NORME METODOLOGICE din 4 noiembrie 2003

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 793 din 11 noiembrie 2003
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulPENTRU APLICAREAOG 86 28/08/2003 ART. 10
ActulPENTRU APLICAREAOG 86 28/08/2003 ART. 11
ActulPENTRU APLICAREAOG 86 28/08/2003 ART. 12
ActulPENTRU APLICAREAOG 86 28/08/2003 ART. 13
ActulPENTRU APLICAREAOG 86 28/08/2003 ART. 14
ActulPENTRU APLICAREAOG 86 28/08/2003 ART. 15
ActulPENTRU APLICAREAOG 86 28/08/2003 ART. 16
ART. 1REFERIRE LAOG 86 28/08/2003
ART. 10REFERIRE INDIRECTA LAOUG 57 25/06/2003 ART. 4
ART. 10REFERIRE INDIRECTA LAOUG 194 27/12/2001 ART. 3
ART. 10REFERIRE INDIRECTA LAOUG 47 05/05/2000 ART. 1
ART. 10REFERIRE INDIRECTA LAORDIN 980 31/08/1999
ART. 10REFERIRE INDIRECTA LAOUG 60 13/05/1999 ART. 1
ART. 10REFERIRE LAORDIN 1772 11/09/1998
ART. 10REFERIRE INDIRECTA LAOG 86 25/08/1998 ART. 1
ART. 10REFERIRE LAOG (R) 23 11/08/1995
ART. 11REFERIRE LALEGE 521 17/07/2002
ANEXA 2REFERIRE LACODUL PENAL (R) 16/04/1997 ART. 292
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHG 1267 04/11/2003
ActulCONTINUT DEHG 1267 04/11/2003

de aplicare a prevederilor secţiunii a 2-a a cap. I, referitoare la sistemul de antrepozitare fiscală, din Ordonanţa Guvernului nr. 86/2003 privind reglementarea unor măsuri în materie financiar-fiscală



 + 
Articolul 1(1) Începând cu data de 1 ianuarie 2004 producţia de produse accizabile poate avea loc numai într-un antrepozit fiscal de producţie. Începând cu această dată este interzisă orice producţie de produse accizabile în afară antrepozitului fiscal.(2) Depozitarea produselor accizabile într-un antrepozit fiscal poate avea loc în condiţiile stabilite de Ordonanţa Guvernului nr. 86/2003, denumita în continuare ordonanţa, şi de prezentele norme metodologice.(3) Intra sub incidenţa sistemului de antrepozitare fiscală următoarele grupe de produse accizabile:a) bere; vinuri; băuturi fermentate, altele decât bere şi vinuri; produse intermediare; alcool etilic;b) produse din tutun;c) uleiuri minerale.(4) Definirea produselor din grupele de produse de la alin. (3) este prevăzută în anexa nr. 1.
 + 
Articolul 2Potrivit prezentelor norme metodologice, prin următorii termeni se înţelege:a) producţia de produse accizabile reprezintă orice operaţiune prin care aceste produse sunt fabricate, procesate sau modificate sub orice formă. În activitatea de producţie este inclusă şi operaţiunea de imbuteliere şi ambalare a produselor accizabile în vederea eliberării spre consum a acestora;b) antrepozitul fiscal este locul, aflat sub controlul autorităţii fiscale competente, unde produsele accizabile sunt produse, transformate, deţinute, primite sau expediate în regim suspensiv de plată accizelor de către antrepozitarul autorizat în exerciţiul activităţii, în condiţiile prevăzute de ordonanţa şi prezentele norme metodologice;c) antrepozitarul autorizat este persoana fizica sau juridică autorizata de autoritatea fiscală competenţa ca în exercitarea activităţii acesteia sa producă, sa transforme, să deţină, sa primească şi sa expedieze produse accizabile într-un antrepozit fiscal, cu îndeplinirea condiţiilor prevăzute de ordonanţa şi prezentele norme metodologice;d) regimul suspensiv este regimul fiscal conform căruia plata accizelor este suspendată pe perioada producerii, transformarii, deţinerii şi deplasarii produselor;e) eliberare pentru consum reprezintă:– orice ieşire a produselor accizabile din regimul suspensiv;– orice producţie de produse accizabile în afară regimului suspensiv;– orice deţinere de produse accizabile în afară regimului suspensiv sau în afară antrepozitului fiscal, pentru care acciza nu a fost plătită;– orice import de produse accizabile, dacă produsele accizabile nu sunt plasate în regim suspensiv;– utilizarea de produse accizabile în interiorul antrepozitului fiscal, altfel decât ca materie prima;f) import reprezintă orice intrare de produse accizabile în România, cu excepţia:– plasarii produselor accizabile importate sub un regim vamal suspensiv în România;– distrugerii sub supravegherea autorităţii vamale a produselor accizabile;– plasarii produselor accizabile în zone libere, în condiţiile prevăzute de legislaţia vamală în vigoare.Se considera de asemenea import:– scoaterea unui produs accizabil dintr-un regim vamal suspensiv în cazul în care produsul rămâne în România;– utilizarea în scop personal în România a unor produse accizabile plasate în regim vamal suspensiv;– apariţia oricărui alt eveniment care generează obligaţia plăţii drepturilor vamale de import.
