NORME METODOLOGICE din 5 august 1993

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 203 din 24 august 1993
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 85 22/07/1992
ActulREFERIRE LALEGE 85 22/07/1992 ART. 2
ANEXA 1REFERIRE LAHG 391 05/08/1993
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCONTINUT DEHG 391 05/08/1993

cu privire la constituirea şi utilizarea fondurilor necesare terminarii locuintelor şi celorlalte spatii cu alta destinatie din cadrul blocurilor aflate în diferite stadii de execuţie



***** HOTĂRÂRE Nr. 391 din 5 august 1993A. Acţiuni premergatoare terminarii şi darii în folosinţă a locuintelor aflate în diferite stadii de execuţie1. Pentru partea executata şi decontata până la data intrarii în vigoare a prezentelor norme metodologice, la locuintele şi spatiile cu alta destinatie, aflate în diferite stadii de execuţie, se vor aplica prevederile din Legea nr. 85/1992 în legătură cu condiţiile de avans, de plată integrală sau în rate a pretului şi de dobinzi.2. Încasările obtinute din punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 85/1992 (din avansuri, plati integrale, rate, licitatii, dobinzi – după deducerea comisionului etc.) vor fi virate în conturile speciale deschise la sucursalele Băncii Române pentru Dezvoltare – S.A., în vederea folosirii acestora pentru terminarea şi darea în folosinţă a locuintelor şi spatiilor cu alta destinatie aflate în diferite stadii de execuţie. Conturile speciale vor fi desfăşurate analitic pe localităţi şi, în cadrul acestora, pe fiecare bloc de locuinte, de către titularii investitiilor respective.3. Anterior actiunii de licitare a locuintelor aflate în diferite stadii de execuţie, pentru care nu au fost emise repartitii sau nu au fost incheiate precontracte ori contracte de vinzare-cumparare, autorităţile publice locale vor stabili, prin protocoale, locuintele care se vor trece fără plata – la terminarea acestora – în patrimoniul Ministerului Apararii Naţionale, Ministerului de Interne şi Serviciului Roman de Informaţii, ca locuinte de serviciu, potrivit prevederilor art. 2 alin. 2 din Legea nr. 85/1992.B. Pentru terminarea şi darea în folosinţă a locuintelor aflate în diferite stadii de execuţie1. În scopul realizării şi darii în folosinţă a locuintelor aflate în diferite stadii de execuţie, la data intrarii în vigoare a prezentelor norme metodologice, consiliile judetene şi Consiliul municipiului Bucureşti, în colaborare cu toate unitatile interesate, vor elabora şi aproba un program, după modelul cuprins în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice, cu termene şi responsabilităţii care să permită garantarea continuarii şi incheierii procesului investitional la blocurile de locuinte aflate în diferite stadii de execuţie.2. Ministerul Finanţelor şi Banca Română pentru Dezvoltare – S.A., pentru a asigura derularea operaţiunilor, vor incheia o convenţie în care se vor stabili condiţiile de utilizare a depozitului, nivelul dobinzilor şi comisioanelor practicate, precum şi oblibaţiile părţilor.3. Pe seama consiliilor judetene şi a Consiliului municipiului Bucureşti se vor deschide, la sucursalele Băncii Române pentru Dezvoltare – S.A., conturi distincte prin care se vor derula alimentarile cu fonduri din depozitul constituit şi din alte surse precizate în aceste norme metodologice şi se vor efectua plati numai pe baza detaliilor, la programul aprobat, prin care se vor stabili şi nominaliza blocurile de locuinte a caror execuţie trebuie continuata şi incheiata, incepind cu acele blocuri aflate în stadii foarte avansate şi avansate de execuţie.Consiliile judetene, pe baza înţelegerilor cu consiliile locale pe teritoriul cărora se afla locuinte în diferite stadii de execuţie, pot repartiza acestora sumele necesare terminarii lucrărilor la locuinte.În acest scop, consiliile locale vor solicita sucursalelor din teritoriu ale Băncii Române pentru Dezvoltare – S.A. deschiderea de conturi speciale în care vor primi alimentarile cu fonduri şi din care vor efectua plati numai pentru continuarea şi terminarea lucrărilor la locuintele care fac obiectul acestor norme metodologice.4. În baza inventarierilor şi evaluarilor efectuate potrivit pct. 1 din Programul privind realizarea şi darea în folosinţă a locuintelor şi a celorlalte spatii cu alta destinatie din cadrul blocurilor de locuinte aflate în diferite stadii de execuţie, plăţile pe bază de acte justificative din conturile speciale care se vor deschide la sucursalele Băncii Române pentru Dezvoltare – S.A. se vor efectua, prioritar, pentru :a) lucrarile executate şi nedecontate şi rambursarea eventualelor credite bancare contractate de agentii economici beneficiari ai investitiilor de locuinte, aflate în stadiu de finisaj foarte avansat sau finalizate, cu regasirea în stadiile fizice realizate, ce vor fi certificate de respectivii beneficiari de investitii;b) terminarea lucrărilor la blocurile de locuinte cu structura inchisa, în faza avansată de finisaj.În prima etapa se va asigura utilizarea integrală a depozitelor de 21-25 miliarde lei pentru prioritatile de la lit. a) şi b);c) terminarea lucrărilor la blocurile de locuinte cu structura inchisa, în faza de inceput de finisaj, după plata lucrărilor executate şi nedecontate şi rambursarea eventualelor credite bancare contractate pentru aceste locuinte.Alocarea sumelor se va face pentru fiecare bloc de locuinte în parte, astfel incit să se asigure finalizarea lui cu încadrare în plafonul valoric negociat pe bază de contract.La contractele incheiate între unitatile în a caror evidenta sunt înregistrate blocurile de locuinte aflate în diferite stadii de execuţie şi agentii economici constructori se vor aditiona clauze speciale care vor prevedea:– termenul limita stabilit pentru receptia definitivă a construcţiei şi care trebuie să aibă în vedere un ritm de lucru sustinut, cu asigurarea aprovizionarii cu materiale, strict corelat cu ritmul executiei;– orice influente în costurile construcţiei ca rezultat al depasirii termenelor limita de receptie în condiţii de inflatie vor fi suportate de constructor, beneficiarul având dreptul de a-l actiona în justiţie;– verificarea la faţa locului, de către inspectorii direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judetene şi ai Băncii Române pentru Dezvoltare – S.A., în condiţiile stabilite prin convenţie, a stadiului fizic de realizare a construcţiilor finantate din fondurile speciale, corelat cu plăţile efective şi cu prevederile din documentatie;– verificarea situaţiilor de lucrari se va face de către dirigintii nominalizati pentru fiecare lucrare în parte, de către regia autonoma sau societatea comerciala beneficiara a fondurilor de investitii. Decontarea lunara a lucrărilor executate se va face prin sucursalele Băncii Române pentru Dezvoltare – S.A. în urma verificării şi insusirii de către diriginti a situaţiilor de lucrari şi avizate de personalul de specialitate anume desemnat de Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajarii Teritoriului din cadrul inspecţiilor de stat în constructii de pe teritoriul judetelor, respectiv al municipiului Bucureşti.Situaţiile de lucrari se vor întocmi în baza Ordinului nr. 197/D din 23.07.1990 al ministrului transporturilor şi al ministrului lucrărilor publice şi amenajarii teritoriului. La terminarea şi receptionarea lucrărilor, pe scari şi tronsoane, se vor prezenta de către constructor situaţiile de lucrari intocmite potrivit Ordinului nr. 74/D din 28.04.1993 al ministrului lucrărilor publice şi amenajarii teritoriului.Orice abateri de la clauzele contractuale, concretizate în majorarea nejustificata a costurilor construcţiei, vor fi opozabile constructorului.