │ │28 noiembrie │ ││ │ │2001 │ │├───────────────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤├───────────────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤├───────────────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤├───────────────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤├───────────────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤├───────────────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤│ │ TOTAL: │ │ │├───────────────┴──────────────────────────────┴───────────────┴───────────────┤│ ││ ││ Director, Conducătorul compartimentului ││ ............. financiar-contabil, ││ L.S. ............................. ││ ││ Confirmat ││ ────────── ││ S.C./C.N./S.N. ││ Director, Conducătorul compartimentului ││ ............ financiar-contabil, ││ L.S. .................. │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘                                                                     - lei -
    Cap. B - Creanţe faţă de S.C. "Termoelectrica" - S.A.
    Datoria S.C. "Termoelectrica" - S.A. la data de 30 septembrie 2001 către ...............................**) în suma totală de ........................... lei Director, Conducătorul compartimentului ............... financiar-contabil, L.S. ............................. Confirmat S.C./C.N./S.N. S.C. "Termoelectrica" - S.A. Director, Conducătorul Director, Conducătorul .......... compartimentului .............. compartimentului financiar-contabil, financiar-contabil, ................... ....................
                                                                      - lei -┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Cap. C - Obligaţii datorate bugetului de stat şi neachitate până la data de 28││ noiembrie 2001, stinse prin anulare, majorări de întârziere şi ││ penalităţi aferente, scutite la plata │├───────────────┬──────────────────────────────┬───────────────┬───────────────┤│ Codul │ Denumirea impozitelor, │Obligaţii │ Majorări ││ impozitului, │ taxelor şi contribuţiilor*) │ stinse │ de întârziere ││ taxei, │ │prin anulare │ şi penalităţi ││ contribuţiei │ │ │ aferente, ││ │ │ │ scutite la ││ │ │ │ plata │├───────────────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤├───────────────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤├───────────────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤├───────────────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤├───────────────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤├───────────────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤│ │ TOTAL: │ │ │├───────────────┴──────────────────────────────┴───────────────┴───────────────┤│ ││ Avizat ││ ──────── ││ Ministerul Industriei şi Resurselor S.C. "Termoelectrica" - S.A. ││ ││ Director, Director, Conducătorul compartimentului ││ ............... ............. financiar-contabil, ││ L.S. ............. ││ │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘Notă *) Cu excepţia cotei din impozitul pe salarii, aferentă bugetului local.Notă **) Societatea comercială furnizoare.
     +  MODELUL Nr. 3 +  MODELUL Nr. 4
                                                                        - lei -
    ┌──────┬───────────────────────────┬──────────────────┬──────────────┬─────────┐│ Nr. │ Denumirea împrumutului/ │ Majorări │ │ ││crt. │ garanţiei │ de întârziere │ Penalităţi │ TOTAL │├──────┼───────────────────────────┼──────────────────┼──────────────┼─────────┤├──────┼───────────────────────────┼──────────────────┼──────────────┼─────────┤├──────┼───────────────────────────┼──────────────────┼──────────────┼─────────┤├──────┼───────────────────────────┼──────────────────┼──────────────┼─────────┤├──────┼───────────────────────────┼──────────────────┼──────────────┼─────────┤├──────┼───────────────────────────┼──────────────────┼──────────────┼─────────┤├──────┼───────────────────────────┼──────────────────┼──────────────┼─────────┤├──────┼───────────────────────────┼──────────────────┼──────────────┼─────────┤├──────┼───────────────────────────┼──────────────────┼──────────────┼─────────┤├──────┼───────────────────────────┼──────────────────┼──────────────┼─────────┤├──────┼───────────────────────────┼──────────────────┼──────────────┼─────────┤├──────┼───────────────────────────┼──────────────────┼──────────────┼─────────┤├──────┼───────────────────────────┼──────────────────┼──────────────┼─────────┤│ │TOTAL: │ │ │ │└──────┴───────────────────────────┴──────────────────┴──────────────┴─────────┘
         
      Director,Conducătorul compartimentului
      . . . . . . . . . . . . .financiar-contabil,
      L.S.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
     +  MODELUL Nr. 5
        ──────────────
    la normele metodologice
    ────────────────────────
        S.C. "Termoelectrica" - S.A.
        Sediul .............................................................
        Codul fiscal .......................................................
                                   SITUAŢIA
      privind stingerea obligaţiilor faţă de stat datorate şi neachitate
      la data de 30 septembrie 2001 şi scutirea la plata a majorărilor de
           întârziere şi a penalitatilor de orice fel aferente,
           conform prevederilor Ordonanţei de urgenta a Guvernului
                                  nr. 152/2001
    Explicaţii Suma - lei -
    1. S.C. "Termoelectrica" - S.A. 1.1. Suma reprezentând pierderile realizate în limita prevederilor din bugetele de venituri şi cheltuieli aprobate pe anul 2000 şi pe 9 luni din anul 2001 1.2. Obligaţiile faţă de stat datorate şi neachitate la data de 30 septembrie 2001 de către S.C. "Termoelectrica" - S.A., în suma totală de ........................................, din care: - contractate direct de Ministerul Finanţelor Publice ............................................................ - garantate .................................................. 1.3. Majorările de întârziere şi penalităţile aferente debitelor înscrise la pct. 1.2, în suma totală de .................., din care pentru: - contractate direct de Ministerul Finanţelor Publice .......... - garantate .................................................... Director, Conducătorul compartimentului ............... financiar-contabil, ........................... 2. Ministerul Industriei şi Resurselor Confirmăm pe propria răspundere realitatea sumelor înscrise la punctul 1.1. Director, ................... L.S. 3. Ministerul Finanţelor Publice Confirmăm pe propria răspundere realitatea sumelor înscrise la pct. 1.2. şi 1.3. Direcţia generală a finanţelor publice externe Director general, .................... L.S. 4. Ministerul Finanţelor Publice 4.1. Se sting obligaţiile faţă de stat datorate şi neachitate la data de 30 septembrie 2001, în suma totală de ............................................................. din care: - contractate direct de Ministerul Finanţelor Publice ............................................................. - garantate ................................................. Aprobat stingerea, Secretar de stat, Secretar de stat, ................... ...................... L.S. L.S. 4.2. Se scutesc la plata majorările de întârziere şi penalităţile aferente debitelor stinse ale S.C. "Termoelectrica" - S.A., în suma totală de ........................................., din care: - contractate direct de Ministerul Finanţelor Publice ................................................................. - garantate ..................................................... Aprobat scutirea, Secretar de stat, Secretar de stat, .................... ......................... L.S. L.S.
     +  MODELUL Nr. 6──────────────la normele metodologice────────────────────────
         
      MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
      Nr. . . . . . . . . . . . . . . . . .
       
      Domnului (Doamnei) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
      (conducătorul S.C. "Termoelectrica" - S.A. sau al Sucursalei . . . . . . )
       
      În conformitate cu prevederile cap. F pct. V din prezentele norme metodologice, vă aduc la cunoştinţă refuzul vizei de control pentru . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
      (tipul documentului, nr. şi data emiterii, compartimentul emitent)
      din următoarele motive:
      - . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
      (se vor preciza actele normative şi condiţiile prevăzute de acestea care se consideră a fi nerespectate dacă s-ar efectua operaţiunea înscrisă în documente)
      În situaţia în care dispuneţi, în condiţiile cap. F pct. VI din normele metodologice, efectuarea operaţiunii pe răspunderea dumneavoastră, aceasta se poate efectua numai cu încadrarea în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat.
      În acest caz directorul economic/contabil-şef va informa, în scris, secretarul de stat coordonator al domeniului din cadrul Ministerului Industriei şi Resurselor, precum şi Direcţia generală control şi audit intern din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, respectiv serviciile de control şi audit intern din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
       
        Controlor,
        . . . . . . . . . . . . . .
     +  MODELUL Nr. 7
        ──────────────
    la normele metodologice
    ────────────────────────
        Cont nr .....................................
        Banca .......................................
                                    SITUAŢIA*)
       încasărilor, plăţilor şi disponibilităţilor S.C. "Termoelectrica" - S.A.
                         (Sucursala ...................)
               în perioada ...........................................
    Ziua (data) Încasări Plati Disponibil la finele zilei
    ................
    ................
    ................
    ................
    ................
    Total săptămâna X
    ────────────Notă *) Situaţia se va întocmi pentru fiecare cont în lei sau în valută şi va fi prezentată zilnic controlorului Ministerului Finanţelor Publice de către compartimentul de specialitate, cu avizul conducătorului S.C. "Termoelectrica" - S.A. (sucursalei). Controlorul Ministerului Finanţelor Publice este în drept sa verifice situaţia pe baza extraselor de cont.
     +  MODELUL Nr. 8
        ──────────────
    la normele metodologice
    ────────────────────────
                               SITUAŢIA SINTETICĂ
          a activităţii controlului Ministerului Finanţelor Publice
                  la ...............................
                  în luna ..........................
    U.M. Luna Cumulat
    1. Numărul documentelor supuse controlului nr.
    2. Valoarea documentelor supuse controlului milioane lei mii dolari S.U.A. mii euro
    3. Refuzuri de viza, din care: - însuşite de conducătorul societăţii/ sucursalei - efectuate pe răspunderea conducătorului societăţii/sucursalei nr. milioane lei mii dolari S.U.A. mii euro nr. milioane lei mii dolari S.U.A. mii euro nr. milioane lei mii dolari S.U.A. mii euro
     +  MODELUL Nr. 9
        ──────────────
                                             REGISTRUL
        proiectelor de operaţiuni prevăzute a fi prezentate la viza de control
     
    ┌─┬──────┬──────┬──────┬────────┬──────┬──────┬──────┬────────┬──────┬─────┬──┐ │N│Denu- │Numa- │Conti-│Compar- │Valoa-│ Data │Valoa-│Valoarea│ Data │Moti-│O │ │r│mirea │rul şi│nutul │timentul│rea │prezen│rea │operaţi-│numele│zatia│b │ │ │docu- │data │opera-│emitent │înscri│tarii │opera-│unilor │şi sem│refu-│s │ │c│mentu-│emite-│tiuni-│şi per- │sa în │docu- │tiuni-│pentru │natura│zului│e │ │r│lui │rii │lor │soana │docu- │mentu-│lor │care s-a│persoa│de │r │ │t│ │docu- │înscri│autori- │ment │lui la│pentru│respins │nei │viza │v │ │ │ │mentu-│se în │zata sa │ │viza │care │viza │căreia│ │a │ │ │ │lui │docu- │prezinte│ │şi sem│s-a │ │i s-au│ │t │ │ │ │ │ment │documen-│ │natura│acor- │ │remis │ │i │ │ │ │ │ │tul │ │de │dat │ │docu- │ │i │ │ │ │ │ │ │ │preda-│viza │ │mente-│ │ │ │ │ │ │ │ │ │re │ │ │le │ │ │ ├─┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──┤ │0│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │11│ ├─┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──┤ ├─┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──┤ ├─┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──┤ ├─┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──┤ ├─┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──┤ ├─┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──┤ ├─┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──┤ ├─┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──┤ ├─┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──┤ └─┴──────┴──────┴──────┴────────┴──────┴──────┴──────┴────────┴──────┴─────┴──┘──────────────────