 + 
Articolul 3Acciza este exigibilă în momentul eliberării pentru consum sau când se constata pierderi ori lipsuri de produse accizabile.
 + 
Articolul 4(1) Un antrepozit fiscal poate funcţiona doar în baza unei autorizaţii emise de comisia instituită în acest scop în cadrul Ministerului Finanţelor Publice, prin ordin al ministrului finanţelor publice.(2) Pentru a obţine o autorizaţie de antrepozit fiscal, antrepozitarul autorizat propus trebuie să depună o cerere la autoritatea fiscală teritorială, respectiv la direcţia generală a finanţelor publice judeteana sau a municipiului Bucureşti, ori, după caz, la Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili din municipiul Bucureşti şi din judeţul Ilfov.(3) Cererea trebuie să conţină informaţiile şi să fie însoţită de documentele specificate în modelul prevăzut în anexa nr. 2.(4) În cazul producţiei de uleiuri minerale, antrepozitarul autorizat propus va depune documentaţia conform prevederilor prezentelor norme metodologice, după ce a fost avizată din punct de vedere tehnic de Ministerul Economiei şi Comerţului.(5) Autoritatea fiscală va verifica realitatea şi exactitatea informaţiilor şi a documentelor depuse de antrepozitarul autorizat propus. Se va avea în vedere în special îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 12, precum şi a celor de la art. 14 lit. b), c) şi d) din ordonanţa. Antrepozitarul autorizat propus este obligat ca pe toată durata acţiunii de verificare să asigure condiţiile necesare bunei desfăşurări a acesteia.(6) Antrepozitarii autorizaţi propuşi trebuie să deţină un sistem computerizat de evidenta a produselor aflate în antrepozite, a celor intrate sau ieşite într-o perioadă, a celor pierdute prin deteriorare, spargere, furt, precum şi a accizelor aferente acestor categorii de produse. În cazul antrepozitelor fiscale de producţie a produselor din grupa alcool etilic, programul va trebui să asigure şi evidenta materiilor prime introduse în fabricaţie, precum şi a semifabricatelor aflate pe linia de fabricaţie.(7) În acţiunea de verificare, autoritatea fiscală va solicita sprijinul Autorităţii Naţionale de Control şi, după caz, al Ministerului Administraţiei şi Internelor, pentru furnizarea unor elemente de preinvestigare în ceea ce priveşte îndeplinirea condiţiilor de autorizare a fiecărui solicitant.(8) În termen de 15 zile de la depunerea cererilor, documentaţiile vor fi înaintate Ministerului Finanţelor Publice însoţite de un referat care să cuprindă punctul de vedere asupra oportunităţii emiterii autorizaţiei de antrepozitar autorizat.(9) Ministerul Finanţelor Publice poate să solicite antrepozitarului autorizat propus orice informaţie şi documente pe care le considera necesare, cu privire la:a) amplasarea şi natura antrepozitului fiscal propus;b) tipurile şi cantităţile de produse accizabile ce urmează a fi produse şi/sau depozitate în antrepozitul fiscal propus;c) identitatea antrepozitarului autorizat propus;d) capacitatea antrepozitarului autorizat propus de a asigura garanţia financiară necesară şi de a satisface cerinţele pentru un antrepozit fiscal.