În condiţiile în care, pe plan local, exista situaţii deosebite în ceea ce priveste problema locuintelor, autorităţile publice judetene şi cele ale municipiului Bucureşti, precum şi celelalte autorităţi publice locale pot hotari includerea în prioritatile acestei etape şi a unor blocuri care se afla cu structura în execuţie, condiţionat însă de asigurarea integrală a plăţilor pentru terminarea blocurilor de locuinte cu structura inchisa.Aceasta speta nu poate face însă obiectul utilizarii depozitelor initiale.5. La terminarea şi după receptionarea blocurilor de locuinte, repartizarea apartamentelor se va face prin grija autorităţilor publice locale pe raza cărora sunt situate blocurile de locuinte, cu respectarea aprobarilor anterioare date de organele legale competente.6. Agentii economici sau autorităţile publice locale în ale caror evidente se afla investiţiile respective vor actiona astfel incit, o dată cu receptia definitivă a locuintelor, sa dispună de urmatoarele informaţii:a) suma plătită de viitorul proprietar (avans din surse proprii sau imprumutate şi credite pe termen lung contractate cu Casa de Economii şi Consemnatiuni sau plati integrale din surse proprii la preţul initial al locuinţei), stabilita pe bază de acte doveditoare;a1) împrumutul contractat de către beneficiarii de repartitii, precum şi de către titularii de precontracte sau contracte de vinzare-cumparare pentru partea de locuinte executata şi decontata, în baza prevederilor Legii nr. 85/1992;b) suma care se mai datorează de către viitorul proprietar, fie ca diferenţa între costul definitiv al apartamentului şi suma pozitiilor de la lit. a) şi a1) de mai sus, fie ca diferenţa între costul definitiv al apartamentului şi suma reprezentind avansul şi plata parţială facuta de beneficiarii de repartitii eliberate de autorităţile locale competente;c) calitatea de salariat, taran sau pensionar a persoanei care a contractat locuinta şi dacă împreună cu membrii de familie nu au în proprietate o alta locuinta (prin familie se înţelege sot şi sotie, cu sau fără copii în întreţinere);d) incadrarea celor care au solicitat locuinte, pe bază de acte doveditoare, în una din urmatoarele categorii:d1) tineri căsătoriti care la data contractarii locuinţei au vârsta de până la 30 ani;d2) invalizi de gradul I şi II;d3) handicapati;d4) raniti, precum şi familii şi parinti ai celor decedati, ca urmare a participării la victoria Revolutiei din decembrie 1989;d5) persoane şi familii care îşi schimba domiciliul din oraşe la sate şi lucreaza în agricultura sau silvicultura;d6) personal calificat din invatamint şi sănătate care îşi schimba domiciliul la sate;d7) persoane sau familii care îşi schimba domiciliul dintr-un sat în alt sat pentru a lucra pamintul cu care au fost improprietarite.7. Autorităţile publice locale vor stabili şi aproba pentru familiile sau persoanele care au fost incadrate în una din categoriile prevăzute la pct. 6 lit. d) din prezentele norme metodologice, cu excepţia celor prevăzute la lit. d4), subventii care se vor suporta de către stat în vederea realizării locuinţei, acestea urmind a fi cuprinse între 50.000 lei şi echivalentul a 30% din valoarea locuinţei la data emiterii repartitiei, a incheierii precontractului sau contractului initial de vinzare-cumparare.Subventiile astfel stabilite se vor solicita, în mod centralizat, de către consiliile judetene, respectiv Consiliul municipiului Bucureşti, Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajarii Teritoriului în al cărui buget sunt prevăzute fondurile corespunzătoare.Cererea de subventii se va face după modelul cuprins în anexa nr. 1 a) la prezentele norme metodologice.Pentru persoanele şi familiile prevăzute la lit. d4), subventiile în sume fixe se stabilesc, se aproba şi se suporta de la bugetul de stat în condiţiile prevăzute în completările la Precizarile nr. 182362/1992 şi nr. 18/2244/1992, emise de Ministerul Finanţelor şi Subsecretariatul de Stat pentru Problemele Victimelor Revolutiei, astfel incit acestea nu se includ în cererile care se vor transmite la Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajarii Teritoriului.Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajarii Teritoriului, în cadrul creditelor bugetare deschise în acest scop, va transmite consiliilor judetene şi Consiliului municipiului Bucureşti subventiile cuvenite, care vor fi înregistrate în contul "Sume de mandat".În condiţiile în care sarcinile decurgind din Programul privind realizarea şi darea în folosinţă a locuintelor aflate în diferite stadii de execuţie au fost descentralizate pe seama autorităţilor publice locale, consiliile judetene şi Consiliul municipiului Bucureşti vor proceda la repartizarea subventiilor respective pe localităţi şi la virarea sumelor respective la dispoziţia consiliilor locale care, de asemenea, le vor inregistra în contul "Sume de mandat".Sumele stabilite şi aprobate pentru a fi acordate ca subventii persoanelor indreptatite potrivit legii, se vor comunică de către autorităţile publice locale agentilor economici pentru a fi deduse din sumele care se mai datorează pentru locuintele construite, determinate potrivit prevederilor de la pct. 6 lit. b).Întreaga subvenţie primita şi dedusa din sumele datorate de viitorii proprietari va fi virata în conturile speciale deschise la sucursalele Băncii Române pentru Dezvoltare – S.A. pe seama consiliilor judetene, Consiliului municipiului Bucureşti sau a consiliilor locale, reintregindu-se astfel fondurile avansate din depozitul constituit pentru realizarea programului de locuinte.8. Pentru sumele datorate de persoanele beneficiare de locuinte stabilite potrivit pct. 6 lit. b) şi care se vor diminua, după caz, cu subventiile în sume fixe acordate potrivit pct. 7, agentii economici beneficiari ai investitiilor de locuinte vor incheia, cu persoanele fizice beneficiare de locuinte, contracte de împrumut după modelul cuprins în anexa nr. 5 la prezentele norme metodologice, cu respectarea urmatoarelor condiţii:a) împrumutul urmeaza să se ramburseze în termen de maximum 15 ani, de regula în rate chenzinale sau lunare;b) dobinda la împrumutul acordat va fi de 30% pe an şi se va suporta astfel:b1) 15 puncte procentuale de către beneficiarii de locuinte din categoriile menţionate la pct. 6 lit. d) din prezentele norme metodologice;b2) 15 puncte procentuale de către beneficiarii de locuinte, salariati, tarani şi pensionari care nu sunt cuprinşi în categoriile menţionate la pct. 6 lit. d) din prezentele norme metodologice, dar au contribuit la realizarea locuinţei cu sume care să reprezinte cel puţin 20% din costul definitiv al locuinţei;b3) 18 puncte procentuale de către beneficiarii de locuinte, salariati, tarani şi pensionari care nu sunt incadrati la lit. b1) şi b2) de mai sus;b4) 15 puncte procentuale din bugetul de stat pentru beneficiarii de locuinte de la lit. b1) şi b2) de mai sus;b5) 12 puncte procentuale din bugetul de stat pentru beneficiarii de locuinte de la lit. b3) de mai sus;c) pentru nerambursarea la termen a imprumutului, precum şi pentru neplata dobinzii, beneficiarii de împrumuturi vor suporta penalităţi şi celelalte consecinte prevăzute de dispozitiile legale, care se vor inscrie în clauzele contractuale;d) dobinzile se vor calcula şi se vor incasa de la persoanele fizice beneficiare de locuinte o dată cu ratele scadente la imprumuturile acordate;e) agentii economici în a caror evidenta se afla investiţiile respective şi în a caror raspundere s-a preluat evidenta, urmarirea şi incasarea ratelor la imprumuturile acordate şi a dobinzilor la imprumuturile respective, pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de aceste operaţiuni, vor calcula un comision de 1%, care se va aplica la suma încasată ca rata la împrumutul acordat, comision ce se va retine din dobinzile platite de imprumutati;f) pentru dobinzile care se platesc din bugetul de stat, agentii economici în a caror evidenta se afla investiţiile vor stabili cuantumul lunar al acestora pe care-l vor prezenta, cu viza de control financiar preventiv, până la data de 5 a fiecarei luni, consiliilor locale sau consiliilor judetene şi Consiliului municipiului Bucureşti, în functie de subordonarea agentului economic, în a caror evidenta se afla investiţiile, după modelul cuprins în anexa nr. 2. Datele centralizate cu privire la dobinzile care se platesc din bugetul de stat se vor transmite, până la data de 15 a fiecarei luni, prin grija consiliilor judetene şi Consiliului municipiului Bucureşti, după modelul cuprins în anexa nr. 2a), la Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajarii Teritoriului în bugetul caruia sunt prevăzute fondurile pentru suportarea acestor dobinzi.Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajarii Teritoriului, în limita creditelor bugetare deschise în acest scop, va vira, până la data de 25 a fiecarei luni, contravaloarea tuturor dobinzilor, în contul special deschis la Banca Română pentru Dezvoltare – S.A., în vederea refacerii depozitului constituit.După efectuarea acestei virari, Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajarii Teritoriului va confirma consiliilor judetene şi Consiliului municipiului Bucureşti plata dobinzilor din bugetul de stat, aferente imprumuturilor acordate pentru locuinte, care, la rindul lor, vor transmite agentilor economici, beneficiari ai investitiei, confirmarea platii dobinzilor pentru a fi luate în evidentele privind derularea contractelor de împrumut;g) încasările din ratele la imprumuturile acordate, precum şi din dobinzile aferente acestor împrumuturi platite de persoanele fizice, după deducerea comisionului care se retine de agentul economic, beneficiar al investitiei, se vor vira de fiecare agent economic, chenzinal, la data de 15 a fiecarei luni şi în ultima zi lucratoare a fiecarei luni, în contul special deschis la sucursalele Băncii Române pentru Dezvoltare – S.A., în vederea refacerii depozitului initial constituit.9. Agentii economici beneficiari ai investitiei în a caror raspundere s-a preluat evidenta, urmarirea şi incasarea ratelor la imprumuturile acordate, precum şi a dobinzilor la imprumuturile respective, până la data de 6 a fiecarei luni care urmeaza perioadei de execuţie, vor transmite la consiliul judetean, respectiv la Consiliul municipiului Bucureşti situaţia operaţiunilor efectuate pentru realizarea locuintelor şi a celor din derularea contractelor de împrumut după modelul cuprins în anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice.O copie de pe aceasta situaţie va fi remisa consiliilor locale, judetene şi al municipiului Bucureşti, pentru informare.10. Consiliile judetene şi Consiliul municipiului Bucureşti, până la data de 10 a fiecarei luni, pe baza informaţiilor primite de la agentii economici potrivit pct. 9 şi a celor din extrasele de cont primite de la sucursalele Băncii Române pentru Dezvoltare – S.A., vor transmite la Ministerul Finanţelor – Directia generală a bugetului de stat -, la Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajarii Teritoriului şi, în mod corespunzător, la Banca Naţionala a României situaţia prevăzută în modelul cuprins în anexa nr. 4 la prezentele norme metodologice.11. Banca Română pentru Dezvoltare – S.A. va asigura, prin sistemul propriu informational, transmiterea la Ministerul Finanţelor – Directia generală a bugetului de stat – până la data de 10 a fiecarei luni, pentru perioada expirată, decontul care se va stabili pe bază de convenţie.Admiterea la plata a cheltuielilor pentru realizarea locuintelor care fac obiectul acestor norme metodologice se face cu respectarea prevederilor din convenţia anuală semnata între Ministerul Finanţelor şi Banca Română pentru Dezvoltare – S.A.12. Depozitul constituit pentru realizarea locuintelor aflate în diferite stadii de execuţie se va reconstitui, prin grija tuturor organelor implicate, prin virarea în conturile speciale deschise la sucursalele Băncii Române pentru Dezvoltare – S.A. a incasarilor provenite din:a) dobinda care se va bonifica de către Banca Română pentru Dezvoltare – S.A. la soldul depozitului respectiv;b) ratele încasate la imprumuturile pentru care agentii economici în a caror evidenta se afla investiţiile au incheiat contracte potrivit prevederilor Legii nr. 85/1992 şi celor de la cap. B pct. 8 din aceste norme metodologice;c) dobinzile platite de imprumutati, diminuate cu comisioanele reţinute de agentii economici în a caror evidenta se afla investiţiile, în condiţiile prevăzute de Legea nr. 85/1992 şi pct. 8 din aceste norme metodologice;d) dobinzile platite din bugetul de stat ca protecţie sociala pentru constructii de locuinte;e) subventiile în sume fixe acordate din bugetul de stat ca protecţie sociala pentru constructiile de locuinte;f) contribuţia adusa de beneficiarii de locuinte ca avans, în cazul persoanelor care nu au participat initial cu avansuri din surse proprii sau imprumutate, precum şi plati partiale sau integrale facute de beneficiarii de locuinte care doresc sa reduca împrumutul ori sa nu contracteze împrumut pentru locuinte;g) sumele nete obtinute din vinzarea la licitaţie a spatiilor cu alta destinatie decit aceea de locuinta, situate în blocurile de locuinte terminate şi date în folosinţă;h) sumele nete obtinute din vinzarea la licitaţie a apartamentelor pentru care nu au fost incheiate precontracte ori contracte de vinzare-cumparare cu populatia, nu au fost repartizate prin comunicari oficiale populatiei sau nu au fost incheiate protocoale de trecere ca locuinte de serviciu potrivit prevederilor art. 2 alin. 2 din Legea nr. 85/1992;i) ratele şi dobinzile încasate de la beneficiarii locuintelor finalizate ca urmare a utilizarii depozitului Băncii Naţionale a României;j) sumele obtinute din licitatiile care se vor organiza pentru spatiile cu alta destinatie decit aceea de locuinta şi pentru locuinte vor fi virate după deducerea cheltuielilor ocazionate de organizarea licitaţiilor.Organizarea licitaţiilor, precum şi cheltuielile ocazionate de organizarea licitaţiilor se vor face cu respectarea reglementarilor legale în vigoare.13. Pe măsură ce disponibilitatile existente în conturile speciale deschise la sucursalele Băncii Române pentru Dezvoltare – S.A. depasesc nevoile de plati stabilite în ordinea de prioritate prevăzută la cap. B pct. 4 din prezentele norme metodologice, consiliile judetene, Consiliul municipiului Bucureşti şi consiliile locale, după caz, vor dispune reluarea lucrărilor la blocurile de locuinte care se afla în stadiul de structura în execuţie, până la terminarea şi darea în folosinţă a acestora, după care se va proceda la valorificarea acestora în aceleasi condiţii, procesul urmind sa continue cu locuintele a caror execuţie este la fundatie sau la cota zero.14. Autorităţile publice locale, în cadrul competentelor conferite de prevederile Legii administraţiei publice locale nr. 69/1991, pot aproba ca din locuintele astfel realizate sa retina un numar de locuinte, pentru a rezolva unele probleme sociale deosebite, Locuinta sociala este definitivă, în înţelesul prezentei metodologii, în anexa nr. 6 la prezentele norme metodologice.15. Lucrarile tehnico-edilitare, conexe ansamblurilor de locuinte, necesare punerii în functiune a locuintelor aflate în diferite stadii de execuţie se vor efectua corelat cu programul de realizare şi punere în functiune a locuintelor, iar finantarea se va asigura din sursele proprii ale beneficiarilor, credite bancare angajate de agentii economici şi alocatii de la bugetele locale, inclusiv pe seama transferurilor de la bugetul de stat destinate investitiilor în infrastructura conform prevederilor Legii bugetului de stat pe anul 1993 – pentru acele lucrari care în conformitate cu dispozitiile legale pot fi finantate de la buget -, în limita veniturilor proprii ale fiecarui buget local şi cu incadrarea în sumele defalcate din impozitul pe salarii, rămase la dispoziţia autorităţilor locale.Pentru lucrarile tehnico-edilitare ai caror beneficiari finali sunt agenti economici, autorităţile publice locale, în condiţiile în care, pentru realizarea acestor lucrari, au contribuit cu fonduri din sumele încasate şi reţinute din vinzarea locuintelor, iar pentru anul 1993 din alocatiile bugetelor locale vor incheia conventii pentru recuperarea de la agentii economici respectivi a sumelor astfel avansate; sumele încasate pe baza unor asemenea conventii se vor face venit la bugetele locale ale unităţilor administrative pe a caror raza teritoriala au fost realizate investiţiile respective. + 
Anexa 1PROGRAMcu privire la realizarea şi darea în folosinţă a locuintelor aflate în diferite stadii de execuţie

  PROGRAM cu privire la realizarea şi darea în folosinţă a locuinţelor aflate în diferite stadii de execuţie
  Nr. crt. Obiectivele Execută Coordonează şi răspund Termene
  1. Încheierea inventarierii blocurilor de locuinţe, precum şi a lucrărilor tehnico-edilitare aferente acestora, aflate în diferite stadii de execuţie şi evaluarea cheltuielilor necesare pentru terminare şi dare în folosinţă Agenţii economici în ale căror evidenţe se află investiţiile respective, împreună cu constructorii Consiliile judeţene şi Consiliul municipiului Bucureşti, precum şi consiliile locale pe teritoriul cărora se află locuinţele, în colaborare cu Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului 30 de zile de la aprobarea Hotărârii Guvernului nr. 391/1993
    a) Ordinea de realizare:      
    – blocuri cu structura închisă, în faza de finisaj foarte avansat sau finalizate şi cu lucrări executate şi nedecontate, precum şi credite bancare contractate de agenţii economici beneficiari ai investiţiilor de locuinţe;      
    – blocuri cu structura închisă, în fază de finisaj avansat;      
    – blocuri cu structura închisă, în fază de început de finisaj;      
    – blocuri cu structura în execuţie;      
    – blocuri la fundaţie sau cu cota zero terminată;      
    b) În cadrul evaluării preliminare a cheltuielilor pentru terminarea lucrărilor se vor evidenţia distinct, pe structurile de la lit. a) de mai sus:      
    – cheltuielile aferente terminării locuinţelor, din care, dacă sunt cazuri, cheltuieli pe bază de situaţii definitive de lucrări rămase nedecontate şi decontările efectuate pe seama creditelor bancare contractate în acest scop de agenţii economici beneficiari ai locuinţelor;      
    – cheltuielile aferente terminării spaţiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţe, situate în blocuri de locuinţe, din care, dacă sunt cazuri, cheltuieli pe bază de situaţii definitive de lucrări rămase nedecontate;      
    c) Pentru lucrările tehnico-edilitare aferente locuinţelor aflate în diferite stadii de execuţie se vor face evaluări separate      
  2. Analiza şi pregătirea tuturor informaţiilor referitoare la cheltuielile efectuate pentru partea executată, pe baza cărora să se aplice prevederile Legii nr. 85/1992, ţinând seama de precizările de la cap. A din prezentele norme metodologice: Idem Idem  
    – lucrările se vor realiza pe structurile şi în aceleaşi termene prevăzute la pct. 1 din prezentul program      
  3. Constituirea depozitelor pe măsura creării resurselor la Banca Română pentru Dezvoltare – S.a. în scopul finanţării locuinţelor aflate în stadii finale de execuţie Direcţia generală A trezoreriei şi Direcţia generală a bugetului de stat, în colaborare cu Ministerul Lucrărilor publice şi Amenajării Teritoriului şi Banca Naţională a României Departamentul bugetului de stat şi datoriei publice din Ministerul Finanţelor şi Direcţia generală de lucrări Publice şi locuinţe din cadrul Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului şi Banca Naţională a României 5 zile de la aprobarea Hotărârii Guvernului nr. 391/1993
  4. Repartizarea sumelor constituite ca depozit pe judeţe şi transmiterea acestei repartizări la Banca Română pentru Dezvoltare – S.A. în vederea virării sumelor în conturi speciale deschise pe seama autorităţilor publice judeţene Ministerul Finanţelor prin Direcţia generală a bugetului de stat şi Direcţia generală a trezoreriei, în colaborare cu Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului Idem 3 zile de la alimentarea depozitului
  5. Repartizarea pe consilii locale şi virarea în conturile speciale deschise pe seama acestora la sucursalele Băncii Române pentru Dezvoltare – S.a. (dacă local se decide astfel) A sumelor necesare pentru terminarea locuinţelor aflate în diferite stadii de execuţie, cu defalcare pe blocuri Direcţia programe, prognoză şi buget-finanţe Consiliile judeţene şi Consiliul municipiului Bucureşti 3 zile de la primirea în cont a sumei repartizate
  6. Formularea cererilor pentru subvenţiile în sume fixe care se acordă din bugetul de stat potrivit formularului – anexa nr. 1 a) la prezentele norme metodologice Direcţia programe, prognoze şi buget-finanţe Consiliile judeţene şi Consiliul municipiului Bucureşti Până la data de 20 a fiecărei luni
  7. Solicitarea deschiderilor de credite pentru subvenţiile în sume fixe la Ministerul Finanţelor Direcţia generală de lucrări Publice şi locuinţe Ministerul Lucrărilor publice şi Amenajării Teritoriului Până la data de 25 a fiecărei luni
  8. Virarea sumelor reprezentând subvenţii în sume fixe – la nivelul deschiderilor de credite aprobate la judeţe şi municipiul Bucureşti şi, unde este cazul, de către acestea la Consiliile locale pentru a fi înregistrate În contul "Sume de mandat" Direcţia generală de lucrări Publice şi locuinţe Direcţia programe, prognoze şi buget-finanţe Ministerul Lucrărilor publice şi Amenajării Teritoriului consiliile judeţene şi Consiliul municipiului Bucureşti în aceeaşi zi în care se aprobă deschiderea de credite
  9. Virarea sumelor reprezentând subvenţii în sume fixe din cont, sume de mandat în conturile speciale deschise la sucursalele Băncii Române pentru Dezvoltare – S.A. şi comunicarea acestor subvenţii agenţilor economici beneficiari ai investiţiei Direcţia programe, prognoze şi buget-finanţe Consiliile judeţene, Consiliul municipiului Bucureşti şi consiliile locale, după caz Până în ultima zi lucrătoare din fiecare lună
  10. Întocmirea şi transmiterea situaţiei privind dobânzile stabilite a se plăti din bugetul de stat pentru împrumuturile acordate persoanelor fizice pentru construcţii de locuinţe, potrivit anexei nr. 2 la prezentele norme metodologice Agenţii economici Directorul şi conducătorul organului financiar-contabil Până la data de 5 a fiecărei luni
  11. Întocmirea şi transmiterea situaţiei centralizate privind dobânzile stabilite a se plăti din bugetul de stat pentru împrumuturile acordate persoanelor fizice pentru construcţii de locuinţe, potrivit anexei nr. 2 a), la prezentele norme metodologice Direcţia programe, prognoze şi buget-finanţe Consiliile judeţene şi Consiliul municipiului Bucureşti Până la data de 15 a fiecărei luni
  12. Solicitarea deschiderilor de credite pentru dobânzile care se plătesc din bugetul de stat pentru locuinţe Direcţia generală de lucrări Publice şi locuinţe Ministerul Lucrărilor publice şi Amenajării Teritoriului Până la data de 20 a fiecărei luni
  13. Virarea sumelor reprezentând dobânzi care se plătesc din bugetul de stat pentru locuinţe, În limita deschiderilor de credite aprobate, şi confirmarea acestor virări către consiliile judeţene şi Consiliul municipiului Bucureşti Direcţia generală de lucrări Publice şi locuinţe Ministerul Lucrărilor publice şi Amenajării Teritoriului în aceeaşi zi în care se aprobă deschiderea de credite
  14. Confirmarea către agenţii economici beneficiari ai investiţiei a plăţilor din bugetul de stat a dobânzilor pentru locuinţe Direcţia programe, prognoze şi buget-finanţe Consiliile judeţene şi Consiliul municipiului Bucureşti Până în ultima zi lucrătoare a fiecărei luni
  15. Virarea în conturile speciale deschise La sucursalele Băncii Române pentru Dezvoltare – S.A. a sumelor încasate drept rate la împrumuturile acordate, precum şi a dobânzilor aferente acestor împrumuturi plătite de persoanele fizice Agenţii economici Directorul şi organul financiar-contabil la data de 15 şi în ultima zi lucrătoare din lună
  16. Transmiterea situaţiei lunare privind operaţiunile efectuate pentru realizarea locuinţelor şi a celor din derularea contractelor de împrumut, potrivit anexei nr. 3 la prezentele norme metodologice Agenţii economici Directorul şi organul financiar-contabil Până la data de 6 a fiecărei luni
  17. Transmiterea situaţiei lunare privind rulajul contului special deschis pentru realizarea şi darea în folosinţă a locuinţelor aflate în diferite stadii de execuţie, potrivit anexei nr. 4 la prezentele norme metodologice Direcţia programe, prognoze şi buget-finanţe Consiliile judeţene şi Consiliul municipiului Bucureşti Până la data de 10 a fiecărei luni
  18. Terminarea şi darea în folosinţă a locuinţelor aflate în diferite stadii de execuţie la data punerii în aplicare: Agenţii economici constructori, precum şi agenţii economici beneficiari ai investiţiilor Consiliile judeţene, Consiliul municipiului Bucureşti şi consiliile locale, după caz Potrivit programelor stabilite şi aprobate pe plan local
    – blocuri de locuinţe cu structura închisă, în fază de finisaj foarte avansat sau finalizate;      
    – blocuri de locuinţe cu structura închisă, în fază de finisaj avansat;      
    – blocuri de locuinţe cu structura închisă, în fază de început de finisaj;     Fără a depăşi anul 1994
    – blocuri de locuinţe cu structura în execuţie;      
    – blocuri de locuinţe la fundaţie sau cu cota zero terminată      