 + 
Articolul 5(1) Comisia pentru autorizare emite autorizaţia de antrepozit fiscal pentru un loc doar dacă locul respectiv urmează a fi folosit numai pentru a produce şi/sau a depozita produsele accizabile prevăzute la art. 1.(2) Se poate emite autorizaţie pentru un loc dacă:a) locul este amplasat, construit şi echipat astfel încât să se prevină scoaterea produselor accizabile din acest loc fără plata accizelor;b) locul nu va fi folosit pentru vânzarea cu amănuntul a produselor accizabile;c) în cazul unei persoane fizice care urmează să-şi desfăşoare activitatea ca antrepozitar autorizat, aceasta nu a fost condamnata definitiv pentru evaziune fiscală, abuz de încredere, fals, uz de fals, înşelăciune, delapidare, mărturie mincinoasă, dare sau luare de mită în România ori în oricare din statele străine în care aceasta a avut domiciliul/rezidenţă în ultimii 5 ani;d) în cazul unei persoane juridice care urmează să-şi desfăşoare activitatea ca antrepozitar autorizat, administratorii acestei persoane juridice nu au fost condamnaţi definitiv pentru evaziune fiscală, abuz de încredere, fals, uz de fals, înşelăciune, delapidare, mărturie mincinoasă, dare sau luare de mită în România ori în oricare din statele străine în care aceştia au avut domiciliul/rezidenţă în ultimii 5 ani;e) antrepozitarul autorizat propus are capacitatea de a asigura garanţia financiară necesară şi îndeplineşte celelalte cerinţe prevăzute pentru un antrepozit fiscal.(3) În cazul unui antrepozitar autorizat numai pentru depozitare, se poate emite autorizaţie pentru un loc care urmează a fi folosit exclusiv pentru a depozita produsele accizabile prevăzute la art. 1 doar dacă cantitatea de produse accizabile ce poate fi depozitata este mai mare decât cantitatea pentru care suma accizelor potenţiale depăşeşte 50.000 euro.(4) Produsele accizabile supuse marcarii nu pot fi depozitate în antrepozite fiscale de depozitare.(5) Nu se emite autorizaţie pentru un loc care urmează a fi folosit în exclusivitate pentru depozitarea uleiurilor minerale.(6) Se emite autorizaţie pentru un loc ce urmează a fi folosit pentru a produce uleiuri minerale doar dacă sunt satisfacute următoarele condiţii:a) capacitatea de depozitare a locului este de peste 500 mc;b) locul are un sistem individual de măsura şi evidenta;c) în locul respectiv se ţin evidente cu privire la cantitatea şi valoarea produselor;d) locul a fost avizat de organul competent, conform prevederilor legale.
 + 
Articolul 6(1) În cazul antrepozitelor fiscale de producţie a produselor din grupa alcool etilic, antrepozitarii autorizaţi propuşi vor face dovada deţinerii în proprietate a clădirilor şi dovada proprietăţii sau a folosinţei terenului. Documentele care atesta deţinerea în proprietate a clădirilor, precum şi deţinerea în proprietate sau în folosinţă a terenurilor sunt:a) pentru clădiri, extrasul de carte funciară însoţit de copia titlului de proprietate sau, după caz, a procesului-verbal de punere în funcţiune, atunci când acestea au fost construite în regie proprie;b) pentru terenuri, extrasul de carte funciară însoţit de copia titlului de proprietate sau a actului care atesta dreptul de folosinţă sub orice formă legală.(2) De asemenea, în cazul antrepozitelor fiscale de producţie a produselor din grupa alcool etilic, antrepozitarii autorizaţi propuşi vor face dovada deţinerii în proprietate a capacităţilor de producţie, instalaţiilor şi echipamentelor necesare desfăşurării activităţii, dovada dotării cu mijloace de măsurare – contoare – avizate de Biroul Roman de Metrologie Legală, necesare pentru determinarea cantităţii de alcool, precum şi cu mijloace de măsurare legală pentru determinarea concentratiei alcoolice pentru fiecare produs, după caz.(3) Cazanele individuale ale producătorilor de tuica şi rachiuri naturale vor fi litrate şi vor fi dotate cu vase litrate de organele abilitate de Biroul Roman de Metrologie Legală, precum şi cu mijloace de măsurare legală a concentratiei alcoolice a produselor obţinute.