NOTĂ:Agentii economici în ale caror evidente sunt locuintele aflate în diferite stadii de execuţie vor incheia contracte cu constructorii în legătură cu terminarea şi darea în folosinţă a blocurilor de locuinte, cu esalonarea în timp a lucrărilor, şi vor prezenta autorităţilor publice locale programe concrete şi detaliate, inclusiv pentru lucrarile tehnico-edilitare necesare funcţionarii locuintelor.Termenele care vor fi prevăzute în cadrul acestui punct din program sunt considerate ca limite maxime, putind fi devansate dacă pe plan local se vor asigura condiţiile materiale, financiare şi de forta de muncă.Începerea unor noi constructii de locuinte, cu protectia statului prin subventii în sume fixe şi facilităţi în plata dobinzilor, se va putea realiza pe baza reglementarilor care se vor aproba în acest scop. + 
Anexa 1 a)CEREREde subventii în sume fixe, de la bugetul de stat, pentru constructii de locuinte––––––––––––––––––––––––––- Nr. Nr. Subventia totala Subventia mediecrt. Categorii de beneficiari cazuri – mii lei – pe beneficiar                                                                   – mii lei –––––––––––––––––––––––––––– 1. Tineri căsătoriti care la datacontractarii locuinţei au vârsta depână la 30 ani 2. Invalizi de gradul I şi II 3. Handicapati 4. Persoane şi familii care îşi schimbadomiciliul din oraşe la sate şi lucreazaîn agricultura sau silvicultura 5. Personal calificat din invatamint şisănătate care îşi schimba domiciliul la sate 6. Persoane sau familii care îşi schimbadomiciliul dintr-un sat în alt sat pentrua lucra pamintul cu care au fostimproprietariti                   TOTAL––––––––––––––––––––––––––-NOTĂ:Subventii în sume fixe se pot solicita pentru persoanele prevăzute la nr. crt. 4, 5 şi 6 numai în condiţiile în care acestea au precontractat, contractat ori li s-au repartizat locuinte aflate în diferite stadii de execuţie în satele în care îşi stabilesc (schimba) domiciliul.
 + 
Anexa 2   ……………………*)                        SITUAŢIA  dobinzilor stabilite a se plati din bugetul de stat pentru imprumuturile      acordate persoanelor fizice pentru constructii de locuinte,              la finele lunii ….. 199……

  SITUAŢIA dobânzilor stabilite a se plăti din bugetul de stat pentru împrumuturile acordate persoanelor fizice pentru construcţii de locuinţe, la finele lunii 199
  Nr. cazuri Numele şi prenumele persoanei beneficiare de împrumut pentru care statul contribuie la plata dobânzii Dobânda lunară stabilită a se plăti din bugetul de stat – lei – Dobânda totală stabilită a se plăti din bugetul de stat  – mii lei – Numărul de luni pentru care se datorează dobânda Anul şi luna din care începe plata dobânzii Anul şi luna în care se încheie plata dobânzii
    A Persoane pentru care, din bugetul de stat, se suportă o dobândă echivalentă cu 12 puncte procentuale la împrumutul acordat          
  1.            
  2.            
             
             
             
  n            
    TOTAL 1       x x
    B Persoane pentru care, din bugetul de stat, se suportă o dobândă echivalentă cu 15 puncte procentuale la împrumutul acordat          
  1.            
  2.            
             
             
             
  n            
    TOTAL 2       x x
    TOTAL GENERAL       x x

    *) Agentul economic.NOTĂ:Pentru fiecare din lunile care urmeaza, atit la litera A, cit şi la litera B, pe primul rind se va trece:– report din perioada anterioara,apoi, numerotarea cazurilor continua de la numărul ramas din ultima reportare. + 
Anexa 2 a)CONSILIUL JUDETEAN…………..CONSILIUL MUNICIPIULUI BUCURESTISITUAŢIAdobinzilor stabilite a se plati din bugetul de stat pentru imprumuturile acordate persoanelor fizice pentru constructii de locuinte, la finele lunii ……………. 199..A. Pentru persoane pentru care, din bugetul de stat, se suporta o dobinda echivalenta cu 12 puncte procentuale la împrumutul acordat1. Numar de cazuri …. contracte2. Dobinda lunara stabilita a se platidin bugetul de stat …. mii lei3. Dobinda totala stabilita a se platidin bugetul de stat …. mii leidin care:– anul 1993 …. mii lei– anul 1994 …. mii leiB. Pentru persoane pentru care, din bugetul de stat, se suporta o dobinda echivalenta cu 15 puncte procentuale la împrumutul acordat1. Numar de cazuri …. contracte2. Dobinda lunara stabilita a se platidin bugetul de stat …. mii lei3. Dobinda totala stabilita a se platidin bugetul de stat …. mii leidin care:– anul 1993 …. mii lei– anul 1994 …. mii leiNOTĂ:Situaţia va fi actualizata lunar pe baza informaţiilor primite de la agentii economici conform anexei nr. 2.
 + 
Anexa 3………………..*)SITUAŢIAprivind operaţiunile efectuate pentru realizarea locuintelor şi a celor din derularea contractelor de împrumut pentru locuinte, la finele lunii ………. 199 ….