 + 
Articolul 7(1) Orice antrepozitar autorizat propus trebuie să asigure o garanţie financiară care să acopere riscul neplatii accizelor pentru produsele accizabile produse şi/sau depozitate în fiecare antrepozit fiscal al antrepozitarului autorizat.(2) Orice antrepozitar autorizat propus, la cerere, poate să asigure o singura garanţie financiară care să acopere toate antrepozitele fiscale ale acelui antrepozitar autorizat.(3) Garanţia financiară poate fi sub forma de: depozit în numerar, ipoteci, garanţii bancare sau garanţii personale.(4) În cazul unui depozit în numerar se aplică următoarele reguli:a) se constituie într-un depozit special deschis la Trezoreria Statului o sumă egala cu nivelul garanţiei financiare;b) orice dobânda plătită de trezorerie în legătură cu depozitul se plăteşte antrepozitarului autorizat propus.(5) În cazul ipotecii se aplică următoarele reguli:a) cel ce constituie ipoteca trebuie să aibă calitatea de proprietar al bunului imobil în cauza;b) sa existe poliţa de asigurare a bunului imobil ipotecat în favoarea creditorului bugetar valabilă pe toată durata ipotecii;c) proprietatea nu trebuie să facă obiectul unei alte ipoteci;d) valoarea bunului imobil ipotecat trebuie să fie mai mare decât creanta garantată cu minimum 20%.(6) În cazul garanţiei bancare se aplică următoarele reguli:a) garantul trebuie să fie o societate bancară;b) sa existe scrisoare de garanţie bancară emisă de o societate bancară.(7) În cazul garanţiei personale care poate îmbracă următoarele forme: depozit în numerar, ipoteci şi garanţii bancare, se aplică regulile stabilite la alineatele precedente, în funcţie de tipul garanţiei.
 + 
Articolul 8(1) Nivelul garanţiei financiare pentru un antrepozit fiscal se determina după cum urmează:

  Valoarea accizelor potenţiale într-o lună Nivelul garanţiei financiare
  Sub 100.000 euro 25% din valoarea accizelor potenţiale într-o lună
  Între 100.000 şi 200.000 euro 20% din valoarea accizelor potenţiale într-o lună
  Între 200.000 şi 500.000 euro 15% din valoarea accizelor potenţiale într-o lună
  Între 500.000 şi 1 milion euro 10% din valoarea accizelor potenţiale într-o lună
  Între 1 milion şi 5 milioane euro 5% din valoarea accizelor potenţiale într-o lună
  Peste 5 milioane euro 2% din valoarea accizelor potenţiale într-o lună

(2) Valoarea accizelor potenţiale într-o luna se determina pe baza cantităţii medii lunare de produse accizabile care au fost produse şi/sau depozitate în locul respectiv în ultima perioadă de 12 luni sau, după caz, media lunară a ultimelor luni lucrate consecutiv din ultimele 12 luni. În cazul antrepozitarilor care nu au desfăşurat activitate în ultimele 12 luni, valoarea accizelor potenţiale într-o luna se determina pe baza cantităţii medii lunare de produse accizabile estimate a se produce şi/sau depozita în locul respectiv în următoarea perioada de 12 luni.(3) Nivelul garanţiei financiare se reduce după cum urmează:a) cu 50%, în cazul în care comisia instituită în cadrul Ministerului Finanţelor Publice stabileşte ca în ultimul an antrepozitarul autorizat propus s-a conformat substanţial prevederilor legale în vigoare privind accizele; saub) cu 100%, în cazul în care comisia instituită în cadrul Ministerului Finanţelor Publice stabileşte ca în ultimii 2 ani antrepozitarul autorizat propus s-a conformat substanţial prevederilor legale în vigoare privind accizele.(4) Un antrepozitar autorizat se considera ca s-a conformat substanţial prevederilor legale în vigoare privind accizele în următoarele situaţii:a) a plătit la bugetul de stat obligaţiile din accize. În aceasta situaţie se includ şi agenţii economici care au beneficiat sau beneficiază de înlesniri la plata obligaţiilor fiscale restante faţă de bugetul de stat, în conformitate cu prevederile legale, cu respectarea condiţiilor cuprinse în convenţiile încheiate cu autoritatea fiscală;b) a depus la timp declaraţiile de accize;c) tine evidente exacte şi actualizate cu privire la materiile prime, lucrările în derulare şi produsele accizabile finite;d) s-a conformat total şi imediat oricărei sancţiuni contravenţionale stabilite în condiţiile prevederilor legale în vigoare privind accizele.(5) Nivelul garanţiei financiare nu se reduce în cazul în care agentul economic:a) are pe rol dosare pentru evaziune fiscală, abuz de încredere, fals, uz de fals, înşelăciune, delapidare, mărturie mincinoasă, dare sau luare de mită, aflate în diferite stadii de soluţionare la instanţele judecătoreşti, fără a se fi pronunţat o hotărâre definitivă cu privire la persoanele implicate;b) nu a fost autorizat în ultimii ani datorită neachitarii obligaţiilor privind plata accizelor sau a pierdut dreptul la eşalonări din motive imputabile;c) este nou-înfiinţat. + 