  ……………………..*)
  SITUAŢIA  privind operaţiunile efectuate pentru realizarea locuinţelor şi a celor din derularea contractelor de împrumut pentru locuinţe, la finele lunii …. 199…
    – mii lei –  ───────────
  I. Operaţiuni efectuate pentru realizarea locuinţelor
  1. Încasări din sumele virate de autorităţile publice locale
  2. Plăţi pentru realizarea locuinţelor, din care pentru:
  2.1. locuinţe cu structura închisă, în fază de finisaj foarte avansat sau finalizate
  2.2. locuinţe cu structura închisă, în fază de început de finisaj
  2.3. locuinţe cu structura închisă, în fază de început de finisaj
  2.4. locuinţe cu structura în execuţie
  2.5. locuinţe la fundaţie sau cu cota zero terminată
  3. Disponibil (1-2)
  II. Operaţiuni privind derularea contractelor de împrumut – mii lei –
  1. Rate la împrumuturile acordate Sume încasate Sume virate pentru reconstituirea depozitului
     
  2. Dobânzi plătite de populaţie la împrumuturile acordate   1)
  3. Contribuţii aduse de beneficiarii de locuinţe ca avans, plăţi parţiale sau integrale – după punerea în aplicare a Legii nr. 85/1992   2)
  4. Sume obţinute din licitarea spaţiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţe   2)
  5. Sume obţinute din licitarea locuinţelor    
  ___________  *) Agentul economic.
  1) Sume încasate din care se deduc comisioanele (pct. 6 din date informative).
  2) Sume încasate din care se deduc cheltuielile efectuate cu licitaţiile (pct. 6 şi pct. 7, după caz, din date informative).
  III. Date informative – mii lei –
  1. Restanţe la ratele scadente pentru împrumuturile acordate
  2. Dobânzi restante la împrumuturile acordate populaţiei
  3. Dobânzi scadente care se plătesc de stat la împrumuturile acordate populaţiei
  4. Dobânzi pentru care au fost primite confirmări că s-au plătit din bugetul de stat
  5. Subvenţii în sume fixe plătite din bugetul de stat
  6. Comisionul reţinut de agenţii economici
  7. Cheltuieli efectuate cu organizarea licitaţiilor pentru spaţiile cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă
  8. Cheltuieli efectuate cu organizarea licitaţiilor pentru locuinţe
    Număr apartamente ─────────────────
  9. Locuinţe date în funcţiune,
  din care:
  9.1. peste program
  9.2. sub program

Notă *) Agentul economic.1) Sume încasate din care se deduc comisioanele (pct. 6 din date informative).2) Sume încasate din care se deduc cheltuielile efectuate cu licitatiile (pct. 6 şi pct. 7, după caz, din date informative). + 
Anexa 4CONSILIUL JUDETEAN ………….CONSILIUL MUNICIPIULUI BUCURESTISITUAŢIArulajului contului special deschis pentru realizarea şi darea în folosinţă a locuintelor aflate în diferite stadii de execuţie la finele lunii ………… 199 ….

I. Resurse – mii lei –
  …………
  1. Alimentări primite din depozitul constituit, inclusiv din subvenţiile în sume fixe şi din dobânzile care se plătesc de la bugetul de stat  
  2. Încasări din ratele scadente la împrumuturile acordate  
  3. Încasări din dobânzile plătite de populaţie la împrumuturile acordate  
  4. Contribuţii aduse de beneficiarii de locuinţe ca avans, plăţi parţiale sau integrale  
  5. Încasări nete din vânzarea la licitaţie a spaţiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă  
  6. Încasări nete din vânzarea la licitaţie a locuinţelor  
  II. Cheltuieli …………
  din care pentru:  
  – locuinţe cu structura închisă, în fază de finisaj foarte avansat sau terminate, dar nedecontate  
  – locuinţe cu structura închisă, în fază de finisaj avansat  
  – locuinţe cu structura închisă, în fază de început de finisaj  
  – locuinţe cu structura în execuţie  
  – locuinţe la fundaţie sau cu cota zero terminată  
  III. Disponibil (I-II) …………
  Date informative:  
  1. Restanţe la ratele scadente la împrumuturile acordate  
  2. Dobânzi restante la împrumuturile acordate populaţiei  
  3. Dobânzi scadente care se plătesc de stat la împrumuturile acordate populaţiei  
  4. Dobânzi pentru care au fost primite confirmări că s-au plătit din bugetul de stat  
  5. Subvenţii în sume fixe plătite din bugetul de stat  
  6. Comisionul reţinut de agenţii economici beneficiari ai investiţiilor  
  7. Cheltuieli efectuate cu organizarea licitaţiilor pentru spaţiile cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă  
  8. Cheltuieli efectuate cu organizarea licitaţiilor pentru locuinţe  
     