Articolul 9(1) Comisia instituită la nivelul Ministerului Finanţelor Publice emite decizii de aprobare sau de respingere a cererii antrepozitarului autorizat propus, după analizarea documentaţiilor complete depuse de solicitant.(2) La lucrările comisiei va fi invitat, după caz, câte un reprezentant din partea Autorităţii Naţionale de Control, a Ministerului Administraţiei şi Internelor, a Ministerului Economiei şi Comerţului şi Ministerului Agriculturii, Pădurilor, Apelor şi Mediului, precum şi câte un reprezentant al patronatelor producătorilor de produse accizabile, legal înfiinţate.(3) În baza deciziei comisiei de aprobare a cererii, se emite autorizaţia pentru fiecare antrepozit fiscal, care va conţine următoarele date:a) numele, adresa şi codul de înregistrare ale antrepozitarului autorizat;b) adresa antrepozitului fiscal;c) tipul produselor accizabile şi natura activităţii ce urmează să se desfăşoare în antrepozitul fiscal;d) capacitatea maxima de depozitare în cazul unui antrepozit fiscal utilizat numai pentru depozitarea produselor accizabile;e) nivelul garanţiei financiare;f) data emiterii autorizaţiei;g) orice alte informaţii relevante pentru autorizare.(4) Autorizaţia pentru un antrepozit fiscal va avea ca data de emitere data de 1 a lunii următoare celei în care a fost aprobată de către comisie cererea de autorizare.(5) În cazul în care comisia decide respingerea cererii, aceasta se va comunică în scris, cu motivele care au fost avute în vedere la soluţionare. În situaţia în care autoritatea fiscală competenţa respinge cererea de autorizare a unui loc ca antrepozit fiscal, persoana care a depus cererea poate contesta decizia, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
 + 
Articolul 10(1) În cazul produselor accizabile supuse marcarii, autorizaţia de antrepozit fiscal de producţie atesta şi dreptul de marcare a produselor supuse acestui regim.(2) Pentru produsele accizabile supuse marcarii, provenite din operaţiuni de import, atestarea dreptului de marcare este data de autorizaţia de importator, acordată de comisia prevăzută la art. 4 alin. (1) din prezentele norme metodologice, în baza documentaţiei întocmite potrivit prevederilor pct. 6.B din Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din tutun şi băuturi alcoolice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.772/1998, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 364 din 25 septembrie 1998, cu modificările ulterioare.
 + 
Articolul 11(1) Toate autorizaţiile în vigoare, emise în cursul anului 2003 în baza Legii nr. 521/2002 privind regimul de supraveghere şi autorizare a producţiei, importului şi circulaţiei unor produse supuse accizelor, cu modificările şi completările ulterioare, sunt valabile până la data de 31 decembrie 2003.(2) În cazul agenţilor economici autorizaţi potrivit prevederilor Legii nr. 521/2002, ale căror autorizaţii expira după data de 1 septembrie 2003, valabilitatea acestor autorizaţii se prelungeşte de drept până la data de 31 decembrie 2003, cu condiţia plăţii taxei de autorizare legale, calculată proporţional cu perioada de valabilitate rămasă. Termenul limita până la care trebuie achitate taxele de autorizare, proporţionale cu perioada de prelungire acordată, este ultima zi a lunii în care expira autorizaţia acordată iniţial.(3) Pentru agenţii economici care solicită acordarea dreptului de comercializare a produselor supuse autorizării, ulterior datei de intrare în vigoare a ordonanţei, metodologia şi condiţiile de autorizare sunt cele prevăzute în Legea nr. 521/2002, cu modificările şi completările ulterioare, taxele de autorizare fiind cele prevăzute în anexa nr. 11 la aceeaşi lege, raportate la numărul de luni rămase de la emitere şi până la data de 31 decembrie 2003.
 + 
Articolul 12Prin ordin al ministrului finanţelor publice se vor aproba soluţii privind aplicarea unitară a unor prevederi din prezentele norme metodologice, care se vor publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
 + 
Articolul 13Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.
 + 
Anexa 1––-la normele metodologice––––––––Definireaproduselor şi grupelor de produse supuse accizelor1. Berea reprezintă orice produs încadrat la codul NC*) 2203 00 sau orice produs care conţine un amestec de bere şi de băuturi nealcoolice încadrat la codul NC 2206 00, având şi într-un caz şi în altul, o concentraţie alcoolică mai mare de 0,5% în volum.2. Vinurile sunt:a) vinuri linistite care cuprind toate produsele încadrate la codurile NC 2204 şi 2205, cu excepţia vinului spumos asa cum este definit la lit.b) şi care:a1) au o concentraţie alcoolică mai mare de 1,2% în volum, dar care nu depăşeşte 15% în volum, şi la care alcoolul conţinut în produsul finit rezultă în întregime din fermentare; saua2) au o concentraţie alcoolică mai mare de 15% în volum, dar care nu depăşeşte 18% în volum, care au fost obţinute fără nici o imbogatire, şi la care alcoolul conţinut în produsul finit rezultă în întregime din fermentare.b) vinuri spumoase care cuprind toate produsele încadrate la codurile: NC 2204 10, 2204 21 10, 2204 29 10 şi 2205 şi care:b1) sunt prezentate în sticle închise cu un dop tip "ciuperca", fixat cu ajutorul legăturilor sau care sunt sub presiune datorată dioxidului de carbon în soluţie egala sau mai mare de 3 bari, şib2) au o concentraţie alcoolică care depăşeşte 1,2% în volum, dar nu depăşeşte 15% în volum, şi la care alcoolul conţinut în produsul finit rezultă în întregime din fermentare.3. Băuturile fermentate altele decât bere şi vinuri reprezintă:a) "alte băuturi fermentate linistite" care se încadrează la codurile NC 2204 şi 2205 şi care nu sunt menţionate la pct. 2, ca şi toate produsele încadrate la codurile NC 2206 00 cu excepţia altor băuturi fermentate spumoase, asa cum sunt definite la lit. b) şi a oricărui produs prevăzut la pct. 1, având:a1) o concentraţie alcoolică ce depăşeşte 1,2% în volum dar nu depăşeşte 10% în volum; saua2) o concentraţie alcoolică ce depăşeşte 10% în volum dar nu depăşeşte 15% în volum, şi la care alcoolul conţinut în produsul finit rezultă în întregime din fermentare.b) "alte băuturi fermentate spumoase" care se încadrează la codurile:NC 2206 00 31, 2206 00 39 2204 10, 2204 21 10, 2204 29 10 şi 2205, care nu sunt acoperite de pct. 2 şi care sunt prezentate în sticle închise cu un dop "ciuperca" fixat cu ajutorul legăturilor sau care sunt sub presiune datorată dioxidului de carbon în soluţie egala sau mai mare de 3 bari, şi care:b1) au o concentraţie alcoolică care depăşeşte 1,2% în volum dar nu depăşeşte 13% în volum; saub2) au o concentraţie alcoolică care depăşeşte 13% în volum dar nu depăşeşte 15% în volum, şi la care alcoolul conţinut în produsul finit rezultă în întregime din fermentare.4. Produsele intermediare reprezintă toate produsele care au o concentraţie alcoolică ce depăşeşte 1,2% în volum, dar nu depăşeşte 22% în volum, şi care se încadrează la codurile NC 2204, 2205 şi 2206 00, dar care nu sunt acoperite de pct. 1, 2 şi 3.Se considera produse intermediare şi orice băutura fermentată linistita menţionată la pct.3 lit.a) care are o concentraţie alcoolică ce depăşeşte 5,5% în volum şi care nu rezultă în întregime din fermentare, şi orice băutura fermentată spumoasa menţionată la pct. 3 lit. b) care are o concentraţie alcoolică ce depăşeşte 8,5% în volum şi care