    Număr apartamente
   
  9. Locuinţe date în funcţiune,  
  din care:  
  9.1. peste program  
  9.2. sub program

NOTĂ:La raportarile pe structurile de la cap. II "Cheltuieli" se vor avea în vedere stadiile de execuţie la data reluării procesului investitional în baza Hotărârii Guvernului nr. 391/1993. + 
Anexa 5CONTRACT DE IMPRUMUTNr. …. din …….. 199 … Între ………………………..*), reprezentat prin ……………….., pe de o parte, şi …………….., născut în …………., judeţul ………, la data de ……….., fiul lui ……….. şi al ………….., cu domiciliul în ……………, str. ………………… nr. …., bloc …., scara ….., etajul ……, apartamentul …….., posesor al buletinului de identitate seria ……. nr. ………, eliberat de ………, în …………, pe de altă parte, a intervenit următorul contract de împrumut:Între ………………………..*), reprezentat prin ……………….., pe de o parte, şi …………….., născut în …………., judeţul ………, la data de ……….., fiul lui ……….. şi al ………….., cu domiciliul în ……………, str. ………………… nr. …., bloc …., scara ….., etajul ……, apartamentul …….., posesor al buletinului de identitate seria ……. nr. ………, eliberat de ………, în …………, pe de altă parte, a intervenit următorul contract de împrumut:1.……………..*), pe baza resurselor avansate temporar de către stat în vederea realizării şi punerii în funcţiune a locuinţelor aflate în diferite stadii de execuţie, acordă beneficiarului ……………………………….. un împrumut de lei …………., pe termen de ………… ani, cu o dobândă de 30% pe an, care se suportă astfel:1………………*), pe baza resurselor avansate temporar de către stat în vederea realizării şi punerii în funcţiune a locuinţelor aflate în diferite stadii de execuţie, acordă beneficiarului ……………………………….. un împrumut de lei …………., pe termen de ………… ani, cu o dobândă de 30% pe an, care se suportă astfel:

  15%  
  18% ±de către beneficiarul împrumutului
  15%  
  12% ±din bugetul de stat

Rata curentă la împrumut de …………… lei + dobânda curentă datorată de beneficiarul de împrumut de ………….. lei = ………… lei.Rata curentă la împrumut de …………… lei + dobânda curentă datorată de beneficiarul de împrumut de ………….. lei = ………… lei.Rata ultimă la împrumut de …………….. lei + dobânda ultimă datorată de beneficiarul de împrumut de ………….. lei = ………… lei.Rata ultimă la împrumut de …………….. lei + dobânda ultimă datorată de beneficiarul de împrumut de ………….. lei = ………… lei.2.Împrumutul acordat, precum şi dobânda, stabilite în rate lunare de ……. lei, se vor reţine pe statul de plată de către unitatea la care beneficiarul de împrumut are de încasat drepturi băneşti, începând cu luna ………. 199 …… şi până în luna …….. anul …………2.Împrumutul acordat, precum şi dobânda, stabilite în rate lunare de ……. lei, se vor reţine pe statul de plată de către unitatea la care beneficiarul de împrumut are de încasat drepturi băneşti, începând cu luna ………. 199 …… şi până în luna …….. anul …………Pentru perioada de timp cât beneficiarul de împrumut nu are de încasat drepturi băneşti, rata lunară în sumă de ………… lei se achită prin băncile comerciale sau Casa de Economii şi Consemnaţiuni în contul nr. …………….. al ………….*), ori direct la casieria …………………………… *).Pentru perioada de timp cât beneficiarul de împrumut nu are de încasat drepturi băneşti, rata lunară în sumă de ………… lei se achită prin băncile comerciale sau Casa de Economii şi Consemnaţiuni în contul nr. …………….. al ………….*), ori direct la casieria …………………………… *).Ca alternativă:Ca alternativă:Achitarea împrumutului, precum şi a dobânzilor aferente se face în următoarele condiţii:Achitarea împrumutului, precum şi a dobânzilor aferente se face în următoarele condiţii:

  …………………………………………………………………………………..
  …………………………………………………………………………………..
  …………………………………………………………………………………..

3.Neplata la scadenţă a 6 rate atrage executarea silită asupra locuinţei şi evacuarea deţinătorilor acesteia. Executarea silită se face în baza prezentului contract care are valoare de înscris autentic şi constituie titlu executoriu.3.Neplata la scadenţă a 6 rate atrage executarea silită asupra locuinţei şi evacuarea deţinătorilor acesteia. Executarea silită se face în baza prezentului contract care are valoare de înscris autentic şi constituie titlu executoriu.4.Pentru nerambursarea la scadenţă a împrumutului se aplică penalităţi de 1% pentru fiecare zi care depăşeşte termenul de plată stabilit, aplicat la datoria restantă.4.Pentru nerambursarea la scadenţă a împrumutului se aplică penalităţi de 1% pentru fiecare zi care depăşeşte termenul de plată stabilit, aplicat la datoria restantă.5.Alte clauze**)5.Alte clauze**)

  …………………………………………………………………………………..
  …………………………………………………………………………………..
  …………………………………………………………………………………..

Incheiat la data de …., în … exemplare, din care …. exemplare au fost inaintate beneficiarului de împrumut.……………………. *) Beneficiarul de împrumut,Director, Organul financiar-contabil, Garantul,NOTĂ:La contract se anexeaza declaratia garantului.Notă *) Agentul economic.Notă **) Convenite între părţi pentru a asigura garantarea rambursarii imprumutului. + 
Anexa 6LOCUINTA SOCIALA1. În practica internationala locuinta sociala este definita ca parte componenta a politicii de locuire, iar la definirea acesteia se au în vedere atit forma de proprietate, cit şi modul de finanţare în scopul realizării ei.Rezultă, de asemenea, ca locuinta sociala poate fi în proprietatea unor autorităţi publice locale, a unor organizaţii nonprofit sau chiar a unor unităţi ale cooperatiei.Astfel de locuinte sunt, de regula, inchiriate unor persoane, familii a caror situaţie economica şi sociala nu le permite sa realizeze o locuinta în proprietate personala şi nici chiar să deţină o locuinta în calitate de chiriasi, în condiţiile nivelului unei chirii care se stabileste de piaţa, în functie de cerere şi oferta, localitate şi, în cadrul acesteia, zona în care este situata locuinta, marime, grad de confort etc.2. Având în vedere ca locuintele car fac obiectul acestor norme metodologice, ca locuinte sociale, se realizează din fondurile statului ori ale autorităţilor publice locale, trebuie să vizeze acele familii sau persoane care nu pot sa realizeze o locuinta proprietate personala datorita situaţiei financiare precare, dar care din veniturile pe care le obtin pot să asigure plata chiriei – protejate de stat -, precum şi a cheltuielilor de întreţinere şi functionare a locuinţei.De aceea, locuinta sociala trebuie să aibă în vedere unele standarde legate de marimea acesteia, corelata cu situaţia numerica a familiei, zona în care este situata, gradul de dotare şi costul acesteia.Locuinta sociala, prin definiţie sa, nu poate fi schimbata, instrainata, subinchiriata decit în condiţiile stabilite de proprietar şi aduse la cunoştinţa persoanei care o detine, în calitate de chirias, prin clauzele prevăzute în contractul de închiriere.––––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x