nu rezultă în întregime din fermentare.5. Alcoolul etilic reprezintă:a) toate produsele care au o concentraţie alcoolică ce depăşeşte 1,2% în volum şi care sunt încadrate la codurile NC 2207 şi 2208, chiar atunci când aceste produse fac parte dintr-un produs încadrat la alt capitol al nomenclaturii combinate;b) produsele care au o concentraţie alcoolică ce depăşeşte 22% şi care sunt cuprinse la codurile NC 2204, 2205 şi 2206 00;c) tuica şi rachiuri de fructe;d) orice alt produs, în soluţie sau nu, care conţine băuturi spirtoase potabile.6. Produsele din tutun sunt:a) tigarete;b) tigari şi tigari de foi;c) tutun de fumat:c1) tutun de fumat fin tăiat destinat rularii în tigarete;c2) alte tutunuri de fumat.7. (1) Uleiurile minerale sunt:a) produsele cu codul NC 2706 00 00;b) produsele cu codurile NC 2707 10, 2707 20, 2707 30, 2707 50, 2707 91 00, 2707 99 11, 2707 99 19;c) produsele cu codul NC 2709 00;d) produsele cu codul NC 2710;e) produsele cu codul NC 2711, inclusiv metanul şi propanul pure din punct de vedere chimic, dar fără gazul natural;f) produsele cu codurile NC 2712 10, 2712 20, 2712 90 31, 2712 90 33, 2712 90 39, 2712 90 (fără produsele de la 2712 90 11 şi 2712 90 19);g) produsele cu codul NC 2715 00 00;h) produsele cu codul NC 2901;i) produsele cu codurile NC 2902 11 00, 2902 19 90, 2902 20 00, 2902 30 00, 2902 41 00, 2902 42 00, 2902 43 00 şi 2902 44 00;j) produsele cu codurile NC 3403 11 00 şi 3403 19;k) produsele cu codul NC 3811;l) produsele cu codul NC 3817 00.(2) Uleiurile minerale pentru care se datorează accize sunt:a) benzina cu plumb cu codurile NC 2710 11 31, 2710 11 51 şi 2710 11 59;b) benzina fără plumb cu codurile NC 2710 11 41, 2710 11 45 şi 2710 11 49;c) motorina cu codurile NC 2710 19 41, 2710 19 45 şi 2710 19 49;d) pacura cu codurile NC 2710 19 61, 2710 19 63, 2710 19 65 şi 2710 19 69;e) gazul petrolier lichefiat cu codurile NC 2711 12 11 până la 2711 19 00;f) gazul metan cu codul NC 2711 29 00;g) petrol lampant cu codurile NC 2710 19 21 şi 2710 19 25;h) benzen, toluen, xileni şi alte amestecuri de hidrocarburi aromatice cu codurile 270710, 2707 20, 2707 30 şi 2707 50.–––Notă *) Codul NC reprezintă poziţia tarifara, subpozitia tarifara sau codul tarifar, conform Nomenclaturii Combinate din Tariful Vamal de Import al României valabil în anul 2003.
 + 
Anexa 2––-la normele metodologice––––––––

    Nr. înregistrare ……………. Data …………….

CEREREprivind acordarea autorizaţiei de antrepozit fiscal(atasati numărul suplimentar de pagini necesar pentru a asigurainformaţiile complete)

         
  I. INFORMAŢII PRIVIND ANTREPOZITARUL AUTORIZAT PROPUS
  1. Numele  
  2. Adresa  
  3. Telefon  
  4. Fax  
  5. Adresa e-mail  
  6. Numărul de înregistrare la registrul comerţului  
  7. Codul unic de înregistrare  
  8. Numele şi numărul de telefon al reprezentantului legal sau al altei persoane de contact  
  9. Descrierea activităţilor economice desfăşurate în România  
  10. Numele, adresa şi codul fiscal al persoanelor afiliate cu solicitantul  
  11. Dacă solicitantul este persoană juridică, numele, adresa şi codul numeric personal al fiecărui administrator; se vor anexa şi cazierele judiciare ale administratorilor  
  12. Arătaţi dacă solicitantul (sau în cazul în care solicitantul este persoană juridică, oricare dintre administratorii săi) a fost condamnat definitiv în ultimii 5 ani pentru infracţiunile prevăzute în legislaţia fiscală  
  13. Anexaţi certificatul de atestare fiscală sau, după caz, extrasul de rol privind obligaţiile fiscale la bugetul de stat, precum şi cazierul fiscal al solicitantului
  14. Anexaţi copia situaţiilor financiare anuale (bilanţ şi cont de profit şi pierderi) din ultimii doi ani.
  15. Anexaţi confirmarea organului fiscal cu privire la calitatea de plătitor de accize
  16. Anexaţi un certificat constatator, eliberat de Oficiul Registrului Comerţului, din care să rezulte: capitalul social, asociaţii, obiectul de activitate, administratorii, precum şi copia certificatului de înregistrare eliberat potrivit reglementărilor legale în vigoare
       
  II. INFORMAŢII PRIVIND ANTREPOZITUL FISCAL PROPUS  (pentru fiecare antrepozit fiscal propus se depune separat câte o parte a II-a precum şi orice alte informaţii necesare)
  1. Adresa antrepozitului fiscal propus  
  2. Descrierea activităţilor ce urmează a se desfăşura în antrepozitul fiscal propus (inclusiv natura activităţilor şi tipurile de produse accizabile)  
  3. Arătaţi dacă anterior a fost respinsă, revocată sau anulată vreo autorizaţie de antrepozit fiscal pentru locul respectiv  
  4. Enumeraţi tipurile şi cantităţile de produse accizabile produse şi/sau depozitate în locul respectiv în fiecare din ultimele 12 luni (dacă este cazul) precum şi tipurile şi cantităţile estimate pentru fiecare din următoarele 12 luni. Tipurile de produse accizabile urmează a fi detaliate în funcţie de acciza unitară pe produs.  
  5. În cazul unui loc care urmează a fi folosit exclusiv pentru depozitarea produselor accizabile, specificaţi capacitatea maximă de depozitare (cantitatea de produse accizabile care poate fi depozitată la un moment dat în locul respectiv)  
  6. Anexaţi un plan de amplasare a antrepozitului fiscal propus.
  7. Anexaţi copiile licenţelor, autorizaţiilor sau avizelor privind desfăşurarea activităţilor din antrepozitul fiscal propus.
  8. Dacă locul se află în proprietatea antrepozitarului autorizat propus, anexaţi copia actelor de proprietate.
  9. Dacă locul se află în proprietatea altei persoane, anexaţi următoarele:
  a. Copia contractului de leasing sau dovada deţinerii sub orice formă legală.
  b. O declaraţie semnată de proprietar care confirmă permisiunea de acces pentru personalul cu atribuţii de control.
       
  III. INFORMAŢII PRIVIND GARANŢIA FINANCIARĂ
  1. Tipul de garanţie financiară propusă  
  2. Suma propusă pentru garanţia financiară pentru fiecare antrepozit fiscal (şi descrierea metodei de calcul)  
  3. În cazul unui depozit în numerar, anexaţi scrisoare de bonitate bancară
  4. În cazul ipotecii, anexaţi următoarele:
  a) Descrierea detaliată a bunului imobil ipotecat.
  b) Dovada deţinerii proprietăţii bunului, contractul de ipotecă şi poliţa de asigurare.
  c) Declaraţie privind inexistenţa altei ipoteci în legătură cu bunul imobil ipotecat.
  d) Dovada valorii bunului imobil ipotecat (evaluare recentă efectuată de un expert autorizat şi independent sau document de achiziţie recent).
  5. În cazul unei garanţii bancare, anexaţi următoarele:
  a) Numele, adresa şi telefonul garantului propus.
  b) Declaraţia garantului propus cu privire la intenţia de a asigura garanţia bancară pentru o sumă şi perioadă de timp specificată. (Scrisoare de garanţie bancară).

Cunoscând dispoziţiile art. 292 din Codul penal, privind falsul îndeclaraţii, declar că datele înscrise în acest formular sunt corecte şicomplete.______________________________ ___________Semnatura solicitantuluisau a reprezentantului fiscal Data––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x